Olvasónknak tök igaza van: a sok félresikerült esetet bemutató és csalódásoktól hemzsegő levél mellé néha nagyon is kell egy-egy pozitív poszt. Különösen szoktunk örülni az első blikkre magukat hagyományos, igazi panaszkodós Homár-posztnak álcázó eseteknek, amikről aztán menet közben kiderül, hogy - általában a levélíró kitartásának és elszántságának köszönhetően - sikersztorikba fordultak. Ezekből a reményen kívül általában egy csomót lehet tanulni a fogyasztói jogokról meg érdekérvényesítési praktikákról, pláne, ha valaki, mint az alábbi levél írója, konkrét kisokost rittyentett a meséje végére.
Kedves Homár!
Szerintem néha kell sikeresen lezárt történet is, persze amiért érdekes lehet, hogy kereskedelmi alkalmazottként mentem az igazamért, így ismerve a buktatókat „könnyebb” dolgom volt.
Építkezünk és a konyhabútort az IKEA-ban néztük ki. Szagelszívónak egy olcsóbb darabot néztünk ki, de akkor szerencsésnek éreztük magunkat, amikor a leértékelt részen ki volt rakva egy 149 900 forintos 89 900 forintért. Elcsábultunk. Jobb volt, szebb volt, nagyobb volt. Egy eladó segítségét kértük, aki elmondta, hogy visszahozott termék, de tökéletesen működik, csak van rajta benyomódás + néhány karc. Meg is mutatta, plusz volt egy szervizes lap mellékelve, amin külön fel is volt tüntetve, hogy minden alkatrészével együtt van. A szokásos öt év helyett azonban csupán egy év garanciát vállalnak. Ezek után mi úgy döntöttünk, hogy tudunk ezekkel a feltételekkel együtt élni, így megvettük.
A beszerelésre most május végén került sor, a konyaszekrény beépítése után. Ekkor derült ki, hogy a falra felszereléshez hiányoznak fontos konzolok, egy-két részegység és a csavarok. Mielőtt nekem ugranak a kedves kommentelők, igen én is b…sz voltam, hogy eleve nem ellenőriztem le előbb.
Innen indulunk.
1.nap:
Sebaj, gondoltuk, van ez így és feleségem felhívta a vevőszolgálatot. Hosszas várakozás és egyeztetés után délután végére kinyögték, hogy a termék gyártója a Whirlpool, aminek a szervize garanciában pótolja nekünk az alkatrészeket. Sajnos őket már nem tudtuk elérni a kései időpont miatt.
2. nap:
Feleségem felhívta a Whirlpoolt szervizét. Első mondatok után azt közölték (!!!), hogy tudnák pótolni, de erre nincs garancia, mert leértékelve vettük. Nejem kiképzett volt felőlem, egyből tájékoztatta a jogtudós szervizest, hogy de, van hozzá garancia. Erre az volt, hogy visszahívnak. Újfent késő délután telefonáltak, hogy márpedig ők nem adnak nekünk semmit, de nem is értik, mert ha az IKEA kiveszi egy, a raktárukban megtalálható készülékből a hiányzó darabokat, akkor aztán ők a cégek közt meg tudják igényelni és majd pótolják oda. Második eshetőség, hogy megrendeljük tőlük, de azért fizetünk.
No ekkor éreztem, hogy be kell avatkoznom a dologba!
3.nap
Felhívtam az IKEA vevőszolgálatát. Elmondtam panaszom és kértem, hogy még aznap pótolják a fent vázolt lehetőség alapján a hiányzó alkatrészeket, plusz mivel vidékről kell mennem, lesz egy ötezer forintos utazási költségtérítés igényem.
Kb. nyolcszor beszéltem velük aznap, mintegy másfél óra időtartamba. Ami a lényeg és amin elbuktak. Telefonbeszélgetéseket felveszik, így bizonyíthatóan elhangzott: kicserélnék, mert van rá mód, ha teljesen ép és új terméket vettem volna, de leértékelt áru volt, így nem hajlandóak rá. Kérdeztem, hogy magyarázza el, hogy jogilag mi a különbség azon, hogy alkatrészhiányosan adták el a terméket, amiről írásosan nyilatkoztak, hogy minden megvan hozzá? Erre azt a választ kaptam, hogy az IKEA belső szabályzata szerint!!! Megköszöntem, mert ebben a pillanatban kijelentették, hogy a magyar törvényeket felülbírálják. Nap végére elértünk oda, hogy másnap mehetek az alkatrészekért, de még várjak egy hívásukra.
4.nap, délelőtt
„Természetesen” nem hívtak, nekem kellett újra telefonálnom. Ekkor közölték, hogy vezetői döntésre van felterjesztve az ügyem, ami egy két nap és arról döntenek, hogy felbontanak-e egy új csomagot, vagy megrendelik a hiányzó alkatrészeket, ami még egy-két hét, hogy megkapják. No itt borult ki a bili. Elmondtam a kezelőnek, hogy nem erről volt szó tegnap, és innentől kezdve a hatóságon keresztül fogunk tárgyalni, illetve kértem az összes hangfelvétel átküldését a részemre. Közöltem vele, hogy nem várok tovább, a beszerzést megteszem a szervizen keresztül és ez mellett kárigényem lesz az asztalos megismételt kiszállási költsége, a taxidíj, amikor az alkatrészekért elmegyek, bárhova, sőt remélem, hogy Debrecenig kell, illetve az eddigiekben belekerült telefonköltségem.
4. nap délben
Újra hívtak, a vezető elbírálta az ügyemet és mehetek a budaörsi áruházba, kibontanak egy meglévő csomagolást és kivehetjük a számunkra kellő alkatrészeket! Jé és ez nem ment volna hamarabb, rögtön az elején? No mindegy, elmentünk. A vevőszolgálaton még az 5000 forintot is odaadták benzinköltségre készpénzben!!! Kedvesek voltak és aranyosak.
Mi a tanulság? Több is!
- A telefonos vevőszolgálatossal végig normálisan, személyeskedéstől mentesen, de kellő határozottsággal beszéltem. Egész nap ugyanazt kértem kapcsolni, ha más vette fel. Elég volt nyomásként a napi nyolc hívás! Egy valamit kellett tudnia: engem nem fog klisékkel lerázni, amíg nem oldódik meg a problémám.
- Nem hangzott el egyszer sem, hogy nem megyek többet vásárolni hozzájuk, mert ez nem hatja meg őket, ezt mindennap hallják. Amúgy is, miért érdekelné? Hónap végén ugyanannyit kap, akkor is, ha tíz vásárló lelécel és akkor is, ha jön.
- Emberi hang azonban megkülönböztet mindig. Amúgy is, ő semmit nem tett a hiba kialakulásában és az is egy hülyeség, hogy ő a céget képviseli ezért nyugodtam megengedhetjük, hogy elküldjük a francba. A túloldalon is egy ember van! Ha elvárjuk, hogy érdemben segítsen, akkor ne alázzuk porig.
- Számoltam előre a hangfelvétellel. Azért is beszéltem többször és sokat, hogy szert tegyek olyan információkra, amik a hatóságok előtt bizonyítékként szolgálhatnak. Ebből több is akadt. Nem voltam körmönfont, ezeknél a pontoknál mindig felhívtam a figyelmét a vevőszolgálatosnak. Nem vele akartam kicseszni,(amúgy egy nagyon normális férfi volt, sajnáltam őt, hogy egy ilyen helyzetben találkozott velem) és amúgy is ami hülyeségeket mondott, azt feljebbvaló kollégái üzentették meg rajta keresztül.
- Ne feledjük fogyasztóként, a kártérítés jár, de csak a számlával igazolt, bizonyíthatóan a káreset miatt felmerülő költségekre. Ezt mindig említsük meg. Ez tényleg egy olyan jog, ami megillet, de nagyon kevesen használják! Ebben is maradjunk tárgyilagosak! A konyhában egy kávéfőző felrobbanása után ne akarjuk a házunk külső szigetelését is kifizettetni. Sokkal fenyegetőbb a reális költségek felvázolása, mint a jogtalan vagdalkozás. Utóbbi nevetségessé tesz.
- Aki nálam többet bukott a dolgon az a Whirlpool. Nem igazán a rugalmatlan és segíteni nem akaró magtartásuk miatt, hanem mert megpróbáltak meggyőzni, hogy nem garanciális a termék! Gratulálok nekik ehhez a remek terméktámogatási politikához!
Üdvözlettel:
K.S.
CID.. 2017.06.02. 16:35:22
PITTA 2017.06.02. 16:43:27
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.02. 16:53:29
Bankotsu Mester 2017.06.02. 17:21:25
A nyitóképről azt hittem Pindúr Pandúrnak beöltözve verted szét az éppen bentlévő IKEA-s kollége fejét :D
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.02. 17:22:29
Ha a következő két nap nem rondít bele valaki, akkor ez lesz a hét kommentje.
PITTA 2017.06.02. 17:33:21
.Manyecska 2017.06.02. 18:11:06
➊ 2017.06.02. 18:38:28
Bendeguz2017 2017.06.02. 19:36:28
_panni_ 2017.06.02. 20:06:08
Cycmen 2017.06.03. 08:25:40
Ezt miért nem tudja mindenki? Kevesebb lenne az "elküldtek anyámba a boltban" poszt!
Cycmen 2017.06.03. 08:38:02
Főzés közben korpátlanít is!
Cycmen 2017.06.03. 10:35:55
kovasany 2017.06.03. 10:41:27
kovasany 2017.06.03. 10:48:11
.Manyecska 2017.06.03. 10:53:56
kovasany 2017.06.03. 10:54:00
Cycmen 2017.06.03. 11:08:21
nemma 2017.06.03. 12:20:10
"Ha jön a nav, bekapcsolva 10Nm-t csökkent az ingatlan alapterültén a nagy vákum miatt... "
Minding tanul az ember, most már tudom, hogy a terület mértékegysége a Newtonméter (Nm)
:)
CID.. 2017.06.03. 12:39:43
@kovasany: Így érthető miért drágább, de az azért nekem furcsa, hogy többe kerül a szagelszívó, mint a villanyrezsó:D
Persze ti tudjátok, a ti pénzetek;)
@nemma: :D
Cycmen 2017.06.03. 13:22:26
Pitta gettógimiben végzett gördeszka-grafitti szakon!
Az a baj, hogy nekem sem tűnt fel amíg meg nem említetted, monnyakle én is!
Répázó 2017.06.03. 13:33:14
melaena 2017.06.03. 16:14:58
No, ez a kisebb ugyfelszolgalatoknal mukodhet.
Ahol egyszerre 15-50 ember fogadja a hivasokat,es vannak varakozok, (vagyis ahogy lerak egyet,rogton csorog a kovetkezo) ott ez teljesen kizart.
melaena 2017.06.03. 16:20:15
Ezzel nem ertek egyet.
tegyuk fel,hogy a vizvezetekszerelo elkur valamit,visszajon,megcsinalja ingyen,majd megadja a komuves szamat,hogy o ingyen levakolja neked az ujra kivesett reszeket.
Ha elkuld a komuves a francba,akkor ra haragszol ?
Teljesen felesleges volt teged a Whirlpoolhoz iranyitani.
Ezt nekik kellett volna egymas kozott lerendezni.
Max. akkor lett volna ertelme,ha odaszol az Ikea,es mar varjak a hivasodat.
melaena 2017.06.03. 16:25:36
2040-ben,ha lesz mar szerkesztes a blog.hu-n,akkor ez a 3 comment belefer majd 1-2be is.
.Manyecska 2017.06.03. 17:13:49
Dezsike 2017.06.03. 18:15:45
Cycmen 2017.06.04. 09:45:41
Amíg agyag van, köcsög is lesz! (régi népi bölcsesség)
Matteo79 2017.06.04. 10:41:53
RonIQa 2017.06.04. 13:47:48
RonIQa 2017.06.04. 14:01:29
RonIQa 2017.06.04. 14:20:02
Cycmen 2017.06.04. 15:02:30
Természetesen te jogászként ettől bármikor eltérhetsz!
2017.06.04. 15:27:23
CID.. 2017.06.04. 16:07:11
Egészség világ 2017.06.04. 20:40:14
kovasany 2017.06.04. 21:06:08
kovasany 2017.06.04. 21:08:57
kovasany 2017.06.04. 21:12:11
kovasany 2017.06.04. 21:14:09
Répázó 2017.06.04. 21:52:31
Cycmen 2017.06.05. 12:08:25
Nosza kapj be párat és talán alkalmas leszel valami normális munkára!
Xezs1 2017.06.05. 19:50:20
.Manyecska 2017.06.06. 05:44:30
melaena 2017.06.06. 06:04:48
95-98 %-ban tilos barkit nev szerint kapcsolni. vezetot pedig 99.9% . az az elvaras,h minden hivast ugy dokumentalj az ugyfel szerzodesen,hogy a kovetekezo munkatarsnak ne kelljen elolrol meghallgatnia a storyt. ez altalaban nem szokott osszejonni,de papiron jol hangzik :D
- jo napot kivanok! reggel mar jeleztem,h szivarog a gaz
-kivel beszelt ?
- toth istvan
- jaaa,a pisti mar vegzett. elment szabira. ket het mulva szoljon vissza
:D
PITTA 2017.06.06. 11:35:34
Dikusz 2017.06.06. 11:43:19
Xezs1 2017.06.15. 17:14:52