A rendszeres Homár olvasók biztosan kívülről fújják már, hogy webshopos vásárlás esetén 14 nap indoklás nélküli elállás jog illeti a vevőt. De vajon ez jár akkor is, ha először valami hiba miatt akarjuk cseréltetni a cuccot?
Szép napot!
Bestmarkt.hu/Hardverker Online Kft. internetes webáruházból 2016.09.28-án vásároltam 2db SAMSUNG Fit Gear2 típusú okos órát. A küldeményt futárszolgálattal szállították ki 2016.09.30-án. Rendben megkaptuk az órákat, bár a csomagolása mindkét terméknek bontott volt. Két nap használat után észrevettük, hogy az egyik karóra hátoldalán található érzékelő " pulzus mérő részén " van egy hajszálrepedés. Miután 3 napon belül voltunk a vásárlást illetően, azonnal jeleztem ezt e-mail-en keresztül a Bestmarkt/Hadverker Online Kft. felé, akik röviden annyit válaszoltak, juttassuk vissza az órát kivizsgálásra, elbírálásra.
Kértem az eladót telefonon keresztül, hogy miután 3 napon belül vagyunk, cseréljék ki az órát, de ők ragaszkodtak a SAMSUNG márkaszerviz vizsgálatához. Személyesen akartam ezután ellátogatni Budapestre az eladóhoz, akit erről előzetesen tájékoztattunk is. Már elindultam autóval, mikor az eladó felhívott telefonon, hogy ne utazzak Budapestre feleslegesen, mert nem fogják tudni kicserélni a terméket, továbbra is csak annyit tudnak felajánlani, hogy, kivizsgáltatják az esetet a SAMSUNG szervizesekkel.
Így nem utaztam a fővárosba, hanem a siófoki SAMSUNG márkaszervizhez fordultam tanácsért, ahol azt a felvilágosítást kaptam, hogy engem, mint vásárlót, internetes vásárlás esetén 14 napon belül elállási jog illet meg, ami azt jelenti, hogy indoklás nélkül, egyoldalúan visszaküldhetem az eladónak a terméket.
2016.10.04. Postai tértivevényes feladással eljuttattam kísérlő levél társaságában eredeti csomagolásban az okos órát az eladóhoz, mely levélben – csatolva, Melléklet 2.- tájékoztattam jogaimról és kértem a termék árának visszafizetésére.
2016.10.05. Másnap telefonon egyeztettek velem, hogy továbbra sem hajlandók másként cselekedni, egyetlen járható út részükről a SAMSUNG márkaszervizes kivizsgálás, az elállási jog illetve hogy 3 napon belül voltunk legelőször, egyáltalán nem érdekli Őket. Fogyasztóvédelemmel vettem fel ezután a kapcsolatot, akik szintén azt írták vissza, hogy teljesen jogos a követelésünk, a velük folytatott levelezés is csatolva van.
2016.10.19. Az utolsó történés az esettel kapcsoltban hogy a mai nap folyamán, mindenféle hivatalos dokumentáció csatolása nélkül, a kereskedő a következő tájékoztatást adta:
A Samsung magyarországi szervize szerint az órán található sérülés nem gyári hiba, hanem harmadik fél által okozott sérülés. A csomagoláson sem volt sérülés, és ha jól tudjuk, a futárszolgálatnál sem jelezték, hogy sérült lett volna a csomagolás, így a termék sérülése nem minősül garanciális hibának, valamint sajnos javítani sem tudjuk, viszont a Samsung siófoki szervizében tudnak Önöknek árajánlatot adni a javításra. A terméket vissza tudjuk küldeni Önöknek futárszolgálattal vagy átvehető üzletünkben, kérjük, jelezzenek vissza, hogyan szeretnék visszakapni.
Egyáltalán nem tartom jogosnak az egész eljárást és az ügy menetét, ugyanis nem okoztam kárt az órában, rendeltetésszerűen használtam, nem ütöttem be sehová sem, ha így lenne a külső felén is látszana sérülés. Nagyon elkeserít a kereskedő hozzá állása. Jelenleg se óra se pénz!
Nem adom fel, folytatás következik ….
Norbert
UPDATE
Az alábbi reagálást kaptuk a Bestmarkttól:
UPDATE 2.
Megkérdeztük a tanácsadóinkat is a kérdésben, ők így látják az esetet:
Kedves Norbert!
Amikor webshopból történő vásárlás mellett döntünk, nincs lehetőségünk arra, hogy a terméket szemrevételezzük, kézbe vegyünk, kipróbáljuk. Ezt kívánta kompenzálni a jogalkotó, amikor jogszabályba foglaltan lehetővé tette a fogyasztó számára, hogy csak a termék kipróbálását követően kelljen eldöntenie, hogy valóban a megrendelt termékre van-e szüksége. A 14 napos indoklás nélküli elállási jog pontosan azt a célt szolgálja, hogy anélkül tudjunk arról nyilatkozni, hogy mégsem szeretnénk a terméket, hogy döntésünket meg kellene indokolni. Ebből kifolyólag pedig a vállalkozásnak anélkül kell a termék visszaküldéséért cserébe annak ellenértékét visszaszolgáltatni, hogy tudná miért döntött a fogyasztó az elállás mellett. Igaz ez arra az esetre is, ha a termék azért kerül visszaküldésre, mert az hibás. A hatályos joggyakorlat alapján a vállalkozás ilyen esetben sem dönthet úgy, hogy elküldi kivizsgálásra a terméket, és csak akkor fizeti vissza a termék vételárát, ha valóban anyaghibás volt. A vállalkozás mindenféle további vizsgálat nélkül köteles a fogyasztó elállási szándékát elfogadni, és az ellenértéket visszafizetni.
Valóban igaz a vállalkozás azon hivatkozása, hogy a fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Tehát, ha a kipróbálás során a termék megsérül, eltörik netán működésképtelenné válna, akkor joggal mondhatja a vállalkozás, hogy kéri a kárának megtérítését. Ezen igény érvényesítésére azonban csak az elállástól függetlenül külön igényként kerülhet sor.
Esetedben a vállalkozás tehát akkor járt volna el jogszabályszerűen, ha elfogadja az elállást, visszafizeti az ellenértéket, majd a készülék megvizsgálását követően követelte volna rajtad a bizonyítottan felmerült kárának megtérítését.
Felhasznált jogszabályok:
UPDATE 3.
Újabb levél jött a Bestmarktól, ezúttal az ügy lezárásával kapcsolatban:
T. Homár Hilda!
Szeretném tájékoztatni, hogyan zárult az esetünk, mivel ügyfelük ezzel már valószínűleg nem fogja telekürtölni a médiát.
Végül, mérlegelve az eddig ráfordított időt és energiát, hogy lezárhassuk ezt az ügyet, megegyeztünk abban, hogy a javítás összegét elfelezzük, és az ezzel csökkentett vételárat visszautaljuk vásárlónknak.
Üdvözlettel: Balogh Gábor
Hardverker/Bestmarkt
UPDATE 4.
Norbert is beszámolt a fejleményekről:
Szép napot!
Október elején írtam a vásárlás elállásról amit szerettem volna alkalmazni egy bizonyos Samsung Gear Fit 2 okos óra miatt! Ma voltunk a Budapesti Békéltető testületnél ahol végül közös megegyezés során oda lyukadtunk ki, hogy a teljes vételárat nem kérem " ember vagyok én is " hanem megegyeztünk egy összegben! Csak azért írok, mert megígértem, hogy elmesélem mi lesz a vége és az eredménye az egésznek!
Nos a Békéltetőnél is megtudtam, hogy ilyen esetekben leginkább a fogyasztót védi a rendszer! Azt is megtudtam, hogy videó fényképezőgépet mindent elő kell venni ha rendel valaki az interneten! A sok hozzá szólónak azt is üzenem nem szoktam több mint 50 000 forintos órákat megkarcolni vagy dobálni vagy bármi olyan dolgot cselekedni, hogy végül ezzel is megkárosítsam a kereskedőt " tiszteletem őket ők dolgoznak a maguk módján " vagyis az órát azért rendeltük, hogy használhassam!
