Tékozló Homár

Kereszténydemokraták vezetik a kiskunmajsai strandot?

2016.07.27. 10:59 | Homár Hilda | 151 komment

screenshot_2016-07-26_16_23_37.pngPercek óta azon töprengek, hogy hogyan készülhetett Kiskunmajsán a Jonathermál fürdő árlistája. Marika néni a pénztárban aggódott, hogy kinek adhat családi jegyet, a vezetőség meg azt találta legegyszerűbb megoldásnak, ha az Alkotmánnyal összhangban szórakoznak a fürdőgatyás népek? Vagy eleve hiperkonzervatív a vezetés? Ennek mondjuk ellent mond a szaunaszigetet kéjes fetrengéssel népszerűsítő két hölgy képe az oldalukon. Esetleg valamikor a múltban meleg párok náluk próbálták megdönteni A legtöbb szivárvány színű törölköző egy helyen Guiness rekordot, amit rosszul viselt Kiskunmajsa? Vagy hogy sikerült vajon azt a legbigottabb KDNP-seket megszégyenítő kitételt hozzábiggyeszteni a családi jegy vásárlásához, ami miatt 2 nagyszülő 3 gyerekkel nem minősül családnak? A honlapja szerint a Jonathermál tavaly az Év fürdője versenyben Bács-Kiskun megyei nyertes lett, Feltörekvő kategóriában pedig 3. Hát van még hova feltörekedni.

 Egészen spéci családi belépő

Ha egy hete kérdeznek, hogy a kiskunmajsai Jonathermál esélyes-e "Az év fürdője" címre, szaporán bólogatok, mert hát rutinos - családos - látogatóként évek óta térünk vissza kisgyerekekkel, és töltünk jól sikerült heteket a fürdő szállásán, élményfürdőjében. Korrekt szolgáltatások, színvonalas medencék és strand, baráti árak, családbarát környezet - mondtam volna mostanáig...

De idén úgy alakult, hogy a szokásos egy hétre a fürdő házaiban már nem volt szabad hely, ezért a rendkívül közeli pihenőfaluban béreltünk szállást, ez viszont azzal járt, hogy nem kaphattuk meg a "saját vendégeknek" kijáró, kedvezményes fürdőbelépőket. Sebaj - gondoltam az árlista mint később kiderült, nem eléggé alapos áttanulmányozása után -, a "családi belépő" csak kevéssel lesz drágább. Ami azért két nagyszülő és három gyerek esetén nem mindegy.

De azután az első, hideg vizes zuhanyt már a megérkezés napján megkaptam a pénztárban, ahol rögvest kiderült, hogy mint nagyszülők, három, vér szerinti unokával, nem felelünk meg a fürdő nem túl kiterjesztő "család" fogalmának, ami (a külön kifüggesztett tábla és valóban, az internetes közlés szerint is) így szól:

A családi jegy jogosultja: 2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik).

...Javukra szóljon, további, e kapcsolatból származó gyermekek is hozzácsaphatók a jegyhez, szintén kedvezményes áron.

Nos, erre nagyszülőként nyilván nem tudtunk gombot varrni (megjegyzem házastársak vagyunk, mi több, mindhárom gyermek - másodíziglen - a kapcsolatunkból származik), a pénztáron kívül a fürdő recepcióján is közölték: a "családi jegy" az nekünk nem jár! Képzeljük el - mondták - még az is előfordult, hogy két nő akart egy gyerekkel családi jegyet venni, azt állítva, hogy ők együtt nevelik azt... Hát azért mindent, azt már mégsem!...

Az persze csak egy dolog, hogy amikor a többgenerációs családok fájó eltűnéséről és hiányáról jelennek meg értekezések, mennyire időszerű a nagyszülőket kiretusálni a családi fotóról, adódnak egyéb problémák is!
- Mit tegyen például az a "férfi és nő", akik mondjuk házasok, de egyelőre még csak egyiküknek a korábbi házasságából hozott gyermekét nevelik?
- Vagy mi legyen az örökbefogadó párokkal és a nem a "kapcsolatukból származó" gyerekkel?
- Mi jár az akár több gyermekét is egyedül nevelő anyának vagy apának, ha családi jegyet kér? Meg kell fizetnie a hiányzó szülő belépőjét is, vagy egyáltalán nem kaphat kedvezményt, hiszen nem felel meg a leírtaknak?
- Mit kapnak azok, akiknek gyermeke mesterséges megtermékenyítéssel fogant?
- Mit mondanak annak, aki esetleg elhalt testvére gyerekét neveli?
- És egyébként igen, ha egyszer eljut ez az ország odáig, hogy meleg párok is nevelhetnek gyermeket (mert hát nem, mai tudásunk szerint az nem lesz ettől "buzi"), velük mi lesz?
(Olyan apróságokról már nem is beszélek, hogy vajon a nagybácsi, nagynéni, aki elhozza strandolni apró véreit, miért nem egy "család" velük?)

És ugyan, hányan láttak már a kiskunmajsai élményfürdő bejáratánál személyi igazolványt, házasságlevelet, netán lakcímkártyát, no meg persze születési anyakönyvi kivonatot tanulmányozó jegypénztárost? Vajon ha Tatár Bifsztek, Cukros Eperke - akik épp csak futnak egymással - és a környékükön lakó, Eperkével laza rokoni kapcsolatban álló Kajla Samu, Sári és Soma családi jegyet váltanak, ellenőrzi őket valaki? Tudja valaki ellenőrizni őket? Rákényszerítheti őket valaki is arra, hogy személyi okmányokkal járjanak strandolni? No és egyáltalán - józan számítás szerint - hányszor fordulhat elő az, hogy alkalmi ismerős párok azért verbuválnak maguknak gyermek kísérőt vagy kísérőket, hogy kedvezményes belépőhöz jussanak?...

Jómagam persze a hatodik X-et taposva, hasonló korú feleségemmel az oldalamon, megnyerő arcom, behízelgő hangom és modorom, valamint minden megmaradtnak tekinthető előnyös testi adottságom ellenére sem tudtam volna eladni, hogy igen, a társaságunkban lévő 6-10-12 éves ifjak az aktuális gyermekeink, így aztán kísérletet sem tehettünk arra, amit Bifsztek és Eperke fütyörészve megtehet - ha akar. Mi megvettük a nekünk járót, a nem családit.

Megnéztem azért kíváncsiságból, nos, ezt a "családi" akadályt megugrotta például a Budapesti Állatkert vagy a MÁV is, mindkét helyen a gyermekekkel utazó/látogató felnőtt kísérőkről esik csak szó a kedvezményeknél, nem taglalva a kapcsolatok milyenségét. A MÁV nyilván ezért is van állandóan csődközeli helyzetben, az Állatkert virágzására még nem találtam magyarázatot. Egyébként biztosan egy csomó más helyen is belefér még a nagyszülő is a családtag fogalmába, egyszer talán a kiskunmajsai Jonathermál is talál valami emberibb kategória- meghatározást a jelenleginél.

Na, akkor esetleg még az év fürdője is lehet majd.

(Ferenc)

UPDATE

Kedves Ferenc!

Megértjük a felháborodást, hiszen a törvény rendelkezése alapján az unoka és a nagyszülő egymásnak közeli hozzátartozói és köznapi értelemben természetesen a család részét képezik. Ettől függetlenül a fürdő üzemeltetője jogosult saját maga eldönteni, hogy a belépőket milyen áron kínálja, biztosít-e esetlegesen kedvezményes jegyeket. Azt is jogosult meghatározni, hogy az adott kedvezményt milyen feltételek mentén biztosítja, ahogyan ez jelen esetben is megtörtént.

Más kérdés, hogy a kedvezményre való jogosultságot milyen módon lehetséges ellenőrizni, esetleg ehhez milyen okiratok bemutatását teszi kötelezővé. A cég honlapját áttekintve megállapítható, hogy pl. a nagycsaládos bérlet kiváltásához a nagycsaládos egyesület igazolását kell bemutatnia az igénylőnek.

A családi kedvezmény igénybevételének jogossága pl. a személyi igazolvány vagy a lakcímkártya felmutatásával ellenőrizhető. A cég üzletpolitikájának függvénye, hogy ezt minden esetben ellenőrzi vagy csak szúrópróbaszerűen, illetve ha a kedvezmény igénybevételének jogszerűségével kapcsolatban kétsége merül fel.

A hasonló esetek elkerülése érdekében célszerű interneten előzetesen utána nézni mik a családi jegy igénybevételének feltételei.

UPDATE

Jött egy levél a Szegedi LMBT Közösségtől, amiben remek híreket kaptunk:

Kedves Tékozló Homár!

Az interneten találtuk a következő cikket: Kereszténydemokraták vezetik a kiskunmajsai strandot?

Mivel a fürdő korlátozása a családi jeggyel kapcsolatban a gyermeket nevelő azonos nemű párokat hátrányosan megkülönböztette, ezért július 30-án levelet írtunk a fürdőnek (csatolva), amiben tájékoztattuk a jogsértés tényéről, és kértük, hogy igazítsa az árlistát és a kedvezményeket a hatályos jogszabályokhoz. Ezt kérésünkre azonnal megtették, a honlapjukonátírták a családi belépőjegy igénylésének feltételeit – és mivel a korábbi hibájukat jóvátették, szerintünk megérdemelnek annyit, hogy ez is kapjon nyilvánosságot.

Ami viszont számunkra megdöbbentő: a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda – legalábbis a cikkben közzétett válaszlevél szerint – nem észlelte a jogsértést (közvetlen hátrányos megkülönböztetés). Erősen elgondolkodtató, hogy a fogyasztói kultúra és tudatosság fejlesztését magára vállaló szervezet, ahol a honlapjuk szerint „jogi és közgazdasági végzettségű, a fogyasztóvédelem területén jártas szakemberek várják az érdeklődő állampolgárokat”, csak úgy szó nélkül elmegy egy szolgáltatásnyújtás során jelentkező, több csoportot is érintő, közvetlen hátrányos megkülönböztetés mellett.

Ennyit szerettünk volna az ügyhöz hozzáfűzni, és megköszönjük, ha a probléma megszűnéséről is valamilyen formában hírt adtok.

Üdvözlettel
Szegedi LMBT Közösségért Csoport

Tisztelt Jonathermál Zrt.!

Több forrásból is arról értesültünk, hogy az Önök fürdőjében a gyermeket nevelő azonos nemű élettársak és bejegyzett élettársak nem vásárolhatnak családi jegyet. Az Önök honlapját felkeresve, erről magunk is meggyőződtünk, mivel a családi jegyhez az alábbi magyarázatot találtuk:
„A családi jegy jogosultja: 2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik).”

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a családi jegy árusításának jelenlegi gyakorlata – a 2003. évi CXXV. törvény 8. § értelmében – több ponton is sérti az egyenlő bánásmód követelményét, mivel az hátrányosan megkülönbözteti
- azokat a különböző nemű élettársakat, házastársakat, akiknek a gyermekük nem a saját kapcsolatukból származik;
- azokat az azonos nemű élettársakat, bejegyzett élettársakat, akik gyermeket nevelnek.

Ez a gyakorlat – a 2003. évi CXXV. törvény 8. § szerint – mindkét csoport esetében közvetlen hátrányos megkülönböztetésnek minősül, ezért kérjük Önöket, hogy az árlistát és a kedvezmények rendszerét mielőbb igazítsák a hatályos jogszabályokhoz.

Együttműködésüket előre is köszönjük!

Üdvözlettel
Szegedi LMBT Közösségért Csoport

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyecska. 2016.07.27. 11:26:10

A MÁV-nál is az egyenes Ági leszármazottad lehet együttutazó v.mi, keresztfiamra vettem diákot /vagy mit/, külön..Résen kell lenni az a lényeg!! :D Mindennek van határa, na.

kgb_hun 2016.07.27. 11:27:02

A családi belépő jelen esetben, nem szociális kedvezmény. Egy profitorientált cég a minél nagyobb bevétel elérésére törekszik. Csak azért ad kedvezményt hogy olyan családok is el tudjanak jönni, akinek a teljes árú jegy túl sok lenne, így elesne attól a bevételtől. A kedvezmények kialakítás üzletpolitikai kérdés. Jelen esetben semmi köze a család fogalmához, ezért kér ilyen irányból megközelíteni a problémát.

The Crazy One 2016.07.27. 11:33:37

tehát a MÁV csinálja jól? Amikor a 17 éves, 110 kilós kisöcsém jött velünk Pöstre, akkor járt a 33 %-os üzletpolitikai kedvezmény, mert mi voltunk a kiccsalád. Jólvanezígy ?

Manyecska. 2016.07.27. 11:33:56

De már bocsánat de a nagyszülő nyugdíjas jeggyel megy be akkor mire fel a kedvezmény? ..:D

Manyecska. 2016.07.27. 11:35:10

@The Crazy One: igen mert úgyis ő fogja tolni a vonatot...

sáros_tehén 2016.07.27. 11:42:16

Namost kicsit kekec leszek.
Ez áll a weboldalon:
"2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik). "

Gondolom a poszter és párja házastársak. eddig pipa
Az meg hogy unoka vagy gyermek lényegtelen. Mert az unoka sem született volna meg ha nincs közös gyermek. Tehát az unoka is a házastársak kapcsolatából származik.

(2 hete nézem a férjem védelmében sorozatot.. :)) )

Bombaló 2016.07.27. 11:51:26

Hosszú volt, az utolsó két bekezdést már átfutottam csak.
A végén már mindent belekevert a poszter, teljesen elkattant az agya. Erre már azt mondom, hogy most miről beszélünk már?
Apa-Anya-Gyerek = Család. Biztos vagyok benne, hogy senkitől nem kérnek anyakönyvi kivonatot, ha azt látják, hogy férfi+nő+gyerek(ek), akik láthatóan összetartoznak.

Hildától meg már a címet sem értem, a kereszténydemokratákra való utalással és a bevezetőben lévő "kéjes fetrengéssel" szókapcsolattal. Elmagyarázhatná, hogy mi az a kéjes fetrengés. A képen két nő fekszik szaunalepedővel borítva a szaunában. Mi ezen a kéjes? Ehh.

Traff7 2016.07.27. 11:53:23

2 nyugdíjas 1500x2=3.000,- + 3 unoka 1500x3=4.500,- össz.:8.500,-
Családi jeggyel: 2 felnőtt + 1 gyermek: 4.000,- + 2 gyerek: 800.-x 2 =1.600,- össz.: 5.600,-
Az azért napi 2.900 ,-Ft különbség,egy nyaralás alatt szép összeg.....

sáros_tehén 2016.07.27. 12:03:12

@Traff7: Nyaralj 2 hetet.. 14x2.900.- Ft = 40.600.-Ft

kicsitomi 2016.07.27. 12:05:22

Ebben egy a f*szság: "2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik). " - az, hogy nem tekinti családnak, ha a gyermeket nevelők közül csak az egyik vér szerinti szülő. Mitől ne lenne ez család? Ha valaki gyerekkel elválik/megözvegyül, az soha ne tekintse magát családba tartozónak? Agyrém, bazzeg.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.07.27. 12:06:50

Tehat megint egy poszter, aki eloszor ertetlenkedik, majd olvss, utana megjobban ertetlenkedik, es haborog, hogy méééúgyvaaan, háhóóógy. Mindezt 10 ezer karakterben, belekeverve mavot, allatkertet, buzikat... Uncsi mar... viszont tenyleg erdekel mi volt a posztolo celja ezzel az iromannyal, mert hogy az o kedveert nem fogja atirni a szabalyzatot a furdo, az tuti.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.07.27. 12:08:04

@kicsitomi: Szerinted elkerik a penztarnal a gyerek anyakonyvi kivonatat?

Manyecska. 2016.07.27. 12:08:52

De ha négykézláb ereszkedik 140 centivel alacsonyabb, és ingyen bemehet, az + 40.600 Ft.
Örülök hogy segíthettem :D
Szerintem pingvinek irányíccsák a bolygót...

kicsitomi 2016.07.27. 12:15:35

@Firestarter.18: szerintem marhára nem arról van szó, hogy egy idióta szabályt nem tartanak be, hanem az, hogy ezt a szabályt egyáltalán meghozza valaki.

Traff7 2016.07.27. 12:20:05

@Firestarter.18: például az,hogy más ne fusson bele ebbe, vagy kiírja magából a csalódottságot,esetleg az,hogy felhívja a figyelmet egy idióta szabályra, aminek semmi létjogosultsága nincsen,de a szolgáltató megteheti, mert az az ő szemétdombja.
Ha nem kérik el,akkor nem érvényes a szabály?Gondolom akkor ha nem jön kaller nem kell jegy sem...

Manyecska. 2016.07.27. 12:21:31

Hilda tényleg assziszed azért hozták a szabályt hogy jobban járjanak a családok?? Fenét, hogy ne kelljen hallgatniuk naponta 500x az anyamennyünkmár, anyapisilnikell, stb..családos szöveget a bejáratnál!! Tudod mennyi a fürdő éves bevétele?? /én történetesen az itteniét tudom../ murva sok!!!! :).. Ne gondolkozz keress egy /kettő/ szivárványszínű türcsit és irány a pihi! /140 centi alatt ingyen!/
:)

Traff7 2016.07.27. 12:27:10

@Manyecs: engem egy éves bevétel mínusz fenntartási költség végösszeg érdekelne.

mikimackó 2016.07.27. 12:38:34

elviszed a megátalkodott kölköket a bivalyúsztatóba és máris 0,- forint a bekerülési kőccség !

Terézágyú 2016.07.27. 12:49:15

@Bombaló:
"Biztos vagyok benne, hogy senkitől nem kérnek anyakönyvi kivonatot, ha azt látják, hogy férfi+nő+gyerek(ek), akik láthatóan összetartoznak."

A diákigazolványát se kérjék el attól, aki láthatóan diák.
A terhesigazolványát se, annak, akinek nagy hasa van.
A vakigazolványát se annak, akinek sötét szemüvege van...
stb.

Manyecska. 2016.07.27. 12:58:43

@mikimackó: anyám egyszer egy bivalyfarmon kötött ki a Balaton helyett amikor jött le, valahol Zalában..Máriafürdő helyett.... :DDD

230e 2016.07.27. 13:02:15

@Traff7: Azért mert nagyszülő még lehet hogy nem nyugdíjas.

The Crazy One 2016.07.27. 13:17:17

ja, mi meg Lipóton voltunk a hétvégén a gecijól éreztük magunkat. Elsősorban tudod miért? Mert gecijól akartk magunkat érezni...

Bombaló 2016.07.27. 14:04:21

@Terézágyú: Más dolog az, hogy ki jogosult mire, meg egy másik, hogy ezt hogyan és miként ellenőrzik. Ez az adott cég döntése, hogy mennyire veszi szigorúan.

(pl. az első ajtón való kötelező felszállás esetén is vannak esetek, amikor a buszvezető eltérhet a gyakorlattól...)

FDToth 2016.07.27. 14:04:34

Ezeket az idiota szabalyokat dirket csinaljak, direkt szazfelekeppen ertelmezheto szovegeket fogalmaznak meg.. Es ha meghalnak esetleg a szulok, a gyerekeket meg a nagyszulok nevelik tovabb? Erthetetlen...

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.27. 14:04:51

Zseniális ötletem van! Megkeresem vele a Budapesti Fürdőigazgatóságot! Ha már az összes hülye amerikai turista a tiltás ellenére meg akar mártózni a római Trevi kútban - akkor miért nem csinálunk nekik a Palatinuson egy Trevi kút alakú medencét?!? Lovakkal, Neptunusszal, babámfaszával? De ebben szabad lesz fürdeni! Mu-ha-ha!

Terézágyú 2016.07.27. 14:05:42

@Bombaló:
"Más dolog az, hogy ki jogosult mire, meg egy másik, hogy ezt hogyan és miként ellenőrzik. Ez az adott cég döntése, hogy mennyire veszi szigorúan. "

Hát éppen erről van szó. És természetesen az ügyfél fel van háborodva ha szigorúan veszik...

Terézágyú 2016.07.27. 14:06:41

@Tehetséges ugandai buzi:
Erről Moldovának már volt egy karcolata...
nem fürdés ugyan, hanem a beledobott pénzek témájában...

mikimackó 2016.07.27. 14:08:54

@230e: ha már megérte a nagyszülő kort, megtanulhatta vona rég, hogy fogalmilag mit nevezünk családnak......., papamamagyerekek, nem pedig nagypapanagymamagyerekek.

ptspts 2016.07.27. 14:19:53

Kisebb felháborodást okozna, ha a jegyet Cs-jegynek vagy szülő-gyerek jegynek hívnánk, és továbbra is ugyanazok vehetnék igénybe? Kisebb felháborodást okozna, ha ez a jegy megszűnne? Hasonlóan: kisebb felháborodást okozna-e, ha a moziban a diákjegyet átneveznénk magyar diákigazolványt felmutatós jegyre? Érdekes megfigyelni, hogy egyes címkézések nagyobb érzelmi reakciót váltanak ki.

Szerencsére a posztolót fogyasztói kár nem érte, mert unokáival igénybe tudta venni a fürdőt az előre meghirdetett feltételekkel. Ha a talál másik fürdőt jobb feltételekkel, akkor nem meglepő, hogy oda fog majd járni.

230e 2016.07.27. 14:20:57

@mikimackó: amit a MÁV és az Állatkert is úgy értelmez ahogy ő, azaz 2 felnőtt + gyerekek, és mégis családi kedvezménynek hívják.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.07.27. 14:25:37

@Traff7: @kicsitomi: En spec tudom, hogy minden ilyen helyen maskepp ertelmezik a csalad es a csaladi jegy fogalmat, igy ha megyek valahova megnezem, nem a homarrol kell megtudnom. Es igen, a szolgaltato a sajat cegeben olyan szabalyokat hoz, amilyeneket a trovenyi kereteken belul akar. Ha nem tetszik, lehet mashova mrnni, vagy sajat furdot nyitni. Nyilvan amugy megvan a maga oka, hogy miert is van ez a szabaly, mondjuk azert, mert kulonben csak cssladi jegyet adnanak el, mert mindenki hirtelen csalad lenne mindenkivel.

Nick-son 2016.07.27. 14:26:09

Szerintem akinél nincs házassági és születési anyakönyvi kivonat az hiába ugat, hogy egy család, ki hiszi el?

Ezen okmányok hiányában az a minimum, hogy a pénztár előtt nyílt színen közösülnek, kihasználva a jó ízlés keretein belül az összes testnyílást, ezzel bizonyítva, hogy legalább egy pár. Így a szülők kis jóindulattal bemehetnek családként, természetesen a gyerekek nélkül.

Mert mindent azért már mégse.

Terézágyú 2016.07.27. 14:26:56

@Firestarter.18:
"miert is van ez a szabaly, mondjuk azert, mert kulonben csak cssladi jegyet adnanak el, mert mindenki hirtelen csalad lenne mindenkivel. "

De ha így van, akkor a máv és az állatkert miért engedi mégis? :)

Manyecska. 2016.07.27. 14:34:35

@Terézágyú: ..C: valószínűleg még nem tudják hogy hogyan lesz a gyerek.:DD...
@Firestarter.18: igen, csoportos jegy is van /húsz fő/, képzeld boldog-boldogtalan csoportot alkotni hirtelen :D... /gondolkoztam már rajta :P/

Manyecska. 2016.07.27. 14:41:20

@Terézágyú: meg ott már annyi állat van már, tökmindegy... múltkor Valentin-napon egy csókért féláron mehettek be, szerintem vezessék be a MÁVnál mega strandoknál is :P:DD
Tetszőlegesen választható hogy a pénztárossal vagy a karbantartóval kell-e smárolni..:D

tokapi 2016.07.27. 14:41:47

Banyakönyvi kivonat.

Terézágyú 2016.07.27. 14:42:58

@Manyecs:
kiállok az állatkert elé egy táblával:
"családi jegyhez betársulnék, mint negyvenes anya kinézetű személy"...

Manyecska. 2016.07.27. 14:44:23

@tokapi: igen. Az mi?? Mingyá jön a PhilMetro és elmagyarázza hogy ha a kalauzt lesmárolod egy helyjegyért az lehet hogy már korrupció.....

Manyecska. 2016.07.27. 14:46:10

@Terézágyú: mi csináltuk már hogy odaadtunk valami kedvezményes kupont a mögöttünk álló nagyinak mert nem volt meg a gyerekszám..:) amúgy kárba veszett volna!..nekik meg jól jött..nem pénzért, csak úgy.

Terézágyú 2016.07.27. 14:47:47

@Manyecs:
az már korrupció :)

akkor mi együtt nem mehetünk az állatkertbe. esetleg akkor ha matrózblúzt húzol, és rakott szoknyát...

Manyecska. 2016.07.27. 14:57:02

@Terézágyú: a kutya belefér a családi jegy fogalmába?? Az is családtag!!? :D

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.27. 15:25:55

@Manyecs: Hááát, kérdezzük meg Nick-son kollégát, hogy a kutyát is lerendezné-e nyílt színen, csak hogy bebizonyítsa: a kutya is családtag

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.27. 15:27:00

(Feltéve, ha nincs nála a kutya törzskönyve!)

:-D

kicsitomi 2016.07.27. 15:28:54

@Firestarter.18:
"Es igen, a szolgaltato a sajat cegeben olyan szabalyokat hoz, amilyeneket a trovenyi kereteken belul akar. " Ez oké. Csakhogy logika szerint a családi jegy jogosultja ez esetben a család, illetve azok tagjai, ebben egyetértünk? Viszont a család felel meg "2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik)" halmazának, ergo ez így baromság. Törvényileg SEM. Józan ész, logika meg általános felfogás sem, de ez utóbbiakat hagyjuk. Ja és miért nem?
"A család fogalma

Az Alkotmánybíróság munkálta ki a család fogalmát is az Alkotmány 15. §-a alapján, amely úgy rendelkezett, hogy „[a] Magyar Köztársaság védi a házasság és a család intézményét”.

A korai gyakorlat értelmében családnak a gyermekes házaspár tekintendő;
A későbbiekben az alkotmányos védelmet kiterjesztette a szociológiai családra, az olyan párra, akik közös háztartásukban gyermeket nevelnek;
Az életközösség fennállása esetén a gyermektelen házaspár is családnak minősül;
A családalapítás szabadsága alapjogként ismerendő el;
A házasság nem fogalmi eleme a család fogalmának és alkotmányos védelmének.

Összességében a család Alkotmányban védett fogalma:

legalább két természetes személy szabad elhatározásán alapuló életközösség,
melynek alapja a tényszerű együttélés
együtt élők között függőségi viszony van, amely elsődlegesen érzelmi, másodlagosan azonban gazdasági, bizonyos helyzetekben pedig egyoldalú tartásra irányuló gazdasági közösséget jelent."

Bombaló 2016.07.27. 15:36:29

@kicsitomi: A családi jegy megnevezésnek semmi köze az alkotmányban rögzített család fogalmához. Ha erre is energiát kell fordítani, akkor majd átkeresztelik a jegyfajtát, vagy megszüntetik a *csába az egészet.

A MÁV-ot ne keverjük ide. A családos kedvezmény üzletpolitikai alapú és 33%-os kedvezményt ad, míg a nagycsaládosok kedvezménye 90% szociálpolitikai alapú...
Ez utóbbit törvény írja elő (MÁV, Volán részére), míg az elsőt a MÁV bármikor megszüntetheti.

Manyecska. 2016.07.27. 15:37:03

@Terézágyú: az nem korrupció hanem mázli..! :)

tokapi 2016.07.27. 15:37:12

Ebkutyat szopok kuponert. (tovabbi szopasra feljogositoert) van itt esz!

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.27. 15:40:20

@tokapi: Van egy McDonald's kuponom, mu-ha-ha! Neked adom!

Most tátott szájjal beszaldtál a faszerdőbe!

Traff7 2016.07.27. 15:40:51

@230e: jogos,viszont akkor még szignifikánsabb a különbség.

Manyecska. 2016.07.27. 15:42:27

@tokapi: rajzolok, vágd ki a monitorból!! :D Vagy inkább mégse.

The Crazy One 2016.07.27. 15:48:51

Juhé, a GVTI megírta a semmit ;)

Darth Revan 2016.07.27. 16:13:44

Nem szivesen osztom meg az alabbi tortenetet, mert szegyenlem, hogy csaltam.
Szoval nagyon nem vagyok ra buszke, de regen, mint Kovacs Janos es Janosne jartunk a Szechenyi furdobe.
Foiskolas sracok voltunk es haverom szomszedai egy, idos nyugdijas hazaspar nem vette igenybe a beutalojat a szechenyi furdobe, nekunk adtak es valami minimalis belepodijert aztattuk magunkat.
Anno ilyesmin nem akadtak fenn, hogy en valoszinuleg nem vagyok kovacs janosne (en kaptam a noi beutalot)

WiZZu 2016.07.27. 16:13:44

@sáros_tehén: nagyon tetszett az okfejtés, tényleg be kellett volna őket engedni ezzel a jeggyel :)

Traff7 2016.07.27. 16:27:28

@WiZZu: ott a pont. én is ránéztem még egyszer a megfogalmazásra:
A családi jegy jogosultja: 2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik).
Bizony az unoka onnan származik,s az nincs benne hogy közvetlenül kell....

mikimackó 2016.07.27. 16:30:23

@Nick-son: és akkor az aktus bekerül a "nevessünk" című tévéműsorba ?

The Crazy One 2016.07.27. 16:38:25

@Darth Revan: :D ilyen van itt is. Nálunk, a megyeri fürdőbe a rezidens helyi lakosoknak volt elég helyes, talán 30 % kedvezmény. Én is a Zsuzsika igazolványával jártam be. Első alkalommal kézdeztem is, nem gond? Rávágta: "Én dógom?"

mechanikus körte 2016.07.27. 16:45:06

Oké, ez tényleg nem fogyasztóvédelmi probléma, a politikát sem kéne belekeverni, csak szimplán f...szság az üzemeltetőtől. Senki nem fog a szomszédtól kölcsönkérni két-három gyereket, hogy családi jeggyel mehessen be, összességében nem rentábilis, viszont ha unokával, unokaöccsel stb. indulna a strandra, a kedvezmény dönthet, hogy hova menjen. Mi a sárvári fürdőbe járunk, ott csak annyi a kikötés, hogy 2 felnőtt+1/2/3/4 gyerek (értelemszerűen ezek különböző árúak), az, hogy milyen rokonsági vagy egyéb kapcsolatban állnak a csoport tagjai, senkit nem érdekel.

tokapi 2016.07.27. 16:48:14

@The Crazy One: baratno kuponnyaval elmaszkalni a strandra es idegen noi hatsopicsakat kemlelni? Tudsz elni!:)
@Manyecs: nem fussa monitorra, ez okostelo. Afrikaban mindenki okosteloval csapatja, ugandai buzi volnek.
@Tehetséges ugandai buzi: lehet, hogy taltott szajjal, viszont hatramenetben! Amivel ugye sokkal elobbre vagyok! koszi mar ugy is ehes vol. TAMM. Entroa (enter).

Deák Ferenc 2016.07.27. 16:58:33

@Manyecs: Szó sincs egyenes ági leszármazottról a MÁV-nál. Ezt írják:
"Vonattal történő utazása során, amennyiben egy vagy két 18 év alatti gyermekkel utazik együtt, úgy Ön 33%-os kedvezményű menetjegyet válthat. Egy gyermekkel egy vagy két kísérő utazhat."

Deák Ferenc 2016.07.27. 17:00:09

@Manyecs: Ki beszélt nyugdíjasokról? Nagyszülőkről volt szó.

Deák Ferenc 2016.07.27. 17:01:44

@Traff7: Nem nyugdíjas, "csak" nagyszülő.

The Crazy One 2016.07.27. 17:07:01

@tokapi: Zsuzsika nem volt a barátnőm, a Tyúkász haverom szeretője volt. Ő odadta mindenét, nekem a személyi igazolványa kellett.
rettenetes dolgok vannak ott: amikor hárman vagyunk a szaunába, a haverom, egy cseh öregasszony és én. A haverommal megbeszéltük, hogy milyen csúnya ez a szőrös meztelen cseh öregasszony, az kimegy és kiderül, hogy magyar :)

bendeguz75 2016.07.27. 17:17:05

@Traff7: 3000+4500=8500? Grat.
Igaz, a 7500 is sokkal tobb mint az 5600, bar a nyugdijas sehol nem szerepel az irasban a posztolo reszerol, igy akar meg a 8500 is keves lenne.

The Crazy One 2016.07.27. 18:15:50

tegnap 3 szar poszt, ma egy szar poszt. Tehát átlagosan napi 2 szar poszt. Az megvan.
Szegény Bajor Imre poénja jutott eszembe: 2 napig szorulásom volt, aztán 2 napig fostam. Tehát rendben van az emésztésem...

tokapi 2016.07.27. 18:28:27

Az en kezemben korte es telefontok vsn, ha ez szamit valamit.

Dezsike 2016.07.27. 19:16:14

@Darth Revan: Nagyon helyes. Régen kajacsekkből akár műszaki cikkeket is vehettél ha vettél egy kakaós csigát mellé, a moziban a pénztáros kérés nélkül ütötte át családira a neten foglalt 2 felnőtt+2 diák jegyet, mert hogy az olcsóbb (de nem lettünk volna jogosultak rá, mert az csak 14 éves korig jár). Aztán egyik pillanatról a másikra ellenőrizni kezdtek mindent, ma már egy doboz macskakaját se engednek a kajacsekkel venni, pedig fogyasztásra kész élelmiszer, csak nem én eszem meg hanem a macska.

neet 2016.07.27. 20:10:06

Tavaly volt a zoo-ban egy bálint napi akció, h ha smaciztok a bejáratnál, egy jegy árából bemehettek párban, a csimoták meg féláron, mert valami elefánt szülinapja is volt. Szal a naccsaládunk valai esznéletlen occsón megúszta. Egész nap a smacit tervezgettem, majd simán beengedtek, mire én, és a csók? Ember elkapott, megvolt a csók, a beengedő mosolygott, hogy hát ja, így kéne ezt, aztán boldog-boldogtalan csókdosta egymást, és bement féláron. Jó volt. :) Senkit se nyomoztak le, megvolt-e az első éjszaka meg ilyenek.
Ettől függetlenül a szabályt a fenntartó találja ki, azt ha nem tetszik, nem mész oda.

neet 2016.07.27. 20:13:43

Amúgy nem az az 1-2 ezer ft a sok a belépőkre, hanem a fizuk kevesek, meg a zsömlék kicsik...
De tényleg durva, h egy átlag család 10k alatt nem jut be sehova, és akkor a csimók még egy kis kókuszkát se sírtak ki. Pedig való igaz, h a vegyszer az usziba, a kaja a farkasnak, stb nem 2 Ft, és ha nem mennek elegen.. na, nem is menék ebbe bele. Vajon a zoo vagy az uszi fenntartója burzsuj/ly vagy éhkiooppos vagy ippeg-ippeg?

neet 2016.07.27. 20:17:09

Amúgy ha én lennék egy ilyen hely üzemeltetetője (már aki beszedi a sápot), úgy írnám ki a dolgokat, h van mondjuk 2féle jegy, és az alsóbbnak olyan árat szabnék, ami már jó (nekem), a felsővel scak extraprofitottttt szereznék, az minden hülye kifogás mellett elengedném, és az olsóbbat adnám, hadd örüljön a nép. win-win, aszinnék, jól jártak, én meg csak röhögnék, h ma is boldoggá tettem valakit :) mármint örülnék az örömének, meg a pénzemnek. így.

neet 2016.07.27. 20:18:10

Joey is ingyen sütit osztott a nagymellű szülinaposoknak a kávézóban...

ROTFL Manó 2016.07.27. 21:20:17

@neet: Ha a nagymellű lány osztotta volna ingyen a kegyeit (meg a begyeit), annak jobban örültem volna.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.07.27. 21:25:35

Nos, nem értek egyet a GVTI-vel. A szolgáltató eldöntheti, hogy milyen feltételekkel enged be vendéget, de a törvények betartása mellett.
A beküldőnek javaslom az Egyenlő Bánásmód Hatóság felkeresését ugyanezen levéllel.
www.egyenlobanasmod.hu/

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.07.28. 00:42:01

Azon töprengek, hogy én (férfi), meg a feleségem (nő), meg szerelmünk gyümölcsei közül az egyik 30+ éves lányunk (természetes úton fogant) itt családi jegyel mehet be, az tiszta. De a másik lányom már nem része a családnak? Ő milyen jeggyel megy be?

És az élettársa?

És egy nő, meg a férje, meg a hasában a magzat, ők itt családi jeggyel mehetnek be? Nem mondták, hogy a gyereknek már meg kellett születnie.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.07.28. 00:46:53

@neet: "Egész nap a smacit tervezgettem"

:))

CID. 2016.07.28. 05:59:34

@Firestarter.18: most nem azért, de Majsán erre k8moly esély van a lakosok 20-30% nál, mármint, hogy mindenki mindenk7nek a rokona :D

tokapi 2016.07.28. 06:42:08

@neet: es milyen tobbletszolgaltatast adna a dragabb jegy? Miert valasztana valaki azt? A jolelkuseg es erzelmi megkozelites az uzleti vilagban mindig is kifizetodo volt.

ROTFL Manó 2016.07.28. 08:12:40

@tokapi: Nem érzed saját magát kizáró ellentmondásnak, oximoronnak Magyarországon, a magyar üzleti életről ilyeneket mondani, hogy jólelkűség, meg érzelmi megközelítés? Az kábé olyan önellentmondás, mint a négyszögletű kerek erdő, a női logika, meg az egészséges informatikus máj.

Terézágyú 2016.07.28. 08:16:21

@The Crazy One:
"Én is a Zsuzsika igazolványával jártam be. Első alkalommal kézdeztem is, nem gond? Rávágta: "Én dógom?" "

Azt én értem, hogy neked ez így jó volt, meg talán a cégnek is, mert mégiscsak vettél valamilyen jegyet...
...de alapvetően jó ez nekünk, hogy az erre kijelölt személy leszarja a munkáját???

nem beszélve arról, hogy az ilyen flegma válaszok miatt már homár-posztok születtek - de persze ha a cég flegmasága kifizetődő a kliensnek, akkor benyeli ezt is...

Manyecska. 2016.07.28. 08:21:53

@Deák Ferenc: de, sajnos, utánanéztem alaposabban. Igaz ez már jó sok éve volt azóta változhatott. Valljuk be, azért előfordulhat hogy a nagyszülő nyugdíjas, na jó bizonyos kultúrákban valóban nem.:P.. @tokapi: az nekem is volt, 60 wattos..
amúgy nekem nyóc én évekig ingyen járhattam be bármelyik strandra, bármikor, közeli hozzátartozó lévén 10 ropiért kaptam egy chipes beléptetőt..azért mondom nem kell félteni őket, fussa.:)..

2016.07.28. 08:26:26

@sáros_tehén: az unoka vagy gyerek fogalom nem azonos, ezért is van két külön szavunk rá. szerintem te is tudod a különbséget.
haladjunk tovább

Manyecska. 2016.07.28. 08:26:44

@Terézágyú: a csippes órával sem lehet belépni bárkinek mindenkiről készül biztonsági felvétel a bejáratnál -ahová én jártam az usziba-! pedig csomóan kunyizták, még a gyerekemnek is volt ilyenje, kettő hozzátartozó/főre adták meg. Egész évben úsztam.
Most kicsit más futni időnként sávváltásnál lebukom mélyre.:D@atpijkamo116: terhes kismama ne járjon moziba:P amikor már nagyobb volt a hasam szegény gyereket sajnáltam rendesen milyen effekteket hallhat mer valami durva sátános filmet néztünk /az kva jó film volt../ aztán körbebéleltem magam télikabátokkal ne rúgja le a vesémet félpercenként..:D

2016.07.28. 08:28:03

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: durván csúsztatsz.
nem a vendégeket szortírozza a fürdő, hanem azt szabja meg (jogosan) hogy milyen áron engedi be őket.
az ő strandja, szabad verseny van stb stb.

Manyecska. 2016.07.28. 08:29:22

Azér' inkább Hilda az után kéne oknyomozni -frankón!- hogy a kalászi bányató ami eddig borrrzalmas vízminőségű volt /állítólag/ és harminc éve a rendőr vitt el...most a szigeteseké lett..a vízminőség már kiváló!!!!!! :D :O a belépő meg kettőezer ropi. Ugyanott ahol eddig ingyen áztattad.. Jó, most feltöltötték homokkal meg kultúrhát adtak hozzá /budi, stb../ nemtom nudizni lehet-e még a nudista motoros/szörfös pazar látvány!!! :D

Terézágyú 2016.07.28. 08:36:41

@Kulics:
"az unoka vagy gyerek fogalom nem azonos, ezért is van két külön szavunk rá."

azért anyák napján a nagymamákat is fel szokták köszönteni a gyerekek, holott az nem az anyjuk... :)

Manyecska. 2016.07.28. 08:39:00

@Darth Revan: sokan jártak egy időben a reumaorvos évi 15 alkalmat valami 150 ft/alkalom árért írhatott fel, asszem mexűnt-legalábbis az uszikban ahol volt reumaorvos- én is jártam vele, kék lap..monnyuk én fizikoterápiára is mer' kellett.., de a pénztárnál télleg nem nézik meg:D mázlid volt!!

Manyecska. 2016.07.28. 08:43:07

@Terézágyú: én kettő napja kv.anyázok mer mehetek a bíróságra, egy ismi tartozik és nem akar fizetni..mondtam ő fogja fizetni a kőccséget is hahhha..:P :( OFFONProtect.

Manyecska. 2016.07.28. 08:47:45

@Terézágyú: plusz a neki küldött sms-eim árját is felszámolom mer' genyó vagyok mint egy fürdőigazgatóság. /többezer ropi, nemárne' !! :D/ csak egy sor a meghagyáson..

Terézágyú 2016.07.28. 08:59:13

@Kulics:
"nem a vendégeket szortírozza a fürdő, hanem azt szabja meg (jogosan) hogy milyen áron engedi be őket."

Hogy KIT milyen áron enged be... ez szortírozás... :)

Manyecska. 2016.07.28. 09:02:44

@Terézágyú: Te pesti vagy?:) látod amit én?? ma el fog veszni a főváros de az Index tuti megsemmisül. :D :O lesz itt egész napos fürdő!! :D reggel még lehetett a szigeten császkálni..

Terézágyú 2016.07.28. 09:04:06

@Manyecs:
Igen, itt ülök a belvárosban...

Most is lehet császkálni a szigeten :)

tokapi 2016.07.28. 09:08:36

@ROTFL Manó: nem erzek semmi ilyesmit, mivel ironia volt, nezze mar meg mire-kire irtam-reagaltam! A kozepso nevem ironia! A kozepso faszom meg..fasz!

Manyecska. 2016.07.28. 09:16:41

@Terézágyú: a Blahán nem áll meg a metró, áramszünet van. Itt meg égnek az éjjeli lámpák..

Nick-son 2016.07.28. 09:21:17

@Tehetséges ugandai buzi: rendezze le a kutyát aki azzal megy strandra az meg is érdemli.

Terézágyú 2016.07.28. 09:21:22

@Manyecs:
ijj.... nem ennyi esőre (= nem esőre) lett tervezve ez a város... ha áttennénk a Szaharába, semmi gond nem lenne...

The Crazy One 2016.07.28. 09:24:20

@Terézágyú: igen, a visszatérő probléma, a munkáltatóval szembeni lojalitás. Dolgoztam olyan helyen, ahol az utolsót is kifacsarták belőlem, sőt még azután is kétszer. Az állandóan mondat ekkor ugye ez: " ha te így, hát én is így"
Na ott megfigyelhető volt az, hogy nem egy perc, hanem egy másodperccel nem maradtunk 18:00,00 után. Megírt email ott maradt draftban, mert szori, lejárt a munkaidőm. Másnap reggel meg 08:58-kor még hozzá sem értünk a számítógéphez, mert 9-től vagyunk fizetve.
Aztán van az cég, azzal a főnökséggel, ahol felfogták azt, hogy a stresszmentes melósnál jobb befektetés nincs. Halisten én most egy ilyen cég felé buszozok. Hogy mikor megyek ebédre? Majd ha raérek. Haza mikor? Majd ha végeztem.

No de visszaterve a konkrét esetre: amikor a város megvette a termált a maffiózótól, akkor semmi nem változott, csak az alkalmazottak bére, 80 euróval lefelé. Merthogy ennyit keres egy városi alkalmazott. Aztán ebből következik a nemebaszomkörbe mentalitás, és az, hogy az ember nem dolgozni járnak, hanem kibekkelni valahol 8 és fél órát...

Terézágyú 2016.07.28. 09:30:48

@The Crazy One:
"Aztán ebből következik a nemebaszomkörbe mentalitás, és az, hogy az ember nem dolgozni járnak, hanem kibekkelni valahol 8 és fél órát... "

és ha ebből a kliensnek nem lesz rosszabb, sőt jobb, akkor helyesli - és csak akkor helyteleníti, amikor hátránya van ebből...

2016.07.28. 09:52:29

@Terézágyú: igen, jogos.
De akkor a legegyszerűbb minden kedvezményt eltörölni, gyerek felnőtt azonos áron menjen be, hisz nincs joga megkülönböztetni, se szortírozni. Ez lenne a jó ?

Terézágyú 2016.07.28. 09:55:55

@Kulics:
Nem tudom mi lenne a jó. De azok a szabályok, amik ilyen vitákat, összeütközéseket generálnak, mert így-úgy vannak megfogalmazva, nehezen lehet ellenőrizni - azok nem valami jók...

neet 2016.07.28. 10:00:56

@tokapi: hát semmit, ez a lényeg!n Már a gyerekjegyen is zsírosra keersném magam, a felnőttön meg pláne. Azt ha valaki sírna felnőtt létére, h pl az iq-ja gyermeki, mosolyogva beengedném gyereáron. Ő azt hinné, jól járt, én meg tudnám, h nem, d ez mindegy. Aztán jönne a kövi, az bemenne felnőttjeggyel, mert eszébe se jutna alkudni. Valahogy íygy.

Terézágyú 2016.07.28. 10:03:28

@neet:
"Azt ha valaki sírna felnőtt létére, h pl az iq-ja gyermeki, mosolyogva beengedném gyerekáron."

Nincs elég pofátlan ember az országban, még bátorítanád is őket...?

2016.07.28. 10:04:17

@Terézágyú: jol volt megfogalmazva. Nagyszulo nem tartozik a csaladba a strand szerint. A posztolo csak höbölög, jogalap nelkul. Ennyike.

Terézágyú 2016.07.28. 10:09:22

@Kulics:
Hát egyrészt, én nem a konkrét esetről beszélek, hanem általában a szabályokról, illetve általában az ILYEN szabályokról... ugye felmerült itt máshol elég két felnőtt meg a gyerek...

Egyébként a strand hogyan ellenőrzi ezt? Itt feltűnt, hogy idős a két felnőtt, de csak emiatt? Egy fiatalosabb nagyszülő-pár simán bemehetne az unokájával, ott a strand nem kérdez semmit? Vagy mindenkitől születési anyakönyvi kivonatot kér?...

neet 2016.07.28. 10:11:37

@Terézágyú: öcsém, te érted ám a viccet ....
De komolyra fordítva: az emberek nagyon nagy részének az is elég, ha ki van írva, h akcijós. Máris úgy érzik, jól jártak.

Terézágyú 2016.07.28. 10:13:22

@neet:
"öcsém, te érted ám a viccet ...."

Lehet hogy te annak szántad, de nem volt ebben igazság? Hogy az emberek nagy része mindent bevállal, csak olcsóbban kapjon valamit?

neet 2016.07.28. 10:16:53

Ami még nem fair jegyek esetében, h pl egy strand 6ig van nyitva és csak 5től ad
félárú jegyet.
Egy óráért annak a felét fizessem ki, mint aki egész nap ott ázott? Vagy adjon valami 80 % körüli kedvezményt,
vagy hagyjuk a hülyítést másra.

neet 2016.07.28. 10:19:06

@Terézágyú: de, van benne, persze.
Meg ami még szomcsi, h nem az okoskodna, akinek nem tellene a drágábbra... tipikusch

Terézágyú 2016.07.28. 10:20:16

@neet:
időarányos árat, mint a parkolóházakban!

neet 2016.07.28. 10:22:22

@Terézágyú: akkor ezt csak neked mesélem ám el, h a minap voltunk valahol, ahová a 2 éven aluliak ingyé mehettek volna be (ill. valami jelképes összegért), a mienk meg 2év 2hós, és bár tettem rá célzást, h alig üti meg a mércét, amikor rákérdeztek, bátran bevallottam azt a 2 hónapot, és biza, megvettük a drágább jegyet neki. Most lúzer vagyok vagy becsületes?

neet 2016.07.28. 10:23:26

@Terézágyú: már látom a beengedőkapukat: midnen megkezdett 10 másodperc y Ft. :D

Phil Necro 2016.07.28. 10:30:53

Meg jo, hogy Nem a Kobor Jani akart a gyerekevel bemenni :D

Terézágyú 2016.07.28. 10:30:58

@neet:
"Most lúzer vagyok vagy becsületes? "

Az a baj, hogy ebben az országban: becsületes AZAZ lúzer... :(

Phil Necro 2016.07.28. 10:43:35

"2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik)."

Egyebkent ez alapjan en a szomszed gyerekeit is bevihetem a felesegemmel, mivel ok is a hazastarsak kapcsolatabol szarmaznak.

Manyecska. 2016.07.28. 10:46:49

@Nick-son: erről jut eszembe, eccer egy állatorvos azt mondta ha a macska bagzik egy fültisztító pálcikával "rendezzük le" úgy kell azt!!!:D ..akkor elküldtem a jóanyjába kapásból. OFF

tokapi 2016.07.28. 13:04:44

@neet: háhh! Ez jó. Fell veszlek kreativv vezető. Nek.

Jöhetne újposzt.

Bombaló 2016.07.28. 14:05:12

@Deák Ferenc: Ha már.
www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/csalados-kedvezmeny-mar-egy-gyerektol

Idézem az első sort.
"Akciónk keretén belül kedvezményes árú jegyet válhat Ön is, <b>amennyiben gyermekével</b> együtt utazik."

Ballib cenzúrázók réme 16 2016.07.28. 14:12:13

Ferenc írása, korrekt és valóban felháborító, hogy ilyet kitalál a fürdő vezetése.

Viszont a blogger előszava az gusztustalan, és hányingerkeltő.
Miből gondolja, hogy nem ballib vezetés találta ki ezt a kitételt, hogyminnél nagyobb haszonra tegyenek szert, és minnél kevesebb ember kapja meg a kedvezményt ?

Talán van egy Kubatov listája a homár előszóírójának a Kiskunmajsai Strand vezetésről ?
Vagy csak divatosnak tartja a keresztények fikázását ?

desw 2016.07.28. 14:33:08

@Phil Necro:

""2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik)."

Egyebkent ez alapjan en a szomszed gyerekeit is bevihetem a felesegemmel, mivel ok is a hazastarsak kapcsolatabol szarmaznak. "

Határozott névelő. Az "a" betűn van a lényeg: "Aki a!!! házastársak..."

Terézágyú 2016.07.28. 15:00:49

@Ballib cenzúrázók réme 16:
"Vagy csak divatosnak tartja a keresztények fikázását ? "

Vagy csak a magukat kereszténydemokratáknak nevező mocskos politikus fikázását.

Traff7 2016.07.28. 15:11:57

@bendeguz75: Jóvanna,matek nem mindig jön ki,de értetted a lényeget

Darth Revan 2016.07.28. 15:19:25

@neet:
ha mar a cimben a kdnp-t szidjuk:

Máté, 20
8
Mikor pedig beestveledék, monda a szőlőnek ura az ő vincellérjének: Hívd elő a munkásokat, és add ki nékik a bért, az utolsóktól kezdve mind az elsőkig.
9
És jövén a tizenegyórásak, fejenként tíz-tíz pénzt vőnek.
10
Jövén azután az elsők, azt gondolják vala, hogy ők többet kapnak: de ők is tíz-tíz pénzt vőnek fejenként.
11
Amint pedig fölvevék, zúgolódnak vala a házigazda ellen,
12
Mondván: Azok az utolsók egyetlen óráig munkálkodtak és egyenlőkké tetted azokat velünk, akik a napnak terhét és hőségét szenvedtük.
13
Ő pedig felelvén, monda azok közül egynek: Barátom, nem cselekszem igazságtalanul veled; avagy nem tíz pénzben szerződtél-é meg velem?
14
Vedd, ami a tiéd, és menj el. Én pedig ennek az utolsónak is annyit akarok adni, mint néked.
15
Avagy nem szabad-é nékem a magaméval azt tennem, amit akarok? avagy a te szemed azért gonosz, mert én jó vagyok?

Reactor 2016.07.28. 15:49:44

"A honlapja szerint a Jonathermál tavaly az Év fürdője versenyben Bács-Kiskun megyei nyertes lett, Feltörekvő kategóriában pedig 3."

Szerintem meg a Föld nem forog, belül üreges, odalenn laknak a kakamatyik, és gravitáció nem is létezik. Aztán ebből mennyi igaz? :D

@Tehetséges ugandai buzi: Én támogatom az ötletet, de komolyan :D Igazi helyi látványosságot lehetne csinálni belőle, betegre röhögné magát mindenki...

@Manyecs: El kell vinni a gólyát is, mint születésügyi szakembert, aki bizonyíccsa a pénztárosnak, hogy ők márpedig egy család.

@atpijkamo116: Gonosz Moshoha-jeggyel, természetesen!!! 2017-re Vasorrú Bába-jegy is lesz!

Orban VikTROLL 2016.07.28. 16:26:24

A libsik szamara erheto, hogy taszito, egy hagyomanyos csalad, bezzeg ha ket homokos ferfi lett volna a gyerekekkel, akkor ingyen bemehettek volna egesz heten.

dhrbikes 2016.07.28. 18:08:27

Eddig mindenhol azt tapasztaltam, hogy a családi jegyek 2 felnőttre és 2-3 gyerekre szólnak, szerintem normális módon nem vizsgálva semmi egyebet. Namost az ilyen helyekre, mint ez a kiskunmajsai fürdő ezek után nem is fogok menni, persze, joguk van hozzá, hogy szabályokat állapítsanak meg, nekünk vásárlóknak meg jogunk van szarrágásnak minősíteni a hozzáállásukat.

dhrbikes 2016.07.28. 18:09:54

@Reactor: Feltörekvő 3. Helyezett. Ez jó, olyan mint a megyei II. osztály.

mucsinyuszi 2016.07.28. 19:29:55

De jó, hogy ezt megírta valaki helyettem! Tavaly ugyanígy jártam! Akkor a 14 éves lányom tituláltam volna a család második felnőtt tagjának, hogy kedvezményes családi belépőt vehessünk, de vesztünkre én is nő vagyok! Ez már túl sok a termalfürdőnek! Biztos felborulna az ivararány! Az egy szem 9 éves fiúgyerek meg még nem férfi! Sose megyek többet feléjük! Rugalmatlan, kicsinyes társaság!

Bombaló 2016.07.28. 19:35:03

@mucsinyuszi: Nem védve a fürdőt, de nem értelek. A szabályt ki akartad játszani és neked áll feljebb, ha nem sikerül. Egy dologgal szavazhatsz. Ha nem mész oda.

mucsinyuszi 2016.07.28. 19:55:32

@Bombaló: A szabály kijátszása lenne, hogy felnőtté minősítem a nagyobbik gyereket? Ki tiltja meg? Bárhol máshol mindegy lenne, ez a fürdő sem tiltja, csak a nemet különbözteti meg!
Ez diszkriminatív, bármit mondasz!
Rugalmasan annak is mindegynek kellene lenni, hogy mi egy család összetétele!

neet 2016.07.28. 20:09:18

Még egyet nem értek (minden mást természetesen igen xd) Van egy tutkós hely, pl zoo, ott áll sorban 3-400 ember a kapunál. Miért nem rendeződnek 10-es 20-as csoportokba és mennek be csoportos jeggyel? Miért nem jut senki eszébe? Én csak élőben vagyok lúzerien becsületes, de csomó ilyen gondolatom van ám.

Lopdé PS. 2016.07.28. 22:47:19

Egy évtizede szerettem azt a helyet. Aztán rá kellett jönnöm, a nagy magyar kommersz. A nagy magyar szemét. Tuctuc zene, épp mint a közönsége.
Másképpen mondom, hogy értsed. Műkörmös szakmunkás vidéki magyarország.
A kérdezőnek (szerintem) igaza van, a fürdőnek semmiféle jogalapja sincsen meghatározni, a felnöttek hogyan dugtak, kivel dugtak, hány évesek. Mondjuk erre rendes országban az ombudsman a rendőrséggel és az ügyészséggel karöltve ugrrana.

Ne foglalkozz velük. Menj tisztességes helyekre nyaralni. De mondanám, ne foglalkozz ezzel a gagyi országgal sem. Me-ne-külj.

Dr. Panasz Muki 2016.07.28. 22:59:55

A hanyatló nyugaton 2 felnőttet és 1 vagy 2 gyereket írnak elő. A közöttük lévő kapcsolatot nem firtatják, hiszen ahhoz nincs is közük. Örülnek, hogy vevő érkezett a házhoz! A gyerek mindig jó üzlet, ilyenkor többet is kell költeni.
Kár, hogy ez a nagy tudás még nem érkezett meg Kiskunmucsaröcsögére.

Manyecska. 2016.07.29. 09:56:39

Én még a családi pótlékot is követelném a pénztárnál!:D

eßemfaßom meg áll 2016.07.29. 11:19:42

@Terézágyú: "De azok a szabályok, amik ilyen vitákat, összeütközéseket generálnak"

vitát bármiről lehet nyitni tehát minden szabály rossz

eßemfaßom meg áll 2016.07.29. 11:21:34

@mucsinyuszi: tehát csalni akartál és duzzogsz, hogy nem sikerült

eßemfaßom meg áll 2016.07.29. 11:26:40

@dhrbikes: "Eddig mindenhol azt tapasztaltam, hogy a családi jegyek 2 felnőttre és 2-3 gyerekre szólnak"

Nem jegy de "családi" az Auchan családi-nap igénybevételéhez lakcímkártyával kell igazolni, hogy a felnött és gyerek egy helyen lakik, nem elég odamenni a regisztráláshoz egy kölcsöngyerekkel.
bizalomkartya.auchan.hu/szabalyok
"1.2.4. egyidejűleg a háztartásban élő, legalább egy, 18 év alatti gyermek születési dátumának megadása és lakcímkártyájának bemutatása;"

mucsinyuszi 2016.07.29. 12:21:49

@eßemfaßom meg áll:
Optimalizálni akartam, de mindenki rugózzon csak tovább a csaláson!
Olyan ez, mint amikor a boltban a nagykiszerelést veszed meg és nehezen engeded, a boltos mondja meg, hogy hányan ehetitek (pontosabban két különnemű felnőtt biztosan egye!)
Ennyike!

dhrbikes 2016.07.29. 14:09:44

@eßemfaßom meg áll: Mondjuk az ingyenes családi napokról nem tudok nyilatkozni, mert azokat nagy ívben kerülöm, úgysem lehet a gyerekkel semmilyen játékhoz hozzáférni, meg ezek szerint megszívnánk, mert a gyereknek vettünk egy lakást és oda is van bejelentve.

eßemfaßom meg áll 2016.07.29. 14:27:33

@mucsinyuszi: "Optimalizálni akartam"

igen, aki valamit csal az mindig kitalál rá valami szebben hangzó nevet.

"Olyan ez, mint amikor a boltban a nagykiszerelést veszed meg"

Akkor lenne olyan, ha a boltban a kedvezményes nagykiszerelés vásárlása feltételhez lenne kötve és ezt a feltételt a boltos ellenőrizné. Te, pont ez volt az osanban amikor a családi napon vagy a nyugdíjas napon 5% kedvezményt kaptál a vásárlásból és a faszista ósan nem hiszi el bemondásra, hanem kéri a lakcímkártyát, nyugdíjasszelvényt.

eßemfaßom meg áll 2016.07.29. 14:31:41

@dhrbikes: akkor itt az ideje egy homár posztnak, hogy a kádénepévezette ósan nem tekint benneteket családnak csak mert a gyerek másik lakcimre van bejelentve.

megjegyzem ha a gyerek mégis veletek él, nem a neki vett lakásban akkor megszegitek a vonatkozó jogszabályt a lakcímbejelentésről

Reactor 2016.07.29. 15:15:34

@dhrbikes: Ah! Akkor inkább maradok a Termál-Barlangfürdőnél. Árban megegyeznek, és fényévekkel jobb.

mucsinyuszi 2016.07.29. 15:43:53

@eßemfaßom meg áll:
Min is vitatkozunk? Hogy a család sokféle lehet? Érezzem magam csalónak emiatt, mert nem vittem egy apukát? Mert a hiánya kizárt a kategóriából?
Olyan szépen leírták fentebb, lehet nem olvastad!
Örvendes, hogy te az az ember vagy, akinek a torkán sokkal simábban lecsúsznak ezek a megkülönböztetések!

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.07.29. 17:46:30

@neet: szerintem basszál ki velük oszt menjél be már kora reggel teljes árú jeggyel.

eßemfaßom meg áll 2016.07.29. 18:28:08

@mucsinyuszi: "Érezzem magam csalónak emiatt, mert nem vittem egy apukát?" nem, azért érezd csalónak magad, mert "Akkor a 14 éves lányom tituláltam volna a család második felnőtt tagjának, hogy kedvezményes családi belépőt vehessünk"

"lecsúsznak ezek a megkülönböztetések! "

tudod, ha valahova ki van írna, hogy:
"nyugdijaskedvezmény 50%*

*nyugdíj igazolásához kérjük felmutatni a nyugdíjszelvényt"

akkor nem megyek oda azzal, hogy "ha rendör lettem volna már nyugdijas lennék szóval én is kérem a kedvezményt így 45évesen, ne különböztessenek meg Kovács2 nyugdíjas hadnagytól"

valamint ha ki van írva, hogy 3 éves korig ingyenes a belépő akkor nem hazudom a 6 éves gyerekemet 3 évesnek csak azért, hogy "optimalizáljam" a költségeket

Manyecska. 2016.07.30. 14:10:36

Mink most voltunk a Zoo-ban télleg kettő gyerek + két /tetszőleges/ felnőtt a család..:)

FDToth 2016.08.04. 07:39:37

az updateből is kiderül h a gvti nem először hibázik és ad rossz vagy teljesen értelmetlen tanácsokat. a Homár helyben én elgondolkodnék, hogy egy ilyen szervezettel akarok-e tovább dolgozni, vagy sem..

Szubrina 2017.01.16. 12:08:50

Bennem is az fogalmazódott meg, mint sokakban, nincs szó arról, h "kiskorú" gyermek:
"A családi jegy jogosultja: 2 felnőtt (férfi és nő, akik házastársak, vagy élettársak) + 1 gyermek (aki a házastársak, élettársak kapcsolatából származik)."
Így a nagyszülők mehettek volna fiúkkal, lányukkal, aki akár 40+-os és mindezt családi jeggyel.
Nem semmi...
süti beállítások módosítása