Az alábbi levél a sokadik pár hónapon belül, ami a vonatjegyek elképesztő, feleslegesnek tűnő hosszán élcelődik, ezúttal hozzácsapva egy 0 forintos, de szintén kinyomtatott büntetési tételt illetve a nyugtát is. Én jóindulattal töltekezve azt gondolom, hogy ez nem egy papírpazarlás, hanem egy optimalizált kényszer, de azért megkérdezzük erről magát, az előállító MÁV-ot is a dologról.
T. Homár!
A tegnapi nap folyamán programom volt így Érd Alsó vasúti megállóhelyről mentem be Kelenföldre vonattal. A jegypénztár 16 óra után bezárt én kb 16:30-kor értem ki a megállóhelyre így a vonaton kényszerültem jegyet venni. Kedves kaller uraság a Kelenföldi állomás bejárata előtt talált meg. Mondom neki hogy jegyet szeretnék Érd-Alsótól Kelenföldig. Arra viszont nem számítottam hogy megbüntet, méghozzá 0 forintra. A másik vicc hogy míg régen egybe volt a menetjegy meg a nyugta, most kb 2X nyomtatják ki ugyanazt. A "büntetésről" szóló kis rész pedig vicc kategória.
0 forint pótdíjról számlát adni? Ez szerintem kb olyan mintha vettem volna egy nagy adag semmit. Pazarolják a papírt ilyenekre. Szemléltetésnek odaraktam a jegy mellé egy A4-es papírt. Ennyi erővel inkább a bezárt mellékvonalakat nyithatnák újra, arra nagyobb szükség lenne mint arra hogy én külön nyugtát meg menetjegyet is kapjak. Érdekes, ha a volánbuszon veszek jegyet akkor kapok egy 5cm-es kis cetlit, ezek meg... jó hogy nem adta oda a gépből az egész tekercset.
Máv-éknál is el kéne gondolkodni hogy mire szórják a pénzt. Mert erre semmi szükség nincs szerintem, ugyanis véleményem szerint a menetjegy nem a termék. Eddig mintha az lett volna a nyugta, de nem baj. A hiperszuperül agyontúlárazott IC kocsikban sem (nemhogy a személykocsikban) volt eddig nagyon WC papír. Úgy látszik MÁV-éknál inkább menetjegyet nyomnak még arra is.
Norbi
UPDATE
A posztot elküldtük a MÁV-nak, ahonnan az alábbi választ kaptuk a miértekkel kapcsolatban. Ezúton is köszönjük.
Tisztelt Homár!
Köszönettel vettük, hogy felhívta figyelmünket a blogban leírtakra, melyekkel kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adjuk:
A korábbi jegykiadó gépek a jegyeket jegy/nyugta megjelöléssel szolgáltatták ki és amennyiben az Utas jelezte számla iránti igényét, úgy pénztáros munkatársunk azt manuális úton, kézzel állította ki.
Társaságunk az állomási, valamint a fedélzeti jegykiadási rendszer korszerűsítése során a korábbi jegykiadó gépeket a jogszabályi előírásoknak megfelelően NAV-hoz bekötött pénztárgépekre cseréli. Az új rendszert alkalmazó pénztár bármelyikében Utasainknak lehetősége van a számlán feltüntetendő vevői adatok előzetes rögzítésére, mely során partnerkódot (ügyfélkódot) kapnak. A partnerkód kiadása jelenleg jegyváltáshoz kötött. A későbbiekben a jegyváltás során ezen kód megadásával a számla a pénztárban, illetve a vonaton a menetjegykiadás során nyomtatásra kerül. Amennyiben a vevői adatokban bárminemű változás következik be, úgy a módosítás a pénztárban kérhető. A vonaton jegyvizsgáló munkatársunknak lehetősége van az új rendszerben az adott jegykiadáshoz a vevői adatok megadására, de ebben az esetben nem kerül partnerkód (ügyfélkód) rögzítésére, kiadására, így a vevői adatokat minden jegyvásárlásnál újra meg kell adni. A fentiek értelmében a jegykiadás során a jegy mellé gépi úton előállított nyugta, illetve amennyiben a vevő számlaigényét előzetesen jelzi, úgy a nyugta helyett számla kerül kiállításra.
A járataink fedélzetén kiadott jegyek minden információt tartalmaznak az utazásról, így a jegykiadás körülményeiről is. Ezek az információk tájékoztatást tartalmaznak a fedélzeten kiadott jeggyel később kapcsolatba kerülő munkatársak számára is.
Tekintettel arra, hogy egy teljesen új jegykiadási rendszerről van szó, az alapelv az volt, hogy a nyomtatásban minden lehetséges információ megjelenítésre kerüljön, mely a rendszer működésének megértéséhez munkatársaink részére is segítséget nyújt.
A rendszer fejlesztése még nem zárult le, munkatársaink jelenleg is dolgoznak azon, hogy Utasaink kiszolgálására a kellő gyorsasággal kerüljön sor, illetve a jegyen megjelenítendő adatok csökkenjenek.
A 0 Ft-os pótdíjnak is ugyan van információértéke, mindazonáltal nyomtatásban történő megjelenítése a közeljövőben elhagyásra kerül.
Köszönjük megkeresését, bízva abban, hogy az új jegykiadó rendszerrel kapcsolatosan felmerült kérdésekben a segítségükre tudtunk lenni.
Üdvözlettel:
Pallanik László
ügyfélszolgálati szakértő
Dikusz 2016.10.17. 11:45:19
Manyecska. 2016.10.17. 12:00:06
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.17. 12:01:48
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 12:04:54
www.bit.do/votma
Ugorgyunk!
Dikusz 2016.10.17. 12:09:20
Miért hibáztatja a kalauzt(jegykezelő) azért, hogy kilométeres jegyet ad ki, nem ő tehet róla. Gondolom nem ott hegyben reklamált ilyen nagy arccal, hanem itt osztja az észt.
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 12:11:52
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 12:15:29
Dikusz 2016.10.17. 12:20:27
Ugyanez a poszt?
Megkérdezném, miért baj az, ha egy ugyanilyen esetről már egyszer már írtak? Ha többször felmerül egy probléma, és nem javítottak rajta az érintettek, akkor miért ne írhatnának róla posztot?
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 12:21:53
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 12:24:40
sarostehen 2016.10.17. 12:26:00
Terézágyú 2016.10.17. 12:26:59
Pont ezt akartam írni én is.
Tahó poszter.
Terézágyú 2016.10.17. 12:28:21
Tényleg, Hilda? És konkrétan mennyi a sokadik?
Terézágyú 2016.10.17. 12:30:56
sarostehen 2016.10.17. 12:33:03
homar.blog.hu/tags/m%C3%A1v
Terézágyú 2016.10.17. 12:34:58
Nem az volt a kérdés, hogy hány mávos poszt van, hanem az, hogy ez már a "sokadik" aminek a máv-jegyek hossza a témája...
metal · http://electric.blog.hu 2016.10.17. 12:42:35
Jaj csak azt ne, napi 2 utasra fenn tartani a napi 2 vonatot tiszta gazdaságosság!
Norbi meg szimplán egy okoskodó hülye!
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 12:42:56
Az a sanda gyanúm, hogy nem ez a legnagyobb baj a MÁV-val.
Ha naponta posztolják, akkor se hiszem, hogy a MÁV emiatt változtatni fog. Nekünk meg baromi unalmas. Várjon Helga egy évet, és akkor nagyobbat üt. Ilyenkor a keveseb a több.
sarostehen 2016.10.17. 12:50:32
Terézágyú 2016.10.17. 12:51:06
A vonatjegyen mindig is több információ volt egyébként mint egy sima kis buszjegyen.
A pótdíjas rész csak a töredéke ennek. De még mindig nem tudjuk, hogy mi volt a jegy többi részen, mert azt titkolja a pószter.
Terézágyú 2016.10.17. 12:52:39
mindegyik???
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 12:54:21
Terézágyú 2016.10.17. 12:58:27
És biztos vagy benne, hogy olcsóbb volt, mint ez? :)
Mellesleg minden infó nem lehetett rajta, mert nem gyártottak előre annyiféle jegyet, ahányféle települések közt utazhattál...
