Tékozló Homár

Egyszerűen inaktiválhat egy felhasználói fiókot, ha valami nem tetszik a Vaterának?

2017.02.13. 14:40 | Homár Hilda | komment

vatera_1.png

Rövid válasz: igen. Hosszabb, kifejtősebb okosság a poszt alján.

Üdvözletem!

Ez év január 4.-én a Vatera tájékoztatott arról, hogy a biztonságos regisztrációm megtörtént, teljes jogú tagja vagyok a Vaterának. Vagyis bankkártya, számlaszám........stb.

Fiókomat inaktiválták február 2.-án, azzal az indokkal:

Értesítjük, hogy felhasználónevét (xxxxxx) inaktiváltuk a TeszVesz.hu és a Vatera.hu oldalakon, mivel a naplózott felhasználói tevékenységek és regisztrációs adatok alapján megállapítható, hogy korábban már más néven kizárásra került valamelyik portálról.

A biztonságos regisztráció alapján az ellenőrzést elvégezték, és ott rendben találtak mindent. Ha más néven kizártak, korábban, akkor most nem mehettem volna át a Vatera ellenőrzésén. Arról már nem is beszélve, hogy úgy érzem magam mint a bűnöző akit a tudta nélkül ellenőriznek, figyelnek. Ha valami meg nem tetszik a Vaterának, egyszerűen inaktiválnak felhasználói fiókot, ezzel kárt okozva a felhasználónak. Mi van a jelenleg futó licitált aukciókkal, és a többi feltett már megfigyelt termékkel? Vagy tekinthető a Vatera egy egyeduralkodó szervezetnek, akik úgy döntenek felhasználókról ahogy kedvük van. Bevált romániai titkosszolgálati megfigyelési módszer.

Üdvözlettel:

Cs. Gergely

Lássuk, hogy is van ez:

Kedves Gergely!

A weboldal működését elsődlegesen az általános szerződési feltételek határozzák meg, a felhasználóknak ezeket a szabályokat kell tudomásul venniük.

Az általános szerződési feltételek alapján a Vatera már a regisztráció során is ellenőrzi a felhasználó adatait, azonban ezt követően is bármikor jogosult ellenőrzést folytatni, különösen akkor ha kétség merült fel a regisztrációs adatok valódiságát illetően. A vizsgálat ideje alatt lehetőség van az eladói jogosultságok felfüggesztésére is.

Ezt meghaladóan lehetőség nyílik az általános szerződési feltételek szerint arra, hogy a Vatera bármely felhasználót töröljön az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben és szempontok alapján. Véleményünk szerint az általános szerződési feltételek ezen pontja nem tekinthető sem tisztességtelennek, sem más módon jogszabálysértőnek, mert a kizárás feltételei, a kizárást megalapozó körülmények pontosan meghatározottak.

Ha tehát a Vatera kizárással kapcsolatos indokolása megfelel a valóságnak, az a jogszabályi rendelkezéseknek és a vonatozó általános szerződési feltételeknek megfelelően történt. Ha a kizárás indokolása nem felel meg a valóságnak, akkor ezzel kapcsolatban javasoljuk panasz megtételét a szolgáltatónál.

UPDATE febr. 14. Az alábbi levelet kaptuk a Vaterától az ügyben:

A Homár blogban megjelent bejegyzésre ezúton szeretnénk reagálni.

A Vatera számára kiemelten fontos felhasználóinak védelme és a lezajlott tranzakciók biztonsága, emiatt a Vatera biztonsági rendszerre bizonyos feltételek alapján folyamatosan ellenőrzi és kiszűri a gyanús felhasználókat illetve tranzakciókat.

Kizárást von maga után többek között az önlicit, valótlan kapcsolattartási adatok megadása, negatív értékelések magas aránya illetve bármely olyan tevékenység, ami biztonsági kockázatot jelenthet felhasználóinkra és a piactéren történő adásvételekre.

A piactérről való kitiltást minden esetben alapos vizsgálat előzi meg, ez a levelet író felhasználó esetében is így történt.

A személyiségi jogok védelmére tekintettel a fent említett kizárással kapcsolatban csak az érintett felhasználónak adhatunk ki részletes információkat, amennyiben megkeresi ügyfélszolgálatunkat, részletesebben is megindokoljuk neki a kizárásra vonatkozó döntésünket.

Üdvözlettel,

Vatera

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.13. 14:46:50

Csak én érzem úgy, hogy ez vihar a biliben?

Leadfoot 2017.02.13. 14:47:22

"ezzel kárt okozva a felhasználónak"

Miféle kárt?

"Vagy tekinthető a Vatera egy egyeduralkodó szervezetnek, akik úgy döntenek felhasználókról ahogy kedvük van."

Igen, a saját szabályzatát tekintve "egyeduralkodó", és ezzel nincs is baj. Nem a szívem csücske a Vatera, de Gergely próbál valami polgári/emberi jogi kérdést csinálni az egészből.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.13. 14:47:49

Viszont ezügyben a GVTI-seknek igazuk van. Vagy történt valami, vagy nem, de az biztos.

enrico palazzo 2017.02.13. 14:53:29

"Vagy tekinthető a Vatera egy egyeduralkodó szervezetnek, akik úgy döntenek felhasználókról ahogy kedvük van."

Igen, kb. bárhol ez van, ahol felhasználó vagy. Nem véletlen az elnevezés: felhasználó.

Manyecska. 2017.02.13. 14:58:09

@Csokis: a románok meg már a spájzban!!

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.02.13. 15:02:59

@Manyecs: Mert a hülyék nem csak len-, meg napraforgómagot vesznek, hanem emagot is.

sarostehen 2017.02.13. 15:16:37

Arról persze lelkesen hallgat a poszter hogy jogosan baszták-e ki régebben mert simliskedett, vagy jogtalanul..
de sztem jogosan..

Manyecska. 2017.02.13. 15:27:29

@Csokis: én magokon élek:D napok óta. K...vaéhes vagyok:D!!! szolidaritásból fogyok! az unokatesómmal aki ugye nagyon beteg../hátha segít neki!/- igen sz.r a kórházi koszt bár ő egy hétig szondán kapta:((.. most megyek hozzá:)

metal · http://electric.blog.hu 2017.02.13. 15:49:51

Csak az a teljesen "elhanyagolható" tény maradt ki a posztból, hogy igaza van-e abban a vaterának, hogy már korábban kizárták a posztert!

Dikusz 2017.02.13. 15:56:41

@sarostehen: @metal: + 1 mindkettőtöknek, csak ez maradt ki a posztból.

megamen1 2017.02.13. 15:58:24

szegény gergely...most nemtuttya eladni a szopórollerját...

metal · http://electric.blog.hu 2017.02.13. 16:01:02

@Dikusz: Gondolom nem véletlenül maradt ki:)

Cycmen 2017.02.13. 16:24:03

Gergely kénytelen lesz elmenni dolgozni.

Cycmen 2017.02.13. 16:34:11

@megamen:zegény gergely...most nemtuttya eladni a szopórollerját...

Segghőmérőkereskedő!

Darth Revan 2017.02.13. 16:44:20

Regisztralj az ebay-en. lehetoleg tartsd be a felhasznaloi felteteleket, kulonben onnan is kibasznak.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2017.02.13. 17:39:07

Ám pont ezért "biztonságosabb kicsit a vatera", mint egy jofogas, mert leellenőrzik pont így a felhasználókat (mobil & lakcím)... régen átvertél jópár embert gondolom, jóhogy nem engednek be újra a piacterükre, hogy ott garázdálkodj és ronts a jóhírnevüket!

:DDDDD jóhírnév a vaterának ez még tőlem is erős vicc volt... de na! értitek!

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.13. 17:47:56

Szar mi? Egy nyomorék vatera miatt nincs mese, váltsál identitást :)

The Good Boy ! 2017.02.13. 18:16:14

bevallom, nem a vatera a kezdőlapom, de a létezése óta kb. 10 alkalommal vásároltam rajta, és lehet, hogy fogok is. tehát nekem elemi érdekem, hogy az oda nem valókat kibaccák onnan, mint a macskát szaharni. Tényleg nem sok lehetőség van: vagy átbacott embereket, vagy át akarta bacni a vaterát (nem fizetett jutalékot).
Mivel a poszt célja nem a korábbi kitiltás miatt volt, gondolom, ezen már túllépett, mert nem hisztizik miatta. Csak azt hitte, hogy a szomszéd nevével, meg címével, telefonszámával, egy új, kamu email-el ismét lehet ott garázdálkodni. Most kiderült, hogy mégsem, erre ide jön a homárra a pofonfát megrázni. Nekem a véleményem ezek után az: Gergely nem túl bölcs emberke ;)

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.02.13. 20:02:31

@The Good Boy !: Igen, a posztoló-félékről posttoktak a minap, Jófogás-témában. Akarod írni?

rocksziklai szatyorkőzet 2017.02.13. 20:20:13

Fizetek annak, aki nem Kedvessel kezd egy mailmegszólítást. Iszonyú frusztráló. Ha Trunp lennák betiltanám a nők általi e-mail írkálás lehetősőgőt. Lehető ségét.@The Good Boy !: jacsakhamajd te is az nemodavaló fiókba beleesöl, fogsz-e nyivákolni?

rocksziklai szatyorkőzet 2017.02.13. 20:37:42

Máté Úri is egy igazi áldás, bassza meg. Mi az, hogy teljesen fix IP? Milyen a nem teljesen fix? Technológia-függő nagyban a fixség vagy nemfixség. A csak hardresetre való IP váltás is hülyeség ebben a formá bann.

The Good Boy ! 2017.02.13. 21:26:52

@rocksziklai szatyorkőzet: nem. több okból sem:
1./ úgy alapvetően nemcsak tisztességes vagyok, hanem annak is próbálok látszani.
2./ nem szoktam eladni (főleg nem neten), így elég kicsi az esély, hogy kibacnak. ha pedig esetleg úgy járok, akkor veszek regisztráció nélkül (vagy: mivel sérelem ért, soha a közelébe nem teszem a böngészőmet).

Reactor 2017.02.14. 01:41:45

Két eset lehetséges - vagy átrázott embereket, és ezért tiltották ki, vagy lebuktatott egy csalót, és azért. A Vaterának jó szokása fennhagyni a csalókat, amíg részesülnek a jutalékból, elvégre manapság kevésbé fontos, hogy mi a jó, annál hogy mi hozza a hasznot.
A csalóknak mellesleg nem okoz gondot a Vatera tiltás kikerülése, öt perc alatt csinálnak 20 másik fiókot.

Terézágyú 2017.02.14. 07:27:46

"A biztonságos regisztráció alapján az ellenőrzést elvégezték, és ott rendben találtak mindent. Ha más néven kizártak, korábban, akkor most nem mehettem volna át a Vatera ellenőrzésén. "

Hát, AKKOR nem fedezték fel azt a korábbi simlidet - most meg igen.
Vagy szerinted utólagosan már ne tudjanak csinálni semmit???

Terézágyú 2017.02.14. 07:39:32

"Vagy tekinthető a Vatera egy egyeduralkodó szervezetnek, akik úgy döntenek felhasználókról ahogy kedvük van. Bevált romániai titkosszolgálati megfigyelési módszer."

Csavaranyád csicsája pószter! Kívánom, hogy éljél egy romániai szekus, vagy magyar ávós rendszerben!

Képzeld el, ma reggel a vonaton fel kellett mutatnom a bérletemet!!!! Hallatlan!!! Milyen jogon PA-RAN-CSOL nekem egy kalauz???????

joska61 2017.02.14. 08:23:24

A vatera évtizede ezt csinálja... Nem szereti azokat, akik okoskodnak a kárukra, vagy a vásárlók kárára.

Lángharcos 2017.02.14. 08:52:17

@Leadfoot: Gondolom fizetett hirdetései voltak. Azokat is törölték vele együtt.

Terézágyú 2017.02.14. 09:09:40

@Lángharcos:
"Gondolom fizetett hirdetései voltak"

Szendvicsember.

Cycmen 2017.02.14. 09:30:35

@Terézágyú:Szendvicsember.

Kannibál uzsonna.

Cycmen 2017.02.14. 09:47:36

Megy a vadász az erdőben, zörren a bokor előugrik Medveczky Ilona talpig Swarowsky krystályban!

Mivan mindenki inaktiválta a fiókját?

plümpike 2017.02.14. 09:54:18

Tehát a vaterán simliskedett, kitiltották, újraregisztrált, majd a vatera lefülelte, és az új regisztrációját is letiltotta, hogy nehogy megint simliskedni kezdjen.
Mekkora gecik ezek.

Cycmen 2017.02.14. 10:00:16

. Arról már nem is beszélve, hogy úgy érzem magam mint a bűnöző akit a tudta nélkül ellenőriznek, figyelnek.

Ez tetszett, freudinak tűnik! :)))))))))))))))

aptikjampó 2017.02.14. 10:05:50

Eladó egy kaméleon zöld, ja nem sárga színben. Hö! Most meg piros, de jópofa, mégsem eladó!

Manyecska. 2017.02.14. 10:41:04

@Cycmen: nem, a csimótát ápolgatom:)-mellesleg sz.rul vagyok én is- visszaél azzal hogy magas, jóképű és a 18dikk évében lépett, ergó a szőke doktornő mindent /a jóízlés keretén belül!:D/ megtesz úgyhogy most pihenek: főzök, mosok, tanulunk, felmostam az 5+2 méteres előszobát, lemegyek a patikába, leviszem a kutyát, asszem más most nincs:) ON

Manyecska. 2017.02.14. 10:47:42

@Cycmen: ja, és még a gyerekorvos jár-ül a Bambis plakátok alatt és ettől látványosan szenved!! :D én meg marha jókat röhögök és fényképeket készítek erről :P

metartADMIN 2017.02.14. 16:08:28

4.-én a 2.-án
egyébként az ászf-ben benne van, mi a kérdés?

citroen bx 2017.02.14. 20:07:23

Kb 20 perc alatt össze lehetne omlasztani a vakera rendszerét, annyira biztonságos, annyira fontos nekik ez a szlogen,de minek turkáljon szarba az ember?
Egyébként a szar reklám is reklám.
Kiváncsian várom,hogy mikor csukják be a kapukat,mert egy ideje jó,ha 0-ra felhozzák a céget....
De nem fogják becsukni, inkább ránkerőltetik a szarukat, lenyomják a torkunkon épp úgy,mint az elfuserált olx - klónjukat, a JÓFOSÁST...
Szar ügy!

nagyzee 2017.02.14. 20:54:22

az ÁSZF 6/3. pontja: "A Vatera fenntartja továbbá jogát bármely felhasználó kizárására, vagy bármely tranzakció vagy más tartalom, információ törlésére, amely a Vatera értelmezése szerint ellenkezik az online piactér megfelelő használatával, vagy..."

Attila790107 2017.02.23. 12:07:00

Szia!
Engem is kizárt a Vatera, de az elbírálásaim pozitívak voltak!
20-25 db pozitív.
Pár semleges, mert nem lett adás-vétel.
1 negatív: mert: A családunk vasárnapi (2éves kisfiú)„családi programját” tette tönke.
Mert nem indult az autója, és vigyem neki oda házhoz…
Persze alkudozott, már úgy 50%-ot, s vett volna még másik cuccot olcsóbban,vaterán kívül.
Leendő leütő levonta a vetara jutalékát is, s így kin ált olcsóbb árat megvételekor…
pl.: 14eFt-os francia étkészlet, dobozban, számlával, „érintetlen” 8eFt-ért volt fent, adott volna érte 7eFt (vatera jutalékot Ő vonta le – „vaterán kívüli ajánlattétel”-nek hívta..,és még én vigyem oda,ahol jó neki…Mert lerobbant a kocsija?
3-4évig csak vettem rajta. Nem volt gond. 1 éve csak eladok rajta. Vagy inkább kidobjam?
Hogy bővüljön egy család? 2 éves gyerkőc, nagyobb pl.: hűtő kell, mint mikor egyedülálló voltam.
Kidobjam a tökéletes állapotban lévő cuccaimat? Elajándékozzam? Anyagilag nem vagyok nettó 200eFt körüli munkavállaló.
Valós adataim voltak.
Ki ez a Vatera? Hatóság? Kérhet személyit és lakcímkártyát?
Amíg fizettem neki az eladás után kemény 17eFt-okat, addig nem kért semmi adatot!
Csak mert kénytelen vagy elfogadni a felhasználási feltételeit? Egyébként ki szokta azokat elolvasni?
NEM OKOZTAM KÁRT SENKINEK! SEM ANYAGIT! SEM ERKÖLCSIT!
Sosem voltam letiltva, mindenki elégedett volt.
Inkább az van, ezzel a Vaterával, hogy ha el is adtam volna....akkor sem fizettem nekik jutalékot!
Ha módosítottam az adataimat...az azért volt, mert vki lefikázott "annyit értesz a kereskedéshez, mint tyúk a wc keféhez". Mert nem adtam neki oda a tökéletes amerikai hangfalakat, azon az áron, amit Ő gondolt, hogy „ennyiért mennek…” Kérdem én hol nézett utána, mikor itthon nincs ilyen, Ebay-en meg számolta volna át a $-t s még olcsóbban is adtam. (nem használt, csak „porosodott” a 2 főiskola, 1 egyetem, és egy Valencia egyetemi időszak alatt)
- amit egyébként 11-en figyeltek…Miért adtam volna neki oda olcsóbban, mint amire Ő gondolt?
Én leírtam, hogy nem kereskedek, csak a felesleges cuccaimat adnám el, persze nem mindenáron, viszont olcsóbban…
- de számla,garancia, doboza megvolt mindennek, és mivel vigyáztam rá: így gyűjtői daraboknak titulálták a vásárlók!
Nem okoztam kárt senkinek.
Nem kereskedésből éltem, csak saját felesleges dolgaimat adtam el.
Ha el is adtam...lehet nem éppen a vaterán keresztül... (még 3 helyen hirdetek, INGYEN!!!)
ÍGY NEM FIZETTEM NEKIK JUTALÉKOT, S EZÉRT ZÁRTAK KI.
Bankkártya adataim a valóságnak megfeleltek.
Ha módosítottam volna címemen, az csak azért volt, mert vki aki fikázott letiltottam, más néven újra regisztrált, s 1-2órán belül ugyanazt a hangfalat akarta megvenni. (még nem volt azonosítva, nem volt vatera tag, később az lett, de aztán nekem furának tűnt…így letiltottam…
Megfenyegetett. A vatera az miért továbbította?
Szóval egy nő rendelte meg a hangfalat, "nagy zenerajongó", közben csak a férje jött volna megnézni a hangfalakat...
Ezért módosítottam címem, hogy egy olyan Nő aki nagy zenerajongó, megrendeli a hangfalakat, még nem volt azonosítva a vaterán, s a férjét küldi meghallgatni a hangfalakat. Miért is? Nincs saját füle?
Elég sok rámenős van ott, s mindent szinte ingyen akarnak, sokan ebből élnek, kereskednek.
Mindent sza..-ért / hu..-ért vennének… Sokan ebből élnek, pl.: volt csajom előző pasija. Nem dolgozik, nem tanult, csak ad/vesz. Talán ért is hozzá.
Akkor egy vatera: létrehoz egy oldalt, (nem olyan rossz), s Önként fizetnek, mert manapság már nincs „bazár” újság?
Én az ilyeneket szűrném, nem azokat, akik óvatosak, megijednek,s a családja védelmében, módosítja a címét, születési évét.
A bankszámlaszámom....a vaterának való utalások miatt....érvényes volt, azon a valós címem szerepelt.
Csak a leütés után "nyilvános címemet",amit a vetara kiad...csak azt változtattam meg a családom és 2éves fiam védelme érdekében.
Sok olyan „vásárló” leütő jött, hogy megnézi, s minden szarba belekötött, pl.: 1mm-es karcolás, hogy még alkudjon az áron…
A vaterások meg sem hallgattak!
Járjatok utána és vmi szankciót hajtsunk végre.
Önkényuralma van a piacon a vatérának, amiért büntetést érdemelne.
Ő dönti el????????? S mire alapozza?
Indokolja meg! Pontosan!
Ha már fizettem nekik 17eFt-ot minimum!!!!!!!!!!!

Attila790107 2017.02.23. 12:12:50

Én az ilyen kötözködőket be sem engedném a lakásba, ezért változtattam címemen egy számot. Majd eldöntöm, hogy beengedem a lakásba, hogy a leütött pl.: hangfalat meghallgathassa....
süti beállítások módosítása