Látják ezt a szép, rendezett, letisztult konyhát? Na, hát NIkié egész biztosan nem így néz ki, pedig ikeás elemekből ikeás kollégák lemérése után gyártva, ikeás szakik rakták össze.
Kedves Homár!
A történetem tavaly tavasszal kezdődött, amikor is úgy döntöttem, hogy az IKEAból szerzem be az új konyhabútorom, egy "Personlig" konyhapulttal kiegészítve, mivel a készen kapható darabok nem voltak megfelelőek az elképzeléseimnek. Gondoltam az IKEA nem tűnik el egyik napról a másikra, 25 év garanciát ígér, azért az már csak jelent valamit, megéri azt a plusz pénzt nekem hogy ne egy kisvállalkozót kelljen hajkurásszak, ha valami probléma merülne fel.
Az első gond rögtön a bútorlap beszerelésekor adódott, kiderült, hogy az előzetes, saját, IKEA által kiküldött "szakember" által történt felmérés nem teljesen úgy sikerült, mint amiben az asztalos kollégával megállapodtunk, kisebbek lettek a darabok. Ezt egyből jeleztem is a kiérkező embereknek, akik beszerelték a bútorlapot (mivel azt mások végezték, mint a felmérést), majd az IKEA felé is - egy hónap múlva leráztak egy nyilatkozattal az asztalos cég felől (mivel alvállalkozókkal dolgoznak, mint kiderült), ami körülbelül abból állt, hogy "mi mindent jól csináltunk, ez van szevasz". Úgy voltam akkor vele, hogy ezzel már nem tudok mit csinálni, nem gondoltam volna, hogy nekem is le kellett volna mérni és megkérdőjelezni a szakember munkáját, legközelebb okosabb leszek, elkönyveltem tanulópénznek.
Egy év is alig telt el, észrevettem, hogy több helyen is felázott a bútorlap, a mosogatógép felett valamint a mosogató mellett is. 2016. májusában jeleztem a problémát, június közepére többkörös felmérés után sikerült is érvényesítsem a garanciát, 4-6 hét múlvára ígérték a csere bútorlap elkészítését és beszerelését, gyorsított eljárás keretében.
Ebből az lett, hogy szeptember 7.-re sikerült mindezt leszállítani, ami bőven meghaladta a 4-6 hetet, június óta. Az asztalos kiérkezett, szétkapta a meglévő bútort, kikötött gázt-vizet, aztán mikor elkezdte volna összerakni az új pultot, kiderült, hogy a 3 darabból álló pultból csak 1 db. méreteit sikerült eltalálni, a többi nem illeszkedik a régi helyére egyáltalán, többnyire a derékszögek teljes hiánya következtében. A kolléga, aki beszerelni jött emlékezett is, hogy ő vette fel a méreteket, de "ő ilyet biztosan nem adott meg", tehát megintcsak nem az ő hibája, hogy 3 hónap elteltével nem sikerült megfelelő darabokat kiszállítani - ismét.
Szóval most ott tartok, hogy a lakásomban hevernek az új, hibás darabok, mivel azok még mindig nem kerültek elszállításra - egy budapesti lakásban meg ilyen nagy extra bútoroknak nem terveztem előre helyet, nincs egy garázsom, ahol tárolhatnám őket, plusz mozgatni sem olyan egyszerű, mivel nem éppen kis és könnyű darabokról beszélünk. Úgy vannak ott, ahogy a kolléga kibontotta.
Szóval felmerül a kérdés, hogy kinek a hibája mindez? Mert az asztalos cég eddig is a kezét mosta, már a tavalyi, eredeti rendelésnél is, most meg újra nem sikerült a megfelelő bútorlapot elkészíteni, még az eredeti mintájára sem, és eddig a reakció annyi volt, hogy ezt a gyár ronthatta el, nem ők, mert nem ők gyártják a bútorlapot. Arról nem is beszélve, hogy nekem már többször is szabadságot kellett kivenni azért, hogy mindenféle "szakembereket" várjak állapotfelmérésre, beszerelésre, szállításra, satöbbi, és eddig nem igazán látom megtérülni a részemről befektetett időt.
A problémát most is azonnal jeleztem, ahol a kedves hölgy a telefon másik felén nekem tette fel a kérdést, hogy "milyen megoldást látok a problémára"... Erre a válaszom, hogy ez a probléma nem is lenne szabad, hogy fennálljon, de ha már így alakult, akkor a cégnek kellene mielőbb megoldást találnia rá, nem pedig tőlem elvárni, hogy megoldjam, mivel nekem, amint az a tavalyi panaszbejelentésemből is látszik, nem sok beleszólásom van a történtekbe. Mivel azonban a(z újbóli) méretezési malőr miatt minimum még egy szabadnapom el fog menni az újbóli szállításra/szétszerelésre/beszerelésre/elszállításra, ezért ezzel kapcsolatban igényt tartanék valamiféle kártérítésre, mivel ez teljes mértékben elkerülhető lett volna, ha megfelelően készül el a méretek felvétele, ergó jól végzik a munkájukat.
Ma 8. napja, hogy a hibás bútordarabokat nem szállították el, hívtam újra a kedves ügyfélszolgálatot, mit lehet tenni, hogy ez megoldódjon, mivel azt ígérték, hogy mihamarabb elszállítják. Ma már azt mondták, hogy csak az új bútorlap elkészültekor, mikor jönnek beszerelni, vinnék el. Kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy kitehetem-e az egész cuccot a folyosóra úgy, ahogy van - vigye, aki akarja alapon - mindenféle jogi következmények nélkül? Mert a korábbiakból kiindulva, nem szeretném 3-4 hónapig kerülgetni egy nem erre a célra kialakított helységben, ami ez esetben a nappalim.
Köszönöm a segítséget előre is!
Niki
Kedves Niki!
A hatályos jogszabályok szerint a vállalkozási szerződés alapján az IKEA eredmény megvalósítására, azaz a konyhabútor elkészítésére köteles, Te pedig annak átvételére és a vállalkozói díj megfizetésére. Amennyiben az IKEA közreműködő, azaz alvállalkozó igénybevételével készítette el a konyhabútort, akkor annak magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el. Ennek következtében a hibás teljesítés miatt az IKEA kellékszavatossággal tartozik és ezen kötelezettsége teljesítésével kapcsolatos költségek (pl. a konyhabútor elszállításának díja) is az IKEA-t terhelik. Ezen túlmenően az IKEA-tól igényt tarthatsz a hibás teljesítésből eredő, bizonyítható károdnak a megtérítésére.
Tekintve, hogy vállalkozási szerződés alapján te az átvételre és a díj megfizetésére vagy köteles, nem javasoljuk a hibás bútordarabok ingatlanból történő kipakolását és megőrzés nélkül hagyását, mert a későbbiekben azok szerződésszerű korábbi átvételét és a hibás mivoltát sem tudnád igazolni.
Javasoljuk viszont, hogy tértivevénnyel ellátott levélben tájékoztasd az IKEA-t arról, hogy a korábban számukra jelzett kicserélési igényedet továbbra is fenntartod, viszont a hibás bútorokat nem áll módodban megőrizni, így amennyiben azokat saját költségen nem szállítják el az általad megadott határidőig, akkor fuvarozó céggel fogod az IKEA címére szállíttatni azokat, amely szállítás számlával igazolt költségét az IKEA-ra fogod hárítani, az esetleges egyéb, a hibás teljesítésből eredő károddal együtt.
Amennyiben 30 napon belül nem kapsz indokolással ellátott választ, a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályok megsértése miatt az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatsz. Egyéb esetben pedig lehetőséged van az illetékes békéltető testület ingyenes eljárása, illetve bírósági eljárás során érvényesíteni az igényedet az IKEA-val szemben.
Kedves Hilda!
Ismételten köszönjük a segítségedet az IKEA vásárlójának panasza kapcsán. Tájékoztatásul szeretnénk közölni veletek, hogy a vevőszolgálat munkatársai felvették a kapcsolatot a vásárlóval, akinek az elnézést kérték a kellemetlenségekért. A szóban forgó bútort a szállítócég elvitte a hölgy lakásáról, az új bútordarabra pedig garanciális rendelést adott le az IKEA. A termék várhatóan október elején érkezik majd meg az áruházba, ezután a kiszállítás és szerelés időpontját is egyezetjük a vásárlóval.
Az IKEA számára elsődleges szempont, hogy minden vásárló és látogató kellemes élményekkel gazdagodjon. A cseretermék mellett a vállalat egy ajándékkártyát is felajánlott a hölgynek, és bízik abban, hogy Nikoletta örömét leli majd az elkészült új konyhában.
Amennyiben további információra van szükségetek, kérjük, forduljatok hozzánk.
Üdvözlettel:
Az IKEA csapata
Terézágyú 2016.09.16. 10:46:39
Terézágyú 2016.09.16. 10:50:00
Én ezt megértem, de már hallottál olyankor, hogy ilyen dologért kártérítést fizetett volna bármilyen cég is...?
"Ma 8. napja, hogy a hibás bútordarabokat nem szállították el, hívtam újra a kedves ügyfélszolgálatot, mit lehet tenni, hogy ez megoldódjon, mivel azt ígérték, hogy mihamarabb elszállítják. Ma már azt mondták, hogy csak az új bútorlap elkészültekor, mikor jönnek beszerelni, vinnék el."
Ha külön csak ezért kijönnének, az neked újabb munkanap-kiesés lenne ám... :(
ancsika 2016.09.16. 10:53:49
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.16. 10:54:00
Nem kell hajkurászni, addig nem fizetsz, míg minden nem pöpec.
Ha a pult nincs rendesen leszigetelve, akkor, és csak akkor szépen megdagad, cserés. A te érdeked, hogy mindenhol, ahova víz kerülhet, le legyen sziloplaszttal szigetelve. Ez nem agysebészet.
nem_vagyok_dj 2016.09.16. 11:00:12
É2I 2016.09.16. 11:00:18
on:
Csak kitartást tudok javasolni. Sajnos az ilyen jellegű problémákra sem a nagy- sem a kiskereskedésekben sincs releváns megoldás. Egyszerűn nincs ilyen mentalitás. (Nem tartozik szorosan ide, csak példa: A Samsung elcseszett Note7 akkumulátor cseréjére Ámerikában 25$ vígaszpénzt adnak, az eu-ban lóphaszt, de hasonló a WV hozzáállása is a behazudott autó-paraméterekkel kapcsolatban. Úgy néz ki ez az öreg földrész nem jelent már semmit.)
Szennymester 6000 2016.09.16. 11:02:44
Terézágyú 2016.09.16. 11:04:21
"Az lehet, hogy errefele nem szokás így viselkedni a cégeknek, de ez nem jelenti azt, hogy el kellene tűrnünk mindig a balfaszkodást."
Nem írtam, hogy "tűrjön". Csak azt, hogy gondolkodjon.
Szennymester 6000 2016.09.16. 11:06:58
He? Talán pont a felsoroltak miatt? Az asztalos meg ezesetben nem ismerte a derék szögét. Nem mindegyik ismeri. Hiåba tanácsolod neki az asztalosfogadåst, pontosan ezt tette. Éljen a felületes olvasás, biztos gecire sietned kell valahova.
É2I 2016.09.16. 11:10:51
Tanulság ebből max annyi, hogy lemérni azért le kell, a felvetetett méreteket meg ezzel egyeztetni. De onnantól, ha kézen-közön megy nincs rálátásod. Sajnos ez a lutri kategória, ezer helyen eldaszhatják.
É2I 2016.09.16. 11:15:40
nem_vagyok_dj 2016.09.16. 11:16:26
CID.. 2016.09.16. 11:31:36
M. Péter 2016.09.16. 11:34:31
megamen1 2016.09.16. 11:34:38
de a pina jobb
Terézágyú 2016.09.16. 11:36:27
2016.09.16. 11:37:13
ha egyedi, akkor már legyen valami asztalos szaki
HE
Terézágyú 2016.09.16. 11:38:39
"A cseredarab sem sikeredett igazán, pedig azt ugyaz az az ember mérte, szerelte volna. "
De nem ő vágta méretre ugyebár, ezért mossa kezeit:
"A kolléga, aki beszerelni jött emlékezett is, hogy ő vette fel a méreteket, de "ő ilyet biztosan nem adott meg""
Szennymester 6000 2016.09.16. 11:40:24
A randomot azt vitatnam, hiszen erdekek, komasagok, fazekhoz valo kozelseg/tavolsag mindig akad.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.16. 11:43:36
??? Hogy nem 90 fok a derékszög, vagy mi? Ez nem hagyományos fa bútor, nem vetemedik, ahova betetted, ott marad örökre. Mondjuk a használattól jobban kopik, mint a hagyományos bútor, de ez a technológia hibája, nem az asztalosé. Talán 10 évet kibír.
Szennymester 6000 2016.09.16. 11:43:40
FDToth 2016.09.16. 11:46:25
The Crazy One 3om 2016.09.16. 11:58:49
koprofágia 2016.09.16. 12:07:12
Fura, hogy ezt te varod el.
A hozzaszolasaid nagyresze elemi otodikes szinten vannak.
Melle akkora melleny,mintha valami Mensa tag lennel.
Darth Revan 2016.09.16. 12:13:26
A posztolo keressen egy ugyvedet, aki majd kicsikar neki karteritest.
Szennymester 6000 2016.09.16. 12:14:36
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.16. 12:22:16
Klafa 2016.09.16. 12:26:35
Itt meg marad a maradék.
Kevés, drága és kevés kivételtől eltekintve balfék.
beste 2016.09.16. 12:32:50
én bizony kihívtam a helyi asztalost, hogy a beltéri ajtókat megcsinálja. Fából, kézzel gyártva, pöpec lett, határidőre, tökéletesen. A szerviz is kéznél van (már ha lenne vele baj, de bő egy éve semmi).
nem_vagyok_dj 2016.09.16. 12:34:21
Terézágyú 2016.09.16. 12:39:54
Köszi :)
Vélemény- és szűrésszabadság van :)
Szennymester 6000 2016.09.16. 12:47:23
@beste: az nem jo. Neked kell, erkelyen nevelt vorosfenyobol, amit elozo eletedben ultettel el, hogymajd. S medvekarommal, meg poniszempillaval disziteni, meg sajat nevelesu kagyloval a kesztermeket. Mas ut nincs.
Milyen temazatu lesz a kovetkezo poszt?
herk 2016.09.16. 13:12:35
Hát lóvaszt az IKEA eggébe.
Ugyanmár, tényleg elhiszed? Ez kb olyan, mintha azt mondanám albérlőként a tulajnak, hogy sajnos a főnököm nem fizetett ki erre a hónapra, ugyhogy ez a hónap most bukó, könyvelje el veszteségbe. Vicces, mi? Pedig tényleg ugyanaz a szitu.
Te az IKEÁval vagy szerződésben, mit érdekel téged, hogy milyen alvállalkozókkal dolgoztatnak. A kiviteli tervben / szerződésben minden szépen rögzitve van, ha nem olyan az az IKEA baja, oldja meg.
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.16. 13:26:00
kétféle dolgot vehetsz ott: drága szart meg olcsó szart, én meg úgy vagyok vele hogy inkább veszek drágábban de jót.
persze én is leadóztam nekik jó sokat mire megjött az eszem. kőccsék gyógyszerre.
Majmász Gedeon 2016.09.16. 13:28:50
...megéri azt a plusz pénzt nekem hogy ne egy kisvállalkozót kelljen hajkurásszak,... -> ...megéri azt a plusz pénzt nekem, hogy ne egy kisvállalkozót kelljen hajkurásznom,...
...ez van szevasz". -> ...ez van, szevasz".
2016. májusában -> 2016 májusában
sikerült is érvényesítsem a garanciát -> sikerült is érvényesítenem a garanciát
4-6 hét múlvára ígérték -> 4-6 héttel későbbre ígérték
szeptember 7.-re -> szeptember 7-re (vagy 7-ére)
1 db. -> 1 db
A kolléga, aki beszerelni jött emlékezett is,... -> A kolléga, aki beszerelni jött, emlékezett is,...
megintcsak -> megint csak
Szóval felmerül a kérdés, hogy kinek a hibája mindez? -> Szóval felmerül a kérdés, hogy kinek a hibája mindez.
helységben -> helyiségben (a helység települést jelent!)
Szennymester 6000 2016.09.16. 13:31:34
@Józsi, a migráns köcsög: de azert meg az ikeas termekeket hasznaljatok mintegy mementoul az adozos idoszakoknak?
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.16. 13:33:08
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.16. 13:35:08
de a legtöbb szirszar a kukában végezte.
Terézágyú 2016.09.16. 13:36:36
"el kell menjek" ("el kell mennem" helyett)
Tudtátok, hogy ez a románból jött át a magyar nyelvbe??? :)
Először a székelyek vették át, aztán a magyarországiak is...
Gondoljátok meg, magyarok, hogy át akarjuk-e venni a románok (tudjátok, akik ellopták a Kárpát-medencében a lovainkat) szóhasználatát...
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.16. 13:36:59
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.16. 13:39:34
Mondjuk odáig nem kell elmenni, mint a románok, hogy egy-az-egyben átvették a latin nyelvet.
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.16. 13:42:46
amúgy meg ne lásson el semmilyen kozfeladatot. inkább verné ki magának egyszer rendesen hamár nőre nem sikerül szert tennie.
az egész univerzum megkönnyebbülne ha a frusztrált életéből adódó kényszercselekedeit más formában élné ki.
Józsi, a migráns köcsög 2016.09.16. 13:55:27
Iván Gábor IGe · vilagnezet.blog.hu 2016.09.16. 14:08:50
1. Hajlított fából készült fotel 20-25 éve még levolt rendesen kemény lakkozva. 5-6 évvel később vásárolt darabok lakrétege amolyan nyúlós lekaparható valami lett.
2. Vettünk összeállítható szekrénysort is, világos nyírfa furnéros ajtókkal. Szépek voltak szerettük. Később vettünk még egy szekrénysort és akkor már az ajtók olyanok voltak mint a zebra. Semmi egységes szín tiszta csík. Ki is vonták a forgalomból.
3. Ugyanebbe a szekrényekbe elinte még lehetett kapni minőségi valódi fa polcokat és fiókokat is, később minden gagyi műanyag, vagy matricázott furnérlap lett.
4. Vettem fiók előlapokat is, amelyeknek meg az összetipliző furatai olyan mélyre lettek fúrva, hogy 0,4 -0,5 milliméter anyag maradt csak benne és persze, hogy kiszakította elől a fóliát. Kicserélték a gyártási hibás terméket? Nem.
5. Vettek két bőrszéket keményfa szerkezettel. Mindkettő hátlapja eltört az ülőlapnál. Ezeket már vissza sem vittem reklamálni, hanem szétszedtem és hát ami ott volt benne trehány munka... a legerősebb erőhatásnál fésűsen összetoldották puha fával, ami már nem látszok a háttámla bőrtakarása alatt. Csak enyves ragasztásnyomok voltak rajta, de annyira hiányos, ami semmit sem fogott lényegében. Megtisztogattam, megcsiszoltam, összeragasztottam rendes vízálló enyvvel és tettem a toldásokra fémpánt erősítést. Azóta jó. Persze ezt is kivonták a forgalomból azóta, amit nem csodálok.
6. Írhatnék még nagyon sok általam fellelt hibát és agyaltam is rajta, hogy a blogomban közzé teszem, de nem ér annyit. Egyszerűen már nem járunk oda vásárolni és ennyi.
ERGO. AZ IKEA sajnos egy gagyi, rejtett hibákkal teli, egyáltalán nem megbízható termékáruház lett.
Szennymester 6000 2016.09.16. 15:00:36
M. Péter 2016.09.16. 16:41:43
The Crazy One 3om 2016.09.16. 16:46:39
CID.. 2016.09.16. 17:37:37
Két hete szereltem össze a cimbinek pár IKEA-s bútort. Ezek után kíváncsi vagyok, meddig bírja.
Manyecska. 2016.09.17. 09:42:42
index.hu/sport/2016/rio/2016/09/17/toth_tamas_aranyermes_100_meter_haton_a_paralimpian/
ugye megmondtam, ugye? :P
The Crazy One 3om 2016.09.17. 10:52:56
Manyecska. 2016.09.17. 17:40:24
gabors 2016.09.17. 19:35:09
ami itt durva a hazhozszallitas ... vagy hogy IKEA rakja ossze amit veszel ugy mar nem eri meg !!!
de mikor megyunk akkor imadom az NDK-s menzat !!! egybol az 80-as evek elejen erzem magam !!! ja es a fagyi 1 dollar !!! ami nagyon megeri... hot dogs sem rossz csak utalom mert hem halalal :-)
itt vegul is a gond az alvalla
Advanced Flight 2016.09.18. 02:10:19
Manyecska. 2016.09.18. 11:35:26
Manyecska. 2016.09.19. 07:58:29
The Crazy One 3om 2016.09.19. 08:06:02
Manyecska. 2016.09.19. 09:02:44
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.19. 09:23:47
Manyecska. 2016.09.19. 09:40:19
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.19. 09:58:34
Ezt szedtük szét:
szeka.blog.hu/2016/09/16/harom_tanulsag_melyeket_maris_levonhatunk_a_fidesz_nepszavazasi_kampanyabol
The Crazy One 3om 2016.09.19. 10:55:52
atpijkamo117 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.19. 11:01:47
The Crazy One 3om 2016.09.19. 11:45:16
Manyecska. 2016.09.19. 13:59:11
motoroskonyhaja 2016.09.19. 16:24:21
Zsencike 2016.09.25. 09:38:28