Tékozló Homár

Van minimum határidő, mielőtt behajtóhoz kerül a tartozásunk?

2016.08.17. 15:02 | Homár Hilda | 116 komment

fotav_zrt_logo.jpg

Olvasónk lendületes levélben gyepálja a Főtávot, olyan határozott kijelentések társaságában, mint a "ha egy csekk kimarad, az nem volt a postaládámban", amit így látatlanban is némi kétkedéssel fogadunk. Vagy tényleg léteznek emberek, akik még soha nem felejtettek el semmit? Kérdéseire, azért megkérdeztük a válaszokat.

Kedves Tékozló Homár!

A Főtávnál nem csak autókat adják el bagóért, a "tartozást" is azonnal kiszervezik, és valakik ebből marhajól megélnek. Ugyanis ha egy "kőkemény" 4000 Ft-os csekk befizetése kimarad (vagy a Postával összejátszva nem dobják be. -Esetleg ki sem küldik.. ki tudja?), a Főtáv nem küld figyelmeztetést, hanem kapásból kiszervezi a tartozás behajtását a DHK-nak, akik 2500 Ft-ért csinálják ezt a "fáradságos munkát", ami kimerül egy emlékeztető-csekk kiküldésében. Minden normális versenyszférában dolgozó cég, a következő csekkre teszi rá az elmaradt havi összeget. Ez miért olyan bonyolult a Főtávnak?

Ma különösen felforrt az agyam, mert egyszerre jött meg a szokásos Főtáv csekk, és a DHK-s levél. És a DHK-nál érdekes módon ismerik az összevont fizetés fogalmát, mert direkt olyan csekket küldtek, amin az elmaradt Főtáv díj és a saját júdáspénzük egyösszegben szerepel. Pusztán ennyit kellett volna tenni
Főtávnak, csak mondjuk két hónapot összeadnak, plusz a "9 forint késedelmi kamat". A "mocskosmulti" UPC ezt meg tudja tenni az "übermagyar" Főtáv nem. Remélem, hogy a most elfogadott 2 milliárd
forintos szoftverfejlesztésükbe ez már benne lesz! (biztos...)

A "nemfizetésről" pedig annyit, hogy viszonylag jól élek. 10 éve nem volt olyan, hogy "huhh, hóvége van", tehát ha egy csekk kimarad, az nem volt a postaládámban. Egy éven belül ez már a második eset, és érdekes, hogy pont a Főtáv csekkje "tűnik el", akik azonnal dörzsölik a tenyerüket.

További érdekesség, hogy megnézve az ehavi Főtáv csekket (eddig nem vizsgálgattam ezeket), örömmel értesítenek, hogy a rezsicsökkentési harc (mintha Észak-Koreában lennénk) eredményeképp 6500 helyett, pusztán 5000 lett a távhődíj!!! VÁÚÚÚ!!! Szerintem a globális fölmelegedés is megérdemelne egy hálálkodó rubrikát! Illetve tegyék már oda, hogy az 1500 Ft-os "megspórolt pénzem" el is buktam, mert az előző hónap "elveszett csekkje" 2500-ba fáj.

Úgy szeretek ebben az országban élni! Öröm pénzelni ezt a sok szar léhűtőt (most épp a DHK-nál), akiknek az állam (most épp a Főtáv) állást és fizetést ad a pénzemből!

Kérdés: nincs valami minimum határidő, vagy próbálkozás-szám, amit teljesítenie kell a szolgáltatónak, mielőtt külsős cégre bízza a "behajtást" 50%-os felárral? Illetve a behajtási költség milyen alapon ennyi? Egy ugyanolyan csekk és levél, mintha csak a Főtávtól jönne. (még azt is kinézem belőlük, hogy ugyanott nyomtatják) Tehát akkor a 4-5 ezer forintos Főtáv havidíjnak a fele is ilyen adminisztrációs költség?

üdv!

Kedves Homár Olvasó!

A Főtáv Zrt. üzletszabályzata úgy rendelkezik, hogy ha a felhasználó a tartozását a fizetési határidőben nem fizeti meg, abban az esetben a Zrt. felszólító levelet küld, amelyben jelzi a tartozás összegét. A felszólításban meghatározott határidő eredménytelen leteltét követően jogosult a Zrt. a követelését átadni (engedményezni) DHK Zrt-nek.

A követeléskezelő honlapján látható tájékoztatás szerint Főtáv Zrt-vel megkötött megállapodásuk alapján a 60 napos fizetési késedelemmel érintett távhődíj követelések átadása történik meg a részükre. Emellett megtalálhatóak azok a díjak, amelyek felszámítására a cég jogosult az igényérvényesítés során.

Ha az üzletszabályzatban található felszólítási eljárás elmaradt vagy ha a fizetési késedelem a 60 napot nem lépte túl, akkor javasoljuk a követeléskezelőnél az ezzel kapcsolatos írásbeli panasz megtételét, mert vélhetően ezekben az esetekben a követelés engedményezésére és az ezzel kapcsolatos költségek felszámítására a cégek közötti megállapodással, illetve az üzletszabályzattal ellentétesen történt meg.

Ha a követeléskezelő a panaszra 30 napon belül nem válaszol, abban az esetben a panaszkezeléssel kapcsolatos szabályok megsértése miatt a Magyar Nemzeti Bankhoz fogyasztói kérelmet adhat be. Ha az írásbeli válaszban foglaltakkal nem ért egyet, abban az esetben pedig a bírósághoz vagy a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat az igényével kapcsolatban.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ROTFL Manó 2016.08.17. 15:06:54

Nekem saját kazánom van. Néha elégetem benne a csekkeket. Gyújtósnak jók.

Manyecska. 2016.08.17. 15:10:30

ezek a nyomorultak a Vizafogón felszereltek "mérőt" a radiátorra 15.000/lakásér'..

The Crazy One 3om 2016.08.17. 15:13:01

nem gyöngyöm, annak nincs határideje. A befizetésnek van határideje. A poszt megírására szánt idő alatt be tudtad volna fizetni...

FDToth 2016.08.17. 15:18:34

ezeket megelőzendő mindenkitől e-számla, az mindig megjön. Érdekes h ha késel 1-2 napot (hiába bk-s fizetés, nekik vmiért 2-3 nap mire lekönyvelik...), akkor jön a köv számlában egy 1 ft-os késedelmi kamat... ez azért vhol kicsinyes... ha meg előbb fizetek (mint 10-ből 9-szer), akkor nincs -1 fT a számlán :D

sáros_tehén 2016.08.17. 15:20:23

@The Crazy One harmadik regisztrációja: Hagyad már.. Ő olyan kurva jól él..
Bár nem értem minek jött ide.. panaszkodni, vagy dicsekedni...

Darth Revan 2016.08.17. 15:27:04

Nem ertem, hogy miert szenvednek az emberek meg mindig a csekk befizetessel.
CSoportos beszedesi megbizas es akkor nincs gondod. A szamlat mindig elore megkapod, szoval, ha valami gond van, akkor meg van idod letiltani.

vizsla_barat 2016.08.17. 15:43:03

fejlettebb orszagban a szamlat automatikusan rarakod egy hitelkartyara majd a 30 napos hataridovel azt kifizeted. Egy 8-10 ossze-vissza jovo kotelezettseget egyszerre egy helyen lehet kifizetni. Persze aki okos magat a hitelkartyat is automatikusan fizeti igy tulajdonkeppen csak a google calendart kell nezni mikor jar le a hitelkartya.

PITTA 2016.08.17. 15:45:14

Dijnet, csoportos beszedés... nem is mondok többet...
21. században próbáljunk már lejönni a csekkről...

PITTA 2016.08.17. 15:46:37

@vizsla_barat: Mi pontosan így járunk el, a dijneten mindent a hitelkártyával fizetünk ki, majd törlesztési napon egyben visszatöltve örülünk, hogy a rezsi után is jár az 1% visszatérítés nomeg mindenre ingyen van az SMS...

netrunner71 2016.08.17. 16:00:47

@Manyecs:

A Főtáv nem szerelhette fel a mérőket. Szerintem.

Alf56 2016.08.17. 16:13:31

Bevallom, még csak 11 éve élek távfűtéses lakásban. De eddig soha nem akartak végrehajtót rámuszítani a főtávosok, pedig volt késedelem többször is.
És igen, ismerik az összevont csekket.
Egyszerre küldik az emlékeztető csekket az újjal, mert a törvény így írja elő, vagyis egy csekken nem szerepelhet 2 havi számla.
Kedves levélíró!
Mélyedj magadba és gondolkozz el, mit csináltál!
Vagy méginkább: MIT NEM!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.17. 16:26:07

"Van minimum határidő, mielőtt behajtóhoz kerül a tartozásunk?"
Van, a fizetési határidő. Azon túl senki nem kötelezhető türelemre.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.17. 16:26:49

@Alf56: en azert fenntartom a lehetoseget, hogy a posztolo iranyaba keletkezhetett elbaszotsag, attol, hogy feled nem. Ugye?

Alf56 2016.08.17. 16:27:24

@Manyecs: Mikor jártál utoljára lakógyűlésen?

Alf56 2016.08.17. 16:33:13

@API bőrtok kartszmentes eladó: Mint írtam, volt már elmaradásunk. Szépen küldtek még egy csekket, előbb-utóbb be lett fizetve. Ahogy a Főtáv is írja: 60 nap (vagyis már 2 db hátralékfelszólítás) után adják át követeléskezelőnek az ügyet.
Vagyis jön a kérdés: mi minden NEM történt meg, amit a kedves levélíró elfelejtett elárulni nekünk?

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.17. 16:37:18

@pószter: .
1., vegyél vissza az arcból. Nem csak az aktuális csekkel voltál elmaradva
2., ha fizettél volna időben ...
3., nem kaptál csekket ... ismerős, velem is előfordult már, hogy "nem kaptam csekket"
4., ha nem kaptál, neked kell utánajárni, mancika nem tudhatja, hogy te "nem kaptál", ő csak azt látja, hogy nem fizettél
5., ha 1x (tizenX) éve nem volt "huhh, hóvége van", akkor miért nem váltottál még csoportos beszedésre?

megannyi fontosch kérdés

Manyecska. 2016.08.17. 16:41:36

@Alf56: oszt miért? most szerelték fel egy hónapja..

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.17. 16:42:20

@FDToth: sajnos semmi kicsinyesség nincs benne. EU-s jogharmonizáció (ráadásul nem is 1-2 hónapos, hanem több éves). Késedelmes fizetés esetén kötelező jelleggel kell kamatot számolni elvileg mindenkinek (aki számlát állít ki). Sokan nem teszik, ha rápörögne az apeh, sok céget megszekszuálhatna.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.17. 16:44:49

@Alf56: valami ilyesmi lehetett

Szöszi titkárnő beront a főnökéhez:
- Főnök, főnök megszűnik az APEH!
Azt írják a levélben, hogy ez az utolsó felszólítás!

Alf56 2016.08.17. 16:52:49

@Manyecs: Azért, mert radiátorra csak költségosztót szerelhetnek.
Ezt meg csak a társasház teheti meg, ha a lakógyűlés ezt megszavazta.
Ismét kérdés: TUDSZ-E egyáltalán arról, hogy minden évben van lakógyűlés és ott határozatokat hoznak?

vizsla_barat 2016.08.17. 17:01:13

@PITTA: nalunk ez inkabb 2.5-3% plusz a hitelkartyanak nincs dija. Minthogy nincs dija a folyoszamlanak es az aututalasnak se. Egy okos ember csak rebate-kbol osszeszed evi 500-1000 dollart (sam's club kartya 5%-ot ad uzemanyagra. Havi kb 50 dollart tankolunk. Az 30 dollar evente. Nem tunik soknak,de miert hagyjam ott?)

FDToth 2016.08.17. 17:01:50

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: hallottam erről, de volt azóta töb NAV.os ellenőrzés is a cégünknél (ÁFA) és sosem mondták h porbléma lenne, pedig látták h később folyik be a pénz vagy kéősbb utalunk, mint az esedékesség, de kamatot sosem számolunk. Van vagy 10-12 elég nagy partnerünk (bizonyoso szektorban a legnagagyobbak, és ők sem számolnak kamatot sosoem). A gyakorlat elétr az elmélettől, és nélunk megállaosáds kérédése a számlák kifizetése, midnig eltér a számlán levő dátumtól. uh ezért kicsinyesség a kamat felszámolása :)

PITTA 2016.08.17. 17:15:19

@vizsla_barat: Mi Erstét használunk, az 1+3%ot fizet bizonyos kiválasztott üzletcsoportokra. Választható pl, Barkács, üzemanyag, drogéria, ruházat, elektronikai áruház. Ezek közül 3.
Az 1% mindenre jár, a +3% pedig csak a kiválasztott csoportokra (üzemanyagnál csak 30e forintos keretig). Maga a számla nekem is ingyen van, mert még akkor nyitottam amikor még volt SzuperNulla számlacsomag az Ersténél.
Én csak kb. 50e forintot termelek ki évente a kártyából, de ez Magyarország :-)

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2016.08.17. 17:36:38

@Alf56: Velem a Főgáz próbált hasonlót eljátszani. De kénytelenek voltak beismerni, hogy 3 helyett 0 felszólítást küldtek, így törölték az ügyet, hiába volt már a behajtónál.

É2I 2016.08.17. 17:36:56

Törvényi kötelezettségük a felszólító küldés. Sajnos tértivevényesen csak a kikapcsolási felszólítást kell küldeniük.

Az hogy összejátszanának a postával eléggé scifi kategória, mivel a legtöbb szolgáltató rühelli a postát. A postának elég jó privilégiuma van, hogy még a konkurenciát is szopassa, ergo, ha a szolgáltató saját maga szeretné kivitetni a csekkjeit mindenféle akadályokat gördít/het. Többek közt a fehér csekk is azért született meg, mert a szolgáltatók sokallták a sárga utáni vámot a posta fele. (Nálunk is üzemelt egy kft leolvasásra és kézbesítésre, a kézbesítést gyakorlatilag kigolyózta a posta.)
Egyszóval, az a csekk vagy más postaládájába került vagy a szemétbe - ki tudja ki által. Az ilyen malőrök elkerülésére legjobb, ha az ember figyeli, hogy kitől jött meg a számla és kitől nem.

Azt nem mondanám, hogy menjen csoportosra, mert ügyintéztem ilyet és a szolgáltató-ügyfélbank párosítás elég nagy szívás lehet. Nem beszélve arról, hogy bármikor eltűnhet a ködben a már jól működő kapcsolat is.

Jómagam utalok, elektronikusan megkapom a számlát és átutalom. Ez annyi odafigyelést kíván, hogy tudom havonta mennyi számlám jön és 1-2 alkalommal le kell ülnöm a gép elé, hogy teljesítsem azokat. Nem ördöngösség, meg amúgy is gép előtt vagyok, még többet is, mint kellene.

Visszatérve; a felszólításnak díja van, amelyet a szolgáltató jogosan számlázhat és számláz is, plusz a késedelmi kamat, melynek mértéke törvényileg meg van határozva. De egy számlát nem göngyölhet, azaz annyit közölhet, hogy mennyi a tartozásod a számla kibocsátás alkalmával.
A hatvan napnál régebbi tartozásokat meg eladják behajtó cégeknek, törvényileg megtehetik. És egyre kevesebb helyen foglalkoztatnak arra munkaerőt, hogy hajkurásszák a notórius nem fizetőket, akár évekig, inkább eladják behajtócégnek, akik szinte semmit sem tudnak a tartozás mikéntjéről, de nem nonprofit kompániák, tehát kiszámlázzák a munkájukat. Ez történt itt is. Lehet idegesítő, de ha odafigyel az ember nem kerül idáig.
Persze becsúszhat mindenkinél, én is fizettem már néhány százast emiatt. De én voltam a hunyó, azt hittem azt a számlát már kiegyenlítettem és nem ellenőriztem le, upsz, így jártam.

Az meg, hogy az is idegesít, hogy odaírják mennyit spóroltál, hahh. Tessék a kurmánynál reklamálni, ugyan is ezt is törvényi kötelességük feltüntetni. Ergo nem több, mint propaganda. Nem védve a szolgáltatót, de még meg is büntetik, ha nem szerepel rajta, mint ahogy volt is büntetés valamelyik ellen, mert nem a kurmány által meghatározott narancs színnel lett kiemelve emenemescselekedet.

2016.08.17. 18:23:42

@É2I: szerintem ezzel mindent frappánsan össze is foglaltál, posztoló a főtávval együtt szarjon sünt, mi meg mehetünk hosszúhétvégézni. Shabbat shalom, éljen szentistván megilyenek.

végrehajtó helyettes 2016.08.17. 18:28:18

@The Crazy One harmadik regisztrációja:
Ugyan, nem volt a postaládában csekk, így abban a hónapban fizetnie se kellett. Nem egyértelmű? :D

Az ilyen barmok megérdemlik a sorsukat, már bocsánat.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2016.08.17. 20:50:22

nem tudom, nekem valahogy feltűnik, ha nem fizetem be az egyik hónapban amit havi rendszerességgel kell fizetnem. pedig 10 éve mindig van hó vége...

gabors 2016.08.17. 20:55:45

"Úgy szeretek ebben az országban élni! Öröm pénzelni ezt a sok szar léhűtőt"

miota kotelezo Mo-on elni ???

Répázó 2016.08.18. 06:24:58

@gabors: Ez jó! Ez a gondolkodásmód hozza el majd a változást.

Manyecska. 2016.08.18. 08:16:03

@Alf56: ki a frász mondta hogy OTT LAKOM??? :DD:O a páromé..Istennek hála én budai lány vagyok cirkófüttéssel. :D
Ennél már csak a szomszédja jobb aki bedobálja hozzá a csekkjeit a postaládába múltkor majdnem rárúgta már az ajtót.. Nehéz panelprolikkal tárgyalni!

Manyecska. 2016.08.18. 08:22:19

@Alf56: amúgy hálás lehecc tavaly a párom felhívta a vizeseket és számon kérte miért olyan sok a csatornadíj..?? :D Aztán közölte hogy sajnos ezt nem tudja kifizetni..:P kicsit üvöltözött addig vigyázba ültem. Csak szólnék hogy az üveglapok cseréjére MI szükség volt a teraszokon pl.??? akkor lukat csináltak hogy simán ki lehetett volna zuhanni a sokadikról. Pedig tudunk rövidebb útvonalat is. /:DD/ Poszter meg soha nem hallott elektronikus számláról hol él Grönlandon??

netrunner71 2016.08.18. 08:36:43

@Manyecs:

" ki a frász mondta hogy OTT LAKOM??? :DD:O a páromé " majd az utolsó megjegyzésed:
" Nehéz panelprolikkal tárgyalni! "

Ezek szerint a párod egy panelproli.

Manyecska. 2016.08.18. 08:45:30

@netrunner71: az panel nélkül is proli, nem tudom mi a kérdés....
:DDD

netrunner71 2016.08.18. 08:56:29

@Manyecs:

Elárulnád, hogy melyik házról beszélsz? Na, csak azért mert nem sok teraszos ház van arrafelé.

The Crazy One 3om 2016.08.18. 08:58:48

@Manyecs: Manyecska, van még abból a piccából. Éhes a testem.

Manyecska. 2016.08.18. 09:10:04

@Kulics: nana, "kedvenc" videóm: www.youtube.com/watch?v=2MSygGFwaoA
2 percnél.. egyik gyereket elhagytam fél percre mert ketten kétfelé rohantak :D nagyon f.sza ünnepség volt a tegnapi előrejelzés is kis esőt ígért oszt most meg itt ülök félig süketen a náthától nem lehetne-e posztolni itten?? :D ON

Manyecska. 2016.08.18. 09:17:27

@netrunner71: ezek a belső teraszok ahogy a lift felől belépsz /két lakás/oldal/ szerintem az összes ilyen..

netrunner71 2016.08.18. 09:38:03

@Manyecs:

Ja, már értem. A függőfolyosókról beszélsz. Nem, nem ilyen az összes.
A Népfürdő utcai 4 épület függőfolyosós, de a Párkány utcában más típusú házak vannak, ott lépcsőházból nyílnak a lakások.

Manyecska. 2016.08.18. 09:42:51

@netrunner71: az függőfolyosó? De nem függ, terasz az! Kiválóan alkalmas paradicsom, bicikli tárolására bár most meg lett fenyegetve mindenki ötvenezerre ha bármit otthagy. Ezért van az hogy a konyhában! tarcsuk a bicikliket képzelheted...éjjel belehullottam a biciklim kosarába fejjel előre..

Bluemotion 2016.08.18. 09:43:44

@vizsla_barat: Igen, Magyarország maga a fertő, valamint a hitelkártyás történeteid valóban mindig sokat segítenek a posztolónak.

netrunner71 2016.08.18. 09:49:46

Jó, ne mélyedjünk el a fogalmak értelmezésében. Illetve mégis.

A terasz úgy nyúlik ki az épületből, nincs fölötte semmilyen építmény és három oldaláról is nyitott. Speciális fajtája a tetőterasz, aminek van teteje, de a három oldala ugyanúgy nyitott. Sokakban az a tévhit él, hogy a terasz nagy alapterületű, de lehet akár egy négyzetméteres is.
Lehet, a függőfolyosó helyett loggiát mondani, ez inkább közelebb van hozzá mint a terasz.
A fenyegetés minden panelre érvényes, tessék az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságnál reklamálni.
Még mindig jobb a konyhában belezuhani a SAJÁT biciklidbe, mint hogy a szomszédod essen bele a folyosón tárolt bringádba amikor ég a ház és nem látni a füsttől.

Hozzáállásod és trollkodásod alapján nem vagy te budai lány, csak a bérelt panelod ablakából átsandítasz az áhított Budára.

Manyecska. 2016.08.18. 09:56:00

@netrunner71: valóban, csak 39 éve élünk Budán, 100m2-en..:DD Légyszi az ON és OFF használatát magadévá tenni hamár itt vitatkozol 20 perce arról hogy hívjuk a loggiát..amúgy kiadó igen, talált-süllyedt, részvényem a Párkány uccai első emelit kilátásért a Spárra :D !

Manyecska. 2016.08.18. 10:05:13

@netrunner71: amúgy mit nem értesz??? egy pi..tsányi 52 nm2-es lakásból kilépve az MÁR egy terasz!! maga a mennyország lehet paradicsomot nevelni meg van leánder -most az hogy két oldalról van egy méter fal..

Manyecska. 2016.08.18. 10:21:30

@netrunner71: amúgy páromé a lakás kicsi nethuszár, ..Budát meg ne irigyeld dupla a vízdíj!! állítom, extra költségként most pl. hetvenezret kell épp fizetni a kőművesnek..és tele vagyunk sünnel.:)) OFF /?/

netrunner71 2016.08.18. 10:27:38

@Manyecs:

A Népfürdő utca első épületéről beszélsz, ha jól emlékszem az a 15-ös szám.
Ott nincsen 52 négyzetméteres lakás. Van 37, 49, 54, 68, 80 és 81 négyzetméteres.
Azzal sincs tisztában, hogy mekkora a lakás aminek a környezetét fikázza, és okoskodik a fűtés mérésről, üvegezésről és tűzvédelmi előírásokról.
Hiteles ember, az egyszer biztos.

netrunner71 2016.08.18. 10:29:28

@Manyecs:

Egyébként kiadó a lakás? Érdekelne. Tök jó lenne egy mért fűtéses alacsony vízdíjú lakás a lányomnak.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.18. 11:36:59

@netrunner71: mondjuk te sem vagy egeszen 100-as, hogy kiado lakasert erdeklodsz egy elozoleg jol megsavazott terhes kistacskolanytol kozvetlenul azutan, hogy.
@Homar Hildah: azt akarom toled, hogy dolgozzy. Te szerencsetlen. Szegyelld mar ossze magad, legalabb neha. Y. ON. Enter.

netrunner71 2016.08.18. 12:18:01

@API bőrtok kartszmentes eladó:

Akkor most már elmondom: szerettem volna valahogy megtudni, ki van a nick mögött, melyik volt szomszédom az illető.
Nagyjából már megvan a lakás, de hagyom a francba az egészet. :-D

netrunner71 2016.08.18. 12:44:14

@API bőrtok kartszmentes eladó:

Nem vagyok gyakori vendég errefelé, úgyhogy nem ismerem Manyecskát.

The Crazy One 3om 2016.08.18. 13:26:34

Tán hesszú hétvége van?

Manyecska. 2016.08.18. 13:30:15

@netrunner71: óhhh feljössz egy sörre? Te hozod..! Ott annyi lakás van abban az uccában is..

Manyecska. 2016.08.18. 13:37:55

@netrunner71: igen, 200.000/hóért bármikor viheted. Aztán a végén összekeveritek a loggiát a terasszal és ki tudja mi történne??

Manyecska. 2016.08.18. 13:40:36

basszus, a lakókat lenyúló közös képviselőktől mentsen meg mindenkit a jóég... !!!
ezek a parasztok kétszer nyúlták le a közöskőccséget is..! rohaggyon meg mind szatyorban /lapos kő alatt/! a helyükben én is elhúztam volna onnan! Remélem senki nem veszi itt magára /:D/ ..

Manyecska. 2016.08.18. 13:44:17

@netrunner71: közös képviselő voltál ott? Gratula! :) az 81 nm-es is az övék volt tudod a háromirányba panorámás..

fillérbaszó vadász 2016.08.18. 14:57:20

"4000 Ft-os csekk befizetése kimarad (vagy a Postával összejátszva nem dobják be. -Esetleg ki sem küldik.. ki tudja?"

Azért ez a "postával összejátszás" durva paranoiára utal és neurológusért kiállt.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.18. 15:04:03

@fillérbaszó vadász: jammelnek, mint a zeneszek a szinpadon, mikor egyik a guitarjaval, masik a masfele hangszerjevel allnak egymassal szemben es ugy masztiznak - hangszerrel.

Dolgozz, te semmirekello, felelotlen, beleszaros fos, le kell teged valtani az eletet jelento deszkakrol (is). ROHADJAL MAR MEG.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.18. 15:27:48

@The Crazy One harmadik regisztrációja: Guluszemu Gromek, ez lesz. Hicskok egyik szereploje.
@Manyecs: regen a kurvakat szabad szemelyeknek hittak. Vajon ok budiba vagy bilibe szartak? Szartak egyaltalan?
(DOLGOZZ TE SZAR.)

ROTFL Manó 2016.08.18. 15:41:17

@API bőrtok kartszmentes eladó: Mindez idáig azt hittem, hogy Gromeck és Papinek a Kopogd le a fán c. klasszikusban szerepel, de azt Melvin Frank rendezte.

netrunner71 2016.08.18. 15:46:32

@Manyecs:

Dehogy voltam közös képviselő. ( mondjuk, nem is lehettem volna) Csak a szüleim lakása volt ott.

The Crazy One 3om 2016.08.18. 16:15:59

büdösgyam, tényleg nem lesz poszt?

herk 2016.08.18. 16:24:28

@É2I:
" És egyre kevesebb helyen foglalkoztatnak arra munkaerőt, hogy hajkurásszák a notórius nem fizetőket, akár évekig, inkább eladják behajtócégnek, akik szinte semmit sem tudnak a tartozás mikéntjéről, de nem nonprofit kompániák, tehát kiszámlázzák a munkájukat."

De miért az ügyfélnek számlázzák? Miért nem a megbizónak, a cégnek?
Ez olyan, mintha engem Józsi megbíz egy munkával, de nem tőle kérem a munkám után járó pénzt, hanem Pistitől.
Itt a szolgáltató egy munkával bizza meg a behajtó céget, tehát a behajtó cég a szolgáltatónak kéne kiszámlázza a munkadijat, nem pedig egy harmadik félnek

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.18. 16:38:38

Ostoba spine, megis mi az anyadat kepzelsz magadrol? Raszart a kepedre a gyerek es most zokogsz, ertem. Amugy sem lenne mas mentseged. Hihetetlen, hogy mindent megengedhetsz magadnak ezen a poszton. Ne, ne szolalj meg, inkabb huzz zacskot a fejedre es ne lelegezz.

The Crazy One 3om 2016.08.18. 16:40:51

@herk: e-e. szerintem jogilag azután már a déháká zrt.-nek tartozol.

herk 2016.08.18. 16:47:55

@The Crazy One harmadik regisztrációja:
Értem, de a tartozás és egy szolgáltatás kérésnek semmi köze egymáshoz.
Oké, hogy nekik tartozok.
De nem én biztam meg a szolgáltatással, tehát nem fizetek más szolgáltatásáért.
Vagy onnantól én vagyok a szolgáltatás kérője is?
Ha nem = nem én kértem, ne nekem számlázzanak
Ha igen = visszavonom a megbizást :-)
(azaz mint a szolgáltatás kérője, törlöm a megbizást, azaz ne hajtsák be a pénzt :-))

The Crazy One 3om 2016.08.18. 16:51:48

@herk:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1500105.TV

átolvasom a vonaton. Elméletben logikus, amit írsz, de biztos törvénnyel védik, hogy ne érvelhess így...

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.18. 16:56:13

@herk: a behajtas koltsegeit is neked kell megfizetni. Es pont. Volt itt is olyan poxxt, ahol 3500Ft-bol lett valami 60e.

HOL AZ UJPOSZT (enter), TE NYOMORULT TETU?

Manyecska. 2016.08.18. 17:32:51

@API bőrtok kartszmentes eladó: jajjne most beszéltem egy rokonommal két napja /90 éves/ ma már lélegeztetőn van. Eltitkolta hogy tüdőrákos:(( ON
amúgy hol a poszt? Tényleg? Hilda a Kormos Villő és még ugrál..?

megamen1 2016.08.18. 20:00:43

@Manyecs: nadeamikor ott vonaglottál kosárba szorult fejjel, égnek emelt üleppel, nem jött apa és csinált meg de nagyon? vagy ez vótezmán? :)

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.18. 20:53:09

@Manyecs: felkursz 2 botot - nem fallikuis jellegut - a falra es mar is felkurhatod a biciklit. A falra. Mar is jobb. Csak ne szemmagassagban legyen a kormanyrud. Nem art nehezkosarmentes-szenszalas. Merugye.

gabors 2016.08.18. 22:01:48

miert nincs poszt ?????

gabors 2016.08.18. 22:08:50

@Dávid András: " Ez a gondolkodásmód hozza el majd a változást. "

Nekem bevalt ... egeszen maskeppen gondolkodom lasd meg vizsla_barat gondolokodasat is ...

ja hogy ez nem segit abban hogy vegre Mo-on is maskepp gondolkozzanak mind a szolgaltatok mind felhasznalok arrol en nem tehetek csak istenre bizom :-)

gabors 2016.08.18. 22:11:29

@Bluemotion: teljesen igaza van !!!

(ne felejtsd el hogy fejlettebb orszagrol beszel bar ez sokaig szitok szo volt itt :-)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.19. 00:07:25

@herk: "Ez olyan, mintha engem Józsi megbíz egy munkával, de nem tőle kérem a munkám után járó pénzt, hanem Pistitől."
A példa nem lyó. Ugyanis pistitől csak akkor kérhetNÉD, ha a megbízáskor megállapodtok abban, hogy pisti kezességet vállal a fizetésért. Első körben így is józsitól kell kérned.

"Itt a szolgáltató egy munkával bizza meg a behajtó céget, tehát a behajtó cég a szolgáltatónak kéne kiszámlázza a munkadijat, nem pedig egy harmadik félnek"
Második tévedés. A szolgáltató biza NEM bízza meg a behajtót. Az eredeti tartozás x%-áért ELADJA a tartozást. Erről persze értesítenie kellene az ügyfelet, és annak is, aki a tartozást megvette. Részletesen, tételesen. Na ezt szokták elmulasztani, ráadásul amikor előkerülnek (jellemzően hónapok múlva), hiába ír nekik az ember, nem tudják megmutatni, hogy az általuk követelt összeg miből jött össze pontosan (mert ez így olyan, hogy nem tetszik neked a szomszéd képe, elkezdesz neki fizetési felszólításokat küldözgetni, perrel fenyegeted. addig, amíg fel nem szólít, hogy rendben, fizet. de mutasd meg, miért tartozik neked. te persze nem tudsz mutatni semmit, így még örülhetsz, ha nem perel be zaklatásért, csalásért). Ezért lehet érvényteleníttetni az egészet, így teremtve meg azt a helyzetet, hogy újfent a szolgáltatónak tartozol. A behajtó (követeléskezelő) meg mehet a rákba.
(hónapokkal ezelőtt, már nem t'om melyik posztnál leírtam ezt részletesen, most nem szedem össze még egyszer)

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.19. 00:13:14

@Manyecs: mitmitmit? mirű' marattam le? mit acc ki és menniyé'? :O

gabors 2016.08.19. 03:58:49

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: igy van velem is probalkoztak bar fejlettebb orszagban mondtam 1. en is rogzitem a beszelgetest es CSAK irasban vagyok hajlando barmi tovabbi tranzakciora ... ha csak hivnak feljelentem a ceget ES aki hivott...

nem is jelentkeztek tobbet semmivel

Manyecska. 2016.08.19. 08:41:25

@megamen: háddehülye vagy de ezt másnak is írhattam volna..@API bőrtok kartszmentes eladó: előbb lesz eső ja.

The Crazy One 3om 2016.08.19. 08:42:41

@API bőrtok kartszmentes eladó: én már vizet gyúrok. Gondolom valami hatalmas durranás lesz. Így a szezon végére egy jó kis Balatonos?

Tehetséges ugandai buzi 2016.08.19. 08:44:37

Na kérem szeretettel, már megreggeliztem, természetesen a munkaidő terhére, de új post még mindig sehol. Hildát elkapta az alkotói válság? Vagy beszállt a hálivudi forgatókönyv-írók sztrájkjába?

Manyecska. 2016.08.19. 09:10:09

@Tehetséges ugandai buzi: itt ananászoscsirke-alkotói "válság" van /szabin vagyok/. behalt a homár??

Antalbaba 2016.08.19. 11:40:55

Kitört a szabi/hosszú hétvége? A Praxison/Munkahelyi terroron legalább volt egy poszt, hogy meddig nem lesz poszt;-)

Rejtélyes 2016.08.19. 11:50:04

Lehet, hogy Hildat kirugtak, annyi panasz erkezett ra... Nem csodalkoznek, ha kapnank egy uj Homart :)

Paeonia 2016.08.19. 11:59:04

A posztoló elég régóta nem láthatott semmilyen közüzemi számlát, ha csak most tűnt fel neki a számlán szereplő rezsicsökkentéses szöveg.
Ez nem a Főtáv és egyéb szolgáltatók hülyesége, hanem törvény írja elő nekik.

Egyébként meg elég használható a főtáv online felülete, ahol tök jól követhetőek a számlák, és akár azonnal fizethetőek is bankkártyával: ugyfelszolgalat.fotav.hu/

Manyecska. 2016.08.19. 12:11:25

@Rejtélyes: talán nem kéne posztolnia nyomkövetőkről, áfa-csalásokról...a vadászok közben méla lesben guggolnak a bokorban..

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.19. 13:26:23

@API bőrtok kartszmentes eladó: Baz+ Kompi, az átkaid hatottak, Helga a pokolra került!

Az Univerzum még olyan 300 milliárd évig fog létezni, és ez alatt folyamatosan nem lesz több homárposzt?

Az egyik szemem sír, a másik üveg.

joska61 2016.08.19. 13:27:20

.... és csekkekkel szaladgál a postára. Ha meg "nemjöncsekk", akkor nem akar fizetni. Hát jól van.

mechanikus körte 2016.08.19. 15:08:18

@vizsla_barat: normális bankoknál itt is ingyenes az átutalás, filléres vagy ingyenes a számlavezetés, a befizetnivalókra meg létezik a díjnet - én is ezt használom, automatikusan áttolja a bankszámlára, küld emailt ingyen, hogy számla érkezett, amit bármikor ki is tudok nyomtatni, ott van pdf-ben. Banki átutalás pedig nem vész el, ellentétben a csekkszelvénnyel...Van millióféle kedvezménykártya meg kupon, csak nálunk fillérbaszásnak minősül ezekkel zsonglőrködni, az ötödiknél, amit rám tukmáltak, én is bevágtam az összeset valahová a fiókba, bohóckodjon velük az, akinek két anyja van. De megértem, hogy nektek ott a messzeségben minden cent számít.:D

megamen1 2016.08.19. 15:13:54

száz fo-rint-nak ötvenafe-le....

The Crazy One 3om 2016.08.19. 15:15:47

Hát akkor én lettem a századik...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.08.19. 15:22:39

@The Crazy One harmadik regisztrációja: Nem jó a kerek szám, legyél a 111-edik, az szebb is.

Kifog a rendőr egy aranyhalat. Mondja a hal:
- Ha visszadobsz, teljesítem 3 kívánságodat.
- Na, akor legyen a zsebemben 123 forint!
Máris ott a pénz.
- Jó, akkor legyen a zsebemben 123456 forint!
Ott is terem.
- Akkor legyen a zsebemben 123456789... nem is. Legyen inkább kerek szám... Óooooo...

The Crazy One 3om 2016.08.19. 15:29:56

@atpijkamo116: ehh, ez tetszett. :)
Keressél egy kereskedő viccet, hátha életjelet ad magáról, arra szokott ugrani...

vizsla_barat 2016.08.19. 15:31:53

@mechanikus körte: Eves szinten csak a Sam's club kartyan 300-450 dollar rebate keletkezik. Nem hiszem,hogy a fillerbaszas erre a jo szo.

gabors 2016.08.19. 16:31:19

@The Crazy One harmadik regisztrációja: "dicsertessek a Jézus Krisztus " mire fel ?? feltamadt ??

gabors 2016.08.19. 16:45:58

@vizsla_barat: azert tedd hozza hogy az eves "tagdij" a sima kartyara $45 a "plus" ahol van 10$ visszaterites $500-kent ot meg $100 .....

most mondtam le a COSTCOT mert nem erte meg kettonknek mert csak mega csomagok vannak es egy kisebb hazban sem tudunk tarolni dolgokat .. pl narancslet csak 4-es csomagban ... fogkremet csak 6-os csomagban tojast min 24db ... kutya kaja akkora zsakban van hogy a szegeny kutya mar reg megunja mire elfogy es sorolhatnam ....

Ja es az arak sem annyira jok mert "sale"en szinte MINDENT megveszek olcsobban a helyi szupermarketban ... tankolni sem megyek oda mert nem bizom a benyaban hiabe 6-8 centtel olcsobb

nagycsalados karibiaiak (nem feherek) vagy del-azsiaknak megeri ahol van 6 gyerek meg plus nagyszulok es van tarolasi lehetoseg

vizsla_barat 2016.08.19. 17:16:25

@gabors: Altalaban a tagdijra kapok egy 25%-os kupont a munkahelytol plusz egy 10 dollaros gift cardot,igy mar nem oly rossz. Nem hiszem hogy a Kroger vagy Meijer vagy a Target tudna versenyezni, de nem is hiszem hogy cel. Minthogy otthon se tudott a Metroval csak a Tesco a hihetetlenul hitvany minoseggel. Nekunk van mit es hol tarolni, es nagyjabol fele-fele jon az amazontol vs Sam's. Hal istennek vasarnap csak alkoholt nem lehet kapni:)

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.08.19. 19:31:37

@herk: "Itt a szolgáltató egy munkával bizza meg a behajtó céget, tehát a behajtó cég a szolgáltatónak kéne kiszámlázza a munkadijat, nem pedig egy harmadik félnek"
Mondok jobbat:
Az általad fizetett önkormányzat megbízza a saját (és általad fizetett) közterület-felügyelőjét, hogy az általad fizetett pénzből épített úton általad fizetett pénzből létesített parkolóhelyen további pénzátadást megtagadva várakozó "ügyfelének" járművét bilincselje jól a helyszínre. E "szolgáltatásért", valamint egy leszerelés "szolgáltatásért" pedig ismételten fizetsz, holott a bilincselés részét tuti nem igényelted volna. :)

koprofágia 2016.08.22. 06:18:17

Volt akar egyetlen ember is a 120 kommentelo kozott,akinek eljutott az agyaig a problema ?
Nem az a gond,hogy nem jott meg a csekk,az sem gond,hogy be kell fizetni.
Egyetlen gond van :
Ha majusban kimaradt egy 2000 ftos befizetes,akkor legkesobb juliusban illene mar negyezrest kuldeni.
Ehelyett ok 2-3 szamlara 4-es betumerettel rairtak, hogy valami nem kerek, majd kiadtak 2500 forintert behajtani a tartozast.

Nagyon jo az online befizetes is, majd biztosan lesznek ilyen jellegu sztorik,oda le lehet irni a sajat megoldasodat, itt nem ez volt a gond.

koprofágia 2016.08.22. 06:21:07

@gabors:
Magyarul a plus mogott van egy z-betu, de olyan szovegkornyezetben egyaltalan nem hasznaljuk a plusz szot, ahol te tobbszor is megtetted.
Az oka nagyon egyszeru : borzasztoan modoros.

herk 2016.08.22. 10:21:48

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
A két eset azért nemugyanaz, mert nem a büntetés részével van a baj, hanem az , hogy A ember tartozik B cégnek, de C cég számláz A-nak, pedig B kéri a szolgáltatást C-nél.
Parkolásnál A ember tartozik B-nek, és B számáláz A-nak. (Nincsen 3. cég.)
süti beállítások módosítása