Olvasónk lendületes levélben gyepálja a Főtávot, olyan határozott kijelentések társaságában, mint a "ha egy csekk kimarad, az nem volt a postaládámban", amit így látatlanban is némi kétkedéssel fogadunk. Vagy tényleg léteznek emberek, akik még soha nem felejtettek el semmit? Kérdéseire, azért megkérdeztük a válaszokat.
Kedves Tékozló Homár!
A Főtávnál nem csak autókat adják el bagóért, a "tartozást" is azonnal kiszervezik, és valakik ebből marhajól megélnek. Ugyanis ha egy "kőkemény" 4000 Ft-os csekk befizetése kimarad (vagy a Postával összejátszva nem dobják be. -Esetleg ki sem küldik.. ki tudja?), a Főtáv nem küld figyelmeztetést, hanem kapásból kiszervezi a tartozás behajtását a DHK-nak, akik 2500 Ft-ért csinálják ezt a "fáradságos munkát", ami kimerül egy emlékeztető-csekk kiküldésében. Minden normális versenyszférában dolgozó cég, a következő csekkre teszi rá az elmaradt havi összeget. Ez miért olyan bonyolult a Főtávnak?
Ma különösen felforrt az agyam, mert egyszerre jött meg a szokásos Főtáv csekk, és a DHK-s levél. És a DHK-nál érdekes módon ismerik az összevont fizetés fogalmát, mert direkt olyan csekket küldtek, amin az elmaradt Főtáv díj és a saját júdáspénzük egyösszegben szerepel. Pusztán ennyit kellett volna tenni
Főtávnak, csak mondjuk két hónapot összeadnak, plusz a "9 forint késedelmi kamat". A "mocskosmulti" UPC ezt meg tudja tenni az "übermagyar" Főtáv nem. Remélem, hogy a most elfogadott 2 milliárd
forintos szoftverfejlesztésükbe ez már benne lesz! (biztos...)A "nemfizetésről" pedig annyit, hogy viszonylag jól élek. 10 éve nem volt olyan, hogy "huhh, hóvége van", tehát ha egy csekk kimarad, az nem volt a postaládámban. Egy éven belül ez már a második eset, és érdekes, hogy pont a Főtáv csekkje "tűnik el", akik azonnal dörzsölik a tenyerüket.
További érdekesség, hogy megnézve az ehavi Főtáv csekket (eddig nem vizsgálgattam ezeket), örömmel értesítenek, hogy a rezsicsökkentési harc (mintha Észak-Koreában lennénk) eredményeképp 6500 helyett, pusztán 5000 lett a távhődíj!!! VÁÚÚÚ!!! Szerintem a globális fölmelegedés is megérdemelne egy hálálkodó rubrikát! Illetve tegyék már oda, hogy az 1500 Ft-os "megspórolt pénzem" el is buktam, mert az előző hónap "elveszett csekkje" 2500-ba fáj.
Úgy szeretek ebben az országban élni! Öröm pénzelni ezt a sok szar léhűtőt (most épp a DHK-nál), akiknek az állam (most épp a Főtáv) állást és fizetést ad a pénzemből!
Kérdés: nincs valami minimum határidő, vagy próbálkozás-szám, amit teljesítenie kell a szolgáltatónak, mielőtt külsős cégre bízza a "behajtást" 50%-os felárral? Illetve a behajtási költség milyen alapon ennyi? Egy ugyanolyan csekk és levél, mintha csak a Főtávtól jönne. (még azt is kinézem belőlük, hogy ugyanott nyomtatják) Tehát akkor a 4-5 ezer forintos Főtáv havidíjnak a fele is ilyen adminisztrációs költség?
üdv!
Kedves Homár Olvasó!
A Főtáv Zrt. üzletszabályzata úgy rendelkezik, hogy ha a felhasználó a tartozását a fizetési határidőben nem fizeti meg, abban az esetben a Zrt. felszólító levelet küld, amelyben jelzi a tartozás összegét. A felszólításban meghatározott határidő eredménytelen leteltét követően jogosult a Zrt. a követelését átadni (engedményezni) DHK Zrt-nek.
A követeléskezelő honlapján látható tájékoztatás szerint Főtáv Zrt-vel megkötött megállapodásuk alapján a 60 napos fizetési késedelemmel érintett távhődíj követelések átadása történik meg a részükre. Emellett megtalálhatóak azok a díjak, amelyek felszámítására a cég jogosult az igényérvényesítés során.
Ha az üzletszabályzatban található felszólítási eljárás elmaradt vagy ha a fizetési késedelem a 60 napot nem lépte túl, akkor javasoljuk a követeléskezelőnél az ezzel kapcsolatos írásbeli panasz megtételét, mert vélhetően ezekben az esetekben a követelés engedményezésére és az ezzel kapcsolatos költségek felszámítására a cégek közötti megállapodással, illetve az üzletszabályzattal ellentétesen történt meg.
Ha a követeléskezelő a panaszra 30 napon belül nem válaszol, abban az esetben a panaszkezeléssel kapcsolatos szabályok megsértése miatt a Magyar Nemzeti Bankhoz fogyasztói kérelmet adhat be. Ha az írásbeli válaszban foglaltakkal nem ért egyet, abban az esetben pedig a bírósághoz vagy a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat az igényével kapcsolatban.
Az utolsó 100 komment: