A helyszíni körülmények ismerete nélkül persze nehéz bármit is mondani az alábbi panasz jogosságáról, de valószínűleg nem egyedi problémát feszeget olvasónk. Falun meg ugye nem úgy megy az, hogy akkor holnaptól a másik boltba járok.
Üdvözletem!
Egy kis faluban élek. Az egyetlen (kivéve a drága maszek) helyi COOP bolt ajtajára ki van írva, hogy a pénztárnál kell hagyni a táskákat. Ez szép és jó, de a pénztár a bejárati ajtó mellet van. Ha én ott hagyom a táskám, könnyen lába kélhet. Mivel kisgyerekes vagyok, így érthető módon a babatáskát kell ott hagynom. Értékmegőrző, természetesen nincs. A boltban kamera sincs, az esetleges lopásokat figyelve és érzékelő sincs, ami csipogna, ha valaki lopna kifelé menet.
A másik dolog, hogy babakocsival nem lehet bemenni a boltba. Ennek több oka is van:
1. a fenti kiírás szerint a babkocsit sem lehet betolni - már szóltak miatta
2. nem akadálymentesített a bolt bejárata sem - egy kerekesszékes sem tudna bemenni, erről, a bolt előtti lépcső és 2 db küszöb gondoskodik
3. a polcok között el sem férni a babakocsival, mert a még zsugorfóliában lévő PET palackos termékeket a polcok lábaihoz rakják.ERGO. Fogom az öthónaposomat, meg a pénztárcámat és bemegyek a boltba. Mivel táskát nem vihetek be, ezért a kosárba gyűjtögetem az árut, és közben izgulok, hogy minden értékem és a babakocsi is meglegyen mire kiérek. Fizetek a boltban, és ami belefér a kezembe, meg a babámat kiviszem a babakocsihoz. Majd, vagy visszamegyek a többi áruért, vagy izgulok, hogy mire kiérek meglegyen minden, amit vásároltam, vagy csak azt veszem meg, ami a kezembe elfér.....
Ha nem megyek oda boltba, akkor csak az autó marad, a 40 fokban, kisbabával, a 10 km-re lévő boltig. Ilyen esetben mit lehet tenni?
Előre is köszönöm!
Tisztelettel:
Csilla
Kedves Csilla!
Az adott ügy nem kifejezetten fogyasztóvédelmi kérdés, így csak a következőt tudjuk mondani:
Kifejezett jogi rendelkezésbe az ilyen jellegű tiltás nem ütközik. Ennek ellenére ez a kereskedői magatartás etikailag erősen kifogásolható, ha mindenféle értelmes indokot nélkülöz. A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény vonatkozó rendelkezése szerint az üzlet ilyen tevékenysége esetén a vásárló a vásárlók könyvébe tehet panaszt. A vásárlók könyvét az üzletben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen kell elhelyezni. A panaszt a vállalkozás köteles 30 napon belül írásban és érdemben megválaszolni, így érdemes megpróbálni, hátha megoldódik a probléma, de minimum a kereskedő megjelölheti azokat az okokat, amelyek miatt ilyen előírást alkalmaz.
Az utolsó 100 komment: