Olvasónk legalább is csak erre tudott gondolni, amikor visszakapta a szervizelésre küldött mobilját a régi hibával, új fícsörként egy helyes ívre hajlítva. A sztori alatt tanácsok a hasonló esetek elkerülésére.
Kedves Homár!
Sajnos történetem gazdagítja a TMX-el és/vagy Postával pórult jártak esetét.
Huawei P8 Lite telefonomat 2015 októberében vettem egy webshopban. Júniusig semmi problémám nem volt, de egy reggel gondolt egyet a telefon és bekapcsolás után nem látott semmilyen wi-fi hálózatot. A webshop TMX-hez irányított. Vidéken lakok, ezért postaponton keresztül adtam fel szervizbe a telefonomat egy keddi napon. Úgy gondoltam, hogy a gyári doboz tökéletes védelem lesz, főleg, hogy a végig egy kemény nyitható műanyag tokban tartottam, hogy ne legyen semmi baja.
A hét második felében (07.07-én) kellemetlen meglepetés fogadott egy e-mail formájában.A szervizbe megérkezett a telefonom, de az elkészült munkalap és a képek tanúsága szerint - mivel a telefon meghajolt - ezért nem garanciális a hiba kijavítása. Mondanom sem kell köpni nyelni nem tudtam, mert nem ilyen állapotban adtam fel a készüléket. Mikor hajolt meg?
Jeleztem a problémát a TMX-nek, ahonnan egy sablon válasz jött vissza, hogy vagy fizetek, vagy visszaküldik a készüléket 8 napon belül. Írtam a TMX-nek várjanak, amíg az ügyfélszolgálat nyomoz és jeleztem a problémát Huawei ügyfélszolgálatának, akik nekiálltak a nyomozásnak. 07.14-én kaptam egy emailt, amiben leírták ugyanazt amit már TMX is közölt. Azonnal megírtam nekik, hogy ennek örülök, de a probléma a feladás után történt, ezt vizsgálják ki.
Másnap már kaptam egy sms-t a Postától, hogy jön vissza a csomag - ennyit a 8 napról. Ami végül 07.18-án meg is érkezett. Nem meglepő módon tényleg meg van már hajolva a készülék. Sovány vigasz, hogy Huawei ügyfélszolgálat 18-i levele alapján "szigorú minőségi elvárások" miatt ez az eldeformálódás nem történhetett meg sem a Postán sem a TMX-ben. Ha nem tetszik menjek a békéltető testülethez. Vagy a fogyasztóvédelemhez.
Lehet, hogy Uri Geller magyar unokatestvére a Postán/TMX-ben dolgozik és keze ügyébe kerülő készülékek tényleg meghajolnak?
Tanulság?
1. Mielőtt feladod a telefont a szervizbe, szigorúan dokumentáld, mert különben egy hasonló ügyben nem tudsz érdemben reklamálni, mert nincs a kezedben semmi.
2. Azért vettem itthon, mert van garancia. Legközelebb már nyugodtan rendelhetem Kínából a telefont, ha ugyis a saját költségemen kell javíttatnom és még rosszabb állapotban kapom vissza, mint ahogy küldtem.Üdv:
Imre
Az eset fogyasztóvédelmi szempontból:
Kedves Imre!
A posta általános szerződési feltételei a küldemény megsemmisülése vagy megsérülése esetén lehetőséget biztosítanak kártérítési igény érvényesítésére, azonban neked kellene bizonyítani, hogy a feladáskor a szerviz részéről jelzett hiba még nem állt fenn.
A posta a csomag feladásakor többletszolgáltatásokat is biztosít, pl. törékenyként vagy értéknyilvánítással is fel lehet adni a küldeményeket, amelyek biztosítékot nyújthatnak a szállítás során esetlegesen bekövetkező sérülésekkel szemben. Ezen többletszolgáltatások megrendelése nélkül a posta mentesülhet a kártérítési felelősség alól.
Sajnos a következtetést helyesen vontad le, javasolt a telefon állapotának dokumentálása a feladást megelőzően, amelynek alapján az igény a postával vagy a szervizzel szemben is érvényesíthető lett volna, attól függően, hogy a hiba kinél következett be. Csak ilyen módon tudtad volna a kártérítési igény érvényesítéséhez szükséges minden kétséget kizáróan módon igazolni, hogy a hiba feladáskor még nem állt fenn.
A hasonló esetek elkerülése érdekében tanácsolható még a jótállási igény személyes érvényesítése is. A készülék személyes átadásakor a jegyzőkönyvben a felek közösen rögzítik a telefon állapotát, így a továbbiakban nem lehet vita tárgya, hogy az adott sérülés kinél és mikor következett be.
UPDATE
A posztra reagálva az alábbi levelet küldte a Huawei.
Tisztelt Tékozló Homár!
A Huawei Technologies Hungary Kft. az alábbiakban szeretne reagálni az „Uri Geller rokona a Postán vagy a TMX-ben dolgozik” címmel a Szeptember 8-án megjelent bejegyzésükre. Kérjük, hogy tájékoztatásunkat a poszt alatt legyenek szívesek változtatás nélkül közölni.
Ügyfelünk panaszát végleges megoldással lezártuk, amit 2016. augusztus 22-i visszajelzésével el is fogadott. Ezt követően a tárgyban újabb levelet nem kaptunk.
A komfort szolgáltatással a célunk, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek, elsődleges szempont a készülékek biztonsága, amelyre minden partnerünk kiemelt hangsúlyt fektet.
A szervizpartnerünk a posta gyűjtőpontokon leadott készülékeket speciális folyamat szerint kezeli, minden csomagot egyedileg nyitnak fel. A készülékek közvetlenül a felbontás után feldolgozásra kerülnek, ahol az adatfelvitel mellett a készülék külső állapotát is rögzítik. A szerviz elkötelezett amellett, hogy az átlagos havi 30.000 készülék problémamentes javítása mellett minden panaszt kivizsgáljon és az eredmény alapján fejlessze szolgáltatását az ISO 9001 szabványú Minőségirányítási Rendszer alkalmazásával.
Üdvözlettel:
Huawei Technologies Hungary Kft.
230e 2016.09.08. 11:26:09
ancsika 2016.09.08. 11:30:11
(ha levideózom ahogy becsomagoltam még utána 5 percre rá összetörhettem)
mondjuk azért egy törékeny matrica lehet jót tett volna neki, vagy futárszolgálattal visszaküldeni, vagy személyesen...
Terézágyú 2016.09.08. 11:30:42
Sajnálom a posztolót, én biztos nem adnék fel csomagot postán manapság (jó pár éve manapság)... Jobban jár az ember, ha személyesen viszi el, még ha az idő pénz is... Főleg az ilyen eleve zűrös ügyekben, mint elromlott kütyü javítása...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.09.08. 11:31:00
Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 11:36:12
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 11:37:40
Azt el is feledtem kozolni Many-nyecskaval, hogy a gnocchival veszett jol mukodik egyutt a dio.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:43:46
A TMX-nek is kéne dokumentálnia, hogy sértetlen csomagot vett át, amiben tört mobil volt.
A törékeny matrica mit segít, ha rálép egy elefánt?
The Crazy One 3om 2016.09.08. 11:45:07
www.youtube.com/watch?v=SXA3UW_mEKU
230e 2016.09.08. 11:45:13
Darth Revan 2016.09.08. 11:50:33
1) ha a postai kiszallitas kozben serult meg a telefon, akkor a szerviz atvevoje jelezhette volna, hogy gaz van a csomaggal. (egy meghajolt telefon eseten a doboz is szarra torik.
2) a szerviz hajlitotta meg a kezuleket
mindenesetre szar ugy
Manyecska. 2016.09.08. 11:51:13
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:53:09
Tehát ha simán adom fel a csomagot, és egy nejlonzacskóban, apró darabokra törve érkezik meg, akkor ígyjátram, ugyanez törékeny matricával vaskos kártérítéssel jár? vagyhogy?
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:57:23
A TMX abban érdekelt, hogy ne kelljen dolgoznia. Ha szól, hogy a Posta a ludas, akkor a poszter kártérítést kap, vesz egy másik készüléket, az is elromlik, és dolgozhat rajta a TMX. Így viszont a poszter nem vesz több telót, de még ha megint össze is kapar egy mobilra valót, vigyázni fog, nehogy olyat válasszon, amit a TMX javít.
Manyecska. 2016.09.08. 11:58:00
Megpróbáltam a rúzsommal aláírni .....furán nézett a postás..
The Crazy One 3om 2016.09.08. 11:59:24
" 4. A törékeny, fragile jelzésű csomagokat a GLS General Logistics Systems alkalmazottjai figyelemmel és gondossággal kezelik, ennek a jelzésnek a feltüntetése azonban nem eredményez az általánosnál nagyobb kárfelelősséget, és nem mentesíti a feladót az áru jellegének és a csomagszállítás általános körülményeinek megfelelő és a tartalom épségét garantáló csomagolás alól. "
gondolom a postánál sem különböztetnek meg óvatos postást meg óvatosabbat. Tehát induljunk ki abból, hogy az összes kétbalkezes és gorombán bánnak a csomagolással. Magyarul: csomagoljuk be tisztességesen a küldeményt és fogunk tudni köpni, meg nyelni.
Terézágyú 2016.09.08. 11:59:45
"ugyanez törékeny matricával vaskos kártérítéssel jár? vagyhogy? "
Nyilván a posta külön pénzt felszámít ha a csomagodat törékenynek nyilvánítod, és kéred rá a patricát... Ilyen esetben fizet, ha mégis eltörik, vagyis ez tulajdonképpen egy biztosítási díj.
230e 2016.09.08. 12:00:08
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 12:00:36
Terézágyú 2016.09.08. 12:01:51
Terjedelmes és/vagy törékeny kezelés a küldemény alapdíjának 50%-a"
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:09:17
Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 12:11:00
Akkor ezt vehetjük úgy, hogy zsarolás? Ha nem fizetsz többet, akkor _esetleg_ megsérül a csomagod?
Számtalan megválaszolatlan kérdés!
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:12:01
The Crazy One 3om 2016.09.08. 12:13:07
megsérül így is, úgy is, de ha biztosítás van rá, akkor fizetnek. IS.
Terézágyú 2016.09.08. 12:13:15
"Tehát a posta elemi érdeke, hogy a nem-törékeny csomagokat jól megatapossák, hogy legközelebb drágábban törékenynek adják fel. "
Amennyiben a posta nem más, mint a Gonosz megtestesülése, akkor igen :)
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:13:39
Terézágyú 2016.09.08. 12:15:38
"Akkor ezt vehetjük úgy, hogy zsarolás? Ha nem fizetsz többet, akkor _esetleg_ megsérül a csomagod?"
Hát, azért is külön fizetni kell, hogyha azt akarod, hogy már másnap megkapja a címzett a levelet...
(Annó még a sima levélnél is normál dolog volt, hogy a Budapesten délelőtt feladott levelet én másnap délelőtt megkaptam a kicsiny falumban...)
FDToth 2016.09.08. 12:17:12
telefon magától nem hajlítodik el, dobástól sem, max hő hatására...
de mondjuk a tmx nem vizsgálat azt, hohgy a felhasználó áltla jelzett hibának köze van-e a törött teleofonhoz (mert attól h meg van hajolva, még mondjuk lehet szoftverhibás, vagy pediog hibás egy olyan alketrész, aminke semi köze a deformálódáshoz)
Egyiks ismerősöm esete: rendelt egy háztartási gépet, kihozta a futár, nem cosmagolták ki. később - még aznap - vették észre h pár gomb be van a gépen nyomódva. jelezték a kereskedőmnek, aki mondta h megjavtja jótállásba, de a szállítási djíat ő nem fizetni (10 kg feletti cucc, bekötött). Mivel kvázi azzal, hogy megjavította, elismerte h gyári hibás, de a szállítási díjat nem fizette vissza, ismrősöm elment a BBt-hez és kinek ítált a BBT? hát a kerekedőnek... elfogadta a kereskedő azon indokát, hoyg ő jó fej volt a jótállási javítást illetően... a jogbban mióta van jófejség... szóval BBT kb...
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 12:19:09
akkor odaírhatod a matricára, hogy "ugye megmondtam?!"
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 12:24:26
Az elsőbbségire gondolsz? Felejtsd el. Nekem küldtek olyat. Szerdán feladták. Péntek délutánig semmi. Elmentem érdeklődni, hogy wtf? Megnyugtattak, ha kedd estig nem kapom meg, AKKOR reklamálhatok (illetve aggódhatok, mert reklamálni egyedül a feladónak áll jogában).
Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 12:27:20
Régen - az átkosban - volt erre egy rendszer, hogy a monogramos zsebkésedet, bicskádat, magas élű solingeni manikűrollódat a biztonsági ellenőrzéskor leadhattad egy olyan borítékba, mint amilyenbe a filmtekercseket adtuk le kidolgozásra. Leragasztották, volt rajta egy letéphető fül, amin volt egy azonosítószám. Azt megkaptad. A szám megtalálható volt a borítékon is. Az egyik sztyuárdesz (régi nevén: légiutas-kísérő) elvitte ezeket és bezárta a gépen egy olyan fiókba, amihez te menet közben garantáltan nem fértél hozzá. A célállomáson meg a cetli ellenében megkaptad a békanyúzó bugylibicskádat.
Na, mára ezt a rendszert továbbfejlesztették úgy - hogy eltörölték az egészet. Most az van, hogy kidobhatod. Vagy berakhatod egy nagy, átlátszó plexihengerbe, de nem őrzik név szerint, bárki elviheti a monogramos zsebkésedet, bicskádat, magas élű solingeni manikűrollódat.
Nekem az fáj, hogy volt egy működő rendszer. A fejlődés meg az, hogy nincs.
Terézágyú 2016.09.08. 12:28:37
"Szerdán feladták. Péntek délutánig semmi. Elmentem érdeklődni, hogy wtf? Megnyugtattak, ha kedd estig nem kapom meg,"
??? Szerdától keddig???? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Terézágyú 2016.09.08. 12:31:44
"Nekem az fáj, hogy volt egy működő rendszer. A fejlődés meg az, hogy nincs."
ne politizájjunk kéremszépen.
Manyecska. 2016.09.08. 12:31:50
enrico palazzo 2016.09.08. 12:34:42
CID.. 2016.09.08. 12:42:02
no.nick.today 2016.09.08. 13:12:00
Azt írta a poszter, hogy a gyári dobozban adta fel a telefont.
Ha a doboz is le lett zúzva, akkor a Posta a hunyó.
Ha a doboz sértetlen, akkor summantás van.
IMEI számot nézte a poszter?
Terézágyú 2016.09.08. 13:21:05
Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 13:40:40
Na, ennek a javítást is megúsztuk!
Végül is egy összeesküvés-elméletbe ez simán belefér...
Terézágyú 2016.09.08. 13:49:10
Ha a postai verziót nézzük:
Meg lehet hajlítani egy becsomagolt telefont?
Lehetséges, hogy egy postai dolgozó, aki a kezébe vette a csomagot, érezte, hogy ez egy telefon, csak úgy viccből meghajlította?
sarostehen 2016.09.08. 14:14:26
Lokál nem jó? Esetleg blikk? :)))
sarostehen 2016.09.08. 14:18:32
1. már eleve úgy tette bele
2. a posta hajlította meg
3. a TMX-ben tették tönkre
A sérül a doboz, akkor a 2-es variáció.
Ha nem sérült a doboz akkor 1-3. Ekkor a TMX-el kell leboxolni, hogy ki hajlította meg.
És ilyen ennek a telefonnak a gyári doboza:
www.youtube.com/watch?v=mh-7Gf14nkE
Dikusz 2016.09.08. 14:36:35
É2I 2016.09.08. 14:49:59
Mérgező Hulladék 2016.09.08. 14:54:06
herk 2016.09.08. 15:19:25
"Mivel kvázi azzal, hogy megjavította, elismerte h gyári hibás"
Ez mióta van igy? Elárulom: semmióta.
Mondom a példát.
Van 2 ember.
Tény: az egyik a gyilkos.
Nem bizonyitható, hogy az egyes számú a gyilkos, ezért felmentik.
Mivel a kettő közül az egyik gyilkos, és az elsőt felmentették, le kell-e csukni a 2-est?
A válasz: NEM
Azért, mert nem bizonyitható, hogy az első a gyilkos, az nem jelenti azt, hogy az első nem gyilkos. Csak annyit jelent, hogy nincs elegedő bizonyiték. Lehet, hogy ő volt, de lehet, hogy nem.
Itt ugyanaz a helyzet.
1. Nem bizonyitható, hogy az eladó hibázott vagy a vevő.
-> ebből az következik, hogy nem lehet az eladót büntetni, mert nem bizonyitható
2. Az eladó jófej volt, és megjavitotta.
-> még mindig nem következik az, hogy az eladó hibázott, mert lást az 1. pontot, nem bizonyitható
3. tehát a biróság helyes döntés hozott, lást az első pontot
lutria 2016.09.08. 15:23:20
Visszafelé minden ugyanígy,leplombált dobozt kap a címzett,előtte nyitják ki,úgyhogy nem mondhatják hogy a postás törte össze,hajlította el,lopta el...
És mindezt meg lehet rendelni lakásra,munkahelyre stb.,nem tudom a postaponton tartanak-e üres TMX dobozt.
The Crazy One 3om 2016.09.08. 15:31:09
KisIst 2016.09.08. 15:40:42
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 15:47:20
megamen1 2016.09.08. 15:59:39
de az is lehet, hogy a pocsta egy csillagkapu segítségével akarta eljuttatni a telefon a célállomásra. az a szar meg csak a teret tudja faszán meggörbíteni, a telefont meg nem annyira jól. csakígylehetett.
Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 16:01:54
Mondjuk nem is hülyeség! Alapítok egy luxusmaffiát! Aki csak csiliárdosok kölkeit rabolja el, de a fogva tartás az szigorúan luxuskörülmények közt lenne. Medence, pálmafák, koktélok, maláj kurvák.
Valaki társulna?
:-D
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 16:24:50
Így végülis "csak" szerdától péntekig. Ennyit arról, hogy másnap.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 16:28:29
Melyik nickedre gondolsz?
Ez a legutolsó "CID." törlés:
"@sugargiraffusplumps.: Lehet, te még nem voltál kitiltva, kezd te :D"
2016.01.06. Extrém futam... poszt
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 16:29:42
Oké, én. Elrabolhacc.
The Crazy One 3om 2016.09.08. 16:53:37
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 17:55:38
Telefonos értékesítésre állt át a hirhedt Országos Telefonkönyv Kft.
Hilda önmagát (az egész posztot) kimoderálta
bestofhomar.blog.hu/2016/08/05/telefonos_ertekesitesre_allt_at_a_hirhedt_orszagos_telefonkonyv_kft
The Crazy One 3om 2016.09.08. 18:58:45
- Kinembasszale...
perelli · http://felirat.blog.hu/ 2016.09.08. 20:16:25
További magyar hang 2016.09.08. 20:44:45
Kedves Hilda!
Erre légyszi térjen ki bővebben, konkrét példán keresztül bemutatva a fogyasztóvédelmi szakember, hogy pontosan mi az a dokumentálási módszer, ami bármely szolgáltató, hatóság, etc... előtt megállja a helyét, támadhatatlan és valóban védi a fogyasztót.
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.08. 20:46:26
Doryyka 2016.09.09. 00:07:10
Rekordom: Level a Lurdy Hazbol a IX. Balazs Bela utcaba ket het.
pa2 2016.09.09. 06:43:49
1. Mielőtt feladod a telefont a szervizbe, szigorúan dokumentáld, mert különben egy hasonló ügyben nem tudsz érdemben reklamálni, mert nincs a kezedben semmi."
Ezzel semmit nem ersz el.
Egy video,amin egy sertetlen keszuleket csomagolsz be,ugy is keszulhet,hogy te osszetorod a tiedet,es a csomagolaskor a haverod azonos tipusu modelljet veszed fel,majd leallitod a felvetelt,es becsomagolod a torottet ,es azt adod fel.
pa2 2016.09.09. 06:47:23
A torekeny kulonszolgaltatas a postanal jelkepes.
Ha a csomagolason nincs kulserelmi nyom, akkor semmilyen esetben nem fizetnek.
Ha falhoz vagja valaki a becsoamgolt mobilt,a tartalom darabokra torik, de a cosmagolasnak semmi baja nem lesz.
Elsore ez egy szemet huzasnak tunik a posta reszerol, de ha fizetnenek a sertetlen csomagolasra is,akkor a serult kijelzos telefonokat nem szervizbe kuldenek (egy s7 edgen a kijelzo csereje 100 ezer forint korul van), hanem feladjak postan torekenykent,majd kerik a karteritest.
Majmász Gedeon 2016.09.09. 13:08:49
Nem legalább is, hanem legalábbis!
peter3374 2016.09.09. 18:16:25
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 18:39:20
Volt vagy 15 éve.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 19:18:37
Régen így volt. De aztán bevezették a budaörsi elosztót, és a szomszéd utcába is Budaörsön keresztül megy a levél.
Ildikó nagy 2016.09.09. 21:57:24
István Vidaa 2016.12.07. 18:41:13
trob 2018.10.30. 22:10:53