Tékozló Homár

Nemlétező karambolt vízionált a kocsira az AAA

2016.08.05. 09:53 | Homár Hilda | 101 komment

2d5ae8c8-2869-4e90-ba05-9e2efdf60903.jpeg

Az AAA Autó régi barátunk. Eddig főleg lehetetelen hosszú ügyintézéssel, a kecsegtető árajánlat utáni kiábrándítóan alacsony valódi ajánlattal, és a folyamatosan nyomás alatt tartó ügyfélkezeléssel került be hozzánk. Levélírónkkal extrémebb dolog történt.

Tisztelt Homár!

Történetemmel azoknak az autósoknak szeretnék segíteni, akik az AAA autónál próbálnak meg a jövőben autót beszámíttatni illetve vásárolni. 

Feleségemmel elhatároztunk, hogy ha már egyszer bővül a család, akkor a kis Punto-nkat beszámíttatjuk egy az itteni telephelyen eladásra kínált 3 éves Kia Ceed-be, és akkor nem a kocsihoz kell majd vennünk babakocsit, hanem bármilyen babakocsit választunk, az be fog férni a kombi autóba. Előtte nem olvasgattunk neten véleményeket az AAA autóról, adtunk egy esély nekik.

Az egész azzal veszi kezdetét, hogy értékbecsülés alá kell vetni az autót. Nagyon sokat kell várni, de ez van, reménykedtünk benne, hogy egy tapasztalt ember lesz, aki bevizsgálja az autót. Másfél-2 óra várakozás után megtört a jég, jött az egy ember. Elsőre nagyon szimpatikus volt, elmondtam az autó előtörténetét, amiben semmi titok nem volt, úgyis megtalálta volna, hogy a bal hátsó sárhányó javítva volt, illetve a műanyag első lökhárító újra lett fényezve. Próbavazatés, mondta, hogy nagyon jó a motor, letesztelte az ABS-t, klímát, mindent, szinte semmibe sem tudott belekötni. Aztán jött még egyszer a külső átvizsgálás, amikor lehúzták a gumikat az ajtóknál, majd jött a fekete leves. Azt mondták, hogy az autóba kb. meghalt valaki, a B oszlop hiányzott, az utólagosan lett meghegesztve, a tető biztos fényezett, stb stb. Kb. "hard" törött autó, és hogy nem ér semmit.

El lehetett képzelni, hogy mit éreztem. Ismertem az autót, tudtam, hogy a bal oldala meg volt húzva, és tudtam, hogy eredeti alkatrészekkel lett pótolva, és megfelelő helyen javítva a bal hátulja. De azt, hogy meghalt benne valami, sokkolt. 

Még egy óra eltelt az eset után, amikor megjelent az értékesítési vezető, aki elmondta, hogy nagyon sajnálja, de így nem vennék be az autót. De mivel tudja, hogy itt néztük ki az autót, akkor 600.000 Ft-ot, de max 650.000 Ft-ot tudna adni az autóért, viszont akkor nem tudo engedni a kinézett autó vételárából. Zárójelben jegyzem meg, hogy az autót 1.100.000 - 1.200.000 Ft között terveztem eladni.

Egyszerűen annyira lesokkolt az egész, hogy köpni-nyelni nem tudtam, de egyetlen szerencsém az volt, hogy nem mondtam az ajánlatukra semmit. Csak döbbenten néztem magam elé. Ott voltam, hogy másnap megyek a vissza Schillerékhez, hogy milyen autót adtak el nekem egy Fiat márkakereskedésben.

Ugyancsak szerencse volt, hogy az át nem aludt éjszaka után feleségem azt mondta, hogy menjek már át csak próbából a szemközti karosszériásokhoz, és nézessem már meg velük is ezt a töréses története. Át is mentem hozzájuk, készséggel megnézték az autót. Megmutatták, hogy milyen a gyári ponthegesztés, és hogy ha itt valaki csinált volna valamit, az bizony itt-meg itt, meg az egész autón látszódna. Egy szó, mint száz: kegyetlenül át akartak verni, ami olyan szinten sikerült, hogy már mentem volna vissza a márkakereskedésbe, és hisztiztem volna kicsit. 

Végül az autót sikerült eladnom egy kereskedésnek azon az áron, amit én először gondoltam, és egy márkakereskedésből olcsóbban egy ugyanolyan felszereltségű autót megvásárolnom még 6 év gyári garanciával (és 1 éves autót). 

Összegezvén: azt ver át az AAA autó, akit nem sajnál. Mindenkinél bepróbálkoznak valakinél, lehordják az autót, és egy fikarcnyi pénzt nem fizetnek senkinek szívesen. Ez a dolguk végülis, amit elég jól csinálják. Volt olyan ember, aki 300 km-ről érkezett, és közölték vele, hogy a telefonon bemondott ár harmadát sem tudják adni a kocsiért, mert sok baja van - ami közben nem is volt az. Sajnálok minden olyan embert most már, aki hasonló cipőben jár vagy járt. Kívánom, hogy soha senki ne lépjen ezekkel kapcsolatba: se ha kocsiját szeretné eladni, se, ha vásárolni akar tőlük valamit. Egyszer már kipaterolták őket az országból, és szerintem elég jó úton haladnak, hogy ez ismét megtörténjen.

Üdv!

Update aug. 11. 08:31

A posztra az alábbi reagálást kaptuk az AAA AUTÓ-tól:

Kedves Levélíró és Tékozló Homár!

Köszönjük észrevételét, amellyel kapcsolatban az alábbiakat szeretnénk hangsúlyozni.

Az AAA AUTO részére megvásárlásra felkínált autókat műszaki és jogi szempontból is rendkívül  alaposan ellenőrizzük azok átvétele előtt. Ez azért is fontos, mert mi készpénzben fizetünk, amelyet követően minden autó a mi tulajdonunkba kerül, így tudunk az autók leendő új tulajdonosai számára minőségi garanciát adni. 

Minden, a kereskedésünkbe behozott autón 107 paramétert ellenőrzünk. Ennek köszönhetően nálunk minden esetben az árnak megfelelő minőségű, ellenőrzött futásteljesítményű és jogszerű eredetű autók várják új gazdájukat. Az alapos átvizsgálás miatt valóban előfordulhat, hogy elhúzódik az ügyintézés, ám igyekszünk mindent megtenni azért, hogy a lehető leggyorsabban lebonyolítsuk az ügyletet, és ne okozzunk fölösleges kellemetlenséget ügyfeleinknek. 

Szeretnénk hangsúlyozni azt is, hogy a számunkra felkínált autók árára minden esetben csak az alapos műszaki átvizsgálás és az autó állapotának felmérése után tudunk végleges ajánlatot tenni ügyfeleinknek.

Valamennyi ügyfelünk és érdeklődő véleménye fontos a számunkra, mivel hiszünk abban, hogy minden szolgáltatást lehet még tovább fejleszteni! Kérjük, hogy amennyiben szolgáltatásainkkal kapcsolatban bármilyen észrevételük vagy kifogásuk felmerül, szíveskedjenek kollégáinkhoz fordulni a kapcsolat@aaaauto.hu e-mail címen. Az a célunk, hogy az észrevételeket és tapasztalatokat meghallgatva még tovább fejlesszük szolgáltatásaink színvonalát.

Az AAA Auto vezetősége

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2016.08.05. 10:07:39

MIÉRT???? Miért nem lehet elküldés előtt elolvasni azt a kurva levelet? Annyi magyartalan baromság lett leírva, hogy alig érthető a történet.

Tehetséges ugandai buzi 2016.08.05. 10:07:43

@jaratszervezo: Elsőzni ősi román szokás. Kérsz ajándékba egy Gillette lábtörlőt?

:-D

A cikkhez meg annyit: ha már itt van ez a nyomorult blog, ami állítólag a fogyasztók segítésére van, akkor talán nem ártott volna a rákeresni az AAA autóra. Kereskedőnek NEM adunk esélyt.

(AAA-ból kizárólag ceruzaelemet szabad venni.!)

sáros_tehén 2016.08.05. 10:08:40

Ezt az állapotfelmérést írásban kellet volna kérned.

enrico palazzo 2016.08.05. 10:14:25

Fiat márkakereskedésben árulnak használt autót? (nincs kocsim, fingom nincs róla). Viszont ha jól sejtem, a szervizkönyv pont erre van kitalálva. Poszter is szépen keresett mást. Értem, hogy az AAA maffia milyen módszerekkel kúr át mindenkit, de azt képtelen vagyok felfogni, hogy ilyen értékű bármi adásánál-vételénél miért nem körültekintőbbek az emberek.

sáros_tehén 2016.08.05. 10:16:36

@enrico palazzo: "Viszont ha jól sejtem, a szervizkönyv pont erre van kitalálva"
Akarsz venni üres kitöltetlen szervizkönyvet? Utána azt írsz be a saját kocsidról amit akarsz.

The Crazy One 3om 2016.08.05. 10:18:55

főleg mekkora már az a felismerés, amikor nem csak át akartak baszni, hanem át is basznak. Teszemazt ebben az esetben is: hősünk milliókettőt szeretne, a böcslő lehordja a fekete földig és ad érte hatot. Másnap kikerül az internetre kettőmilliónégyért és ha felhvod őket, akkor a böcslő szerint már patika hibátlan állapotú.

ptspts kollégától kérdezném, hogy fogyasztóvédelmileg mennyire releváns, hogy " az át nem aludt éjszaka után " mit mondott a poszter felesége ?

Manyecska. 2016.08.05. 10:25:03

Baszki. Ezek látják a szellemeket?

enrico palazzo 2016.08.05. 10:28:51

@sáros_tehén: Azért egy korrektül vezetett szervizkönyv pecsétekkel, főleg ha mindig ugyanoda viszed szerintem meggyőző.

sáros_tehén 2016.08.05. 10:43:22

@enrico palazzo: És te meg tudod különböztetni a hamis szervizkönyvet az eredetitől?
Szervizkönyv akkor ér valamit, ha minden bejegyzés mellé meg tudja mutatni az ember a munkalapot/számlát is.
Önmagában a szervizkönyv nem sokat ér.

VonBraun 2016.08.05. 10:45:11

@posztoló:
Pedig annyira egyszerű lenne:
- hol? -ban, -ben
- hová? -ba, -be

"az autóba meghalt valaki"
Aha, belehalt.

Bluemotion 2016.08.05. 11:00:26

@enrico palazzo: És pont ezt használja ki sok kereskedő. A magyar prolinak vezetett szervizkönyv meg kevés (visszakert) kilométeres kocsi kell.

enrico palazzo 2016.08.05. 11:01:20

@sáros_tehén: Ezért írtam, hogy főleg, ha ugyanoda viszed. Mi egy jól bejáratott és megbízható szervizeshez járunk. Mindent vezetnek az első belépés óta és visszaigazolják, ha kell.

enrico palazzo 2016.08.05. 11:02:28

@Bluemotion: MEGBÍZHATÓ és leellenőrizhető szerviz a kulcsszó.

Bluemotion 2016.08.05. 11:03:57

Amúgy a posztolót nem értem, ha tudja, hogy az autó értéke 1 millió felett van akkor miért nem vitte automatikusan át egy másik kereskedőhöz, és miért kellett írni egyáltalán bármit is a Homárra. Ha most én átnézem a kocsiját és azt mondom neki, hogy 5000 Ft, akkor én még nagyobb genyó vagyok, mint az AAA Autó és én is kapok egy cikket?

Bluemotion 2016.08.05. 11:05:48

@enrico palazzo: Oké, de nem mindenki jár ilyen körültekintésen, hogy felhívja a szervizt és leellenőrzi, hogy tényleg ott járt-e a kocsi.

sáros_tehén 2016.08.05. 11:18:56

@Bluemotion: "Amúgy a posztolót nem értem, ha tudja, hogy az autó értéke 1 millió felett van akkor miért nem vitte automatikusan át egy másik kereskedőhöz, és miért kellett írni egyáltalán bármit is a Homárra. "

Szerintem nem az zavarja a posztert hogy csak 600-at akartak adni a kocsiért. Hanem hogy megpróbálták átbaszni, és olyan állapotban feltüntetni a kocsiját ami nem igaz.

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.08.05. 11:50:27

egyszer haverom autóját meghirdettem. mondtam neki, figyeld meg az AAA autó fog először jelentkezni. hát igazam lett :D amúgy eladtuk teljes áron, magánszemélynek végül.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.08.05. 11:53:25

"Összegezvén: azt ver át az AAA autó, akit nem sajnál."
Ez nem jó megfogalmazás, az AAA Autó ugyanis senkit nem sajnál. A pontos az lenne, hogy azt ver át, aki tud. A posztert nem tudta. Sebaj, jön majd másik balek.

É2I 2016.08.05. 12:05:21

@Tehetséges ugandai buzi: AAA-s a microceruza, AA-s a ceruza . :P
on
A poszt meg nagyon rossz helyesírással íródott, sokat levon az értékéből. Már, ha értékekről beszélünk, mivel -ha nem is ő, de a felesége - megoldotta a problémát. Azaz, nem kell hinni az első cégnek azonnal. El kell vinni máshova is, összehasonlítani az eredményeket és az alapján dönteni.
Tisztán látszik, hogy az AAA szimatot fogott, amikor tőlük akart vásárolni is. Úgy kalkuláltak, ha kell neki a kocsi, odaadja sz.rér-h.gyér. Nem adta, jól tette.
Megsértődni meg nem kell, ilyen (getzi) a lókupec szakma.

FDToth 2016.08.05. 12:36:13

Erdekes, az AAA azto koztudottan atvagos ceg, de semmilyen szervnek ez nem tunik fel...

2016.08.05. 12:56:20

happy end, de a faszkorbács jár 1-2 dologért

SKY 2016.08.05. 12:58:39

AAAzt akarom mondani, hogy örülj, hogy bővül a család! Mások meg arra költenek el milliókat, hogy a család bővüljön, ne a kocsi..

cmx85s 2016.08.05. 13:38:17

Öööö, segítsetek már, hol és milyen autót lehet kapni, ami 1 éves, és kevesebbe kerül, mint 1,2 millió.
Mondjuk, a gari alapján tán Kia, és valszeg a fent említett Cee'd.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.08.05. 13:52:49

@cmx85s: Valószínű nem saját eladásánál olcsóbban, hanem annál, amennyiért a 3A-nál vette volna.

The Good Boy ! 2016.08.05. 14:18:49

@enrico palazzo: március végén számíttattam be a korábbi autómat új vételébe. Az autónak már digitális szervizkönyve volt (amit a márkaszervizek le tudnak tölteni), én úgy adtam el az autót, hogy ez ki volt nyomtatva és az összes szervizszámla, munkalap, de még a munkafelvételi árajánlatok is mellékelve voltak (ja és az autó teljesen hibátlan állapotú, csak éppen nem a magyar csórók számára preferált westgermán paripa/márka/típus). Még mindig ott figyel az autó az eladó autók között, pedig a hirdetésben benne van, hogy a szervizkönyvön kívül az összes számla mellékelve van.
magyar nem így vesz autót, ő a szomszédnak vesz, lehetőleg vak német pap feleség második templomba járó autóját, mínusz kilométerrel...

enrico palazzo 2016.08.05. 14:43:43

@The Good Boy !: :) de akkor végül beszámították és sikerült újat venni, csak szop vele a kereskedő? És hát igen, az önállóság teljes hiánya elég komolyan megmutatkozik Magyarországon.

cmx85s 2016.08.05. 14:55:59

@The Good Boy !: lehet, hogy mindezekre hivatkozva kb. 20%-kal magasabb az ára, mint egy ugyanolyan, munkalapoktól mentes példánynak?
Meg persze, nem mindenki akar német autót...

The Good Boy ! 2016.08.05. 15:18:57

@cmx85s: piaci áron, kicsit az alatt van az ára jelenleg. középkategória, csak nem passat vagy 320d, de természeten nem is olasz vagy fhanszia:)
@enrico palazzo: igen, a kereskedő szopik vele, nagyjából piaci áron számította be, minimálisan az alatt (nekem megérte, főleg látva, hogy még mindig nincs új gazdája), és igazából csak azért érdekel, mert imádtam minden percet amit benne töltöttem, és lassan már a beszámított áron "porosodik". De tényleg hülye a magyar, mert pl. ez a dízel/automata nem kell neki, ami igazoltan ment évi 35.000., nagyrészt külföldi autópálya km-t, több külföldi márkaszerviz számla is van, nem volt soha törve, rendszeresen ápolt, így újszerű bőrrel, tehát jól karban volt tartva, eladás előtt 1000 km-el volt teljes szervize, azaz egy fillér plusz költsége nincs a következő 10-15.000.- km-re, plusz téli, nyári gumi könnyűfém felniken, de ha csak "évi 10.000. km" lenne benne, picit matt fényezéssel, kiült, szétrepedezett bőrrel, összevissza kopó gumikkal, de a nepper által sérülésmentesnek hazudott, frissen behozott német "múlttal", szervizkönyv a kesztyűtartóban dumával ("nincs ott, pedig legutóbb ott láttam, ott kell annak lennie..."), már rég túl lenne legalább egy új gazdán:)
Nem az én gondom, csak jeleztem a tipikus magyar helyzetet.

lobster thermidor 2016.08.05. 15:47:32

A poszter azt gondolja, hogy aki használt autóval kereskedik, az becsületes? Hát nem. Ez bizony egy ilyen pálya.

cmx85s 2016.08.05. 15:54:46

@The Good Boy !: természetesen, én sem olaz, fhanszia autókra gondoltam, amikor azt írtam, h nem mindneki akar német autót. De vannak pl.megbízható japán márkák, sőt, még ha sokaknak derogál is beleülni "a mi autónkba". Én a másodikat nyűvöm és nagyon meg vagyok vele elégedve.

CID.. 2016.08.05. 16:00:29

Baszhatjátok ti a szervizkönyvet, ha rommá töröm az autót, és nem íratom bele a javításokat;)

halaloszto 2016.08.05. 16:17:33

ez az AAA módszere. elég profin csinálják. a váratás is hozzátartozik. minnél több energiát öltél bele a dologba, annál kompromisszumkészebb vagy.

gabors 2016.08.05. 16:18:32

"Előtte nem olvasgattunk neten véleményeket az AAA autóról, adtunk egy esély nekik."

AAA meg elt az esellyel .... azert koszi az okos mas karan tanul mig a hulye soha !!!

gabors 2016.08.05. 16:44:03

@enrico palazzo: nem tudom errefele MINDENT computerbe (is tesznek) MINDEN szervizben mert ha nem, allam bezarja (ez lehet csak New York allamban van igy ) de a Toyota weblapjan az osszes szerviz/javitas/visszahivas elvegezve pontos leirassal alkatreszszammal, sot meg a szervizmonkey (aki csinalta) ID szama is, kovetheto mindegy melyik szervizhez (toyota vagy fuggetlen) viszed. Allamhoz meg megy a muszakin mert X szamu paramater (ora visszatekeresre esely nincs) .... Sot meg a defektem javitasa is ottvan.. (legalabbis az amelyiket nem jozsi csinalta okosba) persze ez azert kell mert van a kocsin 10-eves garancia amihez az osszes gyari szerviznek illik meglenni.

Vezethetsz sajat szervizkonyvet IS, de akkor akkor nagyon megnezik a szamlakat idopontokat ha mondjuk motort vagy valami fo alkatreszt akarsz garanciaban csereltetni.

gyben 2016.08.05. 17:14:04

Undorító féreg, gané társaság. A használtautó kereskedők legalja. (az pedig nem kis teljesítmény)

zuhanorepulesss 2016.08.05. 17:23:05

A kereskedő, legyen az autó vagy dinnyeárus, ugyanígy dolgozik. Főleg az autókereskedő.
Próbál a lehető legolcsóbban vásárolni s maximális haszonnal túladni rajta.
Azt, hogy az adott szerelőember miből mire következtetett, az Ő szakértelmét minősíti.
Neki az a dolga, hogy a lehetséges rizikót kiszűrje, s jól lenyomja az árat.
Amikor autót számíttattam be, elvittem három helyre, papírlapon levezettem, hol, mi mennyi, s a számomra kedvezőt választottam.
Miért kell erről írogatni?

Burgermeister 2016.08.05. 17:24:28

Geci fasztarisznya banda. Maglyara veluk. 1x mar majdnem csodbe mentek. Remelem rovidesen ott vegzik.

nick papagiorgo 2016.08.05. 17:31:28

A kereskedő kétféleképp tehet szert haszonra: ha drágán ad el, vagy ha olcsón vesz.
Az AAA az olcsón vesz. Ráadásul tényleg megvesz - csak fizetni nem szeret túl sokat.
Az tény, hogy elég fárasztó társaság, mert először telefonon felhívnak egy összeggel, ami aztán az állapotfelmérés során szépen lemegy a felére-kéthamradára, ráadásul még órákon át váratják is az embert (ez is a lelki hadviselés része, ha már itt vagyok, meg ennyi időt rászántam, akkor eladom olcsóbban is).
De hát ez van, nem kell hozzájuk menni.
Még az első kivonulásuk előtt voltam náluk egy haverral, azt mondták, hogy beveszik az autót, csak át kell vizsgálni, és az pár óra. Mondtuk, jó, itt van szemben a Cora (akkor még nem Auchan volt), átmegyünk oda, csörögjenek, ha megvannak. Kb 3 óra múlva visszamentünk, még mindig nem voltak kész, mondtuk, hogy ennyit nem várunk, akkor megyünk. Erre villámgyorsan kész lettek, mondtak egy megható árat (a piaci ár kb fele). Mondtuk, hogy köszi, bepakoltuk a Corában vett cuccokat, és elmentünk. Teljesen paffok voltak.

herk 2016.08.05. 18:03:47

@zuhanorepulesss:
"A kereskedő, legyen az autó vagy dinnyeárus, ugyanígy dolgozik."

Sok ember igy gondolja, de ez nem igy van.
Az autókereskedő mellett nem tudsz mutatni még egy olyan kereskedőt, aki megvesz 1 darab valamit, majd ugyanazt a valamit ugyanarra a piacra drágábban eladja.
Tehát 2 feltétel van:
- vételi mennyiség: 1 darab
- piac: ugyanaz

Dinnyeárus:
- vételi mennyiség > 1 darab
- piac ugyanaz
Tehát ez nem ugyanaz, mint az autókereskedő
Amit a dinnyeárus hozzáad: ő megvesz 100 kilót, magánszemély nem vesz meg 100 kilot.

eBay-en megvesz, itthon elad
- vételi mennyiség: 1 darab
- piac: nem ugyanaz (vétel: külföld, eladás: belföld)
Hozzáadott érték: a kereskedő külföldről hozza be, tud angolul, vállalja a rizikót, vámot

Külföldről behoz autókat:
- vételi mennyiség: 1 darab
- piac: nem ugyanaz (vétel: külföld, eladás: belföld)
Hozzáadott érték: a kereskedő külföldről hozza be, tud angolul, vállalja a rizikót, vámot

Belföldi autókereskedő (pl AAA)
- vételi mennyiég: 1 darab
- piac ugyanaz
hozzáadott érték: nincs

Régen még volt létjogosultsága a belföldi autókereskedőnek, de az internet korában az autókereskedő csak egy adó.

FikkFakk 2016.08.05. 18:20:25

En eddig 2 alkalommal jartam az AAA auto telephelyen, mindketszer vonzo aru hirdetes miatt. Mindketszer telefonaltam, h megvan e meg, persze, jojjon. Mire odaertem 30 perc alatt, mar nem tudtak mirol beszelek.

Valszeg vetelkor is ilyen behuzos szar banda...

jolankovacs 2016.08.05. 18:50:50

10 évig vezettem autószalont, új és használt autó kereskedést. Szerettem, igyekeztem elkerülni a semmirekellő nepperhordát. Sajnos az AAA autóhoz képest az a nepperhorda a grál lovagok gyülekezete volt.
Az elmúlt évben autócserén gondolkodtam de időm nem lévén elmentem hozzájuk, mit adnának a gépért. Egy óra értelmetlen várakozás után kijött egy taknyos gyerek, és kínált az autóért félárat. Megköszöntem, eltávoztam. Még nem jártam az autópályánál, már hívtak, hogy többet is adnának, csak náluk vegyek autót. Nem vettem, Vettem Debrecenben, ahol néhány tízezer forintot alkudtak le, adtak egy szuper kocsit, szuper ügyintézéssel. Szívesen autóztam érte 2x360 Km-t.
Egy hónapja fiam is autót cserélt, természetesen felhívták a hsználtautó miatt. (ugyanaz a típus, mint az enyém volt.) Mondtam, ne menj el, vagy ha elmész mond, hogy csak egy órád van a bulira.
Reggel nyolctól délután ötig ott kóborolt a fiam. (mondtam, nem is vagy normális:)))
Ötórakor kipróbálták az egyébként hibátlan, de kicsit rozydafoltos autót, majd este fél hétkor közölték, hogy nem kell az autó, mert ugyan ismert típus, hibátlan, de ők nem ismerik ezt a kivitelt. Nos, szerintem akkor sem ismerték, amikor telefonáltak.
A legszebb az volt, amikor közölték, hogy miért nem skoda fóbiát, vagy astrát akar eladni.
Hát azért, mert autókhoz szokott.
Jó ez az AAA autó, ha parasztrával, fóbiával vagy valami német maffiamárkával próbálkozol.
Ezt zabálja a magyar.

JGDus 2016.08.05. 18:57:07

Ritka görény társaság, sajnos volt velük dolgom Pozsonyban.

Toth 2016.08.05. 18:57:16

En jopar eve egy Suzuki swiftet akartam naluk eladni, es otg venni egy ujabb autot. A srac elkerte a forgalmit majd a piaci ar felével tett ajánlatot. Mondtam, hogy nem, ez után jött még két kör amikor egyre magasabb árat ajánlott fönöke, majd a fönök fönöke... Persze az ár meg sem közelítette a piaci árat.
Ezek után kértem a forgalmit, majd kis vita és a rendőrség megemlítése után tudtam elhagyni a telephelyet. (M3 melletti)
Par nappal később el tudtam adni az autót magánszemélyként az én altalam is realisnak tartott aron.

JGDus 2016.08.05. 19:01:19

@lobster thermidor: M7 Auto 118 a kereskedés neve, keressétek Tóth Lászlót. Nem fogtok csalódni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.05. 19:25:58

@herk: Nem ilyen egyszerű a helyzet. A törvényes autókereskedő hozzáadott értéke több helyen keletkezik:

1. A telepen sok autót tekinthetsz meg, kevesebb helyre kell menned.
2. Amit tőle veszel az kereskedelmi forgalom, van rá minimum szavatosság...
3. Ez utóbbi miatt, ha nem hülye, akkor alaposan átnézi az autót, lenne szakértelme.
4. Nem kell megvárnod míg lesz vevő a régi autóra, hogy akkor kezdj el keresni autót, hanem áthidalja ezt az időszakot
5. Van amit neked listaáron nem éri meg javítani az autón (nem tudod annyival drágábban eladni), neki a volumenhatékonyság miatt (sok autót javít fel) megéri.

És vannak az egyéb apró kapcsolódó szolgáltatások.

De(!) nézz meg egy céget: Árul új autót, van náluk márkaszervíz, a végig náluk javított autót beszámítják, majd eladják használtként garanciával. Meg is akarnak tartani mint vevőt, partnert, így állnak a dologhoz. Van pár ilyen az országban. És van nem egy olyan vevőjük aki a sokadik kocsit veszi ott, és ezért gari után is mehet az ottani márkaszervizbe javítani.

Ha van nem neten ajánlott, hanem tényleg leinformált ilyen a környéken akkor ott éri meg kocsit venni, ha van az ízlésednek megfelelő. Igaz, ennek felára van, és nem kapsz hozzá alacsony km óraállást, mert az annyi amennyi. Sokszor más kereskedővel ellentétben nem írják ki, hogy így úgy garancia (szerződésben leírva mennyire korlátozott az), hanem esetleg amikor mégis javítani kell... Akkor jegyzik meg, hogy hát ugye szavatosság keretében az a javítás nem került semmibe. Nyilván ennek a költségét megfizeted, ezért annyi ott az autó...

AAA jellegű cégnél, a hírnevük alapján nincs.

Tisztességes Természettudomány 2016.08.05. 21:33:26

Én nem akartam autót venni tőlük, de a múltkor rámsóztak egy havi BKV bérletet 60 ezerért. Múlt év márciusára szólt, szép hónap volt, azért vettem meg.

Sandor Akarki 2016.08.05. 23:51:57

A hosszú várakoztatás is a lelki terror egy része. Így megy az időd amiért szeretnél pénzt kapni és nagyobbnak érzett a kudarc ha az üzlet nem jön létre. Emberi pszcihé, ezért kell nagyon észnél lenni.

Sandor Akarki 2016.08.05. 23:56:51

@jolankovacs: "kis rozydafolt"
Ne röhögtess már. Amin kívülről is látszik a rozsda azon már lakatolni, fényezni kell.

CID.. 2016.08.06. 07:29:33

@herk: A teljesség igénye nélkül, használt mobil, használt ruha, használt bútor kereskedelem, antikvárium, festmények, zálogház... ;)

CID.. 2016.08.06. 07:39:12

@Sandor Akarki: kivéve, ha autókereskedő vagy;)

silent man 2016.08.06. 09:09:23

@jolankovacs:

Ezzel a szellemi tőkével ("parasztra, fóbia, német maffiamárka") nem hiszem, hogy bármiféle kereskedést vezettél.

7esbusz 2016.08.06. 10:02:26

És? Most mi itten a konklúzió? mert ezt eddig is tudtuk. Olyan ez, mint a sok kéregető, ha senki nem ad neki, nem fog ott lófrálni. Ha senki nem viszi ehhez a szarházi bandához az autóját, csődbe megy és kész. De sajnos viszi. Ahogy sokan adják a lóvét a kereszteződésben, mert szegény, biztos nincs mit ennie.... Itt meg, jaj nem érdekel, nincs időm erre, ha félár, hát félár. Na. ennyi. uff.

herk 2016.08.06. 10:21:11

@CID..:
Jogos :-)
Akkor bővitem a feltétel-rendszert.
- 1 darab
- ugyanaz a piac
- ugyanaz az állapot

Állapotromlás: mobil, ruha, bútor
És ez esetben nem is a hagyományos értelembe vett kereskedés. Mert nem azért veszed meg, hogy eladd, hanem azért veszed meg, hogy használd.

Antikvárium, festmények, zálogház = ezek tényleg jók.

@Válasszunk:
"Nem ilyen egyszerű a helyzet. A törvényes autókereskedő hozzáadott értéke több helyen keletkezik:"
De nagyon kevés a hozzáadott érték, a legtöbbje szimbolikus.

1. A telepen sok autót tekinthetsz meg, kevesebb helyre kell menned.
= szerintem kb. 5 autót néz meg az ember, mielőtt választ. kb 500 kilométer - kb 10.000 forint benzin.

2. Amit tőle veszel az kereskedelmi forgalom, van rá minimum szavatosság...
= ezt nem igazán értem, hogy kereskedelmi forgalomban van. Ha olyat akarok, olyat nézek, ha nem, nem olyat nézek.
A szavatosság már más tészta: magánszemély: fél év, kereskedő 1 év. Hogy ez akkora különbség lenne, hogy emiatt válasszam a kereskedőt, nem hinném.

3. Ez utóbbi miatt, ha nem hülye, akkor alaposan átnézi az autót, lenne szakértelme.
= nem látom, hogy lenne ebből a vevőnek előnye

4. Nem kell megvárnod míg lesz vevő a régi autóra, hogy akkor kezdj el keresni autót, hanem áthidalja ezt az időszakot
Ez egy előny. De !! Amennyivel olcsóbban elviszi a kereskedő, annyival olcsóbban árulva más is azonnal megvenné.
1.000.000 az autó. Ha azonnal kell a pénz, 800 ezerért megveszi az autókereskedő. De ha 800 ezerforintért fölraksz egy 1 milliós autót, akkor másnap megveszi magánszemély.

5. Van amit neked listaáron nem éri meg javítani az autón (nem tudod annyival drágábban eladni), neki a volumenhatékonyság miatt (sok autót javít fel) megéri.
= ez nyilván a kereskedő haszna, nem a magánszemélyé

Az autókereskedők miatt eltüntek az igazán jó ajánlatok a piacról. Mert ha egy magánszemély föltesz egy 1.000.000-s autót 800.000 forintért, akkor arra lecsap a kereskedő és mindenféle hozzáadott érték nélkül fölteszi 1.000.000 ft-ért.

Fukar 2016.08.06. 13:36:32

Nagyjából jókat írtál.
De,

"Mert ha egy magánszemély föltesz egy 1.000.000-s autót 800.000 forintért, akkor arra lecsap a kereskedő és mindenféle hozzáadott érték nélkül fölteszi 1.000.000 ft-ért."
Nem életszagú,főleg ha a poszt idő pocséklását nézzük.
Ha a kereskedő jön a járgányhoz akkor vigye 800.000 Ft-ért,de nincs a szopatás.
Érted az ellentmondást?

jolankovacs 2016.08.06. 14:19:57

@Sandor Akarki:
Kérlek emeld ki a lényeget írásomból, azzal a résszel együtt, ahol leírtam, hogy gyári állapotú és még lakatolni sem kell:))
Továbbá azt sem írtam hogy újszerű.

jolankovacs 2016.08.06. 14:22:34

@silent man:
De bizony drága barátom, méghozzá sikeresen egy évtizedig.
Már akkor is nagyon sajnáltam az említett típusok tulajdonosait.
Tudod, szellemi szint, lélekgazdagság, kreativitás, bátorság, ezek a számukra - és valószínűleg számodra is értelmezhetetlen szavak. Sajnos.

Péter 2 2016.08.06. 15:50:32

@The Good Boy !: Mert sötét vagy, mint az éjszaka. De nehogy változtass rajta, az ilyenek miatt van nekünk, akik kiváló, karakteres és élvezetes olasz vagy francia autókat veszünk, olcsón választékunk a jóból. ;-))

CoolKoon 2016.08.06. 17:05:52

@sáros_tehén: Igen, ez egy NAGYON jó ötlet. Aztán mehetett is volna a feljelentés csalás kísérletének gyanújával. De amekkora szélhámosok ezek, biztos lett volna annyi eszük, hogy írásba ezt nem adják.

CoolKoon 2016.08.06. 17:07:45

@sáros_tehén: Hmmm, és abban az üres szervizkönyvben aztán pecsét is lesz meg a többi, ahogy illik? Meg olyasmiről, hogy magánokirat-hamisítás hallottál-e már?

CoolKoon 2016.08.06. 17:12:13

@É2I: "Megsértődni meg nem kell, ilyen (getzi) a lókupec szakma." - Azért erősen kétlem, hogy mindegyik nagyobb autókereskedő cég ezt csinálja...

CoolKoon 2016.08.06. 17:15:22

@FDToth: Perszehogy nem, mert rendkívül kifinomultan csinálják. Ráadásul a hatóságok még a pofátlanabb (a termékbemutatós, gyógyketyerés, sámános, rontást levevő) szélhámos csalókkal se nagyon tudnak mit csinálni, mert mire mozgásba lendül a gépezet, addigra az ilyenek már rég két céggel arrébb vannak. De mint mondtam, az AAA Auto sokkal kifinomultabb ennél...

CoolKoon 2016.08.06. 17:17:11

@cmx85s: Ja, csak hát mint tudjuk, koreai autót egy életre vesz az ember......

CoolKoon 2016.08.06. 17:22:46

@cmx85s: Szerintem a "mi autónkkal" nem az a baj, hogy sok embernek derogál beleülni (bár az tény, hogy az egy külön állatfaj, senki nem képes úgy 20-al menni a belső sávban, mint azok), hanem hogy ugyanaz a kategória, mint a Trabant, a Felicia, a Fabia, a kisebb Fiatok és társaik (olcsó, de legalább kicsi és lassú autók).

CoolKoon 2016.08.06. 17:28:15

@FikkFakk: Nem. Vételkor még visszataszítóbbak, sunyibbak és rámenősebbek.....

CoolKoon 2016.08.06. 17:33:37

@Sandor Akarki: Bizony ám....És mennyi ilyen van az utakon (meg a másik kedvencem, az ecsettel lefestett rozsdafolt), Istenem....

CoolKoon 2016.08.06. 17:38:42

@Péter 2: "karakteres és élvezetes olasz vagy francia autókat veszünk" loooool Hát, a francia autók tényleg khm..karakteresek. Na most hogy ettől (pl. a híres-hírhedt paranormális jelenségektől) élvezetesek is lennének, azt nem mondanám...

CoolKoon 2016.08.06. 17:43:09

Amúgy hogy a cikkről is szóljak: az AAA Autót ismerjük, mint a rossz pénzt. Régi motorosok, és tényleg a végsőkig feszítik a húrt (de sajnos van annyi eszük, hogy sose süllyednek le az erőszakos, termékbemutatós szintre). Ha az ember ezzel tisztában van (és lelkiekben megfelelően fel van rá készülve), akkor néha érdemes náluk tenni egy próbát. Máskülönben viszont nem, mert pórul jár az ember.

kuki123 2016.08.06. 17:59:49

Neppernek nem adunk el és nem veszünk tőle!

Azért mert teker!
Azért mert profitot akar (alacsonyabb árért vesz, drágábban ad el)

Az összes extra az, hogy ki van glancolva a kocsi,esetleg segít a papír intézésben meg gyors műszakiztatásban.
Ettől még lehet venni jó kocsit, de kurvára meg kell nézni.

Az esethez:

"az autóba kb. meghalt valaki, a B oszlop hiányzott, az utólagosan lett meghegesztve, a tető biztos fényezett, stb stb. Kb. "hard" törött autó, és hogy nem ér semmit.

El lehetett képzelni, hogy mit éreztem. Ismertem az autót, tudtam, hogy a bal oldala meg volt húzva, és tudtam, hogy eredeti alkatrészekkel lett pótolva, és megfelelő helyen javítva a bal hátulja. De azt, hogy meghalt benne valami, sokkolt. "

nah eddig arról volt szó,hogy a sárhányó? (????? esetleg sárvédő ív) volt javítva...
most meg azt írja, hogy hát végül is javítva volt az egész oldala.
Tehát kiderült hogy a kedves páciens..nem ért hozzááááá
Mert ha az oldalt javítják, bizony lehet, hogy a tető is fényezve lett egy darabon.
főleg ha gyári technikás volt.
Ilyenkor fődarabot is vághatnak és nem stoppolnak. Ebből az jött le hogy ott bizony súlyos sérülés volt, amit javítani kellett...

Másrészt nem először derülne ki, hogy akár 0km-eres kocsi is már túl van egy trailer baleseten.

Úgy hogy nyugodjon meg a kedves eladó az AAA autó lehet profitott akart, de lehet hogy bizony részben igaza is volt.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.06. 19:28:26

@herk: Apró hiba, hogy magánemberek közötti szerződés sima adásvételi szerződés, így a szavatossági szabályoktól el lehet térni. Ha te viszont magánemberként (fogyasztóként), kereskedővel (forgalmazóval) vagy szemben és kereskedelmi forgalomban megvásárolsz valamit, akkor ott a szavatosságtól nem lehet eltérni.

Ráadásul a magánember aki valamit elad, mivel rossz a kockázatviselő képessége (neki sincs több pénze) nem véletlenül él a lehetősséggel és kerüli ki a szavatosságot. Így amit mondasz nem stimmel. Ráadásul a korábbi kérdésben azt mondtad, hogy NINCS hozzáadott érték. Most elég sok értéket és üzleti kockázatot azt mondod, "az kevés". A kevés és a nincs között némi különbség van, így az alap állításodban nem volt igazad.

Eldöntheted, hogy tévedtél, elengeded a dolgot, vagy olyat erőltetsz amiben magad is tudod, hogy tényszerűen nincs igazad.

Ha nem látod hogy hol van a vevőnek előnye a kereskedő általi átnézésből, az a te vakságod. Ugyanis, a szavatosság nála, mint írtam, kötelező. A rejtett hiba utólagos kiderülése neki is drága lenne. Ugye ez ott játszik ahol tényleg a kereskedőtől veszed a kocsit, és nem csak közvetít. Ugye mivel így sok dologról érdeke, hogy tudjon, érdeke az is, hogy vagy javítsa, vagy benne legyen a szerződésben (ne legyen szavatosság jegyében javítandó) az érdeklődés korai szakaszában kevésbé kell neked átnézni az autót, ez neked olcsóbb.

herk 2016.08.06. 21:26:35

@Válasszunk: A kevés és a semmi között nincs különbség, ha összevetjük a vételárral.
Pl egy 1.000.000 Ft-os autónál a 0 ft és a 10.000 forint elhanyagolható, kb mindegy, hogy 0 ft vagy 10.000 ft a hozzáadott érték.
Nyilván matematikailag világos, hogy 0 ft és 10.000 forint nem ugyanaz, mert hogy ha az autót 1.000.000 ft-ért veszem vagy 990.000 ft-ért az nem ugyanaz, de _majdnem_ ugyanaz.

Ez a 10.000 forintnyi hozzáadott érték nem éri meg azt, hogy kereskedőhöz menjek.
Nem tudom, hogy hányan élnek a szavatossággal, nekem pl nem sikerült, pedig fenyegetőztem ügyvéddel, birósággal miegymással, de nem volt hajlandó engedni, pedig rejtett hibája volt a kocsinak. Perre menni nem akartam, mert kb 100.000 forintról volt szó, és nem vagyok ügyvéd, inkább leirtam veszteségként. Talán küzdenem kellett volna, de hiába az a nagy szavatosság, engem nem védett meg.

"Apró hiba, hogy magánemberek közötti szerződés sima adásvételi szerződés, így a szavatossági szabályoktól el lehet térni."
Ezt nem tudom, hogy mennyire van igy, szerintem nem igy van. Fél év kötelező.
Meg ugye hiába is térsz el a szavatosságtól, a rejtett hiba az rejtett hiba. Hiába nincs rajta szavatosság, a rejtett hiba más tészta. Az azt jelenti, hogy amikor eladtad, nem azt adtad el, mint amit mondtál.

Szóval én még mindig úgy látom, hogy a kereskedő közbeékelődik az eladó és vevő közé, és csak lecsipi a sápot, amit a valós érték és az eladó ára között van.

Máshonnan közelitek:
Szerintem az autókereskedő piócaszakma. Hogy mit is jelent ez? Hát azt, hogy ha eltűnne a földről, mindenki másnak jobb lenne.
Gyorsan hozok példákat is:
- buszvezető: Ha nincs buszvezető, nem megy a busz.
- sajtkészitő: Ha nincs sajtkészitő, nincs sajt.
- bizományis: Ha nincs bizományis, nem tudod az aranynyakláncod hova bevágni, ha sürgősen kp-ra van szükésged.
- pék: Ha nincs pék, nincs kifli
DE !!
Ha nincs autokereskedő, akkor az internet korában szépen egymásra talál eladó és vevő. A sápot nem szedi le senki.

Hogy megint máshonnan közelitsek:
A kereskedőnek haszna van. Honnan? Hát az tényleges eladó és a tényleges vevő között lévő rés. Milyen hozzáadott értéket adott a kereskedő? _Szerintem_ semmilyet, vagy nem számottevőt, összehasonlitva a vételárral.
Szóval a kereskedőt a vevő és az eladó közötti rés tartja el.

A legjobban az ingatlanosokhoz tudnám az autókereskedőket hasonlitani:
- 1 darab
- ugyanaz a piac
- ugyanaz az állapot
Piócaszakma ez is.

Ez persze csak a személyes véleményem.

33621 2016.08.06. 22:04:12

@nick papagiorgo: Fogadjunk hogy ez Debrecenben történt!

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.08.06. 23:42:54

Valamit biztos tudnak a tótok, mert amikor mi vittük az autónkat, a tesztvezetőnek sikerült valahogy túlmelegíteni a hűtővizet, és azt mondta, hogy ezt meg kell javíttatni, addig nem veszik meg. Persze hazafelé mi is próbáltuk meghajtani, de nem sikerült középállás fölé tornázni a mutatót, pedig hegymenetben is mentünk. Ez egyébként a fóti telepükön volt.

B.GY. 2016.08.07. 00:22:01

@jolankovacs:
Ja autókhoz szokott,de azért rohadt.Mi volt az zöccséges merci?

cmx85s 2016.08.07. 07:35:50

@CoolKoon: nem lassú autók, tessék kipróbálni egyet. Lehet nyomni neki, és akkor gyorsul rendesen, én is gyorsultam már le BMW-t, Mercit úgy, hogy csak az 50-es sebességkorlát elérésekor tudott megelőzni - addigra már nem 50-nel ment, de megelőzött, váljék egészségére. Sokszor úgy érzem, az efféle táblák csak rám vonatkoznak. De ha van üzemanyag-fogyasztásmérő az autóban, akkor ajánlatos ránézni egy-egy durvább gyorsításkor. Utána kétszer is meggondolod, érdemes-e.
A pályán pedig 130 a korlát, nem német autópályákon megyünk. Persze, ha 100-zal araszol a belső sáv, a külső meg 80-nal, akkor én is beállok a belsőbe, nem tőlem nem lehet haladni, én is mennék...

CID.. 2016.08.07. 07:40:02

@herk: kicsit kicsit rágyúrsz, te is tudsz sajtot és kiflit készíteni;)

cmx85s 2016.08.07. 07:46:18

@CoolKoon: ültél már koreai autóban? Pár hónapja volt szerencsém egy Kia Carenshez (azt hiszem). Teljesen meglepődtem rajta, milyen felszereltség, milyen kényelmes és mennyire megy.

Péter 2 2016.08.07. 17:21:53

@CoolKoon: Mondom én, minél többen vagytok ilyen buták, annál jobb nekünk. Semmi gond. :-))

Péter 2 2016.08.07. 20:44:55

@Válasszunk: ugye, nem akarod itt azt a benyomást kelteni, hogy márkaszervizbe járni előny lenne? Bármilyen szempontból?

Péter 2 2016.08.07. 20:52:37

@gabors: Túl régen lehetsz te már odakinn, nincs kapcsolatod a magyar valósággal. Természetesen itt is minden így van a márkaszervizekben, csak éppen a jogszabály kifejezetten megtiltja nekik, hogy ezeket az adatokat kiadják a kocsit megvásárolni szándékozó vevőjelöltnek. Tehát hiába van ott az adat a rendszerben, pont az nem férhet hozzá, akit joggal érdekelne a kocsi előélete.

Az is csak egy éve van, hogy (pénzért ugyan, de) lekérdezheted a központilag nyilvántartott, műszaki vizsgákon feljegyzett óraállást. Csakhogy. Bár mi sem lenne egyszerűbb, mint a nyilvántartó programba beleírni egy sort, ami jelez, ha egy vizsgán kevesebbet jegyeznek be a rendszerbe, mint az előtte volt érték, ez a sor nincsen benne. Lekérdezel tetszőleges piacon, kereskedőnél, akárhol meghirdetett kocsit, és tízből tizenegynek többször is visszaugrott a km-állása a rögzített élete folyamán. És senkit nem érdekel, senki nem tesz ellene semmit. Egyébként most már egy ideje bűncselekmény, de akkor sem.

CoolKoon 2016.08.07. 23:56:45

@cmx85s: "Lehet nyomni neki, és akkor gyorsul rendesen" - Igen? Akkor is, ha előznél, és jönnek szemből, de még (relatíve) messze vannak? :P Egy Swift-tel erősen kétlem....

"Teljesen meglepődtem rajta, milyen felszereltség, milyen kényelmes és mennyire megy." - Hát, mifelénk az a szóbeszéd járja, hogy nem is emiatt van velük gond. Hanem inkább azzal, hogy a gondok/hibák valahogy túl gyorsan jönnek elő rajtuk, ráadásul alkatrészek szempontjából ugyanaz a kategória, mint a japán autók: Dél-Korea messze van. Szóval igen, amíg megy, addig jól felszerelt, és kényelmes. Csak utána.....

CoolKoon 2016.08.07. 23:59:40

@Péter 2: Ó, én a világért se akarnám elhappolni előled a "remek" fhanszia autókat! A paranormális jelenségeknek ugyanis szemtanúja (is) voltam, és megtanított arra, hogy Peugeot-t soha az életben ne vegyek. De csak tessék, csak tessék, vedd őket nyugodtan tonnaszám, akár helyettem is..

CoolKoon 2016.08.08. 00:05:00

@Péter 2: "Lekérdezel tetszőleges piacon, kereskedőnél, akárhol meghirdetett kocsit, és tízből tizenegynek többször is visszaugrott a km-állása a rögzített élete folyamán. És senkit nem érdekel, senki nem tesz ellene semmit." - Ugye ha a magyar, "okosba megoldó" proli erre vágyik, akkor ezt is kapja. Minőséget ugyan nem, de tündérmeséket igen, méghozzá teljes gőzzel. Egyszer volt az Indexen interjú egy ilyen nepperrel, aki kilométerórák visszatekerésében utazik. Azt mondta, hogy a tekeretlen kilométerórájú autók Mo-n senkinek nem kellenek. És ezt valahogy el is hiszem. Úgyhogy nem is értem, hogy min csodálkozol....

cmx85s 2016.08.08. 09:40:50

@CoolKoon: "ha előznél, és jönnek szemből, de még (relatíve) messze vannak?" Hát, így nehéz megválaszolni a kérdést, mit jelent a relatíve? Előztem meg már nem egy kamiont úgy, hogy jöttek szembe, még nem kellett lefékezve visszabújnom mögéjük.
"a gondok/hibák valahogy túl gyorsan jönnek elő rajtuk": végülis, van rá 7 év gari, az alatt csak előjönnek azok a hibák... De ezt tényleg nem tudom, végülis soha nem volt még koreai autóm.
Csak azt unom már, hogy olyanok szídják a távol-keleti, Suzuki esetében a magyar autókat, akik soha életükben nem használták még ezeket.
Ja, alkatrész meg van magyar, utángyártott vagy eredeti. A legegyszerűbb megoldás.

Péter 2 2016.08.08. 10:21:27

@CoolKoon: A hülye vásárlón nem csodálkozom. Az állami hozáálláson, hogy ezt a pofon egyszerű ellenőrzést nem teszik bele a rendszerbe, azon csodálkoznék, ha nem tudnám, hogy kik vannak hatalmon...

CoolKoon 2016.08.08. 13:43:13

@Péter 2: Na de te magad mutattad be, hogy az ellenőrzés lehetősége már megvan. Létezik a központi nyilvántartás, és létezik az ezt szankcionáló törvény is. De szemmel láthatóan ez senkit nem érdekel, mert minden hülye arra vágyik, hogy becsapják (bár ezt a politikusok képmutatása és a legképmutatóbb politikusok legnagyobb választási sikere is jól bizonyítja). Neki nem kell a nyilvántartás, mert pl. el akarja hinni, hogy lehet kapni 50000 km-t futott autót ötszázezerért.
Hogy az "egy sornyi" ellenőrzést miért nem tették bele, annak szerintem sokkal prózaibb oka van. Ha ugyanis megtennék, akkor annyi ilyen bukna ki, hogy ezeknek a stikliknek a kinyomozására külön hivatalt/rendőrségi alosztályt kéne nyitni, ami költségvetési szempontból is igen jelentős többletköltséggel járna. Ilyesmire pedig -ha csak nem lenne hatalmas társadalmi támogatottsága- nem igazán szokott politikai akarat lenni (márpedig a társadalmi támogatottsága nincs meg, mivel majdnem minden használtautó-vásárló arra vágyik, hogy hazudjanak neki). Úgyhogy ez speciel nem feltétlenül azzal függ össze, hogy ki van épp hatalmon.

CoolKoon 2016.08.08. 13:46:40

@Péter 2: Amúgy meg állítólag a németek is "tekertetnek", csak éppen "osztrákbo" szokták csinálni, hogy ne otthon tűnjön fel, ha valami....

Péter 2 2016.08.08. 13:56:44

@CoolKoon: meglepne, ha komolyan gondolnád, hogy ha a politikában meglenne a legkisebb akarat erre, akkor a rendőrség nem örülne egy ingyen és munka nélkül az ölébe hulló, bírságolható, statisztikát garantáltan javító, hatalmas felderítési hatákonyságú lehetőségnek. Kábé, mint majom a farkának.

Mert majd a társadalmi támogatottságtól függ, hogy mit csinálnak, mi? Te hol élsz? A Marson?

Péter 2 2016.08.08. 14:01:52

@CoolKoon: És? Ez kit érdekel? Legyen az ő bajuk. (Egyébként alapvetően pont ugyanaz a hülyeség van náluk is, mint nálunk, nevezetesen az alvzászám személyes adat, ezért nem lehet csak úgy lekérdezni a potenciális vevőnek.) Abból, hogy a németek valami hülyén csinálnak, egyenesen következik, hogy nekünk is muszáj?

CoolKoon 2016.08.08. 14:11:25

@Péter 2: Ingyen? Munka nélkül?! Te hol élsz?! Te tényleg azt hiszed, hogy ez olyan egyszerű, hogy kattan a bilincs a kisebb kilométeróraszámot a központi rendszerbe beküldő szervizesen, és kész? Hát olyasmiről, hogy bizonyítási kényszer, meg jogállam hallottál-e?

Természetesen minden a társadalmi támogatottságtól függ. Azért lopnak ilyen pofátlanul most is, mert a társadalom ezt elnézi nekik (sőt, tudván, hogy javíthatatlan kleptomániások, még újra is választották őket -jobb híján-). A Gyurcsány pl. azt hitte, hogy a társadalom még azt is elnézi neki, hogy a patkánypofájú Gergényit a tömeg azonosító nélküli rendőrcsürhe általi megveretésével szerzett elévülhetetlen "érdemeiért" kitünteti. Nos, mint kiderült, nem nézte el neki. A Fideszmaffia viszont akkora pénzeket lop, amennyit az átlagos paraszt/proli/droid még csak elképzelni se tud (sőt, még a harmadát-negyedét se!). Ehhez képest a kilométeróra-tekergetés tipikusan egy olyan műfaj, aminek az ellehetetlenítésével az állam (=a haverok) semmi pénzt nem nyer(ne). Csak a fogyasztók nyernének rajta, ha akarnák (de nem akarják).

"Abból, hogy a németek valami hülyén csinálnak, egyenesen következik, hogy nekünk is muszáj?" - Nem, csak ha ezt náluk se tudták hatékonyan megoldani, akkor kicsit utópisztikus azt gondolni, hogy nálunk meg lehet (mivel -mint mondtam- itt az átverésre kimondott igény van).

Péter 2 2016.08.08. 14:23:49

@CoolKoon: az infó ingyen jön. Könnyedén ki lehet szűrni, hogy melyik kereskedőnél vagy vizsgáztatónál fordul ez elő kiugróan gyakran (ez pusztán informatikai kérdés). Utána már semmivel nem kerül többe, mint egy tetszőleges biciklitolvajbandát üldözni, és a felderítés esélye sokkal nagyobb. Ebből meg statisztika és pénz lesz. És ha az első tucatot elkapták jól, majd rögtön változna a többiek hozzáállása is.

Kérdezz meg egy rendőrt, ha ismersz olyat, hogy szívesebben csinálná-e ezt vagy valami tetszés szerinti más bűn üldözését. Meg fogsz lepődni a válaszon.

CoolKoon 2016.08.08. 14:38:26

@Péter 2: Igen, a "füles" ingyen jön, de önmagában még közvetett bizonyítéknak is édeskevés. A kiugró esetekre rá kéne dolgozni elég rendesen, hogy valamivel bizonyítani is tudják a csalást (ami nem könnyű; nem véletlen, hogy a "termékbemutatókkal" meg a hasonló szélhámosságokkal is alig tudnak mit kezdeni a rendőrök). A biciklitolvajokat meg inkább ne is említsd, mert ha annyira sikeres lenne az üldözésük, akkor nem indított volna a Tomcat nevű médiaprosti külön videósorozatot a biciklitolvajok nyomkövetős leleplezéséről (mivel senkit nem érdekelne a dolog)....

"Kérdezz meg egy rendőrt, ha ismersz olyat, hogy szívesebben csinálná-e ezt vagy valami tetszés szerinti más bűn üldözését." - Én elhiszem, hogy szívesen csinálná. Csak azt nem, hogy jelentősebb erők mozgósítása nélkül valami látszatja is lenne a dolognak. Mondom, szerintem a legnagyobb baj az egésszel az, hogy egy politikus le látja értelmét annak, hogy beleálljon. Az a társadalmi réteg ugyanis, akit ezzel megszólíthatna, ugyanis elenyészően kicsi.

Péter 2 2016.08.08. 15:32:31

@CoolKoon: Vagy pedig túl sokan érintettek benne közülük. Ez még nem jutott eszedbe? Ez a szempont manapság előbb szokott szóba kerülni, mint a "társadalmi támogatottság"...

CoolKoon 2016.08.08. 16:23:57

@Péter 2: "túl sokan érintettek benne" = azok vannak többségben, akik elégedettek a jelenlegi helyzettel, hiszen a tekertetés miatt "nyihogóknak" ott van az alibista törvény és a nyilvántartás, de a többség magasról leszarja. Ugyanis ha gondot jelentene a dolog, akkor már történt volna az ügyben valami. Az, hogy a döntéshozók közül mennyien érintettek benne, igazából tökmindegy, amíg a proli emiatt nem sír (és hát valljuk be, egy-két magányos farkason kívül senki nem sír emiatt).

Péter 2 2016.08.08. 16:43:21

@CoolKoon: Túlságosan tankönyvszerűen nézed a dolgot. Ha itthon ennyire tankönyvszerűen mennének a dolgok, már nem itt tartanánk.

CoolKoon 2016.08.08. 17:11:20

@Péter 2: Na jó, talán rosszul fogalmaztam. Nem az elégedettségen van a hangsúly, hanem azon, hogy ez megfelel nekik, illetve elnézik=eltűrik, csak hogy értsük egymást. Ha nagyon bökné az emberek csőrét, akkor már történt volna valami (ld. netadó). De nem történt semmi, amiből egyenesen következik, hogy az embereket nem zavarja túlságosan a jelenség (pont mint a parlamenti tudósítások körüli aljaskodások: a Szili Katalin nevű rohadt spiné ugyanúgy járt el mint a Kövér László nevű, agyatlan, szart beszélő sudribunkó; megtehették, mivel az egész ügyet az újságírókon kívül gyakorlatilag mindenki leszarta). Tankönyvi vagy sem, a többség bizony TÉNYLEG azt kapja a politikusaiktól (meg általában a vásárlók minden kívánságát leső cégektől is), amire vágyik. Ha 15. havi nyugdíjra, akkor (a választások évében) azt, ha "jóárasított" (és ennek megfelelően a seggük alatt szétrohadó) autóra, akkor azt. Olyan ez, mint a "tervezett elavulásnak" hazudott jelenség: nem a termék idő előtti elromlása a lényeg, hanem az "olcsósítása". BÁRMI áron. Mégis melyik politikus merne ezzel szembeszállni? Hülye is lenne.....

Péter 2 2016.08.08. 17:32:58

@CoolKoon: Azért ez is sántít kissé, ha úgy veszed. Ha népszavazást tartanál arról, hogy traffipaxozzanak-e a rendőrök 130-nál meg lesben a "kintfelejtett" tábláknál meg hasonlók, mennyi lenne az igenek aránya? 133%? Aztán mégsem törlik el, pedig lenne ám társadalmi támogatottság. :-)

CoolKoon 2016.08.08. 19:21:31

@Péter 2: Nem egészen. Középkorú+nyugdíjas tatákból meg nyanyákból sokkal több van, mint huszonévesből (úgyhogy a nagyrészük simán leszavazná a kezdeményezést). Olyan ez, mint a Sziget esete, ami gyakorlatilag létezése óta fiatalok és a megkeseredett, utálatos, kibírhatatlan, nyugdíjas panelprolik harcáról szól (bár a másik oldalon azt meg kell hagyni, hogy a Szigeten dolgozó biztonságiak a legrohadtabb utálatos söpredék bunkók közül kerül ki, de valahogy sose erre szoktak panaszkodni).

CoolKoon 2016.08.08. 19:24:17

@Péter 2: Ergo a házmestertempó akár simán győzhetne is a nagylelkűség és a jóindulat felett....Ugye az előző rendszerek végrehajtó pribékjeik se a semmiből kerültek elő ám (szerintem ugyanonnan, ahonnan a Szigetes biztonságiak amúgy)....

2016.08.09. 16:07:08

Én idén márciusban jártam az AAA-nál, bevittem a tizenöt éves rönónat... kb 3-400ezerre számítottam, de az állapotfelmérés után azt mondták, hogy adnak érte másfél milliót plusz bonuszként sarka katával egy éjszakát.
Hát ilyen tapasztalat is van, nem csak mindig a rossz dolgokról kell beszélni.
süti beállítások módosítása