Tékozló Homár

Nekem a Balaton...

2017.05.02. 14:56 | Homár Hilda | 71 komment

Jön a nyár, és vele a nyaralással összefüggő Homár-posztok időszaka. Repülőjegy, utazás, biztosítás, hotel, étterem, ezerféle módon lehet megszívni a dolgot. Alábbi olvasónknak például azzal, hogy a már januárban gondosan lefoglalt szállását áprilisban visszamondták.

Tisztelt Homár Blog!

Tavaly kora tavasszal és nyáron nagyon jól éreztük magunkat a siófoki Club 218 Apartmanházban, ezért úgy döntöttünk, hogy az idén is igénybe vesszük a szolgáltatásukat.

Január folyamán lefoglaltuk az apartmant, illetve március közepén kértünk hosszabbítást, melyet elfogadtak és visszaigazoltak részünkre. Foglalóként a teljes összeg (582.000 Ft + parkolási díj) 30%-át kérésükre határidőn belül át is utaltuk, mely összeg beérkezését vissza is igazolták március 29-én. Egyúttal tájékoztattak bennünket, hogy profilváltás miatt értékesítették az ingatlanjaikat, de az új tulajdonos a korábbi feltételek alapján természetesen fogad bennünket.

Eddig minden szép és jó… egészen április 24-én reggelig, mikoris tájékoztattak minket, hogy az új tulajdonos mégsem hajlandó a korábbi feltételekkel biztosítani szállásunkat és egyúttal törölték foglalásunkat. Egyúttal kifejezték mély sajnálkozásukat...

Az általunk befizetett összeg még aznap visszautalásra is került számlánkra.

 A problémánk a következő:

  • Mivel foglalóként fizettük be az összeget, tudtommal ilyen esetekben az összeg kétszeresét kellene visszafizetniük (jól tudom?)
  • Amennyiben általuk hiúsul meg foglalásunk akkor nem kellene új szállást biztosítani hasonló körülmények között?
  • Az ügyben mindenféleképpen szeretnénk a Fogyasztóvédelemhez, fordulni, de szeretném először az Önök szakértőjének véleményét kikérni!

Az ügy külön pikantériája, hogy még ugyanezen a napon Gréta Wellness Apartman néven, ugyanaz a szállás megjelent a Szállás.hu kínálatában, de már 853.720 Ft-ért ugyanezen időszakban (csatoltam a kivágott képet).

Én elhiszem, hogy drárgulnak a nyaralási árak, de nem jogszabályba ütköző-e a nagyobb haszonszerzés érdekében felmondani a korábban lefoglalt szállást?

Várjuk megtisztelő válaszukat!

Üdvözlettel: L

 

Kedves Homár olvasó!

A másik félnek fizetett pénzt akkor lehet foglalónak tekinteni, ha annak fizetésére a kötelezettségvállalás megerősítéseként kerül sor, és ez a rendeltetés a szerződésből egyértelműen kitűnik. Az átadott összeget tehát csak akkor kell foglalónak tekinteni, ha ez a rendeltetése az ajánlatból, annak elfogadásából vagy más okiratból minden kétséget kizáróan megállapítható. Elsőként tehát javasoljuk annak ellenőrzését, hogy valóban foglaló átadása történt-e meg a szálláshely megrendelése során. Ha a pénzösszeg foglaló jellege nem állapítható meg, akkor az csak előlegnek minősül, amelynek átadása esetén a kétszeres visszafizetési kötelezettség nem áll fenn.

Foglaló esetében a törvény arról is rendelkezik, hogy a szerződés teljesítésének meghiúsulásáért felelős fél az adott foglalót elveszti, a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni. A szálláshely szolgáltató egyoldalú szerződés bontása a levélben említett indokok alapján olyan oknak tekinthető, amelynek alapján véleményünk szerint a kapott foglaló kétszeres összegét kellene visszafizetnie.

Az ezzel kapcsolatos igény jogszerűségének vizsgálatára azonban nem a fogyasztóvédelmi hatóságnak, hanem az illetékes békéltető testületnek vagy a bíróságnak van hatásköre. Ha a szolgáltató a követelést erre irányuló írásbeli felszólítás ellenére sem ismeri el vagy nem teljesíti, akkor ezek a szervek jogosultak döntést hozni az ügyben.

Felhasznált jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről  http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.323416 >

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtiSnatch 2017.05.02. 15:04:37

Ez egy boldogügyfélposzt. Csaxólok.

Sáros Hilda 2017.05.02. 15:12:55

Nem tudom milyen apartman volt poszternak lefoglalva, de amiket én néztem az vagy egy árban van, vagy még olcsóbb is.

enrico palazzo 2017.05.02. 15:14:27

"Mivel foglalóként fizettük be az összeget, tudtommal ilyen esetekben az összeg kétszeresét kellene visszafizetniük (jól tudom?)"

:)

"Amennyiben általuk hiúsul meg foglalásunk akkor nem kellene új szállást biztosítani hasonló körülmények között?"

:)

Ért bármilyen konkrét kár? Bosszúság újra keresgélni, főleg ilyen közel a nyárhoz, de ne viccelj már. Visszafizettek mindent. Új tulajdonos van, nyilván más üzletpolitikával. Még utazási irodák is mondanak le sokkal szarabb kondíciókkal utakat. Talán szerencsésebb lett volna, ha leírják, hogy amennyiben ráfizettek nem ugrik a szállás, de ennyiért hülyeség (meg úgy általában) a Balatonhoz menni.

PITTA 2017.05.02. 15:41:36

Ennyi pénztből idehaza üdülni? Nóóóóórmális?

Cycmen 2017.05.02. 15:46:40

@enrico palazzo: Visszafizettek mindent. Új tulajdonos van, nyilván más üzletpolitikával.

Miért fogadták el a pénzt ha eladták az apartmant? vAGY BEMENT VALAKI AZ UTCÁRÓL ÉS HIRTELEN MEGVETTE? mERT AZ MÁS!

Cycmen 2017.05.02. 15:48:01

@PITTA: Ennyi pénztből idehaza üdülni? Nóóóóórmális?

Gondolom egész nyárra van.

Terézágyú 2017.05.02. 15:48:18

@Cycmen:
Közben beépítették a zárba a fűszoknyás jányokat... hát persze, hogy felment az ára.

De lehet, hogy mészáros lőrinc vette meg, és már az ő külön vendégei fognak ott lakni...

Thule 2017.05.02. 15:50:04

Az, hogy a szállás lemondja a lefoglalt helyet, ez benne van a pakliban. Ugyankkor emiatt nem köteles neked új szállást biztosítania. Ha van rá lehetősége és akarják (mert pl szálloda lánc, vagy több ingatlan is van) akkor nyilván megteszik. Ha nincs, akkor ezért nem hibáztathatóak.
Ez ugyanaz, mintha te mondod le a foglalást. Neked sem kell a helyedre más vendégeket szervezned.... a szálláshelyeid amiket lemondtál, lehet, hogy miattad üresen maradnak de ez van. A szálláshelynek ezt a kockázatot vállalnia kell, ezért kér foglalót (előleget). Szerintem előleget kértek :) Tehát nem kapsz vissza 2x pénzt. Foglaló adásakor külön ki is van emelve az, amit a GVTI be is idézett. Ha ez nincs ott, akkor az előleg, még akkor is ha odaírtátok, hogy 'foglaló'. A foglaló jogállásának ismertetéséről szóló részt (legalább: a felek a foglaló jelentésével tisztában vannak) nem lehet kihagyni. Ennek hiányában nem tudod bebizonyítani, hogy te jogilag érvényes foglalót adtál tehát nem fogod a dupláját visszakapni. Sajna ez van.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.02. 15:52:34

@enrico palazzo: Hogy a tökbe ne érte volna? Ha egy ugyanilyen apartmant akar (ugyanezt), akkor 580e helyett 850e-ért foglalhatja le. Ez elég konkrét kár.

enrico palazzo 2017.05.02. 15:54:15

@Cycmen: A régi tulajdonos fogadta el a pénzt, nem igazán jófej módon.

"Egyúttal tájékoztattak bennünket, hogy profilváltás miatt értékesítették az ingatlanjaikat, de az új tulajdonos a korábbi feltételek alapján természetesen fogad bennünket."

Szerintem megpróbálták lenyúlni őket, mielőtt lelépnek (mármint a tulaj) és vagy bejött, vagy nem. Ez már az új tulaj ügye a régivel, max. őt érte kár a pénzvisszafizetéssel.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.02. 15:55:35

@Thule: Igen, valószínűleg igazad van, ha a poszter megnézni a szerződését, az lesz benne, hogy 30 nappal előtte ingyen lemondható, x nappal előtte egy éjszaka, y előtte egy hét, stb. a visszamondás díja. Legalábbis ez a "szokásos eljárás nevű állat". De valójában tegye azt, amit tanácsoltak: nézze meg, mit írt alá.

Leadfoot 2017.05.02. 15:56:07

Az árak alapján ez egy hónapnyi tartózkodás. Mi a tökömet lehet csinálni a Balatonnál egy hónapig? 5 nap után halálra unnám magamat.

enrico palazzo 2017.05.02. 16:05:57

@Csokis: Miért lenne ez kár? Persze, ha az utolsó pillanatban csinálják ezt el velük, akkor valóban. De itt időben szóltak, új tulaj van, megváltoztak az árak. Nekik ez mibe került? Mármint visszakapták a pénzt, hol a kár? Sajnos ilyen ez a kááápitalizmus.

Cycmen 2017.05.02. 16:08:45

@Leadfoot: Mi a tökömet lehet csinálni a Balatonnál egy hónapig?

Tévét nézel.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2017.05.02. 16:21:28

Az amit me foglalónek hívunk sztem tényleg előlegként szerepel a legtöbb helyen.

az apartman szép, az ár nyilván drága, legalábbis nekem - vajon miért kellett tulajt váltani?

borso 2017.05.02. 16:29:25

@PITTA: pontosan ezt akartam írni én is. :-) Horvátország, tengerpart félpanzióval 4 csillagos szállodában ugyan ennyiért. Tényleg nem normális a magyar ember........

Thule 2017.05.02. 16:38:47

Nem tudni, hogy hány fős, milyen felszereltségű és kinézetű apartmanról van szó illetve mennyi időre bérelték ki. A tények ismerete nélkül felesleges elítélni a posztolót.... ebből a pénzből nyilván kijön egy lakosztály éjszaka valami szebb helyen is de nem ez volt a kérdés.

Darth Revan 2017.05.02. 16:55:30

Foglaltam szallast a booking.com-on. a visszaigazolasban megakadt a szemem azon, hogy dohanyzo szoba. irtam a hotelnek egy emailt (angolul), hogy van-e nem dohanyzo szobajuk, mert ha nincs lemondom a rendelest.
Erre az emailre spanyolul valaszoltak. Hmm? Ha angoluk irtam, annak valami oka van, nem?!
Na, mindegy a google translate-tel leforditottam es az volt a valasz, hogy nagyon sajnaljak, de minden szoba es az egesz hotel nem dohanyzo.
Na most lehet, hogy a google translete-ben veszett el valami, de ugy tunt elbeszelunk egymas mellett. jobbnak lattam lemondani a szallast a bookingon es keresni egy masikat, ahol remelhetoleg angolul is beszel a szemelyzet

uns97 2017.05.02. 17:02:58

@Thule: Igen, ahogy az arakat nezegettem, ez 4 fore kb 1 het lehet ott. Azaz nem olyan "draga" ez, legalabbis ugy nez ki ma ennyit er tobb mint fel millio Ft, 1 hetet 4 fonek a Balcsinal... szamomra nem erne meg, persze en ha ingyen mehetnek is kihagynam a magyar tengert... :D

Bankotsu Mester 2017.05.02. 17:06:28

ez a rákos Pénztáros Lőrinc oda is bevásárolta magát? dögölne meg...

Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.05.02. 17:11:44

@Darth Revan: én Berlinben airbnb-vel kukáztam egy remek szintén nem dohányzó ólat. A profiknak úgy is volt, hogy dohányosok inkább ne foglaljanak. Ennek ellenére ember nem füvezett még akkorát ingyen, mint mi...

fakkjú 2017.05.02. 17:16:49

@borso: pontosan ezt akartam írni

fakkjú 2017.05.02. 17:19:37

de akkor se értem ha 2 honap ára ez
nem bántásiból de komolyan micsinász balcsin 2 honapig???
elég abbol 2 hét pedig szeretem!

fakkjú 2017.05.02. 17:29:23

tavalyelőtt voltam is itt 3 napot(Beszédes sétány) közvetlen balcsipart ami nem csak előny de hátrány is ha néha éjjel aludni akarsz....esélytelen
természetesen a rendőrök kint voltak éjjel még mielőtt bejelentette volna valaki a ricsajt és vigyáztak a bulizókra hajnal 4ig kb....engem nem zavar a buli kb.2-3 napig folyamatosan,de egész nyáron itt fél milkáért tuti nem nyaralnék!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.05.02. 17:56:35

500k-ért balatonra!?

te vadász.... milyen anyagot szívsz!? :o)

Taxomükke (UK) 2017.05.02. 18:04:42

300kHUF egy hétre ez a floridai ház saját + közösségi medencével stb. 4 szoba, 3 fürdőszoba, egész évben nyár... Nem jobban megéri?
www.homeaway.com/vacation-rental/p8112773
Ha nem csúcsszezonban mész, még olcsóbb.

milyen nőazilyen 2017.05.02. 19:02:24

@Taxomükke (UK): Mé' nem "telefonálsz" neki, ha annyira hiányzik :D (vö: sznaccsold le)

megamedve 2017.05.03. 06:09:51

A békéltető testület egy sóhivatal, semmi értelme húzni velük az időt.
Nem hatóság, amit megállapítanak az csak ajánlás, de nem kötelező senkire se m. Magyarul nyugodtan le lehet tojni az egészet.

Mayerling 2017.05.03. 07:20:56

Valószínűleg a Szép-kártya is szerepet játszhat a dologban, azt egyik tengernél sem fogadják el. @Cycmen: Mit csinálsz a Balatonon egy hónapig? Tévét nézel. Mit csinálsz Arábiában egy hónapig? Tevét nézel.
Szerintem a posztoló boldog lehet, hogy visszakapta a pénzét. Ilyesmi előfordul a "szállodai telítettség optimalizálása" során is, különösen ha egy egész, együtt utazó csoport foglalná el a szállodát hosszabb időre, és épp a te szobád hiányzik a kellő számú férőhelyhez. Velem megtörtént Bécsben, épp múzeumok éjszakája volt azon a héten, a szálloda e-mailben értesített, hogy azonos áron, azonos tulajdonosú másik szállodába mehetek (Schönbrunn helyett a Műegyetem mellé), vagy visszaküldik a számlámra a pénzt. Az utóbbi opciót választottam.

napinapinapi 2017.05.03. 07:58:55

azert az kemeny, hogy az osszes ruppotlan proli ideogosszomlast kap egy 150k/het balcsi szallasdijtol :D

neet 2017.05.03. 07:58:58

Balatonnál egy hónapot? Egy életet is, bármikor. :)

neet 2017.05.03. 08:00:34

Mondjuk a foglalósdit nem értem, lemész bármlyik vasárnap reggel, és házak tucatja lesz cimmerferis.

napinapinapi 2017.05.03. 08:02:33

mondjuk a csucs az volt,aki a petofi setanytol 30 meterre nem tudott este aludni.
Gondolom,o a Gobi sivatag kozepen is bevasarlokozpontot keresne

napinapinapi 2017.05.03. 08:07:17

@neet: ez igy van.
csak nem mindegy,hogy belulrol ,egy 50 millios ujepitesu pesti lakasra ,vagy egy bontasra itelt viskora emlekeztet.
En az utobbival siman elvagyok,bebaszva ugyis keveset fogok fel a kulvilagbol.
Attol meg megertem,ha valaki tobbet engedhet meg maganak,es tobbre vagyik.

Ennyi penzbol valoban talalsz kulfoldon is szallast,csak aki ide jon,az kulfoldon ennek a tobbszoroseert nezelodik.

Bendeguz2017 2017.05.03. 08:11:27

@megamedve: Ez addig igaz, amig perre nem alakul egy ugy, mert ott a birosag mar jo esellyel azt az ajanlast veszi figyelembe.

Bendeguz2017 2017.05.03. 08:13:48

Nem rossz hely a balaton, de max 150-et erne meg 1 hetre 4 fore egy szallas. 600-ert mar olasz, horvat, spanyol, maltai, ciprusi stb.. tengerparti nyaralasok is boven kijonnek ha idoben foglal az ember.

Nick-son 2017.05.03. 09:02:53

Sokan elütik azzal, hogy ejj visszakaptál mindent mit akarsz még, de ha belegondolok fordított esetben, ha úgy dönt mégse megy el a lefoglalt nyaralásra vajon visszakapta volna-e az összeget, vagyon a teljes összeget kapta-e volna vissza? Semmi levonás? Minden bizonnyal...

napinapinapi 2017.05.03. 09:07:11

@Nick-son:
az indoklas nelkul visszamondott foglalas szazezres nagysagrendu karokat is okozhat.
Sok helyen macriusig 30-40% kedvezmeny van.
Vagyis miattuk az uj szallas 30-40%-al tobb lesz.

Ezt " miert nem vettel 10 Dacia Logant a Merci aran?" tipusu proliskodast meg tenyleg fejezzuk mar be,mert nagyon szanalmas.

Nick-son 2017.05.03. 09:24:36

@napinapinapi: épp erről beszélek. Ha 30-40% veszteség van a fogadósnak, ha az ügyfél lemondja, akkor az ügyfélnek is ugyanúgy 30-40% vesztesége van, hogy a nyár közeledtével már csak ennyivel drágábban tud foglalni új szállást. (Kb. a posztban is pont ennyivel drágult meg, már az is ha ugyanazt foglalná újra!)

Emiatt gondolom, hogy van alapja amit a posztoló kér, ha foglaló akkor foglaló.

Amikor elad valaki egy ingatlant akkor azt át kell gondolni milyen kötelezettségei, vállalásai vannak az ingatlannal kapcsolatban. Gondoljunk már bele, a volt tulajdonos eladott egy olyan ingatlant aminek a bérletére is beszedte a pénzt már előre. Szerintem nincs olyan, hogy ipi-apacs eladtam az épületet aztán semmi kötelezettségem nincs. Attól még megállapodtak valamiben a bérlővel, szerintem az nem a vendég hibája, ha a szállásadó tiszta véletlen eladja a kiadott ingatlant.

mechanikus körte 2017.05.03. 10:36:49

"Előlegigény: A foglalási érték 30%-át kell előre utalni."

szallas.hu/club218-panorama-apartmanok-siofok?gclid=COGEruSa0dMCFVWdGwodwW0IMA&checkin=2017-05-24&checkout=2017-05-26

Szerintem is előleg lesz az. :-)

@Nick-son: "Szerintem nincs olyan, hogy ipi-apacs eladtam az épületet aztán semmi kötelezettségem nincs. " Van kötelezettségük, teljesítették is, visszafizették a pénzt.

Nick-son 2017.05.03. 10:59:25

@mechanikus körte: igen éppen ez a kérdés, hogy teljesítették-e. Ha előleget kaptak akkor igen, ha foglalót akkor nem.

Ennek ellenére érhette kár az ügyfelet, hiszen amit ők lefoglaltak 582ezerért azt most 853ezerért, 271 ezer forinttal többért tudnák megtenni, valljuk be nem aprópénz a különbözet, lehet ennek oka részben az új tulajdonos árképzése, meg másik részben a szezon közeledte is. A veszteség az veszteség így is úgy is, más kérdés, hogy ha nem foglalót hanem előleget hagyott, akkor ezt el kell károlnia és nem fogja senki visszatéríteni neki. Ez az amit nem tudunk, én legalábbis nem.

Arról nem is beszélve, hogy ha azt ígérték nekik fenntartják a foglalásukat akkor illett volna betartani, de most már nem is lepődök meg rajt, ha valaki nem mond igazat, vagy nem tartja be a szavát.

fillérbaszó vadász 2017.05.03. 12:03:15

@napinapinapi: Gondolom te is egy olyan rongyrázó burzsuj vagy, hogy a bekólázva a saját jachtodról dobálod le a 100 dollárosokat, mint dikaprijó a Wall Street farkasában!!!!

megamedve 2017.05.03. 12:19:39

@Bendeguz2017: A békéltető testület elé vinni egy ügyet bakfitty egy perhez képest, de ha valaki vállalja is, a bíróság nem fogja egy javarészt civilekből álló testület véleményét alapul venni, mert nem is teheti meg. Jó esetben a bíró megnézi mi volt (de az esetek 80%-ában még azt sem).

napinapinapi 2017.05.03. 12:20:07

@fillérbaszó vadász:
Kolat nem nagyon szeretem, mert pikk-pakk eltunik 20k,es semmit nem erzek,mig bogyobol 2-4000 forintert ket napig libabor,fulig ero szaj,es kopik a cipotalp :D

Egyebkent kepeket erdemes megnezni,ez nem luxus,mert az 200k/ejszakanal kezdodik.

Egyszeruen csak az atlagosnal dragabban berendezett,jobb elhelyezkedesu stb ... hely,ami 20k-ert teljesen jo ajanlat.

Biyadhoo 2017.05.03. 12:33:02

Ebben az országban midenkinek elment az esze...... 550000 Ft volt a Seychelles szigeteken egy óceánra néző 4 fős apartman. Full konyha, fürdő - káddal persze - két háló és egy nappali. Légkondi alap. És persze a repjegy is benne volt még ebben az árban. Két hétre értendő mindez. Akkor most miről is beszélünk????

fillérbaszó vadász 2017.05.03. 12:37:30

@napinapinapi: -Hol veszed te a bogyeszt, hogy 2 napig libabőrőzől tőle? :) Add már meg a díler számát! :P

Biyadhoo 2017.05.03. 12:38:54

@napinapinapi: Jah, 150Kt fogunk fizetni Abu Dhabiban egy 5*-os luxus szállóban reggelivel, saját stranddal, és akkora medencével mint állat:D Hogy a faszba ne kapnék sikítófrászt, amikor valaki egy lepukkant apartmant akar valami f@s tó partján rámsózni akárcsak 150K-ért?:DD

fillérbaszó vadász 2017.05.03. 12:40:53

@Biyadhoo: A span ment a csajával Ibizára, fejenként 300ezerért, egy hétre. Ebbn már benne volt a repülőjegy, all inclusive Hotel (svédasztalos kaja, pia) 50 méterre a tangerparti strandtól. Mondta, hogy látta este az ottani discóban a Scooter énekesét a vip részlegen. Az is ott nyaralt.

Biyadhoo 2017.05.03. 12:45:17

@fillérbaszó vadász: ~900 EUR partmenti AI hotel, repjegy. Elfogadható. Bár, ha szétnézel mondjuk az FTi vagy az arke oldalán, találsz érdekes dolgokat:)))

napinapinapi 2017.05.03. 12:50:38

@Biyadhoo:
Lehet,h a leveliro is megy Seychellere meg a tevebaszokhoz is,csak o nem a balcsi helyett,hanem elotte/utana.

Nyilvan amig vagy-vagy, addig jobbak a felsoroltak.
Amikor viszont nem kell baszni a fillert,es olyan helyek is szoba johetnek,ahova teged be se engednek,akkor masok lesznek a prioritasok.

Nagyon sokan egyetlen este asztalonc tancolast a Renegadeben nem cserelnenek el egy kethetes szejsel utra,mert ott 3 nap utan felvagnak az ereiket unalmukban.

Masok a preferenciaink,nem vagyunk egyformak.
Az egyik ember attol kap agyfaszt,hogy meg a nyaralason se tudja kipihenni magat,ott is megy a porges es a zaj.
A masik meg az ilyen almos szigetektol,halaszfaluktol sokal be.

fillérbaszó vadász 2017.05.03. 13:01:23

@napinapinapi: Ez igaz. Mi is voltunk fapados apartmanban görögben, aztán a szomszédaink két nyugger mammer, akik 20:30 kor (!) szóltak, hogy kussoljunk be mert nem tudnak aludni. Aztán, mivel nem kussoltunk, fel is nyomtak az idegen vezetőnél, aki megkért minket, hogy legyünk csendesebbek. de nem lettünk. III/III-as nyugger mamák biztos nagyon szerettek minket.

ROTFL Manó 2017.05.03. 13:01:24

Hm. Eltűnt a az a hozzászólás, amiben a link volt, ahol Hagyma indított gyűjtést.

KaTe 2017.05.03. 13:08:43

@Nick-son: Erről van szó. Ha a posztoló mondjuk 2 héttel az utazás előtt szeretné lemondani a foglalást, akkor rávernének 50% kötbért a teljes foglalás árából. Azt meg nekem ne mondja már senki, hogy szezonban, 1-2 héttel előre nem lehetne kiadni egy ilyen apartmant mondjuk 10% kedvezménnyel, azonnal.

Ilyen erővel a jó előre, akciósan lefoglalt szállásokat is bármikor visszamondhatná a szállásadó, ha épp úgy látja, hogy rendesen fogynak a szobák és el tudja passzolni ugyanazon szállást 20-30%-kal drágábban is. Érthető, ha mondjuk az ingatlan megsemmisül és így nem tudja kiadni a szállást, de szerintem a tulajdonosváltás pont nem ez a kategória, mivel a meglévő kötelezettségeket az új tulajdonosnak is vállalnia kell(ene).

Szerintem a megoldás az lenne, ha a kötbér szerinti (Posztolónak üzenem, hogy nem foglalót fizetett) része járna vissza a posztolónak, ha a szállásadó ilyen okkal mondja vissza a foglalást.

2017.05.03. 14:00:18

ez most kajak idejött vagizni, hogy milláért jár a balcsyra mások hugyában fürgyeni?!

melaena 2017.05.03. 15:14:12

@➊: inkabb,mint kiutazni kulfoldre a balnaspermaban pancsolni.

telkoe 2017.05.03. 15:44:09

@napinapinapi: 1-3 honapra azok szoktak a Balatonon apartmant / hazat berelni akik lekoltoznek a csaladdal egyutt es heti par napra mennek haza ha mindenkeppen szemelyesen kell intezni vmit. Melle be lehet szervezni egy koratavaszi / teli tengerparti nyaralast.

@KaTe: a tulajdonosváltás pont nem ez a kategória, mivel a meglévő kötelezettségeket az új tulajdonosnak is vállalnia kell(ene).

Az hogy mit vallal az uj tulaj a regi es uj tulaj kozti szerzodestol fugg. A panaszos joembernek a regi tulajjal van szerzodese, annak alapjan jogosult kotberre v barmi masra. A regi tulaj rendezi a dolgot az uj tulajjal.

melaena 2017.05.03. 15:58:48

@telkoe:
jah,bar itt mar majusban is 8k egy ejszaka,kaja nelkul.

Az uj tulajnak ehhez semmi koze,ha nem jogutodja.
Most kepzeld el,hogy nyitsz egy etteremet,hozol egy mislencsillagos szakacsot,megnyitsz,aztan jonnek az elozo tulaj ugyfelei,akik napi 500 forintert egy evre elore befizettek a menut.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2017.05.03. 16:33:32

Na, ma is tanultam valamit.
Aki a Balatonon nyaral, az a menő, aki meg külföldön, az fillérbaszó proli.

gabors2 2017.05.03. 16:48:38

@ROTFL Manó: Nem a hagyma hanem a fia persze mindegy is ....

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.05.03. 17:14:21

@enrico palazzo: Hát ha neked mindegy, hogy 580-ért, vagy 850-ért nyaralsz, akkor küldök egy számlaszámot, utald már át a különbözetet. Azért foglalt korábban, mert arra kedvezmény volt. Ha most foglal (itt, vagy máshol), akkor nem lesz kedvezmény. Ha ez nem kár, akkor mi a fasz az? És ez nem kapitalizmus. A kapitalizmus az, hogy átveszek egy céget, akkor az a terheivel és a hasznaival együtt teszem. Amiről te beszélsz, az a vadkeleti faszoskodás.

enrico palazzo 2017.05.03. 17:37:12

@Csokis: Te hol olvastál kedvezményt? Tulajdonosváltás volt. A régi tulaj olcsóbban adta, az új meg drágábban.

"És ez nem kapitalizmus."

Mire tippelsz, miért volt tulajdonosváltás? Talán, mert túl jól ment a bolt?

"A kapitalizmus az, hogy átveszek egy céget, akkor az a terheivel és a hasznaival együtt teszem."

És itt mit kellett volna átvenni? Az előző tulaj szar árképzését? Nagyon elegáns, csak nem jövedelmező. Nem érte kár a posztert, csak kellemetlenség. Kurvára nem ugyanaz a kettő.

Taxomükke (UK) 2017.05.03. 21:40:34

@milyen nőazilyen: Kinek telefonaljak??
Mijaza sznaccsolas?

szépjuhászné 2017.05.03. 23:41:19

@napinapinapi: Nem idegösszeomlást kap, hanem röhögőgörcsöt: ki az a barom, aki ennyiért akar "nyaralni" egy többemeletes, ronda hodályban? Nyaralót kell bérelni, ahol egyedül vagy a családdal. Nem tudom, ez az ár hány emberre és mennyi időre szól, de ezért a pénzért több hetet lehet eltölteni egy nyugodt, tengerparti stúdióban Görögországban, és még a bérelt kocsi is kijön belőle. (a linken 2 ember 4 éjszaka van ellátás nélkül)

napinapinapi 2017.05.04. 06:31:50

@szépjuhászné:
mar leirtam egyszer :
egy szoval nem mondtak ,hogy egy kulfoldi ut HELYETT mennek ide.
lehet,hogy van gorog utjuk is lefoglalva a nyarra, csak az nem 150,hanem 400 fejenkent.

Ez ugyanolyan,mint a 20-25 millios auto :
mas abbol ket lakast vesz,de lehet,hogy a tulaj egy 150 millios hazban el,es van meg 4-5 lakas a tulajdonaban.

napinapinapi 2017.05.04. 06:42:42

@megélhetési SÜNöző (retro homározó):
ha ezt igy ertelmezed, akkor picit fejleszteni kellene a szovegertesedet.

Nem az a proli, aki tescos colat iszik,hanem az, aki lehulyezi a cocast/pepsit, hogy a ketdecis tobbert veszi,mint o a ketlityost.

John Heard 2017.05.07. 23:05:43

Ez egy picit sok a Balatonert. 582000 forintert egyebkent mar lassan 5* nyaralas van repulouttal Del-Europaba. Sztem az tok jo, hogy visszafizettek a foglalot, az otthoni viszonyokat ismerve mar ez is nagy dolog. Ebbol a lovelbol, en biztos nem a Balatonra mennek, hanem vmelyik 5* Spanyol, Portugal esetleg Gorog szallodaba.
süti beállítások módosítása