Tékozló Homár

Ki akarna fizetni úgy, hogy nem kapja a szolgáltatást?

2016.11.02. 14:58 | Homár Hilda | 45 komment

upc-logo-1200x800.jpg

Az ember mindig reménykedik, hogy a kérdéseire a szolgáltatónál kapott válasz megállja a helyét. Az alábbi esethez hasonlóak viszont egy életre képesek aláásni a bizalmat a legelvakultabb pozitivista naivánál is. Szerződés van, számla jön, csak épp szolgáltatás meg tájékoztatás nincs. Hogy van ez, kedves UPC?

Tisztelt Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság!

Az alábbi panaszom kivizsgálását szeretném kérni:

Van egy 7 éve meglévő UPC előfizetésünk, (Digital bronze+HD csomag+Fiber Power 240+Nonstop S) ami idáig egy budapesti címen volt elérhető. Költözés miatt kértük a UPC-től a szolgáltatás áthelyezését egy isaszegi címre, családi házas övezetbe. Ennek időpontja 2016. szeptember 23.-a lett volna, mely időpontot 2016. szeptember 2-án kértem a szolgáltatótól és ezt megelőzően is többször érdeklődtem telefonon az iránt, hogy az áthelyezés gond nélkül megoldható-e, és milyen módon. Ez fontos volt a ház felújításnál a kábelezés kialakítása miatt és a munkám miatt is.  A válaszuk minden alkalommal IGEN volt és a UPC oldalán lévő címkeresőben is, az isaszegi címre keresve az összes szolgáltatásuk elérhető volt. (ez jelenleg is így van). Ennek ellenére a szolgáltatás áthelyezése a mai napig nem történt meg.

2016. szeptember 23-án, a UPC-vel megbeszélt időpontban megérkezett a szerelő, aki a bekötést végezte volna, de azt tapasztalta, hogy a UPC kábele nincs bevezetve az ingatlanra és közölte, hogy az Ő technikai feltételei nem teszik lehetővé azt, hogy ezt megtegye, ezzel a UPC-nél másik részleg foglalkozik. (Az előzetes telefonbeszélgetések során tájékoztattam a UPC-t arról, hogy az új isaszegi címen eddig még nem volt szolgáltatásuk) Ettől függetlenül megpróbálta az INVITEL telefon kábelét kihúzni és helyére a UPC-jét behúzni, de sajnos nem járt sikerrel, mert az INVITEL kábele nem mozdult.

Ezek után kaptam egy email-t a UPC-től arról, hogy elutasítják az átkötési kérelmünket és teljes körű műszaki felmérést végeznek, aztán döntenek a hálózatfejlesztés megvalósításáról. Telefonos és személyes reklamálás után ígéretet kaptam arra, hogy, mindenképpen és minél hamarabb elvégzik a hálózatfejlesztést, de közölték azt is, hogy erre nekik 30 napjuk van. Ehhez képest kaptam egy újabb email-t a UPC-től, amiben örömmel értesítenek arról, hogy az új címünkön él a szolgáltatás és használjuk boldogan azt, annak ellenére, hogy a fent megadott isaszegi címen a mai napig nem érhető el a UPC szolgáltatása.

Újbóli reklamáció után megdöbbenve hallgattam a UPC munkatársát, miszerint az isaszegi címen az előfizetésünk 2009 óta él és a budapesti címen soha nem is volt elérhető. Hosszú győzködés után elhitte, hogy ez nem így van és tovább kapcsolt egy hozzáértőbb kollégához, aki miután megértette mi történt, megkért, hogy várjunk, amíg utánanéz a problémának és megbeszéli a felettesével, hogyan tudnának minket kárpótolni az okozott kellemetlenségekért, de miután ezt megtette, a segítőkészsége lényegesen csökkent. Annyit sikerült megtudnom, hogy a felmérés folyamatban van és tovább kell várnunk.

A következő meglepetés akkor ért amikor az isaszegi címre megérkezett a UPC következő havi számlája a nem létező szolgáltatásról. Ekkor ismét telefonáltam a szolgáltatónak és jeleztem, hogy nem szeretnénk fizetni addig, amíg a probléma meg nem oldódik, de erre azt javasolták, hogy kb. 3000 Ft-ért szüneteltessem a szolgáltatást, arra a kérdésemre, hogy ennek költségét átvállalják-e a kialakult helyzetet figyelembe véve, a válasz NEM volt. A következő kérdésemre, hogy mikor történik meg a műszaki felmérés nem kaptam érdemi választ, mint ahogy általában semmire sem, pedig, ha beszélhettem volna egy hozzáértő szakemberrel, biztosan gyorsan és minimális költséggel már régen megoldódott volna a probléma.

A történteket a UPC-nek panaszlevél formájában e-mailben és postai úton is megírtam, de válasz vagy telefonos megkeresés a mai napig nem történt részükről. Legutóbbi telefonos érdeklődésemkor viszont megtudtam, hogy a UPC-nek nincs 30 napos határideje a felmérésre, ez igazából bármeddig eltarthat és egyébként is ők a budapesti címre vállalták a szerződésben a  szolgáltatás biztosítását és a két éves hűségidőnk oda szól. (Ennek telefonos megkötésekor jeleztük a UPC-nek, hogy hamarosan elköltözünk és csak akkor vállaljuk a hűségidőt ha az új címre átvihetjük majd az előfizetést.) Arra a kérdésemre, hogy akkor most melyik címen él jelenleg a szolgáltatás nem kaptam egyértelmű választ, mint ahogy arra sem, hogy most 2016. október 24-én 30 nappal a megkísérelt átkötés után mikorra várható a probléma megoldása és milyen következményei vannak annak, hogy a UPC már 1 hónapja nem biztosítja számunkra a szolgáltatást.

Egyébként az elmúlt 1 hónap alatt a UPC-től senki sem keresett meg, sem a felmérés miatt, sem azért, hogy elnézést kérjen az okozott kellemetlenségekért és esetleg felajánljon valamilyen átmeneti megoldást a  probléma enyhítésére, sőt ezeknek az ellenkezőjét tapasztaltuk minden, a UPC-vel folytatott beszélgetés során. Az előfizetésünk él, a számlákat fizetnünk kellene annak ellenére, hogy nincs elérhető szolgáltatás a címünkön. Felháborítónak és minősíthetetlennek tartjuk ezt a fajta hozzáállást, figyelembe véve azt is, hogy 2009 óta a UPC hűséges előfizetői vagyunk.

Várom válaszukat,

Üdvözlettel,

V. Ádám

 Utánajártunk a UPC-nél az esetnek.

Tisztlet Homár!

Előfizetőnk megkeresését nyilvántartásba vettük és a panaszkivizsgálást megkezdtük. Rendszereink alapján látható, hogy ügyfelünk költözési igényét megfelelően elindítottuk, a helyszíni szemle alkalmával megállapítottuk, hogy a területen még nincs kiépített hálózatunk. Sajnálatos módon a probléma innen eredeztethető, ugyanis a jelzett hiányosság ellenére az új címen a szolgáltatás élesítése egy adminisztrációs hiba miatt mégis elindult. Ügyfelünk emiatt kapott tévesen számlát, melyet természetesen korrigálni fogunk. A kiépítés kapcsán mindent megteszünk annak érdekében, hogy a szolgáltatás minél hamarabb használható legyen. A helytelen információk kapcsán keletkezett és az így okozott kellemetlenségekért természetesen ezúton is szíves elnézését kérjük. Az Általános Szerződési Feltételeknek megfelelően amennyiben kötbérfizetési kötelezettségünk keletkezik, annak eleget fogunk tenni. A teljes kivizsgálást követően felvesszük a kapcsolatot ügyfelünkkel, hogy a részletekről és az eredményről tájékoztassuk.

Üdvözlettel:
UPC Magyarország Kft.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarostehen 2016.11.02. 15:10:45

zsír.. probléma megoldva.. jöhet a következő ahol lehet anyázni... :DDD

Manyecska. 2016.11.02. 16:35:05

Milyen "adminisztrációs hiba" miatt indul el egy a szolgáltatás élesítése????
Mancika ráfeküdt a piros gombra..? :D Le kéne kapni mind a tíz körmükről otthon jáccanak, biztos homároznak munkaidőben. :( ezértartittazórszág!!!

The Crazy One 3om 2016.11.02. 18:22:48

Rettenetes az a fajta sötétség, ami az emberekben van. Teszkó önkiszolgáló kasszák, homo sapiensnek tűnő élőlények helyesírási hibákkal a tekintetukben bámulnak bele a képernyőbe és látszik rajtuk, hogy nem megy. Persze mindenki siet...

szelidorzo 2016.11.02. 18:41:03

Ó ez nem egyedi eset!
És még nincs vége, egy ideig még várhatod, hogy bekössék.

Másfél hónapon keresztül napi rendszerességgel küldtem őket melegebb éghajlatra, nem megvalósult áthelyezés miatt a facebook oldalukon. Miután bevizsgálták, hogy a kapu előtti oszlopról be tudják kötni a kábelt (8m) eltelt egy kis idő. Utána a vállalt bekötési idő módosult. (későbbre), majd akkor sem jelent meg a szerelő. Ekkor már ordítozás is volt, pláne, hogy 2 hét múlva a hűség is lejárt volna, az oszlopon meg lógott két másik szolgáltató kábele. Így aztán csak megérkezett a szerelő. Kb 15 perces munkája volt összesen. (Csak sok hálózatszerelőt kirúgtak, kevés az emberük) Ezek után hab volt a tortán, hogy a megrendelt telefonszolgáltatást is kiszámlázták, bár azt elfelejtették aktiválni. Ismét anyázás a facebookon és siker. Végül is bő két hónap alatt sikerült megoldani. A baj az, hogy a többi szolgáltató is pont ilyen.

Tamás Paitz 2016.11.02. 19:14:41

Sajnos a szolgáltatók a hűség fogalmával nincsenek tisztában. Nem akkor vagy hűséges ha 10-15-20 éve előfizetőjük vagy hanem ha a következő 1-2 évben garantálod komoly büntetés terhe mellett előfizetsz a szolgáltatásukra. Ez igaz a bankokra is.

Serivor 2016.11.02. 19:20:04

Ők maguk hozzák szóba a kötbért, nem kell szégyenlősködni, be kell hajtani.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.02. 19:36:57

@The Crazy One 3om: "helyesírási hibákkal a tekintetukben bámulnak bele a képernyőbe"

:))

(---Flúgos Buszos---) 2016.11.02. 20:07:05

Nálunk a klímaszerelő a UPC szerelő is egyben, így ha úgy látja, több a pénzt a klímában, akkor nem szerelnek vonalat. Jó világ!

FDToth 2016.11.02. 21:33:34

Mindig csak elnezest kernek, de kopmenzalni csak huszadjara akarnak...
A upc szerint is el lehet inzptezni egy elnezessel ezt az ugyet, ahol lanc mindegyik tagja hibazott?

fillérbaszó vadász 2016.11.03. 06:59:24

"Tisztlet Homár!"

1. Mi az a TiszTLet? Nincs helyesírás-ellenőrző progi a UPC marketing-csávó gépén?
2. "Tisztlet Homár!" Úgy bírom az ilyen megszólításokat. Sikeres névválasztása a blognak. Úgy hangzik mint a, "Mélyen tisztel Köcsög!" vagy "Kedves Buzi!" megszólítás. :)

fillérbaszó vadász 2016.11.03. 07:03:17

@The Crazy One 3om: "Teszkó önkiszolgáló kasszák"

A kollégám szerint jó kis találmány az, mert rátett 2 kg, aranyárban mért, pisztáciát és rányomott a "burgonya" gombra. Aztán nagyon büszke volt magára a suttyó parasztja. :)

Terézágyú 2016.11.03. 07:23:43

"többször érdeklődtem telefonon az iránt, hogy az áthelyezés gond nélkül megoldható-e, ... A válaszuk minden alkalommal IGEN volt"

Mikor fogjátok már fel, hogy ez a kötelessége az ottani droidoknak, hogy ezt mondják? Üzletkötéskor mindenre bólogatniuk kell. Áthelyezhető?? Peeeeersze. Nem lesz semmi gond? Deeeeehogy lesz.
Próbálná csak valaki azt válaszolni, hogy "nézze, nem javaslom, ezzel mindig probléma szokott lenni, inkább válassza ott helyben az invitelt" - részint a saját főnökei cseszik le, részint maga az ügyfél is elkönyveli magában, hogy "NEMet mondtak! Nekem, az ügyfélnek nemet mondtak!"...

"és a UPC oldalán lévő címkeresőben is, az isaszegi címre keresve az összes szolgáltatásuk elérhető volt. (ez jelenleg is így van)"

Valószínűleg bármilyen isaszegi címre "elérhető". Reklám.
Bisztossan ott van az apróbetűben, hogy hááát, azért nem mindegyik...

"Újbóli reklamáció után megdöbbenve hallgattam a UPC munkatársát, miszerint az isaszegi címen az előfizetésünk 2009 óta él és a budapesti címen soha nem is volt elérhető."

Ez viszont egyértelműen gáz!!!

"Ennek telefonos megkötésekor jeleztük a UPC-nek, hogy hamarosan elköltözünk és csak akkor vállaljuk a hűségidőt ha az új címre átvihetjük majd az előfizetést. "

Jó, hát persze, hogy erre is igent mondott az üzletkötő :))) Azt vártad, hogy akkor megadóan legyintett, hogy "akkor nem kötünk üzletet, ágyő"????
Vagy azt gondoltad, hogy van egy ilyen rubrika a gépben, hogy "az ügyfél jelezte, hogy hamarosan költözik, és CSAK így vállalják"....????? :))))))

The Crazy One 3om 2016.11.03. 07:55:49

@fillérbaszó vadász: hát nem csodás? :) múltkor észrevettem, mi mindenen van ilyen biztonsági csipogó. A maxi pelenka fogjuk rá oké, nade sajton, meg huson? Tán lopnak a nípek?

CID.. 2016.11.03. 07:59:12

@fillérbaszó vadász: bazdki, micsoda ötlet :D:D:D:D

CID.. 2016.11.03. 08:13:50

Egyébként ja, előfordulhat, hogy Isaszegen a Gobbi Hilda utca páros oldalán van szolgáltatás, a páratlanon meg nincs, sőt az is, hogy a közvetlen szomszédodban van, hozzád meg csak földmunkával tudják bevinni, aminek az elvégzése idő és pénz. Ha pedig nem kérted a szüneteltetést az áthelyezés idejére, igen, fizetned kell a szolgáltatást, ami az eredeti címen valószínűleg még mindig él. Az üzletkötők álltal használt adatbázis meg előfordulhat, hogy nem túl precíz, de sajnos így van.

The Crazy One 3om 2016.11.03. 08:28:57

@CID..: nem hinném, hogy tévedés, vagy véletlen, inkább az lesz, amit @Terézágyú: írt, már ami a szerződéskötést illeti. Legalábbis a tótoknál dettó ez a helyzet. Tökmindegy mit mutat a térkép és mit a logika, a szerződést elkészítik és küldik a szerelőt. És itt jön a csavar, ugyanis a szerződést a szerelő viszi és ha nem tud telepíteni akkor nem írod alá és nincs téves számla. A térképre hivatkozni tök felesleges, mert csupán információs jellegű. Múltkor kerestem és a tót digi a mi falunkban a Halálfasza utca 13 szám alatt is szolgáltat kabeltévét...

CID.. 2016.11.03. 09:04:47

@The Crazy One 3om: Nyilván az is benne van, bár elképzelhetetlennek tartom, hogy egy üzletkötő hazudjon:D
A digitől meg mit vársz, román cég. Lehet úgy vannak vele, a tányértól kábelen megy a telaviv2, tehát kábeltévé.

Manyecska. 2016.11.03. 09:08:00

@CID..: óhh kicsifiam is garanciálisan bevitte a telóját-oszt visszakapott tökmás alkatrészeket ill.akksit nem...otthagyta őket a p..csába nem vette át, apja jól felhúzta magát telefonon k..anyáztak kicsit a szervizzel ma asztalt fog borogatni-benne lesz a híradóban :D
Nagyon félek mert neki nem csak a szája jár nem lennék a felesége.:P /ja az vót'má..! :D /
Mekkora f..szok már a szarvizben, mondom jegyzőkönyv, Vásárlók könyve, Békéltető Testiség izé testület!! :P ON

Terézágyú 2016.11.03. 09:11:19

@CID..:
"Nyilván az is benne van, bár elképzelhetetlennek tartom, hogy egy üzletkötő hazudjon:D"
Az a vicc, hogy ez nem vicc.
Az üzletkötőnek nem kötelessége tudni, nem is kötik az orrára, hogy az általa létrehozott szerződések közül melyikkel volt gond, melyiket nem sikerült bekötni stb.
Tehát az üzletkötő tényleg nem hazudott: át lehet vinni? át.

The Crazy One 3om 2016.11.03. 09:13:51

@Manyecs: nem is érdemes megírni a helganak, úgysem teszi ki. Ma csütöRTök, iszunk.

Terézágyú 2016.11.03. 09:14:53

@Manyecs:
"Nagyon félek mert neki nem csak a szája jár nem lennék a felesége.:P /ja az vót'má..! :D /"
Hirtelen azt hittem, hogy a kicsifiadról beszélsz...

Manyecska. 2016.11.03. 09:16:04

@The Crazy One 3om: megyek velük ezt nekem is látni kell :DD ! :P ON

Manyecska. 2016.11.03. 09:18:48

@The Crazy One 3om: küldtem egy cuki képet neked itt! :D @Terézágyú: Te, Rézágyú!! Akarsz cukiképet te is??

Terézágyú 2016.11.03. 09:20:09

@Manyecs:
küldjek én is, magamról? :)

CID.. 2016.11.03. 09:24:22

@Manyecs: mondjuk az akku az spec. tartozék, nem alkatrész, de miért baj, ha kicserélik ?:D
@Terézágyú: Nem a fenét nem hozzák a tudomására, nem kap jutalékot. Az áthelyezés, szerződésmódosítás, de gondolom arról is tud az üzletkötő a jupíszínél.

Terézágyú 2016.11.03. 09:26:58

@CID..:
"Nem a fenét nem hozzák a tudomására, nem kap jutalékot."

Ja értem. Ha így van, akkor valóban nem őszinte.
Mindenesetre az egyértelmű, hogy számára az a jó, ha megcsinálja a szerződést, még akkor is, ha van esély rá, hogy mégsem lesz belőle semmi...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 09:29:04

@fillérbaszó vadász: "Mi az a TiszTLet?"

Mozt egy elütésért nyavalyogsz, mikor tele van helyesírási hibával?

Manyecska. 2016.11.03. 09:29:27

@The Crazy One 3om: :)) félindián kislány most volt fél éves:))! @CID..: jaaaa, lenyúlták!!!
lehet mást írtam..@Terézágyú: beöltözünk a jégre sz.ró galambnak/hófehér nyúlnak, hogy teljes legyen a hatás, küldjem?? :P ON

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 09:32:49

@Terézágyú: "@Manyecs:
küldjek én is, magamról?"

Azt hallottam, a fiúk az álló farkukról szoktak küldözgetni képet. Még soha nem csináltam ilyet, elkezdjem?

Terézágyú 2016.11.03. 09:39:21

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt:
nem túl késő most elkezdeni? fennÁLLnak még a szükséges feltételek ehhez?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.03. 09:45:36

@CID..: "az akku az spec. tartozék, nem alkatrész, de miért baj, ha kicserélik ?"

Az én jól karbantartott akkumat csak ne cseréljék ki egy haldoklóra.

Manyecska. 2016.11.03. 12:10:11

@CID..: kiveri a szemünket monitoron át, haggyá má..! ON

Bombaló 2016.11.03. 14:58:11

Az én releváns véleményem a következő.
1. A UPC szarjon sünt. A leírtak figyelembevételével.
2. A poszter is megér egy misét. Merthogy, "Ennek telefonos megkötésekor jeleztük a UPC-nek, hogy hamarosan elköltözünk és csak akkor vállaljuk a hűségidőt ha az új címre átvihetjük majd az előfizetést." Ember, illetve poszter! Ha tudod, hogy elköltözöl, miért kötsz hűséget? Hogy spórolj párezer forintot? Ha nem köt a hűség, korábbi szerződés felmond, új lakhelyen, új szerződést kezdeményez, új ügyfélként, a hozzá tartozó extra kedvezményekkel együtt. Se így, se úgy nem lesz előbb UPC szolgáltatása, de még 3000 Ft-ot sem kell fizetni egy ketyegőhűséges szerződés felfüggesztéséért...

szsuzsanna 2016.11.04. 08:54:14

-A UPC tanított meg, -sok-sok évvel ezelőtt!, -hogy soha, senkivel nem kötünk "hűségidős átb@szást"
-ezt már írtam itt, hozzászólásban, -DE, törölték!...
-(mi vagyunk, a balfácánék, akik, már akkor is fizettek nekik, amikor, -még az elején, szinte mindenki (panelházak), -évekig, simán így-úgy "lopta", a TV-s szolgáltatásukat)...
-aztán fejlődtek, -jöttek a "kombinált bemondások": TV + telefon + internet: -akkor még itt, más "szolgáltatóknak", nem volt hasonló, -DE, ők már akkor "hűségidőztek" -persze...
-és, persze, hogy persze, pillanatok alatt, azt vettük észre, hogy az "újak" a felét fizetik annak, amit régebben bepalizott idióták...

nyugatbalkán 2016.11.04. 20:56:44

@Bombaló: Gondolom meg akarta magát kímélni a felesleges macerától.:)) De igazad van minek egyszerűen, ha bonyolultan is lehet?
A fizetésről meg ennyit: 2/2015. (II.30.) NMHH rendelet 15 §
De szerintem nem kell aggódnia, mert hamarosan karácsony és azért a Júpiszinek is van szíve.:)
süti beállítások módosítása