Aki már jött haza a világ másik feléről repülővel, az valószínűleg mélyen átérzi Péter helyzetét, mert egy sokórás repülőutat egy 7 órás tranzittal megfejelni nemcsak fizikailag komoly kihívás. A gépek leszállásának adatait valamennyi időre visszamenőleg a Flightradaron meg lehet nézni. Ha kártérítés ügyben önállóan nem jár sikerrel egy csalódott utas, akkor meg lehet próbálkozni az ilyen ügyekre szakosodott sikerdíjért dolgozó cégekkel, mint amilyen itthon a Kesettagepem vagy nemzetközi verzióban a Flightright.
Kedves Homár!
Január 9.-n hazafelé Havannából Párizsba utaztunk egy magyar turistacsoporttal az Air France-al /AF/. A menetrend szerint 11.35-kor kellett volna Párizsban leszállni a gépnek és igy lett volna csaknem egy óránk, hogy a budapesti csatlakozó szintén AF járatot elérjük, annak a kapuja 12.30-kor zárt. Sajnos a havannai gép késett egy félórát és emiatt lemaradtunk a csatlakozásról. A reptéri utasszolgálat ingyenesen átkönyvelte a jegyünket az esti AF gépre, ami 20.20-kor indult. Így 7 óra extra várakozásra kényszerültünk.
Gondoltuk,hogy ha már EU tagok vagyunk ,akkor a 7 órás késés miatt kártérítést kérünk az AF-tól. A jogszabály szerint 3 órát meghaladó késés után már jár kompenzáció. Sejtettük,hogy nem fognak repesni az örömtől, de azt a pofátlanságot, amit írtak, el sem tudtam képzelni. Azt írták,hogy NEM KÉSETT egy percet sem a havannai gép, ezért nem jár nekünk semmi. Szerintük időben leszállt…… Azt a kérdést, hogy ha nem késett a gép, akkor miért könyvelték át ingyen a jegyünket, illetve, hogy miért nem tudtunk egy óra alatt a megérkezéstől a másik gép eléréséig eljutni, persze nem válaszolták meg.
Kedves Homár! Talán van olyan olvasótok,aki meg tudja mondani, hogyan lehet utólag hitelt érdemlően megtudni, hogy pontosan mikor szállt le egy gép. Továbbá arra is szeretnék választ kapni, hogyan tudja az utas adott esetben a késés tényét megdönthetetlenül bizonyítani.
Kíváncsian várom válaszotokat és örömmel venném,ha levelemet közkinccsé tennétek.
Köszönettel
Péter
The Crazy One 2016.03.08. 10:49:43
sáros_tehén 2016.03.08. 10:56:32
" a 7 órás késés miatt kártérítést kérünk az AF-tól"
Akkor most fél vagy 7 órát késett?
Mellesleg ha fél órát késett, akkor nincs kártérítés. Azt hogy ti 7 órát vártatok, senkit nem érdekel.
Biyadhoo 2016.03.08. 11:09:14
bendeguz75 2016.03.08. 11:10:20
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.03.08. 11:11:21
Air France-al -> Air France-szal
11.35-kor -> 11:35-kor
leszállni a gépnek és igy -> leszállni a gépnek, és igy
...
"lett volna csaknem egy óránk ... késett egy félórát és emiatt lemaradtunk a csatlakozásról" -> "lett volna csaknem egy óránk ... késett egy fél órát, és a túl optimistára tervezett átszállási idő miatt lemaradtunk a csatlakozásról"
...
"a 7 órás késés miatt kártérítést kérünk az AF-tól. A jogszabály szerint 3 órát meghaladó késés után már jár kompenzáció." -> "a fél órás késés miatt ..."
Nem okos dolog csak egy szűk órát hagyni az átszállásra. Késhet a gép, meg kell várni a feladott poggyász kirakását, oda is kell találni a másik géphez, ilyenek.
A FlightView.com, flightstats.com, stb. eltárolják az adatokat, meg kell őket kérdezni.
sáros_tehén 2016.03.08. 11:17:51
Hát ha én januárban kubába nyaraltam volna, pont leszarom ha 7 órát kell verni a faszom a párizsi reptéren.
GatyaPityu 2016.03.08. 11:20:36
Fél órát késett az a gép, ami Havannából érkezett Párizsba, emiatt lecsúsztak az átszállásról, ami Párizsból a magyar hon fővárosába repítette volna a poster-t. A következő gép hét óra múlva indult.
Szövegértés, szövegértés...
Terézágyú 2016.03.08. 11:24:15
"Szövegértés, szövegértés"
Te nem érted :)
A gép csak fél órát késett. Az, hogy emiatt a fél óra miatt 7 órát kell ott várakozni, azért nem jár kártérítés.
Mellesleg a poszter megírhatta volna pontosan, hogy az ő órája, illetve a reptéri óra szerint mennyit késtek pontosan... szóval lehet hogy ez a "fél óra" valójában 20 perc volt, vagy mittomén :)
ghck 2016.03.08. 11:32:28
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.03.08. 11:36:01
"Szövegértés, szövegértés"
Te nem érted :)"
:)) Hehe, tényleg nem érti.
"lehet hogy ez a "fél óra" valójában 20 perc volt"
Vagy csak 15, 10 vagy 5. Ahogy egy óra nála 55 perc. Valszeg 5 percen belül pontosan szállt le a gép, csak a kiszállás, csomagok összeszedése került mintegy fél órába, és a maradék 25 perc nem volt elég, hogy odataláljanak a csatlakozáshoz. Oda kellett volna telefonáltatni, hogy útban vannak, várják meg őket a kapuzárással.
bendeguz75 2016.03.08. 11:39:55
vanek ur 2016.03.08. 11:42:08
"Nem okos dolog csak egy szűk órát hagyni az átszállásra. " Egyébként az interneten már van olyan oldal, ahol elég sok reptérre vonatkozóan meg lehet nézni, mennyi a minimális átszállási idő. Érdemes olyan eljutást választani - ha van rá mód - hogy a megadott minimálidőnél az átszállásra szánt idő legalább 30-45 perccel több legyen. De ha a légitársaság (nem a gyűjtőoldal) eladja így a jegyet, akkor vállalják is az átszállást.
2. A repülőgép érkezési ideje nem a leszállás időpontja (ami pl. a Flightradaron van), hanem az az időpont, amikor a gép ajtajait az utasok leszállítása céljából kinyitják. Erre vonatkozóan bírósági ítélet is van, tehát jogilag megalapozottan ezt kell figyelembe venni. Ez az időpont értelemszerűen későbbi, mint amit a Flightradar és társai mutatnak.
3. Javaslat: fentiekkel (+ a flightradarról szedett időpontokkal) felszerelkezve, hivatkozással az EU jogszabályokra levél az AF-nek azzal, hogy elutasítás esetén bírósághoz fordulsz. És még valami: azt is írd le, hogy az EU jogszabály értelmében a késés megállapításánál a budapesti érkezés számít! (BA-tól simán megkaptam a 600€-t, amikor USA-ból hazajövet törölték azt a New York - London járatot, amire a jegyem szólt, csak későbbire tudtak átfoglalni, ami ugyan csak 1 órával később érkezett Londonba, arról viszont nem értem volna el a pesti gépet, tehát abból is az eggyel (és 4 órával) későbbi jutott.)
+1. Eddig egyszer szálltam át a De Gaulle reptéren, de a jövőben igyekszem elkerülni. Olyan szerencsétlenség, amit csak a franciák tudnak kitalálni és üzemeltetni. Iszonyat távolságok, kapucseréről és késésről semmi információ, és még sorolhatnám.
Terézágyú 2016.03.08. 11:43:01
"39 percet kesett a gep"
Nem fél órát? :)
Persze, továbbra is kérdés, hogy miért "írták,hogy NEM KÉSETT egy percet sem a havannai gép"... de felvetődik a kérdés, hogy biztosan ezt írták-e...
Terézágyú 2016.03.08. 11:45:55
"A repülőgép érkezési ideje nem a leszállás időpontja (ami pl. a Flightradaron van), hanem az az időpont, amikor a gép ajtajait az utasok leszállítása céljából kinyitják."
Akartam mondani, mert egyszer már felmerült, hogy pl. egy vonat mikor érkezik meg egy pályaudvarra.... amikor eléri az első táblát, hogy ez már (pl.) a Keleti, vagy az, hogy eléri a peront, vagy az, hogy megáll, és kinyílnak az ajtók, vagy az (szubjektíve), hogy a 12. vágányról beér a csarnokba az utas, és látja a nagy órán, hogy mennyi...
Rejtélyes 2016.03.08. 11:50:00
ember a holdon? 2016.03.08. 11:50:57
Egyébként pedig csak max fél óra késés volt, erre nem jár kártérítés.
A csatlakozás lekésése egy más kérdés.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.03.08. 11:53:47
Igazából kérhettek volna plusz díjat is... :D
Amúúgy biztos késett? Nem lehet, hogy elnézted az időeltolódás miatt, és egy fél órával korábban ért oda? :D
bendeguz75 2016.03.08. 11:55:28
Ádám 2016.03.08. 12:07:00
MARADTÁL VOLNA OTT B+ !!! akkor nem késtél volna le sehol semmiről ! máskor gyere gyalog, nem árt az a kis mozgás...:)
Ádám 2016.03.08. 12:10:27
JA! Még be is kereteztetem s a klotyóban fogom nézegetni, úgy jó lesz ? péter?
McZozo 2016.03.08. 12:12:22
cmx85s 2016.03.08. 12:12:45
bendeguz75 2016.03.08. 12:23:25
Terézágyú 2016.03.08. 12:25:33
Aha, én is erre gondoltam. Itt jön be, amit @vanek ur: is írt: "Hol vette a poszter a jegyet? AF oldalán, vagy valami gyűjtőoldalon"....
McZozo 2016.03.08. 12:42:01
Viszont, ha te egyedileg veszel kulonbozo jegyeket, hogy sporolj tehat van mondjuk egy Wizz Budapest-Londonod aztan veszel valami olcso London-Los Angelest stb stb, akkor minden egyes atszallasnal te intezed a borondjeid kivetelet es beadasat.
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.03.08. 13:04:35
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.03.08. 13:21:55
Sőt, amilyen peches ez az utas, szerintem taxit se tudott időben fogni, és egy plusz egy óra késéssel ért haza, így lesz az 8 óra késés is az eredeti tervhez képest. ... És?
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.03.08. 13:23:58
Ha Havanna-Budapest viszonylatban vette a jegyet, akkor igen. Ha két jegyet vett, egy Havanna-Párizs és egy Párizz-Budapest jegyet, akkor nem. A poszter leírásából az utóbbi valószínűsíthető.
McZozo 2016.03.08. 14:08:15
Ha mint te is irtad vet a poszter egy parizs havannat az AF el es egy parizs budapestet mondjuk wizz el akkor ahogy te is irtad na es igy jart sajat hulyesegebol.
DE mivel azt irja Af atfoglalta oket a kovetkezo jaratra ingyen igy gyanitom az is AF volt es valoszinuleg a Havanna Budapest jegyenek a reszenek minosult. Ez esetben nem na es. MAx ott lehet szivozni hogy torvenyileg mi minosul kesesnek. ezt en se tudom. Mert ugye ket eset van ha az adott gep ami mondjuk delre van kiirva ekezesugyileg megerkezik este hetkor. meg ugye a fenti eset ahol nem er el egy jaratot de a kovetkezo a sajat idorendjet betartja es cask nekem keses az eredeti jegyemhez kepest.
Ettol fuggetlenul regen tapasztalatbol tudom hogy nem igy volt hogy na es mert nekem is volt ilyen jegyem hogy londonba kelett atszalni en mar a jegy megvetelekor szukosnek lattam az atszallasi idot de azt mondtak ez igy jo. Majd budapestrol mar kesessel szalt fel a gep. Igy jeleztem a sztyuiknak hogy igy nem fogom elerni a masikat nyugtaztak majd a repteren kuldtek egy golf autot ertunk ami kivitt egy kisbuszhoz ami atvitt a masik terminalra es ott golfkocsi megint es atvittek a vamokon gyorsba hogy elerjuk. illetve elore szoltak a nagygepnek hogy 4 utas meg jon. Igy en elertem de latszik hogy nekik se na es volt. Es hozzateszem sima turista jegy volt nem business vagy first class
PITTA 2016.03.08. 14:53:54
vanek ur 2016.03.08. 16:05:42
Ha egybe vette meg a jegyét (Havanna - Budapest via Párizs) akkor az számít, hogy az eredetileg megvásárolt jegyen levő időponthoz képest mikor érkezik meg Budapestre.
Ha az AF oldalán vette a jegyet, akkor ott jó eséllyel nem kap illegal connection-t, vagyis Párizsban átszállásra menetrend szerint több idő van, mint a megadott minimumidő a 2 érintett terminál között. Gyűjtőoldalon (pl. kayak.com, stb.) előfordul illegal connection, amit sokan ismeretek hiányában (mondván, de jó, alig kell várni a reptéren) megveszik ezt a jegyet, viszont ha itt bármi miatt bukják a csatlakozást, minden a légitársaság jófejségén múlik.
Gyakorlati tipp 1: jegyvásárlás előtt érdemes fórumokat olvasgatni, milyen tapasztalatok vannak az átszállási időkről azon napszakban, amikor megérkeznél az adott reptérre, ennek függvényében érdemes kisakkozni, hogy melyik járattal indulj tovább.
Gyakorlati tipp 2: a gyűjtőoldalak helyes használata: összehasonlítjuk az árakat, majd az adott légitársaság oldalán megvesszük a jegyet :)
A kártérítéshez azt kell nézni, hogy a havannai gépnél az ajtónyitás és a budapesti gépnél a kapuzárás tényleges ideje között megvolt-e az a minimumidő, amit a 2 terminál közötti átszállásra írnak. (Tapasztalatból mondom, hogy ez a minimumidő rohanás nélkül tartható - persze csak úgy, ha nem áll meg közben az ember a vámmentes boltoknál nézelődni, és a mosdót is inkább a másik gépbe való beszállás után intézi. Az átszállási idő meghatározásánál azt is figyelembe veszik, ha az átszállás során át kell esni még valamilyen vizsgálaton. Pl. USA reptereken különböző idők vannak a belföld-belföld, a nemzetközi-belföld és a belföld-nemzetközi átszállásokra.) Ha a havannai gép késése miatt ez a minimumidő nem volt meg, még ügyvéd nélkül is jó esélyed van. Egyébként egy kicsit nehezebb a dolgod, de nem lehetetlen, de valószínűleg meg fogják kérdezni, mi tartott eddig.
Egyébként pedig normális légitársaság odafigyel az átszálló utasokra, és egyrészt visszatartják az induló gépet - főleg ha egy ilyen fél órás késés van csak; másrészt meg kiszállásnál várják azokat az utasokat, akiknek a késés miatt necces az átszállása, és segítenek nekik, hogy elérjék a gépet. De ha nem feltételezel ennyi proaktivitást a légitársaságtól, repülés közben figyelni kell, hogy mi van kiírva a járat helyzetét mutató monitoron, vagy mit mondanak, mikorra várható az érkezés. Ha késést látsz, szólni kell az utaskísérőnek, mert tudnak egyeztetni az érkezési repülőtérrel.
Terézágyú 2016.03.08. 16:09:47
"Egyébként pedig normális légitársaság odafigyel az átszálló utasokra, és egyrészt visszatartják az induló gépet"
Ilyenkor van, hogy a már fennülő utasok szidják a társaságot, hogy mé nem indulnak má... főleg ha valaki szintén át fog szállni...
vanek ur 2016.03.08. 17:54:55
El se hiszed, mennyi tartalékidő van néha a menetrendekben. Volt már olyan, hogy félórás késéssel szálltunk fel egy menetrend szerint másfél órás útra, és mégis pontosan érkeztem:)
Csak gondolom, hogy egy komolyabb légitársaságnál (mondjuk ez nem az AF) tudják, hogy melyik gép mennyit várhat átszálló utasra. Nézi, hogy mennyi tartalékidő van; hogy mi olcsóbb: várni vagy menni, stb. Példának okáért az AF esti utolsó Párizs - Budapest járata jó eséllyel kivárja azt a maximumot, amivel az EU-n belüli késési határidőt még tartani tudja (hogy ne kelljen kártérítést fizetni), míg a BA Párizs - Heathrow délelőtti járata jó eséllyel semmit sem fog várni (mert a Heathrow-n elég lutri a leszállás, és a gépen jó sok továbbutazó van).
vanek ur 2016.03.08. 18:06:43
Van persze olyan, amiről előre lehet tudni. Pl. ha USA-ba utazol, és ott is még átszállsz (pl. Bp - London - Chicago - Denver), akkor az első amerikai reptéren (a példa szerint Chicago) fel kell venned a csomagot, át kell essél a vámvizsgálaton és utána újra fel kell adnod a célig (a példa szerint Denver). Ha USA-ba utazok, és még át is kell szállnom, emiatt (és a bevándorlási töketlenkedés miatt) az első amerikai reptéren 3 óránál kevesebbet sose hagyok átszállásra.
