Tékozló Homár

Mi jár vissza, ha szolgáltató hibájából csak papíron van netünk?

2016.11.23. 11:00 | Homár Hilda | komment

shutterstock_519453232.jpg

A költözés mindig egy új élet kezdete. És néha előfordul, hogy ez egy internet nélküli élet. 

Szia Hilda,

az alábbi ügy elakadt a UPC ügyfélbarát rendszerében, az érdekelne hogy ilyen esetben jár-e 100%-os előfizetési díj visszatérítés+egyéb költségek térítése? Eddig ígértek HD csomag jóváírást, szerződéskötés során már elengedett költöztetési díj újbóli elengedését, 3000Ft kedvezményt, mivel elismerik a reklamáció jogosságát. Remélem a publikussá váló hibáikat igyekeznek tényleg megoldani, így megköszönném, ha kitennéd ezen okból is.

(vadászvadászoknak: tudom mindenki hülye aki UPC, Telekom, Digi, Invitel stb.. - éppen mit reklamál - szolgáltatóval szerződik...)

Röviden:

1. Idén augusztusi költözést terveztünk A címről B címre, ezért még júniusban kértem telefonon UPC-t hogy a B címen ellenőrizzék a szolgáltatás elérhetőségét, jelezték hogy beruházás szükséges, mely max 30 nap. Kb 3 hét múlva hívtak hogy a szükséges munkálatok elkészültek, kapcsolódó ticket lezárva.

2. Augusztusról novemberre csúszott  a költözés, így október végén szolgáltatás-átköltöztetéses szerződést kötöttünk telefonon – mely során ismét leigazolták hogy minden OK, küldik az átkötést végző szerelőt nov 2-án.

3. Szerelő nov 2-án detektálja, hogy hiányzik a TAP ( nincs „leágaztatás” sem létrehozva a vezetéken), beruházást kér ami max 30 nap. Közben az új szerződés a UPC rendszerben visszaköltözött a régi címünkre, amit fizetnünk kell elmondásuk szerint.

Az új szerződést B címre kötöttük, jogos-e az hogy ők ezt havi díjat az ő hibájukból meghiúsult költöztetés miatt a régi címre vonatkozóan kiszámlázzák nekünk?

4. Ezután szokásos körök, két-három naponta 30 perces beszélgetés (melyből több részletben min. 20 perc zene), elérhetetlen beruházási csapat, semmi infó, stb...majd mikor Hilda blog említését követően 11.15-én az ügyintéző nagyon nekilátott segíteni, megígérte, hogy 11.17-én a beruházást is elvégezni tudó szerelőcsapatot küld (direkt rákérdeztem - hangfelvétel CC- azonosítóját is elkértem).

5. 11.17-én ugyanaz a szerelő érkezett, aki 11.02-én már megállapította a továbbra is fennálló hiányosságot (TAP), próbált telefonon intézkedni (a sok-sok új UPC-s „ismerős” közül az egyetlen korrekt tag), de ő se járt sikerrel a beruházásért felelős alvállakozó elérésével kapcsolatban.

A siránkozós részhez, hogy az is meglegyen és keretet adjunk a történetben a vadászvadászoknak; nincs kiskutya, nincs kezeletlen menetjegy, de van sokszor 30 perc telefonszámla, NFL gamepass el nem érése, alap emailezéshez vásárolt USB stick+feltöltős domino internet költsége; eddig kb 20k Ft. Ezek ilyen esetben behajthatók a szolgáltatón részben vagy egészben?

+1 fincsi: a nov 2-i látogatás először délelőttre volt leegyeztetve, majd később telefonon jelezték hogy nem OK, mit szólnánk nov.16 délelőtthöz? Feleségem rákérdezett, lehetne-e előbb, erre felajánlották nov 2 délutánt... :)

köszi, üdv

István

A posztot elküldtük a UPC-nek, ezt írták:

Kedves Homár!

Az olvasó által leírt ügyben sajnos valóban sok minden összejött: technikai probléma és adminisztrációs hiba is, ezért húzódik még mindig a bekötés. Kollégáink azon dolgoznak, hogy mielőbb rendeződjön az ügy, és István végre gond nélkül használhassa a UPC szolgáltatásait. A korábbi egyeztetésünknek megfelelően, az elsőre megbeszélt költöztetési időponttól számított havidíjat hamarosan jóváírjuk, ezen felül pedig már egyéb kompenzációt is felajánlottunk. A történtekért ezúton is elnézését kérjük.

Üdvözlettel,

UPC Magyarország

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.23. 11:02:29

Szerintem járna, de mire mész vele, ha én így vélem?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.23. 11:11:51

Mellesleg nekem a Matáv hasonló töketlenkedésért maga ajánlotta fel a kárpótlást. (Egy havi díj a kb. egy havi kiesésért, plusz áthelyezési díj elengedése.) Nem egy grandiózus ajánlat, de nagyjából korrekt. (Net akkor nem náluk volt, azon még megy a rugózás az egykori szolgáltatóval.)

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.11.23. 11:18:51

@Csokis: Ha elegen beirjuk, hogy jarna, akkor a UPC vezerigazgatoja szemelyesen fog megjelenni Istvaneknal harom lengen oltozott, megkerdojelezheto koru es erkolcsu lanykaval es egy uveg 1973-as Dom Perignon pezsgovel, hogy bocsanatert esedezzen, es maga kosse be a netet, mikozben Istvan egy korbaccsal verheti a hatat.

EurósParaszt Lite 2016.11.23. 11:19:29

Tobb ponton erzem hatarozottan meghozza a mancikai magassagokat a tortenetben... (szolgaltatoi reszrol) Faj is, mint allat. A blogot szerintem hivhassuk tovabbra is Homar(d) blognak, a meltatlan bloggazdai fantaziaelnevezessel valo egyuttszerepeltetes nemkivanatos!
A megkeletkezett stick-kiadasaidat nem fogjak megteriteni. Azt is megreszkir-kockaztatom, hogy a 2x felajanlott, de egyszeri erteken szereplo 3-rom rom ezerrel + HD -kedvezmennyel be lehetne erni. Hiszen ugye perre nem fogsz menni ennyi miatt. Arra majd megirja mas a modszert, hogy kivel es mit es hogyan kene beszelni nagyobb karteritesert. Ez az NFL tema, mint erv..., hat e blog elbirja, de en nem szerepeltetnem, mint hivatalos fajdalom.

Terézágyú 2016.11.23. 11:20:15

"két-három naponta 30 perces beszélgetés (melyből több részletben min. 20 perc zene)"

Tényleg egyszerűbb tehát a telefonos ügyintézés, mint a személyes...? :-/

sarostehen 2016.11.23. 11:22:19

@Terézágyú: Tegnap megkaptam a telefonszámlám... egyszer hívtam a digit.. 8 percet beszéltem velük.. 400Ft... basszákmeg

Tehetséges ugandai buzi 2016.11.23. 11:24:37

A katarzis miatt kéne egyszer egy olyan update hír, hogy "Kirúgtuk a UPC-től azt, aki felelős volt azért, hogy az ügyfélnek azt hazudta az ügyfélszolg, hogy kész a szükséges szerelés, pedig - mint később kiderült - nem volt. Üdvözlettel: UPC".

Egyszer, csak egyszer az életben jönne egy ilyen hír! Esküszöm, bontanék egy sört a UPC egészségére!

EurósParaszt Lite 2016.11.23. 11:25:29

Bocsanat, egybemostam 2 elemet. Mennyi ilyenkor egy atkoltoztetesi dij? Miert nem TAP-oltak idoben? Miert fizetik azt a hanyagul hulye picsat, akinel "valahogy osszekeveredtek" a hibajegyek, teendok, kiadnivalok? ...
@Firestarter.18: de o a faszat akarja verni. Sokszor nem lassa az ember a passziv jovairasokat, lathatatlan szolgaltatasokat, csak a kezbe foghato csillogo pluszt.

The Crazy One 3om 2016.11.23. 11:26:36

enefel gémpasz? Miazapádfasza?

EurósParaszt Lite 2016.11.23. 11:28:21

@Tehetséges ugandai buzi: hat en bizony meg egy Don't Perinyaunt is kobontanak! Nem felek, hogy ilyen Alkalom miatt muszaj lennek bealdozni, no.

Alkalomra Alkatelt!
Alkaromra szep bagelt!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.23. 11:39:02

@Tehetséges ugandai buzi: Az annyira esélyes, mint hogy Michael O'Leary gratulál a Ryanair ügyfélszolgálat vezetésének "Az év ügyfélbarát vállalata" cím elnyeréséért. Itt is úgy gondolják, a profitmaximalizálás megér némi arculatvesztést. A "némi" nyilván piactól függ, Mo-on ennyi is belefér.
Mint a magyar Milka, amiben kevesebb a kakaóvaj, mint az osztrákban. Amikor ez kiderült, az volt a hivatalos válasz, hogy "mert a magyar piac ezt igényli". Ja, meg a lila, tehén formájú szopóálarcot.

Terézágyú 2016.11.23. 11:41:30

@Csokis:
Nem történt "hazugság"... ez a bürokrácia, az ügy ide-oda dobálása, az eredmény(telenség) figyelmetlenül (=beleszarva) történő könyvelése stb. stb.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.11.23. 11:54:30

@Terézágyú: em, ez már több, mint bürokrácia, ez egy komplett üzleti modell. A szent cél az SLA teljesítése. Ha 99% van előírva, akkor annyi. Ha valakinek az ügye túl bonyolult (előre látszik, hogy úgyis leveri az SLA-t), akkor azt félre lehet tolni, mert az egyszerűbbek (teljesíthetők) fontosabbak. Mari néni betelefonál, hogy nem működik a távirányító, megmondjuk, hogy cseréljen elemet. 2 perc, hibajegy nyitva-zárva, statisztika javítva. István meg így járt. Ebben a modellben nincs idő hosszas tökölésekre, mert sosem hozza be az árát. Esetleg továbbtolható a Level2-re, ott ráérnek szüttyögni, mert nincs határidő. Viszont ők kevesen vannak, mert értenek ahhoz, amit csinálnak, ergo drágák. Ha meg a hibajegy kitolható az alvállalkozóra, akkor főleg jó, mert nem nálunk ketyeg, tehát még a statisztikát sem rontja. ITIL, ITIL über alles!

Terézágyú 2016.11.23. 11:57:25

@Csokis:
"em, ez már több, mint bürokrácia, ez egy komplett üzleti modell. A szent cél az SLA teljesítése."

Hát, nagyjából ugyanazt mondjuk... bár én nem tudom mijazasla...

Terézágyú 2016.11.23. 12:00:08

@Csokis:
Egyébként a látszattevékenység, a szent statisztika teljesítése papíron, ez tipikus bürokratikus tevékenység :)

Nick-son 2016.11.23. 12:04:08

Járhat a kártérítés, legfeljebb nem jut...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 12:18:33

Látom, a posztlónak elment minden pénze a mobilnetre, írásjelekre már nem tellett. Valami jótét lélek továbbítsa neki az adományom: ....,,,,,,,,,,,,,,,,,

És az elkövetkező néhány irományához is hozzájárulnék: ...................................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.11.23. 12:44:10

@Manyecs: De van néhány. De nem adom, mert akkor kijön a falból a víz.

Manyecska. 2016.11.23. 13:42:27

@a gyűlölködő uszítás eredménye, egy rendőr meghalt: ON az volt a papíron hogy videófelvétel is készülhet..:D te ezek találkoztak az én szerelőmmel.:P..:DD OFF

FDToth 2016.11.23. 20:09:49

A lenyeg h ha nem szolgaltatnak, akkor nem fizetjuk a szamlat vagy annak egy reszet...

joska61 2016.11.24. 09:21:54

Szolgáltatást nem költöztetünk. Régi felejtés, új beköt. Ha csak nincs a régire hűségbilincs...

2016.11.24. 11:56:16

akkor happyend (lesz)?

"NFL gamepass el nem érése" what?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.11.25. 11:08:42

@testnedv: ilyenkor egy cinikus választ javaslok a _magyar_ szolgáltatónak:

a enefel gémpasszot bárhol használhassa, ahol van internet, javasoljuk, hogy rokonánál, ismerősénél, barátjánál, ingyenes közösségi tereken (wifi) használja ki masszimálisan a megvásárolt enefel gémpassz szolgáltatást, amíg mi mindent megteszünk az ügye összes létező részlegünknél történő megfuttatásán...
süti beállítások módosítása