Tékozló Homár

Összeomlás szélén a II. kerületi okmányiroda

2016.04.14. 12:18 | Homár Hilda | 71 komment

10050183_be7f61f6ccf690f20c26a82fa59d293d_m_1_1.jpg

Balázs Budán ügyintézett. Hogy ott mi a helyzet, kiderül a leveléből. Mi tegnap a Lehel piacról nemrég a Teve utcai Kormányablakba integrált Okmányirodában próbáltunk lakcímkártyát szerezni. Elmesélem.

Az internet szerint nem kell időpont hozzá. Oké. 

9:15-kor bent zsezsgő tömeg, a bejáratnál tanácstalanul ácsorgó újoncok, balról egy pultban láthatóan feszült információs hölgy, kicsit beljebb egy életunt biztonsági őr. A káoszból fakadó teljes reménytelenségen egy különleges húzással próbált úrrá lenni a hivatal. A két bejáratnál szolgálatot teljesítő munkatárs feladata volt a sorszámosztó automata kezelése.

Ez a készülék mellé rendelt gombnyomó szakember megoldás önmagában is elképesztő, de ezúttal még egy plusz csellel is meg volt bolondítva a dolog. A két kolléga közt láthatóan egy mindenképp betartandó feladatmegosztás élt: egyikük a kormányablakos, másikuk a kerületi okmányirodás ügyekben érkezőknek kezelte a sorszámosztót.  Erről természetesen az érkező ügyfeleknek fogalma sem lehetett, ők csak mentek hol határozottan, hol tétován befelé. Ekkor kezdődött az akciós rész.

A készülék felé igyekvő  népre rárivallt a pulnál álló, más napokon láthatóan sokkal jobb állapotban lévő hölgy, hogy "Miben segíthetek!". A meghökkent érkezők kibökték a választ, amitől az információs kolléga hol egy megkönnyebbült "Hozzátok!"-kal, hol egy megsemmisült "Mienk."-kel irányította az egyedeket - ugyahhoz a géphez. Hogy ott vagy a biztonsági őr vagy ő nyomkodja aztán a gombokat a legtöbb ügyfél bűntudatos egyik lábáról a másikra álldogálásától kísérve. 

Mi 4 sorszámot kaptunk várakozók száma: 64 szöveggel és egy lesújtó hangsúllyal érkező "Délig vagyunk nyitva!" kiegészítő információval. Azonnal menekülőre fogtuk volna, amit a hölgy azzal jutalmazott, hogy egy közepes méretű papírnaptárt előkapva felajánlotta, hogy beír minket valamikorra jövő hétre. Kedd délelőttben maradtunk, amit ő miniatűr, de akkurátusan kanyarított betűkkel gondosan bejegyzett a naptár rubrikájába. Majd egy jegyzettömb-fecnin nekem is gondosan elkészítette a dokumentációt róla. Végül az egészet megismételte szegény egy hibajavítózással turbózva, amikor rájöttem, hogy az időpont mégsem lesz jó, mert pont egybeesik a szemészettől január végén kapottal, amit 3 hónap várakozás után inkább nem mondanék le. Közben kezében néha a naptárt, néha a fecnit, néha a kis fehét ecsetet lengetve lerendezett még 6 menetközben érkezőt. Rémes napja lehetett.

Összeomlás szélén a II. kerületi okmányiroda  Kormányablak

Tisztelt Homár!

A cím nem vicc, szerintem már nem sokáig fog tudni így működni a rendszer. Az emberek a lépcsőn ülnek, órákat kell várniuk 3 perces ügyek elintézésére. Egy részük inkább feladja és hazamegy. Teljes a káosz, ha valaki bemegy, össze-vissza küldözgetik. Egy konkrét példa, ami jól mutatja az állapotokat:

Párommal gyermeket várunk, de nem vagyunk házasok. Megesik ez manapság. Ahhoz, hogy a nevemre tudjam venni a gyermeket, kell egy apasági nyilatkozat. Az apasági nyilatkozathoz kell egy hajadonsági nyilatkozat páromtól. 

Párom nagy pocakkal elment az, hogy megszerezze a hajadonsági nyilatkozatot. Ehhez az ügyhöz nem lehet interneten időpontot kérni. A portán azt mondták neki menjen fel. Fent azt mondták neki, menjen le. Ezután húzott a sorszámot. Párom több, mint két órát ült az okmányiroda egy kényelmetlen székén (nagy pocakkal sok szék kényelmetlenebb), majd el kellett jönnie, mert mennie kellett az oviba a nagytestvérekért. A 2 óra alatt a számok nagy részénél senki nem ment be, mert valószínűleg már hazamentek. Ezeket a számokat kb. 5 percig hívták, így minden alkalommal egy ügyintéző 5 perc várakozással töltötte az idejét.

Láttuk, hogy egy kis csalás nélkül nem fogjuk a nevemre íratni a gyereket. Emiatt párom másnapra egy másik ügyhöz foglalt időpontot az interneten. Az sorszámhúzó automatára ki volt írva, hogy aki interneten foglalt időpontot, az üljön le és várja az interneten kapott sorszámát. Párom várt, de csak nem jött az a szám. Odament a portához és megkérdezte, hogy mi a teendő. Azt mondták neki, hogy ne várjon a számra, mert nem fog jönni, hanem húzzon egyet a gépből, ne várja meg, míg jön az a szám, mert van időpontja. Sétáljon be X pulthoz és amikor felszabadul, csapjon le rá. És itt világosodtunk meg! Emiatt van az, hogy a legtöbb, gép által adott sorszámnál nem sétál be senki és az ügyintézők malmoznak!

Párom besétált X pulthoz, ahol mondták, hogy Y pulthoz menjen, mert ez nem az a pult. Y pultnál mikor felszabadult, párom odament és 1 perc alatt kinyomtattak egy darab papírt. És itt a csattanó. A hajadonsági nyilatkozatot az első emeleten, az anyakönyvvezetőknél  gyámügyeseknél kell leadni, amikor az apaságit kikérjük. Az első emelet itt egy körbefutó galéria. Ha felállunk az anyakönyvvezetőnél,  gyámügyesnél, rálátunk arra az ügyintézőre a földszinten, aki a hajadonsági nyilatkozatot kiadja. Pár éve, az előző gyereknél, az anyakönyvvezető  gyámügyes ki tudta nyomtatni a hajadonságit, így egyszerűen egy helyen el lehetett intézni az ügyet. Most már nem látnak rá az okmányiroda rendszerére, úgyhogy most normál esetben kb. 3 órát kell pluszban várni egy 1 perc alatt kinyomtatandó papírra, amit galacsinként a lenti ügyintéző feldobhatna a fentinek.

Nagyon örülnék, ha egy újságíró megkérdezné a következőket az okmányiroda vezetésétől és írna egy cikket a válaszok alapján:
- Átlagosan naponta hány olyan sorszámot húznak ki, ami alapján utána nincsen ügyintézés? (megunják a várakozást, vagy internetes időpont kérés miatt feleslegesen húznak számot)
- Hány munkaórát töltenek átlagosan az ügyintézőik nem felhasznált sorszámokra való várakozással?
- Átlagosan mennyit kell várnia egy embernek gépből húzott sorszám alapján a II. kerületi okmányirodában az ügyének elintézésére?
- Az elmúlt egy évben átlagosan mennyit kellett várnia kismamáknak hajadonsági nyilatkozat kikérésére (sorszám alapján kideríthető)? Ismétlés: ez 1 papír nyomtatása, de még erre sem lenne szükség, ha az anyakönyvvezetők gyámügyeket intézők rálátnának a rendszerre úgy, mint pár éve.
- Készítenek-e belső kimutatásokat az egyes ügyekhez tartozó várakozási időkről. Figyelik-e a változásokat? Hogyan próbálták az elmúlt egy évben optimalizálni a rendszert?
- Mi az oka annak, hogy az anyakönyvvezetők gyámügyesek egy ideje már nem tudják lekérni a számukra szükséges adatokat a rendszerből? Ki a felelős azért, hogy így lett átalakítva a rendszer?

Üdv,
Balázs

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérgező Hulladék 2016.04.14. 12:27:16

Egy másik budai kerületben ez teljesen simán ment nemrég. A II.-ban biztos fejlesztettek valamit a rendszeren pár tízesért, azért megy ilyen flottul.

Dikusz 2016.04.14. 12:28:37

A kormányablak jó, a kormányablak tökéletes:( Az már más, hogy ha nem a megfelelő hivatalhoz megy be az ügyfél, akkor az itt leadott iratok nem jelentik azt, hogy megrövidül az ügyintézés határideje. Ők is továbbküldik, mondjuk a M.Á.K.-hoz.

sáros_tehén 2016.04.14. 12:29:33

Nem úgy van, hogy bármelyik okmányirodába mehetsz ügyet intézni?

Terézágyú 2016.04.14. 12:36:25

Az vótmá, hogy modoros a poszt?...

"rárivallt a pulnál álló, más napokon láthatóan sokkal jobb állapotban lévő hölgy"...

Ó, persze!!!!!!!!!

rarabel 2016.04.14. 12:43:50

Okmányt az okmányirodából.

rarabel 2016.04.14. 12:44:59

@Terézágyú: Érdekes a hölgy.
Általában másnapon rosszabb állapotban vannak az emberek.

Terézágyú 2016.04.14. 12:45:06

Emlékeztek arra a kabaréjelenete, amikor a két fűrészelő favágóhoz odamegy az új főnök, hogy "javítsa a termelékenységet a forradalmi újításaival"...?????

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.14. 12:51:32

hajadonsági nyilatkozat, meg a körösztanyátoktérgyekalácsa, az.

Tron65 2016.04.14. 12:57:28

@sáros_tehén: De. Csak nem biztos, hogy meg is csinálják.

The Crazy One 2016.04.14. 13:01:25

annak idején, a kínai piarcon mindent be lehet szerezni: halászengedély, diplomata-útlevél, vállról indíthatós rakéta. Minek kellett elvenni a jó bevállt dolgokat?

KaTe 2016.04.14. 13:20:47

@The Crazy One: Jah. Még gyereket is lehetett örökbefogadni. Akkor meg minek szülni?

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 13:26:38

@Terézágyú: "a két fűrészelő favágóhoz odamegy az új főnök"

Igen. Elég szar volt. De pontosan leírja a helyzetet.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 13:28:46

Ha az ügyfélnek csak annyi a szerepe, hogy a kinyomtatott papírt az egyik ügyintézőtől átviszi az másik ügyintézőhöz, akkor minek ehhez az ügyfél? Oldják meg házon belül!

Az ügyi-ntéző egyáltalán nem ügyi.

FDToth 2016.04.14. 13:46:05

Az uj as zemelyinel van ugye elekronikus alairas, kb 10-20 ezerert mar lehet kapni hozza egy eszkozt, amivel beolvashatjuk az adatokat es ala tudunk irni.
De miert nem lehet ezt egy ugyhoz aem hasznalni?
A fenti peldabol kiindulva: uj szemelyi ok, hajadonsagit letolt, kitolt, digitalisan alair, majd feltolt.
Alladoan papolnak a burokracia csokkenteserol, holott csak no es no...

epertorta 2016.04.14. 13:46:19

Csináltam olyat többször az okmányirodában, hogy a sorszámosztó gép alatti szemetesből kukáztam ki sorszámokat, amivel aztán hamar bejutottam. Mikor megláttam a saját sorszámomat, meg a várakozók számát, én is eldobtam a sorszámomat, hogy azt a sort nem várom ki, lehet, az is jó volt késöbb valakinek. :)))

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 13:53:13

@FDToth: Én ugyanezért megptam itt a Homáron, hogy gerinctelen élősködő vagyok. :))

Nick-son 2016.04.14. 14:28:57

Nálunk a falusi önkormányzatnál az előtérben általában egy csaj ül - néha kettő - és ha valaki betéved az a dolga megkérdezze mit akar és annak megfelelő irodába küldi be. Mivel nincs sok iroda, meg aki itt lakik úgyis tudja melyikben milyen ügyintéző pihenget, inkább csak feltartja az embert, de hát ez van. Ostobaságnak lenni kell mindenhol mert nem is Magyarország lenne. Meg se akarom tudni hivatalosan milyen titulussal vannak oda felvéve.

cmx85s 2016.04.14. 14:48:49

Én a XXI. kerületben próbálkoztam, gépjármű törzskönyvcsere, időpontfoglalás a netes felületen: négy hét múlva van az első szabad időpont. WTF???? Lefoglalom, és akkor ér a meglepi. Arra az időpontra már senki, semmilyen ügyben nem tud foglalni. Érted, van 10 ügyintéző, de csak egyetlen ügyet lehet elintézni netes foglalással. Tegyük hozzá, hogy a törzskönyvcserét 15 napon belül kell(ene) intézni.
De segítőkész az ügyintéző, mondta, hogy foglaljak időpontot másik okmányirodába, ahol nincsenek ennyien. Igaza van, Szikszón pl. másnap már volt is szabad időpont. Mit az a 2*200 km, ha az állampolgár meg akar felelni az előírásoknak!

Terézágyú 2016.04.14. 14:59:58

KORMÁNYABLAK - az ablak, ahol látható, hogyan működik a kormányunk! Próbálja ki Ön is!

Bombaló 2016.04.14. 15:21:02

Két eset.
Az egyik, amikor vettem az autót, az átíráshoz kellett volna időpont. Gondoltam én tudatosan, hogy ügyfélkapum van, nosza rajta időpont foglalás. Hát, ahogy mások is írták, kb. 3 hét múlvára volt egyáltalán választható lehetőség. Ez ugye nem pálya, nosza akkor irány személyesen, s láss csodát a 4. napra már volt is hely.
Ebből azt a következtetést vonom le, hogy a netes foglalás csak a hét egyes munkanapjaira él, vagy echte csak heti egy napra.
Itt Pécsen az a szép, hogy személyesen foglalsz időpontot. Erről kapsz egy hőpapíros cetlit, a legfontosabb információkkal. Ha eljön az idő, bemész az Ományirodába és a cetliden lévő sorszámot beüti az őr a gépbe és ad egy másik cetlit sorszámmal. Ezután várhatsz. Ha a korábban foglalt időpontot lekésed kb. 10 perccel, kiütnek a rendszerből és kérhetsz új(!) időpontot. Ezt velem is csak egyszer fordult elő, mert utána azért elárulták a turpisságot. Ha a te időcetlid lejárt, akkor arra van esély/lehetőség, hogy megnézzék ott és akkor van-e elmaradt időfoglaló egyén, aki nem jelentkezett és akkor betesznek a helyére. Magyarán előfoglalás nélkül beillesztenek a sorba. Na most kérdem én, amikor csak úgy ukkmukk bemegyek ügyet intézni. Nem lehetne első lépésben csekkolni, hogy valaki pont nem jelent meg az időpontjára? Aztán, ha épp nincs üresedés a napi sorban, akkor adjon a következőre időpontot...

Második, egyszerűbb eset, amikor az Alföldre kellett mennünk szül. akvi. kivonatért.
Neten kértünk időpontot, kaptunk is szépen. A napján elautóztunk, a hivatalban szó szerint egy árva teremtett ügyfél nem volt. Kaptuk a kérdést, hogy mi ügyben járunk? Ügyfélkapun kértünk időpontot, ott nem látszik? "Iiiigen? Azt ők nem szokták nézni, de akkor most megnézik, mert ilyen még nem volt. Óóó, tényleg." Így a kérdés már nem volt kérdés. Nem világmegváltó probléma, de mókás jelenet volt. De legalább aranyosak voltak. :)

2016.04.14. 15:22:21

Én lakcímet akartam átjelenteni, 2 óra várakozás után közölték, hogy egész nap le van fagyva a rendszerük, úgyhogy nem tudják elintézni. És csodálkozuk, hogy a lakcím nyilvántartásnak annyi köze van a valósághoz, mint a Star Warsnak...

2016.04.14. 15:23:29

Ja, és időpontot azt nen lehet foglalni, mert 1,5 hónapra előre lehetne elvileg, de minden foglalt addig.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 16:10:30

Homározó: - Hilda! Ma délelőttre nincs poszt?
Hilda: - Dehogynem! Ott a kormányablakos.
Homározó: - De az 12:18-as.
Hilda: - Átcsúszott.
Homározó: - És délutánra van poszt?
Hilda: - Persze! Ott a kormányablakos. A 12:18 az délután van.
Homározó: - Hhhh...

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 16:21:17

@tejfölbiztosítás: "fejénél fogva a homokon?"

Igen. Más módszerrel, de ez se rossz.

"egy ügyintéző lekicsimezett"

Aztán dugtatok? Milyen volt?

Tíz éve az orvosom lefiatalemberezett. Nagyon vigyorogtam, rég hallottam.

FDToth 2016.04.14. 16:31:42

@atpijkamo130: :) éppen ezért én mindent mailben küldök, digitális aláírással, aztán ha vkinek kell eredeti, akkor elküldöm postán is. nemrég beszéltem egy elmű-ssel, mondta h nekik papíron kell térképmásolat. ilyenekkel felesleges vitatkozni, megy nekik e-hiteles doksi mailben. gyorsabb és egy az egybe olyan, mint a papír.

The Crazy One 2016.04.14. 16:47:07

@atpijkamo130: Lónak a faszát. Legyen valami, mert erről aztán tényleg nem lehet sokat írni.
Vagy, szellemi vetélkedő? Barkochba? Valamit ?

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 17:02:21

@The Crazy One: Ide írtam a szópóker szabályait, példákat:
szopoker.blog.hu/

Gondolj valamit, mondjál szinonímákat, a többiek találgatnak.

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 17:18:45

Összeomlás szélén a Tékozló Homár.

Ádám 2016.04.14. 18:28:12

A "zsezsgő" kifejezés vajon a föld melyik tájáról való?

The Crazy One 2016.04.14. 18:44:00

Tényleg nem lesz új poszt.
Jobb híján 2010-és posztok is megteszik a vonaton. Figyelsz, Hilda? Szily-post, 0:05-kor elesitve..

gabors 2016.04.14. 19:45:18

ket gyerekes hajadon !!! nem vagyok egy erkolcscsosz de ez nem kicsit aggajos !!!

gabors 2016.04.14. 19:53:00

megosztanam hogy csak luzerek szarakodnak idopont keressel meg szamhuzassal tavaly voltam otthon par napig es uj lakcim kartya kellett meg bejelentkezni szuleim uj lakasaba ...

faszom foglalkozott idopont keressel regi jo ismeros odaszolt es 10 perccel nyitas elott XY-hoz kellett bemenni es megvolt minden pikk pakk....

per evvel korabban meg a szemelyim volt eppen lejarofelbe akkor ugyenez tudta az ugyintezo is hogy X eve elek az usa-ban de minden tovabbi nelkul megcsinalta soron kivul ... aztan postaztak ...

csak a kemenyen dolgozo magyar embereket (luzer) szopatjak ... :-) aki valakit ismer az akar milliardos is lehet es lefogadom nem kell kormanyablakhoz mennie soha

hajra magyarorszag !

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.04.14. 20:05:11

Valaki széttrollkodná a II. kerületi ocsmányirodát, vagy tényleg fejlesztettek valamit? Régen (1-2 éve) ők, meg a XII. kerületi voltak a legjobbak, mert nem kellett foglalni, csak odament az ember, és max. egy óra várakozás volt (az már durvának számított), amíg sorra nem került. De ha jókor mentél, 5-10 perccel meg lehetett úszni. Még Zuglóból is átjártam Budára, mert ott négy hétre előre kellett foglalni, vagy állhattad végig a brutális sort. Szóval valamit csinálhattak ott. Leginkább szerintem megnövelték a foglalható időpontok számát, és a kamu foglalások elviszik az időt.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.04.14. 20:08:39

"Ez a készülék mellé rendelt gombnyomó szakember megoldás önmagában is elképesztő, de ezúttal még egy plusz csellel is meg volt bolondítva a dolog. "
Neked ez még új? Ez 5-10 éve is így volt. A közönség úgysem tud olvasni.

Én ma 5 körül beestem a fehérvári egyik ablakba, ahol ajtót mutattak, mert már úgyis túl sokan vannak (alig voltak). Amúgy hatig vannak nyitva.
Egyedül ma tudtam menni, ma vannak hatig, én meg ötig dolgozom. De örüljek, hogy egy nap esélyem van odajutni, mit képzelek, mire tartom fenn az adómból az orrmányirodát?!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.04.14. 20:11:13

@FDToth: "yenekkel felesleges vitatkozni, megy nekik e-hiteles doksi mailben. "
És szerinted azt képes itthon egy random hivatal értelmezni? Mert nyakam tenném rá, hogy hamar belefutnék egybe, aminek nem elég.

The Crazy One 2016.04.14. 20:11:41

@gabors: sőt! ennyi erővel össze is házasodhatnak. Az talán kevesebb sorbanállás...

2016.04.14. 20:29:24

Az orvosnál tán nem ugyan ez megy?
Ki ellenőrzi azt, hogy ha nem megy el a beteg adott vizsgálatra mert már azóta meghótt, akkor abban a lyukas órában a doki csak malmozik?
Ki ellenőrzi a rendszer hatékonyságát a műtők maximális kihasználtságát?

gabors 2016.04.14. 20:38:56

@The Crazy One: aztan mennyit allnanak sorba a valaskor !!! :-)

Sasfióka 2016.04.14. 20:38:57

@FDToth: Az ugye megvan, hogy az eSzemélyi elektronikus része nem használható aláírásra? :)
" kártyaolvasó alkalmazás jelenleg letölthető verziója alkalmas a PIN kódok aktiválására és cseréjére. Az e-aláírás funkció kezelésére az alkalmazás következő verziója lesz elérhető, amelynek publikálásáról a honlapon tájékozódhat."

FDToth 2016.04.14. 20:48:17

@Semmitnemérszakitiltással:
Azt most nem irom le melyik 'tarsasag', de ok kenytelenek voltak elfogadni: vmihez evente ki kell tolteni ugyanazokat a kerelmeket, meg akkor is ha nincs semmi valtozas. Ezeket a kerlmeket postan es szemelyesen varjak. En elkuldtem nekik mailen, alairassal (ez ugye az eredeti szkennelt verzioja). Es lass csodat, elfogadtak, engedelyek ok.
Egyebkent azert ez a sok feleslgees adminisztracio, mert ha kb minden menne elekronikusan, akkor qrva nagy munkanelkuuliseg lenne, igy meg az allamhoz kotodo sohivatalok szepen dolgoztatjak a haszontalan, munkajahoz nem erto 'hivatalnokokat'

FDToth 2016.04.14. 20:51:36

@Sasfióka: persze, ahogy az ia h tb kartyakent sem tudom hasznalni. Sot, meglepodtem h a lakcimkartyat sem tartalmazza, pedig eredetileg ez volt a terv. Es mi a valaszuk ha megkerdezed h miert nem lakcimkartya is egyben: 'azert, mert ha vki 5-szor valtoztat lakcimet evente, akkor mindig uj szemelyit kellene csinaltatni' igy meg 5 uj lakcimkartya kell. 5 kartya vs 5 kartya...
Mindjuk az lenne az igazi, ha a kartyan leheten digitalisan felulirni az adatokat.
Az meg nem meglepo h kiadtak a kartyat de nem hasznlahatod, mert sehol nincs lehetoseg az alkalmazasara...

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.14. 21:33:08

@Semmitnemérszakitiltással: "ahol ajtót mutattak,"

Tetszett? Elhoztad? Ha 80x200-as, akkor megveszem.

SAndrás 2016.04.14. 22:29:31

@FDToth: Baxszus! Egy ideig azt hittem, hogy a kedvenc közvetlen kollégám vagy! Még be is szólogattam neki néha, hátha felfedi magát. Most kiderült, hogy van ékezet a billentyűzetén, és telefonon használja a netet.
Pitsába!

További magyar hang 2016.04.14. 23:37:48

Pécs, Szántó-Kovács J. u-i kormányablak, péntek, zárás előtt 2,5 órával:
Gépjármű újra forgalomba helyezése ügyben mentünk apámmal, automatából kiválasztottam a "Gépjármű ügyintézés"-t kizárásos alapon, ez könnyű volt, még négyen vannak előttünk. Gyorsan körülnéztem: tíz ügyintéző-pult van, még négy előttünk az semmi!
Kivárjuk. Várakozás közben azonban rádöbbentünk, hogy gépjármű ügyintézést csakis egy kolléga végez, a 8-as pultnál. Egymással szemben volt a két pultsor, 1-5 és 6-10, középen a várakozoknak 5-5 fotel egymásnak háttal állítva a pultok felé néztek. Ültünk a 8-assal ~szemben lévő két fotelben, vártunk 1 óra 10 percet, ezalatt a hátunk mögött az 1-5 pultoknál egyetlenegy ügyet sem intéztek, az ügyintézők újságot olvastak, manikűröztek, beszélgettek, kávéztak, etc…
Felvetődött bennünk apámmal a gondolat, hogy milyen oké lenne, ha bármelyik pultnál bármilyen ügyet elintézne a néni. Nyugtassatok meg, hogy nem vagyunk egyedül ezzel a kis ötletünkkel!

Dikusz 2016.04.15. 00:07:38

@SAndrás: akkor ezek szerint nem a kedvenc kollégád, egyébként hogy reagált a beszólásaidra?:)
@FDToth: -nak egyébként van ékezete is a billentyűzetén, de ha telóról, vagy miről ír (egész jókat), nehéz kisilabizálni:D

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.04.15. 01:53:02

A házasságkötés kevesebb idő alatt megvan :)

megamedve 2016.04.15. 06:39:13

Szombathelyen semmi gond, én pont az ellenkezőjéről mesélhetnék.
Még parkolójegyet se szoktam venni, mert pikk-pakk szokott menni minden. Igaz, ott nincs túlterhelve a hivatal.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.04.15. 07:01:14

@FDToth: Egy helyen szerencséd volt :) A többi amúgy igaz!
Volt főnököm nyomta ezt, amikor évente bekérték a melóhelyen a bizonyítványai fénymásolatát, hogy lefénymásolt egy köteggel, és bevitte a HR-re, hogy akkor ez 20 évre elég :D

@atpijkamo130: Van már ajtóm, amúgy se akartam üvegből.

@További magyar hang: Ötlet jó, de betanításilag aggályos, viszont munkaszervezés meg wtf, hogy nem képesek pár több mindenre kiképzettet bent tartani. Ugyanígy, a postán is reggel meg este voltak kevesen, amikor sok ügyfél volt. Részmunkaidőről, csúsztatott műszakokról tuti nem hallottak ott se.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.15. 09:06:37

@További magyar hang: milyen oké lenne, ha bármelyik pultnál bármilyen ügyet elintézne a néni."

Gondolod hogy autószervizben is ért a hiba kiolvasáshoz a gumiszerelő?
Naugye!
Ugyanez az ötkerben, lakcimváltozáskor
Változóan, de csak egy ügyintéző késziti
A vicc, hogy le kell kérni az uj lakcím tulajdoni lapját, amit név/cím szerint nem tudnak, csak helyrajzi szám szerint
Hogy ezt megtudjam, kb egy órát várakoztam
Haza, helyrajzit beirtam, vissza
Férj-feleség a tulaj, de csk a férj irta alá a bejelentőlapot
Haza, aláirja a feleség is.
Vissza, 3-ig van félfogadás, kettőkor már nem osztanak sorszámot
Nanehogymár!!
Újabb egy óra után kezemben a lakcimkártya
Öröm, bódottság

Forgalmit is ki kell cserélni. Időpont a neten május végére
Nekem úgy is jó, bár telefonon pár napra adnának időpontot

Nullás számlát kértem az ELMű-töl elektronikusan
Nem jött jó ideig, pedig nagyon kellett volna
Éppen egy ügyfélszolga iroda felé jártam
Kb. fél óra alatt a kezemben volt
15 nap mulva kaptam meg ugyanazt emilben

Valami nagy nagy tüzet kéne rakni és ráhányni mindent ami antik, ócska...

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.04.15. 09:08:36

@Semmitnemérszakitiltással:
amúgy se akartam üvegből."
Üveggel vigyázni, különösen ha kis dohányzóasztalon van Balatoni nyaralóban

FDToth 2016.04.15. 09:40:18

@Semmitnemérszakitiltással: miért lenne szerencsém? 21. században vagyunk, miért ne mehetnének e-mailen a dolgok digitális aláírással (van ugye a személyi, ami nem használható még, illetve ha beszkennelsz egyet, akkor azt minden további nélkül használhatod aláírásra, max csatolod mellé a szig-ed másolatát is)
Mondok kettő példát: az elműnek nem jó, ha lefotózom a villanyórát, csak az a jó, amit ők fotóznak. Mivel nem voltam otthon, amikro jöttek (pótleolvasás sem), így elküldtem nekik, és az alapján csináltak egy rész-számlát, tehát elfogadják
Másik h már említett ügye kapcsán: minden évben ugyan azt a kérelmet kell kitölteni, még akkor is ha nincsen adatváltozásod. Hiába írod le nekik h most nem töltöd ki, mert nincs változás, használják a tavalyi adatokat, az nem jó. Pedig csak a dolgukat akarom könnyíteni...
Telekomnál én is azt csináltam h elküldtem minden céges dolgot (TSZ, aláírási, meghatalmazás, stb.). De minden egyes ügynél kérik... ilyenkor visszírom h egyszer már elküldtem... és onnantól 'megtalálják'. Vagy ott a NAv: ellenőrzéskor minidg mindent le kell adni, még azt is amit már 20-szor odaadtam. Miért nem archivánlak és csak a válozásokkkal frissítgetik?

lobster thermidor 2016.04.15. 09:41:28

Ez mind semmi!
A Visegrádi utcában levő Központi Okmányiroda, ahonnan egyébként állítólag tavaly vasra verve vitték el a fél személyzetet korrupció miatt, na az csak ám az igazi ügyfélszopató! Előrebocsátom, hogy a központi számítógépes rendszer ellenére vannak olyan ügyek, amit az országban sehol máshol, kizárólag csak ott lehet elintézni. Ezért jutalmul a 4 - 5 órás várakozás közben végig kell néznie a mezei ügyfélnek, aki egyszerűen csak a törvények, és rendeletek csapdájában vergődik, hogy az éppen soron következő sorszáma ellenére a csókos nepperek mindenféle szólítás nélkül hármasával, négyesével adják be előtte a forgalmikat, és a törzskönyveket, majd elsétálnak a közeli postára befizetni a csekkeket, Ez idő alatt az ügyintézők természetesen b@sznak más ügyhöz nyúlni, a nepperek visszasétálnak a postáról, és mielőtt elvégeznék a dolgukat, az időközben megérkező további haverok papírjait is beadják az orrod előtt.

qwertzu 2016.04.15. 10:36:41

Budapestieknek kéretik nem panaszkodni, Van vagy 25 okmányiroda, ki kell tapasztalni melyik működik jól.

