Tékozló Homár

Uri Geller rokona a Postán vagy a TMX-ben dolgozik/Frissült a Huawei válaszával

2016.09.08. 11:23 | Homár Hilda | 71 komment

shutterstock_136487447.jpg

Olvasónk legalább is csak erre tudott gondolni, amikor visszakapta a szervizelésre küldött mobilját a régi hibával, új fícsörként egy helyes ívre hajlítva. A sztori alatt tanácsok a hasonló esetek elkerülésére.

Kedves Homár!

Sajnos történetem gazdagítja a TMX-el és/vagy Postával pórult jártak esetét. 

Huawei P8 Lite telefonomat 2015 októberében vettem egy webshopban. Júniusig semmi problémám nem volt, de egy reggel gondolt egyet a telefon és bekapcsolás után nem látott semmilyen wi-fi hálózatot. A webshop TMX-hez irányított. Vidéken lakok, ezért postaponton keresztül adtam fel szervizbe a telefonomat egy keddi napon. Úgy gondoltam, hogy a gyári doboz tökéletes védelem lesz, főleg, hogy a végig egy kemény nyitható műanyag tokban tartottam, hogy ne legyen semmi baja.

A hét második felében (07.07-én) kellemetlen meglepetés fogadott egy e-mail formájában.A szervizbe megérkezett a telefonom, de az elkészült munkalap és a képek tanúsága szerint - mivel a telefon meghajolt - ezért nem garanciális a hiba kijavítása. Mondanom sem kell köpni nyelni nem tudtam, mert nem ilyen állapotban adtam fel a készüléket. Mikor hajolt meg?

Jeleztem a problémát a TMX-nek, ahonnan egy sablon válasz jött vissza, hogy vagy fizetek, vagy visszaküldik a készüléket 8 napon belül. Írtam a TMX-nek várjanak, amíg az ügyfélszolgálat nyomoz és jeleztem a problémát Huawei ügyfélszolgálatának, akik nekiálltak a nyomozásnak. 07.14-én kaptam egy emailt, amiben leírták ugyanazt amit már TMX is közölt. Azonnal megírtam nekik, hogy ennek örülök, de a probléma a feladás után történt, ezt vizsgálják ki.

Másnap már kaptam egy sms-t a Postától, hogy jön vissza a csomag - ennyit a 8 napról. Ami végül 07.18-án meg is érkezett. Nem meglepő módon tényleg meg van már hajolva a készülék. Sovány vigasz, hogy Huawei ügyfélszolgálat 18-i levele alapján "szigorú minőségi elvárások" miatt ez az eldeformálódás nem történhetett meg sem a Postán sem a TMX-ben. Ha nem tetszik menjek a békéltető testülethez. Vagy a fogyasztóvédelemhez. 

Lehet, hogy Uri Geller magyar unokatestvére a Postán/TMX-ben dolgozik és keze ügyébe kerülő készülékek tényleg meghajolnak?

Tanulság? 
1. Mielőtt feladod a telefont a szervizbe, szigorúan dokumentáld, mert különben egy hasonló ügyben nem tudsz érdemben reklamálni, mert nincs a kezedben semmi.
2. Azért vettem itthon, mert van garancia. Legközelebb már nyugodtan rendelhetem Kínából a telefont, ha ugyis a saját költségemen kell javíttatnom és még rosszabb állapotban kapom vissza, mint ahogy küldtem.

Üdv:

Imre

Az eset fogyasztóvédelmi szempontból:

Kedves Imre!

A posta általános szerződési feltételei a küldemény megsemmisülése vagy megsérülése esetén lehetőséget biztosítanak kártérítési igény érvényesítésére, azonban neked kellene bizonyítani, hogy a feladáskor a szerviz részéről jelzett hiba még nem állt fenn.

A posta a csomag feladásakor többletszolgáltatásokat is biztosít, pl. törékenyként vagy értéknyilvánítással is fel lehet adni a küldeményeket, amelyek biztosítékot nyújthatnak a szállítás során esetlegesen bekövetkező sérülésekkel szemben. Ezen többletszolgáltatások megrendelése nélkül a posta mentesülhet a kártérítési felelősség alól.

Sajnos a következtetést helyesen vontad le, javasolt a telefon állapotának dokumentálása a feladást megelőzően, amelynek alapján az igény a postával vagy a szervizzel szemben is érvényesíthető lett volna, attól függően, hogy a hiba kinél következett be. Csak ilyen módon tudtad volna a kártérítési igény érvényesítéséhez szükséges minden kétséget kizáróan módon igazolni, hogy a hiba feladáskor még nem állt fenn.

A hasonló esetek elkerülése érdekében tanácsolható még a jótállási igény személyes érvényesítése is. A készülék személyes átadásakor a jegyzőkönyvben a felek közösen rögzítik a telefon állapotát, így a továbbiakban nem lehet vita tárgya, hogy az adott sérülés kinél és mikor következett be.

UPDATE

A posztra reagálva az alábbi levelet küldte a Huawei.

Tisztelt Tékozló Homár!

A Huawei Technologies Hungary Kft. az alábbiakban szeretne reagálni az „Uri Geller rokona a Postán vagy a TMX-ben dolgozik” címmel a Szeptember 8-án megjelent bejegyzésükre. Kérjük, hogy tájékoztatásunkat a poszt alatt legyenek szívesek változtatás nélkül közölni.

Ügyfelünk panaszát végleges megoldással lezártuk, amit 2016. augusztus 22-i visszajelzésével el is fogadott. Ezt követően a tárgyban újabb levelet nem kaptunk.

A komfort szolgáltatással a célunk, hogy az ügyfelek elégedettek legyenek, elsődleges szempont a készülékek biztonsága, amelyre minden partnerünk kiemelt hangsúlyt fektet.

A szervizpartnerünk a posta gyűjtőpontokon leadott készülékeket speciális folyamat szerint kezeli, minden csomagot egyedileg nyitnak fel. A készülékek közvetlenül a felbontás után feldolgozásra kerülnek, ahol az adatfelvitel mellett a készülék külső állapotát is rögzítik. A szerviz elkötelezett amellett, hogy az átlagos havi 30.000 készülék problémamentes javítása mellett minden panaszt kivizsgáljon és az eredmény alapján fejlessze szolgáltatását az ISO 9001 szabványú Minőségirányítási Rendszer alkalmazásával.

Üdvözlettel:
Huawei Technologies Hungary Kft.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

230e 2016.09.08. 11:26:09

Ezt is a TMX javítja? Akkor egy márkával megint kevesebb amit vennék.

ancsika 2016.09.08. 11:30:11

hogy lehet vajon hivatalossá tenni egy csomag feladást?
(ha levideózom ahogy becsomagoltam még utána 5 percre rá összetörhettem)

mondjuk azért egy törékeny matrica lehet jót tett volna neki, vagy futárszolgálattal visszaküldeni, vagy személyesen...

Terézágyú 2016.09.08. 11:30:42

Postában megbízni ősi... hm... milyen szokás?... :(
Sajnálom a posztolót, én biztos nem adnék fel csomagot postán manapság (jó pár éve manapság)... Jobban jár az ember, ha személyesen viszi el, még ha az idő pénz is... Főleg az ilyen eleve zűrös ügyekben, mint elromlott kütyü javítása...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.09.08. 11:31:00

Hogy a szent szarban kell dokumentálni? Csinálok egy fotót róla? Azt mondják, hogy korábban készült. Postáskisasszony előtt csomagolom be, feltartva a sort? Életszerű...

Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 11:36:12

De hogy a rákban bizonyítsam, hogy a postán épségben adtam fel? Ha otthon fényképezem le, az nem jó, mert lehet, hogy egy ép készüléket fotózok le, majd egy selejtest rakok be a dobozba, szóval azt a fényképet a posta nem fogja elfogadni, ha kártérítésért folyamodok. Esetleg fényképezzem le a postahivatalban, a postáskisasszonnyal a háttérben, aki egy aznapi újságot tart a kezében, amin látszik a dátum? Ehez nem fognak asszisztálni a postáslányok, az hót ziher, mert ez valszeg nincs benne a munkaköri leírásukban.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 11:37:40

Ha lesoprodik yelen civilizacionk es marad egy RAW planeta es ujjaszervezodik szepen, lepcsonkent minden es ujcivilizacione lesz mar es az is kipusztul es megint ujra, na, meg akkor sem lesz becsulete a TMX karaktersornak sehogyan sem, ez a nagy helyzet.
Azt el is feledtem kozolni Many-nyecskaval, hogy a gnocchival veszett jol mukodik egyutt a dio.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:43:46

@ancsika: Lefotózod a mai Népszbadságon, láthatóan sérülésmentes állapotban. Nem életszerú, hogy utána ráugrasz, és pozdorjává törve csomagold be.

A TMX-nek is kéne dokumentálnia, hogy sértetlen csomagot vett át, amiben tört mobil volt.

A törékeny matrica mit segít, ha rálép egy elefánt?

The Crazy One 3om 2016.09.08. 11:45:07

köpni, nyelni nem tudsz, de kettőt kattintani talán még tudtál volna, ha ehhez is mérnöki diploma kell.

www.youtube.com/watch?v=SXA3UW_mEKU

230e 2016.09.08. 11:45:13

@atpijkamo116: Nem, de arra fizet a posta. Persze jó lenne tudni hogy az eredeti csomagolás milyen állapotban van, hacsak nem egy a csomagban lakó manó hajlította meg.

Darth Revan 2016.09.08. 11:50:33

durva.
1) ha a postai kiszallitas kozben serult meg a telefon, akkor a szerviz atvevoje jelezhette volna, hogy gaz van a csomaggal. (egy meghajolt telefon eseten a doboz is szarra torik.
2) a szerviz hajlitotta meg a kezuleket

mindenesetre szar ugy

Manyecska. 2016.09.08. 11:51:13

@API bőrtok kartszmentes eladó: óhhköszi, puszi, bár dildót olvastam, ugye.. /azzal biztos jól lehet gurigázni a tévé előtt../@Tehetséges ugandai buzi: :DD

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:53:09

@230e: "arra fizet a posta"

Tehát ha simán adom fel a csomagot, és egy nejlonzacskóban, apró darabokra törve érkezik meg, akkor ígyjátram, ugyanez törékeny matricával vaskos kártérítéssel jár? vagyhogy?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:57:23

@Darth Revan: "a szerviz atvevoje jelezhette volna, hogy gaz van a csomaggal."

A TMX abban érdekelt, hogy ne kelljen dolgoznia. Ha szól, hogy a Posta a ludas, akkor a poszter kártérítést kap, vesz egy másik készüléket, az is elromlik, és dolgozhat rajta a TMX. Így viszont a poszter nem vesz több telót, de még ha megint össze is kapar egy mobilra valót, vigyázni fog, nehogy olyat válasszon, amit a TMX javít.

Manyecska. 2016.09.08. 11:58:00

Kecseg.jön most a csomag, vegyem át pda-aláírón, ujja kell aláírni!! hová fejlődünk még? :D
Megpróbáltam a rúzsommal aláírni .....furán nézett a postás..

The Crazy One 3om 2016.09.08. 11:59:24

ezt írja a GLS:
" 4. A törékeny, fragile jelzésű csomagokat a GLS General Logistics Systems alkalmazottjai figyelemmel és gondossággal kezelik, ennek a jelzésnek a feltüntetése azonban nem eredményez az általánosnál nagyobb kárfelelősséget, és nem mentesíti a feladót az áru jellegének és a csomagszállítás általános körülményeinek megfelelő és a tartalom épségét garantáló csomagolás alól. "

gondolom a postánál sem különböztetnek meg óvatos postást meg óvatosabbat. Tehát induljunk ki abból, hogy az összes kétbalkezes és gorombán bánnak a csomagolással. Magyarul: csomagoljuk be tisztességesen a küldeményt és fogunk tudni köpni, meg nyelni.

Terézágyú 2016.09.08. 11:59:45

@atpijkamo116:
"ugyanez törékeny matricával vaskos kártérítéssel jár? vagyhogy? "

Nyilván a posta külön pénzt felszámít ha a csomagodat törékenynek nyilvánítod, és kéred rá a patricát... Ilyen esetben fizet, ha mégis eltörik, vagyis ez tulajdonképpen egy biztosítási díj.

230e 2016.09.08. 12:00:08

@atpijkamo116: ha még hozzácsapsz egy törékeny, értéknyilvánított verziót akkor nagyjából igen.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 12:00:36

@atpijkamo116: lehet biztositast kotni. De mindent athuz, hogy A POSTAN BIZONY LOPNAK.

Terézágyú 2016.09.08. 12:01:51

"mpl postacsomaghoz igénybe vehető többletszolgáltatások

Terjedelmes és/vagy törékeny kezelés a küldemény alapdíjának 50%-a"

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:09:17

@Terézágyú: @API bőrtok kartszmentes eladó: @230e: Tehát a posta elemi érdeke, hogy a nem-törékeny csomagokat jól megatapossák, hogy legközelebb drágábban törékenynek adják fel.

Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 12:11:00

Valaki jogban jártas elmagyarázhatná, hogy ha NEM kérek értékbiztosítást, akkor a PTK szerint senki nem lesz felelős a Magyar Királyi Póóóstán, ha szállítmányozás közben netántalán mégis megsérül a csomagom tartalma? Ha nem kérek biztosítást, akkor büntetlenül összetörhető a csomagom? Nyilván az a válasz, hogy az összetett szállítási folyamatban sok ember kezén átmegy, nehéz lenne bizonyítani, hogy konkrétan ki törte el. De egyetemes felelősség nincs, ha nem kérek biztosítást?

Akkor ezt vehetjük úgy, hogy zsarolás? Ha nem fizetsz többet, akkor _esetleg_ megsérül a csomagod?

Számtalan megválaszolatlan kérdés!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:12:01

Szibérián keresztül küldtem pár bőröndöt. Egy ép porcika nem volt bennük. A magyar Posta fizetett, mint a katonatiszt. Bár ez nagyon nem vígasztalt.

The Crazy One 3om 2016.09.08. 12:13:07

@Tehetséges ugandai buzi: "Ha nem fizetsz többet, akkor _esetleg_ megsérül a csomagod? "
megsérül így is, úgy is, de ha biztosítás van rá, akkor fizetnek. IS.

Terézágyú 2016.09.08. 12:13:15

@atpijkamo116:
"Tehát a posta elemi érdeke, hogy a nem-törékeny csomagokat jól megatapossák, hogy legközelebb drágábban törékenynek adják fel. "

Amennyiben a posta nem más, mint a Gonosz megtestesülése, akkor igen :)

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:13:39

400 ezer forintos kütyüt akartam postával küldeni. A biztosítás 50 ezer felett lett volna. Leszállítottam magam.

Terézágyú 2016.09.08. 12:15:38

@Tehetséges ugandai buzi:
"Akkor ezt vehetjük úgy, hogy zsarolás? Ha nem fizetsz többet, akkor _esetleg_ megsérül a csomagod?"

Hát, azért is külön fizetni kell, hogyha azt akarod, hogy már másnap megkapja a címzett a levelet...

(Annó még a sima levélnél is normál dolog volt, hogy a Budapesten délelőtt feladott levelet én másnap délelőtt megkaptam a kicsiny falumban...)

FDToth 2016.09.08. 12:17:12

sztem ugyanúgy, ahogyan rendelsz és kihozza a futár, és ha átveszed, sérült, akor az a te probléámd, ez fordítva is igaz. A postaának kell megbizonoysodnia rólah nem sérül tmréket vezs-e át( mondjuk ez hogyan teszi, jó kérdés...). Ez egy olyan dolog, ami szintén fekete lyuk a törvénykezében...
telefon magától nem hajlítodik el, dobástól sem, max hő hatására...
de mondjuk a tmx nem vizsgálat azt, hohgy a felhasználó áltla jelzett hibának köze van-e a törött teleofonhoz (mert attól h meg van hajolva, még mondjuk lehet szoftverhibás, vagy pediog hibás egy olyan alketrész, aminke semi köze a deformálódáshoz)

Egyiks ismerősöm esete: rendelt egy háztartási gépet, kihozta a futár, nem cosmagolták ki. később - még aznap - vették észre h pár gomb be van a gépen nyomódva. jelezték a kereskedőmnek, aki mondta h megjavtja jótállásba, de a szállítási djíat ő nem fizetni (10 kg feletti cucc, bekötött). Mivel kvázi azzal, hogy megjavította, elismerte h gyári hibás, de a szállítási díjat nem fizette vissza, ismrősöm elment a BBt-hez és kinek ítált a BBT? hát a kerekedőnek... elfogadta a kereskedő azon indokát, hoyg ő jó fej volt a jótállási javítást illetően... a jogbban mióta van jófejség... szóval BBT kb...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 12:19:09

@atpijkamo116: "ugyanez törékeny matricával"
akkor odaírhatod a matricára, hogy "ugye megmondtam?!"

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 12:24:26

@Terézágyú: "Hát, azért is külön fizetni kell, hogyha azt akarod, hogy már másnap megkapja a címzett a levelet..."

Az elsőbbségire gondolsz? Felejtsd el. Nekem küldtek olyat. Szerdán feladták. Péntek délutánig semmi. Elmentem érdeklődni, hogy wtf? Megnyugtattak, ha kedd estig nem kapom meg, AKKOR reklamálhatok (illetve aggódhatok, mert reklamálni egyedül a feladónak áll jogában).

Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 12:27:20

@Terézágyú: Nekem régi vesszőparipám a vágóeszközök a reptéren.

Régen - az átkosban - volt erre egy rendszer, hogy a monogramos zsebkésedet, bicskádat, magas élű solingeni manikűrollódat a biztonsági ellenőrzéskor leadhattad egy olyan borítékba, mint amilyenbe a filmtekercseket adtuk le kidolgozásra. Leragasztották, volt rajta egy letéphető fül, amin volt egy azonosítószám. Azt megkaptad. A szám megtalálható volt a borítékon is. Az egyik sztyuárdesz (régi nevén: légiutas-kísérő) elvitte ezeket és bezárta a gépen egy olyan fiókba, amihez te menet közben garantáltan nem fértél hozzá. A célállomáson meg a cetli ellenében megkaptad a békanyúzó bugylibicskádat.

Na, mára ezt a rendszert továbbfejlesztették úgy - hogy eltörölték az egészet. Most az van, hogy kidobhatod. Vagy berakhatod egy nagy, átlátszó plexihengerbe, de nem őrzik név szerint, bárki elviheti a monogramos zsebkésedet, bicskádat, magas élű solingeni manikűrollódat.

Nekem az fáj, hogy volt egy működő rendszer. A fejlődés meg az, hogy nincs.

Terézágyú 2016.09.08. 12:28:37

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
"Szerdán feladták. Péntek délutánig semmi. Elmentem érdeklődni, hogy wtf? Megnyugtattak, ha kedd estig nem kapom meg,"

??? Szerdától keddig???? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Terézágyú 2016.09.08. 12:31:44

@Tehetséges ugandai buzi:
"Nekem az fáj, hogy volt egy működő rendszer. A fejlődés meg az, hogy nincs."

ne politizájjunk kéremszépen.

Manyecska. 2016.09.08. 12:31:50

Igen, ilyen kis szopócsillag-matricákat kell tervezni azt rányomni...

enrico palazzo 2016.09.08. 12:34:42

Továbbra sem fogom megérteni, hogy műszaki cikket, cipőt miért rendelnek webshopból. Nyilván a kurvanehéz, vagy kurvanagy tárgyaknál megértem, de egy telefonnál?!

CID.. 2016.09.08. 12:42:02

Már megit mi a bűbánatos faszért lettem kitiltva?

no.nick.today 2016.09.08. 13:12:00

... és mi lett a dobozzal? Arról senki sem ír!
Azt írta a poszter, hogy a gyári dobozban adta fel a telefont.

Ha a doboz is le lett zúzva, akkor a Posta a hunyó.
Ha a doboz sértetlen, akkor summantás van.
IMEI számot nézte a poszter?

Terézágyú 2016.09.08. 13:21:05

De a telefon nem eltört (taposás, leesés miatt) hanem elgörbült (meghajolt - írta a pószter)...

Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 13:40:40

@Terézágyú: Ennyi erővel még az is lehet, hogy a TMX-nél megnézik a csomagot, amit kaptak. Van rajta ajánlott, vagy értéknövelt matrica? Nincs? Akkor kicsomagolják, körbenéznek, hogy látja-e valaki és ha nem, akkor gyorsan kettőbe hajlítja a javításra kapott telefont és máris küldi vissza a lusta disznaja, hogy saaajnos ez olyan hiba, amit biztos a tulajdonosa okozott azzal, hogy ráült.

Na, ennek a javítást is megúsztuk!

Végül is egy összeesküvés-elméletbe ez simán belefér...

Terézágyú 2016.09.08. 13:49:10

@Tehetséges ugandai buzi:
Ha a postai verziót nézzük:

Meg lehet hajlítani egy becsomagolt telefont?
Lehetséges, hogy egy postai dolgozó, aki a kezébe vette a csomagot, érezte, hogy ez egy telefon, csak úgy viccből meghajlította?

sarostehen 2016.09.08. 14:14:26

@atpijkamo116: "Lefotózod a mai Népszbadságon, "

Lokál nem jó? Esetleg blikk? :)))

sarostehen 2016.09.08. 14:18:32

Ha a gyári dobozban meghajlott a telefon, akkor három lehetőség van:

1. már eleve úgy tette bele
2. a posta hajlította meg
3. a TMX-ben tették tönkre

A sérül a doboz, akkor a 2-es variáció.
Ha nem sérült a doboz akkor 1-3. Ekkor a TMX-el kell leboxolni, hogy ki hajlította meg.

És ilyen ennek a telefonnak a gyári doboza:
www.youtube.com/watch?v=mh-7Gf14nkE

Dikusz 2016.09.08. 14:36:35

@CID..: Szerintem azért, mert már elég régen nem szóltál hozzá :)

É2I 2016.09.08. 14:49:59

Én is vakartam a fejem amikor pár hete a netről rendeltem egy új elektronikai terméket és kiderült csak a postával hajlandók szállíttatni. De ott volt az is, hogy a postásnak kötelessége megvárni a kibontást. Nem voltam rest és mikor megjött a cucc, stoppoltam a postment; várjom míg kibontom. Mivel se az árát se az aláírásomat nem adtam míg le nem lett csekkolva, kénytelen volt - sűrű szájhúzogatások mellett - megvárni. Bár próbálta menteni a helyzetet, hogy "csak nem küldtek féltéglát", de nem árultam el, hogy nem a küldőnek nem hiszek, hanem a Magyar Királyi Prostának. De minden rendben volt, jár a piros pötty nekik. Ámen.

Mérgező Hulladék 2016.09.08. 14:54:06

@sarostehen: ez jó megközelítés, hogy megtudd, kinél ment tönkre a telefon; a szereplők ezt elfogadva már tudják is. Kivéve a postát, ha nem ők léptek rá, de akkor nem is érdekli őket. Bár ha ők, akkor sem. És ha a TMX volt, igazából őket sem érdekli, mert nem lehet őket boxolásra kényszeríteni. Imre meg végül mindenképp ott áll az elhajlott telefonjával, kártérítés nélkül, és sosem ad fel a jövőben postán semmit (de ezt egyébként is így kellene csinálnia), és nem visz a TMX-hez telefont.

herk 2016.09.08. 15:19:25

@FDToth:
"Mivel kvázi azzal, hogy megjavította, elismerte h gyári hibás"
Ez mióta van igy? Elárulom: semmióta.

Mondom a példát.
Van 2 ember.
Tény: az egyik a gyilkos.
Nem bizonyitható, hogy az egyes számú a gyilkos, ezért felmentik.
Mivel a kettő közül az egyik gyilkos, és az elsőt felmentették, le kell-e csukni a 2-est?
A válasz: NEM

Azért, mert nem bizonyitható, hogy az első a gyilkos, az nem jelenti azt, hogy az első nem gyilkos. Csak annyit jelent, hogy nincs elegedő bizonyiték. Lehet, hogy ő volt, de lehet, hogy nem.

Itt ugyanaz a helyzet.
1. Nem bizonyitható, hogy az eladó hibázott vagy a vevő.
-> ebből az következik, hogy nem lehet az eladót büntetni, mert nem bizonyitható
2. Az eladó jófej volt, és megjavitotta.
-> még mindig nem következik az, hogy az eladó hibázott, mert lást az 1. pontot, nem bizonyitható
3. tehát a biróság helyes döntés hozott, lást az első pontot

lutria 2016.09.08. 15:23:20

Nekem az a rész furcsa hogy ő ment a postapontra feladni a telót,mert a TMX úgy működik hogy kiküld egy bazi nagy kék dobozt-vastag szivacs béleléssel-leplombálva,a tulaj szeme előtt felnyitja a postás,beleteszi a telefont+kitöltött iratokat,rögtön leplombálja,ráragasztja postai címiratot.
Visszafelé minden ugyanígy,leplombált dobozt kap a címzett,előtte nyitják ki,úgyhogy nem mondhatják hogy a postás törte össze,hajlította el,lopta el...
És mindezt meg lehet rendelni lakásra,munkahelyre stb.,nem tudom a postaponton tartanak-e üres TMX dobozt.

KisIst 2016.09.08. 15:40:42

Nem postán kellett volna feladni... Még ha vidéki, akkor sem...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 15:47:20

@sarostehen: Hát milyen maffiózó lenne belőled? Elrabolsz egy milliomost, és a családjának egy Blikkel fotózod le? Nem vesznek komolyan.

megamen1 2016.09.08. 15:59:39

telefont elgörbíteni ősi román szokás.
de az is lehet, hogy a pocsta egy csillagkapu segítségével akarta eljuttatni a telefon a célállomásra. az a szar meg csak a teret tudja faszán meggörbíteni, a telefont meg nem annyira jól. csakígylehetett.

Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 16:01:54

@atpijkamo116: Na jó, de minden milliomos csimotáját nem rabolhatja el személyesen Thomas Crown. Ha ő járna el az emberrablásban, akkor 650-es Gulfstream magángéppel elvinné New Yorkba az áldozatot, út közben Dom Perignon pezsgővel itatná és a Time Square-en fotózná le úgy, hogy a háta mögött látszana valamelyik óriás kivetítőn az aznapi dátum. Tessék, itt a fénykép, hogy el van rabolva. Kegyetlen kínokat áll ki, miközben leerőszakoljuk a torkán a luxuspezsgőt, szóval tessék fizetni minél hamarabb!

Mondjuk nem is hülyeség! Alapítok egy luxusmaffiát! Aki csak csiliárdosok kölkeit rabolja el, de a fogva tartás az szigorúan luxuskörülmények közt lenne. Medence, pálmafák, koktélok, maláj kurvák.

Valaki társulna?

:-D

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 16:24:50

@Terézágyú: még most is ott pattog az állam a járólapon, pedig már több hónapja volt. Amúgy még aznap (péntek) este kihozták (miután érdeklődtem, neeeem, nem merül fel bennem a gondolat, hogy azért, mert érteklődtem a levél hogyléte-holléte iránt :) ).
Így végülis "csak" szerdától péntekig. Ennyit arról, hogy másnap.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 16:28:29

@CID..: "Már megit mi a bűbánatos faszért lettem kitiltva?"

Melyik nickedre gondolsz?

Ez a legutolsó "CID." törlés:
"@sugargiraffusplumps.: Lehet, te még nem voltál kitiltva, kezd te :D"

2016.01.06. Extrém futam... poszt

The Crazy One 3om 2016.09.08. 16:53:37

@atpijkamo116: amúgy te is eltrehánykodod a blogodat. Történt valami finomság július ótA?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 17:55:38

@The Crazy One 3om: Némileg jogos. Mentségemre legyen mondva, hogy az utóbbi hónapban csak néhány kommentet törölt a hilda. Bizonyos értelemben kivétel ez alól:

Telefonos értékesítésre állt át a hirhedt Országos Telefonkönyv Kft.
Hilda önmagát (az egész posztot) kimoderálta
bestofhomar.blog.hu/2016/08/05/telefonos_ertekesitesre_allt_at_a_hirhedt_orszagos_telefonkonyv_kft

The Crazy One 3om 2016.09.08. 18:58:45

-Mikor van egy nőnek orgazmusa?
- Kinembasszale...

További magyar hang 2016.09.08. 20:44:45

"…javasolt a telefon állapotának dokumentálása a feladást megelőzően…"

Kedves Hilda!
Erre légyszi térjen ki bővebben, konkrét példán keresztül bemutatva a fogyasztóvédelmi szakember, hogy pontosan mi az a dokumentálási módszer, ami bármely szolgáltató, hatóság, etc... előtt megállja a helyét, támadhatatlan és valóban védi a fogyasztót.

Doryyka 2016.09.09. 00:07:10

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: elsöbbsegi=/= masnapra ott van. Ha odaert, akkor soron kivül kezbesitik.

Rekordom: Level a Lurdy Hazbol a IX. Balazs Bela utcaba ket het.

pa2 2016.09.09. 06:43:49

"Tanulság?
1. Mielőtt feladod a telefont a szervizbe, szigorúan dokumentáld, mert különben egy hasonló ügyben nem tudsz érdemben reklamálni, mert nincs a kezedben semmi."

Ezzel semmit nem ersz el.
Egy video,amin egy sertetlen keszuleket csomagolsz be,ugy is keszulhet,hogy te osszetorod a tiedet,es a csomagolaskor a haverod azonos tipusu modelljet veszed fel,majd leallitod a felvetelt,es becsomagolod a torottet ,es azt adod fel.

pa2 2016.09.09. 06:47:23

A GVTI valaszabol pedig egy baromi fontos info hianyzik :
A torekeny kulonszolgaltatas a postanal jelkepes.
Ha a csomagolason nincs kulserelmi nyom, akkor semmilyen esetben nem fizetnek.
Ha falhoz vagja valaki a becsoamgolt mobilt,a tartalom darabokra torik, de a cosmagolasnak semmi baja nem lesz.
Elsore ez egy szemet huzasnak tunik a posta reszerol, de ha fizetnenek a sertetlen csomagolasra is,akkor a serult kijelzos telefonokat nem szervizbe kuldenek (egy s7 edgen a kijelzo csereje 100 ezer forint korul van), hanem feladjak postan torekenykent,majd kerik a karteritest.

Majmász Gedeon 2016.09.09. 13:08:49

Hilda!
Nem legalább is, hanem legalábbis!

peter3374 2016.09.09. 18:16:25

@atpijkamo116: teljesen hihető a sztorid, hogy 40.000 volt a biztosítás, amikor amikor 1.000.00Ftig 1620 Ft az értékbiztosítás...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 18:39:20

@peter3374: Persze, az ujjamból szoptam.

Volt vagy 15 éve.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 19:18:37

@Terézágyú: "a Budapesten délelőtt feladott levelet én másnap délelőtt megkaptam a kicsiny falumban.."

Régen így volt. De aztán bevezették a budaörsi elosztót, és a szomszéd utcába is Budaörsön keresztül megy a levél.

Ildikó nagy 2016.09.09. 21:57:24

Telekomnál vásároltam a készülék ugyan ez a típus a hibajelenség ugyanez .Az eljárás is azt hittem szemtengely ferdülésem ,mert olyan görbe volt a telefon,hogy elállt a pulttól mikor lerakta elém az ügyintéző. Ez a második teló amit a TMX így vagy hasonló módon javított nekem egy éven belül. Mindenhova fordultam Fogyasztóvédelem egy évig ült majdnem az ügyön végeredmény forduljak bírósághoz polgári peren. A másik tui népámítás a Média és hírközlés onnan már 3 hónapja semmi visszajelzés.A teló szériahibás mondta egy független szervíz akihez bevittem bevizsgáltatni mivel lehet ilyen sérülést okozni.Szóval sok szemét semmirekellő Uri Geller dolgozik ennél az egy igazán szakzseni szervíznél nem a postán. Kérdem én egy szervíznek miért nincs telefonos ügyintézője csak email. Az üzletben már előrre tudták ,hogy semmit nem tehetek. És mégvalami az ügyintéző mikor bekerül a telefon megnézi jegyzőkönyvet vesz fel a hibáról és nem vehet át látványosan sérült készüléket.Ez viszont olyan görbe volt,hogy nem tudtam beletenni a tokjába amiből a helyszínen az ügyintéző vette ki amit rögzített az üzletben lévő kamera is.Persze mikor erre is rákérdeztem nézzük vissza,hogy vette át ez sem állt jogomban kérni. Egyszóval erősen működik az Ott verünk át ahol akarunk cégek ebben az Országban.Vegyél vigyed fizess,ha gond van vele akkor jön a Nem rendeltetésnek megfelelöen használt süket duma és elfogyott a jogod minden felett.

István Vidaa 2016.12.07. 18:41:13

Mai napon kaptam vissza a garanciális javításra leadott P8 Lite készülékemet. A telefon meghajlott. Igen, meggörbült. Eddig csak városi legendának hittem, de engem is utolért.Mechanikai behatásra fogták, amire ugyan semmi bizonyíték, csak úgy kijelentették.A telefont csak én használom, semmi baj nem érte, állandóan tokban van. Továbbá feltételezésekbe bonyolódtak. Tehát semmi bizonyosság, csak feltehetőleg, valószínűleg és talán.És a másik poén az, hogy megvonták a garanciáját. Nyilván nem hagyom annyiban, és arra kérek minden görbe P8 lite tulajdonost,(mert sokan vannak ám) hogy ők se tegyék.

trob 2018.10.30. 22:10:53

@Terézágyú: Szomorú azért az is, hogy ha nem fizeted meg a törékeny csomag felárat, tuti összetörik. Pont mint a védelmi pénz. Véletlenül se az, hogy vigyáznak arra, amit szállítanak.
süti beállítások módosítása