Tékozló Homár

Sokat tud várni egy horgász, de ennyit?

2016.10.27. 15:50 | Homár Hilda | 30 komment

shutterstock_129514334.jpg

Oké, a horgászok türelmes emberek, de azért azzal vigasztalni egy panaszára hónapok óta megoldást váró vásárlót, hogy "3,5 hónap még nem is olyan rossz, másnak 6-9 hónap is kijutott már", azért elég kemény.

Kedves Tékozló Homár blog!

Az én történetem nem igazán bővelkedik fordulatokban, megosztani csak azért osztanám meg veletek mert a környezetemben sokan felkapták a fejüket egy lassan 4 hónapja húzódó garanciális ügyre így talán másnak még hasznos lehet.

Röviden a kis történet tehát egy horgászbot vásárlással kezdődött a dunakeszi Walterlandban, ami 100 EUR körüli árával már nem a legvacakabb fajta. A derék horgászbot az első horgászat alkalmával, annak közép részén egész egyszerűen szétreccsent. Mivel én a sikeres emberekkel ellentétben a csendes, békés horgászatban, és hasonló életfelfogásban hiszek, szépen bevittem az eladó üzletbe a botot, mivel még csak néhány hónapos volt és alig-alig használt, a garancia is érvényes. Régóta vásároltam ott, eddig nem volt semmi okom panaszra.

Átvették, kaptam cserébe egy A4-es kockás füzetből szakajtott negyedoldalas cetlit és az ígéretet hogy 2-3 hét múlva hívnak hogy garanciális probléma avagy felhasználói kár miatt ment-e tönkre.
Ez Július 5.-én történt, azaz körülbelül 3,5 hónapja. Semmilyen értesítés nem érkezett.

Azóta többször személyesen és telefonon is érdeklődtem, szinte molesztáltam őket de kizárólag azzal biztatnak hogy az eddig eltelt 3,5 hónap még nem is olyan rossz másnak 6-9 hónap is kijutott már, de várjak türelemmel amíg nem szólnak. Jaj, el ne felejtsem! Amiatt tart ennyi ideig a szerviztől visszajelzést kapni mert a szerviz külföldön található. Kapcsolatba lépni a szervizzel nem lehet, pedig felvetettem mint mindenki számára elfogadható és relatíve egyszerű lenne. Bennem mégis ott motoszkál, nem hagy nyugodni úgy érzem 2016-ban ez már áthidalható lenne.

Értem, hogy egy sporteszközről beszélünk, és értem hogy a Ptk. nem írja elő mennyi időn belül köteles az eladó a garanciális ügyintézést lebonyolítani (valahogy homályosan fogalmaz), de valóban ennyire kiszolgáltatott az ember ha sporteszközt vásárol, kedves Tékozló Homár?

Elsősorban a tanácsotokat szeretném kérni, mivel fogalmam sincs az Európai illetve hazai fogyasztóvédelem tud-e ilyen esetekre megoldást!

Köszönettel és üdvözlettel,
Dávid

Íme a tanács:

Kedves Dávid!

Problémád valóban nem egyedi, sajnos elég sokszor találkozhatunk olyan esettel, amikor a hónapokat kell várni arra, hogy újra használhassunk egy szervizbe leadott terméket. 

Ha egy termékkel kapcsolatban minőségi kifogással élünk a vállalkozás először is köteles a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet felvenni. Ebben fel kell tüntetni, hogy a fogyasztó hogyan kéri rendezni a problémát, vagyis milyen igényt szeretne érvényesíteni, és azt is, hogy a vállalkozás ezt tudja, akarja-e ilyen módon rendezni, vagy más megoldási javaslatot ajánl fel. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. 

Amennyiben a vállalkozás kijavítás céljából veszi át a terméket, törekednie kell arra, hogy azt 15 napon belül el is végezze. Előfordulhat olyan eset, amikor önhibáján kívül ez több időt vesz igénybe például, ha külföldről kell beszerezni alkatrészt, de az semmiképp sem elfogadható, ha hónapok telnek el eredmény nélkül. Ilyenkor első lépésként célszerű írásban - tértivevényes, ajánlott levélben - tűzni egy véghatáridőt amíg még hajlandóak vagyunk elfogadni a javítást. Ha ez is eredménytelenül telik el, akkor javítás helyett joggal kérhetjük a termék cseréjét, vagy végső esetben érdekmúlásra tekintettel akár el is állhatunk a szerződéstől, és a termék visszaszolgáltatása ellenében kérhetjük a vételár visszafizetését. 

Esetedben, tehát elsőként egy írásbeli felszólítást javaslunk. Ha ez is eredménytelen lesz, és a vállalkozás a pénz visszafizetésétől is elzárkózik, igényedet Békéltető Testület előtt érvényesítheted. Továbbá a levélben leírtak alapján látható, hogy a vállalkozás a minőségi kifogás rendezése során nem a jogszabályban foglaltaknak megfelelően járt el, melyre tekintettel a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehetsz bejelentést. 

Felhasznált jogszabályok:

- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2016.10.27. 16:02:40

Száz ojrós ár? Meg mertem volna esküdni, hogy ennek a lángoktól ölelt kis országnak még a forint a hivatalos fizetőeszköze. Vagy Dunakeszi már az ojróövezetben van?

Terézágyú 2016.10.27. 16:05:50

@Tehetséges ugandai buzi:
az semmi, de nem ám, hogy kiírja, hogy euró - nem: EUR !

Terézágyú 2016.10.27. 16:07:30

"A derék horgászbot az első horgászat alkalmával, annak közép részén egész egyszerűen szétreccsent. ... bevittem az eladó üzletbe a botot, mivel még csak néhány hónapos volt"

Eszerint néhány hónapig csak állt otthon, aztán használtad először?

sarostehen 2016.10.27. 16:08:45

Tessék elállni a vásárlástól, nagyfokú kényelmetlenségre hivatkozva.
vagy adnak egy ugyan olyat (újat) vagy pénz vissza. 3,5 hónapra nincs épeszű magyarázat a bolt részéről.

Zámolyi roma 2016.10.27. 16:10:09

@Terézágyú: Lehet, hogy kariajcsiba kapta a pecabotot, aztán mivel nem lékhorgász, ezért csak tavasszal vette használatba.

Terézágyú 2016.10.27. 16:12:37

"Átvették, kaptam cserébe egy A4-es kockás füzetből szakajtott negyedoldalas cetlit"

Azért ugye számlát kaptál, amikor vetted...?

gabors 2016.10.27. 16:16:56

@Tehetséges ugandai buzi: "Vagy Dunakeszi már az ojróövezetben van? " Persze a kulugyminiszter orszaga !!!

Terézágyú 2016.10.27. 16:17:03

Ja igen, megvan a megoldás: a fakebookon kellett volna reklamálni, ez a modern módszer.

Leone_510 2016.10.27. 16:41:36

@Tehetséges ugandai buzi: ha cégként vette akkor simán fizethet euróban vagy más devizában amit az áfa törvény megenged

Tehetséges ugandai buzi 2016.10.27. 17:05:33

@Leone_510: Ezt a post toló nem fejtette ki. De amúgy kiváncsi lennék arra, ahogy egy cég horgászik. Ott ül a cég a tóparton. A cég beetet. A cég felszereli a botot, feltűzi a csalit. (Eseteg kuttyogat egy kicsit a cég, attól függően, hogy milyen halra megy.) Aztán a cég bevág és végül a cég szákol. Érdekes látvány lehet.

megamen1 2016.10.27. 22:05:04

én is horgászom, igennagyon szeretem. de még nem jöttem rá, miakurvafaszom benne a sport?
amúgymeg a valtertominál a százeuró az leginkább a paletta alja.
én is vittem már botot horgászboltba, hogy kellene a középső tag. jó, jövő héten menyunk nagykerbe, megolgyuk. jövő héten kérdem, miapálya? hááááát, húúú meg ha, de két7 múlva, namajdakkor!
aztán ráuntam, a botot is otthagytam (jókibasztam velük) szóval nem egyszerű. faszpicsageckurvaannyabasszameg!

mad-man 2016.10.28. 00:22:55

Lehet valakinek szimpatikus volt, hazavitte, és azóta az ő botjával játszik. Ki tudja, rengeteg az aberált.

Terézágyú 2016.10.28. 07:44:03

"én is horgászom, igennagyon szeretem. de még nem jöttem rá, miakurvafaszom benne a sport?"

Gondolom ez olyan, hogy ha egy sportról állandóan azt hangsúlyozzák, hogy mennyire a fejben dől el - akkor az tuti, hogy a súlyemelés, vagy valamilyen erő-sport...

The Crazy One 3om 2016.10.28. 08:15:25

@Terézágyú: remek téma. Szerinted a darts az sport?

megamen1 2016.10.28. 08:27:54

@The Crazy One 3om: szerintem egyetlen tevékenység nevezhető sportnak, így elég csak azt az egyet hájpolni, stadionokat építeni...

Terézágyú 2016.10.28. 08:33:31

@megamen:
és az melyik?

#ártatlanul néz

Terézágyú 2016.10.28. 08:37:05

@The Crazy One 3om:
Igen jó téma :)

Nos, kérlek szépen szerintem a sportnak két fontos ismérve van:
- erős fizikai erőkifejtés kell hozzá
- egyértelműen eldönthető, hogy ki győzött

A darchoz nem kell erőkifejtés - szerintem.
a fentiek szerint pl. a ritmikus sportgimnasztika sem sport, mert pár ember szavaz arról, hogy "szerintem maximális pont, nagyon jól csinálta" - "szerintem leért a keze, és a cukaharában túlságosan széétárta a lábát" stb. stb.

Ágyesz Bugyesz 2016.10.28. 08:41:25

@megamen:
Horoghoz oda kell uszni.
Az uszas mar sport.
Ha a horgasz nem is, de a hal biztosan sportol.

Nemelyik tenger hal nagyobbat rant,mint a 200 kilo a fekpadon.

The Crazy One 3om 2016.10.28. 08:43:16

@Terézágyú: köszönöm. Tudtam, te érvelni is fogsz. Ezt kurvára csípem benned :)

Terézágyú 2016.10.28. 08:44:35

@The Crazy One 3om:
Kedves vagy.
Tudod, ha az embernek már a teste nem olyan, mint egy tinilányé, akkor legalább az agyával hódítson.

CID.. 2016.10.28. 09:12:38

@megamen: Mivel, a sakk is az, egy szavad nem lehet ;) Egyébként, próbálj ki egy félnapos pergetést.

ROTFL Manó 2016.10.28. 09:35:44

@CID..: Volt olyan időszak - amikor épp nem volt barátnőm - hogy én is fél napig pergettem a hitványkámat.

:-D

CID.. 2016.10.28. 10:07:49

@ROTFL Manó: Néha rá is kellett volna rántani, hátha úgy hamarabb jutsz eredményre ;)

2016.10.28. 20:02:36

@megamen: felcsúton van halastó? Nem kéne elárasztani a gecibe? :D

neet 2016.10.31. 19:25:03

Emlékezttek még a Horgász a pácban-ra? Na, ott a Louise de F. csak fogta a faágat, levágta, kifaragta,bedobott, bevágott, versenyt nyert. Óccóért adta a zugpiacon. :) Nem flancolt ennyit az ojróüs botokkal.
AMúgy sztem sport. Én még ifiben versenyt is nyertem...

neet 2016.10.31. 19:26:22

bocs, így kell írni (+ nagybetűk) louis de funes

CID.. 2016.11.02. 11:59:44

@neet: gyere ide takarodj.
süti beállítások módosítása