Oké, egy fapados légitársaságtól az ember nem vár extra komfortos utazást, de azért a kánikulában a napon aszalódni nulla információval ellátva, az nagyon nem oké, pláne, hogy számos visszajelzés és saját tapasztalat alapján is teljesen általános jelenség a Wizz Airnél.
Ujabb wizzair sztori.
(Bocsanat, hogy nincs ekezet, kulfoldrol irok es az IT valami orosz billentyuzetet kuldott)
2016 Majus 24.-en Budapestrol Larnacaba tarto Wizzair jarathoz a B3as kapunal kellett varakoznunk. Egy egy eves babaval repultem. A B3as kapuhoz nincs akadalymentesitett utvonal, babakocsikhoz pedig nem jar a repteri kiseret, igy nekem kell egyedul megoldani a lejutast. Ezen tul is teszem magam. Ami ez utan kovetkezett, az viszont felhaborito.
Az aszfalton a birkakaramhoz hasonlo bekeritett reszen kell keresztuljutni egy hangarra emlekezteto epuletbe, ez mar gondolom a legtobb wizzair utasnak ismeros. Most viszont az eso miatt a hangar elott allt a viz. Nem egy tocsarol beszelunk hanem tobb negyzetmeter kiterjedesu 5 centis melyedesrol. Kikerulesre, atugrasra nem volt lehetoseg. Rendben van, hogy balkan, de annyi esze lehetett volna akar a repternek akar a legitarsasag alkalmazottainak, hogy ideiglenes megoldaskent 3 raklapot odahajittatnak a bejarat ele. Kulonosen, hogy 300 szaraz utas sokkal jobban kezelheto, mint 300 olyan, akinek a cipojebol folyik a viz. Igy nem maradt mas mint cipovel vagy anelkul bokaig gazolni a vizbe.
Bokaig vizesen lent varakoztunk a beszallasra, amikor nyilvanvalova valt, hogy kesunk. Eloszor az idojarast emlegettek az utasok, majd az kezdett el terjedni, hogy a villamok miatt a gep nem tud tankolni. Ez azert volt fura, mert mellolunk kozben tobb gep is felszallt, biztosan nem csak a wizzair gep felett villamlott.
A gond az volt, hogy a kedves alkalmazottak nem voltak sem tul kedvesek, sem tul segitokeszek. Semmilyen informaciot nem osztottak meg (talan hangosbemondo hijjan nem akartak a hangarban uvoltozni?), semmit nem mondtak, azt leszamitva, hogy nem mehetunk vissza a foepuletbe. Kb haromszazan alltunk ott kigyozva vizes labbal, mert ekkor mar a kovetkezo gep utasai is mogottunk sorakoztak. A 300 emberre van 2 darab szek. Az epuletben nincs se ulohelyre alkalmas pad, se wc, se ivoviz. A gyermekem 1 ora utan pelenkazasra szorult (volna) de ezt az alkalmazottak pultjan kivul mashol nem tudtam volna megtenni, a kezmosasrol nem is beszelve (az epuleten kivul van 2 mobilwece az aszfalton ez teny). Ennek megfeleloen mire felszallasra kerultunk a gyermek ruhaja teljesen atazott.
E fenti eset Majus 24.-en tortent.
Tegnap kiprobalhattuk ugyanennek a hangarnak a 33 fokos verziojat is. Ugyanez csak most epp nem fertunk be a hangarba, igy azon kivul kellett varakozni.
Ezt kesobb ugy oldottak meg a wizzair alkalmazottak, hogy kiengedtek az utasokat az aszfaltra a tuzo napra viszont, mikor kiertek az utasok a gephez ott megint megallitottak oket, es a gepre meg 20 percig nem szallhattak fel.
Az, hogy a priority utasokat azutan leptettek be, hogy mindenki mast kiengedtek mar csak hab a tortan, es ha azt nezzuk, hogy igy mi visszajohettunk az arnyekba tulajdonkeppen jobban jartunk. Csak a tenyek kedveert, megint egy oras keses volt, megint mindenfele informaciokozles nelkul.
Azt gondolom a fogyasztovedelem sincs teljesen tisztaban azzal, hogy milyen korulmenyek kozott kell az utasoknak varakozni orakon at. Ugy gondolom, hogy a Wizzair teljesen tisztaban van azzal, hogy ezek a korulmenyek nem elfogadhatoak fogyasztovedelmi szempontbol, de ott sporol a repteri dijakon ahol tud. Azt is feltetelezem, hogy a kibuvot ott keresi a Wizzair, hogy az utas barmikor visszamehet a foepuletbe ahol tej es mez folyik a csapokbol. Csakhogy ez nem igy van. Az alkalmazottak szigoruan visszatereltek minden larnakai utast, csak a kovetketo jarat utasai mehettek vissza a foepuletbe. Megmondtak, hogy nem lehet visszamennunk, mert akarmelyik pillanatban elkezdodhet a beszallas. A ferdites es hiba pedig itt tortent, mert a kedves alkalmazottaknak halvany fogalmuk sem volt rola, mi a penna tortenik a hangaron kivul. A helyes eljaras az lett volna, hogy az utasokat csak akkor engedik le a viz aztatta / nap sutotte placcra, amikor mar biztosan be is tudnak szallni.
Ez a banasmod meg a balkant is megszegyeniti. A babakat sem megszoptatni nem lehet, sem tisztaba tenni, es mindezt azert, mert a legitarsasag illetve a repter kommunikacioja a minimalis szintet sem erte el, illetve azert, mert a wizzair semmit nem tesz azert, hogy ezt a helyzetet megszuntesse.
A panaszt hetekkel ezelott elkuldtem, valasz nem erkezett a mai napig. A szabalyzatuk szerint a panaszokra a szabalyzatuk szerint valaszolnak, a szabalyzatukban ezen kivul se hatarnap megjeloles nincs se semmi mas.
Egy vizes labu utas
UPDATE
Megjött a fogyasztóvédők esetértelmezése.
Kedves Homár Olvasó!
A hatályos jogszabályok alapján a légitársaságnak az utazás hosszától függően 2-3 órát meghaladó késés esetében a várakozási idővel arányban álló frissítőt, étkezést és szükség esetén szállást kell biztosítania az utasoknak. Ezen kívül díjmentesen két telefonhívást, telex vagy faxüzenetet, illetve e-mail küldését kell felajánlani. Ha a késés az üzletszabályzatban rögíztett mértéket meghaladja, az utas késés esetén kártalanításra is igényt tarthat. Ilyen esetekben az erre vonatkozó tájékoztatást is át kell adni az utasoknak.
Nincsen külön nevesítve az üzletszabályzatban, hogy az utasokat milyen módon kell a légitársaságnak a repülőgépre juttatnia. A törvényi rendelkezések írják elő, hogy a feleknek a szerződések teljesítésekor az általában elvárható magatartást kell tanúsítaniuk, illetve a légitársaságnak nyújtania kell azt a szolgáltatást, amely más légitársaságoknál szokásos és, amelyet az utas elvárhat.
Úgy véljük, hogy a légitársaság részéről elvárható, hogy a beszállításhoz száraz területet biztosítson, így ebben a vonatkozásban fennállhat részükről a szerződés hibás teljesítése és az utas részéről az árleszállításra vonatkozó igény előterjesztésének lehetősége.
Ezt az igényt közvetlenül a légitársaságnál lehet írásban előterjeszteni, amelyre a cég köteles legkésőbb 30 napon belül válaszolni, amelyben az igény elutasításának indokait is meg kell adnia. Ha a fogyasztó az indokolással nem ért egyet, igényét békéltető testület előtt érvényesítheti. Jó azonban tudni, hogy a sérelmezett körülményeket a panaszosnak kell igazolnia.
Ha a légitársaság a panaszlevélre nem válaszol a fenti határidőben, akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet fordulni a panaszkezelési szabályok megsértése miatt.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 261/2004/EK rendelet visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról
UPDATE nov.23.
Lezárult az ügy, amiről olvasónk számolt be:
Kedves Homar
A [http://homar.blog.hu/2016/06/29/beaztatja_es_megfozi_utasait_a_wizz_air] link alatti bejegyzesemre idokozben megerkezett a Wizzairtol a varva vart valasz. A reszletes level alul talalhato, a lenyege annyi, hogy 3 bekezdes eros tulzas es dramatizalas utan a wizz kompenzaciot ajanlott fel. Ennek fenyeben biztatnam utastarsaimat, hogy amennyiben mas is aranytalansagot eszlel a jegy ara es a nyujtott szolgaltatas szinvonala kozott, batran keresse fel a wizz-t egy nagyvonalu karterites remenyeben.Ime:
Köszönjük szíves türelmét.
Panaszával kapcsolatban kérem engedje meg, hogy a következőkről tájékoztassam:
A 2016. május 24-ei rendkívüli időjárási körülmények, a villámlással járó vihar és a hirtelen lezúduló eső fennakadásokat okoztak az egész országban, így sajnálatos módon a budapesti repülőtéren is. A korábbi útvonalon bekövetkező késés és a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt a járatot teljesítő gép sajnos nem tudott időben elindulni. A további késés elkerülése érdekében az időjárási körülmények javulásáig utasainknak a könnyűszerkezetes csarnokban kellett várakozniuk, mely előtt a nagymennyiségű eső miatt, ahogy azt levelében Ön is jelezte, vizes területek keletkeztek.
Őszintén sajnáljuk a történteket, természetesen megértjük, hogy milyen nagyfokú kellemetlenséget okozhatott Önöknek a járat késése, illetve a nem megfelelő körülmények közötti várakozás. Különösen sajnáljuk, amiért mindezt egy alig egyéves kigyermeknek is át kellett élnie.
Szeretném tájékoztatni, hogy légitársaságunkat a történtek rávilágítottak arra, hogy a várakozásra kijelölt hely szélsőséges időjárási körülmények között nem megfelelő, így a közeljövőben lépéseket fogunk tenni annak érdekében, hogy a budapesti repülőtéren a körülményeken javíthassunk, és eső esetén száraz területet biztosíthassunk.
Az elszenvedett kellemetlenségek miatt kompenzációként szeretnénk felajánlani, hogy XX EUR-t az Ön Wizz számláján (YYY) kreditként jóváírunk. Bízunk benne, hogy ezáltal némiképpen kárpótolhatjuk Önöket a történtekért. Ahogy azt bizonyára tudja, a felajánlott kreditet, melynek nincsen lejárati ideje, a jövőbeni és a már meglévő foglalásaihoz fogja tudni felhasználni.
rarabel 2016.06.29. 10:51:20
rarabel 2016.06.29. 10:53:01
Ha felültetnek.
rarabel 2016.06.29. 10:54:07
Terézágyú 2016.06.29. 10:54:17
kis M, és kötőjelek sincsenek az orosz billentyűzeten????
Manyecska. 2016.06.29. 10:55:47
"de ezt az alkalmazottak pultjan kivul mashol nem tudtam volna megtenni" - szaros pelenkával lehet a legjobban csapkodni:DD jóóó az!! :D..
rarabel 2016.06.29. 10:55:54
Manyecska. 2016.06.29. 10:58:14
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 10:59:44
Angolban:
'=á
;=é
`=í
==ó
0=ö
[=ő
]=ú
-=ü
\=ű
Leadfoot 2016.06.29. 11:04:47
De ott írja, hogy a hülye utasok kezdték terjeszteni ezeket a marhaságokat...
Terézágyú 2016.06.29. 11:06:31
"a villamok miatt a gep nem tud tankolni. Ez azert volt fura, mert mellolunk kozben tobb gep is felszallt, biztosan nem csak a wizzair gep felett villamlott."
Azoknak nem kellett tankolni. Csak lemosták a szélvédőt, ellenőrizték az olajszintet és máris mehettek tovább...................
The Crazy One 4égy 2016.06.29. 11:08:49
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 11:10:49
(Segítség: hatvan éve egy évi átlagkeresetbe került egy repülőjegy, most párezer forintba.)
www.origo.hu/utazas/nagyhasab/20160626-hatvan-eve-meg-luxus-volt-a-repules.html
230e 2016.06.29. 11:11:50
230e 2016.06.29. 11:14:33
Terézágyú 2016.06.29. 11:14:52
"Ezeket az archív fotókat az Airline Ratings tette közzé arról, hogyan nézett ki a repülés az 50-es években."
Ezek beállított reklámfotók :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 11:17:11
Terézágyú 2016.06.29. 11:17:26
penna???????????????????
Ha az alkalmazottak sem kaptak információt, akkor mit kellett volna megosztaniuk az utasokkal..???
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.29. 11:19:21
É2I 2016.06.29. 11:19:21
"Egy egy eves babaval repultem."
Őőőő, már csak egy hasas kiskutya hiányzik, meg a beteg-látássérült-siket-gerincsérves nagymama.
Komolyan, ha már egy ilyen pici gyereket teszel ki a repülésnek, miért a legsz.rabb fapadost választod? Ja, bocs rájöttem: a repjegyet az Humán szerezte be. Jó van, így már okés XD
@atpijkamo111: Ne is erőlködj! Az IT-s dumával már olyan mélyen ásta el magát, hogy nem kell mélyebbre.
(Sose kezdjük úgy a mondandónkat, hogy megmagyarázzuk ki a hülye, mert hiteltelenek leszünk... Erre ez ékes példa. ) Énkérekelnézést!
FDToth 2016.06.29. 11:24:58
Terézágyú 2016.06.29. 11:26:01
"ha már egy ilyen pici gyereket teszel ki a repülésnek"
Én sem értem, hogy miért kell ilyen kicsi gyerekkel bárhová is utazni...
de persze én híresen grünzervatív vagyok....
Girhes macska 2016.06.29. 11:30:13
cmx85s 2016.06.29. 11:36:04
Sünt a BA-nak! Tegyük hozzá, a fapadosok sem épp ma született kisbáránykák, de ebben speciel pont nem ők a hibásak.
Aki fapadossal utazik Pestről, az viselje el a balkáni alatti állapotokat, vagy vegyen tripla árú repjegyet.
É2I 2016.06.29. 11:43:48
Mondjuk az, hogy nincs wc -akár órákig-, már egy felnőtt embert is taccsra tehet. Már azt aki, nem akar a placcra fosni háromszáz idegen előtt.
Nem is tudom, hogy lehet egyáltalán üzemeltetni egy ilyen "szolgáltatást". Ilyenkor hol vannak a hőn szeretett vállalkozási - vagy hogy is nevezik őket - ellenőrök ? (Próbavásárlow?)
Dikusz 2016.06.29. 11:44:37
Azt én sem értem, hogy egy éves gyerekkel egyáltalán minek kell repülővel utazni, ha nyaralni mennek. Ilyen kicsi gyerekkel meg olyan sok lehetőség van az itthoni pihenésre is gyönyörű környezetben, hogy szerintem felesleges ilyen kicsi gyerekkel külföldi útra menni. Úgysem emlékszik később semmire.
Taxomükke (UK) 2016.06.29. 11:46:42
Darth Revan 2016.06.29. 11:48:57
Terézágyú 2016.06.29. 11:49:53
"Ha menni kell, menni kell. Nem az probléma, hogy viszi magával a gyerekét, ha nincs más választása. "
És tényleg nincs????
Terézágyú 2016.06.29. 11:51:11
+1
Te is grünzervatív vagy :P
Darth Revan 2016.06.29. 11:52:59
De van a repteren busz meg utashid is, csak a fapadosok draganak talaljak es nem veszik igenybe.
Valami jobb kompromisszumra is juthattak volna, mint a karam epitese, de ez van. :(
Bruszli 2016.06.29. 12:04:38
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 12:05:46
Most lezsidóztad? (Vagy felzsidóztad?)
ööö,izé 2016.06.29. 12:12:37
Terézágyú 2016.06.29. 12:12:40
Nem ismered azt a játékot, hogy minden Kohn helyett Grünt kell mondani? :)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 12:12:59
@atpijkamo111: Van még néhány igekötő...
Terézágyú 2016.06.29. 12:13:50
"Hogy jön ide az, hogy minek vitte az egyévest?"
Úgy, hogy egyből ez jutott az eszünkbe, amikor elolvastuk a sztorit.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 12:14:13
Terézágyú 2016.06.29. 12:16:06
Én éppen ott vagyok.
Ha éppen Afrikában, Grüngóban lennék... és vinnék magammal gyíkhúsgrünzervet...
rarabel 2016.06.29. 12:20:58
Csak emlékeztetett arra, hogy ma 112 éve született Kohn Ferenc, aki 1932-ben New Yorkban, a Gazdasági Világválság ügyében összehívott egy nagy-volumenű, nemzetközi értekezletet, amelynek eredményeképpen egy csapásra megszűnt a Világválság.
Emlékére azóta Kohn Ferenciának hívják a megbeszéléseket, a köznyelvbe először kohnferencia-ként, majd az Új Magyar Helyesírási Szabályzat megjelenése óta konferenciaként került át.
Ő találta fel a Kohn-zervet is, amit idejében szabadalmaztatott, két perccel megelőzve vetélytársát.
Vetélytársának leszármazói azonban azóta sem hajlandók a konzervet konzervnek nevezni, hanem grünzervnek hívják.
FDToth 2016.06.29. 12:28:35
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 12:41:15
Éz azt ismeritek, mikor minden ellipszilont pontosjére cserélek, és viszont?
Terézágyú 2016.06.29. 12:44:01
Ezt csak írásban lehet játszani :)
De a grűnt szóban is :)
nyakira 2016.06.29. 13:06:04
nyakira 2016.06.29. 13:09:27
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.06.29. 13:11:32
megamenn 2016.06.29. 13:11:36
na mindegy, azt a rövidgatyás csajt sunáznám.
szupermacs 2016.06.29. 13:13:14
Ez számít? Szarul jártatok, de rajtatok kívül másik 298 utas is. Wizzair. Mindent elmond. Vagy fizethetsz többet egy másik légitársaságnak, ha normális körülmények között szeretnél utazni. Örülj, hogy nem fapadok voltak a gépen.
szupermacs 2016.06.29. 13:14:54
megamenn 2016.06.29. 13:16:55
nyakira 2016.06.29. 13:18:43
megamenn 2016.06.29. 13:27:31
Terézágyú 2016.06.29. 13:31:18
kicsit azért maudauroche...
megamenn 2016.06.29. 13:37:53
Nick-son 2016.06.29. 13:39:22
Legalábbis így távolabbról és hátulnézetből.
Terézágyú 2016.06.29. 13:44:59
most azt mondtad:
ude sziő nokei... :)
megamenn 2016.06.29. 13:49:57
Manyecska. 2016.06.29. 14:04:41
Terézágyú 2016.06.29. 14:07:05
Igen, mert tényleg Margitnak hívnak...
szupermacs 2016.06.29. 14:16:44
megamenn 2016.06.29. 14:20:20
Terézágyú 2016.06.29. 14:23:23
... mást se csinálnál, mint szólnál - így még a gyugásra se lenne időd...
megamenn 2016.06.29. 14:25:17
nyakira 2016.06.29. 14:39:49
megamenn 2016.06.29. 14:43:58
Terézágyú 2016.06.29. 14:46:20
Két magányos pasi...???
McZozo 2016.06.29. 14:50:43
Manyecska. 2016.06.29. 14:56:16
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.29. 14:58:11
Terézágyú 2016.06.29. 14:58:46
basszus, mindjárt három óra, csak most szólsz?????
McZozo 2016.06.29. 15:01:00
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.29. 15:03:11
The Crazy One 4égy 2016.06.29. 15:04:23
Az Antiochiai Szent Kézigránát visszatért 2016.06.29. 15:06:30
ptspts 2016.06.29. 15:44:03
> Azt én sem értem, hogy egy éves gyerekkel egyáltalán minek kell repülővel utazni
Ezen minden szülő maga el tud gondolkozni, hogy az adott helyzetben utazzon-e és hogyan. Szerintem van olyan helyzet, amikor egy éves gyerekkel repülővel utazni a legjobb döntés.
Véleményem az alábbi. A légitársaság feladata az emberséges körülmények biztosítása minden utasnak, beleértve az 1 éves utasokat is, ha a légitársaság elad jegyet, és felengedi őket a gépre. Az 1 éves utasok számára biztosítandó emberséges körülményeknek része a WC és a privát pelenkázó. A Wizz (vagy szerződéses partnere) hibázott, amikor ezt nem biztosította. Ugyancsak része az emberséges körülményeknek (minden utas számára), hogy a cipőjűk elázása nélkül meg tudják közelíteni a repülőgépet, és hogy nem kell se esőben (fedél nélkül), se a tűző napon várakozniuk. Megkockáztatom, hogy a légkondícionált váróterem is manapság már része az emberséges körülményeknek, de erről meggyőzhető vagyok, hogy nem.
A posztban leírtak alapján mindenki eldöntheti, akar-e a jövőben Wizzel utazni, és ha akar, előre felkészülhet a körülményekre.
Ha a légitársaság felenged 1 éves gyerekeket a gépre, akkor szerintem a légitársaság feladata
Terézágyú 2016.06.29. 15:47:17
"Szerintem van olyan helyzet, amikor egy éves gyerekkel repülővel utazni a legjobb döntés."
Ja. Bisztoss.
"Ezen minden szülő maga el tud gondolkozni, hogy az adott helyzetben utazzon-e és hogyan. "
Na, ez viszont nem biztos...
Mérgező Hulladék 2016.06.29. 15:58:29
Úgy tűnik, a piac nem tudja kikényszeríteni a wizzairből az emberséges körülmények mindenkori biztosítását. Gondolom, megvannak a megfelelő hivatalok, hatóságok, melyeknek az lenne a dolga, hogy ezeket a minimumkövetelményeket, alapvető szolgáltatási színvonalat előírják és betartassák - csak ezeknek a hivataloknak, hatóságoknak sajátja a rugalmatlanság is, vagyis évek kérdése, mire egy ilyen kis horderejű ügyre a konkrétan alkalmazandó szabályok változtatásával reagálnak... Ha egyáltalán akarnak, és nem érkezik be a vezetőjükhöz egy tömött nokiásdoboz rendszeresen.
Lopdé PS. 2016.06.29. 15:59:06
Kérdezem ezt úgy, hogy a budapesti repülőtéren (a kérdező által karámban megforduló néhány millió normális neveltetést kapott) utas jó részének nem okoz problémát az utazás.
Az már csak hab a tortán, hogy a posztoló valószínűleg kielégületlenül indult neki, ezért nem volt módja fotót csinálni az állítólagos tócsáról, nem látta a többi széket, és nem vette észre a légkondit, sőt a vécét is az épületben.
Sajnos a rossz hírem az, hogy a gyermekkori bilireszoktatási trauma sosem gyógyul.
nyakira 2016.06.29. 16:14:28
gabors 2016.06.29. 16:24:06
mert akkor minden megeri egyszer sziv vele a vizben aztan megint wiz (viz)air-rel megy...
ja meg hianyolom a kiskutyat (baba meg babkocsi az volt )
ptspts 2016.06.29. 16:24:40
> privat pelenkazo..., az... Akkor megegyszer, hatha nem voltal eddig jelen fejben egesz eletedben a temaban:
Biztosíthatlak, jelen vagyok, ezzel a hozzászólásoddal semmit sem segítettél. Amit írtál, azzal eddig is tisztában voltam, és nem mond ellent annak, amit én írtam.
Terézágyú 2016.06.29. 16:26:50
"Biztosíthatlak, jelen vagyok, ezzel a hozzászólásoddal semmit sem segítettél. "
?????? Miért, te mit segítettél?????????
cmx85s 2016.06.29. 16:38:29
Most csak a 2-es van, ami már buszos, folyosós - lenne, csak még ezért is külön vagyont akar a légitársaságoktól, és rajtuk keresztül az utasoktól legombolni a BA.
The Crazy One 3om 2016.06.29. 17:41:02
Én például tudom, mire való egy fapados légitársaság.
Répázó 2016.06.29. 17:44:42
Hell-Ász 2016.06.29. 17:52:58
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 18:11:57
Én amúgy egyszer utaztam wizerrel. Egyszer.
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 18:21:57
Maga az, hogy leszállt a repülő, nem bizonyít semmit, még egy repülő sem maradt fent.
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 18:30:05
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 18:55:06
A pilóta, ahogy ő mondta, keményen odaverte a hajót a betonhoz. A légitársaság szabályzata szerint az első tisztnek az ajtóhoz kell állnia, és mosolyogva ismételgetni a kiszálló utasoknak: "köszönjük, hogy társaságunkkal repült". Egy ilyen leszállás után - mesélte - kínos volt az utasok szemébe néznie, számított rá, hogy nem ússza meg kommentár nélkül.
Már majdnem mindenki kiszállt, kivéve egy kis, öreg hölgyet bottal a kezében.
- Fiam, kérdezhetnék valamit? - így a néni.
- Miért ne, asszonyom - felelte a pilóta már majdnem megkönnyebbülten.
- Mi történt? Leszálltunk, vagy lelőttek minket?
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:00:36
Egymásra néznek, majd az űrhajóra...
Megint egymásra néznek, majd a Föld felé...
Megint egymásra néznek, majd az űrhajóra...
Egyszer csak az egyik így szól a másikhoz:
- Ne nézzé rám vazzeg, nem én zártam be a kulcsot!
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:02:19
Pilóta: Milyen zajt csaphatnánk itt 35000 láb magasan?
Torony: Olyan csörömpölőset, mint amikor a 707-esük összeütközik az előttük haladó 727-essel.
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:04:59
- Mehetünk.
A gép felszáll. A fotós odaszól a pilótának:
- Legyen szíves az Etna fölé menni, ott majd csinálok néhány fényképet.
- Miért? - kérdezi a pilóta.
- Mert fotós vagyok, a fotósok pedig fényképeket szoktak csinálni.
Hosszú csend, majd a pilóta megkérdezi:
- Ezek szerint akkor nem maga az oktató?
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:09:36
Hollandiában épült egy csali, amiről a
történeteket azóta is mesélik a veterán
szövetséges pilóták. Történt ugyanis,
hogy a német "repülőtér"
aprólékos gonddal szinte teljesen fából
készült. Voltak fa hangárok, fa olajtartályok,
fa gépágyúállások, valamint
teherautók és repülőgépek fából.
Végül elérkezett a nap, amikor elkészült a
csali a legutolsó fa palánkig. Másnap kora reggel
egy magányos RAF repülőgép átkelt a
Csatorna felett, alacsonyan áthúzott a fa
repülőtér felett, tett egy kört, majd ledobott
egy nagy, fából készült bombát.
_sélli 2016.06.29. 19:10:04
_sélli 2016.06.29. 19:12:32
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:13:45
- Mennyi a magassága?
- 1000 láb
- Mi az iránya?
- 175
- Mekkora a sebessége?
- 150 csomó
- Mi a telefonszáma?
- 555 3564235........AAAAAA FFRRRRANCBA...
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:19:56
Pár perc múlva az orvos hangja hallatszik:
- Itt az orvos beszél. Ha van önök között egy pilóta, akkor kérem, fáradjon a pilótafülkébe!
SAndrás 2016.06.29. 19:21:40
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:28:53
Torony: "Értem Cessna 12345. Ne essen pánikba, segítünk. Csökkentse a sebességet, vigye lapos siklásba a gépet. Látja a repteret???"
Cessna: "Uh..torony, a kifutó déli vége mellett állok, csak azt szeretném megtudni, hol vannak a tartálykocsik."
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:31:44
stewardess mentegetőzik a hangosbeszélőn:
- Tisztelt utasok! Szíves elnézésüket
kérjük a hosszú késésért, de a
pilótának valami nem tetszett a motor hangjában. A
problémát megoldottuk, a csere pilóta kellemes
utazást kíván mindenkinek!
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:32:51
- Parancsol vacsorát?
- Miből lehet választani?
- Igen vagy nem.
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:34:00
rádióbeszélgetés a repülőtér
irányítótornyában:
Első hang a rádióból:
- Torony, 3000 láb magasan vagyok a Heli-pad 1 felett!
Egy másik hang a rádióból:
- Torony, az lehetetlen! Én is 3000 lábon vagyok a
Heli-pad 1 felett!
Pár másodperc döbbent csend, az
irányítótorony személyzete döbbenten
várja a robbanást.
Ekkor az első hang ismét:
- Te hülye! Te az én másodpilótám
vagy!
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:35:34
- Vigyen a repülőtérre, de minél gyorsabban! Már a tízórás gépen kellene lennem!
- Azt már nem fogjuk elérni. Azok a gépek mindig pontosan indulnak.
- Igaz, de ezen én vagyok a pilóta!
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:39:39
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 19:51:50
Putyur 2016.06.29. 19:55:52
Pilota: - Torony, eligazitana hogy melyik a 64-es bal palya?
- Soha nem volt meg Frankfurtban...???
- De voltam, meg 1944-ben; csak akkor nem kellett leszallnom.
Ádám 2016.06.29. 20:16:50
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.29. 20:18:59
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.29. 20:24:33
Irányító: "USA353, hívja Clevelandet a 135.60-on!"
(szünet)
Irányító: "USA353, hívja Clevelandet a 135.60-on!"
(szünet)
Irányító: "USA353, olyan vagy mint a feleségem, sosem figyelsz!."
Pilóta: "Központ, itt USA553. Talán ha a feleségét az igazi nevén szólítaná, akkor figyelne magára!"
CsekklisztNo.10Reloaded 2016.06.29. 20:38:42
Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2016.06.29. 21:32:28
ciprusi-utazok.blog.hu/2014/05/21/esoben_ne_utazz_a_liszt_ferenc_repterrol
Változás nem történt azóta sem..
Dzsohàr 2016.06.29. 22:03:06
1000 köszönet a viccekért jót nevettem rajtuk!
2016.06.29. 22:11:23
adrfst 2016.06.29. 22:45:15
Van aki csak morog, hogy milyen szörnyű ez de persze továbbra is a fapadosra vesz jegyet.
Van aki örömködik, hogy most legalább nem ő szívta meg.
A maradék pedig azt hangoztaja, ha olcsó volt, akkor egy szavad se legyen. Azzal, hogy jegyet vettél lemondtál minden embei jogodjól, örülj, ha túléled.
Amíg egy ilyen posztra nem érkezik 800 darab felháborodott comment, és ezer beadvány a fogyasztóvédelemnek és minden létező hivatalnak, addig a karám marad, és újabbak épülnek majd.
a nemzet fogatlan provokátora 2016.06.29. 23:42:35
PreriTarnics 2016.06.30. 00:14:56
Egy éves gyerekkel egyébként nem látom be miért ne lehetne akár nyaralni utazni ha valakinek ez jelenti a kikapcsolódást, és megteheti - ha a gyerek igényeire odafigyel, akkor külföldön/tengerparton/stb is ugyanolyan jól fogja a gyerek érezni magát mint otthon, sőt, esetleg jobban, mert a szülei jobban érzik magukat, mint ha évekre "beszorulnának" a négy fal közé, csak mert pici a gyerek. Ha a repülés nem a fen leírt jelenséggel lenne megtoldva, akkor nem vagyok benne biztos, hogy egy pár órás autó út mondjuk a Balatonhoz (főleg dugóval tarkítva) jobb megoldás, mint repülni egy órát, másfelet....
Dikusz 2016.06.30. 00:38:14
Nem írta a posztoló, de én úgy véltem az időpont miatt, nyaralni ment Ciprusra. Ezért írtam azt, hogy ilyen kicsi gyerekkel jobb még itthon baba-barát szállodában, panzióban tölteni a nyarat.
adt 2016.06.30. 01:00:43
A masik: barki barmit mond, kisgyerekkel felelotlenseg hosszabb utazast vegigcsinalni.(tokmindegy hogy repulo, busz , vagy auto) Maradjon otthon a gyerekkel, 4-5 eves koraig, aztan utana kezdjen el utazgatni.@_sélli:
Sandor Akarki 2016.06.30. 01:54:27
BOJKOTT! BOJKOTT!
Sandor Akarki 2016.06.30. 01:56:25
Gzy 2016.06.30. 02:09:10
Az Airport Rt és a Wizz-Air két külön cég.
A cikkében szereplő alkalmazott MGH MALÉV GROUND HANDLING alkalmazott! Nem WizzAir!
Sajnos néha a WizzAir is szenved ő miattuk.
Remélem segíthettem hol kellene érdemi panaszt tenni.
Üdvözlettel
Gzy
kvp 2016.06.30. 06:32:26
mrth 2016.06.30. 06:42:35
bakkermann 2016.06.30. 06:57:44
2016.06.30. 07:24:15
Larnacaba nem csak a Wizz repül, butuska. Legközelebb tessék normális légitársasággal repülni. Tudom, hogy drágább, de nincs tócsa, nincs bádogkarám, tudsz pelenkázni, kísérettel, elsőbbséggel viheted fel a gyereket a gépre ....
Szóval aki csórót játszik, az ne hisztizzen.
adt 2016.06.30. 07:42:29
zrx_xzr 2016.06.30. 07:53:21
elemes 2016.06.30. 08:51:52
dzsaszper 2016.06.30. 09:15:41
1. ha megkapod a választ, ugye azt is olvashatjuk?
2. arról kellene kérdezni a repteret, az NKH-t és az ÁNTSZ-t, mennyi a maximális idő, amit az utasok (kisgyermekekre is gondolva) a hangárba kényszeríthetőek. Kellene egy időlimit, ami után vissza kell engedni (avagy tessékelni) mindenkit a terminálba.
3. ami a vízelvezetést illeti, az egy külön történetet megér. A villámcsapás felvetése is korrekt, ez így egy biztonsági kockázat, amiről a repteret és az NKH-t illene megkérdezni.
joska61 2016.06.30. 09:16:29
Vírusbácsi 2016.06.30. 09:47:34
Warlimont 2016.06.30. 10:07:13
Warlimont 2016.06.30. 10:24:38
Hat ebredj fel, meg csak nem is olcso. Van ritkan egy-egy jarat olcson, hogy el lehessen mondani, hogy milyen olcsok a jegyek, de ha te nem akkortajt akarsz/kell utaznod, akkor ezzel nem vagy kisegitve. Az alap valosag mas. Ezen a göteborg-bp jaraton, amivel menni szoktam, konkurrencia hianyaban nem szivbajos a Wizzair, annyit ker, amennyit akar. Az alap atlag jegyar siman 20ezer forint feletti, es kicsit is jobb idöpontokban siman megy fel 50ezer Ft körulre. Kiemeltebb idöszakokban (pl husvet, karacsony, nyaralos turnusvaltasok környeke) siman elkernek 100ezer (szazezer FT) felett is ezen a jaraton, es ugyanaz a szar wizzair szolgaltatas jön, ugyanazzal az Ikarus busz kenyelmet is alulmulo repulögeppel szazezerert is. Nincs mas legitarsasag, ennyiert talan a Lufthansa, Emirates es a többi is hazavinne, de itt nincsenek. Egy valasztasod van csak, otthon maradsz vagy utazol ennyiert is. De mivel karacsony egy evben egyszer van es adott idöpontban, igy kiköhögöd a penzt es utazol, de közben nagyon utalod a wizzairt, meg azt, aki ezt a fapados szarsagot kitalalta.
2016.06.30. 10:26:28
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.30. 10:29:08
Ott nyilván ez az egyetlen opció, nincs tíz forinttal olcsóbb betononácsórgós lehetőség.
"miert nem teszi ezt kötelezöve valami fogyasztovedelem?"
Jobb, ha nem avatkozik be az állam a magánszekorba, mert eddig, amit csinált, mindig csak rosszabb lett. Te szavazz a lábaddal, ha nem tetszik a rendszer, ne utazz velük, ha sokan csinálják, majd vált a Vízér.
"a szekek vekonyabbak, es sokkal kenyelmetlenebbek"
Ismét csak te döntesz, kell-e ilyen áron az ócójegy, vagy nem. Senki nem tart pisztolyt a fejedhez, hogy csak velük utazhatsz. A balatoni lángososnál is veszekszel, hogy miért nem tol glaszékesztyűs pincér fotelt a segged alá?
"mas legitarsasag miert nem lat fantaziat ebben a vonalban?"
Talán mert olcsó?
Dikusz 2016.06.30. 10:37:54
_sélli 2016.06.30. 11:00:37
_sélli 2016.06.30. 11:02:43
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.06.30. 11:12:31
WildBear 2016.06.30. 11:14:23
A fapados azért olyan olcsó, mert fapados; nincs pelenkázó, légkondícionált karám, stb. cserébe k.rva olcsó.
Autostoppra sem viszel kisbabát.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.06.30. 11:18:35
persze ehhez kell egy olyan gyerek aki magasról szarik a világra meg egy ugyanilyen szülő is, szóval mi kiválóan összeillettünk és nagyon jókat utazgattunk együtt. mostanában már nem lehet mert a suli miatt sosincs idő rá. pffff.
Mad Mind 2016.06.30. 11:26:23
WC van a reptéren, kint az aszfalton nincs. Ez van.
Ha nem tetszik a szolgáltatás ne utazz velük. Én nem utazok, mert nem ér annyit a "megtakarítás", mint amennyi kényelmetlenséggel jár. Főleg, hogy minden járulékos költséggel, van, hogy olcsóbban jön ki a normál járat.
Mad Mind 2016.06.30. 11:30:30
Szóval te szarsz mindenkire, ezt mások egoista baromnak mondanák, de távol álljon tőlem a címkézés. Én csak gratulálok.
Szatyoród 2016.06.30. 11:30:43
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.06.30. 11:31:38
peter3374 2016.06.30. 11:37:02
Miért ne utazhatna bárki is oda ahová akar..
Egy ilyen kisgyerekkel meg a repülő a legjobb.... Persze biztos sokkal jobb lehet mondjuk 18 órát autózni vele mint másfél órát repülni….
McZozo 2016.06.30. 11:41:16
Szatyoród 2016.06.30. 11:51:03
Szatyoród 2016.06.30. 11:56:07
Warlimont 2016.06.30. 11:58:18
Innen Göteborgbol sajnos jelenleg nincs semmi mas közvetlen (!) jarat Budapestre. Közvetett lehetöseg több is van, de senki se akar csinalni egy viszonylag rövid repulöutbol egy vegtelenhosszu atszallasos torturat, igy azokkal nem foglalkozok Regebben ment ezen a közvetlen desztinacion a Ryanair is, semmivel se volt jobb a szinvonal, de addig legalabb volt valamennyi arverseny es olcsobb jegyek. Azutan a Ryanair teljesen varatlanul kiszallt ebböl az utvonalbol. Amiota a Wizzair monopoliuma lett az ut, a jegyek mar egyaltalan nem fapadosak, de megtehetik sajnos, a gep igy is full tele van, es akar mar hetekkel az ut elött se kapsz jegyet.
arepulesmindenkie 2016.06.30. 12:12:45
A többi gép valószínűleg rövidebb távot repül, és már van benne annyi kerozin, hogy ne kelljen tankolni. Repülőgépet TSRA-ban (thunderstorm activity) tényleg nem lehet tankolni, mert veszélyes.
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.30. 12:24:48
Ez valóban nem. De egy kis kényelmetenséget el kell tudni viselni.
"meg olcsobban is es megis belefer"
Ott belefér, itt úgylátszik nem. itt mások az árak és a bérek, mint Svájcban vagy Bangladesben. Szavazz a lábaddal, azzal szerződj, akinek az árai és szolgáltatásai megfelelnek az elvárásaidnak.
McZozo 2016.06.30. 12:50:24
Nem ar ertek aranyban olcsobb hanem konkretan olcsobb, nemegyszer latok fapadosokat mikor par fontos jegyeket hirdetnek meg.
En a labammal szavazok ne aggodj, eletemben egyszer utaztam WizzAir-el. Akkor sem en dontottem ugy hanem a cegem erre vet repjegyet. Megjegyzem mikor lattam a szamlat kiderult hogy meg cask nem is volt olcso mert BA arba vette a ceg akkor az adott jegyet. Ez az egyalkalom is bizonyitotta nekem hogy en magma ne akarjak veluk utazni. Mikor magam utazok eddig nalam mind arba mind szolgaltatasba az easy eddig mindig verte Wizz ajanlatait, de bizonyos esetekbe meg a BA is olcsobb.
Jokerpofa 2016.06.30. 12:54:19
akik szerint a ferihegyi a normalis, mert olcso, azok szarjanak sunt
arepulesmindenkie 2016.06.30. 13:14:32
bendeguz75 2016.06.30. 13:31:35
Miert megy fapadossal? Az megvan, hogy sok helyre csak az megy? Minek viszi a gyereket? Hagyja otthon igaz? Jah amig az agyatokat ittatok el ti is otthon hagytatok a tieteket. Minek repul? Na ez a legjobb. Az okos f.. tuti levezetne a tengerig a gyerekkel onnet meg kajakozna ciprusig. Allatok vagytok ti de abbol is csak a fergek.
McZozo 2016.06.30. 13:45:52
KaTe 2016.06.30. 13:56:11
arepulesmindenkie 2016.06.30. 14:02:46
dailym.ai/292ugmA
www.ukeguide.com/Airports/Luton-airport/Luton-airport.jpg
Kivlov 2016.06.30. 15:09:02
Balesetveszélyes is, meg egészségügyi kockázata is van.
Szerintem kb. 500-1000 Ft-tal kerülne többe egy repjegy, ha ezt kulturált körülmények között oldaná meg a társaság.
McZozo 2016.06.30. 15:48:33
Jokerpofa 2016.06.30. 17:46:01
Figyel Castro 2016.06.30. 23:25:57
Fapadossal is toltuk, Bécsbe a Niki-Airberlinnel. Jobbak, mint például a Swiss, és sokkal olcsóbbak.
Bombaló 2016.07.01. 10:46:29
Két város között nem csak fapados repülő van. Lehet menni busszal, vonattal, kocsival, léghajóval, sárkányrepülővel, helikopterrel stb.
Fogod a mérleg két serpenyőjét. Beleteszed az egyik felébe a fapados repülőt, idő+pénz+kényelmetlenségek, a másikba meg egy alternatívát. Mérlegelsz és döntesz. Ponty.
bounty112 2016.07.04. 13:25:37
Gabobeach 2016.07.13. 13:46:02
Vannak olyan csaladok akik nem csak Magyarorszag, vagy Tiszantul- Dunantul viszonylatban mozognak es elnek. Es mi meglepo viszik a gyermekuket is magukkal.
A Bp.- Larnaca utvonalat mi evente min 2x tesszuk meg, tehat ertem es aterzem a posztolo problemajat. Fiam 2 honapos volt mikor elosszor utra keltunk, akkor meg a nehai MALEV-val. A repjegy ara kozel azonos volt, a kisgyermekeseket automatikusan elore hivtak, priority checking, boarding es egyeb fapados plusz koltsges csodak nelkul. Az ar tartalmazta a 23kg feladott poggyaszt es meg egyszeri etkezest is a fedelzeten. Mondom, szinte ugyanannyit fizettunk, mint most osszeadva az osszes koltseget a Wizznek.
De ez a mult. Viszont a kozvetlen jarat megmaradt, a Wizzair vette at. Nincs valasztasod ha kozvetlenul szeretnel utazni, csak ok. Es ezt ki is hasznaljak! En legutobb ket hete jottem Bp-rol Larnacara, akkor tikkaszto hosegben kellett 40 percet varnunk a hangarban, ahol a delutani hoseg hatvanyozottan erzodott a beszorult forro levegonek koszonhetoen. Egy ablakot lehetett csak kinyitni azt is bukora.... Mint irtam mi lassan mar 6 eve utazunk ezen a Bp- Larnaca utvonalon es miota a Wizzair szallit szinte minden alkalommal talalkoztunk hasonlo kisebb nagyobb kellemetlensseggel a repteri kiszolgalasban. Igazabol azt nem ertem hogy az egykori MALEV hogy tudott profi modon teljesiteni ugyanezen az aron? Vagy ez lett volna a csod oka? Nem hiszem....
John Heard 2016.09.17. 19:28:42
WildBear 2016.10.12. 15:06:33
Akkor ne lepődjenek meg rajta, hogy egy fapados járat nem gyereknek/csecsemőnek való !
A metrón is utazhatsz csúcsforgalomban gyerekekkel és csecsemőkkel, de tudnod kell, hogy olyankor nagy zsúfoltság van.
Ha kényelmesen szeretnél utazni gyerekkel/csecsemővel, akkor ne a fapados repülőt, vagy csúcsidős metrót válaszd.
Gabobeach 2016.10.12. 16:11:41
Ugye most viccelsz velem???
A fapadosok koztuk a wizzair rengeteg KOZVETLEN jaratot vett a Malevtol. Nincs mas valasztasznk, vagy fapados vagy atszallassal normalis nemezeti legitarsasagok. Nos, te melyiket valasztanad?
WildBear 2016.10.13. 13:51:42
Nehogy már a légitársaságok hibája legyen, hogy te nem tudsz egy kisgyerekkel kényelmesen eljutni Ciprusra. (Larnaca)
Gabobeach 2016.10.13. 14:50:22
Igenis, a legitarsasog, koztuk a fapadosok is sokkal tobbet tehetnenek az utasok kenyelmeert mert a bevetelukol jocskan futja.
De nem fogok tovabb veled ezen vitazni, mert egyszerunek latszol mint egy faek.
Viszlat
WildBear 2016.10.13. 14:54:25
Ennyi.
"Igenis, a legitarsasog, koztuk a fapadosok is sokkal tobbet tehetnenek az utasok kenyelmeert mert a bevetelukol jocskan futja."
Akkor ne itt verd a nyálad, mert itt mindenki leszarja a nyomorodat, hanem menj a légitársaság székháza elé. és gyújtsd fel magad.
Navarone 2017.11.19. 09:43:37
Miert ne lehetne fapadossal menni egy egyeves gyerekkel? Tul vannak feltve mostanaban a gyerekek, a legtobb szulo buborekfoliaba csavarna oket es pszichologushoz vinne, nehogy seruljon azert, mert felorat varni kellett Budapesten a "karamban". Oriasi. Ezert van ennyi gugye gyerek Magyarorszagon manapsag, ha jol sejtem. Helikopter szulok, agyonovott gyerekek. A jovo nemzedeke, aki belerokkan, amiert felevesen fapadossal repult :D
Nagyon jot nevetek :D