Tesco-rendelés, helyettesítő termék, 30 napra zárolt lóvé. Ezeket a kérdéseket már többször körbejártuk: a helyettesítés rendszerét az ÁSZF-ben rendesen jelzik, azt is, hogy ezeket nem muszáj átvenni, kérdésünkre részletesen elmesélték, milyen algoritmus alapján kerül épp az a csomagba, ami, az olvasóink megszavazták, hogy tök jó lenne, ha a vásárló eleve dönthetne, hogy akar-e élni ezzel a szolgáltatással vagy nem, és azt is tudjuk, hogy a visszautalás sajnos sosem csak egy gombnyomás, mint a fizetés. Az emailes értesítés a csomag összeállításakor viszont egész jó ötlet. Nem tűnik extrém macerának, viszont nagyon növelné a csalódott nép komfortérzetét. Megkérdezzük a Tescót, nem terveznek-e ilyen vagy bármi egyéb újítást ez ügyben.
Kedves Homár Szerkesztőség!
Én tényleg nem vagyok az a panaszkodós tipus, de azért a Tesco online bevásárlás-nak sikerült kizökkentenie a komfort zónámból... Alább olvashatjátok levelemet, igazából nem a pénz izgat, hanem a mód és a módszer, ahogy működnek, illetve ahogy a panaszomat kezelték.
Udv,
Nóri
Tisztelt Cím!
Kérem a *********@****.com email cím alatt felhasználói fiókom törlését.
Regisztrációm néhány napos, de már az első rendelés eldöntötte, nem kívánok semmilyen további szolgáltatást igénybe venni Önöktől (már ha mondhatom erre azt, hogy szolgáltatás).
November 30.-án megrendeltem a "Twister játékszőnyeg"-et online (bevásárlás azonosítóm: *****-*****), amit online ki is fizettem ugyanazon lendülettel (le van róla a gond). A játék szállítását a következő napra kértem 10-12 óra között (a rendszer engedte), amely meg is érkezett anyósomhoz (én ugyanis dolgozom), de a futár hívott fel, hogy helyettesítő terméket kaptam (MINDENFÉLE ELŐZETES EGYEZTETÉS NÉLKÜL): "Twister ki-kicsoda"-t vagy valami hasonlót.
Mivel gyermekeim 4 és 6 évesek, ezt a szuper kikicsodát a hajukra is kenhetem akár, mert baromira nem nekik való, nemhiába rendeltem TWISTER JÁTÉKSZŐNYEGET és NEM pedig játékbabát, kiskonyhát, csattogós lepkét vagy pöttyös labdát.
A futár tanácsára egyrészt nem vettük át a terméket (mondjuk ez evidens volt), másrészt felhívtam ügyfélszolgálatukat, ahol alig hallottam a "készséges" (nagyon erős idézőjel!) ügyintéző hangját, olyan hangzavar volt a háttérben (érdekes, ezt máshol azért sikerül orvosolni - ld Telekom). Amikor megkérdeztem, hogy egyáltalán ebből a termékből van-e raktáron, akkor közölte, hogy nekik nincs központi raktárnyilvántartásuk (ekkora cégnél ez mondjuk komoly). Kérdésemre, miszerint ilyen esetben hogy tudhatom meg, hogy van-e egyáltalán az adott termékből (amit Mikulásig még szeretnék beszerezni), azt javasolta, hogy rendeljem be újra és a kiszállítás napján reggel 9 körül érdeklődjek, hogy sikerült-e bekészíteni vagy helyettesítő termék van (remélem ez a procedúra nem csak nekem nevetséges 2016-ban, az online értékesítés aranykorában). Ezzel a lehetőséggel nem szeretnék élni és még ki-tudja-hányszor próbaképp berendelni, hátha sikerül betenni a csomagba.
Kérdeztem, hogy kaphatom vissza az online befizetett összeget. Az igazi hidegzuhany itt ért. Ugyanis azt a választ kaptam, hogy amikor a futár visszaér, közli az ügyfélszolgálattal az át nem vett termékeket és ahol visszautalás van, azt továbbítják a bank felé. Itt jön a csattanó: a kártyámon "CSAK" zárolták a vásárlás összegét, amit 5-30 napon belül (30 nap!!!!!!!) feloldanak! Nem szép dolog a bankkal (banki rendszerrel) takarózni, ahogy azt az ügyintéző is tette, amikor megkérdeztem, hogy 2016-ban tényleg akár 30 napig is "ülhetnek" a pénzemen, mielőtt - egy általuk meghiúsult vásárlás után - visszautalnák. Ja, nem bocs, a "visszautalják" szót kikérte magának, hiszen ezt a pénzt NEM VONTÁK LE TŐLEM, csak ZÁROLTÁK! Mondjuk lehet, hogy 30 napra. De a lényeg ugyanaz, azzal a pénzzel jelen pillanatban NEM RENDELKEZEM (pedig ugye a pénz egyik legcsodásabb tulajdonsága a likviditásában van, ezért se barterben vásárolok többek közt).
Tehát summázom:
Rendeltem valamit Önöktől. Önök NEM azt küldték, de a helyettesítő termékről se informáltak, tájékoztatást NEM tudnak adni róla, hogy van-e egyáltalán az adott termékből (látott már ilyet a világtörténelem, hogy leakcióznak olyat, ami nincs is készleten, vagy 1-2 darab, ami azóta már elfogyott), a pénzemet pedig ki tudja hány nap múlva fogom visszakapni, lehet, hogy egy hónap. Eljátszottam a gondolattal, hogy mi lett volna, ha mondjuk nagyobb értékű dolgot rendelek, pl egy félmilliós TV-t, ami helyett Önök küldenek egy csodaszép hűtőszekrényt, ami remek, csak én nem azt rendeltem és ha mondjuk voltam olyan butus, hogy neten fizettem ki, akkor a pénzemre esetleg várhatok egy hónapot. Értik ugye a problémám? 2016-ban...És mivel nő vagyok, nem tudtam leállni az agyalással és átgondoltam azt a csodás helyzetet, ha mondjuk a karácsonyi nagybevásárlást alles zusammen a Tesconál tenném meg, mondjuk online (mert rohadt kényelmes vagyok) és esetleg házhoz rendelném az anyósomhoz, aki lehet, hogy nem haladna végig a tételes bevásárló listán (ami egy nagyobb bevásárlásnál azért bőven 100 tétel fölé is mehet akár) - mert ez ugye azért nem feltétlen életszerű. Majd jönne a felemelő pillanat, amikor otthon az ember lánya nekiállna az előkészületeknek vagy csak simán a mustrának és látja, hogy liszt helyett mondjuk cukrot kapott és a kutya meg madáreledelt ehetne egész ünnepek alatt, hiszen ezek legalább annyira helyettesítő termékek, mint a 4 éves gyereknek a twister szőnyeg helyett a ki-kicsoda... Ennyi erővel késkészletet is küldhettek volna, higyjék el, a gyerekek azzal is szupermód eljátszottak volna, feltalálják magukat.
"Tesco. Jó dolgok várnak" Ahogy a művelt angol mondaná: Thanks, but NO thanks.
Ezen a ponton (ha van egyáltalán olyan, aki idáig elolvassa) szeretnék egy hazai jogszabályt kiemelni, lehet, hogy Önök is ismerik:
45/2014. (II.26.) Korm.rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
Bár tudom, hogy jogszabályt olvasni uncsi, de azért néha érdemes, pláne, ha az ember tevékenységi köre beleesik a szabályozásba.A fentiek alapján tehát kérem a regisztrált felhasználói fiókom törlését, a zárolt pénzem 3 munkanapon belüli feloldását (azért valljuk be, ez nem rakétatudomány).
ps: persze, lehet azzal védekezni, hogy nem olvastam el az ÁSZF-t, de ha minden helyen, ahol a karácsonyra való készüléssel kapcsolatban vásárolok, átolvasnám az ÁSZF-t, húsvétra se lenne meg a termék. Arról nem beszélve, hogy nem voltak túlzott elvárásaim, EGY terméket rendeltem és azt se sikerült kiszállítani, ráadásul tényleg a futártól kell megtudni, hogy helyettesítő terméket küldenek (nem lenne elegánsabb, ha az ügyfélszolgálat hívna fel és beszélné meg talán...).
Az utolsó 100 komment: