Tékozló Homár

Légitársaság hatósági szerepkörben?

2016.05.25. 09:08 | Homár Hilda | 64 komment

wizz_air.png

Elég bosszantó lehet itthonragadni egy útlevél érvényességi para miatt, de azt valószínűleg még olvasónk sem vitatja, hogy nem lehet bemondásra elhinni, hogy valahol a világban van neki  egy másik. A kérdés persze igazából az, hogy a Wizz Air kötözködhet-e a dolog miatt, vagy neki csak a jegyet és az okmányok meglétét kell csekkolnia.

Kedves Homár!

2016. 05. 09. hétfőn Isztambulba, volt jegyem a Wizzairrel, életvitelszerűen odakint élek, csak egy hétre jöttem vissza Pestre. Sokat utazok a közel-keleten, ennek okán 2 útlevelem van, a másodikat mindig csak egy évre kapom, igy a mostani pl. szeptemberben fog lejárni, mig a másik meg par évig érvényes (a félreértések elkerülése végett mind a kettő magyar).

Legutóbb azzal jöttem ami csak szeptemberig jó, már épp a sátorban voltam Ferihegyen mikor a hölgy aki az utlevelem ellenőrizte, mondta, hogy nem szálhatok fel, mert ahhoz az utlevelem több mint 150 napig kell érvényes legyen, mondtam, hogy kint élek, és oda kint van tartózkodási engedélyem is, szóval nem hiszem, hogy ez pont rám vonatkozik, mire megismételte, hogy igy nem szalhatok fel, mondtam, hogy van másik útlevelem is, ami kint van az tovabb érvényes, ez se hatotta meg őket, a beszállást megtagadták.

Amennyire én tudom, a belépést csak a helyi hatóságok tagadhatják meg, főleg úgy, hogy érvényes tartózkodási engedélyem van Törökországba. Kérdésem az lenne, hogy tudok e esetleg kártérítésért folyamodni, mivel a lehető legrosszabbkor kellet itt maradnom.

Köszönettel

Kedves Homár Olvasó!

Wizz Air Hungary Kft. Légi Személy- és Poggyászfuvarozási Üzletszabályzata kimondja, hogy az utasnak rendelkeznie kell minden az utazáshoz szükséges okmánnyal, és eleget kell tennie a fuvarozással érintett állam vonatkozó szabályaiban foglaltaknak. Az üzletszabályzat szerint a cég a fuvarozást megtagadhatja, ha az utas a rendeltetési hely beutazási feltételeinek nem felel meg, vagy alapos indokkal arra lehet következtetni, hogy nem felel meg.

A konzuli szolgálat tájékoztatása alapján Törökországba érvényes útlevél birtokában lehet belépni. Vízummentes beutazás esetében pedig az útlevélnek a belépéstől számított legkevesebb 150 napig érvényesnek kell lennie. Ha az útlevél kevesebb, mint 150 napig volt az utazás megkezdésekor érvényes, abban az esetben a légitársaság alapos indokkal következtethetett arra, hogy az utas a rendeltetési hely beutazási feltételeinek nem felel meg, így a fuvarozás megtagadására jogszerűen kerülhetett sor.

Más lett volna a helyzet, ha a másik útlevél vagy a tartózkodási engedély is rendelkezésére áll az utazás megkezdésekor. Úgy gondoljuk, hogy ebben az esetben a fuvarozás megtagadása már nem lett volna szabályos.

Felhasznált jogszabály:
- 25/1999. (II. 12.) Korm. rendelet a légi személyszállítás szabályairól

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2016.05.25. 09:21:01

sajnálom a posztolót, sajnálom törökországot, sajnálom aki nem tudja a szabályokat, sajnálom a vitatkozókat, sajnálom szent pált a korintusziakhoz írt levelével együtt.

sáros_tehén 2016.05.25. 09:21:28

Azt mondjuk nem értem, hogy valakinek hogyan van 2db érvényes magyar útlevele.. és kedve szerint használja őket.. Valaki elmagyarázhatná.

cmx85s 2016.05.25. 09:25:51

csatlakozom az előttem szólóhoz, hogy lehet valakinek két érvényes magyar útlevele???

vanek ur 2016.05.25. 09:25:54

@sáros_tehén: Vízumügyintézéshez sok helyen 1-2 hétre elveszik az útlevelet. Ha valaki sokat utazik ilyen helyekre, lehet 2 útlevele, amíg az egyikben intézik a vízumot, a másikkal utazik.
Vagy: üzletel arab országokkal is meg Izraellel is - egyik helyen se szeretik, ha a másikból származó pecsét van az útlevélben, de ez 2 útlevéllel kezelhető...

cmx85s 2016.05.25. 09:27:21

Ráadásul, a repjegy megvételekor be kell X-elni, hogy elolvastam a szabályzatot.
Jah, hogy csak X-eltünk? Akkor nincs miről vitatkozni.

sáros_tehén 2016.05.25. 09:29:22

@vanek ur: "üzletel arab országokkal is meg Izraellel is - egyik helyen se szeretik, ha a másikból származó pecsét van az útlevélben"
Erről hallotam.. Dubajba be sem engednek izraeli pecséttel.

Attila F 2016.05.25. 09:29:42

Elég durva lett volna, ha bemondásra elhiszik, hogy van érvényes tartózkodási engedélye meg másik útlevele.

"- Az egy puska a táskájában?
- Igen, de nem fogok lőni vele, becsszó.
- Ja, akkor nyugodtan vigye fel a gépre."

vanek ur 2016.05.25. 09:31:22

@cmx85s: Lásd előbb. Egyébként nem olcsó móka, a második útlevelet jó drágán mérik.

Poszthoz is: ez bizony így van, légitársaság már a beszállást is megtagadhatja. Oka, hogy ha megérkezéskor nem engedik be az embert, akkor a légitársaság köteles őt hazavinni, nem csövezhet az ember a reptéren, mint Tom Hanks a Terminál c. filmben.

Busz, vonat azt mondja, hogy ha leszállítanak a határon, így jártál: juss vissza, ahogy tudsz, és buktad a már kifizetett jegyet.

The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.25. 09:36:11

"Lehető legrosszabbkor kellet?" Hápersze, fizesse ki a Wizz, mert te a lehető legrosszabbkor balfaszoskodtál az útleveleiddel..

Colonel Maybourne 2016.05.25. 09:58:01

@cmx85s: Nekem is ketto van. Nem kell hozza semmi kulonos, csak "nyomos ok". Ami pl vizumugyintezessel fugg ossze; vannak olyan kulkepviseletek, ahol szeretnek akar egy hetig is molyolni vele, mielott beutik a vizumot. Elmesz az okmanyirodaba, eloadod (akar szoban!) az igenyedet es kesz. Egyebkent a masodik maganutlevel 2 evig ervenyes es a normal duplajaba kerul.

sáros_tehén 2016.05.25. 09:59:17

@vanek ur, @Colonel Maybourne
Köszönöm! Így már érthető, hogyan lehet valakinek 2 útlevele.

Colonel Maybourne 2016.05.25. 09:59:44

A posztolonak: A legitarsasag helyesen jart el. Amennyiben valaki nem felel meg a beleptetesi felteteleknek az vissza kell szallitania a kindulasi orszagba a sajat koltsegere, amit lever rajtad, effelol ne legyenek ketsegeid.

Darth Revan 2016.05.25. 10:13:34

Sajnos igy jart a posztolo. legkozelebb nezze meg, hogy melyik utlevelevel indul utnak.

CID. 2016.05.25. 10:20:17

Hilda!!!!!! Most sem lehet ekézni a posztert meg téged ? :D

CID. 2016.05.25. 10:24:23

@sáros_tehén: meg is érdemli, ha Dubajba megy menorákkal bizniszelni :D

anarch 2016.05.25. 10:27:07

A tartózkodási engedélyt mutattad? Ugyanis az is kell, ha láthatóan hosszabb ideig akarsz tartózkodni. Egyébként a légitársaságok azért csinálják, mert őket b*sszák meg, ha valakit elvisznek valahova, de nem engedik belépni. Ja, hogy az kinnt maradt... szívás. Kalandosnak ígérkezik ez az út. Timatic szerint:

Additional information:

A max. stay of 90 days is granted within a 180 day period to nationals of Hungary.

Visitors exceeding the period for which they are allowed to stay must report to the immigration police and obtain a permit of residence ("Ikamet Vesikasi") which must be produced upon departure.

