Az is bosszantó, ha az ember nagyvonalúan vagy mondhatni felelőtlenül kezel helyzeteket, és pórul jár, de amikor valaki tényleg próbál körültekintően eljárni, dacol a sürgető idővel, állja a türelmetlenkedő szállítók tekintetét, és a végén mégis a képébe röhög valami álnok hűtőreparátor által eltakart sérülés - hát az nem az az eset, aminek nem kell utánamenni.
Tisztelt TH!
2016.04.12-én rendeltem az Extreme Digitalt-ól egy "LG GBB539PZCFE A+++ Total No Frost" típusú alulfagyasztós hűtőszekrényt, ára 189e Ft volt. A terméket a Royal futár szállította ki április 15-én kora délután. A futárokkal kicsomagoltattam a terméket. A dobozából kivettük, a belsejét is megnéztem, viszont az ajtaján volt még egy keskenyebb hungarocell feltéve, azt nem vettem le róla. Első ránézésre a termék sérülésmentes volt, az átvételi papírokat ennek alapján töltöttük ki.
A futárok távozása után pár perccel vettem észre, hogy a hűtőgép ajtaját védő hungarocell lap keresztbe elrepedt. Miután eltávolítottam, láttam, hogy a hűtő ajtaja sérült, tenyérnyi helyen nyomódás van rajta. Azonnal hívtam a futárt, aki már nem akart visszajönni a helyszínre. Azt tanácsolta, hogy beszéljem meg az Extreme Digitállal, ők majd úgyis cserélik a terméket.
Írtam mindkét szolgáltatónak, természetesen mossák kezeiket, hiszen az átadás átvételi alapján sérülésmentes volt a termék, nem bizonyítható, hogy náluk sérült meg.
Felháborít a hozzáállásuk, hiszen csupán pár perc telt el a futárok távozása és a telefonhívásom között. Ez idő alatt a hűtő egy helyben állt, ilyen jellegű sérülés nem érhette. Valószínűleg a szállítás alatt sérül meg, ezt abból gondolom, hogy a hűtőről levett kartondobozt megvizsgálva megtaláltam a dobozon is az átszakadást. Ezt viszont sunyi módon a hűtő papírjait tartalmazó zacskóval eltakarták. Számomra nyilvánvaló, hogy megtévesztésről van szó.
Fordultam a Royal futárhoz is, képeket is elküldtem nekik az elrejtett sérülésről, telefonon el is ismerte a panaszkezelő, hogy ez a képek alapján át lett ragasztva. Nyilván nem akarnak tenni semmit és az átadás-átvételire hivatkoznak.
Aljas és gerinctelen a Royal, hogy nem ismerik el a hibájukat, hiszen jó eséllyel van biztosításuk, így nekük nem került volna semmibe. Így a végeredmény, hogy van egy sérült hűtőm, a Royal becsülete pedig ennyit ér.
köszönettel
Balázs
Kedves Balázs!
Ha a terméket interneten rendelted meg, akkor a hűtő átvételét követő 14 napon belül élhettél volna a jogszabályban meghatározott indokolás nélküli elállási jogoddal, amelyet írásban kellett volna közölni az eladóval. Ez a határidő egy esetben 12 hónappal meghosszabbodik, akkor ha a cég az indokolás nélküli elállási jogodról nem tájékoztatott. Így elsősorban azt tanácsoljuk, hogy vizsgáld meg, hogy az elállási jogra vonatkozó határidő letelt-e. Ha nem, akkor ennek a nyilatkozatnak az írásbeli megtételét javasoljuk.
Ha az indokolás nélküli elállási jogra vonatkozó határidő letelt, akkor az igényedet csak abban az esetben tudod érvényesíteni, ha igazolni tudod, hogy a hűtő sérülése még annak átvételét megelőzően keletkezett, mert az eladó jótállási, illetve szavatossági kötelezettsége csak olyan hibákra terjed ki, amelyek még a teljesítés előtti okból keletkeztek. A bizonyítása ennek jelen esetben nehézségekbe ütközhet, hiszen okirati bizonyíték áll rendelkezésre arról, hogy a termék az átadáskor még sérülésmentes állapotban volt. Ezzel szemben bizonyíték lehet az átvételkor jelenlévő tanúk vallomása, illetve az ekkor készült fényképfelvételek is.
Javasoljuk, hogy a kijavítás, kicserélés iránti igényedet mindenképpen jelentsd be írásban az eladónak és a futárszolgálatnak is, akik a panasszal kapcsolatban kötelesek szintén írásban válaszolni legkésőbb a törvényben meghatározott 30 napos határidőben. Ha a cégek a panaszt elutasítják, dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes Békéltető Testület előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. A Békéltető Testület eljárása során a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján még mindig nyitott a lehetőség arra, hogy az ügyben megállapodást kössetek.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Az utolsó 100 komment: