Már csak pár napra vagyunk a féktelen vásárlás éves ünnepétől, a Black Fridaytől. Nagy kérdés, hogy azok a boltok, amik az év közbeni akcióikat és az üzemszerű működést sem bírják mindig kezelni, hogy fognak szuperálni a megnövekedett terhelés alatt. Egy biztos: mi itt a Homáron látjuk fogjuk.
Kedves Homár,
Október 27-én volt az Edigital oldalán egy akció, ahol vásároltam egy mosógépet és egy hűtőszekrényt, ki is fizettem, megadtam minden adatot. Mivel az egyik termék nem volt raktáron, így tudtam, hogy várnom kell majd, lehet, hogy nem is keveset, de azt nem gondoltam, hogy a kifizetett rendelés után 21 nappal sem fogom még megkapni a termékeket.
Első alkalommal november 6-án este írtam nekik egy e-mailt, hogy érdeklődjek a rendelésem állapota felől. Egy automatikus válaszüzenetet kaptam vissza, hogy sok üzenetet kapnak, de igyekeznek mihamarabb válaszolni.
November 7-én, hétfőn felhívtam az ügyfélszolgálatukat, hosszas kicsengés után egy hölggyel beszéltem, aki egy kérdésemre sem tudott válaszolni, még arra se, mi lesz a legközelebbi rendszerüzenet, amit kapni fogok. Kétszer kérdezte meg a kolléganőjét és kérte a türelmem és azt, hogy ne hívogassam őket naponta, legközelebb leghamarabb péntek-szombat környékén érdeklődjek. Csúszásban vannak, a hűtőcsere-program nagyon felakasztotta őket.
Én ezt már ekkor kicsit messzi időpontnak éreztem, belül bíztam benne, hogy addigra már rég tele lesz pakolva a hűtő és ki lesz mosva az első pár adag. Teltek a napok, továbbra sem jelentkeztek, és azt láttam, hogy még mindig nem érkezett be a mosógép a raktárukba. Pénteken, november 11-én újra felhívtam őket, újra érdeklődtem, újra nem tudtak egy kérdésemre se válaszolni (mikorra érkezik meg a mosógép a raktárba, mikorra várható a kiszállítás), további türelmemet kérték a hűtőcsere-program miatti csúszás okán. Délután azonban kaptam egy levelet, hogy raktáron van már a mosógép, jelöljek be időpontot, hogy mikorra szeretném kérni a házhozszállítást; megkaptam az elektronikus számlát is. Természetesen nagy örömmel a legközelebbi időpontot, hétfőt állítottam be, 8-16 óra között, vissza is igazolták. Ugyan gyanús volt, hogy még hétfő reggel is csak Összeállítás alatt volt a csomagom, de bíztam benne, hogy aznap kihozzák a rendelést.
November 14-én, hétfőn délben mégis felhívtam őket, hogy még nem vette fel velem a futárszolgálat a kapcsolatot, érdeklődnék immár harmadjára a rendelésem felől. Ez a beszélgetés közel 40 perces volt a kicsöngéssel együtt. A hölgy újra semmire nem tudott válaszolni, kb. kiröhögött, hogy mégis hogy hihettem azt, hogy ha én hétfőre kérek házhozszállítást, azt megkapom hétfőn, hiszen ez nem az a fajta rendszerüzenet volt, ez nem azt jelenti. A türelmemet kérte, ami már valahol előző hét közepén elfogyott, és újra a raktári túlterheltségre és a hűtőgépcsere programra hivatkozott, ami engem mint fizető vásárlót nem érdekel. Nem vettem igénybe, és nem az én problémám, ha kevesen dolgoznak a raktárban, mint ahogy az sem, hogy minden második beérkező hívásuk panasz és érdeklődés. Nem tudtak semmilyen választ adni, azt mondták, pár nap, 2-3, de lehet, kevesebb, és nálam lesznek a termékek. Közölte velem a hölgy, hogy a raktár külön kérte, hogy ne hívogassák őket, hagyják őket dolgozni, és amikor kértem rá, hogy én pedig fizető vásárlóként szeretném, ha utánaérdeklődne a raktárnál, le akart rázni, majd ahogy sikerült elérnem, hogy mégis a telefonbeszélgetés során hadd kapjak választ, türelmem kérte, majd szemrehányásként közölte, hogy 'sejtheti, mennyire örültek, hogy telefonon hívtam őket', nem tudnak választ adni.
Azóta eltelt újabb pár nap, továbbra sem változott a rendelésem státusza, nem kaptam egy levelet, egy sms-t, egy semmit azzal kapcsolatban, hogy elnézést, csúszik a megrendelés, vagy hogy kedves hölgyem, ekkor és ekkor tudjuk szállítani a termékeket. Sőt, tovább bonyolódott az ügy. Ma az ügyfélszolgálaton azt mondták, hogy már a futárszolgálatnál vannak a rendelt termékek, holnap kiszállítják, azonban most beszéltem a futárcég ügyfélszolgálatával, akik még nem kapták meg a rendelésem, és megkeresést se kaptak az E-digitaltól a rendelésemmel kapcsolatban.
Pont azért rendeltem az E-digitaltól, mert el akartam ezt a hercehurcát kerülni, megbízható helyről szerettem volna megkapni a rendelésem. Úgy látszik, a többszörös Ország boltja nyertes webáruházon túlnőtt a feladat, hogy időben szállítsanak és megfelelően tájékoztassák a vásárlóikat, pedig még karácsony sincs.
A Black Friday előtt mindenkinek ajánlom megfontolásra, hogy valóban lecsapjon-e az edigital őrült akcióira.
UPDATE
Mintha megvuduztuk volna a rendszert! Olvasónk szerint a poszt élesedése előtt félórával megérkeztek a termékek. Hurrá!
borso 2016.11.23. 14:13:29
besarock 2016.11.23. 14:15:52
Szegenyek
Terézágyú 2016.11.23. 14:23:12
ilyenkor nem egyszerűbb inkább külön rendelni a cuccokat?
Lalikám 2016.11.23. 14:24:39
tregards 2016.11.23. 14:26:05
The Crazy One 3om 2016.11.23. 14:27:51
ilyenkor tudod melyik a tudatos vásárló? Az, amelyik azt mondja, hogy ha nem, hát nem. Megyünk tovább. De neeeeeem, ő erőlteti a semmit. Tizenhetedszer sem tudod a telefonos semmit sem? Megoldás? Hívd fel tizennyolcadszor is.
Terézágyú 2016.11.23. 14:27:57
éppen beírtam a böngészőbe, hogy www.edigi....
és már csöngettek, és hozták a készülékeket...
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.11.23. 14:28:30
A tanulság, ha nincs raktáron, amit venni akarunk, akkor sürgős esetben meg kell venni máshol, ha meg nem sürgős, akkor se fizetni előre, jobb helyen van a pénzünk magunknál.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 14:30:38
Én most rendeltem, és tegnap kihozták.
Terézágyú 2016.11.23. 14:33:01
tuuuuuuuuudtam, hogy el fogod túlozni....
ideális hangyászsün 2016.11.23. 14:40:58
Ez kerüljön rá a vadászdiplomára nagy betűkkel. Természetesen önmagában a rendelésért nem szidom a posztolót, nincs is miért, de azért ezt a két dolgot (ED + megbízható) egy mondatba leírni vadászösztönre utal.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 14:57:18
Terézágyú 2016.11.23. 15:01:32
Nekünk azt mondták, hogy a fát, amiből a mi ágyunk fog készülni, még ki sem vágták... azért egy hétig az erdőben aludtunk....
(Na, ezt űbereld :)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 15:03:56
Terézágyú 2016.11.23. 15:05:09
"Mi eldönthettük, hogy melyik hegyoldalba ültessék a fát."
Nem jó :)
Ugyanis így ez már plusz szolgáltatás, és nem a bolt hülyesége... :))
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 15:07:32
Terézágyú 2016.11.23. 15:08:17
fujjjjjjj.........
apaarpi 2016.11.23. 15:15:42
Terézágyú 2016.11.23. 15:16:33
Mondjuk valóban az edigital lett kétszer is a legnagyobb forgalmú webáruház Magyarországon...
Persze, hogy a nagy forgalom mire garancia...
The Crazy One 3om 2016.11.23. 15:19:41
Terézágyú 2016.11.23. 15:21:46
Na ja...
de azt mégse mondhatjuk, hogy keresd meg a 122. webboltot a forgalmi rangsorban... :)
enrico palazzo 2016.11.23. 15:26:37
rarabel 2016.11.23. 15:36:37
:D :D :D
Vadász, vadász....
rarabel 2016.11.23. 15:38:55
The Crazy One 3om 2016.11.23. 15:49:44
VonBraun 2016.11.23. 15:52:56
Én - amikor megunom a rakétatervezést - könyveket rendelek innen-onnan. Kezdetként elmentem próbavadászatra: annál a magyarországi webboltnál, ahol a vásárlásaim zömét bonyolítom, először megfigyeltem, hogy milyen alapállásból küldik a megrendelt árut. A megfigyelésem eredményét itt összefoglalom, a t. összegyűltek épülésére:
- előre kifizettem nekik a cuccot (bankkártyával): két hét múlva _postázták_ a csomagot,
- utánvétellel kértem: a negyedik napon már a _kezemben_ volt az anyag.
Tudom, hogy utólag okos az ember, de egy mosógépet előre _én_ bizonyosan nem fizetnék ki.
(Kérdés: miért nincs a kommentekben formázási lehetőség? <b>Vagy van, csak <i>én</i> nem tudom?</b>
Dikusz 2016.11.23. 15:53:15
The Crazy One 3om 2016.11.23. 15:55:25
pengusz 2016.11.23. 15:58:58
Terézágyú 2016.11.23. 16:18:04
... aztán mondták, hogy mindegyik pp pont megszűnt, sőt 20 perc múlva maga a Föld is megsemmisül, mert gyön a vogon flotta?
Manyecska. 2016.11.23. 16:20:45
Terézágyú 2016.11.23. 16:23:37
mégsincs csapod, bibiiii
Manyecska. 2016.11.23. 16:23:38
Manyecska. 2016.11.23. 16:24:52
Terézágyú 2016.11.23. 16:26:10
azt tudjuk, hogy bejáratos...
Manyecska. 2016.11.23. 16:27:13
Terézágyú 2016.11.23. 16:28:25
Drizari 2016.11.23. 16:31:37
The Crazy One 3om 2016.11.23. 16:31:52
Terézágyú 2016.11.23. 16:55:58
Fausto(tm) 2016.11.23. 17:53:53
Ezen kívül értem én, hogy volt már itt egy párszor az eDigital, de "vadász,vadász"-ozás helyett inkább valaki megmondaná, hogy honnan kellett volna rendelni? Mert vannak ők, az MM (akik szintén szerepeltek már itt) akik korrekt, magyar garanciával adják a cuccokat, meg talán az Euronics. Más boltok, webshopok meg általában szürkeimportos cuccokkal bizniszelnek vagy egyenesen szlovák/román székhelyűek. Szóval akkor melyik lenne a tutimegbízható magyar webshop?
Akik okosan a személyes átvételt emlegit: egy hűtőt/mosógépet hogyan tudott volna megvenni személyesen? Bedobja a csomagtartóba, hazabékávézik vele? Ugyanúgy házhozszállítás, ugyanúgy előre kell fizetni, semmivel nem lett volna előrébb.
Végül azok, akik azt tanácsolják, hogy 1-2 hét után el kellett volna állni és kérni vissza a pénzt: gondolják, hogy ez úgy ment volna, hogy egy telefon és ahogy lerakja, már a számláján van a pénz? Arra is várhatott volna és akkor se pénz, se hütő, ráadásul az egészet kezdheti újra.
Dikusz 2016.11.23. 20:03:58
Tkq 2016.11.23. 20:11:42
A blekfrájdéj akcióra kiírták, hogy 14 napjuk van átadni a futárnak.
Azt is írják, hogy a futár jelenlétében fizetés előtt (!) bontogassam ki a csomagot, mert csak akkor van reklamációra lehetőség. Kinyomtattam az oldalukról, azzal várom. Kíváncsi leszek az arcára.
Nick-son 2016.11.23. 20:21:39
Antalbaba 2016.11.23. 20:31:35
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 21:02:03
:))
Na de onnantól, hogy nem rendelted meg, mennyi idő múlva hozták ki?
Dikusz 2016.11.23. 21:06:35
Micsoda fogalmazás már:))
Egy ilyen mondat után mondtuk annak idején, hogy : csókoltassa Lőrincze tanár úr.
EurósParaszt Lite 2016.11.23. 21:19:07
bendeguz75 2016.11.23. 22:33:58
Reactor 2016.11.23. 23:48:48
Ha sok pénzed van, és jó ügyvéded, esetleg a bíróság rájuk csöröghet, de arra számíts, hogy az ilyen rongy hulladék cégek pont az ügyvédeiktől nem sajnálják a pénzt, egyszóval ha pereskedni akarsz, nem biztos, hogy te fogsz nyerni.
Egyébként pedig aranyszabály - előre SOHA SEMMIT nem fizetünk. Sok ember még mindig nem képes ezt megérteni, és valahogy mindig itt kötnek ki utána.
@Fausto(tm): Meg kell nézni ezen az oldalon, mely elektromos kis-közepes-nagykereskedésekre van a legtöbb panasz, és azokat elkerülni. És itt konkrétan a extreme digital egy jó orrhosszal nyerne (a második helyezett az eMag). A "média márk"-ról például feleennyi negatív felhasználói élményt nem olvastam & nem is tapasztaltam. Konkrétan lassan 6 éve van ingyen hősugárzóm a "média márktól", mert mindig ledöglik a garanciaidő lejárta előtt, és mindig szépen, szájhúzogatás nélkül cserélik, még a különbözetet se fizettetik ki velem. Lehet ezt így is csinálni.
A házhozszállítást is meg lehet oldani, ismerős, árufuvarozó, vagy tehertaxi által. Pízbe kerül, persze, de még mindig olcsób, mint elutalni a zsozsót, oszt várni a mosógépet, ami sohase fog megérkezni. Azonkívül személyes átvételnél jóval kisebb a valószínűsége annak, hogy átbsznak.
megamedve 2016.11.24. 05:16:15
besarock 2016.11.24. 06:10:38
Ha meg kinezi a legolcsobb szlovak afas sufnit az arukereson, akkor az a baj.
Sorold mar fel nekem azokat a nagyobb uzleteket, ahonnan batran lehet rendelni, mert soha senki nem panaszkodik ra ...
Ha egy harmincmilliardos forgalmu cegre egy evben erkezik 5 homar level,a 4 milliosra meg egy, akkor melyik a megbizhatatlanabb?
Manyecska. 2016.11.24. 07:12:19
Manyecska. 2016.11.24. 07:19:48
Amúgy a KELLO pont ekkora hóhányó, három hete "feldolgozás alatt " van egy rendelésem ..
oszt annyi.:D
The Crazy One 3om 2016.11.24. 07:32:07
Tony Almeida 2016.11.24. 08:02:59
Manyecska. 2016.11.24. 08:51:05
Manyecska. 2016.11.24. 08:51:05
The Crazy One 3om 2016.11.24. 09:01:21
Manyecska. 2016.11.24. 09:04:16
joska61 2016.11.24. 09:18:51
Manyecska. 2016.11.24. 09:33:52
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.24. 10:05:36
@The Crazy One 3om: Miért lenne letojva? Hóvégén csak megjött neki, és örült.
zserzsenne 2016.11.24. 10:42:04
Pénteken délután tönkrement a mosógép, kinéztem net-en, szombaton személyesen is megnéztem és kifizettem, vasárnap délután mostam.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 11:27:59
Miért? Túl sokára igérték a kiszállítást, és addig rédrohadt volna a szennyes? Egy-két hetet kibír a büdöszokni.
Manyecska. 2016.11.24. 12:41:42
The Good Boy 2016.11.24. 13:09:38
csütörtökön végignéztem a közeli megyeszékhely elektronikai boltjait. amilyet (tudásra) szerettem volna, az vagy nem volt, vagy volt, csak drágábban, mint a neten, vagy hasonló árban, de kicsiny falumba történő kiszállításért külön fizetnem kellett volna, úgy pedig már ismét drágábban jött volna ki. Ezért szétnéztem a neten, megvárva az e-digital múlt péntekre előrehozott black friday akcióját is (onnan, mint lelkes homárolvasó nem szívesen rendeltem volna, de azért kiváncsi vártam, náluk mire lehet ezen a napon számítani). Nos. az edigitalnál 1 azaz egy darab mosogatógép volt az akcióban, nekem pont nem olyan kellett volna, ezért szétnéztem a nem akciós termékek között is. Ott találtam 3 fajta, nekem megfelelőt, ingyen kiszállítássál. az euronics oldalán is kettőt, (aznapi rendeléssel mindenre ingyen kiszállítássál-régi termék igény szerinti elszállítással /ezzel éltem volna, de mivel még nem "vertem szét" a konyhabútort a régi kiműtése miatt, sajnos így nem volt ez a jó opció, de ez se baj, a helyi iskola minden évben összegyűjti a rossz háztartási eszközöket és legalább kis pénzt az enyém után is kapnak majd). Végül a hülyebolttól rendeltem, alapáron egy évvel hosszabb garanciával, mint a másik adta volna, előre történő kártyás fizetéssel (igen, náluk ezt be mertem vállalni, ediginél nem mertem volna, pont a hasonló dolgok miatt, mint ahogy a poszter járt), és tegnap szépen meg is érkezett a termék. no izgalom, mindenről tájékoztattak (a hülyebolt emailben, a kiszállítócég telefonon), semmi kétely idegeskedés.
nem értem, aki tud a homár létezéséről (mint a poszt-ter), az miért nem tájékozódik először itt??? nem kellett volna méteres hosszú posztot szülni! de legalább heppiend lett a vége (plusz majd az új poszt a jövő hónapban a csilliónagy összegű telefonszámla miatt, amit az ügyifogyi szolgálattal folytatott. Komolyan, nekem eszembe se jutna edigital, mall, meg emagról rendelgetni. És nem azért, mert nem kapnám meg, hanem elsősorban az ügyfélszolgálatuk, meg a garanciakezelésük miatt. de kinek a paplan, kinek a pap simogató keze.
The Good Boy 2016.11.24. 13:13:32
The Good Boy 2016.11.24. 13:19:22
de terhes már ismét?
és átadták neki a villamoson a helyet?
megannyi fontosch kérdés
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 13:24:10
Akkor csak kicsit koszos a farmer, ha a sarokban megáll. Ha igazán koszos, akkor elindul.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.24. 14:23:40
Manyecska. 2016.11.24. 14:33:38
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 14:46:24
Egyébként férfiaknak nem kell naponta tisztát húzni, elég hetente, mikor megfürdenek. :))
@Manyecs: :))
Na de hova tűnnek a zoknik párjai mosás után? Darabra megvan, de egy pár sincs.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.24. 14:47:35
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.24. 16:10:03
De brit tudósok is vizsgálták a kérdést: www.nlcafe.hu/oltozkodjunk/20160429/fel-par-zokni-eltunes-magyarazat/
Csorba Piroska (Kaláka): Reggel csak fél zoknit találok
Esténként a sötétben megjelenik
a nagy zoknifaló.
És a zoknijaim sajnos eléje másznak.
Reggel azért nem találom sehol
A fél zoknimat.
Persze az is lehet, hogy
Az ágyneműtartó mögött reszketnek
A nagy zoknifalótól.
A legjobb, ha az embernek valamennyi zoknija
Egyforma színű.
joska61 2016.11.25. 10:37:38
Sir Gombóc 2016.11.26. 00:17:29
Érdekes, mert nekem meg épp a hülyebolttal volt az, hogy a raktáron levő terméket épp a maximális határidő lejárta előtt (több mint 1 hét után) szállították ki. Míg az e-nél 3 napon belül mindig minden megjött.