Hiba tehát az volt, hogy hajszál repedés találtam 2 nap használat után! Vagyis több módon igazunk volt , mert pénteken délután kaptuk meg és hétfőn már jeleztük. Az első e-mail-ben jeleztük " cseréljék esetleg adjanak tanácsot az ügyben " 3 napon belül jeleztük tehát cserélniük is kellett volna, de nem tették. Majd el álltunk a vásárlástól " ezt javasolták és ez volt hivatalosan elindítva " amit azon nyomba el kellett volna fogadniuk, és későbbiekben bizonyítani a kár okát vagyis azt, hogy mi okoztuk, és akkor követelni a szerviz költségét! Ezt sajnos nem tették csak az időhúzás, mellé beszélés történt.
Én mindvégig bíztam abban is, hogy netán egy közös megegyezés is megoldható de nagyon ragaszkodtak a szerviz költség megfizetéséhez vagyis annyival kevesebb pénzt szerettek volna vissza adni vagy én fizessem meg a javítást majd a készüléket javítva elküldik nekünk! Sajnos ebbe is bele mentem volna de több mint 1 hónap várakozás után már nem akartam velük foglalkozni csak kapjam meg az óra értékét és mindenki csinálja a dolgát!
Nos végül ahogy kezdtem megegyeztünk egy összegben és ez lett a vége! Csak azért írtam meg a történést, hogy manapság ha valaki interneten vásárol fel kell venni a kicsomagolást és jó meg kell nézni mit veszünk át!
Most majd megint sokan megköveznek mint mikor megírtam a történetet először. Mikor láttam a kommenteket szinte már én szégyelltem, hogy egyáltalán élek pedig itt se a kereskedő se pedig én nem vétkeztem hanem egyszerűen a készülék gyártás hibás amit természetesen egyetlen cég vagy márka nem fogja magára vállalni!
További szép olvasgatást és emberek kiosztását kívánom minden rossz akarómnak akik olyanokat írtak rólam!
Terézágyú 2016.10.21. 10:50:22
vs.
" A csomagoláson sem volt sérülés, és ha jól tudjuk, a futárszolgálatnál sem jelezték, hogy sérült lett volna a csomagolás"
Akkó most...???
Terézágyú 2016.10.21. 10:52:29
Te viszont indokoltál........
Lalikám 2016.10.21. 10:55:07
Terézágyú 2016.10.21. 10:57:44
" Jelenleg se óra se pénz!"
Na ez hazu... akarom mondani nem felel meg a valóságnak. Merthogy a cég direkt vissza akarja küldeni az órát - amely egyébként továbbra is működik, legalábbis a pószter sem írja azt, hogy rossz, hogy nem működik...
sarostehen 2016.10.21. 10:58:38
Ha sérült a csomagolás, jegyzőkönyvet kell felvenni a kézbesítővel. Utólg bárki mondhat bármit.
Thule 2016.10.21. 11:07:40
Te meg a süketágyú megint azonnal kommentelitek a szart, érdemi tartalom nélkül.
Terézágyú 2016.10.21. 11:10:46
" az is le volt írva ezerszer, hogya 'kézbesítő' nem várja meg, amíg te kibontod"
Itt viszont éppen nem kellett kibontania, hanem azonnal látszott, hogy bontott a csomagolás... ezt írja a pószter.
Bár nem írja, hogy a belső csomagolás, vagy a külső... miért is írná le pontosan...
"Te meg a süketágyú megint azonnal kommentelitek a szart, érdemi tartalom nélkül."
Anyád üdvözöl.
Terézágyú 2016.10.21. 11:12:14
Az a vicc, hogy ez nem vicc.
Más a procedúra, ha szó nélkül visszaküldöd, és más, ha közlöd, hogy rossz, csináljanak vele valamit...
sarostehen 2016.10.21. 11:12:45
"a csomagolása mindkét terméknek bontott volt"
The Crazy One 3om 2016.10.21. 11:22:02
3 napon belüli csere? Igen, ha nem megy a berendezés. DOA a szamszung nyelvén. A hajszálrepedés, marajunk annyiban, hogy nem DOA.
Terézágyú 2016.10.21. 11:24:04
"A tököm a tőkére merem rakni"
Ó, egy igazi férfi!!!!
Még... utána már....
béluka · http://www.ashole.hu 2016.10.21. 11:24:33
innentől meg mehet bárhova nem lesz ebből már semmise
Manyecska. 2016.10.21. 11:26:13
The Crazy One 3om 2016.10.21. 11:30:02
Dr. Panasz Muki 2016.10.21. 11:36:48
Vagy simán fizetési felszólítást lehet küldeni a cégnek?
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.21. 11:44:51
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.21. 11:48:49
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.21. 11:50:24
Manyecska. 2016.10.21. 11:54:21
Terézágyú 2016.10.21. 11:54:54
"nem akarok tényleg OFFolni "
Persze hogy nem! Hogy is tételezné fel bárki rólad ezt????
enrico palazzo 2016.10.21. 12:15:05
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.21. 12:15:59
Vazzeg, 34 foga lesz?
Terézágyú 2016.10.21. 12:21:33
"Itt úgy tűnik, hogy semmi konkrét indoklás nincs"
Hát annyi, hogy az a repedés szerintük "harmadik fél által okozott sérülés"... és maga a pószter is elismeri, hogy két nap használás után vették észre...
Terézágyú 2016.10.21. 12:22:58
"Vazzeg, 34 foga lesz? "
Csak szájba lehet...?
lanAlaturB 2016.10.21. 12:33:32
Ahol en meloztam,ott a dragabb,ritkabban fogyo keszulekekbol altalaban 2-3 darab volt a raktarkeszlet.
Volt mondjuk egy fekete,meg ket feher.
Fenykep,lezart doboz alapjan kevesen vasarolnak telefont,raadasul kek es kek kozott is van kulonbseg,altni akartak.
Igy az altalam ujkent ertekesitett tobbszaz mobiltelefon kb. 90 szazaleka nem az eladas napjan lett eloszor felbontva.
A legtobb vevot az sem zavarta,ha az altala megvasarolt peldany par honapig ki volt rakva,es barki nyomkodhatta.
Tajekoztattuk oket,es a komoly erdeklodok olyan 15-20 szazaleka mondta azt,hogy igy nem kell neki teljes aron,a maradek 75-80 siman elvitte,mert nem volt masik.
lanAlaturB 2016.10.21. 12:38:30
Atvettek,ket nap utan harmadik fel altalal okzozott fizikai serules.
Vaza vasarlastol sem allunk el,ha ket nap utan vesszuk eszre,hogy darabokra van torve.
En ha a Samsung szervizeben lennek felelos szemely, kicserelnem nekik, mert megis csak 2 napos a cucc.
Elallas az felejtos, mert a bestmartknal nincs hasznalt resz,nem tudnak olcsobban eladni.
EurósParaszt Lite 2016.10.21. 13:06:06
Terézágyú 2016.10.21. 13:18:07
www.youtube.com/watch?v=M9Q3xRsZY00
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.21. 13:41:52
Terézágyú 2016.10.21. 13:48:23
Mire visszaírja: a relativitáselmélet egy szó!
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.21. 13:56:40
Mir én: "Majmász, megdöglesz!"
herk 2016.10.21. 14:00:35
"Elallas az felejtos, mert a bestmartknal nincs hasznalt resz,nem tudnak olcsobban eladni. "
wtf ?? Mi köze van a jogszabálynak ahhoz, hogy a Bestmarktnak milyen ill nincs?
"Egyebkent papiron a boltnak van igaza.
Atvettek,ket nap utan harmadik fel altalal okzozott fizikai serules.
Vaza vasarlastol sem allunk el,ha ket nap utan vesszuk eszre,hogy darabokra van torve."
Ez ám az érvelés :-))) A vázánál ránézésre 100-ból 100x látszik már 2 lépés távolságból is, ha az össze van törve, de megkockáztatom, hogy még 10 lépés távolságból is.
"Atvettek,ket nap utan harmadik fel altalal okzozott fizikai serules."
Ezt honnan veszed, hogy harmadik fél okozta? A harmadik fél jelentése, hogy se nem az 1, se nem a kettő, de itt 2 szerint 1, 1 szerint 2 okozta.
"Egyebkent papiron a boltnak van igaza."
Papiron igen, de jogilag véleményes (6 hónapig az eladónak kell bizonyitania, hogy nem a vásárló okozta)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.21. 14:12:59
"a siófoki SAMSUNG márkaszervizhez fordultam tanácsért, ahol azt a felvilágosítást kaptam"
vak vezet világtalant
"hogy engem, mint vásárlót, internetes vásárlás esetén 14 napon belül elállási jog illet meg, ami azt jelenti, hogy indoklás nélkül, egyoldalúan visszaküldhetem az eladónak a terméket. "
Az első része igaz. Létezik a 14 napos indoklás nélküli elállás intézménye.
A probléma a fizikai sérülés. Bár ezzel együtt is el lehet állni, de ebben az esetben (hozzáteszem teljesen jogosan) nem jár vissza a teljes összeg, MERT SÉRÜLT A TERMÉK.
A kereskedő majd megmondja mennyit ad vissza. Azt el lehet fogadni (utána viszont kuss van, mert ), vagy lehet menni a békéltetőhöz.
Nick-son 2016.10.21. 14:25:36
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Tehát, ha a kár a használatból ered akkor a fogyasztó felel, ha már átvételkor megvolt a sérülés akkor nyilván a kereskedő.
Szerintem a gond itt ezzel van. Mindegyik fél szerint a másiknál keletkezhetett a sérülés, bizonyítani egyik sem tudja az igazát.
herk 2016.10.21. 14:32:15
"Szerintem a gond itt ezzel van. Mindegyik fél szerint a másiknál keletkezhetett a sérülés, bizonyítani egyik sem tudja az igazát. "
Minden fogyasztó szerencséjére a törvény megmondja a tutit erre az esetre:
Kit terhel a bizonyítási kényszer?
A jótállás legfontosabb szabálya a törvény értelmében, hogy a kötelezett csak akkor mentesül a hibás teljesítésért való felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, vagyis a fogyasztó szakszerűtlen magatartása idézte elő a hibát. Ez rendkívül fontos előny a fogyasztó számára, a hiba okának bizonyítása ugyanis általában – néhány nyilvánvaló esettől eltekintve – rendkívül nehéz, esetenként nem is lehetséges. Ez a teher azonban a kötelezettre hárul ,és ha nem tud bizonyítani, helyt kell állnia a hibás teljesítésért, a jótállás teljes időtartama alatt.
forrás:
tamop.ofe ponthu
/inet/osszefogas/hu/modul/hasznos/jotall_szav.hátéemel
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.21. 14:42:43
Irreleváns. Eláll és kész. Senkit nem érdekel, mit kezd a visszavett termékkel. (ha nem tetszik, lehet menni a sóhivatalhoz, brüsszelbe, a siratófalhoz, vagy egyéb teccőleges helyekre)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.10.21. 14:45:38
a hátlap szakítószilárdságának kiderítése pont nem fér bele.
Nick-son 2016.10.21. 14:53:27
Mondjuk meghúzod a fél éves telefonod csavarhúzóval és azt mondod olyan volt? Végül is igaz, hogyan bizonyítaná be a kereskedő hogy nem volt olyan. Hiába adta gyári csomagolásban - ha kibontja az a baj - ezek szerint amíg világ a világ ingyen lesz mindenkinek telefonja, mert csak meg kell húzni és már veszik is vissza.
The Crazy One 3om 2016.10.21. 14:54:44
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.10.21. 15:41:49
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.10.21. 15:47:20
Amit kapok pl. külföldről jövő csomagok esetén már csomószor volt, hogy:
1. átzacskózták ilyen "postás" nejlonba és mellékeltek egy szöveget, hogy a csomagolást sérülten vették át, bla-bla-bla... kicsit megvolt nyomódva a doboz, de hol érdekel engem, ha a tartalom megvan és sértetlen!?
2. kézbesítő mindig jelzi, ha valamelyik csomagom esetleg megsérült (ő szól előre, azaz van lehetőségem nem átvenni - panaszt tenni - jegyzőkönyv, stb.)
Jó az is tény, hogy régebben trehányabbak voltak... aztán egy párszor megszóltam a kézbesítőt is, a postán is "reklamáltam", hogy az úgy nem igazán lesz jó, ha nekem a fontos aláírós dolgokat csak úgy berakják a postaládába vagy "átdobják a kerítésen", stb.
Sztem szimpla kommunikáció, ha emberi nyelven nem ajtót csapkodva panaszkodunk, normálisabban kezelik az embert, mint aki már rögtön csapkod - fenyegetőzik... én elég türelmes ember vagyok, de persze van, hogy nálam is kiborul a bili!
melaena 2016.10.21. 15:48:27
Ha nem bontja ki, az kurva nagy baj,mivel a jotalasi jegyenkitolteskor az ott szereplo sorszamot ossze kell hasonlitani a termeken talalhatoval,es ez igen nehez,ha zarva marad a doboz.
Bizonyitasi kenyszer csak arra vonatkozik,hogy mondjuk egy tores fizikai behatastol,vagy anyaghibabol fakad.
Egy karcnal ilyen fel sem merul,mert megtortent az atvetel,es eltelt ket nap.
Sok ceg ilyenkor meltanyossagbol visszavesz,cserel, de oriasi gaz van a jogrenddel,ha erre kotelezhetoek.
Azert fontos,hogy arulnak-e hasznalt cuccokat,mert a karc altal tortent egy ertekcsokkenes.
Annyit er a bestmartknak a keszulek,amennyiert a tobbi hasznalt,karcos cuccat arulja : 0 ft.
Nem arulnak ilyet.
enrico palazzo 2016.10.21. 15:53:45
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.10.21. 16:19:08
melaena 2016.10.21. 16:33:15
Ha ezt nem veszi eszre sem a a vevo,sem az elado,akkor egy par honappal kesobbi meghibasodasnal semmilyen bizonyiteka nem lesz ra,hogy a doboz-garijegy,es a keszulek barmilyen kapcsolatban all egymassal.
CID.. 2016.10.21. 16:46:03
1gazsagos1 2016.10.22. 09:30:02
Már nem azé de aki okosórát vesz az a környezetet szennyezi ugyanis csak korlátozott számban újratölthetők oszt dobhatod ki a drágán vett semmire sem jó cuccot.
Amúgy meg asszem ki is bontják, mint a telefonokat is, hiszen be kell regisztrálni őket az eladóknak, boltnak is.
A poszternek viszont igaza lenne, s szerintem látok itt jogilag is nyert ügyet. Két okosóra nem kis pénz, megérné egy eljárás. Sokat terelnek, hivatkoznak mindenre, vagyis tudják, hogy volt valami simlisség, és hogy bizonyítani lehet az ő részükről!!!
1gazsagos1 2016.10.22. 09:32:55
Ha jót akarnak maguknak és olcsón akarják megúszni. Most megvannak, ha a poszter jogi ügyet csinálna belőle, lenne bizonyítéka, és azt a boltnál fogják megtalálni! A rendszerükben ugyanis kimutatható lesz, ahogy most is az, a lényeg az, hogy a poszter kussoljon és törődjön bele, mert akkor a bolt jól járhat.
De most jól lebuktak, a poszter meg ne hagyja semmiképp se annyiban, fogadjon ügyvédet. Meg fogja érni.
1gazsagos1 2016.10.22. 09:45:55
1. a posta LOPOTT TŐLEd, mert tudod, miért fontos a doboz? Hogy az okosba lopott mástól elvett cuccot is lehessen hivatalos dobozával kétszer annyiért eladni
majd azt fogja érdekelni aki nem fog tudni arról hogy lopott telefont, cuccot vesz csak mert doboz volt hozzá kétszer annyiért
Nem tudom, hogy olyan büszkék egyesek arra, hogy átverik őket? Örülnek is neki?
A futár jelzi, hogy sérült? Ha fizetsz neki jattot esetleg. Nem az ő dolga, ő csak kiviszi a cuccot, az átvevőnek kell ellenőrizni a sértetlenséget.
@melaena: Elofordulhat,hogy a lepecsetelt dobozban talalhato telefon sorozatszama nem egyezik a matricaval.
ez nem egészen így van hiszen minden doboz kódját be kell vinni a bolt rendszerébe is ahogy a gyártóéba is valahogy kell jelezni hogy eladtak egy okosórát vagy mi
Ezzel nem viccelnek, sem a nagy értékű okostelefonokkal, hogy doboz, matrica, nem stimmel, mert ez esetben minden felelősség a boltot terheli, oké, kicserélhette a vevő is a dobozt, de hát ugye a papír, amit kap utána az bizonyítja, hogy mit vittek be a rendszerbe
Ez egy könnyen kimutatható, és eldöntött ügy, a lényeg az hogy a poszter ne értsen hozzá, ne tudja, mi alapján reklamáljon, így a bolt két legyet üthet egy csapásra, dupla bevétellel.
Csinálják ezt mindennel itthon, én a Compkerrel futottam egy kört, amikor egy vadi újnak mondott drága alaplappal szórakoztak.
Sajnos nincs más mód, mint hogy OKOSÓRÁT SZEMÉLYESEN, SZOLGÁLTATÓTÓL VEGYEN AZ EMBER, VAGY MAGÁTÓL A GYÁRTÓTÓL RENDELJEN, mert itthon kivétel nélkül az összes ker bevállalja, a lehetőséget, ha alkalom adódik a lenyúlásra.
Itt sem tud látszólag mit csinálni a poszter, de szerintem van nála egy adu, ami alapján a bolt érdeke elhallgattatni őt. Nem a homárra kell írogatni, 100.000 két óra, ha céges akkor meg pláne ügyvéddel menni a nyakukra. Mert ezt addig fogják folytatni, amíg csak megtehetik, amíg valaki be nem dönt mindent.
Zakari az ás 2016.10.22. 18:00:22
Nyitva volt a doboz? Ezt megint csak ő állítja, nomeg rengeteg bolt kinyitja a dobozt ha benne van a jótállási jegy, hogy érvényesíteni tudja.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.22. 18:04:20
Zakari az ás 2016.10.22. 18:07:55
Az nem arra vonatkozik, hogy három napon belül bármi is legyen cserélni kell egy újra, hanem csak arra, hogy ha a meghibásodás garanciális, akkor nem javíthatják, hanem cserélik, de ettől még bevizsgálhatja a szerviz, hogy mi okozta a hibát, de nem három napon belül kell cserélni…
Ha pl. egy órát az első nap összetöri valaki attól még nem kell a boltnak újra cserélnie… Az elállás sem érvényes így ahogy már valaki írta, a törött tönkretett készülékért nem lehet visszakövetelni az árát…
Itt akár igaza van a posztolónak akár nincs, annak a bizonyos szerszámnak a rossz oldalán áll…
Ha a bolt nem ismeri el, hogy gyártási hibás, hanem külső sérülés, akkor megszívta…
Zakari az ás 2016.10.22. 18:09:42
1gazsagos1 2016.10.22. 19:35:21
De ne legyen igazam.
Treff Bubi 2016.10.23. 21:37:13
nobie1 2017.02.16. 13:58:44
nobie1 2017.02.16. 14:02:58
nobie1 2017.02.16. 14:05:48