Tékozló Homár

Budapest Bank nyomasztás

2017.01.12. 15:43 | Homár Hilda | 37 komment

 budapest-bank-logo_1.jpg

Rejtélyes eset. Vajon hogyan küld valakinek rendszeresen sms-t a Budapest Bank, ha az adatbázisaiban nem találja a számát? 

Tisztelt Homár!

Tudom az én ügyem nem egy hihetetlen különlegesen kiakasztó történet, de szerintem egy jó példa arra, hogy a bankok mennyire nem foglalkoznak egy egyéni "ügyfél" panaszaival.

Dióhéjban annyi lenne a problémám, hogy a Budapest Bank (akinek soha sem voltam ügyfele) rendszeresen SMS-eket küld, tájékoztatva/felszólítva arra, hogy a hitelkártya tartozásomat kiegyenlítsem.

Eleinte simán csak töröltem ezen SMS-eket, de egy idő után már kezdtem zaklatónak érezni ezeket a megkereséseket. Feltételeztem, hogy bizonyára csak rosszul rögzíteték egy valós ügyfelük elérhetőségét, ezért első körben a telefonos ügyfélszolgálaton próbáltam rendezni a dolgot. Gondoltam ezzel még talán segítek is, hiszen szegény valós ügyfelük így bizonyára nem kapja meg a megfelelő tájékoztatást. Itt elhajtottak azzal, hogy nem vagyok regisztrált ügyfél és ha nem tudok konkrét időpontokat és SMS tartalmat mutatni, akkor nem tudnak érdemben foglalkozni velem.

Viszont az SMS áradat megindulásával úgy éreztem, hogy lépnem kell, ezért újra felhívtam a telefonos elérhetőségüket. Itt az a tájékoztatást kaptam, hogy csak e-mail-es megkeresés alapján tudnak segíteni.

Írtam tehát a "Budapest Bank Ugyfelszolgalat (GE Money) <info@budapestbank.hu>" címre egy panaszkezeléses e-mailt:

Date: Fri, 25 Jan 2013 20:14:14 +0000
Subject: panaszkezelés - SMS

Tisztelt Budapest Bank ügyfélszolgálat!

A telefonos ügyfélszolgálatuk (+36 70 435-8234) javaslatára írom eme levelet, bízván benne, hogy végre sikerül elrendezni ezt a dolgot. Szinte havi rendszerességel kapok Önöktől olyan tartalmú SMS-eket, amelyben felhívják figyelmemet, hogy a "hitelkártyámon tartozás van". Mivel soha nem voltam ügyfelük, így feltételezem hogy csak az Önök adatbázisába került bele valamilyen véletlen folytán a mobil-elérhetőségem (+36 XXXXXXXXX). Kérem szíveskedjenek ezt mielőbb orvosolni és ennek megtörténtéről engem tájékoztani!

Üdvözlettel / köszönettel,

 Az eset kivizsgálásáról a következő "megnyugtató" választ kaptam:

Date: Thu, 31 Jan 2013 06:46:05 +0000
Subject: RE: panaszkezelés - SMS

Tisztelt ,..... András!

Köszönettel vettük bankunkhoz 2013. január 25-én érkezett levelét, melyre ezúton szeretnénk válaszolni. Tájékoztatjuk, hogy az elektronikusan megküldött leveleket beérkezési sorrendben dolgozzuk fel kizárólag banki munkanapokon, ezért szíves elnézését kérjük a késedelmes válaszadásért. Tájékoztatjuk továbbá, hogy levele kapcsán megtettük a szükséges lépéseket, hogy illetéktelen üzenetek ne érkezzenek az Ön által közölt telefonszámra.

Az okozott kellemetlenségért szíves elnézését kérjük.

Továbbra is készséggel állunk rendelkezésére.

Üdvözlettel,

 Sajnos a vizsgálat nem járt sikerrel, amint az az alábbi levélben olvashatják:

Date: Mon, 4 Feb 2013 08:05:52 +0000
Subject: PK-2013-4818 Téves megkeresés

Tisztelt ....  András!

Köszönettel vettük bankunkhoz 2013. január 25-én elektronikus levélben érkezett bejelentését melyre az alábbi tájékoztatást adjuk az Ön részére.

Bejelentése nyomán megvizsgáltuk banki rendszereinket és felvettük a kapcsolatot az illetékes osztályainkkal. Vizsgálatunk eredményeképpen tájékoztatjuk, hogy rendszereinkben nem találtuk nyomát kiküldött SMS üzenetnek a 06-XXXXXXXXX-as telefonszámra. Kérjük, hogy a további kivizsgálás érdekében szíveskedjen megadni részünkre az üzenetküldés pontos idejét, a küldő telefonszámot és az üzenet szövegét.

Továbbra is készséggel állunk rendelkezésére.

Üdvözlettel:

Ügyfélkapcsolati Központ (Contact Center)
Budapest Bank Zrt. 

Date: Wed, 6 Mar 2013 11:48:01 +0000
Subject: RE: PK-2013-4818 Téves megkeresés

Tisztelt Budapest Bank ügyfélszolgálat!

Újabb üzenetet kaptam, az alábbiak szerint:
· üzenetküldés pontos ideje:  2013.03.06 12:18
· küldő telefonszáma:          +36 30 344-42-42
· üzenet szövege:  "Tisztelt Ügyfelünk! Hitelkártyáján fennálló tartozása 6253Ft. Fizetési nehézség esetén hívja a 06-70-435-8281-es számot. Budapest Bank"

Kérem szíveskedjenek az ügyet újra megvizsgálni és az eredményről visszajelezni!

Üdvözlettel / köszönettel,

Persze a bank vizsgálata alapján ők természetesen nem hibáztak, sőt mindent megtettek:

Date: Tue, 26 Mar 2013 08:21:31 +0000
Subject: PK-2013-13948 Téves megkeresés

Tisztelt .... András!

Hivatkozva bankunkhoz 2013. március 6-án elektronikus levélben érkezett bejelentésére az alábbi tájékoztatást adjuk az Ön részére.

Bejelentése nyomán megvizsgáltuk banki rendszereinket és felvettük a kapcsolatot az illetékes osztályainkkal. Vizsgálatunk eredményeképpen megállapítottuk, hogy banki rendszereinkben nem került rögzítésre az Ön által megadott 06-XXXXXXXX-as telefonszám, az esetet mindenesetre sajnáljuk. A telefonszámot tiltólistára tettük annak érdekében, hogy a jövőben ne kezdeményezzük SMS üzenet kiküldését hitelkártya tartozással kapcsolatosan.

Továbbra is készséggel állunk rendelkezésére.

Üdvözlettel:

Itt sikerült is egy kicsit szünetelteni az SMS-zaklatást, de az utobbi időben újra több megkeresést is kaptam tőlük. Így ismét megkerestem a telefonos ügyfélszolgálatot, megkérvén őket hogy nézzék meg miért is vagyok még benne a BB adatbázisában. Itt azon tájékoztatást kaptam, hogy nem vagyok benne az adatbázisban, illetve az SMS-t küldő telefonszám nem is tartozik a BB-hoz. Miután a sima ügyintézőt egy sima "lekoptatós" szövel után már nem sajnos túl szép stílusban megkértem, hogy egy vezetővel szeretnék beszélni, sikerült kiharcolnom egy "tisztázó" hívást egy értelmesebb ügyintézővel. Ő ígéretett tett rá, hogy újra kivizsgáják a dolgot és nem kapok több ilyen megkeresést.

De sajnos a mai napon megint kaptam egy felszólító SMS-t, hogy a hitelkártyámon fennálló törlesztést legyen szíves kiegyenlíteni.

Nos és akkor amivel a problémám van: ezen bank, akinek SOHA NEM VOLTAM ÜGYFELE, a következő adatokat gyűjtötte be tőlem az ügyintézés sikeressége miatt:

- a neven
- a telefonszámom
- az e-mail elérhetőségem

A +36 30 344-42-42-es telefonszám valószínűleg egy SMS-gateway, azon keresztül dobálja a rendszerük az ügyfeleknek az értesítő SMS-eket. Az SMS szövegében szereplő szám mind BB-os ügyfélszolgálat, ezt onnan tudom, hogy felhívtam őket ezeken a számokon:
+36 70 435-8234
+36-40-477-777
+36-1-477-77-77
+36-70-435-8281

Legutóbb egyébként - egy újabb SMS-es megkeresés hatására - dec 27-én beszéltem a BB ügyfélszolgálattal, ahol az ügyintéző arról tájékoztatott, hogy márpedig nem vagyok benne a rendszerükben, de ismét kivizsgálják a dolgot. Nos, azóta sikerült még január 6-án és tegnap (jan 10-én) is küldeniük még 1-1 SMS-t…  Mindezt úgy, hogy mivel nem vagyok ügyféle az adott banknak, így nem is oldották meg a problémámat! Szóval szerintem, miután valójában nem vagyok náluk ügyfél, pont nem érdekli őket, hogy zaklatnak.

Kérem esetlegesen adjanak tanácsot, hogy milyen feljebbviteli szervezethez fordulhatok az ügyben mert ezen folyamatos SMS-megkeresést én már a zaklatás kategóriába helyezem!

 
Előre is köszönöm!
UPDATE jan.17.
András jelentkezett a fejleményekkel. Ami röviden: félsikeeeeer!!!! Hosszabban:

Szia Hilda/Kedves Homár,

Szeretném megköszönni a segítséget a témában.

A poszt hatására felhívott egy BB-os hölgy, aki elnézést kért a történtekért és az alábbiakról tájékoztatott:

Továbbra sem találják a rendszerükben a telefonszámomat, de a vizsgálatuk alapján arra jutottak, hogy valószínűleg a telekommunikációs szolgáltatónál lehet beragadva valami. Ugyanis mikor a VALÓS ügyfelüknek kimegy az SMS, azt valamiért én is megkapom. Kértek, hogy vizsgáltassam meg ezt én is a szolgáltatómnál, de ez ugye elég esélytelen, mivel a valós ügyfelük számát nem adhatták ki, így én viszont nem tudok ezzel semmit kezdeni.

Szóval továbbra is rejtélyes marad a dolog, de alapvetően egy dolog nagyot változott, ez pedig a hozzáállásuk a témához. Az ügyintéző kedves volt, megadta a nevét és elérhetőségét, illetve külön megkért, hogy esetleges probléma esetén közvetlenül Őt keressem a jövőben. Bankról lévén szó, természetesen felajánlottak némi kompenzációt is az „engem ért kellemetlenségek” miatt. Egy szó, mint száz, hatalmas különbség van az eddigi és a mostani ügyintézés menetében és annak minőségében, amit ezúton szeretnék megköszönni, hiszen ez a homár-posztnak tudható be.

További szép napot!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.12. 15:47:18

Há' má' csak nem adja ki a spam fájl adatait is...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.12. 15:49:55

Egyébként tegyen feljelentést ismeretlen tettes ellen zaklatásért, rögtön ki fog derülni, kié a küldő telefonszám.

enrico palazzo 2017.01.12. 15:50:51

Le lehet tiltani a számokat, nem? Mármint a poszter saját mobilján a bank számait.

gdobo76 2017.01.12. 15:54:28

...és ezt igy lassan 4 év után írja meg?

borso 2017.01.12. 16:00:35

Feljelentés zaklatásért, bizonyítod, hogy lelki-pszichikai sérüléseket okoztak az SMS-ek, aztán per a bank felé 100 milla zsebbe. :-) Kérdés van még? :-)

Majmász Gedeon 2017.01.12. 16:01:37

Tudom az én ügyem... -> Tudom, az én ügyem...
Dióhéjban annyi lenne a problémám,... -> Dióhéjban annyi a problémám,...
soha sem -> sohasem
rögzíteték -> rögzítették
Gondoltam ezzel még talán segítek is,... -> Gondoltam, ezzel még talán segítek is,...
...nem vagyok regisztrált ügyfél és ha nem tudok... -> ...nem vagyok regisztrált ügyfél, és ha nem tudok...
SMS tartalmat -> SMS-tartalmat
SMS áradat -> SMS-áradat
...feltételezem hogy... -> ...feltételezem, hogy...
Kérem szíveskedjenek... -> Kérem, szíveskedjenek...
amint az az alábbi levélben olvashatják: -> amint azt az alábbi levélben olvashatják:
bejelentését melyre... -> bejelentését, melyre...
stb.

Egyébként ennyire nincs friss történet, hogy egy 2013-ast kell posztolni?

Sluck Ödön 2017.01.12. 16:11:52

@Majmász Gedeon: @gdobo76: Én úgy vettem ki a szövegből, hogy az ügy ugyan 2013-ban kezdődött, de a mai napig tart illetve újra kezdődött a cirkusz.
A szám amiről kapja ezeket tényleg a BB-hez tartozik?
Változik a hivatkozott kártyatartozás összege?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 16:27:17

Én 2 év zaklatás után már biztos bementem volna egy fiókjukba asztalt borogatni. Persze én békés ember vagyok, csak nagyon udvariasan és nyomatékosan kértem volna, hogy tegyenek valamit.

Alf56 2017.01.12. 16:42:30

Nekem úgy 3 percembe került és kiderült:
NEM bank száma.
Behajtócégé.

KaTe 2017.01.12. 17:06:38

@borso: Mondjuk én már immunissá váltam az ilyen üzenetekre, mivel rendszeresen kapok az ERSTE-től SMS-eket a pár hónapja vásárolt blumobil kártyás telefonszámra, hogy tartozás 170.000. (sose jártam ERSTE Bankban) Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy más embernek ez súlyos lelki megrázkódtatást okozhat. Amúgy se vagyunk egyformák, pl. valaki már egy csepp vér látványától is rosszul lesz, valaki meg a spriccelő artériás vérzésre gerjed.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.12. 17:13:53

zaklatásért feljelenteni, az okozott lelki traumáért kártérítést követelni.
probléma megoldva, kérem a következőt

2017.01.12. 17:33:06

@Alf56: hát ha a poszter nem azt a céggel veszekszik, aki az sms-t küldi, akkor nehéz helyzetben van. Miért pécézte ki a budapest bankot vajon? Én a posztoló helyében egyenesen a zorbánviktornál reklamálnék, hogy ne köüldözgessen neki esemeseket.
Az nagyobb hecc lenne.

Altaïr 2017.01.12. 17:36:37

2013 óta nem sikerült besétálni személyesen az egyik bankfiókba?
A +36 30 344-42-42 egyébként valóban a BB száma.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.12. 17:58:25

@Csokis: Csak, ha elkerülhetetlen, nincs más mód. Én alapvetően egy bkés, udvarias ember vagyok. Ha kell, határozot. Ha nagyon kell, akkor paraszt.

gabors2 2017.01.12. 19:01:59

Nem tudom de nem lehet hogy egyszeruen a szamot ujra kiadtak (most eppen a posztolonak) de elotte valaki mas hasznalta es annak a valakinek volt/van tartozasa ?

felhivnam a szamot es kernem hogy kuldjek el irasban is amit akarnak ... mert egy sms azert meg nem egy hivatalos megkereses

Darth Revan 2017.01.12. 20:00:19

Nekem az UPC kuldozgetett mindefelet emailben. Azonos nevu ugyfel email cimet (gmail) rosszul rogzithettek esw mindent nekem kuldtek ki (szerzodestol kezdve minden fele dolgokat)

felhivtam oket, es nalam happy enddel vegzodott a sztory, azota nem kapok emaileket.

Jelen ugyben annyit tennek, hogy elmennek egy ugyvedhez, hogy segitsen leallitani a zaklatast es a koltsegeket kernem a banktol.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2017.01.12. 22:39:02

Pont ilyen esetem volt pár hónapja, de az USA-ban. Vettem egy telefonkártyát, mert az kell odakinn is. Kb 10 perc múlva jöttek a banki értesítések, hogy "a számla összege túl alacsony", érkezett pénz a számlára (teljes 127 USD), stb.
Egyetlen SMS választ küldtem: Stop! Azóta nem jönnek az üzenetek.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.13. 06:24:35

Nekem meg tegnap este megérkezett a telefonom, később mehetek érte :) tiszta jó :)

Cycmen 2017.01.13. 08:48:20

Namost itt az a legegyszerűbb, ha a posztoló felvásárolja a Budapest Bankot és összehív egy közgyűlést ahol megszüntetik a problémát!

Cycmen 2017.01.13. 08:54:43

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Én alapvetően egy bkés, udvarias ember vagyok. Ha kell, határozot. Ha nagyon kell, akkor paraszt.

Én ugyanezt művelem, csak egy beszélgetés alatt többször is stílust cserélve. Képzelheted hogy a paraszt után következő udvarias mondat végén bedobott újabb paraszt szöveg mennyire megviseli a "vitapartnert"! Persze ezt már nagyon ki kell érdemelni, legtöbbször inkább faképnél hagyom a hülyéket.

Cycmen 2017.01.13. 08:59:20

@Csokis: Egyébként tegyen feljelentést ismeretlen tettes ellen zaklatásért, rögtön ki fog derülni, kié a küldő telefonszám.

Most elképzeltem mit csinálnak majd a zsaruk ebben az ügyben. Höhö.

Manyecska. 2017.01.13. 09:38:10

jajjjjhát, én is elkiabáltam hogy már nem keresnek a műmellek miatt ami miatt "leléptem" egy klinikáról-másfél milla vót vazze :P - .. namost a behajtóval dűlőre is jutottam 2xxx orra már k..vaéleteztem a telefonba... :D bizonyíthatóan semmi implantátummal sőt még impalával sem!! rendelkezem......erre felhív a "Nagyi " két hete: "Évikém teeee vaaaagy??"...:D
Évika a saját családja elől is bujkál valszeg:D
mi a náthás 3,14ért adják ki újra MÁS számát ezt ÉN vettem a saját igazolványommal a szolgáltatónál. Hogy a rák egye ki Évike szívét is!!!:D OFF

Cycmen 2017.01.13. 09:57:57

@Manyecs:jajjjjhát, én is elkiabáltam hogy már nem keresnek a műmellek miatt ami miatt "leléptem" egy klinikáról-másfél milla vót vazze :P - .. namost a behajtóval dűlőre is jutottam

Megengedted hogy megfogja? :)))
Örülök hogy megjöttél, már aszittem segreestél a zónos lyárdán! :D

Manyecska. 2017.01.13. 10:10:18

@Cycmen: na, ott van implantátum de saját:P asszed megérezném a járdának fájna:D
mondjuk örülök hogy nem Szíriából keresnek lehetne az az opció is- ami a telefont illeti :D
perfect örmény vagyok én küldtem el őket Bécsbe annó - a Keletiből.. mondtam xar ez az ország mennyenek tovább :DDDD :D oszt du. el is indultak. Hálisten!! :P OFF

joska61 2017.01.13. 10:11:26

Van ezeknél a nagyobb szolgáltatóknál ilyen dolog. Becsípődik valami a rendszerük mélységes bugyrába, ők sem tudják kivakarni.

szelidorzo 2017.01.13. 10:57:37

BB bankos létemre erről a számról nem kaptam még üzenetet, sem folyószámla, sem bankkártya, sem hitelkártya forgalom, stb. esetén.
Valami lényeges információt nem tudunk ebből az ügyből úgy vélem.

Alf56 2017.01.13. 11:41:45

@Kulics: Úgy tűnik számomra, hogy az egyik behajtó cég beizgult.
És az sem zavarja őket, hogy nincs a név-cím-telefonszám hármasból legalább 1 a birtokukban.
Több ismerősöm is mondta az elmúlt hetekben, hogy számára ismeretlen, vagy ismert, de >5 éves dolgokkal hivogatják őket (vagy küldik az sms-t)

Jessybátsi 2017.01.13. 12:08:46

Btk. 222. § (1) Aki abból a célból, hogy mást megfélemlítsen, v. más magánéletébe, ill. mindennapi életvitelébe önkényesen beavatkozzon,őt rendszeresen/tartósan háborgatja,ha súlyosabb bcs. nem valósul meg,vétség:1 év

2017.01.13. 13:53:55

sztem vki szopat

hir6kommentár 2017.01.13. 14:40:09

Küldhetek én is SMS Spam-et másnak a nevében? "A héten 32x vétkeztél! Gyónd meg bűneidet a 06-90 .... számot! Vatikán"

beste 2017.01.13. 19:15:38

@Csokis:
jó néhány évvel ezelőtt egy hasonló esetre az egyik hozzászóló a "megb@szom anyád a ravatalon" visszaküldendő üzenetet javasolta... :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.01.16. 17:26:23

10+ évig ugyan ezt játszottam a K&h-nál! az első 300 forint után felhívtam őket, hogy légy van a levesben.. van ügyfélkódja? ügyfélsevagyokb+, jöttek mentek a fenyegető cégek, végül az utolsónak IS azt mondtam, mutatja a számlanyitási másolatát, azonnal KP fizetek... ők bocsánatot kértek a zaklatásért, a k&h azóta is sunnyog... azóta se jártam bankfiókban... külön misét megérne, hogyan jutottak a személyes adataimhoz...

whatsoever 2017.01.19. 08:16:05

A bb bank tényleg egy horror - a folyamatszervezés, minőségirányítás min. 60 éves gyakorlat, és képt3lenek telszámok1t nyilvántartani......
süti beállítások módosítása