Az url alapján azt hittem, csak egy vicc, de nem. A kínaitelefonjavítás.hu szolgáltatója a yolo kft. Mégiscsak vicc.
Kedves Homár,
megosztanám veled a tapasztalataimat a kinaitelefonjavítas.hu oldallal kapcsolatban, hátha más nem szalad bele ebbe a zsákutcába.
Tavaly decemberben elrepedt az Oppo készülékem kijelzője. Rövid keresgélés után rátaláltam a kinaitelefonjavítas.hu oldalra, ahol pár e-mail váltás után a pontos típus és gyári szám megadása után elvállalták a telefon javítását. December 7-én le is adtam a leadópontjukon, ahol egy másik cég bélyegzője került az átvételi elismervényre. (1.hiba). Várható elkészülésre 3-4 hetet igértek, biztatva, hogy valószínűleg még karácsony előtt készen lesz.
Eljött a karácsony, megünnepeltük az új évet. Januárban probálkoztam a kapcsolatot felvenni velül, de a weboldalon csak az a felirat fogadott "Jelenleg nem vállalunk semmilyen javítást!". Semmilyen elérhetőség, se telefon, se mail cím.
A még meglévő címre semmilyen választ nem kaptam. Az átvételi elismervényen szereplő cégnél semmit nem tudnak a dologról, mert "mi csak átvevő pont vagyunk! Sajnos már többen reklamáltak, hogy már ők is így jártak. Ezek után a sokadik e-mailben megjegyeztem, hogy az ügyet átadom az ügyvédemnek. És láss csodát, két órán belül választ kaptam. Elnézést kértek, de rossz alkatrészt kaptak a beszállítótól, de megrendelték már az újat. Kis türelmet kértek, mert kínai újév van.
Újra vártam, vártam és még vártam. A kínai új évi ünnepek is elteltek. A másféle termékeim gond nélkül érkeztek Kínából az új év ellenére. Márciusban újra próbáltam elérni őket e-mailen. Semmi válasz. Viszont a cégnyilvántartást böngészve megtaláltam, hogy egy más cégnéven egy bemutatótermet nyitottak, ahol átveszik a telefonokat.
Meglátogattam őket. Az ott dolgozó srác a gondos keresés ellenére sem találta a rendszerben a készülékemet. :-(I Viszont az asztalom lévő szórólapon melyen egy harmadik cég neve szerepelt, találtam egy telefonszámot az eredeti ügyintéző nevével. Itt meglehetősen ingerül beszélgetés során megigérték, hogy megoldják a problémát és visszahívnak. Elismerték, hogy téves típusszámú készülékhez rendeltek alkatrészt.
Ezek után jött a hidegzuhany. Pár nappal később a futárszolgálattól kaptam egy mailt, hogy hamarosan kiszállítják a készülékemet. Majd mikor átvettem a nem kijavított készülékemet, kaptam a cégtől egy mailt, hogy részükről az ügyet lezárták. :-(
Lehet jönni a kommentekkel, de senkinek nem ajánlom a kinaitelefonjavitas.hu -t.
Üdvözlettel:
egy átvert ügyfél
UPDATE 20:58
Az üggyel kapcsolatban levelet kaptunk a yolo kft. vezetőjétől, amiben elég részletesen elmagyarázza a céggel és a fenti esettel kapcsolatos miérteket és a hogyanokat, ráadásul nem kibújva a felelősség alól. Értékeljük.
Kedves Tékozló Homár!
Ezúton szeretnék hivatalosan reagálni a 03.24-én megjelent "Feketelista: kinaitelefonjavitas.hu" című bejegyzésre. Kérem, hogy levelemet változtatás nélkül közöljék az eredeti bejegyzéshez kapcsolódóan. Csernai Kata vagyok, a kinaitelefonjavitas.hu honlapot, és a mögötte működő szervizt üzemeltető yolo Kft tulajdonosa, ügyvezetője.
2014 júliusa óta foglalkozunk két SIM kártyás okostelefonok forgalmazásával a DualSimSmartphones.hu címen működő webáruházban. A honlapon keresztül nagyon sok megkeresést kaptunk javítással kapcsolatban, ezért azt a döntést hoztam, hogy szerviz szolgáltatást is indítunk azok számára, akik kínai vagy más néven B-brand alá tartozó okostelefonokat vásároltak.
Sajnos a szervizek többsége ilyen típusok javítását nem vállalja, ill. a kínai telefonokat forgalmazó webshopok szervizei általában csak a náluk vásárolt készülékeket javítják. Mi viszont minden olyan készüléket megpróbálunk megjavítani, amelyhez beszerezhető az alkatrész, függetlenül attól, hogy kitől és honnan vásárolták - így a kínai webáruházakból rendelt készülékek javítását is vállaljuk. Ez ma Magyarországon hiánypótló szolgáltatás.
Szerviz szolgáltatásunkat 2015 augusztusában indítottuk el. Az induláskor saját üzlethelyiség híján egy szerződött partnerünk biztosította a személyes leadási- és átvételi lehetőséget. A náluk leadott készülékek nyilvántartása az ő saját hibajegy kezelő rendszerükben történt, ezért az ügyfelek nem a yolo Kft nevével ellátott munkalapot kaptak - ami egyébként egy általános megoldás a szerviz üzletágban.
Mivel Magyarországon egyre több a kínai importból származó telefon, ezért szervizünk hamar nagy népszerűségre tett szert. Olyannyira, hogy a karácsonyi hosszú szünet miatt annyi javításunk halmozódott fel, amelyek adminisztratív kezelése meghaladta az erőnket. Ezért az év elején átmenetileg nem is vállaltunk több javítást, hogy a hátrányunkat le tudjuk dolgozni.
Látva, hogy az adminisztrációnk nem tudja követni a megnövekedett ügyfélszámot, több változást vezettünk be.
1) Saját jegykezelő rendszert vezettünk be, amelyet a szerviz.kinaitelefonjavitas.hu címen az ügyfeleink is elérnek, és az e-mail címükkel és a munkalap számmal bejelentkezve online nyomonkövethetik a javítás előrehaladását. Ugyanez a rendszer minden státusz váltásról e-mailben is tájékoztatja az ügyfelet.
2) Létrehoztunk egy telefonos ügyfélszolgálatot, amely munkanapokon 9:00-15:00 óra között érhető el telefonon, így ügyfeleink élő szóban is tájékozódhatnak a javítás állásáról.
3) Mivel időközben saját bemutatótermet nyitottunk, az átvételi pontot áthelyeztük egy belvárosi, könnyen megközelíthető helyre.
Az "átvert ügyfél" számára ez érthető módon nem jelent vígaszt, hiszen sajnos az ő javítása beleesett az éppen döcögősen működő időszakba. Tény, hogy az OPPO javítással kapcsolatban több kommunikációs hibát is elkövettünk. Azért, hogy az olvasók objektív képet tudjanak alkotni, megosztom azokat a tényeket, amelyek az "átvert ügyfél" ügyéhez kapcsolódnak.
Előzetes e-mailes egyeztetés alapján vállaltuk a készülék javítását oly módon, hogy előtte a kínai nagykereskedő partnerünktől információt kértünk a szükséges alkatrész beszerezhetőségéről. Ügyfelünk a készülékét 2015.12.07-én adta le, mi pedig megrendeltük a megadott típuszám alapján a szükséges alkatrészt, amely 2016.01.04-én érkezett meg. A javítás során derült fény arra, hogy a csere kijelző csatlakozója nem kompatibilis a készülékkel, amiről az ügyfelet 2016.01.20-án e-mailben tájékoztattuk.
Ezzel párhuzamosan reklamáltunk a beszállítónknál, és kértük, hogy küldjön megfelelő alkatrészt. Ígéretet kaptunk rá, de sajnos a kínai újév előtt már nem kaptunk másik alkatrészt. További levélváltások során ügyfelünk 01.25-én elállt a javítás megrendelésétől, majd későbbi levelében megírta, hogy mégis inkább vár a megfelelő alkatrészre. Ennek megfelelően kerestettük tovább a beszállítónkkal a megfelelő csere alkatrészt, de sajnos azt a mai napig nem kaptuk meg.
Ügyfelünk 2016.03.17-én személyesen érdeklődött az új átvételi pontunkon, ahol az új jegykezelő rendszerben valóban nem talált a kolléga információt a javítás állapotáról - hiszen a javításhoz kapcsolódó hibajegyet a korábbi átvételi pont rendszerében rögzítették. Ekkor telefonon Ügyfelünk azt kérte, hogy küldjük ki a készülékét az angliai OPPO szerviz központba, és valóban ígéretet tettem arra, hogy utána nézek ennek a lehetőségnek.
A szervizben dolgozó kollágékkal egyeztetve azt a döntést hoztuk, hogy nem kívánjuk annak a kockázatot felvállalni, hogy az általunk Angliába küldött telefon elvész, megsérült, vagy bármi más történik vele, és további bonyodalmat okozunk ezzel Ügyfelünknek. Ezért a készüléket a leadáskori állapotába visszaállítva, 2016.03.21-én futárszolgálattal visszaküldtük arra a címre, amelyet Ügyfelünk a készülék leadásakor megadott. A megadott címen a készüléket 2015.03.22-én átvették.
Nem vitatom a felelősségünket abban, hogy ez a javítás nagyon hosszú idő alatt, ráadásul sikertelenül zárult.
Tény, hogy január hónapban az érkező e-maileket nagy válaszidővel tudtuk csak feldolgozni.
Tény, hogy nem küldtünk hetente értesítést arról, hogy továbbra sem kaptuk meg a javításhoz szükséges alkatrészt.
Tény, hogy a készüléket hamarabb adtuk át a futárszolgálatnak, mint hogy Ügyfelünket erről tájékozotattuk volna.
Tény viszont az is, hogy lehetőségeinkhez képest mindent megtettünk azért, hogy a megfelelő alkatrészt beszerezzük, még ha nem is jártunk sikerrel.
Jelen esetből okulva pedig számos intézkedést tettünk (lásd a levél elején), hogy a jövőben a hasonló kommunkációs bakikat elkerüljük.
Néhány sikertelen, és számos sikeres javítással és elégedett ügyféllel a hátunk mögött úgy gondolom, hogy munkánkat a speciális készülékekhez szükséges szaktudással, korrekt módon végezzük. Működési folyamatainkat pedig igyekszünk a tapasztalatok alapján folyamatosan javítani.
Arról, hogy ez valóban így van-e, javaslom, mindenki saját maga győzödjön meg honlapunkat, ill. bemutatótermünket felkeresve.
Üdvözlettel:
Csernai KataDual SIM szakértő
a kinaitelefonjavitas.hu háziasszonya
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.24. 16:13:40
The Crazy One 2016.03.24. 16:27:04
A szerviz üzemeltetője a jancsipisti bt. első hiba megoldva, olvasom tovább...
További magyar hang 2016.03.24. 16:28:09
The Crazy One 2016.03.24. 16:31:29
amúgy miért lett hirtelen vége a posztnak? Mindegy, csak kerüljön ki a homárra? Vagy tudunk valamiben segíteni? Rendeljünk neked aliról precíziós csavarnyúzószettet?
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.03.24. 16:34:10
Darth Revan 2016.03.24. 16:40:25
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.03.24. 16:44:05
Ez most fenyegetés vagy kihívás?
deejayy · http://deejayy.hu/ 2016.03.24. 17:34:58
utkereso 2016.03.24. 17:42:06
Tiéd a tavolkeletitelefonjavitasbt.hu?
amindenes.blog.hu 2016.03.24. 18:04:11
gabors 2016.03.24. 18:04:43
vegul is visszakapta a torott cuccott van olyan hogy nem tudjak megjavitani... arra soha nincs garancia
szerviz eredeti allapotot visszaallitotta ingyen visszakapta a telenfonjat es mar felsiker.
Ken Adams79 2016.03.24. 18:17:18
Eszembe nem jutott volna, hogy rákeressek, vagy megnézzem, van-e ilyen honlap...
Hány kattintas lehetett az elmúlt fél évben?
És az elmúlt 1 órában? :-)
Nagy ötlet, grat annak, aki kitalálta!!!
Kár végülis nem érte, a cég jófej, mert elismerte a hibáját....azt már nem merték beleírni, hogy kopott helyette egy új készüléket....
A negatív reklám is reklám....
Ádám 2016.03.24. 18:25:51
sáros_tehén 2016.03.24. 18:31:00
2. Nem látom hogy fizettet érte akár egy forintot is
Tehát nem fizetett semmit nem kapott semmit. Egálban vannak. Ettől még nincs átverés.
fuszujka 2016.03.24. 18:38:57
Akkor elég szerencsés vagy, mert kb minden kínai webshopban leállás van akkor...
Burgermeister 2016.03.24. 18:44:10
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.24. 18:47:29
razer 2016.03.24. 18:52:07
*.....*.............*..........................*.. 2016.03.24. 21:56:05
yolo.
kma.
The Crazy One 2016.03.24. 22:53:20
Arcade Macho 2016.03.25. 00:46:57
Teny hogy kinaiaknal felgyulik a cucc.
Viszont van egypar lerakat Europaban, webshop az meg nem szokott leallni
neet 2016.03.25. 06:52:02
neet 2016.03.25. 06:53:45
Tron65 2016.03.25. 08:22:44
Ha nem volna ennyi cége, lehet, működnének is a dolgok.
A kinaitelefonjavitas.hu domain NEM az ön tulajdona, hanem a 2Katica Bt-é.
Tudom, most jön az, hogy az is az öné.
Meg a gyermekazonosito.hu is. Meg a www.dualsimsmartphones.hu. Meg a qrkodfanatikus.hu. Meg a www.qrjewel.eu.
Mindezt egy VIII. kerületi társashát 5. emeletén. Ön több, mint zseni lehet. Vagy mégse?
sáros_tehén 2016.03.25. 08:33:05
Pedig elég normálisan kinéző élete van:
www.facebook.com/katalin.csernai.3
tejfölbiztosítás 2016.03.25. 08:34:21
@Firestarter.18: ez 1 klasszikus, hidegfoljadékoss kihivás. majd meglátjuk jòe az a telókåvé. Igazságbékesség, nézzé a szememben, köccsög, úgy igyad,SZÉPNAPOT.
Tron65 2016.03.25. 08:42:28
tejfölbiztosítás 2016.03.25. 08:52:27
Jöhet a következő poszt - szólt az egysimes gyermek.
Tron65 2016.03.25. 09:00:55
A magyar és helyesírás viszont úgy látom nem.
Alapuló, alap, a folyadék az vagy ly vagy j, de semmiképpen nem lj, ezt így ahogy van nem bírom értelmezni: "meddija und bd-dvd playája nem túl szoppo"
Szóval kérem újra: MAGYARUL ha lehetne.
Magyarul beszélő és író magyarként kezdem magam kisebbségben érezni Magyarországon, mert egyszerűen NEM ÉRTEM mit beszélnek és írnak mások.
Vagy csak lemaradtam egy nyelvújításról?
Ádám 2016.03.25. 09:05:05
HÚ, na neee! HOL? Nála "vágod a fát" ?:):D
tejfölbiztosítás 2016.03.25. 09:12:04
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 09:35:30
@Tron65: "lemaradtam egy nyelvújításról?"
Bizony lemaradtál. Észrevehetted volna elsőre, hogy direkt csinálja. Kis agymunka kell a megértéséhez, ne sajnáld.
tettenendre 2016.03.25. 09:36:48
Ádám 2016.03.25. 09:47:19
Tehetséges ugandai buzi 2016.03.25. 09:48:27
Vajon a Műszaki Egyetemen van ez a Dual SIM szakértő szak? Esetleg a GDF-en? Vagy ez valami OKJ-s tanfolyam?
atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 09:56:10
joska61 2016.03.25. 10:02:24
ROTFL Manó 2016.03.25. 10:16:14
ROTFL Manó 2016.03.25. 10:20:32
Netán távoli rokon? Másodunokatestvér?
atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 10:22:34
ROTFL Manó 2016.03.25. 10:47:47
:-D
Furfangos keresztkérdésekkel kifürkésztem, hogy ki is vagy valójában!
atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 11:24:00
Nah, az nayságrendekkel viccesebb nálam.
atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 11:24:57
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.03.25. 12:00:42
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.03.25. 12:49:39
2016.03.25. 13:36:06
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.03.25. 16:42:30
fuszujka 2016.03.25. 17:35:47
neet 2016.03.25. 18:25:08
...
Megvolt. Másban vagyok jó, erre jutottam. De abban nagyon!
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.25. 18:48:29
Én is gyorsan tudok batyni. Versenyzünk?
Nick-son 2016.03.25. 18:52:44
A másik ami eszembe jutott, hogy milyen már az az OPPO telefon? Hogy jut odáig valaki, hogy éppen ezt válassza? Én még sose hallottam róla (nem mintha ez bármit jelentene).
Aztán odanézek az asztalomon egy achos telefon lapul... amiről meg biztosan mások nem hallottak :) Pedig ilyen jó készülékem még soha nem volt :)
Nick-son 2016.03.25. 18:57:48
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.03.26. 14:41:38
Shanarey 2016.03.26. 20:20:02
Alkatrész ügyben, netán legközelebb ne csak a rendelést küldjék el, hanem a fényképet is amin a cserélendő eszköz jól látszik. Így elkerülhetőek a félreértések.
Ügyfélszolgálat 09-15-ig???? Nem tartom valószínűnek hogy ez a cég összes irodai dolgozójának munkaideje, vagyis ez így nem az igazi. Angliába küldött telefon, vagy egyéb nem szokott elveszni, de ha mégis ezen aggódik akkor fizessen egy picivel többet és akkor a csomagját tracking üzemmódban követheti is merre jár. Ellenben ha a telefon Angliából megy Magyarországra, és nem tracking üzemmódban, akkor az el fog veszni, mert a Magyar Posta, erről híres, ami befelé megy az országba annak nem kis része eltűnik, hacsak nem fizet a feladó a követő funkció okán egy kicsit többet.
Shanarey 2016.03.26. 20:26:11
Van neki dual SIM telefonja?
Csak azért kérdezem mert akkor én is az vagyok, mert amit használok az egy Xiaomi M1, és nagyon jól teszi a dolgát, pedig a mai telefonokhoz képest elavult.
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.26. 22:10:00
2 GB RAM, 16/32 GB tárhely, 720 x 1280??? Mi azon az elavult?
Shanarey 2016.03.27. 00:20:13
Ami nekem van annak 1GB ram van és 8 giga tárhely
2014 decemberben vettem, azóta már sok jobb telefon is megjelent a Xiaomi-től
Például amit a lányomnak vettem, az sokkal jobb: Xiaomi note 2 prime,2giga ram 32Gb belső tár, +16 giga SD 180p a felbontás és azóta már a legújabb note 5 is kinn van.
Ám én nem az a fickó vagyok aki félévente cserél telefont, ahhoz én nem vagyok elég fiatal és hülye.
Tron65 2016.03.28. 10:30:29
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 11:57:48
Shanarey 2016.03.28. 17:50:46
Ó igen láttam arról egy videót, hogyan is kell azt csinálni.
:-)
@atpijkamo106:
Én főleg csak telefonálok, nem vagyok az az állandó netkapcsolat kell kategória.
Nem érdekel a facebook és az egyéb üzengetős platformok. Van adat kapcsolatom, és ha szükséges, akkor használom is, de nincs állandóan bekapcsolva.
gabest1 2016.03.28. 21:32:54
➊ 2016.03.28. 23:55:01
szopoklész 2016.03.29. 12:04:28
A semmihez nem értő csaj kitalálja magának. Beszarok. :)
anarch 2016.04.01. 11:59:12
* közben cég-csere is volt
* miért nem beszélték meg az átvert ügyféllel, vay legalább mondták meg neki, hogy javítás nélkül visszaküldik neki. Annak ellenére, hogy előtte megegyeztek vele, hogy kiküldik UK-be javításra.