Set top box leadva, szerződés lemondva, tartozás nincs - ilyenkor az ember úgy képzeli, hogy rendezte a rendeznivalókat, és kedélyesen búcsút intve a szolgáltatónak új utakra lép. Aha, meg ahogy Móricka elképzeli.
Kedves Hilda!
Engedd meg, hogy viszonylag röviden és tömören leírjam a kálváriánkat a Telekommal kapcsolatosan (pláne ha már visszatérő szereplők az oldalon!)
A történet ott kezdődik, hogy barátnőmmel összebútoroztunk. Neki T-Home szolgáltatás volt bekötve (Tv+telefon+internet). Mondanom sem kell, hogy ár/érték arányban nevetséges amit nyújtanak. Az internet konkrétan a "retro" betárcsázós modem sebességével vetekedett (már amikor volt egyáltalán). Mondanom sem kell, hogy alig vártuk a hűségidő lejártát....
El is érkezett a piros betűs ünnepnap! Becammogtunk a legközelebbi Telekom irodába, és magabiztosan elő is adtuk, hogy köszönjük de ennyi éppen elég volt! Ahogyan azt kérték, visszaszolgáltattuk a set top box-ot és miután semmi akadálya sem volt a dolognak megszüntettük a szerződésünket. [Ez itt egy fontos pont, hiszen a lemondás pillanatában az ügyintéző elmondása szerint SEMMILYEN tartozásunk sem volt!] Majd ezt követően a Digi szolgáltatását vettük igénybe.(Jelzem panaszunk még nem volt, ráadásul töredék áron biztosítják mindezt!)
9 hónap elteltével érkezett egy levél a Telekomtól, hogy bizony rossz volt a számlakiküldő rendszerük és még "lógunk" nekik x havi számlával de jó fejek lesznek és lehetőségünk van részletekben törleszteni. Ezen a ponton néztünk nagyot pláne, hogy kapásból 3 számlát küldtek november közepén december 31-ei határidővel (22000 ft). Persze semmi baj, megnézzük az előfizetésünkhöz tartozó oldalon... Hoppá, hát nem él az ügyfél azonosítónk! De buták vagyunk, hát a szerződést már egy ideje bontottuk így nem vagyunk a Telekom ügyfelei... Nah de akkor most hova tovább?
Ezen felbuzdulva intéztem egy telefont az ügyfélszolgálatukra. Az ügyeletben levő úr elmondta, hogy ő sem talál bennünket így a behajtási osztályt kellene megkeressük mert ők kinyomtatják a tartozásokat. Mondom ez már jól indul, mert ha mi nem férünk hozzá a felülethez, hasra ütés szerűen akár 30 havi számlát is kiállíthatnak, és ugye azt meg ki akarná befizetni? Persze az úr elmondta, hogy az esetünk speciális, és nem kerülhet behajtási céghez az ügy, valamint ilyen esetekben el szokott tekinteni a Telekom az általuk tartozásnak vélt összegtől. Mondom remek, valahogy mi is így gondoltuk. Azért elmondta, hogy küldjünk egy levelet a cégnek is a komplett történettel.
Meg is tettük, leírtuk az eddigieket és feltettünk pár kérdést is. Többek között azt, hogyha a számlázó rendszer volt a hibás, akkor miként lehetséges, hogy a gépben nem volt tartozásunk? Ráadásul éppen ebből kifolyólag a szolgáltatást zökkenőmentesen fel is tudtuk mondani.
2 hét múlva érkezett a válasz, miszerint ez a "társaságunk jogos követelése", és 1 évre visszamenőleg számlázhatnak. Ez megint remek dolog, csak akkor így a Telekomtól a hűségidő lejárta után és tartozás mentesen sem szabadulhat az ember, mert ha éppen úgy gondolják még 12 havi "jogos követeléssel" meglepnek utólag?! Természetesen megfogalmaztunk egy újabb levelet, mert látszólag nem olvasták el az előzőt. Erre kaptunk egy újabb irományt amiben leírták ugyan azt, persze a kérdésekre nem kaptunk választ továbbra sem. A napokban pedig kaptunk egy újabb számlát (4.) ironikusnak ható "Tisztelt ügyfelünk" megszólítással+ bónuszban késedelmi kamatot is felszámoltak az előzőekre...
Már azt sem tudjuk mit lehet még tenni az ügyben. Egyáltalán mi vagyunk az egyetlen ex ügyfelek akiket utólag "zaklat" a cég? Ha valaki érdemben tud segíteni akkor azt nagyon megköszönnénk!
Üdvözlettel,
Egy boldog Digis pár!:)
Szakértőink tanácsa:
Kedves Homár Olvasó!
Valóban kellemetlen helyzetet teremtett Önnek a vállalkozás, az eset intézésének módja sem kifejezetten ügyfélközpontú.
A követelések általános elévülési ideje 5 év, azonban az elektronikus hírközlésről szóló törvény speciális szabálya szerint az ilyen előfizetői szerződésekből eredő polgári jogi igények 1 év alatt évülnek el, amelyet a késedelem, illetve a hibás teljesítés bekövetkezésétől kell számítani.
Álláspontunk szerint az Ön által leírt esetben először azt kell tisztázni, hogy valóban keletkezett-e valamelyik hónapban tartozás, és ha igen, akkor melyik hónap(ok)ban, ugyanis az elévülési időt ettől, illetve ezektől az időpont(ok)tól kell számítani. A hibás teljesítést, azaz jelen esetben a havidíj(ak) elmaradt befizetését a vállalkozásnak kellene bizonyítania.
Érdemes továbbá ellenőrizni, hogy a rendelkezésre álló iratok alapján az elévülési idő nyugvása vagy megszakadása nem következett-e be esetlegesen az eltelt időszakban. A hatályban volt korábbi törvényi rendelkezések alapján az elévülési idő megszakadt és újra kezdődött az adóshoz címzett írásbeli felszólító levél megküldésével. Fontos kiemelni, hogy a 2014. március 15. napjától hatályba lépett új rendelkezések alapján az elévülés megszakadását a felszólító levél megküldése nem, hanem csak az igény bírósági eljárás során történő érvényesítése, a tartozás elismerésére irányuló nyilatkozat megtétele, illetve az igény egyezséggel való módosítása szakíthatja meg. Az elévülés idő nyugszik, ha a követelést a jogosult menthető okból nem tudja érvényesíteni.
Az elévült követelést bírósági úton nem lehet érvényesíteni. Ettől függetlenül a követelés továbbra is érvényes, az önkéntes teljesítés így továbbra is követelhető. Egy esetleges bírósági eljárás során az elévülés tényét a bíróság hivatalból nem veszi figyelembe, ezért erre Önnek kellene hivatkozni.
A fent leírtak alapján javasoljuk, hogy belföldi tértivevénnyel ellátott levélben küldje meg a panaszát a vállalkozás székhelyére, írja le, hogy nem ismeri el a követelést, továbbá kérjen írásbeli tájékoztatást és bizonyítékot arról, hogy a vállalkozás szerint pontosan melyik hónap(ok) havi díját nem fizette meg részükre, annak ellenére, hogy Ön szerint nincs tartozása feléjük és a szerződés felmondásakor a vállalkozás is ezt a tájékoztatást adta Önnek. A vállalkozás a panasszal kapcsolatban köteles szintén írásban, indokolással ellátva legkésőbb 30 napon belül válaszolni. Amennyiben erre nem kerül sor, abban az esetben bármelyik járási hivatalban benyújthatja panaszát. Ha a vállalkozás a panaszt elutasítja, dönthet úgy, hogy az illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezi, illetve megvárhatja, hogy (az elévült, illetve az esetlegesen időközben elévülő) követelést a vállalkozás megpróbálja behajtani fizetési meghagyásos eljárás vagy bíróság előtt peres eljárás során.
Felhasznált jogszabályok:
Tisztelt Ügyfelünk,
Kérjük, küldje meg elérhetőségét a segitunk@telekom.hu címre, hogy mielőbb egyeztetni tudjunk Önnel a probléma kivizsgálása és rendezése érdekében.
Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.
Üdvözlettel:
Telekom
Terézágyú 2017.01.24. 15:55:33
Nem lehetne ilyenkor kérni erről egy papírt?
Computeres Szemvizsgálat Cintényérral 2017.01.24. 16:01:36
Terézágyú 2017.01.24. 16:04:04
Mondjuk ennek nincs köze a panaszhoz.
Se a kutyának.
enrico palazzo 2017.01.24. 16:04:55
Rongyosgárda 2017.01.24. 16:07:19
vagy ha boldog vagyok, de nem digis, akkor is rossz?
Amúgy a levelek (releváns) tartalma nélkül ez csak egy rosszul megírt komédia...
Computeres Szemvizsgálat Cintényérral 2017.01.24. 16:08:38
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.24. 16:08:53
Magyarul nem vetted igénybe, hanem használtad, te gyökér!
Egy dologra nem tért ki a poszter a hosszadalmas litániájában: hogy minden hónapban befizette az esedékes djat, vagy nem? A többi rizsa.
Terézágyú 2017.01.24. 16:09:03
"Mikor fogják már fel az emberek, hogy sajnos hazánk másik neve Átbaszófölde? "
Egy pöttyet ingerültnek tűnsz, drága :)
Nem gond, én is szoktam az lenni :)
Terézágyú 2017.01.24. 16:11:41
"Egy dologra nem tért ki a poszter a hosszadalmas litániájában: hogy minden hónapban befizette az esedékes djat, vagy nem?"
Ez igaz, de a végelszámolásnál akkor is ki kellett volna derülnie. És nem utólag szólni...
McZozo 2017.01.24. 16:12:02
enrico palazzo 2017.01.24. 16:13:41
@Computeres Szemvizsgálat Cintényérral: Nem úgy tűnik, hogy volt rá itt bármilyen kísérlet. Egy végszámla sokat segít.
Rongyosgárda 2017.01.24. 16:15:46
Cycmen 2017.01.24. 16:20:59
Mondjuk ennek nincs köze a panaszhoz.
Se a kutyának.
Amikor a posztoló OFFOL.
sarostehen 2017.01.24. 16:31:40
Ha átutalással (vagy csoportos beszedési megbízással) fizetted akkor a banki kivonatokon ott van hogy mikor lett utalva. Ha csekken, akkor -bár már nem vagytok ügyfelei- érdemes eltenni 1-2 évere az ilyen dokumentumokat.
Szóval tessék előkaparni valamit.
Terézágyú 2017.01.24. 16:36:30
"Kedves poszter.. most nagyon kedves leszek veled.."
Kedves sarostehen, legyél kedves mindenkivel, jó?... :)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.24. 16:41:53
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.24. 16:43:25
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.24. 16:53:06
Cycmen 2017.01.24. 16:57:02
Nekem a trémobil játszotta el amikor felmondtam a szar mobilnetjüket kifizetve a teljes utolsó hónapot úgy, hogy a felében nem is volt szolgáltatás. Leszartam, gondoltam szabaduljunk meg egymástól. Pár év múlva dolgom van velük, erre közlik hogy feketelistán vagyok, 270 forint tartozással! Kapják be a f.szomat!
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.24. 17:04:53
Később olvasom tovább, érdemes?
Cycmen 2017.01.24. 17:14:17
Hogyne volna érdemes!
KaTe 2017.01.24. 18:04:54
Computeres Szemvizsgálat Cintényérral 2017.01.24. 18:45:04
metal · http://electric.blog.hu 2017.01.24. 18:52:02
CID.. 2017.01.24. 19:19:37
É2I 2017.01.24. 19:44:29
Most úgy néz ki erre is rátettek egy havi ötszázast, emmán' azért sok. Holnap bemegyek, hogy tisztázzam, sokat nem várok, kimagyarázni ki fogják tudni.
Az azért már korábban el lett döntve, hogy váltok - úgy néz ki érzik ;) Sajna ki kell várnom a hűség időt, de már nem éri meg kiváltani, hála a jól körbebástyázott szerződésüknek.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.24. 19:47:12
Jessybátsi 2017.01.24. 19:53:28
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.24. 20:02:33
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.25. 01:55:50
Azt hogy bizonyítod, hogy nem fizették ki a számlát? Azon kívül, hogy sehogy. A telekom ebben az esetben állítja, hogy van XFt hátraléka az ex ügyfélnek (mondjuk kifizetetlen számlák formájában). ExÜgyfél tagadja, bemutatja a bizonyítékait (ha csekkes, akkor az igazoló szelvény, ha utalásos, akkor a számlakivonat), amit a szolgáltató vagy elfogad, vagy nem. Utóbbi esetben perré alakul az ügy.
Valóban, az nem úgy megy, hogy tartozol, mert csak. Én is tartoztam a trének annó. Küldtek olyan vastag borítékot, hogy nem győztem kibontani. Képzeld, benne volt az összes kifizetetlen számla másolata, plusz még egy papiros, amin összesítve szerepeltek az összegek. Fölösleges a púposkodás, ha valamiről nem tudod hogy működik, kérdezd meg (normális hangnemben!).
Ezek az adatok akkor szoktak elsikkadni, amikor behajtó céghez kerül. Ami sajnos kellemetlen (a behajtó cégnek), mert ezzel meg lehet fogni őket, és szépen ki lehet farolni az ügyből ("ők" meg futhatnak a pénzük után)
Dani23 2017.01.25. 05:55:50
Jessybátsi 2017.01.25. 06:33:12
Akkor tisztázzunk néhány dolgot. Ha az ügyfél tartozik, az azt jelenti, hogy valamikor ki lett állítva egy számla. A számla azért lett kiállítva, mert a trékom adott érte valamit. Azt gondolom, ezt bizonyítani nem nehéz, de az esetek 100%-ában ilyen papírosokat nem mutatnak be, sőt ki sem lehet belőlük vakarni. Ha a egy számla (bármikor a szerződés fennállása alatt) nem lett befizetve, akkor az tartozásként kellett volna szerepeljen akkor is, amikor bement a szerződést felmondani, nemde? Ott nem látták? De akkor mi alapján követelnek és mit?!? Vagy a szerződés felbontása után hirtelen tartozás keletkezett? Hogyan? Miért? Eleve gyanús az az apró tény is, hogy 9 hónap után rájönnek, hogy tartozik nekik az ügyfél. És ha jól láttam nem arról van szó, hogy az utolsó tört hónapot követelik rajta, hanem egész havi számlákat.
Jessybátsi 2017.01.25. 06:47:02
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.25. 07:49:07
De attól még az a számla nincs befizetve és egy tartozásnál totál nem a felelőst keresik, hanem a teljesítést hajtják. Ezért is 1 év ebben a szektorban az elévülés és nem mondjuk 6 perc.
Ha véletlenül egy nullával több fizetést kapsz a hó elején, arra sem mondhatod, hogy ti basztátok el, hanem visszajárt. Ha nem tudsz buszjegyet, vagy parkolójegyet venni, mert rossz az automata, akkor hiába nem a te hibád, nem lesz ingyen a tömegközlekedés és a parkolás. És ha té hónapokig nem számláz és nem is követeli a pénzt azonnal, akkor az nem azt jelenti, hogy azok a hónapok ingyen voltak...
Computeres Szemvizsgálat Cintényérral 2017.01.25. 08:02:22
CID.. 2017.01.25. 08:12:11
Terézágyú 2017.01.25. 08:14:57
"És ha té hónapokig nem számláz és nem is követeli a pénzt azonnal, akkor az nem azt jelenti, hogy azok a hónapok ingyen voltak..."
Mondjuk, az egésznek ki lehetne venni a méregfogát, ha a tré bevallaná, hogy "a rendszer hiányosságai miatt derült ki csak MOST hogy mégis van tartozása stb. stb."
"Ha véletlenül egy nullával több fizetést kapsz a hó elején, arra sem mondhatod, hogy ti basztátok el, hanem visszajárt."
Az a vicc, hogy ez sem igaz. Ha valamiért a cég képviselőjének nem akaródzik ezzel foglalkoznia, nem akar galibát magának, akkor ezt is simán lenyeli a cég, hiába áll ott a dolgozó a pénzzel, hogy "többet adtatok, visszahoztam"... Nyilván ez a ritkább, de tudok rá példát!
Vagyis, hogy tényleg mindig az van, hogy a cégnek van igaza.
Akkor is, amikor az elszámoláskor azt mondta az ügyintéző, hogy nincs tartozás, akkor is, amikor azt mondta a cég, hogy mégis van tartozás...
És alapvetően ez a baj.
Manyecska. 2017.01.25. 08:33:51
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.25. 08:41:41
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.25. 09:56:52
joska61 2017.01.25. 10:20:46
Computeres Szemvizsgálat Cintényérral 2017.01.25. 10:30:32
űldpé (azaz: Déééé)
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.01.25. 11:25:30
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.01.25. 11:32:47
megamen1 2017.01.26. 10:35:40
szsuzsanna 2017.01.26. 11:54:58
Az idő alatt, szinte végig, A DUPLÁJÁT FIZETTÜK, MINT AZ ÚJAK...
-úgy, hogy mi már akkor is fizettük sok évig, amikor még a környéken mindenki simán "lopta"..
Amint lehetett leléptünk tőlük, DE "hűségidőt" soha többet senkivel...
Ez is törlődik??? -mert, már régebben egy hasonló UPC-s hozzászólást töröltek...
R.P 2017.01.26. 13:48:51
A lemondás pillanatában ami a legutóbbi "találkánk" után 2 hónappal történt még mindig nem volt semmi a gépben.Itt merült fel a kérdés,hogy ha a gépben nem látja az elmaradást az ügyintéző akkor a rendszer javítása után az erre vonatkozó adat mégis honnan kerül elő?
Valamint azóta futottunk még pár kört,hogy mégis miként kerültek elő az elmaradások miközben sorozatosan nyugtattak bennünket,hogy semmi baj sincsen.Majd az első 3 számla küldés alkalmával elismerték a hibát és jófejségi alapon megengedték,hogy részletekben fizessünk (november közepén,december 31-ig) ami azt jelentette,hogy az akkor 3 számlát tetszőlegesen 3 különböző időpontban kellett volna befizetni.Az ügy tisztázása érdekében küldtünk nekik levelet amiben arra sem méltattak,hogy a feltett kérdésekre érdemben válaszoljanak,de a számlákat persze "most azonnal" be kellett volna fizetni.Miközben zajlott a levelezés az érkező újabb számlákon már késedelmi kamat is számlázásra került,de még mindig nem tudjuk,hogy miért mond minden ügyintéző mást?!Vagy eleve normális az,hogy tulajdonképpen lassan behajtási céghez kerül az ügy azért mert az ügyintézők "nem láttak semmit a rendszerben"?!Itt tartunk jelenleg.
metal · http://electric.blog.hu 2017.01.27. 08:50:19
"Vagy eleve normális az,hogy tulajdonképpen lassan behajtási céghez kerül az ügy azért mert az ügyintézők "nem láttak semmit a rendszerben""
Nem akarsz kibújni a fizetés alól, de nem fizetted be a csekket, lassan behajtóhoz kerül? Akkor ezt most hogy?
CID.. 2017.01.27. 09:34:15
R.P 2017.01.27. 09:50:57
Márpedig kiállított számla nem volt,csak a megszüntetést követő 9. Hónapban küldtek 3 db-ot (kezdésnek)...Éppen ez a probléma!
R.P 2017.01.27. 09:52:45
Nem volt mit befizetni,mert nem küldtek,de nem is számított,hogy jeleztük!Aztán a szerződést bontást után 9 hónappal méltóztattak küldeni 3 db-ot (kezdésképpen).
CID.. 2017.01.27. 12:26:19
R.P 2017.01.27. 12:41:39
Nekem leginkább azzal van problémám,hogy miután elváltunk egymástól kaptunk egy halom számlát és míg a "tisztázási levelezés" fázisban tartottunk már késedelmi kamatot dobáltak rá az addigi számlákra...Plusz bő egy hónapot méltóztattak adni a rendezésre,holott azt gondolom nem mi voltunk a gyíkok a történetben.[Plusz számláztak kettőt arról a periódusról is amikor már másfél hónapja lemondtuk az ő szolgáltatásukat.Ez az utóbbi már csak hab a tortán.]
Szerintem ezt egy cég sem teheti meg az ügyfeleivel,pláne azokkal akiket "tévedésből el is engedett"!
Most meg mi rohangáljuk részletfizetési kérelemért majd a cégen múlik,hogy megint "jó fejek" lesznek e és adnak rá lehetőséget.Ami az egész tükrében mérhetetlenül nevetséges...
CID.. 2017.01.27. 12:59:13
A lemondás előtti 365 napos időszakra rendezted a szolgáltatás igénybevételének költségeit?
R.P 2017.01.27. 13:09:16
Értem mit szeretnél és mint az irományomból is egyértelműen kiderül, bizonyos periódus nem került kiszámlázásra így kifizetésre sem.De jön a sok gyökér komment,hogy "kummantanátok és satöbbi",holott a részünkről 25x történt kísérlet az ügy rendezésére ami a Telekom oldaláról lett levarrva.Most meg utolsó utáni ganék vagyunk mert hirtelen (ahogy ők beütemezték egy nagy halomba) nem tudjuk kifizetni azokat a számlákat amiről 9 hónappal ezelőtt még ők maguk sem tudtak.Nem a követeléssel hanem az ügyintézés milyenségével és a most kialakult késedelmi kamatozással van probléma.
esef 2017.01.28. 08:41:21
metal · http://electric.blog.hu 2017.01.28. 11:20:05
R.P 2017.01.28. 12:04:51
Őszintén mondom,hogy kissé fárasztó már ez a topic.Kezdésnek 3 számla,majd további 3!!!!!!!!! követte köztük 2 olyan amikor már réges-régen lemondtuk a szolgáltatást.Mindeközben a Telekom "katonái" semmire sem tudnak választ adni.Még az is kérdéses,hogy esetleges részletfizetést adnak e?!Ami jogos azt nyilván fizetnénk,de adjanak választ arra,hogy lemondáskor és az azt megelőző 2 bejelentésünk alkalmával miért nem tudta senki sem,hogy erre bizony számítanunk kellene?!?!?!?!?!?(Ezen a ponton jöhet a savazás,de más szférában ezt elkönyvelik veszteségnek,pláne ha érdemben nem tájékoztatják az ügyfelet.)
Ha pl lemondasz egy mezei kiszállításos ebédet amit igénybevettél akkor elmondják,hogy az eddigi 4 napi kajád x forint és fizesd ki akkor megteszed és csókolom.De nem majd egy év múlva jut eszébe a cégnek,hogy "apropó volt 6 levesed+fő ételed amit igenis fizessél ki azonnal,kérdésed nem lehet ez a követelésünk",miközben a visszamondáskor azt mondták,hogy "minden oké rendben vagyunk."
Ez tényleg csak nekem különös?Itt nem a mi felelősségünket kellene megkérdőjelezni,hanem a semmilyen ügyfélkezelést és a gépezet hibáját kellene elemezni.Lemondtuk?Igen!Mondtátok,hogy gubanc van a rendszerrel és tartozunk?Nem!Említetted,hogy utólag számlázzátok ezt ki?Nem!Tartozás mentesen zártuk le a szerződést?Igen!
metal · http://electric.blog.hu 2017.01.30. 08:56:18
ermitage 2017.02.18. 05:18:07
A szakértő tanácsában leírtakat kellene követni.
Hol áll a dolog egyébként?