Tékozló Homár

Váratlan ajándék: gyógyszerkönyvi minőségű szivacs

2017.06.27. 10:17 | Homár Hilda | 25 komment

 fe_nyke_p-0005.jpg

Gyógyteákat nemcsak patikában és bioboltokban vagy drogériákban kapni, hanem piacon, 100 forintos shopban, sőt, akár a sarki kisboltban is. Ennek megfelelően a termékek minősége is széles skálán mozog. Kamillatea néven pl. vehet az ember szép, nagyfejű kamillavirágzattal kitömött zacskótól kezdve a faágacskákkal dúsított törmelékig  mindent. Nekem eddig egy dolog tűnt biztosnak: a "gyógyszerkönyi minőség" azért garancia arra, ami a csomagolásban bújik. Hát nem. Ilyen esetben egyébként simán vissza lehet vinni a boltba, vagy írni a gyártóak.

Tisztelt Tékozló Homár!

A Herbária jó minőségű hazai termékei a kedvenceim közé tartoznak, tehát nem áll érdekemben az ismert cég jó hírnevét lerombolni, szimpla fogyasztóként ért a meglepetés.

Nos, a minap szerettem volna egy jó csalánlevél forrázatot meginni. Amint a szűrőbe szórtam ki a csalánt a gyógytea tasakjából, valami oda nem illőt fedeztem fel. Első pillantásra egy másik növény termésének tűnt, de amint kikotortam és közelebbről szemügyre vettem, csak akkor láttam jobban, hogy egy szivacsdarabka az.

fe_nyke_p-0011.jpg

Nem gondolom, hogy egészséges lenne a szivacsdarabkát is leforrázni és megiszogatni, pedig a tasakra nagybetűkkel rá is nyomtatták, hogy "GYÓGYSZERKÖNYVI MINŐSÉG", amibe egy tápláléknak nem nevezhető anyag sehogyan sem illik bele. A megbontott tasakot és a talált szivacsdarabkát félretettem. Nem néztem meg, hogy vajon található-e még benne több is.  

Tisztelettel:

foltmacska

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2017.06.27. 10:24:57

"A megbontott tasakot és a talált szivacsdarabkát félretettem. Nem néztem meg, hogy vajon található-e még benne több is. "

Akkor most mi van??? Félre van téve, oszt kész???
1. vidd vissza, ha annyira "elégtételt" akarsz.
2. szedd ki belőle a szivacsot és használd nyugodtan a csalántot.

örülök, hogy segíthettem.

Sáros Hilda 2017.06.27. 10:26:45

A szivacs azért van benne mert az szívja fel az esetlegesen kioldódó káros anyagokat. (amik pl a talajvízből, vagy a levegőből kerülnek a csalánba)

rarabel 2017.06.27. 10:33:49

A gyógyszerkönyvben is van szivacs.
A tengerben is.
És még Spongya Bob is jöhet.
Na, spongyát rá.

.Manyecska 2017.06.27. 10:35:24

Szóval akkor kitörölheted vele a feneked...?

KaTe 2017.06.27. 11:22:09

Úgy se issza meg, hanem szűri, akkor meg nem mindegy? Ennél sokkal durvább dolgokat eszik/iszik meg naponta az ember, amikről nem is tud, vagy nem akar tudni...

Dr. Archivum Pál 2017.06.27. 11:39:59

Nem tudom, hogy jelen esetben egy apró szivacsdarabka milyen káros hatással lett volna a fogyasztóra. Egyáltalán a probléma posztolását nem értem. De segond! Terézágyú már az első hozzászólásban megoldotta a keleti-kérdéset!

Darth Revan 2017.06.27. 11:41:22

vidd vissza a boltbe, kuldj levelet a gyartonak. vagy valami.

Dr. Archivum Pál 2017.06.27. 11:43:39

@stakeholder Manyecs: A csalánnal, a szivaccsal, a csalános zacskóval, jelen posztal? Kéretik egyértelműen fogalmazni, mert még ma csak egy kávét ittam.

Tehetséges ugandai buzi 2017.06.27. 11:44:35

Mexikóban meg ötcentis cserebogárpajor van a tequilában. Az ízén nem rontott. Tudom, mert megkóstoltam. Meg két napja írták a Zindexen, hogy valami hülye kanadai klubban egy igazi, emberi amputált lábujj van a piában és úgy isszák meg húzóra.

Dr. Archivum Pál 2017.06.27. 11:45:55

@Kutyahoroszkóp: És még sok mással is! Pölö kemtrél segítségével. Éberség elvtársak, éberség!

SZIGMA 2017.06.27. 14:09:25

A szivacs elnyeli az ütés erejét,ha rádobod az üvegasztalra a zacskót, amikor műemléki környezetben a kis faszenesen forrázod a kamillavirágzatot. Később a teát beteheted a hüttőbe.

ON:a zacskót a szivaccsal együtt egy kísérőlevéllel elküldeném a gyártónak.Vagy kárpótolnak vagy nem, vagy elismerik vagy nem, de legalább tuti körülnéznek a gyártás vagy a beszállító háza táján és talán mással már nem történik meg.

rarabel 2017.06.27. 14:15:35

@Kutyahoroszkóp: a kemtrélről, a belénk ültetett csipről, a fluorozott ivóvízről nem is beszélve.
Meg az atom.

Nick-son 2017.06.27. 14:16:10

Akkor most mutassatok egy üzletágat amiben még soha nem volt és nem is lehet hiba. Hát belekerült egy szivacs darab, ejnye. Vége a világnak. Micsoda veszélyek leselkednek a gyanútlan fogyasztóra. Hívjuk össze sürgősséggel az országgyűlést, izoláljanak mindenkit aki érintkezésbe léphetett a termékkel.

Itt ahol lakom patak parton annyi csalán van amennyit nem akarsz, szépen leszeded aztán az olyan minőségű lesz amilyennek megálmodod. Nem kell hozzá gyógyszerkönyv se.

Ja... hát persze azzal dolgozni kell, úgy már nem kell.

Bendeguz.. 2017.06.27. 14:39:01

"A Herbária jó minőségű hazai termékei a kedvenceim közé tartoznak, tehát nem áll érdekemben az ismert cég jó hírnevét lerombolni"

Akkor miert egybol a Homarra irsz b+? Miert nem a cegnek?

.Manyecska 2017.06.27. 14:40:05

@Nick-son: patakparti csalánt a kutyák hugyozzák le igaz legalább szivacs nincs benne:D!
sosem felejtem el amikor nagyapám biciklijéről-férfivázas- bedőltem a kanyarban a csalánosba..nyolc éves voltam..épp a kukoricaföldre tartottam egy kis takarmánykukoricáért az esti tábortűzhöz..:P a telkünkön..volt amikor a csősz kergetett mert elcsórtam egy igazi tököt!!:DD

zsibizsebe 2017.06.27. 14:51:10

@Nick-son: Hát a csalánteát reggel éhgyomorra köll ám inni ébredés után, hogy hatékony legyen... biztos, hogy jó lenne, ha a sok fogyasztó hajnalban pizsamában (ilyen melegben anélkül) ott kolbászolna neked a kecó mellett a patakparton, és sikoltozva gyűjtené be az adagot?
Az én patakpartom maradjon csendes hajnalban, inkább kézfeltartással támogatom a gyógyszarkönyvi minőséget!!!!

CID.. 2017.06.27. 15:44:45

Nem kell bántani a posztolót, elég baj az neki, hogy csalánteát iszik :D

uns97 2017.06.27. 15:54:24

@8cadik crazy one a vannabí pank: egyre több az ilyen... mármint a gyönge poszt. A jót már nagyítóval kell keresni, heti 1 ha elfogadható talán.

Nick-son 2017.06.27. 16:49:27

@zsibizsebe: úgy tudtam előbb megszárítják aztán főzik, ha embernek lesz, de lehet változnak az idők.

Én nem bánom ki sikoltozik az árokparton, a lényeg hogy meztelen legyen. A vízügynek kellene rendben tartania, de az elmúlt 5 évben még nem láttam őket... egy részét megcsinálom, de irdatlan munka kézzel, meg akáccal is tele van.

Minden hülyeség divatba jön már... nemrég kitalálták hogy a parlagfű nem is rossz, hanem jó, csak nem beszívni, hanem enni kell. Hát megkóstoltam. Tudjátok milyen az íze?

zizi77 2017.06.27. 17:53:12

A múltkor egy zacskós salátában szárított bogarat találtam. Előtte mennyit ehettem meg, amit nem vettem észre?
A munkahelyi menzán a régi csapat cifrább dolgokat is "hagyott" a kajánkban. Ezt kár volt postolni.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.27. 18:55:11

A Herbária töltő gépsorai állnak, mert egy kulcsfontosságú egységből kiesett egy apró szivacsdarab. Megrendelték már Kínából, de 3 hét, míg ideér. Mivel csak gyógyszerkönyvi minőségűvel lehet pótolni, kérik a becsületes megtalálót, hogy egymillió forint megtalálói díj ellenében szolgáltassa vissza a kiesett darabot.

spulni 2017.06.27. 19:11:12

Legalább tudja, hogy néha takarítják a gépsorokat, onnan a szivacs. Ennek igazán örülhetne. :)

zsibizsebe 2017.06.28. 05:51:27

@Nick-son: Á nem, a Nagy Mindenttudó könyv szerint a friss hajtások a legegészségesebbek, csak forrázni azt köll, mert különben gonosz dolgokat művel a torokkal :D Nem mellesleg főzeléket is lehet belőle gyártani sok fokhagymával, na az az, amit én egyszer próbáltam ki, de innentől inkább maradok a töknél. Még az is jobb.
A sok hülyeséggel az a baj, hogy nem mi forgalmazzuk. Ha a goji bogyó meg a chia mag így divatba jött, holnaptól árulhatnánk szárított papsajt-magot, legalább nekünk lenne belőle zsé... Egy kis csini marketing, és jöhet a tengerparti nyaralás (álmodnék még... addig marad a patakpart :D )

@stakeholder Manyecs: Jajj, azok a régi osztálykirándulások... mikor az ofő vakarta a fejét, hogy egy klozettben miért is látszik nyolc láb (pedig nem voltunk pókok... :D )

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.04. 23:53:15

@zsibizsebe: azt az osztálykirándulóst kifejthetnéd, nekem is voltak érdekes esetek, de a tiédet szívesen elolvasnám...
süti beállítások módosítása