Nem költői hangulatban vagyok, hanem rákerestem az Ariston Super Silent mosógépének prospektusára, ahol a címbeli andalító hangokhoz hasonlították a gép mosás közbeni zaját. Petra kicsit mást tapasztalt.
8 hónap vajúdás 3 pici gyermekkel....
Szeretném ha mindenki okulna az esetemből, kizárólag tényeket írok nem rágalmazok és nem sértegetek senkit.
2014-ben életemben először kiválaszthattam álmaim mosógépét. Lévén, hogy akkor már két gyermekünk volt, és heti 7 napból hatszor mostam, egy hatalmas 11kg Super Silenc(!) gépet választottam, egy Hotpoint-Ariston terméket 2+2 év garanciával.
Eltelt egy év, és a mosógép kezdett zajos lenni. Éppen vártuk a harmadik gyermekünket, egyszerűen nem tudtam foglalkozni vele. Idén tavasszal szakítottam rá időt, felhívtam a szakszervizt és egyeztettem velük időpontot. Ki is jött a szervizes, nyitott ajtónál, üresen letesztelte a mosógépet, majd miközben azt közölte, hogy a mosógép nem hangos távozott.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, akik ugyan mondták, hogy kiküldik a szervizest még egyszer, de ha nem talál hibát akkor nekem kell kifizetni a kiszállás díját.(15.000Ft) Mivel előtte már egyszer megpróbálták rám hárítani a kiszállás költségét, igy most ebbe nem mentem bele. Igy tovább irányítottak a panaszkezelésre.
Mivel Indesit az Ariston is, igy velük leveleztem hosszú hónapokig. És csak némileg okozott zavart a későbbiekben, hogy az email címük whirpool, valami egybeolvadás miatt. Törvényileg 30napjuk van választ adni egy esetleges panaszra. Nekik napra pontosan sikerült mindig kivárni a 30 napot. Elképzelem ahogy félretolja a mappámat a panaszkezelő, hogy ez a hülye ráér. Szóval havonta kaptam egy emailt, hogy a mosógépem jó.(szerintük)
A többszöri email váltás alatt küldtem nekik telefonos videót, leírtam hogy pici gyermekeim vannak, akik 6, 4 és 10 hónaposak(most már). Leírtam, hogy szükségem van arra, hogy akár éjszakai is bekapcsolhassam a mosógépet, de hogy nappal is olyan hangos, hogy nem lehet mellette megmaradni, tv-t nézni vagy aludni. Néhány részlet az e-mailekből:
Alábbi levelében említett jelenség nem készülékhiba, nagyobb ruhatöltetnél, kiegyensúlyozatlanság miatt előfordulhat, ennek következtében lehet hangosabb a készülék. Sajnáljuk a történteket, de bízunk benne, hogy a továbbiakban megelégedéssel használja majd a terméket. /Indesit panaszkezelés/
Kicsit sem korrekt, hogy üresen tesztelgetik, és üresen nem hangos. Nahát, képzeljék üresen nekem se. Majd akkor üresen használom. A koszos ruháinknak meg veszek egy másik 170 000Ft-os mosógépet. Nyilván?!”/én/
Márkaszervizünk álláspontja illetve bevizsgálása alapján a szóban forgó AQD1170D49EUB típusú készülék működése megfelelő, az elvégzett zajszintmérések eredménye alapján a készülék zajszintje a megadott határértéken belül van. Az Ön által küldött felvételeket szakemberünk is megtekintette, aki ugyanarra a megállapításra jutott, mint a szerviz. A zaj és a rázkódás mértéke mindig a töltettől (ruhamennyiség) valamint a választott centrifuga-fordulatszámtól függ.”/Indesit/
Ők a telefonos videóm alapján bemérték a zajszintet(!!!), és megállapították, hogy a mosógép nem hangos. A telefonos videó, mely a későbbiekben a második Békéltetős tárgyaláson, a képviselőjük szerint irreleváns bizonyíték lett, mert a zajszint attól függ mennyire hangosítom fel a hangszórót. Szóval hogy is van ez?
Ezek után fordultam a Békéltető testülethez először, ahova úgy jött el a képviselőjük, hogy egy A4-es lapra mosási tanácsokat írtak nekem szakvélemény cimen. Végül a Békéltető testület is egyet értett abban, hogy a mosógép hangos illetve hallható egy nem természetes zaj, és hozott egy ajánlást. Miszerint szállítsák el a mosógépet, nézzék meg nem e valami beszorult a dobnál, mérjék be a jelenlétemben a zajszintet 11kg ruhatöltettel tesztelve, majd szállítsak vissza.
Ők ennek úgy tettek eleget, hogy kiküldtek egy másik szervizt bemérni a zajszintet. Sebaj, kis ember vagyok, örültem hogy megcsinálják a mosógépemet. A zajszint mérés eredménye, egyértelműen bizonyította, hogy a mosógép hangos. A gyári paraméter 79dB, nálam 86dB mért. Azt is megtudtam, a fiatalembertől aki nálam járt, hogy a lengés csillapitó rossz a mosógépben, ez okozza a zajt valamint azt, hogy egy 16perces centrifugálási program 30-40 perc. De hát a gyártó szerint ez a mosógép jó.
Ezt meg is erősítették 3 héttel később, mikor is bátorkodtam felhívtam a szakszervizt, hogy mikor is fogják megcsinálni a mosógépet. Meglepetésemre közölték, hogy ők a munkalapot lezárták a zajszint méréssel. Írtam egy emailt a panaszkezelésnek, az előbbiekből okulva 8napot szabtam határidőül a válasz adásra. A 8. napon válaszoltak is.
A Békéltető Testület határozata alapján az érintett AQD1170D49EUB típusú gép bevizsgálását Márkaszervizünk elvégezte, melynek során a technikus a mosógép működésében nem talált rendellenességet. Sajnáljuk ha termékünkkel nem elégedett, de annak működése megfelelő, így nem szükséges a készülék javítása. /Indesit/
Ők vajon nem ugyan azt a jegyzőkönyvet olvasták amit én?
Ekkor fordultam a Békéltető testülethez másodszor, immár 8hónapja szenvedünk, és éreztem, hogy betelt a pohár.
Nem ért meglepetés, hogy ismételten úgy jött oda az egyébként arrogáns képviselőjük, hogy az álláspontjuk változatlan. Majd amikor elé toltam a használati utasítást, ami tartalmazza a gyári paramétereket. (Hozzáteszem a használati utasítás nyilvános adat, bárki számára elérhető, letölthető dokumentum, ha esetleg nem lett volna meg a panaszkezelésnek.) Valamint a jegyzőkönyvet a zajszint mérésről, akkor kért 5perc szünetet mert számára ezek új információk voltak. Megtisztelt azzal, hogy felkészülten érkezett a tárgyalásra az ügyvéd úr mondhatom. Visszaérkezve, mint kutyának a csontot odadobta, hogy akkor megcsinálják a mosógépet. Épp csak azt nem mondta, hogy legyek hálás, azért amiért felajánlottak nagy kegyesen valamit ami 8 hónappal ezelőtt járt volna nekem.
Az ajánlatot természetesen nem fogadtam el. Mert bár a probléma megszűnt volna, de az egyik az, hogy ennyivel nem úszhatják meg, hogy 8hónapja szórakoznak velem, és semmibe vesznek, valamint mosási tanácsokat osztogatnak. Másrészt nekem senki nem garantálja, hogy egy év múlva nem romlik el, és nem fogok majd megint hónapokig rohangálni az igazamat bizonygatva. Most itt leírhatnám, hogyan verte az asztalt a képviselőjük, hogy szó szerint kerüljön bele, hogy ők bizony meg akarták csinálni a mosógépet, de én nem fogadtam el. Hozzá teszem az is belekerült, hogy mindezt 8hónap után ajánlották fel. Érdekes módon amint rájött, nem kenyerez le azzal, hogy megjavítják a gépet, egyből azzal kezdett takarózni, hogy mi jogilag nem is állunk kapcsolatba, keressem fel az üzletet. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy a 8 hónap alatt egyszer sem jelezték felém, hogy nem ők lennének az illetékesen, hogy jogilag mi nem állunk kapcsolatba. Amit mondjuk kétlek. Sajnos az üzlet ahol vásároltam megszűnt, és amikor megkérdeztem az ügyvéd urat, hogy akkor az én pénzemet ki fogja visszaadni, kihez forduljak? Jelzés értékűen csak felfelé nézett, hogy majd a jó Isten.
Nem akarom becsmérelni sem az ügyvédurat, sem pedig a céget. Mindenki vonja le a konzekvenciát akar e Whirpool, Indesit vagy Ariston terméket vásárolni. Engem most már csak az érdekel, hogy kapjam vissza a pénzem és szabaduljak meg egy életre ettől a cégcsoporttól.
Izgatottan várom, mikor áll le a mosógép, és mikor jön el az a pillanat, hogy itt maradok 3 pici gyerek milliónyi szennyesével.
Folytatás a bíróságon.....
Petra
Az utolsó 100 komment: