Tékozló Homár

Elveszett az ügyfél pénze a Citibank-Erste átállás közben

2017.02.08. 13:30 | Homár Hilda | 35 komment

 

Az Erste megvette a Citibank lakossági üzletágát. Az ügyfelek átvátelével járó gigantikus munkára 3 napos teljes leállással készült a bank. A volt citisek erstés élete tegnap reggel kezdődött, a jelek szerint kisebb-nagyobb döccenőkkel. Reméljük, azért a végén mindenki boldog lesz.

Sziasztok!

Nálunk az egész család az Citibanknál vezette a folyószámláit, megtakarításai számláját és különféle bankkártyáink is voltak. A migráció után miután Erste ügyfelek lettünk (február 4-én) finoman szólva sajnos nem megy minden simán.

Odáig rendben vagyunk, hogy a folyószámláinkat migrálták és megkaptuk, aktiváltuk az új kártyáinkat is, viszont a Netbankba én mint főszámla tulajdonos már nem tudtam belépni az Erste által küldött azonosítókkal, csak édesanyám társszámla tulajdonosként tudott belépni jelszavával, felhasználói nevével.

Netbank belépés után jött az igazi meglepetés, ugyanis a megtakarítási számlánkat és annak egyenlegét elfelejtették migrálni, azaz a pénzünk nincsen sehol. Szerencsére a papír alapú kivonatok megvannak a Cititől, így tudom bizonyítani a dolgot, a kérdés az, hogy ez mennyi időt fog igénybe venni, illetve a legnagyobb kérdés, hogy történhetett meg ilyen egyáltalán. Most megyek a bankfiókba, mert az Erste call center egyáltalán nem elérhető a túlterhelés miatt. Gondolom sokaknak van problémája. Ha lesz fejlemény az ügyemben megírom.

Üdv:

Ferenc
UPDATE
Sziasztok!
Mivel az Erste call center továbbra is leterhelt volt és 20 perces várakozás után sem tudtam ügyintézővel beszélni, ezért személyesen mentem be az egyik Erste fiókba. Az ügyintézőnek elmondtam, hogy én mint főszámla tulajdonos a kapott Netbank azonosító/jelszó párossal nem tudtam belépni, a belépés csak a társszámla tulajdonosnak sikerült. Továbbá vázoltam, hogy a megtakarítási számlát és a pénzt nem látom és érdelkődtem, hogy ő esetleg látja-e a rendszerben. Őszintén szólva nagy kő esett le a szívemről, amikor elmondta, hogy ő látja a pénzt és a számlát is, viszont az Erste rendszerében ezt a megtakarítási számlát csak a főszámla tulajdonoshoz rendelték hozzá, azaz kizárólag a főszámla tulajdonos bejelentkezésekor látszódik, a társzámla tulajdonos belépésekor nem. Ezek után kaptam egy új Netbank jelszót, amivel végre sikerült belépnem és valóban ott volt a megtakarított pénz a számlán.
Így tehát jól végződött az eset, azért durva lett volna, ha nyomozni kellett volna a pénz után. Így is volt egy álmatlan éjszakám, ami elkerülhető lett volna, ha a Netbankba egyből be tudok lépni én is és látom, hogy minden rendben van-e a pénzzel vagy sem. Bízom benne, hogy a további együttműködés simább lesz az Erstével.
Üdv:
Ferenc
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lalikám 2017.02.08. 13:45:36

Na neeeeee, hazánkban ilyen egyszerűen nem fordulhat elő! :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.08. 13:45:54

Nekem tegnap még megvolt a pénzem. Remélem, nem abból kártalanítják a posztert. :-)

Kutyahoroszkóp 2017.02.08. 13:52:55

Hát, ez kemény. És ciki. A ciha volt a jó, az nem volt hálózatra kötve és még a migráncsok sem basztatták. Várjuk a fejleményeket!

Dezsike 2017.02.08. 13:55:27

Törzsgyökeres erstésként engem csak a leállással bosszantottak, a pénzem megmaradt. Nem volt vész, mert költeni tudtam a kártyával, csak egyenleg híján nem tudtam, mennyit költhetek - szerencsére nem futottam ki a keretből. A cégnél (ők is citi->erste váltók, de a cégest hamarabb átadták) viszont nem tudták utalni a fizut hétfőn emiatt.

bakonyibéláné 2017.02.08. 14:07:36

Ismét egy remek poszt.
Elveszett az ügyfél pénze. Na persze.
Majd holnap migrálják a megtakarítási számlát is és mindjárt előkerül.
Mi a GVTI álláspontja?

Terézágyú 2017.02.08. 14:30:19

Ezek a programozók mindig olyan ügyesen oldják meg az ilyen összeolvadási, migrálási feladatokat...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 14:42:41

@Terézágyú: Volt szerencsém ezt egyszer átélni belülről, hát elég kurvaanyázós egy pár hónap volt. Nyilván meglesz majd, és biztos nem ők az egyetlenek, akiknél ilyen hiba volt. 3 nap leállás rohadtul nem elég, egy ilyen átálláshoz és az ellenőrzéshez.

Terézágyú 2017.02.08. 14:47:13

@onlajnok:
"Nyilván meglesz majd, és biztos nem ők az egyetlenek, akiknél ilyen hiba volt"

Éppen erről van szó, hogy MINDENKINÉL mindig hiba van. Mint utólag kiderül. De előre persze senki nem vállalja fel, hogy hiba lesz.
És persze utólag, ha végleg elveszik valami, nem vállalják a felelősséget.
Csak felveszik a prémiumot, és kommunikálják, hogy "minden tökéletesen sikerült"...

kgb_hun 2017.02.08. 14:49:26

Nem lehet hogy a megtakarítási számlát csak a fő számlatulajdonos látja, és mivel nem azzal accounttal léptél be ezért nem látod, de a pénz ott van.
Amúgy nekem működött a főszámla is.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 14:50:55

@Terézágyú: Senki nem úgy megy neki, hogy biztos, hogy valamit el fogunk baszni. Épeszű ember ilyet nem mond (mert aztán számonkérik, hogy ha mégse :)). Végleg nem veszik el semmi (főleg nem egy ilyen kaliberű dolognál). Hidd el, valahol most valaki(k) nagyon izzadnak emiatt, persze az is lehet, hogy az egész már megoldódott.

Terézágyú 2017.02.08. 15:06:26

@onlajnok:
Ja igen, te véded a programozókat mindenáron...

Drago Brutic1 2017.02.08. 15:06:51

Ferenc! Amennyi időt szántál erre a posztra, 10 szer betelefonálhattál volna az Erstébe a panaszoddal. Nekem eddig mindig megoldották. Azt sem értem, a kérdéseidet miért itt teszed fel, amikor csak az Erstében tudnak rá válaszolni. Mit vársz? Simogassuk kicsit a lelked, mielőtt bemennél a bankba?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 15:08:23

@Terézágyú: Tekintettel arra, hogy van némi tapasztalatom, nem a "Nem értek hozzá, hogy mit, hogy, miért csinálnak, de biztos ők baszták el, meg különben is mennyit keresnek" álláspontot képviselem.

Terézágyú 2017.02.08. 15:12:22

@onlajnok:
Én meg - nem egy alkalommal - programozók ÜGYFELE voltam, innen a tapasztalatom.

bakonyibéláné 2017.02.08. 15:15:21

@Drago Brutic1: De ha betelefonál akkor lehet, hogy már megoldották volna .
Így viszont milyen jól hangzik, hogy elveszett az ügyfél pénze.

Darth Revan 2017.02.08. 15:15:46

"Elveszett az ügyfél pénze a Citibank-Erste átállás közben"

Nem, nem veszett el az ugyfel penze, csak elcsesztek a rendszer atallast. Van ilyen.

A Bank of Irelandel dolgoztam, amikor ot azaz 5 napon kerezztul nem mukodott a banki rendszerunk. Par evvel kesobb az Ulster Bank rendszere halt le, az hetekre (de teljesen csak 4-5 napra, csak hetekbe telt amig mindnent rendbe tettek) Persze ugyfeluk voltam :)

Sajnos ilyesmi elofordul, nem kell a hangulatot kelteni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 15:16:14

@Terézágyú: ügyfele, egy programozónak? Ez mit jelent?

Terézágyú 2017.02.08. 15:18:36

@onlajnok:
Nem tudod mit jelent az a szó, hogy ügyfél?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 15:30:46

@Terézágyú: ..., úgy értem fejtsd ki, milyen ügyfél. Egy programozónak kb a licenszeket szállító cég az ügyfele.

szmoker (Homo Trollicus) 2017.02.08. 15:46:27

Három biztos dolog van az életben: a halál, az adók és az adatvesztés.

szmoker (Homo Trollicus) 2017.02.08. 15:51:10

@onlajnok: "Egy programozónak kb a licenszeket szállító cég az ügyfele."
A péknek meg a malom, ugye?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 15:56:48

@szmoker (Homo Trollicus): Az adatvesztéssel az információ monoton csökken az Univerzumban, végül eljutunk a nulla információval jellemzett végállapotba. Megállnak a csillagok sugározni és forogni, és lassan eltűnik a gravitáció utolsó hulláma is.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 15:57:33

@szmoker (Homo Trollicus): na jól van, jól van faszságot írtam. De hát mindegyik programozó hibázik és még fel sem vállaltam előre.

Azzal, hogy ő ügyfél pont azt bizonyítja, hogy nem ért a dologhoz (hiszen, ha értene, nem kéne valaki mást megbízni) és csak annyit lát, hogy sokba kerül, ráadásul valószínű rossz partnereket választ, ha valami mindig elszaródik.

Igen, a barikád ellentétes oldalán harcolunk. De ügyfél oldalról sem lehet mindig az a reakció, hogy a programozó hülye, mindig elbasz valamit, ráadásul még sokba is kerül, mint ahogy az ügyfél sem lehet hülye (ráadásul ez sosem lehet érv egy vitában, míg a másik rendszeresen az).

Itt az oldalon a felhasználó (ügyfél) és a programozó direktben sosincs kapcsolatban, mindig van egy köztes réteg (bank, bolt, szolgáltató, akárki), mégis nagyrészt a programozó a patás ördög, aki miatt szar az, ami éppen szar.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 16:01:45

@onlajnok: @szmoker (Homo Trollicus): Mosógépeket gyárt, és szüksége volt programozott avulásra, hogy ne veszítse el a vásárlókat. Nem olvastatok itt elég "garancia lejárta után egy nappal romlott el a mosógépem" posztot?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.02.08. 16:04:12

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: és szerinted ezt hogy oldják meg? Legyártanak egy mosógépet, beleprogramozzák, hogy 2 év múlva romoljon el, mert annyi a gari, de másnap mégse adják el, akkor végül is csak gariidőn belül fog elromlani ... vagy mikor te veszel bármilyen elektronikai cikket, akkor még mókolnak rajta és akkor sutyiba beleprogramozzák?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 16:09:25

@onlajnok: Van most egy VW botrány, ott valami hasonlót csináltak.

Nemtom, urban legend vagy mi, de mintha nyomtatba tettek volna számlálót, ami adott oldalszám után megszűnt működni.

Mindenesetre nyomtatókra mondják, hogy napi hány odal a kapacitása. Mintha sportoló lenne, akinek kell egy nap, verseny után regenerálódni.

szmoker (Homo Trollicus) 2017.02.08. 16:09:26

@onlajnok: úgy ahogy pl. eddig 50 ezer óra élettartamú LED izzókat gyártottak, most meg az új szabvány 20 ezer óra. Épp ott, épp annyival gyengítik meg az anyagot / gyártják vékonyabb lemezből / akármi, hogy ennek megfeleljen.

Nyilván van szórás, van ami előbb (garancia), van ami később romlik el (mázli), de el fog romlani.

Pyrrhus 2017.02.08. 17:10:36

Az Erste egy csodálatos teremtmény. Ők vették át a Postától a betétkönyvek "kezelését". Ezzel úgy jártam, hogy amikor megakartam szüntetni és kivenni a rajta lévő pénzt, akkor az Erste kegyesen felajánlotta, hogy mindezért csak háromszor annyit kell fizetnem, mint amennyi a betétkönyv egyenlege, azaz amennyit meg kellene kapnom.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.02.08. 17:42:15

@Pyrrhus: "mindezért csak háromszor annyit kell fizetnem, mint amennyi a betétkönyv egyenlege"

Hagyhattad volna veszni azt a 15 forintot.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2017.02.08. 20:01:00

El nem veszett semmi, mert ha az Erstébe nem is került át, a Citi adatbázisában mindenképp megvan. Informatikusoknak már kezdetekkor belevésik a fejébe, hogy adatbáziskezelésben a DELETE, TRUNCATE, DROP szigorúan tiltott parancs. Semmikor, semmilyen körülmények között nem lehet használni.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.02.08. 22:49:48

Elvileg ugyanolyan feltételekkel veszi át az Erste, mint a Citi volt, vagy jobbakkal. Nos, kíváncsi leszek, mert a feltételek között drágábbak vannak az eredetileg Erstéseknél -> gondolom az "öregek" nem hagynák az eltérő kezelést...

Van még pár igazi nullás bank, talán aki nem elégedett az új felállással fog váltani.

EuroAstra · euroastra.hu 2017.02.09. 03:04:30

A megtakaritási számlák megvannak, csak nem látszanak a Netbankban. ma deritettem ki. Az viszont vicc, hogy a pénzpiaci számla és ennek utódja nem lehet kártya háttér számla. Azaz mindig utalgatni kell ho végén bankon blül. Az is vicc, hogy a mobilbank a régebbi de még 4.0.1-es androidos telefonon nem megy, csak a sorszámhuzó. Azért nem fogok egy uj tabletet venni, inkább a telefonosok fülét fogom rágni. Szóval sok mindent nagyon eltoltak. Ja és a fiókban a sorszámhuzó kér egy számot, a bankárok sem tudták megmondani milyent, amikor sorszámot kértem. A személyi bankárnak még nem volt névjegye... hogy talaljak vissza hozzá.

metartADMIN 2017.02.09. 13:23:28

"az Citibanknál vezette a folyószámláit, megtakarításai számláját"

erős kezdés, asszem nem olvasom tovább,,,,

MrZed001 2017.02.12. 13:16:34

Ó az Erste az egy külön állatfaj a hazai bankpalettán. Hitelezéssel kapcsolatban fiókban ügyintéző kb a postás szerepét tölti be: leírja amit akarsz, aztán majd csak sikerül bent egy hozzáértő hitelessel konzultálni, hogy mi a fák van.
Ennél már csak az gázabb, amikor az egy szál hiteles szabira megy, és egy hétig semmi ügyintézés nincs.
És a PRICELESS az, amikor egy nekik kedvező fedezet cserénél bezsarolnak, hogy fizess be fél misit, vagy no biznic.

Pyrrhus 2017.12.28. 04:35:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN:

Nem 15 forint volt. Már évtizedekkel ezelőtt se lehetett 100 forintnál kevesebb egy betétkönyvben.
De hagytam veszni, bekaphatták a betétkönyvet és még amit hozzágondoltam.
süti beállítások módosítása