Kedves Elmű-Émász Energiaszolgáltató! Olyan jó lenne, ha megszívlelnéd az elégedetlen, de higgadtan és összeszedett fogalmazó fogyasztód konstruktív javaslatait!
Tisztelt ELMŰ-ÉMÁSZ Ügyfélszolgálat!
A minap egy barátom (vevőazonosító 2600704751, a meghatalmazásából én jártam el) lakását, egy elnézett januári kifizetetlen számla miatt lekapcsolták a hálózatról. Azt nem vitatom, hogy a lekapcsolás a belső szabályzatuknak megfelelő volt, az ügyintézés és a történések alapján szeretnék azonban néhány észrevételt tenni, továbbá konstruktív javaslatot megfogalmazni. Leginkább azt nehezményezem, hogy a lekapcsolás előtt egyetlen tértivevényes levélen kívül SEMMILYENmás úton vagy formában nem próbálták meg megelőzni ezt. Mintha önöknek érdekében állna bajlódni a szerelővel, továbbá a le és visszakapcsolással…
1. Amennyiben a fogyasztó elektronikos ügyintézést kér, miért nem lehet a fogyasztót emailben, vagy telefonon értesíteni arról, hogy számlatartozása van? Egy SMS/email kiküldésének költsége filléres tétel (nyilván önöknek is) ahhoz képest amennyi költséggel egy lekapcsolás/visszakapcsolás jár. A konkrét esetben azt sem tudtuk, hogy számlatartozásunk van, ha tudunk róla, azonnal rendeztük volna.
2. Az elektronikus ügyintézés bürokratikus okok miatt átkerült az ELMU.HU oldalról az ELMUEMASZENERGIASZOLGALTATO.HU oldalra. Tegyük túl magunkat azon, hogy ez az új url gyakorlatialg megjegyezhetetlen, az internetes felhasználásra használhatatlanul hosszú és tértjünk át a technikai részletekre. Ezt a változást rendkívül gyengén kommunikálták. Máig be tudunk lépni az elmu.hu oldalra, ami tájékoztat róla, hogy 0 a számlatartozás, s az, hogy más oldalon kéne már néznem az információt egyáltalán nem derül ki, ha nem olvasom el az apróbetűt, csak rutinszerűen használom az oldalt. Kérem, rakjanak ki egy nagy méretű piros feliratot a felhasználóknak arról, hogy ügyeiket máshol intézhetik! A jelenlegi figyelmeztetés beleolvad az oldalba, nem észrevehető.
3. A visszakapcsolás ügymenete véleményem szerint elfogadhatatlanul körülményes és bürokratikus:
- Miért nem látja az ügyintéző reggel 10-kor, hogy én előző este már kártyás fizetéssel kielégítettem a számlatartozásomat? Az integrált információs rendszerek világában ennek nem kéne, hogy akadálya legyen.
- Miért kell személyesen bemennem az ügyfélszolgálatukra a visszakapcsolás intézéséhez? Miért nem rendezhetem kártyával/átutalással rendezem a számlámat és a visszakapcsolási díjat (ami ma már szerencsére 1-2 órás átfutást jelent csak), ezt követően önök kiküldik a szerelőt, aki amúgy is megköveteli a személyes jelenlétemet, így nála igazolhatnám ,hogy jogosult vagyok a visszakapcsoltatásra. Ha mégsem lennék jogosult rá, önök akkor sem vesztettek semmit, hiszen a kiszállási díjat kifizettem.
- Elfogadhatatlan válasznak tartom azt, hogy a személyes ügyintézést követően azt mondják, „ a következő 24 órában BÁRMIKOR kijöhet hozzám a szerelő”. Pontosabb időpontot nem adnak, s ha a szerelőt véletlenül nem fogadnám, csupán személyes ügyintézéssel kérhetem az újabb kiszállást. Miután első kollégájuk teljesen elutasító volt, a befizetéskor a másik kollégájuk volt olyan kedves, hogy ráírta a szervízlapra, hogy „előzetes értesítés kér”, de azt már nem tudta megígérni , hogy a szerelő ezt figyelembe veszi-e. Több évtized áll a cégük mögött és egészen biztosan rengeteg ügyfélpanasz ezzel az ügymenettel kapcsolatban. Miért nem lehet ezt valahogy emberközelibb módon megvalósítani, és legalább egy előzetes becslést adni a szerelő érkezéséről, vagy akár az ügyfél igényeihez igazítani azt?
- Miért nem elérhető 16 óra után az ügyfélszolgálatuk? Miért jelentene gondot az ügyfélszolgálatosok egy részét délutáni műszakban foglalkoztatni, hogy amikor a legtöbb ember megkapja a levelüket, számláját stb. azonnal tudjon kihez fordulni? Meg kell jegyezzem, szerencsére a hibabejelentésre szolgáló vonalukon kollégáik nagyon pontos tájékoztatást adtak, ám ez úgy gondolom nem a hibabejelentési vonal rendeltetésszerű használata volt.
Összességében az egész folyamatot azért sikerült csak 1 nap alatt végig járnom, mert (egyes) dolgozóik (akiknek nagyon hálás vagyok) hajlandóak rugalmasan hozzáállni a problémámhoz. A hibaelhárítási vonal segített a számlázási kérdésben, a pénztáros kollégájuk felírta a szerelőnek, hogy keressen meg, a szerelő pedig felhívott (bár csak 20 perccel korában), hogy érkezik. Azt gondolom, hogy ezeknek a dolgoknak nem kivételeknek és szívességeknek, hanem a normális hivatalos ügymenet részeinek kéne lenniük. Kérem, tegyenek lépéseket ebbe az irányba!
Üdvözlettel,
Kővári Bence
Antalbaba 2016.04.22. 11:58:12
Tehetséges ugandai buzi 2016.04.22. 12:02:50
A közüzemi szolgáltatók a rendszerváltás óta nem jöttek rá arra, hogy az emberek is pont nyolctól négyig dolgoznak, mint az ő szerelőjük. Kurvára nincs kedvem kivenni négy napot az amúgy se sok éves szabadságomból a kéményseprőnek, a víz, a gáz és a villanyóraleolvasónak, amikor azok személyesen akarják megtekinteni, lefényképezni a berendezést. Legyenek valóban szolgáltatók és szervezzék át az ügymenetet úgy, hogy legyen délutános műszakjuk is! Uram, uram, a kurva életbe már!
Antalbaba 2016.04.22. 12:04:35
The Crazy One 2016.04.22. 12:19:53
cmx85s 2016.04.22. 12:33:33
Akkor végülis, jelezték, a tértivevényes levelet az aláírással igazolja a kuncsaft, hogy átvette. Ha átvette, akkor nem suttyomban kapcsolták le, hanem értesítették, Más kérdés, hogy vane az ELMŰnek ilyen átvételi elismervénye...
És az ELMŰnek, meg az összes többi szolgáltatónak nem az az érdeke, hogy a le- és visszakapcsolással bajlódjon, hanem hogy ennek a valós költségeket sokszorosan meghaladó díját az ügyfél kifizesse.
sáros_tehén 2016.04.22. 12:48:41
Mennyit is fizet a felhasználó a visszakapcsolásért?? Na látod hogy megéri nekik...
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.22. 13:10:02
Ah, átvetted, aláirtad, bizonyítható, hogy értesítettek. Volt előtte egy számla, és legalább egy felszólítás. A "semmilyen" egy erős csúsztatás.
"internetes felhasználásra használhatatlanul hosszú"
Ah! És a www.kek-erdoben-jartam-zold-ibolyat-lattam-holnap-megyek-szemeszhez.hu az milyen hosszú? És mégis alkalmas internetes felhasználásra. Erre varrj gombot!
"Egy SMS/email kiküldésének költsége filléres tétel (nyilván önöknek is) ahhoz képest amennyi költséggel egy lekapcsolás/visszakapcsolás jár."
Na igen, de az SMS-r ők fizetik, a költséget te állod. Kiadás v.ö. bevétel.
"A jelenlegi figyelmeztetés beleolvad az oldalba, nem észrevehető."
Az oldal ergonomikus és művészi dizájnját egy rusztikus felirat nagyban rontaná. :))
" A visszakapcsolás ügymenete véleményem szerint elfogadhatatlanul körülményes és bürokratikus:"
Mindenki véleménye szerint az. Ez a büntetés/oktatás része. A többi említett kényelmetlenség, lassúság és körülményesség is.
fiktiv állat 2016.04.22. 13:11:47
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.22. 13:13:45
+
Most képzeld el, hogy be van dugva egy lélegeztetőgép. Váratlanul visszakapcsolják, a hulla feléled, és elindul a zombi apokalipszis. Ekkora veszélynek nem tehetik ki a lakosságot.
Dezsike 2016.04.22. 13:21:21
Amúgy valóban tiszta káosz a rendszerük, egy időben folyamatosan küldték vissza nekünk az átutalt pénzt postán, hogy túlfizetésbe kerültünk, aztán jött a fizetési felszólítás. Az ügyfélszolgálatos nem tudta megmondani, hogy miért van ez. Végül sokadik szólásra leálltak a pénzvisszaküldéssel.
juhaszvik 2016.04.22. 13:23:03
"Miért nem látja az ügyintéző reggel 10-kor, hogy én előző este már kártyás fizetéssel kielégítettem a számlatartozásomat?" - most próbálok átlépni a pejoratív tartalom felett, és a kötözködésre koncentrálni: mert vannak olyan pénzügyi tranzakciók, amelyek személyes ellenőrzést igényelnek. Gyanítom az ELMÜ szervezetén belül kell láttamoznia valakinek, mielőtt bekerül az adatbázisba.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.22. 13:24:12
látogatásukat hat hónappal előtte legyenek szívesek bejelenteni titkáromnál.
kérem, hogy a vörös szőnyeg amin elém fognak járulni a tartozásmról értesítendő, mindenképpen gyapjúmentes legyen, ugyanis allergiás vagyok.
köszönettel, kekecné leszarom géza
okleveles idióta
Majmász Gedeon 2016.04.22. 13:38:37
emailben, vagy telefonon -> emailben vagy telefonon
internetes felhasználásra használhatatlanul hosszú és tértjünk át a technikai részletekre. -> internetes felhasználásra használhatatlanul hosszú, és térjünk át a technikai részletekre.
...más oldalon kéne már néznem az információt egyáltalán nem derül ki,... -> ...más oldalon kéne már néznem az információt, egyáltalán nem derül ki,...
Miért nem rendezhetem kártyával/átutalással rendezem a számlámat... -> Miért nem rendezhetem kártyával/átutalással a számlámat...
szervízlapra -> szervizlapra
...áll a cégük mögött és egészen biztosan rengeteg ügyfélpanasz... -> ...áll a cégük mögött, és egészen biztosan rengeteg az ügyfélpanasz...
Meg kell jegyezzem,... -> Meg kell jegyeznem,...
...ám ez úgy gondolom nem a hibabejelentési vonal -> ...ám ez, úgy gondolom, nem a hibabejelentési vonal...
1 nap alatt végig járnom -> 1 nap alatt végigjárnom
20 perccel korában -> 20 perccel korábban
PITTA 2016.04.22. 13:46:32
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.22. 13:54:21
Jön róla e-mail, hogy számlád érkezett. Ha nem fizeted be, az előbb-utóbb tartozás lesz. De az is feltűnhetett volna, ha az e-mail nem is, hogy már régóta nem fizettek villanyszámlát, aztán belépni csak úgy, értesítés nélkül. Innentől minden további porhintés.
PITTA 2016.04.22. 13:56:10
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.22. 13:58:17
MIndegy, az értsítést róla azonnal megkapja.
The Crazy One 2016.04.22. 13:58:56
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.04.22. 14:04:17
Tehetséges ugandai buzi 2016.04.22. 14:05:44
neet 2016.04.22. 14:09:24
És mi az, h nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb, egyszer azt mondják, nem lehet áttenni a pénzt jobbról balra, aztán meg azt, h már áttettük (dehogy), aztán miután az egyik összeget kipostázták, benyögik, h a másikat nem lehet, ilyenek.
A minap valamiért bementem a sokat szidott téhez, a délelőtt átutalt pénzem kb délben látszódott a rendszerükben. Ennyit erről. Ha nekik megy...?
gabors 2016.04.22. 14:11:00
amugy persze hogy jo nekik lekapcsolni mert ugyfel tobbet fizet (valszeg sokkal) mint amibe kerul... hello posztolo a szerelo szakik mi a faszt csinalnak nap es nap utan ha nem lenne ki meg bekotes ????
csak szerencsed van hogy nem vittek el az orat is mert az meg macerasabb lett volna !!!
neet 2016.04.22. 14:11:46
The Crazy One 2016.04.22. 14:23:20
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.22. 14:24:14
2016.04.22. 14:27:35
NEM sikerült meggyőznöm a jóembert az ügyben, nem volt hajlandó se idejönni és becsöngetni, hogy együtt menjünk át, sem rámcsörögni, hogy akkor én menjek, és engedjem be őt, amikor megérkezik.
Végül annyi "engedményt" adott, hogy nálunk kezdett, és megesküdött, hogy pontban nyolckor itt van.
Persze késett 10 percet, én meg állhattam a szakadó esőben egy tök üres telken....
Ja, az áram azóta sincs bevezetve, mert majd augusztusra ígérik. Igen, hat hónap kell, mivel olyan bonyolult dolgot kértünk, mint földkábel, az a fránya villanyoszlop viszont az út túloldalán van. Nem baj, majd addig visszük tőlünk az áramot az építkezéshez, amíg ők "dolgoznak"
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.22. 14:28:58
gabors 2016.04.22. 14:30:01
mert itt percek mulva ott van sot van mikor a telefonon keresztul fizetek kartyaval es a mancika "eggybul" latja hogy fizettem. Ha meg bankszamlan keresztul fizetek (ala csekk szamla) akkor meg kb 5 perc mulva jon az emil hogy kosz megvan es nem sokkal utanna le is veszik a szamlamrol.
gabors 2016.04.22. 14:31:14
Zsidófalvi Zsidó 2016.04.22. 14:31:18
"Kiváglak innen, mint Habony Árpit az ibizai drogtanya marketingvideójából!"
gabors 2016.04.22. 14:35:41
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.04.22. 14:46:48
Nem a pénz van ott, te dinka, hanem az értesítés róla.
Egyébként nem értem ezeket a bankokat. Mi az, hogy átutalásnál nincs ott a pénz azonnal? Mit számolnak rajta órákig? Miért nem lehet átutalást csinálni éjjel, vagy bármi onlájn műveletet végezni. Csicsikáni mennek a számítógépek?
A Citibank a hetvenes években azzal reklámozta magát, hogy a "Citi never sleeps". Na, nekik aztán nagy fejfájás volt, hogy tudnak átállni új mainframe-re, hogy ne álljanak le.
PITTA 2016.04.22. 14:58:31
Eddig napi utalás volt, aztán jött a 3 órás, majd az 1 órás... aztán majd az azonnali. Ilyenkor csak az időzítést kell átállítani a rendszerekben ami a GIRO felé küldi az adatokat (meg onnan begyűjti).
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.22. 15:52:04
Félelmetes gyorsasággal nő a számítógép processzorok teljesítménye és a hálózati kapacitás. :))
Ha a MÁV ilyen ütemben fejlődne, mára akár 60 km/h átlagsebességgel is közlekedhetnének a vonatok.
AtiSnatch 2016.04.22. 16:03:58
gabors 2016.04.22. 17:53:02
gabors 2016.04.22. 17:54:15
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.04.22. 18:10:28
neet 2016.04.22. 20:07:56
De amúgy ezzel az erővel arra is küldhetnek flszólítást, h holnap 10 kor visszaáll a rendszer, lesz áram, ne ijedjenek meg, ha a poszter vagy bárki nem figyeli az értesíttő. De basszus, telószámot miért kérnek szerződéskötéskor, ha aztán fel nem hívnának FONTOSCH esetekebn sem?
FDToth 2016.04.22. 21:39:00
Nem lenne egyszerubb dobni egy mailt? Gyorsabb, koltseghatekonyabb es visszavezetheto.
Pl nagy, nem allami tarsasagoknal is kb minden elekronikus, de ha nem erdekuk a helyzet megoldasa, akkor azvaltanak postai kommunikaciora... Es ha irsz nekik egy mailt h csak eleltonikus formaban kommunikaljank, kuldenke egy tobb oldalad nyomtatvanyt, amit toltsel fel mar 10-szer megadott adatokkal, tanuztasd le, es kuldd el 2 peldanyba postan... Holott egy sima mail eleg lenne, melyben nyilatkozom (persze mar is irhat a nevemben mailt, de kb barki mas a nyomtatvanyt is tudja hamisitnak...)
Phil Necro 2016.04.25. 07:08:57
Miert Magyarorszagunk elunk,mikor erjuk el azt a szintet,ami ausztriaban 95-ben volt ? :D
Nagyon keves kerdesbe lehet belekotni,egyszeruen nevetsegesek ezek a cegek,az itteni felsovezetes egy multinal meg egy 5fos csoportot sem kapna meg.
atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.04.25. 08:45:22
Olyan 40-50 év múlva.
De ne legyél túl mohó! Célozzuk meg a hetvenes éveket! Az elmúlt 6 év nulla fejlődését folytatva így is a végtelenben találkozunk csak. (A versenyképességünk egyre csak romlik, szóval a végtelen is lehet, hogy túl optimista remény.)
anarch 2016.04.25. 09:24:43
Terézágyú 2016.04.25. 15:19:26
"nincs kedvem kivenni négy napot az amúgy se sok éves szabadságomból a kéményseprőnek, a víz, a gáz és a villanyóraleolvasónak, amikor azok személyesen akarják megtekinteni, lefényképezni a berendezést."
Ezek közül szerintem az óraleolvasók már eleve adnak 16-18 óra közti időpontot is, de asszem a villanyos az telefonra este 6 után is eljött...
joska61 2016.04.26. 10:06:57
Lady Ann 2016.04.28. 16:25:50
Velorex 2016.09.21. 23:33:49
De már akkor menekülőre kellett volna fogni a dolgot, amikor leváltak a Díjnetről. Egy-két próbálkozás elég volt a saját rendszerükben (SAP?), hogy visszaállitsam a papir alapú számlázást.
Az iCsekk (=Dijnet) szerencsére megoldotta a helyzetet.
Az Elmű meg a dilettáns SAP meg folytassa nélkülem!