"Izland a döbbenetes gleccserek, gejzírek, vízesések, tűzhányók és az eldugott halászfalvak szigete. Az elkövetkezendő pár nap során Izland legszebb látnivalóit keressük föl." - ajánlja útját a Budavár Tours. Lóhalálában és némileg leegyszerűsítetten - tesszük hozzá mi.
Üdvözletem,
A Budavár Tours júniusi izlandi csoportos utazásán vettünk részt párommal. A tanulságok alább, válasz a panaszra a mai napig, 30 nap elteltével sem érkezett - ezért írom meg most nektek, hátha nagyobb plánum előtt reagálnak, mások pedig nem fizetnek be egy csomó pénzt a semmire.
A június eleji utazással kapcsolatos, utoljára május 26-án kapott értesítésben kiszúrtuk, hogy az utolsó pillanatban a szállásunk egy infrastruktúrával ellátott lakott település helyett egy kietlen pusztába került (más volt a hotel neve, ezért rákerestünk ugye), bár ezt külön sehol nem említették meg), de nem gondoltuk, hogy ez nagyobb problémát fog okozni. Hát okozott.
ERŐLTETETT MENET VÁROSNÉZŐBUSSZAL, 5 PERC WC, 5 PERC BEVÁSÁRLÁS, 10 PERC LÁTNIVALÓ
A szállás áthelyezésének köszönhetően menetrend végig a következő volt: miután a minimum 2-3 órás,mikrobuszos, hátsóüléses utazás során kockára ültük a seggünket, a sofőr nyomott egy satuféket, hogy menjünk pisilni. Mire a hátsóülésről lekászálódtunk, már hallottuk a vezényszót, hogy irány vissza a buszra. Utána ismét 2-3 óra, majd az összes látnivalónál ismétlődik a történet.
Annak ellenére, hogy több program és látnivaló kimaradt, ez az erőltetett menet felért egy komolyabb kardioedzéssel. Mindenesetre megtette hatását a 8 óra a buszban, jelenleg a szabadságom hátralévő részét idegbecsípődéssel az ágyban töltöm, köszönöm, remek volt a kilátás a buszból is a hátsóülésről: függöny. Igaz, én szerencsésebb voltam, mint a barátom, merthogy ő középen ült végig. Az utazás 4. napján 8 órát töltöttünk a buszban, és összesen kb. 60 percet a levegőn. Nonszenz.
Az magát biztosan szórakoztatónak tartó idegenvezető 2 szőkenős és zsidóvicc között órákon keresztül ismertette az iszlám történetét per Izlandon, és nagyjából ilyen mondatok hagyták el a száját, mikor megálltunk egy benzinkút-közért-bank centrumban, hogy "na hova hoztalak benneteket , pénzt is tudtok váltani meg enni is ("20 perc")". Olyan érdemi információkat viszont, hogy pl. mikor állunk meg legközelebb (ahol van mosdó), nem osztott meg senkivel, ami azt eredményezte, hogy minden egyes megállónál, minden egyes nő vadul beállt a mosdó előtt kígyózó sorba, mert mit lehet tudni...
A Perlan előtt pl. mire lekecmeregtünk a busz hátuljából, már rohanni kellett a lifthez, az épület előtti szobroknál épphogy exponáltam egyet - sebaj, majd megnézegeti a paraszt otthon, hol volt -, a toitoi wcből lobogó övvel futok a járó motorral várakozó busz felé a Snæfellsnes félszigeten, az egész nyaralás durvább rohanás volt 5 napon keresztül, mint egy hétfői ebédszünet a munkahelyemen.
FAKULTATÍV PROGRAMOK: ELMARADNAK, VÁLTOZNAK, +50 EURO
A programokhoz kapcsolódó, meghirdetett belépőköltségek természetesen az út során hiphopp megváltoztak: A Kék lagúnára 40 helyett 50 eurot szedett be az idegenveztő, a Jökulsárlón kirándulás, amire külön készültünk, elmaradt - szintén a szállás áthelyezése miatt - (!), helyette az eredeti 35 euros költséggel bíró kirándulás helyett egy 50 euros "bálnanézésre" invitált bennünket a kolléga, ami minden volt, csak bálna nem.
Mindenesetre azon már meg sem lepődtünk, amikor kiderült, a Lagunába online lehet csak helyet foglalni (az idegenvezető szerint korábban ilyesmi nem volt), és mit tesz Isten, csak vasárnap reggel 8-ra volt ídőpont, így utazásunk utolsó napján, hajnal 5.15-kor már a városnéző busz hátsóülésén zötyöghettünk ismét a csomagolt reggelinkkel, órákon keresztül.
Ezek a kis malőrök két főnek+50 euro pluszköltséget jelentett, nem mondom, hogy nem készültünk pénzzel, de ne már. A csoportban voltak olyanok, akik a szállásáthelyezés miatt már gyanakodtak az utazás előtt, hogy kivitelezhetetlen lesz az a bizonyos elmaradt gleccsertúra, és rá is kérdeztek - mivel az elmaradt, meghirdetett program miatt lemondhatták volna minden további nélkül az utat - de konkrétan azt a választ kapták, hogy meg lesz tartva.
Summa summárum, maradandónak maradandó volt az élmény, de egyetértek a nemsokára megjelenő kommentekkel, miszerint aki csoportos utazáson vesz részt, sikeres ember nem lehet.
Üdv,
KB
A Budavár Tours külsős kommunikációért vagyok felelős, így azt szeretném kérni, hogy az említett postban logónkat cserélje ki erre, (Ez volna a legfontosabb a kéréseink közül). Illetve egy linket , esetleg, egy szöveges linket ezzel a szöveggel: "Akarjon végigvágtatni Izlandon!" ugyanezzel az URL-lel elhelyezne a post végén? A kérésére a választ az illetékes kolléga külön levélben fogja küldeni.
Manyecska. 2016.07.13. 10:29:42
230e 2016.07.13. 10:31:45
Terézágyú 2016.07.13. 10:35:55
Terézágyú 2016.07.13. 10:38:18
Teljesen körbe volt függönyözve hátsó ülés, és el se lehetett húzni?
2016.07.13. 10:40:59
Egysimaegyfordított 2016.07.13. 10:44:56
cmx85s 2016.07.13. 10:46:20
Manyecska. 2016.07.13. 10:48:00
sáros_tehén 2016.07.13. 10:52:59
Amikor szóltak hogy máshol lesz a szállás.. nem néztetek utána hogy a tervezett programok milyen messze vannak a szállástól? Mert ha igen akkor könnyen rájöhettetek volna hogy itt bizony sok utazás lesz. És szerintem nyugodtan visszamondhattátok volna az utat.
Manyecska. 2016.07.13. 10:56:11
/De legalább nem a Gyakori kérdésekről szedték a mai poszt/
Tehetséges ugandai buzi 2016.07.13. 11:07:50
szelidorzo 2016.07.13. 11:11:17
Számomra ebből azonnal feltűnt, hogy rohanós túra lesz.
Délutáni indulás, esti érkezés a szállásra, majd kora reggel indulás az első fakultatív programra. Térképen, plusz útvonaltervezővel megtekintve a majd 4 napra bezsúfolt programot, bizony azonnal látszik, hogy többórás utazásokkal lehet elérni a helyszíneket, ha nem helikopteres utakról van szó. A szállás nem szállodára van hirdetve, hanem kategóriára. Na nem attól lett hosszú az út, hogy nem az eredetileg tervbe vett szállodába lettél elhelyezve, hanem mert a látnivalók nagy távolságban helyezkedtek el mind a szállástól, mind egymástól. A kisbuszos megoldás még mindig jobb, mintha egy 60 fős buszt előbb körjárattal megtöltenek, stb.
Szóval a posztoló nem nézett utána rendesen, hogy milyen útra fizet be. Ez volt a tanulópénz.
Darth Revan 2016.07.13. 11:11:47
A Kek laguna amugy nagyon popec, a harom orasra tervezett latogatasbol egesz napos vizben azas lett, mert nem tudtam kijonni a vizbol. Mondjuk en a Szechenyi furdoben is el tudok tolteni egy napot. Persze nekem konnyu volt valtoztatni a programon, egyenileg mentem.
A posztolo szivet tovabb fajditando :)
www.youtube.com/watch?v=CcUDAI--BIg
www.youtube.com/watch?v=cz87zeSEj0Q
Terézágyú 2016.07.13. 11:22:22
mechanikus körte 2016.07.13. 11:36:27
Nem akarok nyelvtannáci lenni, de ha már idegen szavakat használunk, kérem, tegyük helyesen, ha nem megy, használjuk a magyar megfelelőt! A "plánum" nem nyilvánosságot jelent, hanem tervet, az a "plénum", amire a poszter gondol, a "nonszenz" pedig "nonszensz".
Darth Revan 2016.07.13. 11:38:33
nyakira 2016.07.13. 11:40:07
Terézágyú 2016.07.13. 11:40:31
"hátha nagyobb plánum előtt reagálnak, mások pedig nem fizetnek be egy csomó pénzt a semmire."
Hogyhogy a semmire??? odavittek benneteket, laktatok, ettetek, program is volt - sőt túl sok... mi az hogy a "semmire"???
"egész nyaralás durvább rohanás volt 5 napon keresztül, mint egy hétfői ebédszünet a munkahelyemen"
??? Miért, a pószternek a hétfői ebédszünetei durva rohanások??????
Dezsike 2016.07.13. 11:44:22
nyakira 2016.07.13. 11:44:55
ZX 2016.07.13. 11:51:47
mechanikus körte 2016.07.13. 11:55:07
ZX 2016.07.13. 12:05:45
Hörömpő cirkusz világszám 2016.07.13. 12:10:14
nyakira 2016.07.13. 12:12:12
@mechanikus körte: nem mindenkiben van meg ez a modern vilagpolgarsag, kimozdulas. Erdekes lenne ezt kutatni, hogy genekkel - a szocializacios folyamatokon tul - orokitodott-e ilyen emberbe, pl. fatornyos falu-felmenokkel biro kevesebbet utazik, azt is segitseggel, ilyenek. Mig akit hagytak sirni es farkasok ele vetettek kiskoraban, az konnyebben lodul.
Csodas kornban elunk; a GPS a nok eletet konnyiti, gazdagitja. Akkor volumen ez, mint a tampon vagy epp a fuzo.
ZX 2016.07.13. 12:15:17
nyakira 2016.07.13. 12:18:15
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.13. 12:23:16
nyakira 2016.07.13. 12:24:26
Az 5 napos intervallum parositasa ehgy ebedszunettel talan kicsit koltoi tulzasnak tunik, ugyan nem ismerem az ebedi szuneted korulmenyeit. Hianyolom az ov reszletesebb leirasat. Lobog, es? Ennyi? Ezzel meg nem vagyunk megveve, ehhez itt tobb kell!
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.13. 12:28:28
mechanikus körte 2016.07.13. 12:29:13
Vidéki kisvárosban nőttem fel, az átkosban, egyszerű családban. 24 évesen voltam először "nyugaton", a szomszédos Ausztriában.:-) 17 voltam, mikor életemben először Budapestre mentem nyelvvizsgázni, tök egyedül, nekem az is nagy kihívás volt, képzelheted...:D Szerintem inkább azon múlik, hogy ki mennyire motivált, és mennyire fontos neki a függetlenség. Nálunk a családban szállóige volt, amit apám mondogatott: nincs lehetetlen, csak tehetetlen. Nagyon szeretek utazni, más tájakat, kultúrákat megismerni, viszont utálok alkalmazkodni, azt meg végképp, hogy valaki más mondja meg nekem, mikor mit csinálhatok - innentől evidens, hogy magam szervezem meg az útjaimat, még akkor is, ha időnként ez némi idegeskedéssel jár.
"Csodas kornban elunk; a GPS a nok eletet konnyiti, gazdagitja. Akkor volumen ez, mint a tampon vagy epp a fuzo." A fűző nem sokat tett hozzá, de amúgy jogos.:-)
Hörömpő cirkusz világszám 2016.07.13. 12:39:47
www.bluelagoon.com/blue-lagoon-spa/prices-and-packages/
The Crazy One 4égy 2016.07.13. 12:40:21
ad 1.: továbbra is vágyom Izlandra.
ad 2.: eszembe nem jutna más által szervezve menni. Egy hibátlan NASCAR-verseny első felében le tudok foglalni mindent. Én ugyan nem beszélem az ő nyelvüket, de ők tudnak olyan nyelven, amilyenen én is. Nem kell, hogy a kezemet fogják.
Homár Hilda 2016.07.13. 12:40:26
nyakira 2016.07.13. 12:49:12
Darth Revan 2016.07.13. 12:50:02
Karipapa01 2016.07.13. 12:51:28
mechanikus körte 2016.07.13. 12:53:27
230e 2016.07.13. 12:59:29
sáros_tehén 2016.07.13. 13:00:33
kewcheg 2016.07.13. 13:02:36
Darth Revan 2016.07.13. 13:07:07
dragabb helyre nem tudnatok vinni oket?!
Darth Revan 2016.07.13. 13:08:15
en ugyanolyan figyelmesen olvastam a posztot, mint a budavar tours a blue lagoon honlapjat :)
Kelta6725 2016.07.13. 13:13:11
FlybyWire 2016.07.13. 13:17:40
11 éve úgy mentünk Horvátországba (eleve Szarajevón át), hogy nem volt semmi sem foglalva.
Ott helyben találunk baromi jó szállást kb. azonnal, pedig egy szót nem tudunk horvátul, se a helyi infós néni angolul (vagy magyarul) :D
sáros_tehén 2016.07.13. 13:18:54
Mondjuk SZVSZ úgy kéne csinálni, hogy elsőnek megkeresik a másik felet, és adni nekik mondjuk 5 napot hogy reagáljanak. Ha megjön a reakció, és látszik, hogy nem kamu poszt akkor kirakni egyben a cég válaszával. Ha nem reagálnak 5 nap alatt akkor lehet élesíteni a cég válasza nélkül.
Tudom ehhez már több IQ kell mint egy napraforgónak...
enrico palazzo 2016.07.13. 13:20:43
FlybyWire 2016.07.13. 13:20:47
FAIL.
www.bluelagoon.com/blue-lagoon-spa/prices-and-packages/experience-packages/experience-standard/
The Crazy One 4égy 2016.07.13. 13:21:37
Terézágyú 2016.07.13. 13:21:55
örülj neki, hogy ilyen talpraesett vagy, és minden sikerül. De persze igazán akkor örülsz, amikor mindenki mást, aki nem ilyen lelúzerezhetsz...
Mint amikor nem elég, hogy valakinek merdzsója van, neki mellette szidnia kell a Suzukit - biztos csak így ér valamit a saját drága kocsija...
FlybyWire 2016.07.13. 13:24:37
Ma aki 60 éves kor alatt nem képes megtalálni és lefoglalni magának egy szállást és egy repjegyet, az nagyon, de nagyon le van maradva. Főleg, hogy a legtöbb helyen már magyarul is lehet...
kun andras 2016.07.13. 13:27:05
vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.07.13. 13:27:07
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.13. 13:27:44
ZX 2016.07.13. 13:29:20
Ennyi erővel az éttermek is csak azoknak valók akik egy ráttontánál többre nem képesek. Ugye ezt te sem gondolod így?
Jazo 2016.07.13. 13:31:16
230e 2016.07.13. 13:39:15
FlybyWire 2016.07.13. 13:42:16
De akik egy egész hetes, csoportban közös szívást választ, az már simán durván mazochista...
FlybyWire 2016.07.13. 13:44:12
Igen, az éttermi *foglalást* magamnak végzem, sőt képzeld, még segítség nélkül el is tudok jutni oda!
Ott aztán a szakácsok tudományát, élvezhetem, mint ahogy Brazíliában a helyi látványosságokat, élményeket.
A fogalmak és kategóriák, ahogy látom, csak összezavarnak ;)
FlybyWire 2016.07.13. 13:46:21
A foglalást meg szállást sem érdemes másra bízni, amíg ott egy momondo.com vagy egy booking.com
Utóbbi magyarul, könyörgöm....
ZX 2016.07.13. 13:47:43
1. nem akar mondjuk álló nap parkolóhelyet keresgélni különböző helyszíneken
2. nem akar belépőjegyekért fél nap sorban állni.
3. nem útikönyvekből akar tájékozódni
és még 1000 dolgot lehetne sorolni. Nyilván megvannak a hátrányai is, de azért nagy ostobaság az előnyeit elvitatni. 2 nyelven beszélek, online intézem a dolgaim jó részét, utaztam már egyénileg is sokat, de ha tehetem inkább szervezetten, főleg ha az úticél mondjuk nem is Európa. Akkor lúzer vagyok?
FlybyWire 2016.07.13. 13:48:38
Volt cégemmel rendszeresen repültem. A hivatásos iroda mindig elképesztő idiót járatokat szedett össze, jó drágán.
A végén már csak saját magamnak keresgéltem, mert sokkal emberibb időpontokban, kevesebb átszállással, és olcsóbban tudtam találni.
Egy átlagi utazási irodás droid még annyi proaktivitásra sem képes, hogy szomszédos reptereket is nézzen adott esetben....
Tisztelet a kivételnek, nyilván, de ki akar ezzel lottózni?
ZX 2016.07.13. 13:49:34
FlybyWire 2016.07.13. 13:49:59
Az, hogy akkor és azokkal mész oda, amikor és akivel akarsz, az nagyjából egy naprendszer méretű előny a te bolhapéniszpattanás "előnyeiddel" szember, már ne haragudj, kedves vesztes :)
FlybyWire 2016.07.13. 13:52:30
Számtalan helyre működött eddig, ahogy itthon a szállás.hu, és mindig lehet egyeztetni.
Azok a hibák, amik ott megesnek, leginkább még jellemzőbbek a veszteseknek való csoportos utakra.
ZX 2016.07.13. 13:53:31
Vagy nem IATA iroda volt és ő is csak az online foglalási oldalakat nézte ahogy te.
ZX 2016.07.13. 13:55:11
Kinek mi az előny és a hátrány. Elég szubjektív. De folytasd csak, jól szórakozom :)
FlybyWire 2016.07.13. 13:58:46
Szóval a "mások ügyesebben csinálják" egy jó nagy marhaság.
A lustaságot és bénaságot persze hangzatos ezzel védeni, ezt megértem. Mégiscsak kellemelten kimondani, hogy én valamihez hülye, vagy béna vagyok. De ezt még el is fogadom, ha valaki a szállás/repjegy/buszjegy keresésre fizet ezért valakinek. Saját pénze, égesse.
De ha még azt is meg akarja valaki ideologizálni, hogy 30-40en összeheringezve, hajcsár által fix programokon végigszenvedjen 5-7-10-14 napot, hát az már végképp kész röhej :)
Egész fiatal korom óta az a normális, hogy a szabadság, az SZABADság. Tetszik egy hely, elmegyek, megnézem, körbejárom, bekukkantok ahová akarok, strandolok amikor akarok, kocsmázok amikor akarok, szexelek amikor akarok stb.... Ezen nincs mit csűrni-csavarni, ezt semmi meg sem közelítheti, soha.
sáros_tehén 2016.07.13. 14:01:58
sáros_tehén 2016.07.13. 14:03:02
mechanikus körte 2016.07.13. 14:03:56
Rengeteg utazási blog van a neten, én azokat szoktam olvasni, egyrészt naprakészek az infók, másrészt jópár olyasmi szerepel bennük, ami az utazási könyvekben nem. Idegenvezetőt bárhol a világban bérelhetsz néhány órára, ha olyasmit akarsz megnézni, amihez érdemes. Parkolóhelyet meg nem kell keresgélni, mi letámasztottuk a kocsit a szállodában, apartmannál (ha nem repülővel megyünk, csak olyan szállást foglalok, amihez van parkoló), és onnantól gyalog, vagy tömegközlekedéssel mászkáltunk.
FlybyWire 2016.07.13. 14:05:04
ZX 2016.07.13. 14:05:36
Attól meg, hogy találkoztál 1-2 béna emberrel, nem biztos, hogy mind az.
ZX 2016.07.13. 14:10:27
FlybyWire 2016.07.13. 14:10:33
Nincs az a koordinátarendszer, ami alapján bármi mellett ésszerű választás lenne, ergo csak kényszerűségből lehetséges elképzelni, hogy valaki ilyet vállal. Ezeket pedig úgysem vállalná fel (a valódi okokat), ergo jönnek az ilyen posztok, mint a tieid.
mechanikus körte 2016.07.13. 14:17:48
ZX 2016.07.13. 14:18:13
Homár Hilda 2016.07.13. 14:21:02
Homár Hilda 2016.07.13. 14:22:01
ZX 2016.07.13. 14:22:22
sáros_tehén 2016.07.13. 14:23:59
Homár Hilda 2016.07.13. 14:24:54
nem kerülnek ki ellenőriztelnül posztok, arttól, hogy nem teszünk ki levelezést pl. még kapunk ilyeneket, maik boznyítják az olvasók állításait, illetve gyakran levelezünk is velük, ha valami nem világos
FlybyWire 2016.07.13. 14:26:04
Én sem szoktam örülni neki, nekem is van sok ilyen. Mondjuk csapkodni nem szoktam, ahhoz elég érett vagyok már :)
ZX 2016.07.13. 14:27:30
Homár Hilda 2016.07.13. 14:28:50
nem kerülnek ki ellenőriztelnül posztok, arttól, hogy nem teszünk ki levelezést, számlákat, jegyzőkönyveket és egyéb dokumentumokat még kapunk ilyeneket, ezek boznyítják az olvasók állításait,ha nem világos valami, akkor gyakran levelezünk is velük, ennyi.
annak pedig kifejezetten örülünk, ha a bepanaszoltak élnek a reagélás jogával, hiszen bármennyire is jogosnak tűnik egy panaszos levele, eleve egyoldalú és simán lehet, hogy nem úgy történt midnen, vagy nicns minden háttérinfó az ügyfél-vásárló-utas birtokában, sőt akár az is, hogy egyszerűen jogilag nicnsn igaza.
az egész homárnak pont ez az értelme: hogy ezek kiderülhessenek és tanulhasson belőle aki akar.
FlybyWire 2016.07.13. 14:29:11
Az ingatlanirodák is pontosan ebből a lemaradozó, öregedő, esetlen rétegből élnek, mint az utazásiak.
mechanikus körte 2016.07.13. 14:29:22
sáros_tehén 2016.07.13. 14:30:05
sáros_tehén 2016.07.13. 14:32:52
ZX 2016.07.13. 14:36:24
FlybyWire 2016.07.13. 14:37:56
De azért gondolkodj el a több lábon álláson, az ingatlanosokkal a ti időtök is gyorsan el fog múlni.
Vagy lehet blokádot szervezni a taxisokkal, hogy tilcsák be az internetet.
Én szóltam ;)
gabors 2016.07.13. 14:38:30
Baromsag ha a Dominikai Koztarsasagra gondolsz ... csaj megvettem a repjegyet es kellett valami vizumszeru is ... de ezenkivul SEMMI mas ... es jo volt ...
bar nem art kicsit tudni spanyolul (de minden jobb helyen tudnak angolul is) es ha van helyi ismeros az meg jobb... de utazasi iroda abszolut nem kell ... hiszen semmi nincs ott mint tengerpart ... mondjuk a fovarosban vannak szep regi gyarmati idokbol maradt epuletek de lepuccant allapotban ...
valamit elnezhettel nem is kicsit....
FlybyWire 2016.07.13. 14:43:08
Neked se barátod a gugli... madeira-holiday.weebly.com/getting-to-madeira.html
Vagy 50 repülőjárat, meg aztán van komp is... stb. stb.
ZX 2016.07.13. 14:43:26
FlybyWire 2016.07.13. 14:44:37
De repülni lehet bőven.
FlybyWire 2016.07.13. 14:48:01
10 éve éppen csak indultak a szállás keresgélő oldalak és metakeresők, de pl. okostelefonok nem voltak.
5 éve kezdett felpörögni az egész téma, a szerencsétek az itthoni még mindig igen alacsony internethasználat az 50-60+ korosztálynál, illetve a pocsék nyelvtudás.
Ez utóbbira már van megoldás a szállásoknál, a többinél se lesz gond.
Szóval inkább olyan 5-10 éve kezdett rátok járni a rúd, nem mondom hogy közel a vég, de baromira specifikálódni kell a túléléshez is majd (Antarktisz vagy Mariana-árok, ilyesmi), és a növekedést el lehet felejteni (bár az 2008-hoz képest óta amúgy is el van :D).
FlybyWire 2016.07.13. 14:49:32
Csak tudod, a ti forgalmatok növekedése az összturizmus növekedéséhez képest, az minden bizonnyal teljesen más történet :)
Na de nem bántani jöttem ide, azt majd az idő megteszi.
Snagal 2016.07.13. 14:58:11
De úgy látom olyan eset nem lesz.
Csak, hogy konkrétan a fenti esetre is rávetítve:
- komolyan azt gondoljátok, hogy aki befizet egy szervezett utazásra annak utána kéne járni az egyes helyszínek mennyire vannak messze egymástól és lesz-e elég idő körbe nézni? Pont ezért fizet be az ember leszervezett útra, mert nincs ideje/türelme/helyismerete magának összeállítania programokat - de attól még elvárható, hogy az utazás menete az racionálisan legyen összeállítva és ne 5perc legyen megnézni mindent.
- miért evidens, hogy a szervezett/csoportos utazás az alapból szar és aki ilyenre fizet be az megérdemli, hogy direktbe kibasszanak vele?
Az a normális, hogy egy utazási iroda aki egy szolgáltatást nyújt a szervezett úttal az szar, és aki befizeti rá a pénzt az a hülye?
(aztán persze ha már nincs több dolog amibe mondvacsinált okokból bele lehet kötni akkor jön, hogy megsetröténtésbiztoshauzdikaposzter)
230e 2016.07.13. 15:01:34
mechanikus körte 2016.07.13. 15:02:44
Darth Revan 2016.07.13. 15:03:08
Csak azert mert te nem szereted a csirkecombot, mas ehet belole, nem?
Mit zavar az teged, ha masok szervezett utra mennek?
A jelen posztolo megbanta, de lehet , hogy csak az adott utazasi irodat nem valasztja tobbet, de tovabbra is szervezett utazas parti marad, mert neki, igy kenyelmes.
Nem kell beleszolni abba, hogy mas hogyan szervezi az eletet. Fel lehet mutatni alternativat, de vagy megfogadjak vagy nem.
Nem reg jottem vissza Izraelbol, az egy hetes utbol egy napot egy helyi utazasi iroda autobuszos kirandulasan toltottem, mert igy volt a legegyszerubb bejarni Ciszjordaniat (az izraelben berelt (izraeli rendszamu) autoval nem lehet behajtani a palesztin ellenorzesu teruletre)
Egy percig nem bantam meg a megszervezett kirandulast, es a tarsasagot is elveztem (egyebkent egyedul utazom)
Punxsutawney Mormota 2016.07.13. 15:05:16
mechanikus körte 2016.07.13. 15:07:24
Punxsutawney Mormota 2016.07.13. 15:12:01
ZX 2016.07.13. 15:13:32
De ha már annyira okos vagy, pont Madeirát hoztad fel. Tegyük fel, augusztus 7-én Gipsz Jakab el akar utazni. Most találja ki, hogy foglalna Nyugodtan keress rá, a legolcsóbb ajánlat a Iberia-é. 2 főnek csak a repjegy 460e felett van, cserébe repülhet 16 órát oda, 10-et vissza. esetleg választhat Bécsből TAP-ot 2 főre 845e-ért. A Budavár oldalán meg találsz repjeggyel, szállodával, reggelivel 577e-ért 2 főre, bécsből TAP-pal. De hát ilyenek ezek a szemét lehúzós irodák. Szóval ha még nem utaztál irodával mert ezek ilyen lehúzós köcsögök meg hát nincs szabadság, akkor miért írsz olyanról amihez nem értesz?
Terézágyú 2016.07.13. 15:14:20
"de akinek az előbbire telik, az annyira volt képes, ezen nincs mit vitázni."
Nincs. Aki keveset keres, az annyit is ér.
"Ebben semmilyen szubjektív érzet nincs."
A bölcs és megfontolt objektivitás mondatja minden szavad.
ZX 2016.07.13. 15:16:30
Terézágyú 2016.07.13. 15:17:06
"Az a normális, hogy egy utazási iroda aki egy szolgáltatást nyújt a szervezett úttal az szar, és aki befizeti rá a pénzt az a hülye?"
Ugyanakkor az, hogy ez az út szar volt, azt egyedül a pószter elbeszélésből tudjuk :)
2016.07.13. 15:24:09
De oké, elfordulhat bug az oldalon.
Viszont:
Bélám, amint foglalsz, kapsz egy visszaigazoló e-mailt a szállásadó telszámával, amit ugye épeszű emberként, ha nem is rögtön, de másnap harmadnap felhívsz, vagy írsz egy e-mailt nekik. A szállásadó meg szól, hogy "hé-ha-hó!" John Smith is foglalt, meg te is Kiss Béla, ez nem kóser.
Szóval, az, hogy a helyszínen derüljön ki, pláne egy magánszállásnál, hogy ketten is foglaltak ugyanarra az időpontra, lehetetlen, ugyanis a tulajjal, minimum kétszer kommunikálsz, mielőtt egyáltalán útra kelsz.
Valld be, Bélám, hogy a büdös életben nem használtad az oldalt, csak kitaláltál gyorsan valami blődséget, Merthogy ez az igazság.
Punxsutawney Mormota 2016.07.13. 15:27:02
ZX 2016.07.13. 15:27:03
Ja, egyébként foglaltam már boookingon egyszer. Pont olyan utazási ügynöki tevékenységet végeznek, mint azok az irodák akiket szidtok.
Homár Hilda 2016.07.13. 15:28:14
mechanikus körte 2016.07.13. 15:28:53
Amúgy Bécsből van 9-én közvetlen járat, két főnek oda-vissza (16-i visszaúttal) 230 ezer forint, mindössze 4 órányi repülőút. 162.110 Ft-ért pedig kiválónak minősített szállás.:-) Akárhogy is számolom, ez összesen nincs 400 ezer saját szervezésben, igaz, két nappal el kell csúsztatni a nyaralást. Nekem megérné az a 180 ezer megtakarítás, node nem vagyok Gipsz Jakab.:D
Punxsutawney Mormota 2016.07.13. 15:29:05
Kurvára jól mehet a biznisz, ha egész nap itt vergődsz.
ZX 2016.07.13. 15:33:45
enrico palazzo 2016.07.13. 15:34:56
2016.07.13. 15:36:17
Mondjuk, én még egy szóval nem szidtam az irodákat, de ha te így állsz hozzám, hogy eleve támadsz, akkor fel kell tételeznem, hogy valamelyik utazási irodában esz a penész, meg a kétségbeesés, mert nem megy az üzlet, és jutalékdból nem fussa a lakbér+rezsire.
Mondd, nem LaccPacc vagy véletlenül az Aerovivától?
ZX 2016.07.13. 15:38:50
enrico palazzo 2016.07.13. 15:39:00
mechanikus körte 2016.07.13. 15:39:09
ZX 2016.07.13. 15:40:04
2016.07.13. 15:42:28
Punxsutawney Mormota 2016.07.13. 15:45:29
mechanikus körte 2016.07.13. 15:45:50
ZX 2016.07.13. 15:49:30
Terézágyú 2016.07.13. 15:50:32
középen is el volt függönyözve a busz???
lehet hogy még a sofőr szélvédő ablaka is...?
2016.07.13. 15:51:15
Ám azt is hozzá kell tennem azonban, hogy semmiképpen sem bíznám egy ilyen utazás megszervezését egy magyarországi irodára, hanem az utazást és a szállást megoldanám saját szervezéssel, mert nem biztos, hogy tetszene az a szálloda, ahova az iroda pakol majd át a megérkezésemet követően, mint a poszterrel is történt. A programok megszervezésével pedig megbíznék egy ottani, helyi irodát.
enrico palazzo 2016.07.13. 15:51:54
2016.07.13. 15:53:49
ZX 2016.07.13. 15:56:47
FlybyWire 2016.07.13. 15:59:19
Én a csoportos, szervezett utak teljes értelmetlenségét látom teljesen megalapozottnak, minden szempontból.
Most már persze terelnek az érintettek, de magára a repjegy/szállás foglalásra korábban is elismertem a létező igényt.
Ami persze ott erős, ahol nincs meg a tudás és a képesség, vagy az idő ennek saját elvégzésére.
enrico palazzo 2016.07.13. 15:59:24
FlybyWire 2016.07.13. 16:01:47
@Darth Revan: nem győztél meg, még mindig 1521:2-re vezet a saját szervezés és egyéni út, a létező összes szempontot nézve ;)
@ZX: ez csak a kijutás módja és a szállás, és azt persze, hogy 2 nappal előtte szervezve csilliárdba kerül.
Ha olyan hülye csinálja, mint te.
Mert ha egy pici agya van, akkor fél évvel előtte kezdi mindet nézni, és olcsóbbra kijön vele, mint veletek...
Next! :)
2016.07.13. 16:02:38
FlybyWire 2016.07.13. 16:03:27
De hát a megélhetésért küzd mint malac a jégen, én se tennék mást!
@Terézágyú: Én ilyet sehol sem írtam, ezeket te gondolod alighanem így, ha így tudod csak értelmezni.
FlybyWire 2016.07.13. 16:04:43
gabors 2016.07.13. 16:06:45
Nem mert ilyen fasz pocssegek nem erdekelnek ... exclusive szarsag ahova "idegenvezeto" kell
engem jobban erdekelt a carneval es egyebb helyi dolog ... Kubaban sem a Varadero Beach-re mentem all inclusive szarsagert !!! (Jamaica, Barbados ugyszinten.....)
Persze jobban utanna kell nezni meg volt helyi ismeros is mindenutt ugy konnyebb persze ... helyi napos kirandulast tobb helyen is tettem az ottani ajanlas alapjan !!! helyi kocsi berlessel egyedul kubaban volt gond (akkoriban) avval is csak azert mert "benzint" nem volt konnyu szerezni csak aranyarban adtak kemeny valutaert (igy a regi idokbol meglevo kommunista hozzallassal okosban kellett intezni azt is idegenvezeto nem sokat segitett volna)...
De elhiszem te ugy szeretsz utazni ettol meg nem biztos hogy az a legjobb
Ja voltam afrikaban is szafarin kisrepulo meg egyebb de azt is mind OTT inteztem kb 1/10 aron !!! megint csak helyi (ott elo afrikai es expatok) ajanlasai alapjan tudtak hol kell venni a jegyet "normalis" aron nem a turistaknak felszamitott egyebb lehuzasok nelkul...
FlybyWire 2016.07.13. 16:07:41
Amíg nem volt nyilvánvaló, hogy hazudik, még szinte érdekes is volt a vita.
De ezek szerint tényleg annyira sötét, hogy ő maga sem tud utána nézni, mennyiért is lehetne most eljutni ide meg oda, hanem behaluzik valami marhaságot, amivel ők is etetik a megkopasztandó kuncsaftokat.
Hát, lehet mégis gyorsabb lesz ez a süllyedés nekik, mint gondoltam... bye-bye.
mechanikus körte 2016.07.13. 16:09:32
Írtam már, nem vagyunk egyformák. Én élvezem az összes előkészületet, beleértve a szállás kiválasztásától a (hozzávetőleges, rugalmasan kezelhető) program megtervezéséig, van, akinek ez teher. Akkor ő fizessen ezért irodának, én miért fizetnék olyasmiért, amit magam is meg tudok csinálni, jobban és személyre szabottan, mint egy iroda, ráadásul még örömet is okoz? :-)
ZX 2016.07.13. 16:10:50
Tisztában vagy, hogy mennyi idővel előtte lehet jegyet foglalni? Mik az előnyei és a hátrányai egy csoportos foglalásnak? Ha nem akkor inkább psszt.
Csak kíváncsiságból. A péknek is elmagyarázod hogy kell kenyeret sütni, a hentesnek meg, hogy hogy kell szétdarabolni a malacot?
FlybyWire 2016.07.13. 16:11:08
Innen indultam, hogy irodával az szerveztet, akinek ezekhez kevés a képessége/tudása.
FlybyWire 2016.07.13. 16:13:17
Nekem te semmi újat nem fogsz tudni mutatni az egyéni repülőgépjegyfoglalás menetéről ;)
Egyébként az is elegáns, hogy párhuzamba állítasz egy magán-foglalást pár napra előre egy iroda által foglalttal... ráadásul be is égtél vele, mert még így is olcsóbb a magán :D Coki.
2016.07.13. 16:14:47
Az a bookingos történet, úgy nem eshetett meg, ahogy ő leírta. Az "úriembernek" (aki szerinte létező személy) legalább kétszer kommunikálnia kellett telefonon vagy e-mailben a szállásadóval, mielőtt egyáltalán elindult volna. Ha nem tette meg, azaz a szállásadó írt neki, de nem reagált, akkor tutira lemondja a vendég foglalását, amiről a booking értesíti e-mailben.
Egy esetben történhet ilyen. Ha valaki foglal, KP-s helybeni fizetéssel, majd egyetlen egy megkeresésre sem reagál a szállásadótól, sőt az utazásáig az e-mailjeit sem nézi meg, így nem látja a booking értésítését a foglalása lemndásáról, és csak úgy beállít.
Mna, mennyire életszerű?
ZX 2016.07.13. 16:16:00
ZX 2016.07.13. 16:18:04
Rongyosgárda 2016.07.13. 16:21:23
@FlybyWire: @Pink Petsch: @ZX: Kérlek, folytassátok még :) olyan jó szórakozás :) (tényleg)
Egyszer annyira beb@sztunk haverral Balatonnál, hogy nem bírtunk hazamenni, ezért felhívtuk másik havert, hogy jöjjön értünk. Ez akkor szervezett utazás volt? Már nem lehetek sikeres ember? :(
enrico palazzo 2016.07.13. 16:22:48
vanek ur 2016.07.13. 16:22:49
Én is magamnak raktam össze az útjaimat (repülőjegy, szállás, programok). Szállással pl. csak egyszer nyúltam mellé, programmal még egyszer se. Arra szoktam figyelni, hogy egy napra 2-3 programnál több ne essen, mert csak így van értelme: van idő rendesen megnézni, elolvasni, kicsit leülni, stb. Sokszor olyan programokat is foglaltam, ami egy utazási irodának eszébe se jut, vagy - mint az adott hely oldaláról kiderül - csak egyénileg foglalható. De mindettől függetlenül foglaltam már fél napos vezetett városnézést, vagy egy-egy látványossághoz vezetett túrákat. Ezekben nem csalódtam, igaz, előzetes tájékozódással pontosan tudtam, mire számítsak. (A program összeállításában egyébként kifejezetten hasznos volt a szervezett utak programjainak végigolvasása :) )
Ugyanakkor még így is azt mondom, hogy vannak olyan részei a világnak, ahova csak szervezett túrával mennék: pl. amikről olyat olvasok, hogy az egyedül bóklászó turista könnyű préda, vagy más olból problémás ország (pl. Irán...)
Mindezektől függetlenül meg tudom érteni azokat, akik bármely okból csak annyit akarnak tenni, hogy végigolvasnak egy katalógust és ráböknek egy nekik tetsző útra.
mechanikus körte 2016.07.13. 16:25:36
www.skyscanner.hu/transport/repuloutak/vie/fnc/160809/160816/jegyarak-indulas-becs-cel-madeira-erkezes-augusztus-2016.html?adults=2&children=0&adultsv2=1&childrenv2=&infants=0&cabinclass=economy&rtn=1&preferdirects=true&outboundaltsenabled=false&inboundaltsenabled=false&qp_prevProvider=ins_month&qp_prevCurrency=HUF&qp_prevPrice=116928#results
booking.com: ARTS IN Hotel Conde Carvalhal
Egyébként zöldfülű utazóként nézegettem társasutakat, mindössze annyit tettem, hogy az ajánlatokban szereplő szállást, járatot lecsekkoltam (tripadvisor, skyscanner.) Azon az áron peremkerületi, kétcsillagos patkányfészek helyett négycsillagos, jó minősítésű szállodát is találtam, belvárosban, a járatokra beállítottam az árfigyelőt. Több ilyen vizsgálódás után arra jutottam, hogy legalább egy osztállyal jobb minőségű utazást lehet összeállítani, minimum 15-20%-kal alacsonyabb áron, mindössze némi utánajárás és rugalmasság által, mint amit az irodák ajánlanak, függetlenül attól, hogy fél évvel vagy 3 héttel indulás előtt kezdesz tervezni.
2016.07.13. 16:28:27
enrico palazzo 2016.07.13. 16:29:44
Alick 2016.07.13. 16:30:45
Átmeneti környezetváltozáshoz pedig nem kell messze menni...
ZX 2016.07.13. 16:33:50
2016.07.13. 16:37:55
enrico palazzo 2016.07.13. 16:38:15
ZX 2016.07.13. 16:42:52
2016.07.13. 16:48:27
mechanikus körte 2016.07.13. 16:48:52
Amúgy nő vagyok.:-)
enrico palazzo 2016.07.13. 16:50:09
ZX 2016.07.13. 16:55:21
enrico palazzo 2016.07.13. 16:57:18
2016.07.13. 16:59:33
2016.07.13. 17:03:06
mechanikus körte 2016.07.13. 17:08:52
ZX olvtárs szerint ők 577 ezerből megoldják Bécsből, két főre, szállással, reggelivel.
Erre írtam vissza. Valóban, az általam talált szálláshoz nics reggeli, ez esetben nem 180 ezerrel olcsóbb az egyéni út (ugyanazokkal a feltételekkel), csak 160 ezerrel.:-)
KaTe 2016.07.13. 17:33:24
Amúgy a buszon mégis mit várt? Baromi sokat kell ülni, ez benne van. A kedvedért nem fognak megállni minden sarkon ha brunyálnod kell, ha nem. Többiek amúgy mit szóltak a programhoz? Nekik bejött? Én is múltkor voltam buszos utazáson, rajtam kívül nagyjából mindenkinek tetszett a program. Most akkor az utazásszervező a hibás, vagy velem volt a baj?
enrico palazzo 2016.07.13. 17:36:18
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.07.13. 17:37:51
enrico palazzo 2016.07.13. 17:46:24
2016.07.13. 17:55:43
Innen hidd el, hogy ez sokkal barátibb, mint bármilyen más verzió ;)))
atpijkamo115 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.07.13. 18:03:30
Azért ehhez 2 év kemény kűzdéssel sikerült eljutnod.
Taxomükke (UK) 2016.07.13. 18:15:59
Megszervezek magunknak mindent, a mai vilagban nem ordongosseg.
A faszom se fog a tobbi hulyehez meg a barom idegenvezetohoz alkalmazkodni.
Eleg nekem magamat elviselni.
mechanikus körte 2016.07.13. 18:16:51
Mindegy, ha eddig nem tanultad meg az értő olvasást, én ugyan nem kínlódom veled. Viszont így már értem, miért akkora kihívás számodra egy kétszemélyes szoba és két repjegy lefoglalása.
Taxomükke (UK) 2016.07.13. 18:28:17
enrico palazzo 2016.07.13. 18:33:21
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.13. 18:36:48
Nos, valóban a legtöbben túl lusták, vagy öregek ahhoz, hogy mindezeket maguknak intézzék, de jelentem, van bőven azért, akit más megfontolásból veszi igénybe az irodákat.
Nekem nem okoz gondot, ha ledobtok a föld (szinte) bármely lakott pontján, hogy megoldjam a szórakozást és a szállást, de a társam
- irodával érzi magát biztonságban.
- Szereti, hogy nincs lehetősége arra, hogy lustaságból kihagyjon valami érdekeset, mert viszik, menni kell.
- Szereti, hogy a napi több program során a belépőjegyeken kb. mindenhol van csoportos kedvezmény. (Nyilván ti flashmobot szerveztek ilyenkor, hogy legyen csoportotok.)
- Szereti, hogy nem kell papírozgatni a szállodákban, kezébe nyomják a kártyát és mehet eldobni magát.
- Szereti, hogy nem kell a helyi közlekedési társaság díjszabását, menetrendjét böngészgetni, hanem odadobják a látnivaló max. fél kilométeres közelébe.
- Szereti, hogy a nagy irodák idegenvezetői szinte mindig felkészültek, ha nem, akkor legalább lelkesek és előadják a tudnivalókat, nem pedig útikönyveket kell bújni, hogy megtudj dolgokat.
- Szereti, hogy a körutazások során tényleg amit csak lehet, belezúznak a programba.
De tényleg vannak hátrányai is, a fent említett rohanás, pisi, ivás, evés, a dobjunk össze a buszvezetőnek/idegenvezetőnek, az önreklámozás és minden úton van egy-két kibaszott lehúzás egy-egy látnivalónál. (Értsd: hülyeség a látnivaló, értelmetlen programpont, haver üzletébe/éttermébe becibált csoport.)
Taxomükke (UK) 2016.07.13. 18:37:30
Igazad van.
enrico palazzo 2016.07.13. 18:39:48
Taxomükke (UK) 2016.07.13. 18:41:40
mechanikus körte 2016.07.13. 18:46:26
enrico palazzo 2016.07.13. 18:50:51
vizsla_barat 2016.07.13. 18:52:32
mechanikus körte 2016.07.13. 18:56:40
enrico palazzo 2016.07.13. 19:34:02
VonBraun 2016.07.13. 19:48:06
vanek ur 2016.07.13. 19:58:02
igazságos1.. 2016.07.13. 19:58:50
Úgy ledobtam a mellyeimet, hogy most inkább passzolok. Az a sofőr biztosan nem komplett, aki csak 5-10-15 perces szünetekre áll meg, az már biztos. 3-4 óránként félórára megállnak, esetleg van, hogy csak 10 percre, vagy le sem engedik szállni a közönséget, pl. bizonyos határátkelőkön
Ugyanis, pontosan rögzítve van, hol állhatnak meg a buszok, le vannak velük ugyanis szerződve, oda viszik a népet pisilni pl.
Egy buszos túra, legyen bármilyen körutazás, FUTKOSÓS, oda nem nyaralni mégy, egyénileg, ott járni kell, teperni, bírni a sok macskakövet, nem óbégathatsz, hogy most ezt nézném meg, én oda megyek, esetleg fáradt vagyok, nem megyek.
Akkor minek fizettél be, ha egy spontán túrázásnál is gerincsérvet kapsz, szerintem akkor üljél egész életedben kerekesszékben otthon, jobban járna mindenki.
Aki ennyire kényes, annak nem ajánlott a buszos körutazás, de láttam én már 80 éves papikát, bottal támogatva körutazni, egy nyikk panaszkodás nélkül az unokával. Boldog volt nagyon, ez olyan unoka-nagypapi utazás volt. Nyilván, amikor a papi lefeküdt, az unoka bulizhatott, ebbe én már nem láttam bele. :)
De az öreg fizette a lóvét. :)
Elvileg programfüzet rögzíti, hol állnak meg a sofőrök, a jelentősebb helyeket, minden egyebet is le szoktak fixálni.
Gyanítom, a poszternek legjobban az esett rosszul, hogy a busz hátsó ülésén kellett ülnie, szerintem ő elől akart ülni, de nyilván más kedvéért belement a dologba.
Ha nem akarsz elmenni, ne menj, más kedvéért megerőltette magát, de utólag panaszkodik, hátha kap egy kis kárpótlást. Ismerjük az ilyen típust, nem kell bemutatni. Nem is ment volna ő erre a túrára, nyilván valamiért oka volt rá.
Nekem szabályosnak tűnik a megállások nagy része, sajnos ez a buszos körutazás olyan, hogy teperni kell, de rendesen, minél többet nézni, kevesebb szabadidővel, ne széledjen szét senki annyira.
Gondold el poszter, mit csinálnál egy 87 férőhelyes buszon, ahol még 4 üléses székek is vannak, úgy ülsz a sofőr mögött, hogy háttal menetiránynak. Na akkor milyen gerincproblémáid lennének.
Igen, a körutazás mindig kardioedzés, tetszik, nem tetszik, menni kell, mer azért fizettél be, hogy menjél. Aki a tengerparta akar menni dögleni, az meg fizessen be repülősre, oszt dögöljön egész nap a szállodai medencében, süttesse a hasát a napfényes aranyparton Bulgáriában etc.
igazságos1.. 2016.07.13. 20:01:25
mechanikus körte 2016.07.13. 20:06:04
igazságos1.. 2016.07.13. 20:16:50
Egyébként meg a meg nem tett programokért jogosan jár vissza a pénz, mégpedig ott rögtön körül kellett volna venni a csoportvezetőt és visszakunyerálni tőle a fejenkénti lóvét, ahogy szokás.
AZ EGYEDÜL UTAZÓKNAK ÜZENEM:
Pancserek részben, nem kicsit, nagyon, ugyanis:
A jegy sokkal drágább egyénenként.
Mindenhol ki kell állni a sort, hiába vetted elővételben a jegyeket
Sokakat esetleg nem engednek be oda, ahová csoportokat, külön idegenvezetővel, pl. Rómában a Vatikánban várd ki a sorod te lúzer, menjé egyedül
Jó, keljél fel korán, akkor indulj el, amikor akarsz, végtére is, nehogy elfáradjál, minek is mégy akkor egyáltalán nyaralni, maradj otthon, ott alhatsz, meg lehetsz fáradt amennyit akarsz.
Igen, várni kell a pancserekre, sajnos ettől dívik a magyar, mindig vannak különcök. Ezt is belekalkulálják jobb helyeken, sőt jobb helyeken sajnos már az utasok után szaladgál az idegenvezető, vagy nem engedik elkóborolni az utasokat
Főleg a mostani robbantásos időszakokban nagyon kell őrizni a csoportokat, buszos megállóhelyeken nem kóborolhatsz.
Igen, menni kell, egyénileg is menni kell, a te érdeked az, hogy minél többet nézzél, sehol se tátsd a szádat, meg hogy essen bele az eső, hane fényképezz egyet, nézz, menjé tovább, ha többet akarsz látni.
Igen, 45 emberrel mindig könnyebb boldogulni, mint 15-tel meg 87-tel, emeletes buszokat is indítanak ennek ellenére körutazással mégis utaznak vele.
Igen, egényileg rengeteg élményről lemaradhatsz, nem tudhatsz bizonyos dolgokról. Lehet kóborolni a városban éttermet keresni, nem ismered a közlekedést, lemaradsz járatokról, eltévedsz, akkor a jóisten se fog téged kajtatni, hogy ugyan hogy találsz haza.
Igen, viszed az asszonyt, nem mindenki társas lény, sokan egyedül mennek utazni, pontosan, hogy ismerkedjenek. A csoportos utazás erre is jó.
Igen, nem kötelező a hátsó ülésen ülni, erre az aranyszabály
IDŐBEN KELL HELYET FOGLALNI ARRA A K.VA ÚTRA, NEM AZ UTOLSÓ PERBEN, b+, poszter.
Azért kaptál helyet az utolsó sorban, mer így is kedvezménnyel utaztál, felteszem Last Minute-igaz?
Akkor értem.
Ha nem teccik az uccsó hely, várjál a következő útra, esetleg kérdezd meg a tapasztalatokat szerzőket, biztos indítanak még ilyen túrákat.
Nem tudom, én láttam Budavár Tours-os buszokat is, esetleg a különbség csak annyiban lehet, hogy az idegenvezető mennyire ért a szakmájához, a jó idegenvezetők sajnos a jobb utazási irodákban tanyáznak.
Sajnos ez egy nagyszabású út, tényleg olyan majdnem, mintha elmennél Amerikába. Csak itt kurva hideg van, mármint Izland nem egy könnyű terep, kezdő természetjáróknak bajos lehet. Ennek mind utána kellene nézni, mielőtt befizetsz egy ilyen útra. Itt nem a pálmafák alatt sütkérezve nézegeted a görög városállam romjait meg a hegyekben, esetleg birkapásztorokat a legelőkön, néha sárkányokat is meglátva, a sárkányok anyjával Korfun.
Egyébként igen, ha a busz utasai kicsit késnek, nem fogja őket lenyelni a buszsofőr, kénytelen őket megvárni, viszont akkor másból kell elvonni az időt ugye. A te érdeked az, hogy minél többet nézzél, láss, jó van fotózni kell, de azért ne használjál már el 3000 képet egy lagúnára.
Nem tom, nekem 5 nap, 4 éjszaka Izlandra eleve nagyon kevés lenne, kellene hozzá 6-7 nap.
vanek ur 2016.07.13. 20:17:40
Bár az internet korában tényleg semmi akadálya nincs az egyéni szervezésnek, de egy normális szervezéshez sok idő kell - mindennek utánanézni, megkeresni, lefoglalni (van amit időben jó előre, van, amit csak 1 hónapra előre lehet foglalni és gyorsan el is fogynak a helyek) - ha valaki nem akarja / nem tudja ezt rászánni, annak tökéletes az utazási iroda. Persze meg kell fizetnie annak az árát, hogy beül a készbe.
Prien-u47 2016.07.13. 20:24:43
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.13. 20:30:20
igazságos1.. 2016.07.13. 20:31:40
a vikingek meg a magyarok köztudottan sose voltak jóba
lásd a fociba se tudtuk őket megverni és még tovább is jutottak tőlünk
már ezér bojkott a töttenlőttenfötten
igazságos1.. 2016.07.13. 20:35:06
sanszos hogy inkább a péniszmúzeumba szeretett volna menni a poszter, csak mire odaért becsípődött az idege és nem volt hozzá meg a kedv :)
úgyis mindig lebuktok
igazságos1.. 2016.07.13. 20:44:29
Izland ízelítő (gyors túra, repülős busszal) 5 nap, 3 éjszaka 260 ezer
8 nap / 7 éjszaka az már combos 600 ezer forintér !!!! 3 csillagos szállodában repcsivel 2 ágyas szobákba
így érthető mi volt a kínjuk aszitték majd várost nézegetni fognak, oszt csak rohantak
Fakultatív program: Kék Lagúna
Kirándulás a Reykjavík közelében található híres geotermikus fürdőbe, melynek vízhőmérséklete 38 Celsius fok körül van télen, nyáron.
A fakultatív program ára: 27.700 Ft (belépődíjjal, transzferrel, törölköző használattal). Jelentkezési határidő: legkésőbb 1 hónappal indulás előtt.
máshol nézve
tehát gyanúsan óccsó utat foglalt le a poszter 200-ér
igazságos1.. 2016.07.13. 20:53:46
Ennyiért korrekt áron utaztak, örüljenek hogy egyáltalán láttak valamit, én annak örülnék, hogy elmondhattam, elmentem Izlandra ennyiből és még néztem is valamit.
Ennyiér szerintem így is sokkal többet kapott a kelleténél, nem rossz út ez. Ha hippi lennék, tuti befizetnék, de inkább elmennék Tibetbe.
gabors 2016.07.13. 21:04:30
uttanna meg belemkot hogy biza Ok olyan cuccos helyre mentek ahova elore kell engedely kikotni stb stb.. meg hogy helyi dolgokat is latott ... nagy dolog en helyieknel laktam voltam tobb csaladnal ebedre hetvegere, lattam hogy elnek az atlag (na talan kicsit jobb mint atlag ...) de voltam a nagymamanal a regi faluban a hegyek kozott ... es nem kellett semmifele utazasi iroda ...
ja es keveri a Dominikat es a Dominikia Koztarsasagot nem tudom direkt, vagy nem tenyleg nem tudja hogy olyan orszag is van hogy Dominika ....
enrico palazzo 2016.07.13. 21:40:55
Taxomükke (UK) 2016.07.13. 21:42:23
Fiona J. Jones 2016.07.13. 21:42:24
Úgyhogy a terv nyilván az, hogy összeszedni a társaságomat, akiket szintén érdekel, és elrepülni, autót bérelni, és mindent szépen megnézni. Szállást is lehet előre foglalni, és sátrat is lehet vinni.
Gyűlölöm, ha az idegenvezető pattog, kinőttem már abból, hogy óvónénik terelgessenek. -nyilvánvaló, hogy mindenki, aki befizet egy ilyenre, már elbaszta, ezen kivül össze is van zárva olyan emberekkel, akiket esetlegesen nem kedvel.
A levélírónak javasolnám, hogy vizsgálja meg, van-e pereskedési lehetősége. Egyrészt az anyagiak miatt, másrészt merő bosszúból, amiért kitoltak vele.
enrico palazzo 2016.07.13. 22:15:25
enrico palazzo 2016.07.13. 22:22:24
Dikusz 2016.07.13. 23:14:03
Ahogy látom magatok szervezitek a külföldi útjaitokat, ha írjátok (nem csak ti) így olcsóbb, én elhiszem, biztos így is van. Nem is vitatkozhatom veletek, mert még sosem próbáltam magam szervezni. Hazait igen, évente legalább egyet (túracsapat).
Kérdezném tőletek (mástól is). A saját szervezés hogy működik akkor, ha a környező országokba szeretnétek meglátogatni műemlékeket? Azért kérdezem, mert egy olyan utazási irodával jártuk be ezeket az országokat, amelynek az egyik fő profilja ez volt. Nem sokra mentünk volna egyik világnyelv használatával sem, mindenhol szükség volt az adott ország nyelvét beszélő idegenvezetőre, aki ismeri a helyi szokásokat. Nem a luxus kategóriába tartozó irodáról van szó, de több év tapasztalata alapján mondhatom, mindig jól éreztük magunkat. A többi utazási irodához képest kedvező áron adták az útjaikat.
Ezen országok egy részében egyszerűen lehetetlen (szerintem) úgy megszervezni magunknak az utat, hogy tömegközlekedéssel nagyobb távolságokat megtehessünk. Nem tudom elképzelni, hogy magánszervezéssel ment volna. Ugyanezzel az utazási irodával barátaink mentek Baltikumi-körútra, az hogy menne magánszervezéssel? Sok program volt itt is, de rohanás nem volt, és nem mikrobusszal voltak, hanem 44 fős nagy busszal.
Még egyet írnék. Tavaly voltunk Erdélyben. Az oda (és a vissza) út Gyuláról a szállásunkig vagy 600 km volt, mi is mikrobusszal mentünk. Túravezető (aki idegenvezető is volt) + sofőr + 17 utas. Annyiban szerveztem én, hogy a túravezetőnket ismertem, a társaságot is, túratársak és barátok, tehát nem idegenek. A szállást/buszt a túravezetőnk szerezte (30 éve túrázik Erdélyben), mi csak a költségeket álltuk. A szállásunk egy helyen volt, onnan csillagtúráztunk. Jártunk emlékhelyeken is, de inkább a túra - nem extrém, de csodaszép - volt a több. Csak pár hely az útról: Kis-Kohárd, Madarasi-Hargita, Kis-Békás szoros, Torockó - Székelykő. Ezeket úgy végigjárni (a közlekedés és a nagy távolság miatt) nem lehet, hogy magad szervezed. Egy csepp gondunk nem volt semmire, mindent megcsinált helyettünk a túravezetőnk. A plusz költség nem volt annyival több, hogy sajnáljuk.
FlybyWire 2016.07.14. 08:52:19
Dikusz 2016.07.14. 09:27:09
Amikor ezekre a szervezett utakra jelentkeztem, nagyon jól tudtam, hogy meg kell fizetni azokat a szolgáltatásokat, amit az utazási iroda megtesz helyettem. Tényleg csak a környező országokat jártuk, mindegyik esetben úgy volt, hogy a szállás minden nap más helyen volt. Ezt nem hiszem hogy (a közlekedés miatt) önálló szervezéssel meg lehet oldani.
Nagy busszal voltunk mindegyik esetben, házaknál szállásoltak el. Azt már az idegenvezető (beszélt mindegyik az adott ország nyelvén), osztotta el, hogy kinek melyik család ad szállást. Biztos szerencsénk volt, de egyik utunknál sem volt probléma az utasokkal. Ez az iroda kedvezőbb árakkal dolgozott, nem tartozott a luxusutakat szervezők közé. A posztban említett iroda viszont a drágábbak közé tartozik szerintem.
Azt is megértem, hogy valaki nem megy ilyen utakra az idegen útitársak miatt, de az általad említett okok miatt mégis sokan vannak.
2016.07.14. 09:44:19
ZX 2016.07.14. 09:48:35
2016.07.14. 09:56:37
Na, onnan.
vanek ur 2016.07.14. 09:59:36
Ha egy országban nem jó a tömegközlekedés, marad az autóbérlés, ami egyébként eléggé meg tudja drágítani a dolgot.
A saját szervezés úgy működik, hogy elkezded összerakni, hol mit akarsz megnézni, kitalálod, hogyan tudsz eljutni az egyes helyekre, nézel hozzá szállást, stb.
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 10:00:42
De! Igen, meg lehet szervezni bármit. Ugandában és Zambiában is megszerveztem, hogy a kisgép ott tegyen le, ahol a célhoz legközelebbi airstrip van, mert nem akartam 6 órát zötykölődni. A táborból küldték az autót értem. Mindent, de mindent meg lehet szervezni. A kisgépes légitársaságoktól kérni kell "tailor made" ajánlatokat, ha saját maguk esetleg nem ajánlják fel egy külön menüpontban. Az a tapasztalatom, hogy az esetek elsöprő többségében a cégek nyitottak minden megoldásra.
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 10:04:26
2016.07.14. 10:06:51
Ha olyan műemlékeket akarok meglátogatni, amelyek érdekelnek, akkor evidens, hogy mindent elolvasok róluk: építésük, történetük, legendák. És ma már ugye nem is kell 10 kilónyi útikönyvet magaddal cipeddel, elég ha van egy net-csatlakozásra alkalmas eszközöd.
Személy szerint, ha elmegyek egy idegen országba, akkor nem 40 fős turistabuszban szeretném végigrohanni a városokat és látnivalókat, hanem igenis a helyi tömegközlekedést és vasutat használva, mivel így szerintem, egy kissé jobban megismered az országot, mint egy buszban ólve, az idegenvezetőt hallgatva.
Erdélyt meg nagyon jól ismerem ;).
Nos, de ezek az én szempontjaim. Másnak meg más. Én egy szóval sem mondtam, hogy hülye az, aki társasutazásra megy.
Dikusz 2016.07.14. 10:10:22
Már meg ne haragudj a véleményemért, de @FlybyWire: és @Pink Petsch: véleményén vagyok én is. Végigolvastam a hozzászólásokat, azt gondolom amit ők. Először úgy láttam te is utasként szólsz hozzá, később derült ki számomra, hogy utazásszervező(?) lehetsz.
Elhiszem nekik azt, hogyha repülővel, egy adott helyre (tengerpartra, távolabbi helyre, egy szállásra) mennek, akkor tényleg olcsóbb maguknak szervezni az utat. Az általam említett utazási iroda egyik fő profilja a környező országokba utak szervezése. Kizárólag ezekre az országokra mondtam azt, hogy szerencsésebb utazási irodára bízni a rendelést. Még így is tudtam kedvezményt igénybevenni a jelentkezéskor, amikor az Utazás kiállításon fizettem be az előleget, valamint kihagytam a közvetítő irodán keresztüli jelentkezést.
ZX 2016.07.14. 10:16:04
fehervartravel.hu/ut/1602-nagy-svajci-korutazas.shtml
Alpha Decay (törölt) 2016.07.14. 10:19:02
enrico palazzo 2016.07.14. 10:27:23
Dikusz 2016.07.14. 10:29:09
Csak azért szólítottalak meg, mert tudom hogy tudunk kulturáltan véleményt cserélni, még akkor is, ha nem egyformák a tapasztalataink.
Az említett Erdélyi túránk tényleg tágabb túrabaráti társaság volt.
Mindenki ismert legalább egy valakit, teljesen idegen senki nem volt, mikrobusszal utaztunk mi is. Ha ismered Erdélyt, tudod azt is, hogy az említett helyek csodálatosak, és még nem is mindet írtam le.
Az túránkra visszagondolva nekem akkor is nehéz elképzelni, hogy bérelt kocsival tegyem meg az utat a szálláshelyről. Legalább egy ember (aki vezet) számára fárasztó lehet az út. Saját tapasztalatom pedig az, ha utólag olvasok azokról a helyekről, amiket láttunk (jobban megmarad).
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 10:37:05
ZX 2016.07.14. 10:41:03
Dikusz 2016.07.14. 10:50:09
Én konkrétan az emlegetett Erdélyi utunkra értettem azt, hogy abban a formában ahogy mi túráztunk (nem extrém utakra kell gondolni) nem lehet volna bérelt autóval menni. Hadd említsem meg az egyik programot példaként:
A Békás-szoros egy pontjáról indulva tettük meg az aznapi tervezett 10-12 km túrát (voltak azért nehezebb szakaszok benne). Kilométerekkel feljebb tértünk vissza az aszfaltútra. Ha kocsival megyünk, és mindenki szeretne végigmenni a túrán, akkor a sofőrnek a program végén vissza kéne gyalogolnia a kocsiért. Azonkívül ezt az utat a tapasztalt túravezetőnk ismerte csak, egyikünk sem járt még arra. Ha visszagondolok rá azt mondom, Meseországban jártam:). Persze hogy meg kell fizetni az idegenvezető ismereteit, de szívesen tettük, utazási iroda nem játszott be:D
A vicc egyébként az (az utolsó bekezdésedre reagálva), hogy 26-án indulunk egy olyan útra szintén Erdélybe, ahová a barátaink kocsijával megyünk. Négyen vagyunk, a költségeket is negyedeljük. Persze hogy olcsóbb így, sosem mondtam hogy nem az, "kb tudjuk merre megyünk" programunk van, alig várjuk.
Kicsit talán ellentmondásos amit írok, csak azt szerettem volna elmondani, hogy van olyan út is, amit biztonságosabb utazási irodára, vagy tapasztalt vezetőre bízni.
Dikusz 2016.07.14. 10:52:46
2016.07.14. 11:08:46
Mondjuk, a kocsival való közlekedést olyan nagyon nem ajánlom, eléggé szarok az utak (persze, nem mindenhol, de a 2.-3-ad rangú utakon nem ritka a kátyú, vagy a teljes aszfalthiány, lévén földutak vagy valamivel felszórtak) , és hát a romániaiak vezetési stílusához sem könnyű hozzászokni.
Én előre szoktam olvasni, hogy tudjam is, mi az, amit éppen nézek ;).
2016.07.14. 11:18:16
De nálad csak autóbérlés jöhet szóba, mert ti azt ajánljátok, mint a legdrágább opciót. Ja, és csakis azt a kölcsönzőt, akivel ti szerződésben vagytok, még ha más kölcsönző olcsóbb is.
Mérgező Hulladék 2016.07.14. 11:21:42
Az érdekesebb az "irigységszagos" hozzászólásod. Te azt mondod, hogy találkozol halál jó fej emberekkel, rumozol, eszel-iszol jókat, lazulsz kötöttségek nélkül. Ha megkérdezel száz embert, hogy ezek szervezett vagy privát utazásra jellemzőek-e inkább, legalább kilencvenen fogják az utóbbit mondani, te mégis az előbbi mellett érvelsz ezekkel.
ZX 2016.07.14. 11:23:26
enrico palazzo 2016.07.14. 11:31:35
vanek ur 2016.07.14. 11:34:16
Az itteni vita főleg arról szólt, hogy
- van-e létjogosultsága a katalógusos körutazásoknak;
- normális-e, aki ilyenre befizet;
- mennyivel jobb vagy nem jobb, olcsóbb vagy drágább annál, mintha saját magadnak szerveznéd.
Ha jól értem, a ti erdélyi utatok nem egy klasszikus katalógusos út volt, még akkor sem, ha "külsős" szervezője volt. Ez megint egy kicsit másik műfaj.
Visszatérve az egyéni szervezésre, továbbra is azt mondom: legfőképp idő kérdése, főleg akkor, ha olyan helyre utazol, ahol még nem jártál. Hogy olcsóbb lesz-e, mint egy utazási irodánál vásárolt út, már azon is múlik, mit teszel bele magadnak a csomagba.
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 11:36:50
enrico palazzo 2016.07.14. 11:42:22
A Dominikai Közösségnek meg hivatalosan ez a neve. Beszarok, hogy ebbe is belekötsz.
enrico palazzo 2016.07.14. 11:56:10
2016.07.14. 11:59:45
Ha visszaidézed, hogy pontosan, hol írtam én olyat, hogy én jobb ajánlatot keresek neked, az jó lenne. De ne fáradj, mert ilyet tőlem nem találsz. A hazug a tegnapiak alapján pedig még mindig te vagy.
Drago Brutic1 2016.07.14. 12:05:28
Helyismeret? Zsidóviccek és szőkenősviccek helyett helyi erőkkel beszélgethetek, ha tudok néhány szót oroszul, kisebb barátságokat alakítok ki. És ha eltévedek? Nos, eltévedni is lehet jó élmény egy kalandos úton, röhögni a saját hülyeségemen, vagy átkozni a zöldségest, aki elküldött a másik irányba. EZekre fogok évek után emlékezni. Egyetlen érvet nem tudok a társasút mellett, és a poszter ebben meg is erősített.
Valaki írta az ügyintézést, de ez sem igaz. Grúzia esetében simán kiváltom a vízumot az Abbház autonóm területre pld, ahova meg nem javasolt a belépés, azt az utazási iroda sem intézi el. Mi a fenének igazodjak 20 tökismeretlen emberhez, kuporogva várjam, míg egyenként pisálnak és morognak?
ZX 2016.07.14. 12:08:40
Azt meg csak te állítod, hogy hazudok, de bizonyítani nem tudod. Úgyhogy inkább maradj csöndben. Ellenben rajtad kívül mások is írták, hogy kamuzok, de ma már kussolnak, mert kiderült, hogy ők azok akik minimum erősen ferdítenek.
2016.07.14. 12:12:12
Óóó, hát már el is felejtetted, hogy mekkorát kamuztál a bookingos történettel? :DDD
Peetee 2016.07.14. 12:12:23
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:16:15
Amikor először voltam Jemenben, még a budapesti nagykövetségen sem nagyon értették, hogy mi a frászt keresek én ott? Még a legmegértőbb ismerőseim is leginkább a "Barom!" jelzővel illettek. Mégis minden a legnagyobb rendben volt. A kísérőim ott voltak, ahol megbeszéltük, bejutottam a törzsi területekre is gond nélkül. Minden saját szervezésben, nem kellett a BudavárTours idegenvezetőjének kénye-kedve szerint szervezni a programomat.
Drago Brutic1 2016.07.14. 12:17:44
+: képtelen vagyok felfogni azt a görcsöt, hogy egy ország összes látnivalóját x idő alatt vé-gig kell néz-ni, ha kell, rohanva is. Ez nem teljesítménytúra, hanem kikapcsolódás. Amit nem látunk, azt meg úgysem sajnáljuk.
ZX 2016.07.14. 12:18:13
ZX 2016.07.14. 12:20:20
igazságos1.. 2016.07.14. 12:26:30
Na akkor alkalmazkodtál a többi 30-hoz azóta se tudod az élményt feledni. Nem itt kéne kiélned, ártatlan idegenvezetőkön és utastársakon.
2016.07.14. 12:29:00
2016.07.14. 12:31:31
A káromkodással és az alpári stílussal meg csak magadat járatod le. Nem emberekkel kellene dolgoznod. Esetleg az asszonykádnak mondd azt, hogy "kuss", de velem vagy tisztességesen beszélj, vagy sehogy.
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:35:13
FlybyWire 2016.07.14. 12:35:28
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:44:25
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:49:47
FlybyWire 2016.07.14. 12:54:32
mechanikus körte 2016.07.14. 12:56:53
Amúgy: ritka az a hely, ahol előreváltott jeggyel hosszasan sorba kell állni, a csoportos ár pedig messze nem akkora megtakarítás. Pláne, ha figyelembe vesszük, hogy ott megszabott időd van, egyénileg meg addig maradsz, amíg úri kedved tartja.
@ZX: Japánba szervezem a legközelebbi utamat. 3 város és környéke szerepel a tervben, a szállásokat már lefoglaltam (szinte fillérekért, mindegyik ingyen lemondható, ha valami közbejönne, és nem városszéli putrik), kinéztem a repülőjegyet, megvenni még ráérek. Megvannak a transzferek (shinkansen elérhetőségek, árak, menetrend, online jegyvásárlási felület.) Offline térképeket is találtam, kinti idegenvezetőt, kirándulásszervezőt többet is, két olyan helyszín van a programban, ahová kell. A 11 nap (9 éjszaka) előre kalkulálható költségei (beleértve a transzfereket, utasbiztosítást, belépőket, vezető díját) 340 ezer fejenként (a jelenlegi létszámmal), erre jön a kaja, előre nem kalkulálható költségek. Ugyanilyen időtartamú körút 700 ezertől kezdődik irodáknál, reggelis ellátással., több oldalt megnéztem. A szállások lefoglalása cca. 1 óra volt (több oldalon megnéztem a véleményeket), a repülőjegy kb. 10 perc. A program összeállítása, útikritikák, blogok olvasása lényegesen több idő, ez kétségtelen, de, mint korábban is írtam, én szívesen csinálom.:-) Ráadásul oda megyünk, ahova mi akarunk, a saját tempónkban. Akinek ez macerás, menjen szervezetten, de ilyen hülyeségeket, hogy csak Európán belül éri meg egyénileg utazni, ne állíts, mert ez hazugság. Arra a pár százalékos csoportkedvezményre, ami a társasutaknál elérhető, nem lehet komoly profitot termelő céget alapozni.:D
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 12:58:06
mechanikus körte 2016.07.14. 13:02:38
2016.07.14. 13:04:57
Viszont itt lép be az emberi tényező, mivel a magánszállások uszkve 90%-a a foglalást követően küld egy e-mailt, hogy köszönik, minden oké, kell előleg, nem kell előleg, mikor érkezel kb., hogy valaki ott legyen a kulcsokkal. A maradék 10%-nak meg te írsz vagy hívod fel őket, a jól felfogott érdekedben. Tehát olyan nem fordulhat elő, hogy egy magánszállást két valaki is lefoglaljon ugyanarra az időszakra, és csak akkor derüljön ez ki, mikor mindketten megérkeznek. Ugyanis legalább egyszer egyeztetni kell a tulajjal, hogy mikor érkezik, hiszen nincs 24/24-es recepció, hogy bármikor beeshessen.
Szóval, az olvtárs vastagon hazudott, na jó, tévedett :P
ZX 2016.07.14. 13:09:51
ZX 2016.07.14. 13:11:30
ZX 2016.07.14. 13:15:34
2016.07.14. 13:15:55
Mellesleg, ezt a "majd-ha-megérdemled" dumát, annak lökd, aki a kegyeidre pályázik, én tutira nem, így a lekezelő stílusod téged minősít.
Dikusz 2016.07.14. 13:16:43
Amikor szállást keresek (csak országon belül) akkor azt a következők szerint teszem, legyen mondjuk Hajdúszoboszló. Kiválasztom a szállodát, megnézem a SAJÁT honlapján az árakat, akciókat. Az időpontot meg már tudom, mikor szeretnék menni. Volt már rá példa, hogy valamelyik oldalon ellenőriztem az árakat kíváncsiságból. A tapasztaltak szerint a foglalási oldalon drágább az "akciós" ajánlatuk, mint a szálloda honlapján látott csomagárak. Nem egynapos, hanem 3-4-5 éjszakás csomagra gondolok. Nektek nem tűnt ez fel? Most is találomra rákerestem a booking oldalán egy soproni ajánlatra, ugyanezt tapasztaltam.
2016.07.14. 13:17:40
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:22:23
Mérgező Hulladék 2016.07.14. 13:23:25
A másik témában szerintem jók az érveid, de nyilván nem mindenki ért egyet. Igaza lehet annak is, aki azt mondja, hogy foglal maga idegenvezetőt, és így jut el akár az általad említett helyekre is - csak ebben valóban nagyobb a kockázat, és több időbe, utánajárásba is kerül. Nekik minden bizonnyal így is megéri, mások az igények, ugye.
Nem is folynék bele jobban, túl békés és megértő vagyok :)
2016.07.14. 13:23:49
Viszont, van, hogy a booking olcsóbb, mint a saját oldal, mivel vannak olyan kedvezmények, amelyeket a booking felhasználóknak ajánlanak csak ki a szálláshelyek.
Mondjuk, én nem hoteleket szoktam foglalni, mert annyira nem szeretem őket, hanem magánszállásokat aka. turistaapartmanokat.
FlybyWire 2016.07.14. 13:25:10
Többségében volt, ahol utalni kellett. Volt, hogy teljes összeget (Svédország), volt hogy részletet (itthon, szállás.hu), és volt hog tényleg csak lefoglalt a kártyámon egy keretet: na de az pont ugyanolyan rossz, sőt rosszabb mert ez jellemzően nagyobb összeg, mint a teljes szállásdíj, és olyankor hetekig nem férsz hozzá ehhez a kerethez.... Rizikós.
Ezek mindegyikénél van valamilyen tranzakció (a foglalás is az), aminél fel kell tűnnie a duplikációnak.
ZX 2016.07.14. 13:26:00
FlybyWire 2016.07.14. 13:27:05
2016.07.14. 13:28:44
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:28:58
ZX 2016.07.14. 13:29:00
2016.07.14. 13:30:22
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:30:59
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 13:35:59
Köszi!
2016.07.14. 13:37:05
ZX 2016.07.14. 13:41:11
Ha te ennyire szép és okos vagy, mindent jobban tudsz és még 60%-os áréssel is tudsz dolgozni akkor mi a faszért itt osztod az észt, ahelyett, hogy egy irodában keresnéd gazdagabbra magad mint a Csányi?
ZX 2016.07.14. 13:42:29
FlybyWire 2016.07.14. 13:44:11
Rossz lehet úgy bohócnak lenni, hogy csak te magad nem tudod magadról, mindenki más meg röhög.
ZX 2016.07.14. 13:46:10
FlybyWire 2016.07.14. 13:50:22
ZX 2016.07.14. 14:04:26
mechanikus körte 2016.07.14. 14:09:19
- autóval megyek , a megtett út max 3000 km, nekem ez 3 tank üzemanyag, 20000/tankolás. Ha 4-en megyünk, ez fejenként 15 ezer. Autópálya-díjak 13 ezer, fejenként 4 ezer. Az utazás tehát 18 ezer/fő.
- szállás Salzburg környékén (én itt állnék meg, és megnézném Salzburgot is): 4 főre 2 kiváló minősítésű ajánlatot találtam 40 ezer/éj alatt, reggelivel.
- szállások Svájcban: a programban megadott helyeken cca. 30 ezer/éj a 4 fős csoportár, azaz fejenként 36 ezer az 5 éjszaka.
A szállás tehát 7 éjszakára fejenként 55 ezer Ft körül van, reggelivel.
Vezetőre egyedül a túrához lenne szükség, esetleg Genfben, egy helyire. Ez fejenként max 15 ezerből kijön. Vegyük hozzá az utasbiztosítást, max 5 ezer/fő egy hétre.
Tehát: amit az iroda kínál 133.900 Ft-ért, az egyéni szervezésben, 4 fős családdal vagy baráti társasággal cca. 95 ezer Ft-ból kijön, rugalmasabb időbeosztással, saját ízlésre szabva.
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 14:10:39
2016.07.14. 14:15:55
Ohhh, hát már átmentél személyeskedésbe, ennyire nincs érved? :DDD
ZX 2016.07.14. 14:16:46
mechanikus körte 2016.07.14. 14:17:29
mechanikus körte 2016.07.14. 14:25:44
Villars-sur-Ollon (7 km Aigle úti céljától)
Ajánlott 4 felnőttnek
Vendégek maximális száma: 4
1 hálószobás apartman
Nagyon keresett - már csak 1 szoba maradt oldalunkon!
Csoportár 5 éjszakára: HUF 148 050
Az összes szabad szoba megtekintése
Apartment Le Dauphin Villars-sur-Ollon
Villars-sur-Ollon (7,1 km Aigle úti céljától)
Az oldalunkon foglalható apartmanok várhatóan 2 órán belül megtelnek.
Nagyon jó 8,0
7 értékelés
Ajánlott 4 felnőttnek
Vendégek maximális száma: 4
1 hálószobás apartman (4 felnőtt)
Nagyon keresett - már csak 1 szoba maradt oldalunkon!
Csoportár 5 éjszakára: HUF 150 905
Az összes szabad szoba megtekintése
Válasszon apartmant
Alpvision Residences Pracondu
Kiváló választás baráti társaságok számára
Apartmanhotel Alpvision Residences Pracondu 3 csillag
Nendaz (29,2 km Aigle úti céljától)
Áreső
Okos Ajánlat
Kiváló ár-érték arány a kiválasztott dátumokon.
Nagyon jó 8,0
201 értékelés
Az utóbbi két napban egyszer foglaltak itt
Ajánlott 4 felnőttnek
Vendégek maximális száma: 4
1 hálószobás apartman (4 felnőtt)
Nagyon keresett - már csak 1 szoba maradt oldalunkon!
-18% HUF 136 895
Csoportár 5 éjszakára: HUF 112 400
Parancsolj, ott néztem egyébként. Iroda: "3 csillagos szálloda Aigle környékén." Megjegyzem, az a legolcsóbb.:-)
ZX 2016.07.14. 14:25:51
mechanikus körte 2016.07.14. 14:27:51
Én elolvastam figyelmesen az ajánlatot, amit belinkeltél, te megtetted?
2016.07.14. 14:29:45
FlybyWire 2016.07.14. 14:30:31
Libával sem vitázom trigonometriáról. Még ha a matek tanszéken ül, akkor sem.
2016.07.14. 14:32:33
ZX 2016.07.14. 14:34:58
ZX 2016.07.14. 14:41:04
mechanikus körte 2016.07.14. 14:42:52
Nincs azzal semmi baj, hogy egy piaci alapon működő cég rápakolja a profitját a kínált szolgáltatás árára, ez így műxik. Van is rá kereslet, végül is egyszerűbb áttolni a pénzt, és mindent intéznek helyetted. Teljesen fölösleges védeni a mundér becsületét, és valótlan dolgokat állítani, nem azért megy az emberek többsége irodával, mert spórolni akar, hanem a kényelmet és (esetenként) a biztonságot fizeti meg. Ha ezt hangsúlyozod előnyként, @ZX, nincs min vitatkoznunk.:-)
mechanikus körte 2016.07.14. 14:44:03
mechanikus körte 2016.07.14. 14:49:51
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 14:50:51
A trükkös utazási irodák gyakran bepróbálkoznak azzal - különösen az egzotikus célállomások esetén -, hogy sokkal magasabb reptéri illetékeket szednek be, mint amennyi valójában, gondolván, hogy a vén hülyék amúgy sem tudják leellenőrizni.
A japán bejegyzést nem én ejtettem, de ha már rám testálod ezt is...
A Turkishnek van jegye szeptemberre 516 euroért. Ha a bejegyzést ejtő kolléga megvan a 2-3 csillagos hotelekkel, akkor simán elképzelhető, hogy 200 ezer forint elég lesz arra, hogy lakjon, és utazzon az országon belül.
ZX 2016.07.14. 14:53:31
ZX 2016.07.14. 15:01:39
mechanikus körte 2016.07.14. 15:05:26
Immeuble Les Mélèzes
Apartmanok Immeuble Les Mélèzes 3 csillag
Les Collons (35,4 km Aigle úti céljától)
Ár 5 éjszakára
Vendégek maximális száma: 2
Stúdió – 30 m²
Csak 1 szoba maradt oldalunkon!
HUF 76 980
Ez kemény 4500 FT-tal dobja meg, amit kiszámoltam, így már majdnem 100 ezer egyénileg vs 133900 szervezetten.
Punxsutawney Mormota 2016.07.14. 15:06:56
FlybyWire 2016.07.14. 15:08:42
Itt sok okos hülyéskedik, egy hülye meg okoskodik esete forog fenn.
ZX 2016.07.14. 15:18:16
És akkor még az útiköltség is 2x annyi ha 2 fővel számolok.
ZX 2016.07.14. 15:20:02
FlybyWire 2016.07.14. 15:20:08
(Mai házi feladatod kiszámolni a havi nettómat ;))
ZX 2016.07.14. 15:22:14
ZX 2016.07.14. 15:27:36
mechanikus körte 2016.07.14. 15:38:22
A másik: ha egyénileg elmennék egy hasonló körre, az uttsó éjszakai szállás fölösleges, ill. akkor inkább alszom eggyel többet kint, és megnézem rendesen (nem kutyafuttában, ahogy a programleírás alapján vélhető) Genfet és Lausanne-t (meg sem említem, hogy az általam írt programban Salzburg is szerepel, az eredetiben nem, pedig normális tempóban haladva simán belefér.:-)) Rómából is hazajöttem lazán egy pihenővel, nagyjából ugyanaz a távolság, legfeljebb megállnánk ebédelni és sétálni egyet valahol, fölösleges bárhol útközben aludni. Csak azért számoltam így, hogy összevethető legyen az iroda ajánlatával.
ZX 2016.07.14. 15:41:53
Na én megyek, jó számolgatást.
ZX 2016.07.14. 15:46:11
FlybyWire 2016.07.14. 15:46:37
https://www.google.hu/maps/dir/Les+Collons,+Vex,+Sv%C3%A1jc/Budapest/@46.7662266,8.2906683,6z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x478ed93e45235f7f:0x805467e84605ed53!2m2!1d7.3859251!2d46.1833879!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912
1200 km, oda-vissza 2400, ez 8-9 literes fogyasztással is durván 75,000 ft.
Pici Münchausenünk.
mechanikus körte 2016.07.14. 15:47:28
FlybyWire 2016.07.14. 15:47:59
mechanikus körte 2016.07.14. 15:48:57
Tényleg menj.
Dikusz 2016.07.14. 15:51:32
Saját tapasztalatom is van egy "kuponos" szállásokat ajánló oldallal, gondolkodtam rajta, hogy posztot kellet volna írni a tapasztaltakról. Nem mondhatnám, hogy átverés volt, de azért az ajánlat (kedvezmény összege) nem pontosan annyi volt, mint amit ígértek. Itt is beigazolódott az, hogy az oldal által mondott kedvezmény nem akkora összeg volt, mint amit a szálloda csomagajánlataival összehasonlítva kijött.
FlybyWire 2016.07.14. 15:53:09
Annyira szánalmas ez a figura, hogy már nevetni sincs kedvem rajta.
Még egyszer megnéztem, mit hányt megint ide ez a vadbarom..
"Nahát kiszámoltam neked, hogy ne fáradj, kb. 3700 km az út. Ha a kocsid 5,5 l-t eszik 100-on és minden ktg-et úgy hagyunk, akkor kb. 143 ezerre jön ki az ára"
Tehát 37*5,5 = 203,5 - ennyi liter benzin lenne ez.
143,000/203,5 - 702,7 - ennyi forint szerinte egy liter benzin. De csapjuk hozzá az amortizációt is, még azért úgy is kemény :D Sőt, matricákat, stb.... háát ez nekem még mindig sok :)
Lássuk a valós 2400-al osztva ugyanezt: 24*5,5 = 132
143,000/132 - 1083 forintos benzinár.
Széééép :)
2016.07.14. 16:08:38
FlybyWire 2016.07.14. 16:10:29
Szállásokban nekem is inkább apartman.
2016.07.14. 16:16:19
Így számoltok ki mindent abban a csoda irodátokban? Nem meglepő, hogy egész nap van időd a neten lógni, mert kliens nem fordul meg nálatk, ha így átveritek őket.
2016.07.14. 16:18:55
ZX 2016.07.14. 16:22:38
203 l benzin, a holtankoljak szerint 330-as átlaggal számolva is 67.000 Ft. Egye fene, legyetek 4-en. 17.000 Ft/fő itthoni árakkal számolva, pedig kint drágább a benzin. Szállás 79.000/fő. Egyéb szállásdíjak 290 HUF/CHF-fel számolva kb. 18e. Pályamatrica, parkolás kb. 13e. Már 127e-nél tartunk és ebben nincs reggeli sem, nincs 2 éj tranzitszállás és nincs idegenvezető, melynek a napidíja akár 32.000 ft is lehet. Itt nem olyan idvezről beszélünk aki 1-2 órát elvezet a árosban, hanem aki napi 24 órában a segged nyalja. Szóval akkor? Hazudtok mint a vízfolyás és olyan dologról vitatkoztok aihez qrvára nem értetek. Mára ennyi.
Dikusz 2016.07.14. 16:27:55
A túraszervezésnél a szállás meg teljesen más kategória, ilyenekből csinálunk többet. Azok azért mások mint a szállodák, de országjáráskor mi nem is igényeljük ezt. Az árak is mások, vannak egész jó turista szinten megfelelő szállások 2500 - 3500 Ft között.
2016.07.14. 16:28:09
FlybyWire 2016.07.14. 16:28:25
Csak utazásra írtad a 143 ezret.
De ha mégsem, a 3700 akkor is honnan?
Szánalomparádé vagy, meddig nyomod még az 1 személyes freakshow-t itt? :)
FlybyWire 2016.07.14. 16:32:14
"Egyéb szállásdíjak 290 HUF/CHF-fel számolva kb. 18e. .... ebben nincs reggeli sem, nincs 2 éj tranzitszállás" - most akkor milyen az egyéb szállásdíj, ha nem a tranzité?
Ki a szarnak kell idegenvezető? Bár te biztos 24 órában segget nyalsz, mert hogy sem az eszedért, sem a kommunikációdért sem alkalmazna még egy ilyen iroda sem, az tény...
Vadász, vadász, te szopni jársz ide :)
Na mennem kell haza, pedig baromi szórakoztató ahogy esel-kelsz a saját hazugságaidban :D
ZX 2016.07.14. 16:36:42
2016.07.14. 16:40:59
Megvallom őszintén, én amikor otthon vagyok, nem nagyon túrázom, legfeljebb Budapesten ;)
2016.07.14. 16:55:09
ZX 2016.07.14. 17:03:34
mechanikus körte 2016.07.14. 17:09:26
Amit te nem értesz: végigolvasva a programot, ez pont olyan lótás-futás, mint a posztoló által leírt izlandi út. Hozzáteszem, én voltam már Svájcban busszal (nem szabadidős ténykedésként), soha többé nem vállalnám be. Teljesen másképp alakítanám a programot is, épp ezért valóban almát a körtével hasonlítanánk össze, ha egy nekem megfelelő, svájci körutat vetünk össze az iroda által ajánlottal. Nekem ez sem az utazás módja, sem az alkalmazkodási kényszer, sem a programösszeállítás miatt nem jön be, arra pedig nincs igényem, hogy valaki (nevezzük idegenvezetőnek) a nap 24 órájában "nyalja a seggem". .-) ezért, ha meg akarom nézni valakivel kettecskén az országot, inkább kifizetek valamivel többet (már, ha uttsó pillanatban jön az ötlet, és nem foglalom le hónapokkal korábban a szállást jóval olcsóbban), de úgy és akkor megyek, ahogyan nekem megfelelő.
CID. 2016.07.14. 17:09:32
2016.07.14. 17:09:55
Ja, és a google maps a hülye, mi? Nem a ti sofőrötök ment feleslegesen kitérőkkel.
Szóval, szerinted a google maps hazudik, mi? Azt a pofátlan fajtádat!
Itt a link, nézegesd, és iratkozz vissza az általános iskolai földrajzórákra:
https://www.google.hu/maps/dir/Les+Collons,+Vex,+Switzerland/Budapest/@46.7289542,8.4627459,6z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x478ed93e45235f7f:0x805467e84605ed53!2m2!1d7.3859251!2d46.1833879!1m5!1m1!1s0x4741c334d1d4cfc9:0x400c4290c1e1160!2m2!1d19.040235!2d47.497912!3e0
mechanikus körte 2016.07.14. 17:21:03
2016.07.14. 17:36:58
Érdeklődve olvasom a kommenteket, de csak most kattintottam ide, és 300+ kommentet nehéz átlátni.
Erről az ajánlatról beszélsz?
"12 órája várom a jobba ajánlatot. De akkor tessék, cáfold meg ezt.
fehervartravel.hu/ut/1602-nagy-svajci-korutazas.shtml"
Mit vársz pontosan, mi volna a cáfolat?
Amit még kérdeznék: amikor te utazol (ha szoktál utazni), te magad ilyen buszos körutakra fizetsz be tényleg? Ezek szerinted jók? Vagy olcsók? Vagy is?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.14. 22:18:44
kicsitbocs.
FlybyWire 2016.07.15. 08:34:34
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.15. 08:38:19
csak arra próbáltam reagálni, hogy elég bátor dolog kijelenteni, hogy semmi baja nem lesz az embernek ha nem iszik vizet, mert bizony van akinek muszáj.
FlybyWire 2016.07.15. 11:38:16
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.15. 11:52:51
PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2016.07.15. 16:24:27
B.Arthur 2016.07.16. 22:19:35
bendeguz75 2016.07.23. 22:11:05
2016.08.16. 19:21:04