A Totalcar Használtautó-vásárlási kiskátéja nyilván nem egyedülálló anyukáknak készült. Nekik és minden nem műszaki zseninek biztos, hogy nem érdemes spórolnia egy megbízható autószerelőn, aki csekkolja a kiszemelt járművet a fizetés előtt. És még ez sem életbiztosítás, ahogy az alábbi levélből kiderül.
Tisztelt Szerkesztőség!
Már végső elkeseredésemben fordulok Önökhöz, és teszem ezt még néhány további médiával is, bízva abban, valahol, valaki segíteni szándékozik a velem történt mérhetetlen igazságtalanságban és tehetetlenségben. Tudom, hogy rajtam kívül vannak még ebben az országan, akik hasonlóképpen jártak mint én, és elhatároztam, ha egyszer ennek az ügyemnek a végére járok, felveszem a harcot azokkal a szélhámosokkal szemben, akik itt büntetlenül átverhetnek hozzám hasonló jóhiszemű embereket. Egészen konkrétan a rejtett hibás gépjárművek adásvételéről beszélek.
Egyedülálló anyuka vagyok két gyerekkel, tisztességesen és szorgalmasan dolgozom. Múlt nyáron autóvásárlásra szántam el magam, és elmentem számos autókereskedésbe. Végül megállapodtam egy lakóhelyemhez közeli kereskedésnél, a CarPáti Kft.-nél, ahol a kereskedő készségesen rábeszélt egy Ford Focus C-Max automata váltós diesel autóra. Különösen bizalomgerjesztő volt, hogy az autót eképpen hirdették: „TELJES VÁLTÓFELÚJÍTÁSON ESETT ÁT”, valamint az a tény, hogy a váltóra, mint főalkatrészre 1 év garanciát vállalt egy gödöllői automataváltó szakszerviz, a GAJBER Kft., aki magát a www.valtodoktor.hu oldalon hirdeti. Ezt a mondatot jegyezzük meg, mert még szükségünk lesz rá a későbbiekben…
Az autó első ránézésre remek állapotban volt, a szerelőm is ránézett a kereskedésben, és néhány nap gondolkodási idő után – bízva a hirdetés szövegében – lefoglalóztam az autót. A szervizből elhoztam, és másfél hónap leforgása alatt gyakorlatilag tönkrement a váltó főegység. Korrekt módon a CarPáti Kft. nevű autókereskedéshez fordultam, aki megadta a váltószerviz címét, és levittem az autót Gödöllőre.
Itt egy erős jóindulattal is csak sufni-tuningnak nevezhető lepukkant telephely fogadott, cseppet sem volt bizalogerjesztő a látvány, hogy itt kell hagynom az autómat, de mivel az egy éves garanciát ők vállalták, hát otthagytam az autót javításra. (Emlékeznek? „TELJES VÁLTÓFELÚJÍTÁSON ESETT ÁT” – Hol? Itt? Atyaég…)
MÁSFÉL hónapig volt lent az autó, mialatt SEMMIFÉLE ÉRDEMI FELVILÁGOSÍTÁST nem kaptam, csak hitegetést, és hazudozást, s végül hosszas könyörgés árán nagy nehezen visszakaptam az autót, amin „VALAMIT” csináltak. Mint utólag kiderült, körülbelül annyit „celluxoztak” rajta, hogy még 1-2 hónapig fusson.
A másfél hónapos hitegetés alatt a fogyasztóvédelemhez fordultam, akik elutasították a kérelmemet, és úgy foglaltak állást, hogy forduljak bírósághoz, holott a fogyasztó átverése egyértelműen bizonyítható volt. Fellebeztem, de sajnos kicsúsztam a határidőből, így könnyű dolga volt a fogyasztóvédelemnek, mert ekkor sem kellett már az ügyemben vizsgálódni, nyugodtan el lehetett intézni az ügyet egy elutasítással. Megkerestem telefonon a GÉKOSZ-t, ahol egy rövid telefonbeszélgetés után a jogi ügyekben járatos kolléga lemondóan sok sikert kívánt nekem a további próbálkozásaimhoz, hogy megtaláljam a felelőst. Felkerestem újra a CarPáti autókereskedést, ahol az autót vásároltam, hogy legalább biztosítsanak csereautót, vagy hozzanak össze a volt tulajdonossal, minden segítségtől elzárkóztak.
Ez év január végén természetesen az autó újra elromlott. (Emlékeznek? „TELJES VÁLTÓFELÚJÍTÁSON ESETT ÁT” – Tehát mi sem teermészetesebb, hogy elromlik…) Újra letettem a gödöllői szervizbe, a GAJBER Kft. telephelyére, ahol újra elindult ugyanaz a hazugsághullám és hitegetés, ami a legelső alkalommal volt. Január 27-től március 25-éig volt lent az autóm Gödöllőn úgy, hogy nem történt meg a javítás, a szerviz a vállalt garanciális javítást nem volt hajlandó elvégezni. A műszaki pedig mindeközben március 31-én lejárt…
Ekkor már ügyvédhez fordultam. Elegem lett az eddigi korrekt hozzáállásomból, elegem lett abból, hogy eddig szépen kértem, és könyörögtem, és hagytam magam a saját orromnál fogva vezetni, és tökéletesen hülyének nézni, mert láttam, hogy szándékos átverés áldozata lettem, ami után mindhárom cég mossa kezeit. Ezt ebben az országban meg lehet tenni, ha egy magánember vásárlóként 3 céggel áll szemben, senki nincs, aki az érdekeit megvédi. Láthatjuk, a Fogyasztóvédelem fityiszt mutat a vásárló felé, a GÉKOSZ pedig széttárja a karját.
Az ügyvéd a szerződésből és minden rendelkezésére bocsájtott iratból megállapította, hogy egyértelmű, az eladó hibásan teljesített, ezért kiküldtük az ügyvédi felszólító leveleket mind a volt tulajdonos EIBENSTOCK Kft., mind pedig a GAJBER Kft. nevű automataváltó szakszerviz felé, ez utóbbi részére a garanciális szerviz megtagadása miatt kártérítést is követeltünk. Az ügyvédi levélben egyértelműen leírtuk, hogy pert helyezünk kilátásba, amennyiben a hiba kijavításáról, vagy cseréről nem gondoskodnak. Egyik helyről sem érkezett mind ezideig, másfél hónapja válasz. Az autó használhatatlan, (Emlékeznek? „TELJES VÁLTÓFELÚJÍTÁSON ESETT ÁT” – miért is várnám el, hogy működjön…?) s mivel ilyen műszaki állapotban van, vizsgára sem tudtam elvinni, március végén lejárt a műszakija.
Botrányosnak tartom, hogy egyedülálló nőként ezt kell elszenvednem, és a felelősök büntetlenül megtehetnek bármit, figyelmen kívül hagyva azt, hogy hogy teszik tönkre egy ember, egy további gondokkal is küzdő család életét. Botrányosnak tartom, hogy hátat fordít a Fogyasztóvédelem, és botrányosnak tartom, hogy egy nyilvánvaló átverés esetén nekem kelljen pénzt pumpálnom az igazságszolgáltatásba előre, hogy a felelőst egy cirka két éves per lefolytatása után – ha egyáltalán két év múlva még létezni fognak ezek a cégek – megneveztessem a bírósággal, és akkor még a kártérítés, javíttatás költségeit hajtassam is be majd utólag a saját pénzemen, ha egyáltalán lesz miből és lesz kin behajtatni! S mindeközben, ha úgy döntök, hogy már nem bírom tovább autó nélkül, javíttassam is meg az autót a saját költségemen, vagy próbáljak megszabadulni tőle. BOTRÁNY, Magyarország, 2016!!!
S mindazokról a hercehurcákról, amiket az elmúlt hónapok alatt megéltem, már nem is írok. Ezek személyes problémák, hogy a gyerekeket egyedül hogyan logisztikázom, hogy a munkámban akadályozva vagyok, mert nem tudom használni az autómat, hogy fizetem a felvett hitelt a használhatatlan autóra és a többi és a többi…
Azért írtam Önöknek, Tisztelt Szerkesztőség, mert némi remény csillant még fel a szemem előtt, ebben a szennyel, gátlástalansággal teli országban, ahol mindezt a lehúzást meg lehet csinálni, hogy talán a nyilvánosság még segít. Talán a szennyes kiteregetése még segít! Talán, ha felhívjuk mások figyelmét, ők óvatosabbak lesznek, és messzire elkerülik az ilyen GAJBER Kft-ket, EIBENSTOCK Kft-ket és CarPáti Kft.-ket! Persze, könnyen lehet, hogy tévedek. Könnyen lehet, hogy apatikusan mindenki vállat von, és mindaddig bambán áll, és érdektelenül az eset előtt, míg vele is meg nem történik mindez… Lehet. Vagy lehet, hogy csak félelemből hallgat…
Ha van Önökben szándék, hajalandóság az üggyel kapcsolatban segítségemre lenni, azt csak meg tudom köszönni, és állok rendelkezésükre. Természetesen sok apró részletet nem írtam még le, ami ezeknek a cégeknek az aljasságát bizonyítja, mert nem akartam 20 oldalas regénnyel megkeresni Önöket, ám az e-mail váltások, a hangfelvételem, amit a kereskedőnél készítettem, mind-mind bizonyítékként hever a gépemen, ha egyszer ezeket mégis kénytelen leszek a bíróság elé vinni.
Köszönöm, ha elolvasták a levelem.
Üdvözlettel,
D.
Ezt tanácsolják a GVTI-fogyasztóvédők:
Amikor vásárlásra adjuk a fejünket érdemes a döntés meghozatala előtt tájékozódni a termék tulajdonságairól, minőségéről, arról, hogy, hol mennyiért kapható. Különösen igaz ez használt autó vásárlása esetén, hiszen több olyan hibában is szenvedhet, melyet első ránézésre nem is észlelünk. Az, hogy a vásárlás során kellően körültekintően járjunk el a mi kötelezettségünk, de természetesen a vállalkozás is köteles tisztességesen magatartást tanúsítani, és olyan tájékoztatást nyújtani a gépkocsi állapotáról, mely megfelel a valóságnak.
Esetedben úgy tűnik a vállalkozás e kötelezettségének nem tett eleget, hiszen nagy valószínűséggel nem felel meg a valóságnak az az állítása, hogy az autó teljes váltófelújításon esett át. Pedig ahogy leírtad ez a kijelentés nagyban szerepet játszott abban, hogy ennek a kocsinak a megvásárlása mellett döntöttél. A vállalkozás e magatartásával tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, melynek kivizsgálása céljából fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz.
Szintén kecsegtetőnek tűnhetett, hogy az eladó a jogszabály alapján megillető szavatosság mellett jótállást is vállalt a váltóra. Ennek alapján azonban törekednie kellett volna arra, hogy 15 napon belül megjavítsa a hibát, vagy kicserélje a hibás alkatrészt. A több hónapos várakozás már kifogásolható. Ilyenkor érdemes egy levélben véghatáridőt megjelölni, és annak eredménytelen eltelte esetén mással kijavíttatni a hibát, majd annak ellenértékét a szervizen követelni.
Ügyed jelenlegi szakaszában, ha a levél hatására sem sikerül megegyezni, valóban célszerű igényed érvényesítése céljából bírósághoz fordulni. Ennek alternatívája a békéltető testület eljárása, amely díjmentes, szemben a bírósági eljárással, amely illetékköteles. A polgári peres eljárás során is van lehetőség költségkedvezmények igénybevételére a kérelmező jövedelmi-vagyoni viszonyának függvényében.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013.évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Az utolsó 100 komment: