Az AAA Autó régi barátunk. Eddig főleg lehetetelen hosszú ügyintézéssel, a kecsegtető árajánlat utáni kiábrándítóan alacsony valódi ajánlattal, és a folyamatosan nyomás alatt tartó ügyfélkezeléssel került be hozzánk. Levélírónkkal extrémebb dolog történt.
Tisztelt Homár!
Történetemmel azoknak az autósoknak szeretnék segíteni, akik az AAA autónál próbálnak meg a jövőben autót beszámíttatni illetve vásárolni.
Feleségemmel elhatároztunk, hogy ha már egyszer bővül a család, akkor a kis Punto-nkat beszámíttatjuk egy az itteni telephelyen eladásra kínált 3 éves Kia Ceed-be, és akkor nem a kocsihoz kell majd vennünk babakocsit, hanem bármilyen babakocsit választunk, az be fog férni a kombi autóba. Előtte nem olvasgattunk neten véleményeket az AAA autóról, adtunk egy esély nekik.
Az egész azzal veszi kezdetét, hogy értékbecsülés alá kell vetni az autót. Nagyon sokat kell várni, de ez van, reménykedtünk benne, hogy egy tapasztalt ember lesz, aki bevizsgálja az autót. Másfél-2 óra várakozás után megtört a jég, jött az egy ember. Elsőre nagyon szimpatikus volt, elmondtam az autó előtörténetét, amiben semmi titok nem volt, úgyis megtalálta volna, hogy a bal hátsó sárhányó javítva volt, illetve a műanyag első lökhárító újra lett fényezve. Próbavazatés, mondta, hogy nagyon jó a motor, letesztelte az ABS-t, klímát, mindent, szinte semmibe sem tudott belekötni. Aztán jött még egyszer a külső átvizsgálás, amikor lehúzták a gumikat az ajtóknál, majd jött a fekete leves. Azt mondták, hogy az autóba kb. meghalt valaki, a B oszlop hiányzott, az utólagosan lett meghegesztve, a tető biztos fényezett, stb stb. Kb. "hard" törött autó, és hogy nem ér semmit.
El lehetett képzelni, hogy mit éreztem. Ismertem az autót, tudtam, hogy a bal oldala meg volt húzva, és tudtam, hogy eredeti alkatrészekkel lett pótolva, és megfelelő helyen javítva a bal hátulja. De azt, hogy meghalt benne valami, sokkolt.
Még egy óra eltelt az eset után, amikor megjelent az értékesítési vezető, aki elmondta, hogy nagyon sajnálja, de így nem vennék be az autót. De mivel tudja, hogy itt néztük ki az autót, akkor 600.000 Ft-ot, de max 650.000 Ft-ot tudna adni az autóért, viszont akkor nem tudo engedni a kinézett autó vételárából. Zárójelben jegyzem meg, hogy az autót 1.100.000 - 1.200.000 Ft között terveztem eladni.
Egyszerűen annyira lesokkolt az egész, hogy köpni-nyelni nem tudtam, de egyetlen szerencsém az volt, hogy nem mondtam az ajánlatukra semmit. Csak döbbenten néztem magam elé. Ott voltam, hogy másnap megyek a vissza Schillerékhez, hogy milyen autót adtak el nekem egy Fiat márkakereskedésben.
Ugyancsak szerencse volt, hogy az át nem aludt éjszaka után feleségem azt mondta, hogy menjek már át csak próbából a szemközti karosszériásokhoz, és nézessem már meg velük is ezt a töréses története. Át is mentem hozzájuk, készséggel megnézték az autót. Megmutatták, hogy milyen a gyári ponthegesztés, és hogy ha itt valaki csinált volna valamit, az bizony itt-meg itt, meg az egész autón látszódna. Egy szó, mint száz: kegyetlenül át akartak verni, ami olyan szinten sikerült, hogy már mentem volna vissza a márkakereskedésbe, és hisztiztem volna kicsit.
Végül az autót sikerült eladnom egy kereskedésnek azon az áron, amit én először gondoltam, és egy márkakereskedésből olcsóbban egy ugyanolyan felszereltségű autót megvásárolnom még 6 év gyári garanciával (és 1 éves autót).
Összegezvén: azt ver át az AAA autó, akit nem sajnál. Mindenkinél bepróbálkoznak valakinél, lehordják az autót, és egy fikarcnyi pénzt nem fizetnek senkinek szívesen. Ez a dolguk végülis, amit elég jól csinálják. Volt olyan ember, aki 300 km-ről érkezett, és közölték vele, hogy a telefonon bemondott ár harmadát sem tudják adni a kocsiért, mert sok baja van - ami közben nem is volt az. Sajnálok minden olyan embert most már, aki hasonló cipőben jár vagy járt. Kívánom, hogy soha senki ne lépjen ezekkel kapcsolatba: se ha kocsiját szeretné eladni, se, ha vásárolni akar tőlük valamit. Egyszer már kipaterolták őket az országból, és szerintem elég jó úton haladnak, hogy ez ismét megtörténjen.
Üdv!
Update aug. 11. 08:31
A posztra az alábbi reagálást kaptuk az AAA AUTÓ-tól:
Kedves Levélíró és Tékozló Homár!
Köszönjük észrevételét, amellyel kapcsolatban az alábbiakat szeretnénk hangsúlyozni.
Az AAA AUTO részére megvásárlásra felkínált autókat műszaki és jogi szempontból is rendkívül alaposan ellenőrizzük azok átvétele előtt. Ez azért is fontos, mert mi készpénzben fizetünk, amelyet követően minden autó a mi tulajdonunkba kerül, így tudunk az autók leendő új tulajdonosai számára minőségi garanciát adni.
Minden, a kereskedésünkbe behozott autón 107 paramétert ellenőrzünk. Ennek köszönhetően nálunk minden esetben az árnak megfelelő minőségű, ellenőrzött futásteljesítményű és jogszerű eredetű autók várják új gazdájukat. Az alapos átvizsgálás miatt valóban előfordulhat, hogy elhúzódik az ügyintézés, ám igyekszünk mindent megtenni azért, hogy a lehető leggyorsabban lebonyolítsuk az ügyletet, és ne okozzunk fölösleges kellemetlenséget ügyfeleinknek.
Szeretnénk hangsúlyozni azt is, hogy a számunkra felkínált autók árára minden esetben csak az alapos műszaki átvizsgálás és az autó állapotának felmérése után tudunk végleges ajánlatot tenni ügyfeleinknek.
Valamennyi ügyfelünk és érdeklődő véleménye fontos a számunkra, mivel hiszünk abban, hogy minden szolgáltatást lehet még tovább fejleszteni! Kérjük, hogy amennyiben szolgáltatásainkkal kapcsolatban bármilyen észrevételük vagy kifogásuk felmerül, szíveskedjenek kollégáinkhoz fordulni a kapcsolat@aaaauto.hu e-mail címen. Az a célunk, hogy az észrevételeket és tapasztalatokat meghallgatva még tovább fejlesszük szolgáltatásaink színvonalát.
Az AAA Auto vezetősége
jaratszervezo 2016.08.05. 10:01:33
metal · http://electric.blog.hu 2016.08.05. 10:07:39
Tehetséges ugandai buzi 2016.08.05. 10:07:43
:-D
A cikkhez meg annyit: ha már itt van ez a nyomorult blog, ami állítólag a fogyasztók segítésére van, akkor talán nem ártott volna a rákeresni az AAA autóra. Kereskedőnek NEM adunk esélyt.
(AAA-ból kizárólag ceruzaelemet szabad venni.!)
sáros_tehén 2016.08.05. 10:08:40
enrico palazzo 2016.08.05. 10:14:25
sáros_tehén 2016.08.05. 10:16:36
Akarsz venni üres kitöltetlen szervizkönyvet? Utána azt írsz be a saját kocsidról amit akarsz.
The Crazy One 3om 2016.08.05. 10:18:55
ptspts kollégától kérdezném, hogy fogyasztóvédelmileg mennyire releváns, hogy " az át nem aludt éjszaka után " mit mondott a poszter felesége ?
Manyecska. 2016.08.05. 10:25:03
enrico palazzo 2016.08.05. 10:28:51
sáros_tehén 2016.08.05. 10:43:22
Szervizkönyv akkor ér valamit, ha minden bejegyzés mellé meg tudja mutatni az ember a munkalapot/számlát is.
Önmagában a szervizkönyv nem sokat ér.
VonBraun 2016.08.05. 10:45:11
Pedig annyira egyszerű lenne:
- hol? -ban, -ben
- hová? -ba, -be
"az autóba meghalt valaki"
Aha, belehalt.
Bluemotion 2016.08.05. 11:00:26
enrico palazzo 2016.08.05. 11:01:20
enrico palazzo 2016.08.05. 11:02:28
Bluemotion 2016.08.05. 11:03:57
Bluemotion 2016.08.05. 11:05:48
sáros_tehén 2016.08.05. 11:18:56
Szerintem nem az zavarja a posztert hogy csak 600-at akartak adni a kocsiért. Hanem hogy megpróbálták átbaszni, és olyan állapotban feltüntetni a kocsiját ami nem igaz.
alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2016.08.05. 11:50:27
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.08.05. 11:53:25
Ez nem jó megfogalmazás, az AAA Autó ugyanis senkit nem sajnál. A pontos az lenne, hogy azt ver át, aki tud. A posztert nem tudta. Sebaj, jön majd másik balek.
É2I 2016.08.05. 12:05:21
on
A poszt meg nagyon rossz helyesírással íródott, sokat levon az értékéből. Már, ha értékekről beszélünk, mivel -ha nem is ő, de a felesége - megoldotta a problémát. Azaz, nem kell hinni az első cégnek azonnal. El kell vinni máshova is, összehasonlítani az eredményeket és az alapján dönteni.
Tisztán látszik, hogy az AAA szimatot fogott, amikor tőlük akart vásárolni is. Úgy kalkuláltak, ha kell neki a kocsi, odaadja sz.rér-h.gyér. Nem adta, jól tette.
Megsértődni meg nem kell, ilyen (getzi) a lókupec szakma.
FDToth 2016.08.05. 12:36:13
2016.08.05. 12:56:20
SKY 2016.08.05. 12:58:39
cmx85s 2016.08.05. 13:38:17
Mondjuk, a gari alapján tán Kia, és valszeg a fent említett Cee'd.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.08.05. 13:52:49
cmx85s 2016.08.05. 14:05:59
The Good Boy ! 2016.08.05. 14:18:49
magyar nem így vesz autót, ő a szomszédnak vesz, lehetőleg vak német pap feleség második templomba járó autóját, mínusz kilométerrel...
enrico palazzo 2016.08.05. 14:43:43
cmx85s 2016.08.05. 14:55:59
Meg persze, nem mindenki akar német autót...
The Good Boy ! 2016.08.05. 15:18:57
@enrico palazzo: igen, a kereskedő szopik vele, nagyjából piaci áron számította be, minimálisan az alatt (nekem megérte, főleg látva, hogy még mindig nincs új gazdája), és igazából csak azért érdekel, mert imádtam minden percet amit benne töltöttem, és lassan már a beszámított áron "porosodik". De tényleg hülye a magyar, mert pl. ez a dízel/automata nem kell neki, ami igazoltan ment évi 35.000., nagyrészt külföldi autópálya km-t, több külföldi márkaszerviz számla is van, nem volt soha törve, rendszeresen ápolt, így újszerű bőrrel, tehát jól karban volt tartva, eladás előtt 1000 km-el volt teljes szervize, azaz egy fillér plusz költsége nincs a következő 10-15.000.- km-re, plusz téli, nyári gumi könnyűfém felniken, de ha csak "évi 10.000. km" lenne benne, picit matt fényezéssel, kiült, szétrepedezett bőrrel, összevissza kopó gumikkal, de a nepper által sérülésmentesnek hazudott, frissen behozott német "múlttal", szervizkönyv a kesztyűtartóban dumával ("nincs ott, pedig legutóbb ott láttam, ott kell annak lennie..."), már rég túl lenne legalább egy új gazdán:)
Nem az én gondom, csak jeleztem a tipikus magyar helyzetet.
lobster thermidor 2016.08.05. 15:47:32
cmx85s 2016.08.05. 15:54:46
CID.. 2016.08.05. 16:00:29
halaloszto 2016.08.05. 16:17:33
gabors 2016.08.05. 16:18:32
AAA meg elt az esellyel .... azert koszi az okos mas karan tanul mig a hulye soha !!!
gabors 2016.08.05. 16:44:03
Vezethetsz sajat szervizkonyvet IS, de akkor akkor nagyon megnezik a szamlakat idopontokat ha mondjuk motort vagy valami fo alkatreszt akarsz garanciaban csereltetni.
gyben 2016.08.05. 17:14:04
zuhanorepulesss 2016.08.05. 17:23:05
Próbál a lehető legolcsóbban vásárolni s maximális haszonnal túladni rajta.
Azt, hogy az adott szerelőember miből mire következtetett, az Ő szakértelmét minősíti.
Neki az a dolga, hogy a lehetséges rizikót kiszűrje, s jól lenyomja az árat.
Amikor autót számíttattam be, elvittem három helyre, papírlapon levezettem, hol, mi mennyi, s a számomra kedvezőt választottam.
Miért kell erről írogatni?
Burgermeister 2016.08.05. 17:24:28
nick papagiorgo 2016.08.05. 17:31:28
Az AAA az olcsón vesz. Ráadásul tényleg megvesz - csak fizetni nem szeret túl sokat.
Az tény, hogy elég fárasztó társaság, mert először telefonon felhívnak egy összeggel, ami aztán az állapotfelmérés során szépen lemegy a felére-kéthamradára, ráadásul még órákon át váratják is az embert (ez is a lelki hadviselés része, ha már itt vagyok, meg ennyi időt rászántam, akkor eladom olcsóbban is).
De hát ez van, nem kell hozzájuk menni.
Még az első kivonulásuk előtt voltam náluk egy haverral, azt mondták, hogy beveszik az autót, csak át kell vizsgálni, és az pár óra. Mondtuk, jó, itt van szemben a Cora (akkor még nem Auchan volt), átmegyünk oda, csörögjenek, ha megvannak. Kb 3 óra múlva visszamentünk, még mindig nem voltak kész, mondtuk, hogy ennyit nem várunk, akkor megyünk. Erre villámgyorsan kész lettek, mondtak egy megható árat (a piaci ár kb fele). Mondtuk, hogy köszi, bepakoltuk a Corában vett cuccokat, és elmentünk. Teljesen paffok voltak.
herk 2016.08.05. 18:03:47
"A kereskedő, legyen az autó vagy dinnyeárus, ugyanígy dolgozik."
Sok ember igy gondolja, de ez nem igy van.
Az autókereskedő mellett nem tudsz mutatni még egy olyan kereskedőt, aki megvesz 1 darab valamit, majd ugyanazt a valamit ugyanarra a piacra drágábban eladja.
Tehát 2 feltétel van:
- vételi mennyiség: 1 darab
- piac: ugyanaz
Dinnyeárus:
- vételi mennyiség > 1 darab
- piac ugyanaz
Tehát ez nem ugyanaz, mint az autókereskedő
Amit a dinnyeárus hozzáad: ő megvesz 100 kilót, magánszemély nem vesz meg 100 kilot.
eBay-en megvesz, itthon elad
- vételi mennyiség: 1 darab
- piac: nem ugyanaz (vétel: külföld, eladás: belföld)
Hozzáadott érték: a kereskedő külföldről hozza be, tud angolul, vállalja a rizikót, vámot
Külföldről behoz autókat:
- vételi mennyiség: 1 darab
- piac: nem ugyanaz (vétel: külföld, eladás: belföld)
Hozzáadott érték: a kereskedő külföldről hozza be, tud angolul, vállalja a rizikót, vámot
Belföldi autókereskedő (pl AAA)
- vételi mennyiég: 1 darab
- piac ugyanaz
hozzáadott érték: nincs
Régen még volt létjogosultsága a belföldi autókereskedőnek, de az internet korában az autókereskedő csak egy adó.
FikkFakk 2016.08.05. 18:20:25
Valszeg vetelkor is ilyen behuzos szar banda...
jolankovacs 2016.08.05. 18:50:50
Az elmúlt évben autócserén gondolkodtam de időm nem lévén elmentem hozzájuk, mit adnának a gépért. Egy óra értelmetlen várakozás után kijött egy taknyos gyerek, és kínált az autóért félárat. Megköszöntem, eltávoztam. Még nem jártam az autópályánál, már hívtak, hogy többet is adnának, csak náluk vegyek autót. Nem vettem, Vettem Debrecenben, ahol néhány tízezer forintot alkudtak le, adtak egy szuper kocsit, szuper ügyintézéssel. Szívesen autóztam érte 2x360 Km-t.
Egy hónapja fiam is autót cserélt, természetesen felhívták a hsználtautó miatt. (ugyanaz a típus, mint az enyém volt.) Mondtam, ne menj el, vagy ha elmész mond, hogy csak egy órád van a bulira.
Reggel nyolctól délután ötig ott kóborolt a fiam. (mondtam, nem is vagy normális:)))
Ötórakor kipróbálták az egyébként hibátlan, de kicsit rozydafoltos autót, majd este fél hétkor közölték, hogy nem kell az autó, mert ugyan ismert típus, hibátlan, de ők nem ismerik ezt a kivitelt. Nos, szerintem akkor sem ismerték, amikor telefonáltak.
A legszebb az volt, amikor közölték, hogy miért nem skoda fóbiát, vagy astrát akar eladni.
Hát azért, mert autókhoz szokott.
Jó ez az AAA autó, ha parasztrával, fóbiával vagy valami német maffiamárkával próbálkozol.
Ezt zabálja a magyar.
JGDus 2016.08.05. 18:57:07
Toth 2016.08.05. 18:57:16
Ezek után kértem a forgalmit, majd kis vita és a rendőrség megemlítése után tudtam elhagyni a telephelyet. (M3 melletti)
Par nappal később el tudtam adni az autót magánszemélyként az én altalam is realisnak tartott aron.
JGDus 2016.08.05. 19:01:19
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.05. 19:25:58
1. A telepen sok autót tekinthetsz meg, kevesebb helyre kell menned.
2. Amit tőle veszel az kereskedelmi forgalom, van rá minimum szavatosság...
3. Ez utóbbi miatt, ha nem hülye, akkor alaposan átnézi az autót, lenne szakértelme.
4. Nem kell megvárnod míg lesz vevő a régi autóra, hogy akkor kezdj el keresni autót, hanem áthidalja ezt az időszakot
5. Van amit neked listaáron nem éri meg javítani az autón (nem tudod annyival drágábban eladni), neki a volumenhatékonyság miatt (sok autót javít fel) megéri.
És vannak az egyéb apró kapcsolódó szolgáltatások.
De(!) nézz meg egy céget: Árul új autót, van náluk márkaszervíz, a végig náluk javított autót beszámítják, majd eladják használtként garanciával. Meg is akarnak tartani mint vevőt, partnert, így állnak a dologhoz. Van pár ilyen az országban. És van nem egy olyan vevőjük aki a sokadik kocsit veszi ott, és ezért gari után is mehet az ottani márkaszervizbe javítani.
Ha van nem neten ajánlott, hanem tényleg leinformált ilyen a környéken akkor ott éri meg kocsit venni, ha van az ízlésednek megfelelő. Igaz, ennek felára van, és nem kapsz hozzá alacsony km óraállást, mert az annyi amennyi. Sokszor más kereskedővel ellentétben nem írják ki, hogy így úgy garancia (szerződésben leírva mennyire korlátozott az), hanem esetleg amikor mégis javítani kell... Akkor jegyzik meg, hogy hát ugye szavatosság keretében az a javítás nem került semmibe. Nyilván ennek a költségét megfizeted, ezért annyi ott az autó...
AAA jellegű cégnél, a hírnevük alapján nincs.
Tisztességes Természettudomány 2016.08.05. 21:33:26
Sandor Akarki 2016.08.05. 23:51:57
Sandor Akarki 2016.08.05. 23:56:51
Ne röhögtess már. Amin kívülről is látszik a rozsda azon már lakatolni, fényezni kell.
CID.. 2016.08.06. 07:29:33
CID.. 2016.08.06. 07:39:12
silent man 2016.08.06. 09:09:23
Ezzel a szellemi tőkével ("parasztra, fóbia, német maffiamárka") nem hiszem, hogy bármiféle kereskedést vezettél.
7esbusz 2016.08.06. 10:02:26
herk 2016.08.06. 10:21:11
Jogos :-)
Akkor bővitem a feltétel-rendszert.
- 1 darab
- ugyanaz a piac
- ugyanaz az állapot
Állapotromlás: mobil, ruha, bútor
És ez esetben nem is a hagyományos értelembe vett kereskedés. Mert nem azért veszed meg, hogy eladd, hanem azért veszed meg, hogy használd.
Antikvárium, festmények, zálogház = ezek tényleg jók.
@Válasszunk:
"Nem ilyen egyszerű a helyzet. A törvényes autókereskedő hozzáadott értéke több helyen keletkezik:"
De nagyon kevés a hozzáadott érték, a legtöbbje szimbolikus.
1. A telepen sok autót tekinthetsz meg, kevesebb helyre kell menned.
= szerintem kb. 5 autót néz meg az ember, mielőtt választ. kb 500 kilométer - kb 10.000 forint benzin.
2. Amit tőle veszel az kereskedelmi forgalom, van rá minimum szavatosság...
= ezt nem igazán értem, hogy kereskedelmi forgalomban van. Ha olyat akarok, olyat nézek, ha nem, nem olyat nézek.
A szavatosság már más tészta: magánszemély: fél év, kereskedő 1 év. Hogy ez akkora különbség lenne, hogy emiatt válasszam a kereskedőt, nem hinném.
3. Ez utóbbi miatt, ha nem hülye, akkor alaposan átnézi az autót, lenne szakértelme.
= nem látom, hogy lenne ebből a vevőnek előnye
4. Nem kell megvárnod míg lesz vevő a régi autóra, hogy akkor kezdj el keresni autót, hanem áthidalja ezt az időszakot
Ez egy előny. De !! Amennyivel olcsóbban elviszi a kereskedő, annyival olcsóbban árulva más is azonnal megvenné.
1.000.000 az autó. Ha azonnal kell a pénz, 800 ezerért megveszi az autókereskedő. De ha 800 ezerforintért fölraksz egy 1 milliós autót, akkor másnap megveszi magánszemély.
5. Van amit neked listaáron nem éri meg javítani az autón (nem tudod annyival drágábban eladni), neki a volumenhatékonyság miatt (sok autót javít fel) megéri.
= ez nyilván a kereskedő haszna, nem a magánszemélyé
Az autókereskedők miatt eltüntek az igazán jó ajánlatok a piacról. Mert ha egy magánszemély föltesz egy 1.000.000-s autót 800.000 forintért, akkor arra lecsap a kereskedő és mindenféle hozzáadott érték nélkül fölteszi 1.000.000 ft-ért.
Fukar 2016.08.06. 13:36:32
De,
"Mert ha egy magánszemély föltesz egy 1.000.000-s autót 800.000 forintért, akkor arra lecsap a kereskedő és mindenféle hozzáadott érték nélkül fölteszi 1.000.000 ft-ért."
Nem életszagú,főleg ha a poszt idő pocséklását nézzük.
Ha a kereskedő jön a járgányhoz akkor vigye 800.000 Ft-ért,de nincs a szopatás.
Érted az ellentmondást?
jolankovacs 2016.08.06. 14:19:57
Kérlek emeld ki a lényeget írásomból, azzal a résszel együtt, ahol leírtam, hogy gyári állapotú és még lakatolni sem kell:))
Továbbá azt sem írtam hogy újszerű.
jolankovacs 2016.08.06. 14:22:34
De bizony drága barátom, méghozzá sikeresen egy évtizedig.
Már akkor is nagyon sajnáltam az említett típusok tulajdonosait.
Tudod, szellemi szint, lélekgazdagság, kreativitás, bátorság, ezek a számukra - és valószínűleg számodra is értelmezhetetlen szavak. Sajnos.
Péter 2 2016.08.06. 15:50:32
CoolKoon 2016.08.06. 17:05:52
CoolKoon 2016.08.06. 17:07:45
CoolKoon 2016.08.06. 17:12:13
CoolKoon 2016.08.06. 17:15:22
CoolKoon 2016.08.06. 17:17:11
CoolKoon 2016.08.06. 17:22:46
CoolKoon 2016.08.06. 17:28:15
CoolKoon 2016.08.06. 17:33:37
CoolKoon 2016.08.06. 17:38:42
CoolKoon 2016.08.06. 17:43:09
kuki123 2016.08.06. 17:59:49
Azért mert teker!
Azért mert profitot akar (alacsonyabb árért vesz, drágábban ad el)
Az összes extra az, hogy ki van glancolva a kocsi,esetleg segít a papír intézésben meg gyors műszakiztatásban.
Ettől még lehet venni jó kocsit, de kurvára meg kell nézni.
Az esethez:
"az autóba kb. meghalt valaki, a B oszlop hiányzott, az utólagosan lett meghegesztve, a tető biztos fényezett, stb stb. Kb. "hard" törött autó, és hogy nem ér semmit.
El lehetett képzelni, hogy mit éreztem. Ismertem az autót, tudtam, hogy a bal oldala meg volt húzva, és tudtam, hogy eredeti alkatrészekkel lett pótolva, és megfelelő helyen javítva a bal hátulja. De azt, hogy meghalt benne valami, sokkolt. "
nah eddig arról volt szó,hogy a sárhányó? (????? esetleg sárvédő ív) volt javítva...
most meg azt írja, hogy hát végül is javítva volt az egész oldala.
Tehát kiderült hogy a kedves páciens..nem ért hozzááááá
Mert ha az oldalt javítják, bizony lehet, hogy a tető is fényezve lett egy darabon.
főleg ha gyári technikás volt.
Ilyenkor fődarabot is vághatnak és nem stoppolnak. Ebből az jött le hogy ott bizony súlyos sérülés volt, amit javítani kellett...
Másrészt nem először derülne ki, hogy akár 0km-eres kocsi is már túl van egy trailer baleseten.
Úgy hogy nyugodjon meg a kedves eladó az AAA autó lehet profitott akart, de lehet hogy bizony részben igaza is volt.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.08.06. 19:28:26
Ráadásul a magánember aki valamit elad, mivel rossz a kockázatviselő képessége (neki sincs több pénze) nem véletlenül él a lehetősséggel és kerüli ki a szavatosságot. Így amit mondasz nem stimmel. Ráadásul a korábbi kérdésben azt mondtad, hogy NINCS hozzáadott érték. Most elég sok értéket és üzleti kockázatot azt mondod, "az kevés". A kevés és a nincs között némi különbség van, így az alap állításodban nem volt igazad.
Eldöntheted, hogy tévedtél, elengeded a dolgot, vagy olyat erőltetsz amiben magad is tudod, hogy tényszerűen nincs igazad.
Ha nem látod hogy hol van a vevőnek előnye a kereskedő általi átnézésből, az a te vakságod. Ugyanis, a szavatosság nála, mint írtam, kötelező. A rejtett hiba utólagos kiderülése neki is drága lenne. Ugye ez ott játszik ahol tényleg a kereskedőtől veszed a kocsit, és nem csak közvetít. Ugye mivel így sok dologról érdeke, hogy tudjon, érdeke az is, hogy vagy javítsa, vagy benne legyen a szerződésben (ne legyen szavatosság jegyében javítandó) az érdeklődés korai szakaszában kevésbé kell neked átnézni az autót, ez neked olcsóbb.
herk 2016.08.06. 21:26:35
Pl egy 1.000.000 Ft-os autónál a 0 ft és a 10.000 forint elhanyagolható, kb mindegy, hogy 0 ft vagy 10.000 ft a hozzáadott érték.
Nyilván matematikailag világos, hogy 0 ft és 10.000 forint nem ugyanaz, mert hogy ha az autót 1.000.000 ft-ért veszem vagy 990.000 ft-ért az nem ugyanaz, de _majdnem_ ugyanaz.
Ez a 10.000 forintnyi hozzáadott érték nem éri meg azt, hogy kereskedőhöz menjek.
Nem tudom, hogy hányan élnek a szavatossággal, nekem pl nem sikerült, pedig fenyegetőztem ügyvéddel, birósággal miegymással, de nem volt hajlandó engedni, pedig rejtett hibája volt a kocsinak. Perre menni nem akartam, mert kb 100.000 forintról volt szó, és nem vagyok ügyvéd, inkább leirtam veszteségként. Talán küzdenem kellett volna, de hiába az a nagy szavatosság, engem nem védett meg.
"Apró hiba, hogy magánemberek közötti szerződés sima adásvételi szerződés, így a szavatossági szabályoktól el lehet térni."
Ezt nem tudom, hogy mennyire van igy, szerintem nem igy van. Fél év kötelező.
Meg ugye hiába is térsz el a szavatosságtól, a rejtett hiba az rejtett hiba. Hiába nincs rajta szavatosság, a rejtett hiba más tészta. Az azt jelenti, hogy amikor eladtad, nem azt adtad el, mint amit mondtál.
Szóval én még mindig úgy látom, hogy a kereskedő közbeékelődik az eladó és vevő közé, és csak lecsipi a sápot, amit a valós érték és az eladó ára között van.
Máshonnan közelitek:
Szerintem az autókereskedő piócaszakma. Hogy mit is jelent ez? Hát azt, hogy ha eltűnne a földről, mindenki másnak jobb lenne.
Gyorsan hozok példákat is:
- buszvezető: Ha nincs buszvezető, nem megy a busz.
- sajtkészitő: Ha nincs sajtkészitő, nincs sajt.
- bizományis: Ha nincs bizományis, nem tudod az aranynyakláncod hova bevágni, ha sürgősen kp-ra van szükésged.
- pék: Ha nincs pék, nincs kifli
DE !!
Ha nincs autokereskedő, akkor az internet korában szépen egymásra talál eladó és vevő. A sápot nem szedi le senki.
Hogy megint máshonnan közelitsek:
A kereskedőnek haszna van. Honnan? Hát az tényleges eladó és a tényleges vevő között lévő rés. Milyen hozzáadott értéket adott a kereskedő? _Szerintem_ semmilyet, vagy nem számottevőt, összehasonlitva a vételárral.
Szóval a kereskedőt a vevő és az eladó közötti rés tartja el.
A legjobban az ingatlanosokhoz tudnám az autókereskedőket hasonlitani:
- 1 darab
- ugyanaz a piac
- ugyanaz az állapot
Piócaszakma ez is.
Ez persze csak a személyes véleményem.
33621 2016.08.06. 22:04:12
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.08.06. 23:42:54
B.GY. 2016.08.07. 00:22:01
Ja autókhoz szokott,de azért rohadt.Mi volt az zöccséges merci?
cmx85s 2016.08.07. 07:35:50
A pályán pedig 130 a korlát, nem német autópályákon megyünk. Persze, ha 100-zal araszol a belső sáv, a külső meg 80-nal, akkor én is beállok a belsőbe, nem tőlem nem lehet haladni, én is mennék...
CID.. 2016.08.07. 07:40:02
cmx85s 2016.08.07. 07:46:18
Péter 2 2016.08.07. 17:21:53
Péter 2 2016.08.07. 20:44:55
Péter 2 2016.08.07. 20:52:37
Az is csak egy éve van, hogy (pénzért ugyan, de) lekérdezheted a központilag nyilvántartott, műszaki vizsgákon feljegyzett óraállást. Csakhogy. Bár mi sem lenne egyszerűbb, mint a nyilvántartó programba beleírni egy sort, ami jelez, ha egy vizsgán kevesebbet jegyeznek be a rendszerbe, mint az előtte volt érték, ez a sor nincsen benne. Lekérdezel tetszőleges piacon, kereskedőnél, akárhol meghirdetett kocsit, és tízből tizenegynek többször is visszaugrott a km-állása a rögzített élete folyamán. És senkit nem érdekel, senki nem tesz ellene semmit. Egyébként most már egy ideje bűncselekmény, de akkor sem.
CoolKoon 2016.08.07. 23:56:45
"Teljesen meglepődtem rajta, milyen felszereltség, milyen kényelmes és mennyire megy." - Hát, mifelénk az a szóbeszéd járja, hogy nem is emiatt van velük gond. Hanem inkább azzal, hogy a gondok/hibák valahogy túl gyorsan jönnek elő rajtuk, ráadásul alkatrészek szempontjából ugyanaz a kategória, mint a japán autók: Dél-Korea messze van. Szóval igen, amíg megy, addig jól felszerelt, és kényelmes. Csak utána.....
CoolKoon 2016.08.07. 23:59:40
CoolKoon 2016.08.08. 00:05:00
cmx85s 2016.08.08. 09:40:50
"a gondok/hibák valahogy túl gyorsan jönnek elő rajtuk": végülis, van rá 7 év gari, az alatt csak előjönnek azok a hibák... De ezt tényleg nem tudom, végülis soha nem volt még koreai autóm.
Csak azt unom már, hogy olyanok szídják a távol-keleti, Suzuki esetében a magyar autókat, akik soha életükben nem használták még ezeket.
Ja, alkatrész meg van magyar, utángyártott vagy eredeti. A legegyszerűbb megoldás.
Péter 2 2016.08.08. 10:21:27
CoolKoon 2016.08.08. 13:43:13
Hogy az "egy sornyi" ellenőrzést miért nem tették bele, annak szerintem sokkal prózaibb oka van. Ha ugyanis megtennék, akkor annyi ilyen bukna ki, hogy ezeknek a stikliknek a kinyomozására külön hivatalt/rendőrségi alosztályt kéne nyitni, ami költségvetési szempontból is igen jelentős többletköltséggel járna. Ilyesmire pedig -ha csak nem lenne hatalmas társadalmi támogatottsága- nem igazán szokott politikai akarat lenni (márpedig a társadalmi támogatottsága nincs meg, mivel majdnem minden használtautó-vásárló arra vágyik, hogy hazudjanak neki). Úgyhogy ez speciel nem feltétlenül azzal függ össze, hogy ki van épp hatalmon.
CoolKoon 2016.08.08. 13:46:40
Péter 2 2016.08.08. 13:56:44
Mert majd a társadalmi támogatottságtól függ, hogy mit csinálnak, mi? Te hol élsz? A Marson?
Péter 2 2016.08.08. 14:01:52
CoolKoon 2016.08.08. 14:11:25
Természetesen minden a társadalmi támogatottságtól függ. Azért lopnak ilyen pofátlanul most is, mert a társadalom ezt elnézi nekik (sőt, tudván, hogy javíthatatlan kleptomániások, még újra is választották őket -jobb híján-). A Gyurcsány pl. azt hitte, hogy a társadalom még azt is elnézi neki, hogy a patkánypofájú Gergényit a tömeg azonosító nélküli rendőrcsürhe általi megveretésével szerzett elévülhetetlen "érdemeiért" kitünteti. Nos, mint kiderült, nem nézte el neki. A Fideszmaffia viszont akkora pénzeket lop, amennyit az átlagos paraszt/proli/droid még csak elképzelni se tud (sőt, még a harmadát-negyedét se!). Ehhez képest a kilométeróra-tekergetés tipikusan egy olyan műfaj, aminek az ellehetetlenítésével az állam (=a haverok) semmi pénzt nem nyer(ne). Csak a fogyasztók nyernének rajta, ha akarnák (de nem akarják).
"Abból, hogy a németek valami hülyén csinálnak, egyenesen következik, hogy nekünk is muszáj?" - Nem, csak ha ezt náluk se tudták hatékonyan megoldani, akkor kicsit utópisztikus azt gondolni, hogy nálunk meg lehet (mivel -mint mondtam- itt az átverésre kimondott igény van).
Péter 2 2016.08.08. 14:23:49
Kérdezz meg egy rendőrt, ha ismersz olyat, hogy szívesebben csinálná-e ezt vagy valami tetszés szerinti más bűn üldözését. Meg fogsz lepődni a válaszon.
CoolKoon 2016.08.08. 14:38:26
"Kérdezz meg egy rendőrt, ha ismersz olyat, hogy szívesebben csinálná-e ezt vagy valami tetszés szerinti más bűn üldözését." - Én elhiszem, hogy szívesen csinálná. Csak azt nem, hogy jelentősebb erők mozgósítása nélkül valami látszatja is lenne a dolognak. Mondom, szerintem a legnagyobb baj az egésszel az, hogy egy politikus le látja értelmét annak, hogy beleálljon. Az a társadalmi réteg ugyanis, akit ezzel megszólíthatna, ugyanis elenyészően kicsi.
Péter 2 2016.08.08. 15:32:31
CoolKoon 2016.08.08. 16:23:57
Péter 2 2016.08.08. 16:43:21
CoolKoon 2016.08.08. 17:11:20
Péter 2 2016.08.08. 17:32:58
CoolKoon 2016.08.08. 19:21:31
CoolKoon 2016.08.08. 19:24:17
2016.08.09. 16:07:08
Hát ilyen tapasztalat is van, nem csak mindig a rossz dolgokról kell beszélni.