Jön a karácsonyi őrület, a legnagyobb kihívás a futárcégek életében. Nyilván bonyolult logisztikájú és stresszes melóról van szó, de ha egy tanácsot adhatunk: a néppel való jó viszonyért a pontos kézbesítésen túl a megértő és őszinte kommunikációval lehetne sokat tenni.
Kedves Homár!
Az amazon.de oldalon rendeltem születésnapi ajándékot - mivel a születésnap ma (11.28) van, november 28.-ra kértem a csomagot, tehát mintegy 15 eurót fizettem a gyorsított szállításért (ún. expedited delivery).
Reggeltől figyeltem a csomagot - ahol látszott is, hogy 08:04-kor megérkezett Vecsésre. Amikor délután 5-kor még semmi sem változott, felhívtam az ügyfélszolgálatot, érdeklődve, hogy mikor jön a csomag - a hölgy megnyugtatott, hogy 6 előtt meg fog érkezni, és felajánlotta, hogy ellenőrizzük a kézbesítési címet és a telefonszámot, amin a futár elér - minden adat stimmelt.
17:56-kor a rendszer szerint "sikertelen kísérlet történt, a szállítást a következő napon megismételjük". Ez a következő okok miatt furcsa:
1) 5 és 6 között a ház azon szobájában tartózkodtam, ahol tökéletesen kilátni a kapura - UPS-es autó nem állt meg,
2) Sem a futártól, sem a UPS-től nem érkezett telefonhívás,
3) A házban égett a villany, tehát látszott, hogy otthon vagyok.17:57-kor kétségbeesetten hívtam az ügyfélszolgálatot, reménykedve, hogy hiba történt, és át tudom adni az aznap estére rendelt ajándékot. A hölgy először azt mondta, nem tudja visszaküldeni a futárt, de miután jeleztem felé, hogy fizettem a gyorsított kiszállításért és hogy nem hívott a futár telefonon, azt mondta, mégiscsak visszaküldi.
Mivel a rendszer szerint a futár állítólag 17:51-kor járt nálunk, tudtam, hogy pár perc alatt vissza kell érnie. A biztonság kedvéért az utcán, a hidegben várakoztam - most este van, a csomag azóta sem érkezett meg, a UPS ügyfélszolgálata pedig nem elérhető.
Kérdéseim a következők:
1) Miért hazudtak az ügyfélszolgálaton arról, hogy visszaküldik a futárt még aznap este?2) Mi garantálja azok jogait, akik fizettek a gyorsított "garantált dátumra" történő kiszállításért?
3) Mi bizonyítja azt, hogy a futár valóban itt járt? Az üzenet szerint: "The receiving business was closed at the time of the first delivery attempt.", vagyis "az adott időpontban az üzlet zárva tartott" - Ez már csak azért is hazugság, mert 1) Nem üzletről van szó, hanem magánszemélyként rendeltem, a kapun ki van írva a nevem 2) A házban égett a villany, 3) A futár még csak nem is telefonált!Rendkívül kínos az egész, egyrészt az, hogy hiába fizettem a "garantált" időre kiszállításért, a csomag nem érkezett meg, így a születésnap magyarázkodások közepette fog telni, másrészt mert a UPS másodszor is becsapott, amikor az ügyfélszolgálatos hölgy 17:57-kor megígérte, hogy azonnal visszaküldi a futárt, mielőtt a telefonszám elérhetetlenné vált és ezzel nem csak a UPS kontak személyek, de a csomaggal együtt boldog születésnap reménye is eltűnt.
Köszi, ha megírjátok!
Üdv.:
Juli
rarabel 2016.12.01. 10:16:14
sarostehen 2016.12.01. 10:24:21
Ettől függetlenül UPS egy köcsög ha tényleg így történt.
Terézágyú 2016.12.01. 10:30:36
Honnan tudod, hogy az ügyfélszolgálatos hazudott? Honnan tudod, hogy ő nem szólt a futárnak - és csak a futár pampogott, hogy "nem megyek vissza"??
Az ügyfélszolgálatos az főnöke a futároknak? Utasítást ("parancsot") tud nekik adni?
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.01. 10:39:04
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.01. 10:41:00
Terézágyú 2016.12.01. 10:41:07
???? Mondta volna az ügyfélszolgálatos őszintén, hogy "én szólhatok a futárnak, hogy menjen vissza, de nem hiszem, hogy visszamegy, mert ez a Józsi ez ilyen."
Ja, és hogy megértő legyen, hozzátenné, hogy "Bizony, kedves Juli, ilyenek a férfiak..."
Vagy most hogy...?
Még hogy őszinte...
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 10:47:07
Mi is bekottettuk a UPS-t, de egy csatorna sem jon. A UPC ures toltenyhuvelyeket hagyott a szobankban mindig, ha lovoldozes volt a teveben, azert az ugy veszelyes! Ez meg nem szolgaltat semmit, csak dobozol. Ezek valami termekmintak? Botranyos mindenesetre, _meg is teszem a felbejelentest_ most marrrrr.
De nagy szel van enter.
mechanikus körte 2016.12.01. 10:47:40
rarabel 2016.12.01. 10:47:50
Tényleg a nap a naprendszer központja?
Hány éves a kapitány?
Mi mennyi?
Terézágyú 2016.12.01. 10:48:59
?????
KaTe 2016.12.01. 10:50:15
A sikertelen kézbesítés tényét hogy igazolja a futár a központ felé? Van nála egy GPS jeladó, ami rögzíti az aktuális pozícióját illetve az időpontot?
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.01. 10:57:02
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 10:57:19
Egy csomoszor mondtak mar nekem, hogy none of your business! Hiaba magyaraztam, hogy nem nincs is nekem uzletem... :De'e'e' (ksz)
nyamvadt kis lefogadom, hogy ledlampa vagy akar izzo helyett nagy tuzet kellett volna rakni az udvaronszobaban, az ugy erdekesebb. El is kepzelem, ahogy a nyitott ablakon hompolyog ki a fust.
A targyalt percek alatt hany csiplketerito logott bele hany kepcsoves kikapcsolt teve kepernyojebe? Bekapcsolas elott fel kell hajtani, ez is noveli a szertartasossagot, cselekmenyi kotelezettseget, ezzel is megy az ido (nyugdijasfelfogas).
Legyunk buszkek arra, hogy egy videomagnot sem tudunk beallitani felvetelre, minte a hulyeBochkor. Rendkivul taszitonak tartom, mikor a veszedelmesen szarra egyszerusitett metodusokat sem sikerul megugrani es meg buszke is ra az embervalaki. Ne, ezt ne.
sarostehen 2016.12.01. 10:59:07
A kocsikban általában van. Szóval ha nagyon akarnak utána tudnak nézni valóban járt-e a futár ott.
sarostehen 2016.12.01. 11:00:19
ideális hangyászsün 2016.12.01. 11:01:39
Amúgy tényleg jobban megéri ilyenkor elkérni a futár telefonszámát, mint közvetítők hatékony munkavégzésében bízni. És templomi stílusban ("Könyörögjünk!"), mintha mise történt volna: könyörgöm, miért kell 28-ra rendelni egy csomagot, ha 28-ra kell? Gondolom, a kariajikra se 24-én délben indulsz vadászni.
Terézágyú 2016.12.01. 11:01:41
A sztoriból azt tudjuk biztosan, hogy a futár NEM ment vissza. Valójában még arra is van esély, hogy korábban ott volt...
Azt viszont, hogy az ügyfélszolgálatos szólt-e a futárnak azt nem tudhatjuk. A pószter szerint nem, de ő sem tudhatja... Lehet hogy szólt, de a futár b*szott visszamenni.
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 11:05:46
Nem volt nyitva a rozsam hatso kertje az adott idopontban, csuhajja. Talan jobb is, mert ugy is biztos teli volt szaral, ihajja.
Ez a Juli mondjuk vagy fiatal vagy no, mert hat ha ilyen erzekeny ez a szulinap, de nagyon, tenyleg, hat a teridoben van ilyen opcio, hogy valamit mar ELOBB betarazunk es utana hasznaljuk fel.)(...) Abban is biztos vagyok, hogy az ajandekozottnak tiezedrangu traumat okoz a megnemkapas/kesedelem, Juli pedig a romantikasy-erzelmy oldalat tolja eloterben magaban. Ez olyan motivumkent csapodik le e-sztoriban, hogymint a terhes kutyakisasszony leeset a lepcson es jajj. NEM keltesz tobb empatiat az olvasokban, baszd meg, mi vagy te, sotet, hogy majd jol felmegy bennunk a melatonin, oszt' elalszunk? Vagy edibedi napsugarka vagy, hogy Day-vitamint keltesz vegsosoron mibennunk? Ezzel csak a punnnpa megy fel. Tanulsz az esetbpl, ennyi. Udvaron varas rulez. Kemenyre fagyott fejtaggal.
enrico palazzo 2016.12.01. 11:09:49
Lehet, hogy nagy meglepetésről van szó (akár fizikai értelemben is), és az utolsó pillanatig titokban akarta tartani, elrejteni pedig nem tudta volna. Lehet, hogy akkor tudta megoldani, hogy otthon legyen. Tök mindegy, ettől függetlenül a "futár" szó nálam kezd a "taxis"-sal vetekedni, mert ők is azt éreztetik, hogy ez valami kiváltság, jutalom, vagy kegy, hogy A-ból, B-be elvigyenek valakit, vagy valamit. Nem csodálkoznék, ha az UBER mintájára a csomagküldést is megcsinálná valaki...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.01. 11:09:50
Terézágyú 2016.12.01. 11:10:55
"Tök mindegy, ettől függetlenül a "futár" szó nálam kezd a "taxis"-sal vetekedni"
:)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.01. 11:11:00
KaTe 2016.12.01. 11:11:13
@ideális hangyászsün: Azért, mert aznapra kérte. Nem tegnap, nem holnapra. Ha a futárcég vállalja, hogy december 24-re kiszállítja a csomagot és erről a megrendelő megkapja a visszaigazolást, akkor az a futárcég felelőssége. Kivéve persze, ha a Balkánon élsz, mert akkor mindenki másé.
Terézágyú 2016.12.01. 11:13:34
"Szerinte én hiszek a poszternak. Szerintem."
Hát éppen ez az, hogy a pószter is csak hiszi :)
Egyértelmű, hogy a futár a hunyó itt, és ESETLEG az ügyfélszolgálatos is.
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 11:14:28
Beerhead 2016.12.01. 11:20:07
A postolót viszont sajnálom, az extra szolgáltatás árát remélem vissza tudja szerezni.
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 11:25:00
@enrico palazzo: bennem ez elkulonul:Ha tenyleg fontos az a valami, fel sem merul, hogy aznapi csatlakozassal operaljak. Kicsit (nagyon) olyan szolgaltatastol fuggo maiegyen altal irt esetnek erzem ezt a mostanit. A fogyaszto alapfelfogasa, hogy ugy is minden elerheto, minden iranyban es idoben, lasd ez a felho-szarsag mar egy ideje, vagy termekbeszerzes, de legfogkepp a _szolgaltatas_, mint olyan. Ez a vege. Emlekszunk meg a fb-on es weboldalon tajekozodo okosfiatalfelnott leanyra, aki a kezmuves sorhoz nem jutott hozza, igy a baratja sem, akinek vette volna, hiszen csak o csak ott allt tehen modjara az uzlet ajtaja elott, mikozben meg bent voltak. Az emberekbol idovel teljesen kivesz az onallo-, illetve rendszerben gondolkodas kepessege, mert majd ugy is a szolgaltatas, ugye. Baszott nagy vedohalo-nelkuliseg ez, de mindenki maga "tudja" hogyan eli az eletet. Es ha megfigyeled, a homardi posztok tulnyomo hanyada emiatt a felfogas-mentalitas miatt keletkezik.
A votma meter melle egy mentalis tulfolyot is rendszeresitenek szivem szerint.
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 11:30:30
besarock 2016.12.01. 11:35:47
"UPS Expedited
Ezt a hatékony, megbízható szolgáltatást az Európán kívüli rendeltetési helyekre küldött, kevésbé sürgős szállítmányok esetében célszerű igénybe venni."
www.ups.com/content/hu/hu/shipping/time/service/inter/expedited.html
enrico palazzo 2016.12.01. 11:38:47
Beerhead 2016.12.01. 11:43:27
@enrico palazzo: nincs lemaradva a logisztika, egyszerűen a lehető legnagyobb nyereséggel akarnak üzemelni, aminek egyenes következménye a fos kiszolgálás. Technikailag kivitelezhető a percre pontos kiszállítás, de akkor nem tud annyi címet kiszolgálni egy menetben egy autó. Az is megoldható lenne, hogy az anyósülésen ül minden autóban 1-1 ügyfélszolgálatos lányka, és onnan telefonál, de ezt senki sem tudná kigazdálkodni/kifizetni.
The Crazy One 3om 2016.12.01. 11:48:29
besarock 2016.12.01. 11:48:49
Hol irtam,hogy kamuzni kell, vagy nem saros semmiben a ups?
En csak arra reflektaltam,hogy rogton az elejen egy hatalmas tevedes van
""Tehát mintegy 15 eurót fizettem a gyorsított szállításért (ún. expedited delivery)."
Azert fizetett 15 eurot,mert ha surgosen kerte volna,akkor nem 15,hanem 50-60 euro.
Megteveszto az expedited szo,hasonlit az expressre.
enrico palazzo 2016.12.01. 11:51:23
Értelek, de szerinted ez nem egy hatalmas ellentmondás önmagában? Vannak névlegesen "prémium" szolgáltatások, pl. a felár ellenében napra pontos kiszállítás. Ha egy cég tömegtermel, vagy tömegszolgáltat, akkor arra fel kell készülni.
"Az is megoldható lenne, hogy az anyósülésen ül minden autóban 1-1 ügyfélszolgálatos lányka, és onnan telefonál, de ezt senki sem tudná kigazdálkodni/kifizetni"
Ezért van GPS és ezért van a mobiltelefon. Szerinted egy speditőr hogyan oldja meg?
besarock 2016.12.01. 12:02:52
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.12.01. 12:04:34
cmx85s 2016.12.01. 12:08:24
Nick-son 2016.12.01. 12:14:18
Terézágyú 2016.12.01. 12:16:37
"17-18 óra körül a futárnak vissza kell indulni a depóba ... lehúz rá valamilyen kódot. Pl. nem volt otthon. Kirúgni nem fogják"
Na ez a baj.
EZ a hazugság, nem az, hogy az ügyfélszolgálatos gizike azt mondta-e hogy szól a futárnak...
herk 2016.12.01. 13:14:02
"expedited procedure" = gyorsitott eljárás
"expedited forwarding" az IT-ban = elsőbbségi továbbítás
herk 2016.12.01. 13:18:17
jaja, világos, hogy igy működik, csakhogy van 2 különböző dolog:
"best effort" = megteszünk mindent, előrevesszük a csomagot, de nem garantáljuk.
"garantált" = történjen bármi, ki lesz szállítva.
Kérdés, hogy itt melyikről volt szó.
Ha "garantált"-ért fizetett, de "best effort"-ot kapott, akkor az átk.rás.
Meg nem szép dolog azt hazudni, hogy az "ügyfél nem volt otthon."
Föl kéne egy olyan státuszt venni, hogy "nem maradt rá idő."
Manyecska. 2016.12.01. 13:48:10
atomzsir.hu/baba-vicces-halozsak-capa
:D
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 14:15:13
@besarock: az osztogattak es fosztogattak is hasonlitanak egymasra, tokre megteveszto volt az a moszkvai eset, csunya oroszok!!!! Hagyjuk mar. A vegtelensegig nem lehet a szolgaltatoi szferat ostorozni, csak azert, hogy az eddigi 1biten ketyego agyak immaron 0.5 bittel operalhassanak /nap. Faszom.
Bluemotion 2016.12.01. 15:07:45
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 15:15:30
Nick-son 2016.12.01. 15:54:50
Az az igazság hiába pampog a poszter, meg kb. vagy ezer ember közel távol amerre a szem ellát, ez a dolog így működik és valószínűleg nem is fog változni.
Ebben a címzettek is benne vannak, meg a feladók is.
Miért is? Emberi számítás szerint kiérne a futár annyi címre ahova kell, persze ha a Gizike meg még másik 30 veri a tamtamot, hogy ő ki akarja bontani a csomagot, várja meg a futár amíg megszámolja az összes tételt... bekapcsolja a tévét, amit a futár nem tehet mert zárt dobozt kell átadnia, meg mennie is kellene tovább. Hányszor elhangzott tanács ez már itt.... bontsd ki amíg ott van a futár. Ok. Akkor a 110 -ből a másik 90 meg nyíghat hogy nem kapott pakkot, pont mint most.
Aztán a feladók is ilyen agyatlan buta akciózásokkal mint a blekk frájdéj belenyomnak 3x annyi csomagot a rendszerbe mint amire az tervezve lett. Persze könnyű azt mondani oldják meg. Csak éppen kizárt, hogy minden tevékenykedő futárszolgálat előkapjon még 3x annyi autót és 3x annyi betanított gépkocsivezetőt. Állandóra nem lehet találni sofőrt az ország egyes részein, nem hogy csak úgy előhúzni egy napra aztán másnap szélnek ereszteni. Ha megnézem a dátumot pont az idióták pénteke utáni hétfői az eset.
Szerintem a futár meghozta azt az egyetlen értelmes döntést, hogy visszaindult a felvétekkel, hogy még nagyobb katasztrófát ne okozzon, mint ami feltétlen be kell következzen (poster csomagja nem ért ki).
Vannak futárszolgálatok ahol van kód időhiányra is, itt lehet nincs, valamit le kellett húzni az ügyfélszolgálatos meg csak azt látja amit lehúztak. Hiába telefonálgat, ha már más az elsődleges - gondolom a felvét - akkor mindegy.
Ez az egyedüli hiba. Ezt meg kellett volna mondani a poszternek. Meg tájékoztatni a lehetőségeiről. Akár még délután is bemehetett volna a depóba, még arra is lehetett volna pár óra, ha életbe vágó.
Fontos a csomag? Hát a futár telefonszámát kell elkérni, nem mást. Kulturáltan megkérdezni mikor ér oda vajon, ha annyira fontos kimegyek elé oda ahol van nem égő sokan megcsinálják, ha még fontosabb akkor már reggel bemegyek a depóba.
Aki meg rendszeresen vár csomagot vegyen fel egy normális stílust a futárokkal, mert a bunkók csomagjai az elsők amire ráhúzzák valamelyik kódot, ha időhiányban szenvednek.
EurósParaszt Lite 2016.12.01. 17:06:20
vizsla_barat 2016.12.01. 18:07:24
ptspts 2016.12.01. 19:34:09
Mindenki, aki döntési helyzetben van, mérlegelhet, hogy igénybe veszi-e olyan cég szolgáltatását, amely ennyit hazudozik 1 nap alatt.
Előfordul, hogy nem mindent tudnak aznap kivinni, amit aznapra terveztek (tehát rosszul becsülnek), de még ekkor is pontosan kéne tájékoztatniuk az ügyfelet.
A véleményem független attól, hogy milyen kézbesítési határidőt vállalt a UPS, és hogy mi a termék neve (pl. ,,expedited'').
M. Péter 2016.12.01. 19:58:35
Békéltető testület (törölt) 2016.12.01. 20:17:22
besarock 2016.12.02. 06:23:00
Szigoruan nezve negyszer hazudott, mert azt sem mondta meg, hogy ez egy alacsony prioritasu expedited csomag,nem pedig egy sos,ahogy azt az ugyfel elkepzelni.
Persze ez csak az ugyfel verzioja,olyat nem fogsz itt a homaron latni,hogy "kerdesinket harom napja elkuldtuk a upsnek,akik eddig nem valaszoltak"
Regebben ugyfelszolgalatoskent volt nekem olyan ,hogy telefonal az ember,mondja,hogy miket mondott/igert par oraval korabban a kollegam.
Teljesen szakmaiatlan,abszurd dolgokat igert be az ugyfelnek, mar azon voltam,hogy felallok,megkeresem a munkatarsamat es jol pofan verem.
Egyetlen dolog akadalyozott meg abban, hogy megtegyem :
A nehany oraval korabbi hivasnal is velem beszelt az ugyfel,az allitasai pedig a szamara legjobb(amugy lehetetlen) verziojat tamasztottak ala a valosagnak.
Lenyegeben egy szava sem volt igaz.
otgorbebogre 2016.12.02. 07:06:53
otgorbebogre 2016.12.02. 07:06:54
Eastbay1 2016.12.02. 07:36:06
Manyecska. 2016.12.02. 09:50:13
itt meg jön a futár piros sapkában mondom aszittem a mikulás jött ő meg azt hitte bolond vagyok :D
Terézágyú 2016.12.02. 10:27:23
"Regebben ugyfelszolgalatoskent volt nekem olyan ,hogy telefonal az ember,mondja,hogy miket mondott/igert par oraval korabban a kollegam.
Teljesen szakmaiatlan,abszurd dolgokat igert be az ugyfelnek, mar azon voltam,hogy felallok,megkeresem a munkatarsamat es jol pofan verem.
Egyetlen dolog akadalyozott meg abban, hogy megtegyem :
A nehany oraval korabbi hivasnal is velem beszelt az ugyfel,az allitasai pedig a szamara legjobb(amugy lehetetlen) verziojat tamasztottak ala a valosagnak.
Lenyegeben egy szava sem volt igaz."
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
2016.12.02. 12:38:13
Ezt tényleg csak nekem tanították meg az országban, hogy kell helyesen leírni?
Lángharcos 2016.12.02. 13:56:41
Németből rendeltem valamit. Hetek telnek el, majd egyszercsak jött egy postai levél (se ajánlott, se tértis) az UPS-től, hogy erre a címre (ahova jött a levél) rendeltem, de ezen a címen nem vagyok, vegyem fel velük a kapcsolatot.
Értitek. Ha azon a címen nem vagyok, hogy is jut el hozzám az a szaros levél?
"A cég vagy címzett neve téves. Ez késlelteti a kézbesítést. Igyekszünk frissíteni az információt."
Sebaj, jeleztem nekik, hogy de ott vagyok, egyeztettük a címet, valóban az én címem volt és én nevem, a nevem rendesen ki van írva a kaputelefonra, megadtam a kapukódot is ismét, mint ahogy az eredeti rendeléshez is megtettem, csak hozzák végre. MEg lett beszélve egy nap, amikor egész nap ott vagyok. Ha nem találja a címet, hívjanak fel.
Óránként néztem a nyomonkövető felületüket, a nap második felében félóránként, de az vagy ritkábban frissül, vagy utólag találomra írhatják bele az időbélyegzőt, mert négykor egyszercsak megjelent, hogy háromkor itt jártak, és még mindig:
"A cég vagy címzett neve téves. Ez késlelteti a kézbesítést. Igyekszünk frissíteni az információt."
A végén az ügyfélszolgálat jött mindennel, hogy bár 6-ig szállítanak, hozzám csak 4-ig jönnek, úgyhogy aznap már nem hozzák ki. Másnap délelőtt jönnek, ó nem jó, szólunk a futárnak. Azon a bizonyos másnap dolgoztam, de nem lepődtem meg semmin, mert
"A cég vagy címzett neve téves. Ez késlelteti a kézbesítést. Igyekszünk frissíteni az információt." - délelőtt 10 órakor.
A kézbesítő egyszer nem járt a lakásomnál. Szerintük nem lakom ott. Az ügyfélszolgálatos végül javasolta, hogy kérjem a munkahelyemre. Nagyszerű.
Hivatalban dolgozom, de bérelt a hely, és ki se vagyunk írva, a porta is eldugott (nem ügyfelezünk, ezért nem igény) ráadásul hülyén néz itt ki az utcai számozás. Ha a lakcímemen nem találtak meg, akkor pont itt fognak?
Nem is találtak oda. Felhívtak, hogy menjek ki az utcára, mert fogalmuk sincs, hol vagyok.
Így kaptam meg a csomagomat. Soha többé UPS. Pontatlanok, nem hozzák ki a csomagot, hazudnak. Tőlem beszánthatják a vecsési telephelyüket a vörösiszapba.
Zephyré 2016.12.06. 14:51:50
Dr.Démonmac1 2019.07.10. 20:58:58