Mellesleg a volánbuszok jegyei meg takarékosak ugyan, de igen sok esetben olyan halványak, elcsúszottak stb, hogy abból utólag nem derül ki semmi.
Manyecska. 2016.10.17. 13:05:53
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 13:08:23
@a gyűlölködők bekaphattyák, érvénytelen a szavazás: na igen, de a mult nem lehet egyenlo a jovovel. Mirol szamolna be akkor az m1-eggy hirado fejlodes cimszo alatt, he?! Erre nem gondoltal! Nekem a MAV-os napellenzok tetszenek, jol korrelalnanak az altalad emlegetett kemenyjeggyel.
Kar, hogy becsuletes jegyvasarlassal ilyen kurva draga ez a vonatozas, mertamugy.
Dikusz 2016.10.17. 13:19:48
Nem mondtam én sem, hogy nem szerepelt már ilyen a blogon, nemcsak a MÁV, hanem különböző szolgáltatók-, termékek-, üzletek-, éttermek-, szállásokról is többször írtak már. Attól, hogy mondjuk valakinek a laptopjával volt gond, miért ne írhatná meg posztban, ha előtte a blogon már volt azzal a cégre/márkára valakinek panasza. Még valami: ha egyszer csak ilyeneket küldenek be, akkor nincs más, csak ezeket lehet kitenni.
bendeguz75 2016.10.17. 13:20:04
sarostehen 2016.10.17. 13:21:09
legyen ez házi feladat.. holnap kikérdezem.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 13:25:01
Ha az igaz lenne, hogy Helga megjelenése óta csak szar levelek jönnek, az is Helga bűne volna. De nem igaz. Sebészi pontossággal választja ki a szarokat.
Terézágyú 2016.10.17. 13:35:13
B*zd meg! Ha szerinted a SOKADIK levél ilyen, akkor bizonyítsd be te!
Dikusz 2016.10.17. 13:46:34
Arra azért kíváncsi lennék, hogy lehetne másképp csinálni szerintetek?
ideális hangyászsün 2016.10.17. 13:46:36
Manyecska. 2016.10.17. 13:49:27
sarostehen 2016.10.17. 13:51:43
Mellesleg te kételkedsz benne.. akkor járj utána te...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 13:52:34
Úgyhogy beküldöm. :))
"hogy lehetne másképp csinálni"
Jól. Régebben sokkal jobb posztok voltak, lapozz vissza.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 13:55:07
Lehet részletekbemenően, udvariasan kifejteni. Ez nem az.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 14:05:07
Magyarország évente 2800 millió liter üzemanyagot használ, az 1400 millió másodperc, 390000 óra. Csak ezer forint óradíjjal számolva évi 390 millió elpocsékolt forint, mert egy hülye programozó nem figyelt két utasítás sorrendjére.
sarostehen 2016.10.17. 14:06:58
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 14:22:06
sarostehen 2016.10.17. 14:37:48
EurósParaszt Lite 2016.10.17. 14:51:30
metal · http://electric.blog.hu 2016.10.17. 14:59:28
lanAlaturB 2016.10.17. 15:01:28
Terézágyú 2016.10.17. 15:03:07
Mi a "normál bérlettok"?
Gondolom a békávésra gondolsz...
A volánbuszos bérletek beférnek ebbe?
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 15:04:28
És jól fejbevered.
Inkább maganak rendelj, ne mások csomagjait vedd el. :))
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 15:10:05
Az ősrobbanás. és későbbi csillagfejlődés eredményeképpen létrejött egy mindenféle anyaggal teli gázfelhő, abból kialakult a Naprendszer és a Föld. Üstökösök hozták a vizet és az életet, természetes kiválasztódás útján létrejött a többsejtű, majd az emberi élet. Gazdagabb legelőket keresve nyugatra vándorolt a Magyarság, és egy lovas affér ellenére ittragadtunk már több, mint ezer éve. Árpádot hibáztasd, hogy nem ment tovább egy országgal.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.17. 15:33:30
metal · http://electric.blog.hu 2016.10.17. 16:36:04
encir 2016.10.17. 17:04:21
TsodaSzarvas 2016.10.17. 17:06:36
Az meg, hogy a pénztár bezár, és ő a vonaton "kényszerül megvenni" a jegyet... Na de kérem... Miért, ha elfogy a pénze a boltban, akkor kártyával "kényszerül" kifizetni a kaját? Vagy azt gondolja, hogy ingyen van a vonat? Tényleg? Vegyen bérletet! De természetesen nem vesz, mert így megúszhatja a jegyvételt, tudja őkelme ugyanis nagyon jól, hogy elővárosi forgalomban úgy meg vannak tömve a vonatok, hogy a jegyvizsgáló - ha az utas jó helyre száll fel - nem fog odaérni 9ből 10 esetben. Tehát 9ből 10 esetben megússza a jegyváltást. Tehát megtakarít egy csomó lóvét. Nyilván a jegyvizsgáló a hülye szemét féreg, hogy őkelmével megveteti a jegyet és ráadásul a szemét még hosszú jegyet is kap, és most szegény levélírónak ez mennyi de mennyi kellemetlenséget okoz...
Érdekli szerintetek a levélírót, hogy milyen mellékvonalakon mi és hogy közlekedik? A nagy lópikulát! Jár a pofája, miközben Érd felé ütemes a menetrend, kb. 20 percenként közlekedik arra valami vonat, ami 98%-ban új és kényelmes Flirt motorvonat. Ki van nyalva a segge, de fizetni nem akar. Grrrrr....
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2016.10.17. 18:42:42
Meg a matek se erősségük. Olyan alapműveleteket is számológépbe üt be, mint pl. 2*35+500
Az meg végképp nem értem, hogy miért kellenek a személyes adataim a visszaváltáshoz.
szsuzsanna 2016.10.18. 11:36:26
-"kaller uraság": -te, ki és mi a nagy lófa@sz vagy? -mert intelligens ember biztos nem...
-mert, ha az lennél, nem gúnyolódnál, azon a nyomorult ALKALMAZOTTON, aki, "szarér-hugyér" dolgozik ott, és a MÁV összes f@szságát rajta "verik le", mert vele találkoznak..
-(nem rég olvastam, hogy egyre nehezebb "izéket" cipeltetnek velük, hosszú műszakokon át)
-néha, valamelyik TV megszólaltatja a szóvivő p...-t, -aki, megmagyarázza, hogy miért nem bírják, az "óberszar szoftvereiket" hosszú időn keresztül kijavítani...
-hála a "jóistennek" már nagyon régen nem kellett velük utaznom...
-nincs, sem rokonom, sem ismerősöm a személyzetükben, -DE, hányingerem van, az ilyen stílusú beképzelt f@szoktól, mint a fönti "panasz író"...
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2016.10.19. 12:45:55
ér még keseregni, hogy milyen kurva jó kis blog volt ez mondjuk 5 éve? :(
2016.10.24. 10:53:05
GutBesserWasser · http://blog.gutbesserwasser.com 2016.10.25. 21:39:04
Csak lazán tartozik ide, de muszáj elmesélnem egy viccet: háború, általános mozgósítás, sorozás. A legények között egy vézna ötvenes fickó szemüvegben. Kérdi a sorozó őrmester:
- Mi a civil foglalkozása?
- Az Állami Bakteriológiai Intézet munkatársa vagyok.
- A honvédségnél nem kell hosszan beszélni. Legközelebb mondja, hogy vasutas.
lcsaszar 2016.10.26. 17:05:42
Vagy külön szabály vonatkozik az MNV-nél (gyengébbek kedvéért hamarosan: Magyar Nemzeti Vasutak) arra, hogy ha a felszállási állomáson a vonatindulás időpontjában jegykiadás nem volt, akkor nincs pótdíj? De mivel a vonaton vette meg a jegyet, a pótdíjat MINDIG meg kell fizetni, amely logikai ellentmondást csak úgy tudták áthidalni, hogy a pótdíj összegét ilyen esetekre nullára állították be? Valószínűleg ez lehet.