"Papíron levelet elvből nem fogok küldeni egy telekommunikációval foglalkozó cégnek, meg egyébként is 2016-ot írunk." - írja olvasónk öntudatosan, és mélyen egyet tudunk érteni vele. Kedves Telekom, szedd össze magad.
Kedves Homár!
Telekom ügyfél vagyok, de magam sem értem miért. Eddig is mindig lehetett rájuk számítani, ha kellemetlen meglepetésekről volt szó (volt olyan, hogy egy megvásárolt, kifizetett készüléket mentem átvenni az egyik üzletükbe, amit nem akart odaadni az ügyintéző, mert "ez az utolsó, és azt ő félretette egy barátnőjének"). De most nem erről lesz szó, hanem az ügyfél szándékos, következetes akadályozásáról és a rossz ügyfélszolgálat mintapéldájáról.
Az alap szituáció:
Díjcsomagot szeretnék váltani. Nagyról kicsire.Az elméleti megoldás:
Telekom.hu-n bejelentkezés, díjcsomagváltás, új díjcsomag kiválasztása, kész - a Telekom egyébként nagyon büszke erre a "kényelmesen, otthonról" elvégezhető ügyintézés funkcióra, bíztatja is az ügyfeleket, hogy amit lehet, azt online intézzenek.A valóság:
A telekom.hu-n csak nagyról egy meghatározott, még nagyobb díjcsomagra tudok váltani. Nem, nem átmeneti hiba, hetek óta fennál, az ügyfélszolgálat szerint "előfordulhat, hogy bizonyos funkciók időszakosan (értsd: hetekig) nem elérhetőek.Megoldási kísérlet 1:
Írtam az online ügyfélszolgálatnak, hogy ez a problémám, hogyan lehet megoldani?Válasz 1 (egy nappal később):
Átalános infók arról, hogy milyen böngészőt használjak, stb. Ez nyilván nem segített, de az email végén feltettek 7 kérdést, ami nem tűnt úgy, mintha különösebben előremozdítaná a problémát, mivel az eredeti levelemben is benne voltak a kért információk, de akkor legyen.Megoldási kísérlet 2:
Válaszoltam a kérdésekre, csatoltam a képernyő kivágásokat, stb., és ismét megkérdeztem, hogy hogyan lehet megoldani ezt a problémát? Itt már megemlítettem, hogy ha nem sikerül összehozni a kisebb díjcsomagot, akkor felmondom az előfizetést.Válasz 2 (öt nappal később):
A problémámmal nem tudnak érdemben foglalkozni, mivel "Ügyfélszolgálatunkra érkezett levele nem tartalmaz minden – a jogosultság ellenőrzéséhez szükséges – adatot, ezért csupán általános információval szolgálhatunk." Forduljak a telefonos ügyfélszolgálathoz, írjak levelet, papíron, aláírással a Telekomnak vagy esetleg látogassak el a Gyakori kérdések oldalra ("Tájékozódjon kényelmesen, egyszerűen, gyorsan")
- Na most ezzel az a baj, hogy minden kérdésre válaszoltam, tehát ha valami hiányzik, akkor azért hiányzik, mert az ügyintéző nem kérdezte meg.
- De még ezzel se lenne gond, türelmem végtelen, ha hiányzik valami az azonosításhoz, akkor írják le, milyen adatra van még szükségük. Ügyfélkód? Születési dátum? De nem: írjak levelet, bármit, csak egy másik ügyintézőnek kelljen foglalkoznia vele és lehetőleg minél több idő teljen el közben.
- Egyébként meg érezzem magam nagyon megtisztelve, mert bár közben fizetem a sokszor magasabb havidíjat, de üzletpolitikai döntés alapján jóváírtak egy bizonyos összeget a számlámon (a régi és új előfizetés közti árbeli különbségnek valamivel több, mint harmadát). Ehhez ezek szerint megfelelően azonosítottam magam.Újabb probléma:
Papíron levelet elvből nem fogok küldeni egy telekommunikációval foglalkozó cégnek, meg egyébként is 2016-ot írunk. Marad a telefonos ügyfélszolgálat, amit percenként 700 forintért hívhatnék, mivel külföldön vagyok, tartósan.Megoldási kísérlet 3:
USSD kódos önkiszolgáló ügyintézés, a telekom.hu első helyen sorolja fel a díjcsomagváltást az intézhető ügyek között (itt)Válasz 3:
"A szolgáltatás jelenleg nem elérhető"Egyébként érdekesség, próbáltam személyesen is ügyintézni még hetekkel korábban, pár nappal a díjcsomagra kötött hűségidőm lejárta előtt, de olyat nem lehet, hogy megmondom három nappal előre, hogy X hó Y naptól másik díjcsomagot szeretnék. Majd ha már lejárt a hűségidő, akkor próbáljam meg újra, de semmi gond, ha nem vagyok Magyarországon, lehet a telekom.hu-n is - hát, így jutottam el idáig.
A legbosszantóbb a dologban, hogy teljesen nyilvánvalóan az időhúzás a cél, hogy még pár hétig fizessem a magasabb havidíjat, ráadásul egy olyan szolgálatásért. amit nem/alig használok. Azt hiszem, az esetem tanúságos lehet másoknak is, bár csak remélni tudom, hogy hamarosan sikerül megoldanom a dolgot, vannak még ötleteim.
Üdvözlettel:
egy valószínűleg teljesen átlagos Telekom ügyfél
UPDATE ápr. 11.
Jelentkezett nálunk a Telekom, majd ezt a levlet kaptuk olvasónktól:
Szia,
Az elmult negy napban egyaltalan nem neztem az emailjeimet, de kozben valaszolt a Telekom, hogy modositottak a dijcsomagomat arra, amelyikre szerettem volna. Nagyon erdekes fejlemeny, nem!;)
Koszonom, hogy megosztottatok a tortenetem, nekem mindenkeppen segitett, de remelem, a Telekomnal is tanylbak belole :)
Udv:
Anna
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 15:44:30
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.04.05. 15:44:43
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 15:47:18
Mert megtehetem!
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 15:48:19
További magyar hang 2016.04.05. 15:56:32
*akar
Megírod a Tékozló Homáron az esetedet, a Telekomnál azt olvassák, felveszik a kapcsolatot a TH-ral, megírják, hogy van egy problémamegoldó e-mail címük, ahová újból írd meg az egészet, Homár Hilda ezt hozzáfűzi az eredeti poszthoz "Frissült, a Telekom válaszával!" címen. Megírod újból, elküldöd a problémamegoldó e-mail címükre és akkor vagy megoldják, vagy nem.
A Telekomos ügyintézés normál menete jelenleg ez.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 16:36:07
cmx85s 2016.04.05. 16:53:05
Pontosítok: vagy 15 éve nem lehetett, noha a szerződés megkötésekor pontosan erre kérdeztem rá, persze, bármilyen csomagra módsíthatom. Kisebbre is? Semmi akadálya. A váltás kérelmezésekor (nem egészen egy hónap múlva) már nem lehetett. Kihúztuk a két évet, mert az azonnali felmondás kötbére pontosan megegyezett a kétévi előfizetési díjjal - mily meglepő!
A két év lejárata napján bontottam fel a szerződést, azóta a hátam közepére nem kívánom őket.
cmx85s 2016.04.05. 16:54:11
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 17:00:32
Ezt megerősítem. Nem tudtam 2 hétig feltöltős SIM kártyát rendelni.
"Papíron levelet elvből nem fogok küldeni egy telekommunikációval foglalkozó cégnek, meg egyébként is 2016-ot írunk."
Elvből hülye vagy. panaszkodjál inkább a parlamenti képviselődnek, hogy hivatalos iratot miért kell még 2016-ban is papíron írni. Ők hozzák a törvényeket, nem a Telecom.
"a telefonos ügyfélszolgálat, amit percenként 700 forintért hívhatnék"
Hívd inkább 70 fillér/perc díjon, sokkal olcsóbb.
"Majd ha már lejárt a hűségidő, akkor próbáljam meg újra"
Van pár másik szolgáltató, miért ragaszkodsz görcsösen ezekhez???
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 17:10:32
A telecomtól* volt az első mobilom. Aztán átmentem a pgsmhez. Aztán mikor megnyitott a voda, akkor hozzá. Azóta a vodánál vagyok, és nincs velók roblémám. Azt hiszem, válaszoltam.
* Régen matávnak hívták, vagy vesztelnek, vagy fókának, nemtom, összevissza változtatta a nevét mindig, mikor túl ismert lett, hogy milyen szar.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 17:18:02
(Én speciel pannonos vagyok, de céges telefon, nem én szívok vele, úgy meg nem kunszt.)
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 17:19:44
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.05. 17:24:51
"ha nem sikerül összehozni a kisebb díjcsomagot, akkor felmondom az előfizetést."
Ezt hallván/olvasván a takarítóktól fölfelé minden tRÉ alkalmazott a munkaideje leteltével harakirit követ el.
a webódal részlegesen/nem működése és az alábbi megjegyzés között lehet e összefüggés?
"...külföldön vagyok, tartósan."
nem tudom a tRÉ hogyan múkodik, de a júpíszínél bizonyos dolgok csak a júpíszí hálózatából elérhetőek. A "külföldön vagyok" estben biztos nem magyar, ráadásul tré címtartományból próbálkozik a pószter. Szóval nincs min csodálkozni.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.04.05. 17:29:19
"Majd ha már lejárt a hűségidő"
Az megvan, hogy hűségidő alatt, csak kötbér fejében lehet LEFELÉ módosítani? Nincs erre valami apróbetűs poliszi, hogy azt csak személyesen/füstjelek útján lehet, kizárólag hajnali 1 és 1:05 között, Karakószörcsögön, a templom mögötti trépontba'?
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.05. 17:35:16
Leone_510 2016.04.05. 18:23:26
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 18:55:24
"ha hátrányodra változik..."
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.05. 19:00:19
Élhetetlen barom.
@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: de, épp ez az átbeszás az egészben, hogy az egyszeri ügyfelek ne módosítsanak lefelé.
Nagyon kevés az ilyen harcibajusz, mint a poszter, aki inkább fizeti a busás kötbért, a legtöbben csak beletörődnek, hogy ez van. Ezért nem érdektelen dolog a szerződési feltétlelek, amit viszont bizonyos keretek között kishazánkban szabadon módosítgathat a bank/szolgáltató, ami elég helytelen dolog, de hát félázsiai jobbágynépnek ez jár.
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 19:05:22
Lakossági telefonos ügyfélszolgálat egyéb elérhetőségei
+36-1-265-9210
Ádám 2016.04.05. 19:09:34
-WC?
-visszaviszik a MÉH-be
-a dolgozók a gyerekeiknek beviszik az oviba....
-lövedék álló falnak?!:)
Franci123 2016.04.05. 20:12:32
Phil Necro 2016.04.05. 20:16:20
Es mi tortenik akkor ha irsz nekik,hogy 3 honap mulva (amikor) lejar a huseg,kered a szerzodes modositasat.Amennyiben erre nincs lehetoseg,ugyanezen idoponttal a szerzodest felmondod.
Szerintem a modositasi kerelem befogadasat sem tagadhatjak meg,de az 100%, hogy a felmondas bejelentesere nem jelolhetnek meg semmilyen idosavot.
Phil Necro 2016.04.05. 20:19:59
Volt mar,hogy a haragos szomszed azzal szopatta a masikat,hogy lemondta telefonon az elofizeteseit.Vagy a gyerek megrendeli 2 evre az osszes hbot,huseggel.
Persze egyszerubb lenne ezeket a ritka ugyeket kezelni,mint a maradek 99.9%-nal szopatni az elofizetoket.
CID. 2016.04.05. 20:26:31
Valószínűleg itt az a gond, a bíróság nem fogadja el az igen, elmúltam 18 klikkelést.
asdf 2016.04.05. 20:35:37
Ertem en, hogy nem mindenki voip zseni, es tudja, hogyan lehet forint alatti percdijjal telefonalni magyar vezetekes iranyba barhonnan, de azert azon csodalkozom, hogy a Skypeout mint lehetoseg nem merult fel, ez meg kevesbe hozzaertokent is be kene ugorjon szerintem egy kulfoldre szakadt valakinek.
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 20:39:51
Vagy Tcom, Posta, Matáv, Axelero, OTP, Matávnet, Thome, Westel900, Pgsm, Tonline, Fóka, Origo, Tsystemsm, Tmobil, Pmobil, ... 5 perc múlva másképp hívják, ne vegyél rá még mérget.
The Crazy One 2016.04.05. 20:45:09
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 20:45:42
Nah, biztos minden szolgáltatónál lehet találni árnyékot, ahol gyengébb a vétel. Ha az elmúlt 15 évben problémám lett volna, biztos nem ragaszkodnék hozzá. A Balaton közepén is prímán lehet fogni. Bár nemtom minek.
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.05. 20:47:30
The Crazy One 2016.04.05. 21:09:18
@atpijkamo125: elképzeltem a posztert sorban állni a burundi piacvezető mobilcég, teszemazt
Africell S.A. irodája előtt, miután nem tudta reklamálni a ki-kiugró LTE-hálózatot….
FDToth 2016.04.05. 21:32:14
Meg mindig sok a papir alapu ugyintezes, az alairas miatt, holott elektonikus alairas mar letezik, csak kb senki sem forgadja el...
Egy keruleti ugyintezeshez azt mondtak h kuldjem el a papirokat postan, vagy szemelyen vigyem be. Elkuldtem szkennelve, es lass csodat, elfogadtak igy is. Nem ertem miert jo a burokraciat epiteni es szelesiteni...
tejfölbiztosítás 2016.04.05. 22:15:39
igi001 2016.04.05. 22:36:28
Ennél is fontosabb mindjá Trónok Harca lesz még 15 nap b+.
menjetek netezni tévé minek
ui.: Jó ez az HBO pack, ez kötelezően legyen mindenkinek
igi001 2016.04.05. 22:39:07
még nem vagyok annyira rákattanva most ismerkedek de szerintem sok a felesleges körítés
a poszter ne szarozzon, kötesse el a t-comos vezetéket, oszt minnyá könnyebb lesz a hátralevő élete külföldről
sosem értem az ilyet nyilván nem tud itthonról elszakadni
igi001 2016.04.05. 22:43:33
ügyfélazonosító internetjelszó asszem
joska141 2016.04.05. 23:14:37
Évek óta, hála légyen, már nem vagyok Magyar Telekom előfizető. Megírták, hogy minden adatomat törölték is. Természetesen ezután is kapok e-mail üzenetet tőlük "Kedves ügyfelünk" megszólítással.
Reklamálom az ügyfélszolgálatnál, a válasz: nem tudnak érdemben foglalkozni vele, mert nem közöltem - az évek óta nem létező - MT azonosító számom...
Ennyit erről.
ebella 2016.04.06. 04:54:08
joska61 2016.04.06. 09:42:58
zserzsenne 2016.04.06. 10:16:54
tejfölbiztosítás 2016.04.06. 10:41:38
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.06. 11:11:26
horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.06. 13:18:46
a júpíszínél bizonyos dolgok csak a júpíszí hálózatából elérhetőek. "
mondjál már példát, milyen menüpontot nem érek el a weboldalukon
horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.06. 13:20:22
Phil Necro 2016.04.07. 08:01:33
Szerinted ezer,tizezer ugyre/elofizetesre hany ilyen 'csalas' jut ?
Ennyi erovel konyhakest se aruljunk,mert kb. akkora az eselye a gyilkossagnak vele,mint a hamisitott emailnek.
metal · http://electric.blog.hu 2016.04.07. 08:57:18
@Phil Necro: Nem érdekes mennyi csalás van, az az érdekes, hogy emailt hamisítani még a 8 évesek is tudnak. Ha csak egy ilyen eset is van, akkor már megy a problémázás (lásd pár hónapja itt a UPC-s poszt).
Kapott megoldási lehetőséget a posztoló? Kapott! De ő azzal elvből nem él. Telefont meg nem hív fel, mert ő külföldön van (ki nem szarja le, hogy hol van?).
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.07. 15:05:46
atpijkamo125 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.07. 15:19:05
FDToth 2016.04.12. 14:36:58