2002 és 2010 között a 11. kerületit használtam, tökéletes volt.
A 16. kerületi viszont olyan mint a posztban.

treya 2016.04.15. 13:15:03

A XV. kerületi okmányirodánál a szerdai, este 8 óráig tartó ügyfélfogadáson legutóbb 3/4 5-kor már nem adtak sorszámot a fényképet igénylő ügyek intézéséhez. A fő indok az volt, hogy babákat fényképeznek és az elég sokáig eltarthat.... Ha a babafényképezés befejeződik, lehet, hogy osztani fognak még sorszámot.
Aki már órák óta várakozott és bejutott, elmesélte, hogy semmi babafényképezés nincs, teljesen üresen áll a fényképező-kabin. Az ő képét max. 3 másodperc alatt elkészítették.... Az viszont furcsa volt, hogy az ügyintéző előtti papíron óránkénti besztással pálcikák vannak - akkor húz egy pálcikát, ha odamegy hozzá a sorszámos ügyfél. Egy órában a látottak alapján max. 5 pálcika szerepel....

CyberPunK 2016.04.15. 13:43:31

@treya: XV. kerületi ilyen, volt már pár balhém a biztivel, mikro kitalálta, hogy nincs már sorszám a gépben ilyen fél 5 magasságában, csak papír kiadás van. Aztán mégis lett sorszám a gépben.

Írtam már levelet a jegyzőnek is, hogy nonszensz a rendszer, időpontot 4 utánra nem lehet foglalni, és mindig balhézni kell a sorszámért, mennyire gondolják komolyan, hogy pont azt szopatják, aki eltartja ezt az egész szemétdombot. Nem kaptam választ. :(

Advanced Flight 2016.04.15. 14:36:42

@horex: lehet, hogy az autószervizben nem ért mindenki mindenhez, de az okmányirodai ügyintézőknek egységes tanfolyam van rendszeresítve, ahol az összes ügyfajtát és a vonatkozó jogszabályokat is meg kell tanulni és vizsgázni belőle (elég kemény vizsga, teszem hozzá). És csak e vizsga megléte esetén intézkedhetnek önállóan, kapnak saját jogosultságot az elektronikus nyilvántartáshoz stb. Szóval elvileg mindegyik érthetne mindegyik ügyhöz.

fifibá55 2016.04.15. 15:13:32

Idén 4 alkalommal intéztem ügyet a II. kerületiben, előzetes foglalás nélkül. Várakozási idők 2 perc és 27 között voltak, mindent elintéztek. Mit rontottam el?

lobster thermidor 2016.04.15. 16:13:14

@qwertzu:

2010 után a 11. kerületit elcseszték. Egy ideig zárva volt az iroda korszerűsítés címszóra, március 11 - én nyitott újra. Mondanom sem kell semmi nem változott, sőt még xarabb lett. Vajon mi lehet az oka?

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.15. 20:22:48

@atpijkamo130: de ez 2in1, mert Hilda leírta a saját sérelmét is.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.04.15. 20:30:14

@CyberPunK: ez az amit soha de soha nem fogok tudni megérteni, hogy miért így működik a világ.

Tehát minden normális ember elmegy reggel munkába és teszi a dolgát, hogy ne haljon éhen ő meg a kiccsalád. Tehát nappal munka van, dolog.

Mikor jönne a vízszerelő? Mikor jönne a postás ajánlott levéllel? Mikor van nyitva a szakkereskedés? Mikor van szülői értekezlet?

Én ott tartok, hogy az rendben volt régen, hogy a Férfi elvette a Nőt és ketten egy pár, de szerintem ha ez így megy tovább akkor ha nem akarja a gyerek minden ilyen baját a nyugdíjas nagymamára testálni, akkor szépen két-három szomszédos családnak is össze kell házasodnia egy kibucba, hogy legyen legalább egy háztartás menedzser, akinek nem gond, hogy délelőtt tíztől délután háromig van kormányablak két órás ebédszünettel.

joska61 2016.04.18. 13:36:09

Vidéken kell ügyintézni. Majdnem mindent lehet bármelyik okmányirodában.

Phil Necro 2016.04.19. 15:16:58

Majd ha 30%-al csokkent a letszamuk,akkor megszunnek ezek a problemak :D

toodark 2016.04.21. 21:51:48

Nekem az időpontfoglalás mindig bejön. Ha ad hoc esek be valahova, akkor tuti nem tudom aznap elintézni, vagy rohanhatok körbe három irodát. Mivel a legtöbb dolog bárhol elintézhető, ezért ha sürgős a dolog, akkor érdemes lehet körülnézni akár valamelyik közeli településen, van ez a soronkivul.club oldal, ami szerintem sokat gyorsít ezen.
süti beállítások módosítása