Darth Revan 2016.03.08. 18:17:48
British Airways / China Southern, Terminal 5/4
A repter honlapja szerint a minimum ido 105 perc, igy eleg neccesnek tunik.
Lehet korabbi geppel kellenne utaznom, de a jegy csak egy vagyonert modosithato, igy jobban jarnek, ha vennek egy uj jegyet Londonig, a kerdes, hogy ha nem utazom a lefoglalt jeggyel londonig, onnan tovabb tudok vele utazni?
atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.08. 18:24:00
Rosszindulatú Vászka 2016.03.08. 18:45:17
gabors 2016.03.08. 18:49:29
Ezzel egyetertek eleg sok repteren megfordultam De Gaulle egy katasztrofa amellet kb 25 km-re van a varos kozponttol .... amit eloszor nem tudtam igy a taxi 60EUR-ba fajt !!!
ja amugy lattam szarabb repeteret is NYC La Guardia !!!! A havannai sem kutya foleg nyaron mikor 35-40 fokban setal az ember a repulotol gyalog (ez mar regebben volt a "nehezsegek idejen" par evvel a gorbacsovi peresztrojka begyuruzese idejen)
reunalla 2016.03.08. 19:01:28
M. Péter 2016.03.08. 19:02:11
M. Péter 2016.03.08. 19:18:19
gabors 2016.03.08. 19:25:31
(ja, BP-NY most nincs)
vanek ur 2016.03.08. 20:17:05
Egyes számú kérdés: code-share a két járat? Ahogy elnézem, nincs rá sok esély, mert a 2 társaság 2 különböző légiszövetségben van. Szóval ha nem code-share, akkor szinte biztos, hogy Londonban csomagfelvétel és újra check-in. Így pedig a 105 perc kevésnek tűnik... És mivel 2 külön társaság, ami között semmi kapcsolat sincs, senki nem fog abban segíteni, hogy elérd a csatlakozást, ha pedig nem éred el, buktad a jegyed - és ha van a jegyeden visszaút, azt is. Először ennek kéne utána nézni. Ha a Bp - London és a London - Kína jegy között nincs kapcsolat, akkor meg lehet játszani azt, hogy veszel egy másik jegyet egy korábbi járatra Londonba - viszont ha a Bp - London jegyed is oda-vissza, akkor az odaútra el nem utazással bukod a visszautat is, tehát így számolj a költségekkel. (Ezért sem szabad gyűjtőoldalon venni a jegyet, mert simán felajánl olyan átszállásokat, ahol a két légitársaság között nincs code-share megállapodás, tehát a 2 járat egymástól teljesen független.)
Ha code-share a két járat, akkor nincs ilyen gondod, kicsit szűken ugyan, de megoldható az átszállás. Heathrow-n az a necces, hogy tud-e pontosan érkezni a géped - mivel a reptér gyakorlatilag 100%-on pörög, simán lehet, hogy 2-3 kört teszel London felett, mire leszállhat a gép. (www.youtube.com/watch?v=fgHjVvqLXV8) Akárhogy is, de Igyekezz mielőbb kiszállni a gépből - ha még nem foglaltál széket, próbálj meg minél előbbre ülni. A terminálok között buszok vannak, kb. 3-5 percenként. A Heathrow-n átszállásnál is van biztonsági ellenőrzés is, amikor átérsz a 4-es terminálra, erre fel kell készülni. Mosdót mindenesetre csak akkor keress, ha már odaértél a kapuhoz :)
vanek ur 2016.03.08. 20:27:59
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2016.03.08. 20:53:03
1. a havannai gép félórát késett, nem hetet, tehát: nem jár a kártérítés.
2. az AF nem jó fej volt, hanem a kötelességét teljesítette. az utas nyilvánvalóan nem a saját hibájából nem érte el a korábbi gépet, csak a későbbit, így kötelessége volt átfoglalni a jegyet. ne keverjük ezt össze a fapados "nem-csatlakozásokkal". itt az utas egy Havanna-Budapest jegyet vásárolt, az AF ezt az utat garantálta, nem pedig két külön utat (Havanna-Párizs és Párizs-Budapest).
a posztoló szálljon kicsit magába és olvassa át még egyszer a vonatkozó jogszabályokat, mert nagyon félreértette őket. ugyanez igaz egyébként a kommentelők jelentős részére is.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2016.03.08. 20:55:27
ugyanígy: ha egy jegyed van (amin rajta van az átszállás!), akkor ne vegyél külön jegyet Londonba, mert nem fognak továbbvinni Kínába az eredeti jeggyel, mert nem kezdted meg az utazást. stimt?
ugyanakkor: ha két külön jegyed van (tehát BP-London és London-Kína), akkor már előre mondom, hogy bukta van, hiszen fel kell venned a poggyászodat Heathrow-n és újra kell c/inelned. de mindez akkor, ha két külön foglalásod van, nem pedig egy foglalásod, átszállással!
M. Péter 2016.03.08. 21:24:25
Az USA-ban annyiban javult a helyzet a legutóbbi néhány évben, hogy a nagyobb nemzetközi reptereken van egy csomó automata, amelyek ujjlenyomatot vesznek, fényképet csinálnak, és az ott kapott cetlivel lehet menni a bevándorlási tisztviselőhöz, így már nincs olyan hosszú sor.
Taxomükke (UK) 2016.03.09. 08:13:26
lidi400 2016.03.09. 09:00:40
És "gio" tegyük rendbe a dolgokat. A jogszabály szerint ez egy utazásnak minősül, összesen hét órát késett - hiába késett a havannai gép csak fél órát - tehát jár a kártérítés. Mint ahogy hivatalos ráhatásra a légitársaságok fizetni is szoktak, csak meg kell őket egy kicsit szorongatni.
M. Péter 2016.03.09. 09:28:28
lidi400 2016.03.09. 09:37:06
Darth Revan 2016.03.09. 12:56:05
Egy jegyem van, de nem legitarsasagtol vettem, hanem egy gyujtooldalon.
Ha a jegy kodjat beirom a BA online checkin oldalon, akkor a teljes utat latom az osszes atszallassal
Darth Revan 2016.03.09. 13:08:48
ja, meg annyi, hogy a BA honlapjan nem lehet foglalni Lhasaba, a CS honlapjan viszont felajanlja a BA opciot (meg parizsi atszallast is az Air France-szal) )
McZozo 2016.03.09. 13:26:21
McZozo 2016.03.09. 13:29:56
McZozo 2016.03.09. 13:50:22
vanek ur 2016.03.09. 15:16:34
Ettől függetlenül csak ismételni tudom magam és a többieket, hogy necces.
1. Ha még nem foglaltál helyet, a gépen minél előbbre ülj, és próbáld meg magad minél hamarabb kiverekedni. A pesti járatról átlalában buszoztatják a népet, próbáld meg az elsőként induló buszt elkapni.
2. A Budapest-London gépen szólj az utaskísérőnek, hogy neked egy ilyen átszállásod van, és jelezzék a földnek, ha késik a gép. Így van esélyed arra, hogy a kínai gép megvár.
3. Kérj segítséget a földi személyzettől is - főleg ha késve landoltál, mert tudnak segítséget nyújtani. Mielőbb tudd meg, melyik kaputól indul a géped (Heathrown ez néha nehéz, mert a népeket a boltoknál akarják tartani, ezért a tranzitban a kaput csak akkor írják ki, amikor el kell indulnod, hogy odaérj kapunyitásra.) Ha van időd és interneted, próbálj meg a reptéri app-ból vagy a honlapról tájékozódni.
4. Mindenképp maradj airside-on, mert csak így van esélyed. Szóval kövesd a lila színű Connecting Flights jeleket.
5. Útlevélvizsgálat Londonban már nem lesz. (A schengeni zónából Budapesten kiléptél, a londoni repülőtéren pedig jogilag nem fogsz angol földre lépni.) Viszont biztonsági vizsgálat lesz, amikor átérsz a 4-es terminálba, ott pedig lehetnek hosszú sorok. Itt is próbálj meg segítséget kérni a földi személyzettől (lobogtasd a jegyedet, hogy mindjárt indul a géped).
6. Megszusszanni (mosdó, ruhaigazítás, stb.) csak akkor, ha már a T4 tranzitban vagy és még nem írták ki a kaput, vagy a kapunál.
vanek ur 2016.03.09. 15:26:29
McZozo 2016.03.09. 16:00:57
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.03.09. 20:52:10
Willie 2016.03.11. 12:31:51
@vanek ur: olyan nincs, hiszen ha nem mesz at a belepesi pontnal a vamon, akkor kesobb mar nem is tudsz. ezt csak akkor tudom elkepzelni, ha nem az USA-n belul utazol tovabb, hanem csak atszallsz, mondjuk Del-Amerika fele