Azt gondolom minden rendszres Homár olvasó kívülről fújja, hogy hibás termék esetén 3 napon belüli csere jár a vásárlónak. Ezt sikerült egy kicsit meghekkelnie a Vodafone-nak.
Tisztelt Vodafone Hungary!
Tisztelt Samsung Magyarország!A problémám a következő:
2016.05.19-én a Vodafone-ál cserélt készülékben sajnos megint 72 órán belül hibát tapasztaltam. Mivel nem voltam az országban, így ezt telefonon (1270) jeleztem a Vodafone ügyfélszolgálatán. Ahol azt mondták, hogy ezt személyesen kell jelezni az ügyfélszolgálaton. Sajnos valami okból kifolyólag ez nem került rögzítésre.
Miután hazajöttem egy ügyfélszolgálatra mentem ahol közölték, hogy mivel eltelt a 72 óra így menjek a Samsung szervizbe.
Én fel is kerestem a Váci út 30. alatt található Samsung Smart & Prémium Megoldások Központot ahol elvállalták a készülékem javítását. Több nap várakozás és egy félretájékoztatás után panasszal éltem volna ahol amint meghallották, hogy én ezt a hibát 72 órán belül jeleztem a Vodafone irányába azt mondták így ez a Vodafone hatásköre.
A Westendben található Vodafone márkaképviselethez fordultam ahol azt mondták, hogy ha a Samsungtól viszek egy csereigazolást, akkor Ők cserélik, de nincs is készleten nekik a készülékből. Ezért visszamentem először a Samsung szervizbe ahol ezt elmondtam nekik és azt a választ kaptam, hogy mivel Ők is tapasztalják a hibát így kiadnak egy állásfoglalási nyilatkozatot.
Ezzel a nyilatkozattal elmentem Aréna plázában található Vodafone üzletben ahol lekezelően tájékoztattak, hogy 72 órán belüli hibabejelentésemet nem is látják és ez az Állásfoglalási nyilatkozat sem jó és amúgy is, ha minden stimmelne, akkor sem lehet 72 órán belül cserélt készüléket még egyszer cserélni. Miután felszólítottam az ügyfélszolgálati kollégát hogy mutassa meg az ÁSZF-ben hogy ez hol található akkor rá vágta azonnal, hogy ez nem ÁSZF hanem BELSŐ SZABÁLYZAT és ŐK az alapján dolgoznak. Helyszínen írásbeli panasszal éltem.
Még az nap telefonon (2016.06.11-én) egyeztettem az ügyfélszolgálattal ahol az utóbbiakat közölték. A hölgy úgy tudja, hogy igen csak egyszer lehet 72 órán belül készüléket cserélni, továbbiakban hogy a Samsung Galaxy S7 Edge készülék több mint valószínű széria hibás. Miután elmondtam neki az esetet kis türelmet kért és egyeztetett a Támogatási osztállyal ahol közölték, hogy ha tudom, akkor írassam rá a Samsunggal erre a nyilatkozatra, hogy Ők a cserét engedélyezik (nekem ez azt jelenti, hogy nem kötelező rajta lennie). Így már ki tudják cserélni a készüléket. Azt is mondták, hogy fáradjak, be bármelyik Vodafone ügyfélszolgálatra mutassam be ezt a nyilatkozatot. Ha netán valamit nem tudnának, akkor kérjem meg az ott lévő kollégát, hogy hívja fel a támogatási osztályt.
Másnap beszéltem a Samsung ügyfélszolgálattal ahol közölték, hogy ezzel a papírral ki kell cserélnie a Vodafone-ak a készüléket. Mai nap folyamán 2016.06.13-án ezen felbuzdulva bementem az Aréna plázában található Vodafone üzletben ahol közölte egy másik kolléga, hogy ez a papír nem jó és Ő nem is fogja kicserélni a készüléket. Megkértem, hogy hívja fel a támogatási osztályt mire Ő közölte, hogy 20:30-kor már nem hívja, fel úgy sincs senki, aki érdemleges választ tudna adni Neki erre. Arra hivatkozott, hogy a Vodafone csak a szerződött szerviz partnertől TMX Solution kft-től Samsung pecséttel ellátott nyomtatványt fogad el.
(Nem értem, hogy a TMX milyen jogon pecsételhet Samsung néven???) Ha ez tényleg így van, akkor a Samsung Smart & Prémium Megoldások Központ miért javít Vodafone garanciás készüléket? Mivel ez több napja húzódik és megy az egymásra mutogatás és ez az egész egy 72 órás cseréről szól. Majd még ezek után nagy nehezen 2016.06.15-én kicserélik a telefont amiről kiderül másnap hogy az is hibás.
Üdvözlettel:
H.Gábor
A fogyasztóvédők véleménye az esetről:
Kedves Gábor!
Ha a termék hibája a rendeltetésszerű használatot akadályozza, és e miatt a fogyasztó a csereigényét a termék megvásárlását követő három munkanapon belül bejelenti, akkor a cég nem hivatkozhat ezzel kapcsolatban aránytalan többletköltségre, az igényt köteles teljesíteni. Ez igaz a már kicserélt készülékre is, azonban a szóbeli bejelentés nehezen lett volna igazolható a jogvita során.
A cég belső szabályzata nem lehet ellentétes a jótállási igényekre vonatkozó hatályos jogszabályi rendelkezésekkel. A jótállási igénybejelentéssel kapcsolatban jegyzőkönyvet kell a vállalkozásnak felvennie, amelynek tartalmaznia kell a jótállási igény rendezésének módját vagy az elutasításának indokát. A jegyzőkönyv egy másolati példányát a cég a fogyasztónak igazolható módon át kell adnia. A vállalkozás a bejelentett igény teljesíthetőségéről vagy annak elutasításáról legkésőbb öt munkanapon belül igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
A levélben meghatározott eljárás ellentétben állónak látszik a jogszabály kötelezően alkalmazandó előírásaival, amelyek megsértése esetén lehetőség van az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál bejelentés megtételére.
Felhasznált jogszabályok:
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Az utolsó 100 komment: