Jó drágák az Apple cuccai, teljesen jogosan képzelik úgy a vásárlói, hogy minőséget, ezzel együtt minőségi ügyfélszolgálatot és szervizt is kapnak a pénzükért. Hát ez sajnos nincs így, lagalább is idehaza.
Kedves Homár,
Elég érdekes történetbe szaladtunk bele a múlt héten. Párom Apple iPhone gyárifüggetlen készülékét 23(!) hónapja vásároltuk Németországban a MediaMarktban, ami hivatalos viszonteladónak minősül. A készüléken van egy típushiba, ugyanis a kameralencséje magától elmozdult, ilyenek miatt az 1 éves jótállás alatt szó nélkül cserélik a készüléket. Ugyebár Unión belül vásárolt készülékre a második évben szavatossági „garancia” vonatkozik, de tapasztalataim alapján ilyenkor is mindig cserélték a készüléket EDDIG.
Nos a múlt héten elmentünk az Almarium Pro nevű szervizbe, minden dokumentummal, ahol arról tájékoztattak minket, hogy az Apple figyelmenkívül hagyva a jogszabályokat megtagadja a javítást/cserét. Kérdeztük tőlük, hogy ez hogyan lehetséges, de értelmes információt nem sikerült kapnunk a hölgytől és vigyük vissza NÉMETORSZÁGBA, mert ott történt a vásárlás.
Átmentünk az iCentre nevű szervizbe, ahol ugyanezt a választ kaptuk. Azonnal tárcsáztam az Apple hazaiképviseletét – akik sajnos nem üzemeltetnek szervizt itthon – és kifejezetten korrekt és kedves ügyintéző megerősített abban, hogy ilyenről nem hallott Ő sem eddig, és be kellene venniük a készüléket. Kérdésemre, mit tudok csinálni ha megtagadják, a válasz zanzásítva legyek határozott, üssem az asztalt stb stb.
Este mászkáltunk a városban, és belebotlottunk a hírhedt iStyle-ba. A kishölgy ugyanazt kezdte mantrázni, mint amit eddig is hallottunk. Ezután felhoztam neki, hogy az iStyle oldalán is az szerepel, hogy UNIÓN belül vásárolt készülékre 2év szavatosság vonatkozik, nem kell nekem vinnem héthatáron túl, hogy foglalkozzanak ezzel a nyomorult telefonnal:
Hajthatatlan volt, megkérdezte a kollégáit, Ők is ugyanezt mondták.
Szeretnék gyorsan tanácsot kérni, mit tehetünk, ugyanis az a 2év pár nap múlva lejár.
Köszönöm
B.
Kedves B.!
Valóban jól tudod, ha a megvásárolt terméken később hiba jelentkezik, az EU valamennyi tagállamára vonatkozó egységes szabályozás szerint, a fogyasztó a fogyasztási cikk átadásától számított két éven belül élhet szavatossági jogaival.
A jótállásra vonatkozóan nincsen egységes uniós szabályozás, az olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó egy külföldi országban vásárolt meg, a jótállásra az adott ország szabályai, illetve azok a feltételek lesznek irányadóak, amelyeket az eladó a termék vásárlásakor meghatározott. Előfordulhat, hogy a gyártó a termékre vonatkozóan olyan jótállást vállal, amely alapján a fogyasztónak lehetősége van a gyártó által fenntartott szervizhálózat bármely tagjához fordulni, függetlenül attól, hogy melyik országban vásárolta a terméket ezt nevezzük nemzetközi garanciának.
Leveled alapján úgy tűnik, hogy az iStyle is ilyen gyártói szervizpartner, így köteles lenne elvégezni a szervizszolgáltatást. Jó tudni, hogy a két éves határidő a minőségi kifogás bejelentésére vonatkozik, nem előírás, hogy ez idő alatt meg is oldódjon az ügy. Javasoljuk, hogy ha eddig még nem tetted meg, akkor írásban jelezd igényedet az iStyle-nak, ha ismételten elutasítanak, panaszoddal Békéltető Testülethez fordulhatsz. Továbbá célszerű az Európai Fogyasztó Központ ingyenes, informális szakmai-jogi segítségét kérni a vállalkozással való egyezség, megállapodás elérésének megkísérlése, és így egy esetleges hosszan tartó határon átnyúló bírósági pereskedés elkerülése érdekében.
Tehetséges ugandai buzi 2017.02.06. 10:21:50
Hm! Bár akkor felmerül a kérdés, hogy minek vannak a hazai partnerei?
Cycmen 2017.02.06. 10:29:40
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.06. 10:30:53
Cycmen 2017.02.06. 10:45:45
Terézágyú 2017.02.06. 10:46:55
Jellemző, hogy a pószter "kifejezetten korrekt és kedves" ügyintézőnek tartja azt, aki nem csinál semmit. A lényeg, hogy neki adjon igazat - hogy nem csinál semmit, pl. írna egy feljegyzést a saját jogi osztályukra, hogy vizsgálják ki, hogy miért nem veszi be egy szerződött műhely a kütyüjüket... Neeem, ő csak széttárja a karját, és közli az ügyféllel, hogy "tessék csapkodni az asztalt"...
És persze jellemző, hogy ezek a javítóműhelyeknél is fontosabb a főnöki ukáz, mint a hivatalos működési szabályzat...
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.06. 10:51:33
Tehetséges ugandai buzi 2017.02.06. 10:58:21
Ez így tök européer lenne.
2017.02.06. 11:01:37
Cycmen 2017.02.06. 11:05:19
sarostehen 2017.02.06. 11:08:00
2017.02.06. 11:12:44
Cycmen 2017.02.06. 11:14:20
2017.02.06. 11:22:06
Cycmen 2017.02.06. 11:27:14
joska61 2017.02.06. 11:30:38
Hipóallergiás 2017.02.06. 12:12:13
CID.. 2017.02.06. 12:16:02
Hipóallergiás 2017.02.06. 12:19:57
2017.02.06. 12:29:10
Cycmen 2017.02.06. 12:31:58
Carradine a gardróbszekrényben 2017.02.06. 12:32:35
Terézágyú 2017.02.06. 12:37:13
"Szóval ha itthon veszem és külföldön javítják (ráadásul grátisz), az rendben van? Fordítva nem lehet? "
Azért nyilván kicserélni már nem cserélték volna ki ilyen egyszerűen...
Egyébként persze nyilván ez volna az ajrópéer megoldás, ahogy leírtad...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 12:37:57
:))
Ha bemész egy optikushoz, ingyér ad apró csavart a szemüvegedbe. Ahol aranyárban adnak úgyis mindent, nem filléreskednek.
márkaszervizbe
sarostehen 2017.02.06. 12:38:41
Ezzel szemben az utolsó napokban próbálkozik
"Szeretnék gyorsan tanácsot kérni, mit tehetünk, ugyanis az a 2év pár nap múlva lejár."
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 12:41:06
@Tehetséges ugandai buzi: de mi Ugandában vagyunk! Hát csapjál már észhez (homlokhoz). Jaés nem jelenik meg semmi. Most nem. A csillagok úgy állnak. Meg a fénny szögek.
A poszthoz is akartam valamit, de el is feledtem, meg nem is lényeges márt. A kommentstreamben megjelenő mulacságos közjátékon ugyanis szarrá rehe-röhögtem magam. Ennél jobb már nem lesz.
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 12:43:54
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.06. 12:47:41
sarostehen 2017.02.06. 12:53:09
Nem kell félreérteni.. ha rossz tényleg cserélje a cég ingyen. De ez nekem nem szimpi, hogy az utolsó napokban azért kicseréltessük, hogy legyen egy új telefon. (amit gondolom elad, és vesz magának egy 2-vel újabbb szériát)
vilagvege2018 2017.02.06. 12:56:04
Egy hatalmas istle logo, holott az almárium pro volt a legbunkóbb és azonnal elzavarták...de róluk semmi. Majd az icentre folytatta a bunkózást és továbbra is elzavarták....
Ekkor "véletlenül" eszébe jutott, hogy a "legnagyobb"-hoz bemegy, mert ott biztos kap egy kis figyelmet és akkor ők a parasztok, mert máshova már nem tud menni... A nagy Apple meg simán hárítja a felelőséget, és ők a jófejek! Ezt most a posztoló sem gondolhatja komolyan. Mellesleg foglaljon időpontot egy istyle szervizbe és kész, nem nem kell tovább pattogni. Jaaaaaa, hogy ő azonnal le akarja adni??? NEM kötelességük átvenni, nem egy jogszabály mondja ki, hogy a szavatosságot annál a kereskedőnel lehet érvényesíteni ahol vásárolva lett a termék, amennyiben a kereskedőt nem tudja felkeresni úgy -már a mi esetünkben- szépen besétál keres egy szervizközpontot, ha ott időpontfoglalási rendszer van, akkor foglal egy időpontot és leadja a szarját!
Jaaaaaaa, hogy neki last minute kell mutyizni a telefonját, sz@r ügy......
Kicsit gondolkozzunk már emberek!!!
Cycmen 2017.02.06. 12:58:19
És egy tanács, látatlanban ne "udvarolj" mert nem biztos hogy elégedett leszel ha realizálódik a szerelem! :))))
Cycmen 2017.02.06. 13:03:02
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 13:06:11
De. Ha meleg. Amit meg majd' elfelejtettem: KVARCJÁTÉK!
@sarostehen: értem én jól, miről hado-beszél-írsz. Az átlagember jelleme ezen a szinten van. Pont. Nem kell őrlődni a világ minden karcosságán.
@vilagvege2018: időponttal sem valósult volna az igény. Érted. A többi részét nem értem. S te? Elolvastad rendesen?
bendeguz75 2017.02.06. 13:17:36
Cycmen 2017.02.06. 13:29:58
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.06. 13:38:31
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.06. 13:39:45
Cycmen 2017.02.06. 13:43:31
Terézágyú 2017.02.06. 13:44:37
Nincs szándékomban védeni a pósztert, de mi van ha MOST mozdult el neki a lencséje, eddig nem?
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 13:52:48
@Cycmen: ezzel számolni kell. Lépj a feledés mozaikos mezejére! Íjj, de szépen mondottam.
Bluemotion 2017.02.06. 14:30:01
Bluemotion 2017.02.06. 14:34:36
Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.06. 14:53:28
Laredo 2017.02.06. 15:01:55
Szóval poszterrel két helyen bunkók voltak,és a harmadik helyen,amely pont az istyle,szintén elmondták neki a tényeket,amelyeken nyilván ők azonnal nem tudnak változtatni,de ezért csak a harmadik hely a kötsög,róla húzzuk le a vizeslepedőt,az ő cégérüket rakjuk ki a postba headline-nak.
Fair.
Egyébként ha volt pénz Deutschland-ban telót venni,talán fussa rá hogy ott szervízeltessék is.
Nick-son 2017.02.06. 15:03:50
A kifejezetten korrekt és kedves ügyintéző igen jó fej, hogy arra bíztat szolidan dühöngj egy szervizben olyan javításért amit nekik nem fizetnek ki. Neki végül is mindegy, ez a kedvesség egy fillérébe nem került, ledolgozta a munkanapját és este várja a szokásos betevője.
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 15:09:16
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 15:16:23
Nick-son 2017.02.06. 15:38:30
Egyrészt a kereskedő ügyfele a fogyasztó, szóval oda fordulhat. Másrészt ha van európai garancia akkor meg gyártó oldja meg, itt nem a szerviz a hibás, hogy nem csinál meg olyan munkát amiért senki nem fizet. Én se csinálnám.
homar4prez 2017.02.06. 15:43:09
Dani23 2017.02.06. 17:12:59
alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2017.02.06. 19:42:04
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.06. 20:03:21
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.06. 20:22:24
A helyesírását meg indexes újságírók fejleszthették, mert az igekötőt következetesen külön írja az igétől. Ha te magadtól egybeírnád, ő akkor is kijavítja, mert ő egy okos telefon, te meg csak egy buta júzer vagy.
Az már csak a hab a tortán, hogy az angolhoz, meg a némethez van "szó ajánlás", a magyarhoz ezt nem csinálták meg. Itt beírod a szót, majd amikor nyomsz egy szóközt, az iPhone kicseréli a szót egy neki tetszőre. Akkor is, ha ez baromság. Így lesz a "kereskedelemért" szóból "kereskedelem ért", a "kicsinál"-ból "kocsinál". Mondanám, hogy "lófasz a seggükbe", de ezekből is csak az "a"-t ismeri.
Csokis2 2017.02.06. 20:39:07
Az Apple kávé leszarja Magyarországot. Ahogy a poszter is írja, túl kis piac ez nekik, hogy bármi fájjon, ami itt történik. Ennek szép példája az iPhone magyar utasa. Olyan helyesírási szótár és prediktiv szövegbe ítél van a magyar nyelvhez, hogy a nyolc évvel ezelőtti buta Nokia ez (6303) boldogan elfogadnám helyette. De emlékeim szerint talán már a 15 éves 6310 is jobb volt, de azt nem tudom ellenőrizni, mert már nincs meg.
A helyesírását meg indexes újságírók fejlesztettek, mert az igekötő következetesen külön írja az ígérők. Ha te magad egybe ír ad, ő akkor is kijavítja, mert ő egy okos telefon, te meg csak egy buta juzer vagy.
Az már csak a hab a tortán, hogy az angol hoz, meg a nemzethez van "szó ajánlás", a magyarhoz ezt nem csináltak meg. Itt beírod a szót, majd amikor nyomát egy szóközt, az iPhone kicseréli a szót egy neki tetszik-e. Akkor is, ha ez baromság. Így lesz a "kereskedelem ért" szóból "kereskedelem ert@, a "kocsinál"-nők "kocsinál". Mondanám, hogy "lofasz a seggukbe", de ezekből is csak az "a"-T ismeri.
Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 20:53:43
alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2017.02.06. 21:07:31
Tehetséges ugandai buzi 2017.02.06. 21:47:47
joska61 2017.02.07. 09:20:44
McZozo 2017.02.07. 10:05:12
McZozo 2017.02.07. 10:10:24
McZozo 2017.02.07. 10:29:32