Tékozló Homár

Sok pénzért nagy semmit

2017.02.06. 10:14 | Homár Hilda | komment

wg9257_isty_1.png

Jó drágák az Apple cuccai, teljesen jogosan képzelik úgy a vásárlói, hogy minőséget, ezzel együtt minőségi ügyfélszolgálatot és szervizt is kapnak a pénzükért. Hát ez sajnos nincs így, lagalább is idehaza.

Kedves Homár,

Elég érdekes történetbe szaladtunk bele a múlt héten. Párom Apple iPhone gyárifüggetlen készülékét 23(!) hónapja vásároltuk Németországban a MediaMarktban, ami hivatalos viszonteladónak minősül. A készüléken van egy típushiba, ugyanis a kameralencséje magától elmozdult, ilyenek miatt az 1 éves jótállás alatt szó nélkül cserélik a készüléket. Ugyebár Unión belül vásárolt készülékre a második évben szavatossági „garancia” vonatkozik, de tapasztalataim alapján ilyenkor is mindig cserélték a készüléket EDDIG.

Nos a múlt héten elmentünk az Almarium Pro nevű szervizbe, minden dokumentummal, ahol arról tájékoztattak minket, hogy az Apple figyelmenkívül hagyva a jogszabályokat megtagadja a javítást/cserét. Kérdeztük tőlük, hogy ez hogyan lehetséges, de értelmes információt nem sikerült kapnunk a hölgytől és vigyük vissza NÉMETORSZÁGBA, mert ott történt a vásárlás.

Átmentünk az iCentre nevű szervizbe, ahol ugyanezt a választ kaptuk. Azonnal tárcsáztam az Apple hazaiképviseletét – akik sajnos nem üzemeltetnek szervizt itthon – és kifejezetten korrekt és kedves ügyintéző megerősített abban, hogy ilyenről nem hallott Ő sem eddig, és be kellene venniük a készüléket. Kérdésemre, mit tudok csinálni ha megtagadják, a válasz zanzásítva legyek határozott, üssem az asztalt stb stb.

Este mászkáltunk a városban, és belebotlottunk a hírhedt iStyle-ba. A kishölgy ugyanazt kezdte mantrázni, mint amit eddig is hallottunk. Ezután felhoztam neki, hogy az iStyle oldalán is az szerepel, hogy UNIÓN belül vásárolt készülékre 2év szavatosság vonatkozik, nem kell nekem vinnem héthatáron túl, hogy foglalkozzanak ezzel a nyomorult telefonnal:

unnamed.png

 Hajthatatlan volt, megkérdezte a kollégáit, Ők is ugyanezt mondták.

Szeretnék gyorsan tanácsot kérni, mit tehetünk, ugyanis az a 2év pár nap múlva lejár.

Köszönöm

B.

 

Kedves B.!

Valóban jól tudod, ha a megvásárolt terméken később hiba jelentkezik, az EU valamennyi tagállamára vonatkozó egységes szabályozás szerint, a fogyasztó a fogyasztási cikk átadásától számított két éven belül élhet szavatossági jogaival.

A jótállásra vonatkozóan nincsen egységes uniós szabályozás, az olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó egy külföldi országban vásárolt meg, a jótállásra az adott ország szabályai, illetve azok a feltételek lesznek irányadóak, amelyeket az eladó a termék vásárlásakor meghatározott. Előfordulhat, hogy a gyártó a termékre vonatkozóan olyan jótállást vállal, amely alapján a fogyasztónak lehetősége van a gyártó által fenntartott szervizhálózat bármely tagjához fordulni, függetlenül attól, hogy melyik országban vásárolta a terméket ezt nevezzük nemzetközi garanciának.

Leveled alapján úgy tűnik, hogy az iStyle is ilyen gyártói szervizpartner, így köteles lenne elvégezni a szervizszolgáltatást. Jó tudni, hogy a két éves határidő a minőségi kifogás bejelentésére vonatkozik, nem előírás, hogy ez idő alatt meg is oldódjon az ügy. Javasoljuk, hogy ha eddig még nem tetted meg, akkor írásban jelezd igényedet az iStyle-nak, ha ismételten elutasítanak, panaszoddal Békéltető Testülethez fordulhatsz. Továbbá célszerű az Európai Fogyasztó Központ ingyenes, informális szakmai-jogi segítségét kérni a vállalkozással való egyezség, megállapodás elérésének megkísérlése, és így egy esetleges hosszan tartó határon átnyúló bírósági pereskedés elkerülése érdekében.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2017.02.06. 10:21:50

Lehet, hogy az Apple Inc. úgy rendelkezett Cupertinoban, (95014, California, USA), hogy a telefonját bárhova beviheted szervizelni az EU területén, sőőőőt, az egész világon, de olybá tűnik, hogy erről a magyar partnerek nem tudnak. Még ha ki van írva a honlapjukra, akkor se.

Hm! Bár akkor felmerül a kérdés, hogy minek vannak a hazai partnerei?

Cycmen 2017.02.06. 10:29:40

Lyól értem, hogy az almának lötyög a szeme? Kínai cuccot kell venni az rendesen össze van rakva!

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.06. 10:30:53

@Cycmen: Az almat is Kinaban rakjak ossze. Ezek szerint nem megfeleloen.

Cycmen 2017.02.06. 10:45:45

@Tshu-hash: A francba! Már a kínai minőségben sem bízhat az ember!

Terézágyú 2017.02.06. 10:46:55

"és kifejezetten korrekt és kedves ügyintéző megerősített abban, hogy ilyenről nem hallott Ő sem eddig, és be kellene venniük a készüléket. Kérdésemre, mit tudok csinálni ha megtagadják, a válasz zanzásítva legyek határozott, üssem az asztalt stb stb."

Jellemző, hogy a pószter "kifejezetten korrekt és kedves" ügyintézőnek tartja azt, aki nem csinál semmit. A lényeg, hogy neki adjon igazat - hogy nem csinál semmit, pl. írna egy feljegyzést a saját jogi osztályukra, hogy vizsgálják ki, hogy miért nem veszi be egy szerződött műhely a kütyüjüket... Neeem, ő csak széttárja a karját, és közli az ügyféllel, hogy "tessék csapkodni az asztalt"...

És persze jellemző, hogy ezek a javítóműhelyeknél is fontosabb a főnöki ukáz, mint a hivatalos működési szabályzat...

Facelessbook · www.dont.think.so 2017.02.06. 10:51:33

@Cycmen: Lassan mar az lesz a trend, hogy ami nem kinai, az hamisitvany.

Tehetséges ugandai buzi 2017.02.06. 10:58:21

Fogadhatunk nagyösszegű ojróban, hogy vajon megjelenik-e egy update a postban az Apple magyarországi vezérképviseletétől, amiben a viszonteladóik nevében elnézést kérnek azok nem túl ügyfélbarát viselkedéséért, biztosítják a poszt tolót, hogy ismételten felhívjék partnereik figyelmét a cég hatályos szervizszabályaira, illetve az EU-s előírásokra, egyúttal megkérik, hogy vegye fel velük a kapcsolatot és futárt küldenek a hibás készülékért, a javítás idejére pedig cserekészüléket biztosítanak számára.

Ez így tök européer lenne.

2017.02.06. 11:01:37

@Cycmen: remélem azon pötyögsz most is...

sarostehen 2017.02.06. 11:08:00

Ha ismert probléma, akkor miért a 23-ik hónapban akarják kicserélni??? Ugye nem azért mert úgy gondolták, hogy a gari lejárta előtt még beújítanak egy telefont.

Cycmen 2017.02.06. 11:27:14

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: Azt mondod reméled, most meg nem?????? Reméljed gyerünk, légy férfi!!!!!

joska61 2017.02.06. 11:30:38

@sarostehen: De. Ettől viszont ha elő vagyon írva, akkor elő vagyon írva, ki kell szolgálni az ügyeskedőt.

Hipóallergiás 2017.02.06. 12:12:13

@sarostehen: hat egy beepitett akkus telot amit naponta kell tolteni erdemes legalabb evente ujra cserelni hogy tartson a szuflé...

CID.. 2017.02.06. 12:16:02

Akár igaza is lehet a poszternek, de akkor is rühelem az ilyen szarházit aki külföldön elkölti a pénzét, aztán meg itthon reklamál.

Hipóallergiás 2017.02.06. 12:19:57

@CID..: kulfoldon penzt kolteni utana meg itthon reklamalni osi roman szokas

2017.02.06. 12:29:10

@Cycmen: én leszek a férfi, nyugi!

Carradine a gardróbszekrényben 2017.02.06. 12:32:35

@CID..: Rohaggyak meg papírzsákban, de én itthon vettem egy Sony videokamerát és amikor Barcelonában kiesett a burkolatból egy kis csavar (ferrit), kellemetlenül, mert pont kettényílt a karosszéria, bevittem a Sagrada Familia sarkánál található márkaszervízbe és kértem bele egyet. Spanyolul csak annyit tudtam, hogy Por favor una screw, de az is angolul volt. A mérnök ránézett, majd megkönnyebbülésemre bólintott, hogy ilyen kis csavar véletlenül van. Közben megnéztem a kiírt horror mérnök-óradíjjakat euróban a falon és már a víz levert, mert azt hittem, hogy a kéthetes nyaralás minden költőpénze elmegy egy háromfilléres csavar betekerésére, amiből százezer darabot gyárt egy kici kínai munkás egy tál rizsért, de amikor megkérdeztem, hogy mivel tartozom, a spanyol mérnök legyintett egyet és jó nyaralást kívánt. Szóval ha itthon veszem és külföldön javítják (ráadásul grátisz), az rendben van? Fordítva nem lehet?

Terézágyú 2017.02.06. 12:37:13

@Carradine a gardróbszekrényben:
"Szóval ha itthon veszem és külföldön javítják (ráadásul grátisz), az rendben van? Fordítva nem lehet? "

Azért nyilván kicserélni már nem cserélték volna ki ilyen egyszerűen...

Egyébként persze nyilván ez volna az ajrópéer megoldás, ahogy leírtad...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.06. 12:37:57

@Carradine a gardróbszekrényben: "Por favor una screw, de az is angolul volt"

:))

Ha bemész egy optikushoz, ingyér ad apró csavart a szemüvegedbe. Ahol aranyárban adnak úgyis mindent, nem filléreskednek.

márkaszervizbe

sarostehen 2017.02.06. 12:38:41

@joska61: Nem is azzal van a bajom.. de miért nem járt utána korábban.. bemegy érdeklődni, mondván "most nincs itt a telefon, de milyen ügyintézéssel kell számolni"

Ezzel szemben az utolsó napokban próbálkozik
"Szeretnék gyorsan tanácsot kérni, mit tehetünk, ugyanis az a 2év pár nap múlva lejár."

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 12:41:06

@Carradine a gardróbszekrényben: rendben, mert így a magyar buxát gyarapítottad enter.
@Tehetséges ugandai buzi: de mi Ugandában vagyunk! Hát csapjál már észhez (homlokhoz). Jaés nem jelenik meg semmi. Most nem. A csillagok úgy állnak. Meg a fénny szögek.

A poszthoz is akartam valamit, de el is feledtem, meg nem is lényeges márt. A kommentstreamben megjelenő mulacságos közjátékon ugyanis szarrá rehe-röhögtem magam. Ennél jobb már nem lesz.

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 12:43:54

@sarostehen: lehet, hogy csak halogató típusok, mink meg sandaferdén nézünk reájuk a fehérség, s Apple logó miatt. De lehet fekete is az a telefon, bár nem hiszem entrínó (ez spanyolul volt).

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.06. 12:47:41

@Cycmen: nem, te leszel alul, mint mindig

sarostehen 2017.02.06. 12:53:09

@Kutyahoroszkóp: Mondjuk számomra az furcsa, hogy 2 évig tudta használni gond nélkül. Gondolom a következő 1-1,5 évben is tudná. De ott van a miért ne alapon.

Nem kell félreérteni.. ha rossz tényleg cserélje a cég ingyen. De ez nekem nem szimpi, hogy az utolsó napokban azért kicseréltessük, hogy legyen egy új telefon. (amit gondolom elad, és vesz magának egy 2-vel újabbb szériát)

vilagvege2018 2017.02.06. 12:56:04

Ez a cikk úgy sz@r ahogy van!
Egy hatalmas istle logo, holott az almárium pro volt a legbunkóbb és azonnal elzavarták...de róluk semmi. Majd az icentre folytatta a bunkózást és továbbra is elzavarták....
Ekkor "véletlenül" eszébe jutott, hogy a "legnagyobb"-hoz bemegy, mert ott biztos kap egy kis figyelmet és akkor ők a parasztok, mert máshova már nem tud menni... A nagy Apple meg simán hárítja a felelőséget, és ők a jófejek! Ezt most a posztoló sem gondolhatja komolyan. Mellesleg foglaljon időpontot egy istyle szervizbe és kész, nem nem kell tovább pattogni. Jaaaaaa, hogy ő azonnal le akarja adni??? NEM kötelességük átvenni, nem egy jogszabály mondja ki, hogy a szavatosságot annál a kereskedőnel lehet érvényesíteni ahol vásárolva lett a termék, amennyiben a kereskedőt nem tudja felkeresni úgy -már a mi esetünkben- szépen besétál keres egy szervizközpontot, ha ott időpontfoglalási rendszer van, akkor foglal egy időpontot és leadja a szarját!
Jaaaaaaa, hogy neki last minute kell mutyizni a telefonját, sz@r ügy......
Kicsit gondolkozzunk már emberek!!!

Cycmen 2017.02.06. 12:58:19

@Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!!: Figyelj! Amikor én alul leszek, akkor azt nézem majd ahogy lógsz egy kötélen!
És egy tanács, látatlanban ne "udvarolj" mert nem biztos hogy elégedett leszel ha realizálódik a szerelem! :))))

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 13:06:11

@Cycmen: "mert nem biztos hogy elégedett leszel ha realizálódik a szerelem!"
De. Ha meleg. Amit meg majd' elfelejtettem: KVARCJÁTÉK!
@sarostehen: értem én jól, miről hado-beszél-írsz. Az átlagember jelleme ezen a szinten van. Pont. Nem kell őrlődni a világ minden karcosságán.
@vilagvege2018: időponttal sem valósult volna az igény. Érted. A többi részét nem értem. S te? Elolvastad rendesen?

bendeguz75 2017.02.06. 13:17:36

Apple minden termekere vilagviszonylatban vallal garanciat kiveve az Iphobokra. Annak a garanciajat csak az adott orszagban, ahol vasarolva lett a keszulek, lehet ervenyesiteni kiveve ha a vasarlo vett Apple+ szolgaltatas csomagot a keszulekhez, ekkor az Iphonera is 2 ev nemzetkozi garancia jar.

Cycmen 2017.02.06. 13:29:58

@Kutyahoroszkóp: Jó, hagyjuk! Nem akarom hogy a jó kis cicmenes profilamat kikúrja a Hilda, szerintem így is dob egy hátast ha ezt meglátja.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.02.06. 13:38:31

tipikus vadász. Megvárja a gari végét, hogy "úgyis cserélik", lesz megint 2évig garis telóm. Hát most koppantál kedves kis gyopszi. Remélem megjavítják, kibír 3 hetet, és megint széthullik.

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.06. 13:39:45

@Cycmen: én az leszek

Terézágyú 2017.02.06. 13:44:37

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Nincs szándékomban védeni a pósztert, de mi van ha MOST mozdult el neki a lencséje, eddig nem?

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 13:52:48

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: nem vadásznak híjják ezt.
@Cycmen: ezzel számolni kell. Lépj a feledés mozaikos mezejére! Íjj, de szépen mondottam.

Bluemotion 2017.02.06. 14:30:01

@Kutyahoroszkóp: Gondolom vilagvege2018 már az iStyle munkatársa. :)

Bluemotion 2017.02.06. 14:34:36

@Terézágyú: A panaszkönyvbe esetleg tudott volna írni.

Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz!!! (törölt) · http://www.szar.hu/ 2017.02.06. 14:53:28

@Cycmen: teljesen nyugodt vagyok

Laredo 2017.02.06. 15:01:55

Aha.
Szóval poszterrel két helyen bunkók voltak,és a harmadik helyen,amely pont az istyle,szintén elmondták neki a tényeket,amelyeken nyilván ők azonnal nem tudnak változtatni,de ezért csak a harmadik hely a kötsög,róla húzzuk le a vizeslepedőt,az ő cégérüket rakjuk ki a postba headline-nak.
Fair.

Egyébként ha volt pénz Deutschland-ban telót venni,talán fussa rá hogy ott szervízeltessék is.

Nick-son 2017.02.06. 15:03:50

Hiába szervizpartner egy szerviz, az attól még csak azt a készüléket fogja megjavítani garanciában amit a megbízója (a gyártó) kifizet. Hiába van alma jel itt is, ott is, mégsem az apple hivatalos helységébe sétáltál be, hanem egy szervizbe, amit a gyártó felhatalmazott, hogy jóváhagyásával javítson ilyen készülékeket. Jóváhagyta, de csak az itt eladottat fizeti.

A kifejezetten korrekt és kedves ügyintéző igen jó fej, hogy arra bíztat szolidan dühöngj egy szervizben olyan javításért amit nekik nem fizetnek ki. Neki végül is mindegy, ez a kedvesség egy fillérébe nem került, ledolgozta a munkanapját és este várja a szokásos betevője.

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 15:09:16

@Nick-son: ki a szart érdekel, hogy a user szemszögéből a háttérben ki kinek mit fizet vagy mit nem fizet? Szervizes vagy?

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 15:16:23

Ha pedig tényleg így van, hogy csak kiterjesztett garanciával (jellemző) lehet ezt az EU-wide szervizbaszást igényelni, akkor ezt rosszul/nem tuta az user, ellenben a szervizek egyike sem tárgyalta ezt meg vele, csak hajtotta a mantrát, hogy nemnem. Vagy nem került bele a sztoriba, hogy mondták ezt. Appró kis hézag a rendszerben/ismeretekben enter.

Nick-son 2017.02.06. 15:38:30

@Kutyahoroszkóp:

Egyrészt a kereskedő ügyfele a fogyasztó, szóval oda fordulhat. Másrészt ha van európai garancia akkor meg gyártó oldja meg, itt nem a szerviz a hibás, hogy nem csinál meg olyan munkát amiért senki nem fizet. Én se csinálnám.

homar4prez 2017.02.06. 15:43:09

@sarostehen: aztán az új helyett kapna és refurbished-et, és jönne a következő homár poszt :)

Dani23 2017.02.06. 17:12:59

@sarostehen: Jó, hát két évig akarta használni. Ott már nem játszik az ami az első év végén (pár másodperc a mikróban és "nem bekapcsolható")

alkatraz · http://jobbflashjatekok.blog.hu/ 2017.02.06. 19:42:04

Üdv mindenkinek, én írtam a posztot. A telefon azóta le lett cserelve. Nem mi vásároltuk a telefont külföldön, de minden papírja meg volt.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.06. 20:03:21

@alkatraz: küldjél hardverapro linket. Gondolom, van eladó zsírúj ájfón

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.06. 20:22:24

Az Apple kábé leszarja Magyarországot. Ahogy a poszter is írja, túl kis piac ez nekik, hogy bármi fájjon, ami itt történik. Ennek szép példája az iPhone magyarítása. Olyan helyesírási szótár és prediktív szövegbevitel van a magyar nyelvhez, hogy a nyolc évvel ezelőtti buta Nokiáét (6303) boldogan elfogadnám helyette. De emlékeim szerint talán már a 15 éves 6310 is jobb volt, de azt nem tudom ellenőrizni, mert már nincs meg.
A helyesírását meg indexes újságírók fejleszthették, mert az igekötőt következetesen külön írja az igétől. Ha te magadtól egybeírnád, ő akkor is kijavítja, mert ő egy okos telefon, te meg csak egy buta júzer vagy.
Az már csak a hab a tortán, hogy az angolhoz, meg a némethez van "szó ajánlás", a magyarhoz ezt nem csinálták meg. Itt beírod a szót, majd amikor nyomsz egy szóközt, az iPhone kicseréli a szót egy neki tetszőre. Akkor is, ha ez baromság. Így lesz a "kereskedelemért" szóból "kereskedelem ért", a "kicsinál"-ból "kocsinál". Mondanám, hogy "lófasz a seggükbe", de ezekből is csak az "a"-t ismeri.

Csokis2 2017.02.06. 20:39:07

Most kiprobalom prediktiv szövegbe ízekkel, javítás nélkül.
Az Apple kávé leszarja Magyarországot. Ahogy a poszter is írja, túl kis piac ez nekik, hogy bármi fájjon, ami itt történik. Ennek szép példája az iPhone magyar utasa. Olyan helyesírási szótár és prediktiv szövegbe ítél van a magyar nyelvhez, hogy a nyolc évvel ezelőtti buta Nokia ez (6303) boldogan elfogadnám helyette. De emlékeim szerint talán már a 15 éves 6310 is jobb volt, de azt nem tudom ellenőrizni, mert már nincs meg.
A helyesírását meg indexes újságírók fejlesztettek, mert az igekötő következetesen külön írja az ígérők. Ha te magad egybe ír ad, ő akkor is kijavítja, mert ő egy okos telefon, te meg csak egy buta juzer vagy.
Az már csak a hab a tortán, hogy az angol hoz, meg a nemzethez van "szó ajánlás", a magyarhoz ezt nem csináltak meg. Itt beírod a szót, majd amikor nyomát egy szóközt, az iPhone kicseréli a szót egy neki tetszik-e. Akkor is, ha ez baromság. Így lesz a "kereskedelem ért" szóból "kereskedelem ert@, a "kocsinál"-nők "kocsinál". Mondanám, hogy "lofasz a seggukbe", de ezekből is csak az "a"-T ismeri.

Kutyahoroszkóp 2017.02.06. 20:53:43

@Nick-son: a gyártó a szervizeken keresztül oldja meg. Vagy nem. Egyértelműbb/jobban nyomatott tájékoztató kellene a garanciális lépcsőket illetően, mert ez így nem kicsit preztizsveszteség a márka felé. Engem ez simán elriasztana.

Tehetséges ugandai buzi 2017.02.06. 21:47:47

Aztaku...! Beírt az iStyle! Nyertem! Mindenki jön nekem egy ojróval!

joska61 2017.02.07. 09:20:44

@sarostehen: Nem a pofátlanságát kérdőjeleztem meg, hanem a másik fél hozzáállását. Bármilyen kényelmetlen, bármennyire átlátszó, bármennyire tapló, oda kell neki adni, ami jog szerint jár.

McZozo 2017.02.07. 10:05:12

@Tehetséges ugandai buzi: es akkor felebredsz es eszreveszed hogy a kezed belelogott a bilibe :)

McZozo 2017.02.07. 10:10:24

@vilagvege2018: Te szerintem valami mast olvastal vagy hibas az inputod mert nem is arrol beszelsz amirol a poszt szol. Javaslom keressed fel kezeloorvosodt gyogyszereszed :)

McZozo 2017.02.07. 10:29:32

@Terézágyú: Elmondom neked hogy a csere is mukodik Magyar telenoros szifonomat anno szo nelkul tiz perc alatt cserelte a sziphone store angliaban. Mindent lattak a kepben papirok se klettek mondt aegybol Magyar Telenor meg garancialis majd hozta a cseretelot es ennyi
süti beállítások módosítása