CID. 2016.05.25. 10:29:45

@CID.: Nekem se jött össze a vörösboros disznósajt biznisz, pedig a csomagoláson, még egy mohamed karikatúra is volt:(

anarch 2016.05.25. 10:30:51

Szerintem ha valakinek van hozzáférése a lakásodhoz odakint, postáztasd magadhoz valami megbízható módon (pl. DHL document régebben bevált) az utazáshoz szükséges okmányaid.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 10:33:20

Én azt nem értem, hogy ha van egy készlet útlevele, miért nem tartja magánál? Szereti a kalandot?

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 10:35:11

A törökökkel már 400 éve is baj volt. A wizzről nincsenek információim.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 10:38:34

@anarch: "ha valakinek van hozzáférése a lakásodhoz"

Cserébe viheti az ékszert és a készpénzt, meg a plazmatévét.

Darth Revan 2016.05.25. 10:48:53

@sáros_tehén:
Izrael 2013 ota mar nem pecsetel
"At the border control you will receive entry authorization on a piece of paper and your passport will not be stamped."

anarch 2016.05.25. 10:49:29

@atpijkamo102: Hát, ha neked ilyen rokonaid, ismerőseid és üzletfeleid öntözik a macskád-kaktuszod-postaládád míg te távol vagy tőlük, akkor csak sajnálni tudlak.

Lazán kapcsolódik:
www.youtube.com/watch?v=AnslSas5ZOQ

rarabel 2016.05.25. 11:00:55

Érdeklődnék, hogy a Posztoló haza-e ért-e, vagy még ott csekkolgat?

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 11:01:55

@anarch: Nem lehet tudni, hogy rokon-e. Általában csak a zárat szereli meg, és viszi az értékeket. Őntözni nem szokott, de jó ötlet.

"Kedver Raló Úr!
Ha már szíveskedett szétcseszni a zárat, a lakást ne dobja szét, a nyaklánc a szekrényben baloldalt a dobozban van, a pénz a bankban. A virágokat legyen szíves meglocsolni!"

cmx85s 2016.05.25. 11:02:08

@vanek ur: @Colonel Maybourne: Köszönöm, megvilágosodtam. Relatíve ritkán fordulok elő arab országban, Izraelben, vagy más vízumos országban. Ja, nem, egyszer voltam Egyiptomban, az ér?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.25. 11:02:13

@cmx85s: mert TE mindig, minden ÁSZF-et elolvasol (az apróbetűs részt is) ugye? :)

anarch 2016.05.25. 11:02:27

@anarch: Most DHL EXPRESS ENVELOPE néven fut - ez kikerüli a vámügyintézést, elvileg másnap megkapod.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 11:05:30

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: Persze, hogy én se olvasok el ilyen szarságokat. De enélkül is tudom, hogy

1. mik a beutazás szabályai, mert utazás előtt megérdeklődtem, és tudom

2. hogy ha nem felelek meg neki, fel se szállhatok a gépre, feleleges próbálkozni.

McZozo 2016.05.25. 11:26:15

@sáros_tehén: Ez igy van, Mikor eloszor kertem anno amerikai Vizumot, uj utlevelet kelett kernem hozza mert az akkoriba volt Algir vizumom, es mondtak hogy ha azt meglatja az amerikai kovetseg akkor elfelejthetem a vizumot.

Thule 2016.05.25. 12:14:41

@McZozo: Pontosan. "Azok a magyar állampolgárok, akik hivatalos útlevélre nem jogosultak, de foglalkozásuk rendszeres külföldre utazással jár – az ezt bizonyító igazolás alapján –, valamint azok a magyar állampolgárok, akik azt különös méltánylást érdemlő okból kérik (különös méltánylást érdemlő ok: ha az utazás célja szerinti országba történő beutazás a meglévő magánútlevélben elhelyezett bejegyzés miatt meghiúsulhatna, vagy emiatt a kérelmezőt más joghátrány érhetné), igényelhetnek második magánútlevelet.

és az irzaeli példa és tökéletes. Végre konstruktív kommentek :)

cmx85s 2016.05.25. 12:24:05

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: nem, csak ha a bőrömről van szó :) Egy repjegy vásárlás klasszikusan az az eset, amikor rengeteget veszthetek azon, ha nem olvasom el. Pl. a csomagok mérete, súlya, személyi/útlevél min. érvényességi ideje az utazás kezdésekor/befejezésekor, hány órával előbb kell kint lenni a reptéren, stb. Ezek mind olyan szabályok, amiket ha nem tartok be, bizony, pórul járhatok. Legalább próbálom kivédeni, amit csak lehet. Persze, így is előfordulhat, hogy nem tetszik a sapkám valamék szolgálatban lévő droidnak...

Manyecska. 2016.05.25. 12:29:06

@atpijkamo102: ja, apám pont így ragadt majdnem Isztambulban!! Aszonta nem volt vicces.:P

szelidorzo 2016.05.25. 12:51:32

Vadász! Ezért kár volt itt panaszkodnod.
Bár szívesen ekézném a légitársaságot, itt bizony teljes mértékben Te voltál a f@sz.

Mégis mit gondoltál? Bemondásra elhiszik, hogy neked van tartózkodási engedélyed, meg másik útleveled?
És ilyenek dolgoznak külföldön, beszarás.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.25. 13:18:20

Mindazok mellett, amik már elhangzottak, egyet nem értek: a poszter nyilván gyakorlott utazó, ha kell neki a két útlevél. Akkor hogy lehet ennyire hülye? Mert ha Gizi néni, aki befizet a Tököm Toursnál egy akciós két hétre (5*, all inclusive, kuponnal) elnézi, milyen útlevél érvényesség kell, az még hagyján. De valaki házhoz megy a faszért, oszt' még balhézik is...
(Mellesleg nem az a legfájóbb a légitársaságnak, hogy haza kell hozni a csókát, mert egy-egy hely csak akad, meg az ürge általában úgyis retour jegyet vesz. Viszont ilyenkor a kinti hatóság is súlyosssan megbassza őket. Na, az már fáj. És a check-in agantnek, aki Pesten felengedte, no, annak is fáj, mert a bünti egy részét ráterhelik. Ezért nem jófejkednek bemondásra.)

gyíksegg (törölt) 2016.05.25. 14:32:56

hogy lehet valakinek 2 MAGYAR útlevele?

Dikusz 2016.05.25. 15:12:06

@gyíksegg: olvass bele a kommentekbe. Többen is elmagyarázták hogyan.

ööö,izé 2016.05.25. 15:49:35

@sáros_tehén: Ha most ezt a szép magas labdát leütöm azzal, hogy Magyarországra sem kellene (olyan pecsétest beengedni) akkor aszemita leszek, mennem kell a terror házába tanulmányútra, és még a fajtám csíráját is kiirtják innen a zsindexről? Mert ha igen, akkor nem ütögetek le semmilyen lasztit, én csak előre megkérdeztem.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 17:19:56

Az már volt, hogy hogy lehet valakinek 2 magyar útlevele egyszerre?

M. Péter 2016.05.25. 17:21:46

@Darth Revan: Nem ennyire egyszerű a dolog. Olvastam már olyan esetről, hogy valaki az izraeli-jordán határon levő egyik közúti határátkelőn ment át, és később nem engedték be valamelyik másik arab országba. Ott ugyanis látták a jordán pecsétet, és abból már tudták, hogy az illető járt Izraelben.

Terézágyú 2016.05.25. 17:23:48

@M. Péter:
Tyű, ezek az arabok ennyire nem toleráncsak...?

Terézágyú 2016.05.25. 17:30:00

@atpijkamo102:
Dehogy lehet valakinek három magyar útlevele...?

Dikusz 2016.05.25. 17:59:31

@atpijkamo102: még nem volt, már én is szerettem volna megkérdezni, megelőztél.

asdf 2016.05.25. 18:29:26

Ezen az útvonalon becsekkolva meg kell adni az útlevél adatait (sorszám, kiállítás és lejárat ideje)? Ha igen, miért tudott egyáltalán becsekkolni olyan útlevéllel, ami nem lesz jó? A poszter persze elbénázta, ez egyértelmű.

Taxomükke (UK) 2016.05.25. 18:46:05

@szelidorzo: "És ilyenek dolgoznak külföldön, beszarás."
Hat mer Magyarorszagon nem kapna munkat, ojjan buta.
Kulfoldon minden idiota kap munkat.
Meg en is.

Taxomükke (UK) 2016.05.25. 18:47:39

Nekem amugy 5 magyar utlevelem van!
.
.
.
.

Mondjuk negy mar lejart...

gabors 2016.05.25. 19:00:46

ez a barom miert irt a homarra ??? elbaszta ... azert kivancsi leszek hogy oldja ezt meg mert mas tarsasag sem fogja elvinni Torokhonba ... rendel egy harmadik utlevelet ???

gabors 2016.05.25. 19:03:09

@M. Péter: meg is erdemli mi fasznak megy valaki barmelyik arab orszagba ?? menukultnek ??

gabors 2016.05.25. 19:08:45

@Darth Revan: kuba is igy csinalta anno mikor arra jartam 90-es evek kozepen igaz tudtak hogy USA-ban dolgozom ...

talan emiatt is jol kikerdztek vagy 45 percig egy angolul szinte nem is beszelo tiszt.... meg mindenemet eleg alaposan atneztek konyvet szamtech tobbszor atlapoztak szinte laprol lapra 700 oldal ... azert rendesek voltak nem vettek el a penzemet akkoriba oda csak keszpenzel lehetetett menni es volt nalam jo sok dollar.

szerencsetlen miniszteriumi kapcsolatom meg halalra agodta magat mig kint vart hogy lesz a fobeloves vagy nem...

gabors 2016.05.25. 22:56:39

@atpijkamo102: "Na, ez érdekes volt!"

Azt elfelejtettem hozzateni hogy egy kis helysegben volt mindez kb 40-42C fok ... mar csak ez miatt izzadtam rendesen kerdezte a tiszt hogy felek valamitol?? ... pedig annak idejen en is rendorallamban nottem fel ahol esetenkent rendor megallithatott hogy hova megyek ilyen meg nem tortent velem... persze akkor mar 5 ev amerika utan elszoktam az ilyen banasmodtol

De tenyleg az volt hogy nuku pecset az utlevelbe, hanem egy ilyen kis papir izet, vizumot. kellett meg kitolteni belepeskor (amugy akkor magyar utlevellel nem kellett vizum) arra tettek pecsetet es vissza is vettek mikor eljottem kiserom mondta hogy azt mindig vinni kell az utlevellel egyutt

Igazoltatasok allandoan voltak, ha estenkent elmentunk barhova belepeskor felirtak a nevem meg utlevelszamot vagy mit, meg a tengerparton is odajott egy oltonyos barom. Valszeg mert egy eleg csinos fekete novel jarkaltam (a kornyezetvedelmi miniszteriumbol a kubaibol)

gyíksegg (törölt) 2016.05.26. 09:05:09

@Dikusz: ja, már láttam

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.26. 10:02:55

@sugargiraffusplumps.: Aszondod, hogy kormányalkalmazott? Mert a versenyszférában a nagyonhülyék vagy titkárnőt tartanak, vagy megbuknak.

joska61 2016.05.26. 10:06:26

Itt nem a légitársaság a hülye. Ez a szabály. Pont. Az, hogy az ügyintézőnek mint mond a manus, teljesen érdektelen.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 10:19:51

@Csokis: "a nagyonhülyék vagy titkárnőt tartanak, vagy megbuknak."

:)) Ah, ez szép volt!

Black Bride 2016.05.27. 00:15:46

@sáros_tehén: Pontosa.Sőt Ománba sem,amiről még tudok. Vagy ha mégis beengednek, akkor igyekeznek mindenedbe belekötni...

2016.05.29. 08:30:09

@The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos: ironizáló kommentedet kérlek gondold át annak fényében, hogy napi rutin náluk, hogy öngyilkos merénylők és késes gyilkosok rohangálnak izraelben, a déli területeket meg rakétával lövik gázából. Gyakorlatilag egy háborús övezet.

Srác9 2016.05.29. 15:03:42

Ez egy hülye levél, okafogyott kérdésekkel. A szabály az szabály. Nem értem az embert. Azt hitte,mert ő szóban ezt azt mond azt kötelesek elhinni? Sehol nem engednék ezt meg. Izraelben, USA-ban elküldték volna a fenébe.

Gyula Kroutil 2017.05.20. 16:58:51

@sáros_tehén: Ezért Izraelben nem pecsételnek...
süti beállítások módosítása