Tékozló Homár

Törvényes út, ha végigmegyek rajtad én

2017.07.03. 09:19 | Homár Hilda | 133 komment

screenshot_2017-06-13_13_03_51.png

Betti beleesett egy az utcán kikötött, de majd egy éven keresztül nem mozdított bicajba. Először csak szemezett vele, később szerelmes levelet tűzött rá, hátha eladja a gazdája, végül aztán, amikor semmi reakció nem jött rá jó ideje, megpróbálta a hivatalos úton megszerezni. Jó ötletnek tűnt. Eléggé valószínű, hogy ha Betti egy szót sem szól, a bringa még most is az utcán hervadozik. Így viszont, hogy jelezte, az önkormányzat Rendészeti Igazgatósága foganatosításba kezdett, aminek eredményeképpen Bettinek egy ordas nagy coki jutott, mert - ha jól értjük, mivel fizikailag nem ő vitte be a kerékpárt - innentől kezdve "nem tekinthető találónak".

Kedves Homár!

Alább csatolom levelezésemet, amelyet VII. kerület hivatali ügyintézőivel folytattam egy magára hagyott kerékpár örökbefogadásának céljából. Talán mondanom sem kell, hogy ennek sem lett happy end a vége:(

Már közel egy éve jártam el egy bringaparkolóban lelakatolt, elhagyatott kerékpár mellett, mikor végre meguntam az ácsingózást, és a törvényes utat választva e-mailben megkerestem a közterület felügyeletét ellátó szervet kérésemmel. Fényképekkel alátámasztva szívhez szóló sorokat fogalmaztam a kerékpár állapotáról, és hogy szívesen örökbe fogadnám, ha van rá bármilyen mód. 

3_1.jpg

2_1_1.jpg

1_1_1.jpg

Utólag bölcs kapitány: többre mentem volna, ha célom elérése érdekében a sarki kocsmában próbálkozom vállalkozó kedvű, erővágóval dolgozó emberek beszervezésével.

Üdv,

Betti

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2017.07.03. 11:54:21

@Sáros Hilda: Ebben meg az a szép, hogy ha egy régi roncson rajta van a rendszám, az alapján könnyebb megtalálni a tulajt. De akkor nem keresik, mert rajta van a rendszám. Ha nincs rajta, akkor már nehezebb megtalálni a tulajt, mert nincs látható hatósági jelzés. Valahogy fel kell nyitni a motorháztetőt, hogy hozzáférj az alvázszámhoz, motorszámhoz. De az már kissé bonyolultabb.

Oximoron, bakker.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.07.03. 11:59:10

@Permetező: el tudod birtokolni cirka 15 év alatt. Megéri...

Darth Revan 2017.07.03. 12:07:25

@cmx85s:

ertelmetlen ez a vita. te a valosag es a racionalitas ellen veszed fel a harcot.

Mar a romai jogban is benne volt, hogy a talalt targy a megtalalot illeti.

cmx85s 2017.07.03. 12:10:04

@Darth Revan: meg ló is lehetett szenátor.

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 12:14:24

@Sáros Hilda: @Tehetséges ugandai buzi: Nem a rendszám számít, hanem a műszaki érvényessége. Ha érvényes, akkor jó, ha nem, akkor elszállíthatják (15 napon túl), ha nincs rajta rendszám, akkor pedig mivel nem állapítható meg a műszaki, ezért úgy kell tekinteni, hogy nincs.

cmx85s 2017.07.03. 12:15:10

@Permetező: a PTK szerint kiraksz az ajtóra egy cetlit, hogy megvennéd, egy évet vársz, és ha nem jelentkezik a tulaj, akkor a Tiéd lehet. Sima ügy, a tulaj meg a törvényhozóval együtt bekaphatja.

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 12:15:46

@Darth Revan: "Mar a romai jogban is benne volt, hogy a talalt targy a megtalalot illeti. "

De megtalálni csak egy elvesztett tárgyat lehet. Ami meg szabályosan le van zárva egy biciklitárolóban, azt nem valószínű, hogy elvesztették!

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 12:19:43

@metal: Azért ez nem ennyire egyértelmű, mert especiel az ellenkezőjére már volt példa a világtörténelemben: valaki úgy akart megszabadulni az autójától, hogy berakta egy fizetős parkolóba, majd soha nem ment vissza érte.

cmx85s 2017.07.03. 12:21:14

@metal: így van, de ezt hiába magyarázod olyanoknak, akik a posztolóhoz hasonlóan gondolkodnak: hűűű, be kafa cucc ez, hogyan is lehetne megszerezni?

Sáros Hilda 2017.07.03. 12:25:40

@Darth Revan: "a talalt targy a megtalalot illeti."

Baszki.. el kerékpár tárolóban lelakatolt bringa nehogy már talált tárgy legyen. Senkinek semmi köze hogy a tulaj mikor járt vele, vagy mi a szándéka. Az övé. Ha akarja ott tartja évekig és nem használja.

Sáros Hilda 2017.07.03. 12:26:52

@metal: Én úgy tudom a rendszám számít. De mindjárt utána nézek.

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 12:30:18

@Sáros Hilda: Feltételezem, te is láttál már magára hagyott roncsautót, ami szabályosan parkol. Csak már az alváza leszakadt, az ablakait kitörték, stb. Ennek mintájára képzeld el, hogy otthagynak egy kerékpárt a tárolóban. A kereke leereszt, a lánca rozsdás lesz, az esőtől szétázik a nyereg, stb.

Azt már kitárgyaltuk, hogy magára hagyott kocsit elszállíthatnak. Akkor miért ne lehetne ugyanezt megtenni egy láthatóan magára hagyott kerékpárral is?

Darth Revan 2017.07.03. 12:31:22

@Sáros Hilda:

otthon, a negy fal kozott azt csinal vele, amit akar.

Sáros Hilda 2017.07.03. 12:37:28

@Darth Revan: Akkor szerinted egy kerékpár tárolóban lelakatolva lévő bringára bárki mondhatja hogy találta, és az övé?

Darth Revan 2017.07.03. 12:44:41

ha ott all egy eve, akkor minden tovabbi nelkul, igen. bejelenti a jegyzonel, torvenyesen jar el, egy szavunk nem lehet.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.03. 12:49:15

Kétmilliárdot kell örökbefogadni, mint a farkasflóri, vagy kéccázmilliárdot, mint a tarsoly, akkor érinthetetlen vagy.

.Manyecska 2017.07.03. 12:54:03

Azt írja nyár óta, tehát télen is ott volt már.. a képet elnézve max.három hónapja állhat ott.
Hacsak nem álltál ott egy ernyővel. Vagy rozsdamaróval. Nemár egész télen ott állt...gumija se lapos. annyira..
EZ senkinek nem tűnik fel?:)

Sáros Hilda 2017.07.03. 12:54:11

@Darth Revan: És hogyan bizonyítod hogy egy éve ott áll? Bemondásra?

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 12:58:47

@Sáros Hilda: Ránézésre látszani fog rajta némi viharkár, ha egy éve ott áll.

.Manyecska 2017.07.03. 13:02:44

najó a gumija tényleg fullra leeresztve..

Darth Revan 2017.07.03. 13:04:01

@Sáros Hilda:
igen, bemondasra.

azutan meg nem lesz rogton a tied, hiszen a bejelentestol szamitott 3 honap utan kapod csak meg a jegyzotol a gazdatlan holmit, ezen do alatt, ha a jogos tulajdonos jelentkezik, termeszetesen nem veszik el a tulajdona.

.Manyecska 2017.07.03. 13:04:05

@Zsidófalvi Zsidó: se egy sárnyom, se egy kutya nem vizelte le, se rozsda....onnan tudom mert nálunk is áll egy kb. fél éve én is szemezek vele a kosár pont jó lenne :P meg jó kis gép! Gondoltam kiírok rá cetlit vigye el mert rossz vége lesz /:P/

Sáros Hilda 2017.07.03. 13:06:07

@Darth Revan: Tehát ha valami ott áll mondjuk hónapja.. te behazudod, hogy az már 1 éve ott áll, akkor 3 hónap múlva a tiéd lesz ha addig nem viszi el a tulajdonosa.
És szerinted ez így rendben is van..

Kutyahoroszkóp 2017.07.03. 13:12:59

@Sáros Hilda: "egyszerű: az adott hivataloon belül odaadják majd vkinek. ennyi." Vagy ő, vagy más. Messze türelmes és korrekt a Bettina eb az átlagmorálú szarlényekhez képest. Tényleg legszebb példa, mikor a jogkövető állampolgár egyben bamba birkának is bizonyul egyben, mert a kontextus bizony azzá teszi. Én sem szeretem az ilyet és nem lehet érv az elején említett mindenféle morális alásüllyedésekre, de tényleg van ilyen szitu, mikor te magad játszol magad ellen, te magad játszod egy másik embertárs kezére a kiszemelt célt, CSAK MERT JOKÖVETŐ GENYA VAGY. Kevés szebb van ennél komolyanenter. Borús időben írta mezt. Szóval ez az egésznek a cslényegeu, dobrevicse.

Darth Revan 2017.07.03. 13:15:25

tobb, mint 2 ezer eve igy szol a torvenyi szabalyozas es megsem omlott ossze a civilizacionk.

nem azert okes a dolog, mert 2000 eve is igy volt, hanem mert 2000 ev alatt a rendszer bizonyitattan mukodik -> nem tomeges problema, hogy embereket tomegesen megfosztanak a tulajdonuktol talalt targykent hivatkozva ra.

.Manyecska 2017.07.03. 13:22:27

@Darth Revan: nagyapám katonatiszt volt a vh-ban tudna mesélni!/még él../ pl.mindenki oda költözött be ahol érte... legalábbis a szemfülesebbek..:D

.Manyecska 2017.07.03. 13:24:30

@Darth Revan: vh -világháború..mielőtt mást értenétek:D@Kutyahoroszkóp: te tucc biciklizni ,és miért nem...? a párom még cigizni is tud de úgy hogy mindkét kezével fogja a kormányt..éjjel érdekes látvány ahogy fellángol a sötétben először amikor láttam mer mellette tekertem a röhögéstől fának csapódtam majdnem.

cmx85s 2017.07.03. 13:27:54

@Darth Revan: de ha veled történik, akkor fel vagy háborodva és jogosan.

Darth Revan 2017.07.03. 13:39:10

@cmx85s:

Nem. Ket okbol nem:
nem hagyom szana-szejjel a dolgaimat
ha meg igen, akkor igy jartam.

Permetező 2017.07.03. 13:44:58

@cmx85s: hmm... fene sem gondolta volna, ennek utananezek kosz!

cmx85s 2017.07.03. 13:52:08

@Permetező: ha sikerrel jársz, szólj, van a Rózsadombon egy villa, amire már rég fenem a fogam

cmx85s 2017.07.03. 13:53:40

@Darth Revan: ismét megkérdem, hogy szerinted egy kerékpártárolóhoz kötözött bringa szana-széjjel hagyott cucc?

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 13:58:55

@cmx85s: A törvény nem tesz különbséget hely és hely közt. Ismételten rámutatok, hogy a szabályosan parkoló, de magára hagyott kocsi is elszállítható. Ilyen alapon az is tök mindegy, hogy egy bokor mellett, vagy egy biciklitárolóban hagyod magára a kerékpárod. Magára hagyhatod a Nemzeti Bank páncéltermében is. Nem a hely a lényeg, hanem a magára hagyás.

.Manyecska 2017.07.03. 13:59:44

Kikötözött pasit is el lehet tulajdonítani? Vagy elég ha rágyújtom a lakást amire kötök biztosítást ofkorz...?

Tehetséges ugandai buzi 2017.07.03. 14:01:38

@stakeholder Manyecs: Ha rágyújtod a kikötözött pasira a lakást, attól még nem lesz belőle TÜZES SZERETŐ...

:-D

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:09:18

@Darth Revan: Akkor a te meglátásod szerint ha valaki csak az utcán tudja tárolni a bringáját, és mondjuk pár hónapig nem használja, akkor ő ezzel lemond a tulajdonáról, és aki akarja elviheti? (mivel az 1 év bemondásra megy, + 3 hóna türelmi idő, így 4 hóna alatt simán megszerezhető)

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:11:37

@Sáros Hilda:
Senki nem tarol honapokig ugyanazon a ponton egy Puch bringat, kulteren.

Valszeg az tortent,hogy elindult a tulaj bringaval bulizni ,es ugy bebaszott,h elfelejtette hova kototte ki.
Az is lehet,h volt egy hibas emeleke a kotes helyerol,de mivel ott nem talalta,elkonyvelte lopottnak.

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 14:13:20

@Sáros Hilda: Nem mond le róla, de ha valaki rendszeresen elmegy a bringája mellett, úgy, hogy pld. télen nem használja, akkor csak észvereszi rajta a rátűzött megvételi ajánlatot. Ha begyűjtik a roncsnak kinéző kerékpárt, akkor elmegy a jegyzőhöz és panaszt tesz (az értéke nem haladja meg a szabálysértési küszöböt), tehát pont oda megy panszt tenni, ahol rögtön tudják neki mondani, hogy hozzájuk vitte be valaki. Az öné? Igen. Hazaviszi? Igen. Problem solved.

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:13:21

Egyebkent a jofogason mar 10-20 ezertol vannak ilyen bringak.
30-40-ert mar egesz kulturalt allapotu,felszereltsegu.
Szerintem egyszerubb venni egyet,mint visszaszerezni az onkoritol.
valszeg mar valamelyiknek a gyereke hajtja.

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:16:06

@Szaftos Fing: Miért ne tarthatna? Tiltja valami törvény?

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:19:23

Mert szetrohad a picsaba.
A jozan esz tiltja, nem torveny.

Bar abbol neked nem sok van.
allandoan versenyeztek terezagyuval a "homar legidegesitobb balfasza" cimert.

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 14:22:19

Szerintem rohadtul elmegyünk a sok értetlenkedés miatt a poszt eredeti kérdésétől.

Abszolút nem a találás útján történő tulajdonszerzésnek a PTK-ban tökéletesen szabályzot kérdését kéne vitatnotok, hanem a közterület-felügyelők eljárását. Azt, hogy úgy vitték be leadni a lány bejelentése alapján a cangát, hogy ő, a bejelentő teljesen kimaradt a sztoriból, pedig eredetileg ő jelentette be. Így viszont hoppon maradt, mert nem tud jogot formálni a találás útján szerzett cangára, amit amúgy ő jelentett be. Az igazi kérdés ez.

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:26:30

@Szaftos Fing: Elárulok valamit.. 2017 van.. bővel túl vagyunk azon hogy egy bringa 4-5 hónap alatt szétrohadjon az utcán.
Ha meg a kedves tulaj hónapokig az utcán akarja tárolni (jogosan, kerékpár tárolóban, lelakatolva) akkor minden elbitorlás fenyegetése nélkül, akkor hadd tehesse meg. És ne kelljen attól félnie hogy egy magadfajta kis pöcs megpróbálja tőle elvenni a tulajdonát.

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:32:26

@Sáros Hilda:
Meg mindig nem sikerult felfogni,hogy nem a torvenyt akarjuk megvitatni,hanem azt,hogy az onkorisok le akarjak nyulni a megtalalo elol ?

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:33:47

@Szaftos Fing: De senki sem nyúlhatja le.. nincs ilyen... ugyan olyan mintha egy parkolóban álló kocsit akarnának lenyúlni, csak mert valaki nem használta x hónapig...

.Manyecska 2017.07.03. 14:36:39

Ja, bammeg, nekem is az tetszik hogy rácsaptak mint gyöngytyúk a takonyra!!!

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 14:36:53

@Sáros Hilda: Törvény engedi meg, hogy találás útján tulajdont szerezz. Ha te nem ismered ezt a törvényt, attól az még rád is ugyanúgy vonatkozik. Ha te kinthagyod hónapokig a cangád, akkor ne csodálkozz, ha valaki megtalálja magának. Írva vagyon a PTK-ban. Ne velünk vitatkozz erről. Ha gondod van a jogszabállyal, fordulj a Bolondok Házához, Kossuth tér, 1-3. Kérd meg a képviselődet, hogy ez neked nem tetszik, változtassák meg.

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 14:42:08

@Sáros Hilda: Akár hiszed, akár nem, kocsit is lehet így találni. Semmi nem tiltja. Mondjuk ott könnyebb beazoosítani a tulajt a rendszám alapján. Először ugyanis neked, mint találónak mindent meg kell tenned, hogy megtaláld a tulajt. Rendszám alapján könnyű, hatezer nyilvántartásban benne lesz. Felkeresed és megkérdezed tőle, hogy használja-e még a hónapok-évek óta az utcán rozsdásodó roncsot, mert ha nem, te elkérnéd és hobbiból megrestaurálnád. A kerékpár tulaját a rendszám híjján kissé nehezebb megtalálni. Évek óta folyik a vita a kerékpár-azonosítószámról. Ilyen esetekben megkönnyítené a tulaj megtalálását.

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:42:12

@Sáros Hilda:
Eleg lett volna egy egyszeru "nem" is.

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:43:55

@Zsidófalvi Zsidó:
Szerintem nincs olyan nyilvanos adatbazis, amibol ki tudod nezni a rendszamhoz tartozo tulajt.
Autonal is max. annyit tudsz tenni,hogy papircetlit raksz ra.

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:45:41

@Zsidófalvi Zsidó: Megtennéd, hogy belinkeled ezt a törvényt, ami alapján ebben a helyzetben tulajdon lehet szerezni.

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:49:25

@Zsidófalvi Zsidó: Nincs ilyen nyilvános adatbázis, ahol Te rendszám alapján meg tudod keresni az autó tulajdonosát. (még a rendőrség sem adja ki neked csak úgy)

Ha az autón van rendszám, akkor mindenki leszophatja a tulajt, mert bármilyen rozsdatemető is a kocsi, nem lehet el szállítani közterületről. Kicsit olvass utána.
Namármost, ha még a közterület felügyelet sem szállíthatja el a kocsit, akkor szerinted Te tulajdont tudsz szerezni?
Vicces vagy...

Szaftos Fing 2017.07.03. 14:50:33

@Zsidófalvi Zsidó:
Egyebkent jo lenne egy iylen nyilvanos adatbazis.

Szerintem aki ult mar valaha motoron,vagy bringan,annak van legalabb 1 olyan azuto rendszama,amihez egy olyan tulaj tartozik,aki ot halalra,vagy sulyos balesetre itelte .
Nalam az nem enyhito korulmeny,hogy ramhuzza a kormanyt,es a jo reflex meg a szerencse miatt csodaval hataros modon meguszom korhaz nelkul.

Tehetséges ugandai buzi 2017.07.03. 14:51:38

@Szaftos Fing: Van valami adatbázis, amiből 5 db rendszámot mindenki lekérdezhet.

@Sáros Hilda: Már belinkelték a post elején, ott van a beszkennelt válasza a jegyzőnek a hivatkozással. Ez a 2013. évi V. törvény 5:54 paragrafusától kezdve.

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 14:56:05

@Sáros Hilda: Úgy van, ahogy a Buzi úr mondja, a KEKKH oldalán le lehet kérdezni kocsikat.

kekkh.gov.hu/gepjarmuadat-lekerdezo/

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:56:05

@Tehetséges ugandai buzi: "Van valami adatbázis, amiből 5 db rendszámot mindenki lekérdezhet."
Ügyfélkapu.. de ott annyit tudsz meg hogy körözik-e a kocsit, hogy forgalomba van-e (nincs kivonva), talán még annyit hogy van-e rá érvényes biztosítás.. de a tulajdonos adatairól semmit. Azok személyes adatok.

Sáros Hilda 2017.07.03. 14:58:06

@Zsidófalvi Zsidó: És ott szted megkapod az autó tulajdonosának adatait?? Olvasd már el amit belikelsz te nagyonhülye...

Igényelhető adatok
Forgalmi rendszám
Gépjármű gyártmány megnevezése
Gépjármű típusa
Jármű elsődleges színe, színkódja
Forgalomban van-e
A nyilvántartásunkban szereplő kilométeróra állás(ok) és a rögzítés időpontja
Körözés ténye*
(*A gépjármű körözésének tényére vonatkozó adat szolgáltatása a hazai körözési adatok alapján, a jogszabályoknak megfelelő tartalommal történik.)

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 15:02:04

@Sáros Hilda: fővárosi parkolási rendelet:
„51. § (1) Az üzemképtelen járművek közterület-használati hozzájárulás nélkül közterületen - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - nem tárolhatók. A gépjármű üzemben tartója az üzemképtelenné vált járművet saját költségén köteles haladéktalanul eltávolítani a közterületről.

(2) Üzemképtelen gépjárművet közterület-használati hozzájárulás nélkül csak mellékútvonalon és legfeljebb 10 napig szabad tárolni.

Tehát BP-n nem elég a rendszám, műszakinak is lennie kell.

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 15:02:53

@Sáros Hilda: Hm. Valóban nincs itt tulaj. De semmi gond, ezért még nem vagyok hálad hülyébb, he hízelegj. Továbbra is fenntartom, hogy ha egy szemmel láthatóan elhagyott roncsot jelentesz be, akkor majd az önkormányzat lekérdezi hivatalos csatornákon a rendszám alapján a tulajt. Mint bejelentőt, téged majd informálnak az eljárás során, hogy megvan-e a tulaj, vagy nincs, tulajdonjogot formálhatsz-e a talált kocsira vagy sem. Abszolút nem cáfolod meg a PTK tulajdonjog szerzésről szóló bekezdéseit azzal, hogy a KEKKH honlapján történetesen télleg nincs kint a tulaj neve-címe.

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 15:04:20

@Tehetséges ugandai buzi:
"5:54. § [Tulajdonszerzés találással]

(1) Ha valaki feltehetően más tulajdonában álló, elveszett dolgot talál és azt birtokba veszi, megszerzi annak tulajdonjogát, ha arra igényt tart feltéve, hogy"

Tehát még mindig van aki szerint egy biciklitárolóba szabályosan lekötött kerékpárt a tulajdonosa elveszített? Mert megtalálni, csak elvesztett dolgokat lehet!

Sáros Hilda 2017.07.03. 15:04:40

@metal: Üzemképtelen kocsin is lehet műszaki.. és fordítva is igaz... szóval ki dönti el hogy az autó üzemképes-e vagy sem? A közterület felügyelő? Mi alapján? Van hozzá műszaki végzettsége?

Zsidófalvi Zsidó 2017.07.03. 15:11:18

@metal: Jó pár hozzászólással ezelőtt azt is kitárgyaltuk, hogy egy parkoló nem azért van, hogy örökre betárolj oda egy roncsautót. Szerintem ugyanez értelmezhető egy kerékpártárolóra is. Ha te leírod az önkorinak, hogy te már X éve ott látod ezt a cangát, esetleg a jól láthatóan lerohadt állapotát egy fényképpel dokumentálod ÉS egyidejűleg beleírod a bejelentésbe, hogy igényt tartasz rá, mint megtaláló, ha nem sikerül fellelni a tulajt, akkor jó eséllyel igényt formálhatsz rá. Elveszett, vagy magára hagyott. Hagyjuk ott örökre, míg a rozsda lassan el nem pusztítja? Azért ha már van egy jogszabály, ami talán jó ilyen esetre, akkor használjuk.

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 15:15:55

@Sáros Hilda: Most nem találom a pontos jogszabályt, de emlékeim szerint itt a műszakit értik az üzemképtelen dolgon. Mármint a hiányát.

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 15:18:25

@Zsidófalvi Zsidó: Nem értelmezhető ugyan az, mint egy autóra, mert arra vannak jogszabályok.
"Ha te leírod az önkorinak, hogy te már X éve ott látod ezt a cangát"

Reggel, este látod, és ha én napközben elviszem, majd újra ugyan oda visszateszem, akkor te így igényt tarthatsz a bringámra?

Sáros Hilda 2017.07.03. 15:21:23

@metal: Tévedésben vagy. Biztos hogy a rendszámot figyelik.
Egy külsőre pöpec rendszámos autó is lehet üzemképtelen. (pl hiányzó komplett motor, vagy fékrendszer) Illetve egy rozsdatemető is simán beindulhat. Szóval ezt a közterületesek nem tudják eldönteni. Amit néznek az a rendszám. Kicsit feljebb be is linkeltem egy kb fél éves cikket ezzel kapcsolatban.

Kondom Keselyű 2017.07.03. 15:21:38

@metal:
reggel elviszed,majd este visszarakod ra a papirt,es a tobbhonapnyi mocskot. plusz meg a kereket is leereszted minden este :D

Darth Revan 2017.07.03. 15:21:38

@metal:

konkretan nalunk evente ketszer szoktak a gazdatlan bicajokat elszallitani a melygarazsbol. elotte 5-6 hettel cetlit tesznek a bringakra, es ha a tulaj nem jelentkezik levagjak a lakatot es elviszik a bicajt.

.Manyecska 2017.07.03. 15:28:34

@metal: ja, nekem is ez jutott eszembe mi van ha éjszakai műszakban dolgozik pl...vagy ilyesmi.. :DDDDD ..??

Kutyahoroszkóp 2017.07.03. 15:28:57

@Sáros Hilda: ha nem is tiltja, ezek után sápítozni nem illik pölö. Óhatatlanul is a picsa jut eszembe, aki már a második MacBookot hagyta el, amit a pasija vett neki (ottfelejtette Mekiben). Nem kell az ilyenhez sok kommentár.

cmx85s 2017.07.03. 15:29:19

@Darth Revan: akkor ugyanezzel az erővel az általam említett Ferrari is az, az még csak ki sincs kötve

Sáros Hilda 2017.07.03. 15:30:41

@Darth Revan: Ha én 4-5 hónapig nem használom (pl télen), és felé sem nézek akkor tavaszra elviszik a bringámat? Micsoda öröm lehet ott lakni.

.Manyecska 2017.07.03. 15:32:56

@Kutyahoroszkóp: há nekem meg a kézműves nyúl akinek- elmondása szerinte- a kávézó asztaláról lopták el az iratait, telefonját pár mp alatt ....úgy hogy ott ültek.... no comment..

Darth Revan 2017.07.03. 15:42:08

@Sáros Hilda:
mivel nem all korlatlan hely rendelkezesre, szerintem teljesen jogos elvaras, hogy ne ott tarold a kerekparodat, ha nem hasznalod.

@cmx85s:
igen, gond nelkul.

Sáros Hilda 2017.07.03. 15:53:22

@Darth Revan: Nálunk kimondottan kérik hogy a mélygarázsban tárolják a bringákat, ne pedig a folyosón. (mert azért büntet a katasztrófavédelem) De sok hülye mégis inkább a folyosó tartja.

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 15:56:57

@Sáros Hilda: akkor most már kikerestem:

"*b.) Üzemképtelen jármű: üzemképtelennek minősül minden olyan jármű, amely hatósági engedéllyel és jelzéssel nem rendelkezik, és a közúti forgalomban ezek hiányában nem vehet részt. Üzemképtelen az a jármű is, amely sérülése miatt alkalmatlanná vált a közúti közlekedésre."

Ott van benne, hatósági engedéllyel.

@Darth Revan: "konkretan nalunk evente ketszer szoktak a gazdatlan bicajokat elszallitani a melygarazsbol. elotte 5-6 hettel cetlit tesznek a bringakra, es ha a tulaj nem jelentkezik levagjak a lakatot es elviszik a bicajt. "

De gondolom nem elvesztésre, majd megtalálásra hivatkoznak.

Darth Revan 2017.07.03. 16:03:43

@Sáros Hilda: a folyoson tilos barmit is tarolni, ez alap. barki megprobalna nalunk masnap mar nem talalna meg a cuccat.
@metal: arra hivatkozva, hogy nincs tulajdonosa, hiszen nem jelentkezett erte. innentol kezdve meg mindegy, a tulajdonjogot bukta

Kondom Keselyű 2017.07.03. 16:26:17

@Sáros Hilda:
ha te telen egy kulteri,nyilvanos taroloban hagyod a bringad,akkor eleg komoly bajok vannak nalad. egyik bringam lehuzott egy telet az erkelyen. ment is a kukaba tavasszal.

otgorbebogre 2017.07.03. 16:55:17

Ket eve szallagszakadas mutet, mankoval kellett jarnom ket honapig. Valaki kozben szepen elvitte a garazsban lelancolva tarolt biciklimet (kozos garazs). Nagy valoszinuseggel a haz gondnoksag vagy valamelyik lako. hat remelem megtalalja az a sok minden jokivansag amit kivantam az illetonek.

otgorbebogre 2017.07.03. 17:05:31

@Zsidófalvi Zsidó: Egy lelancolt canga nem elvesztett targy. A biciklitarolo tulaja max. elviteti ha nem tetszik de a szajre nem a naponta mellette elhaladokat illeti. (ja vicces lenne ha mindenki minden par napra otthagyott bicajt mint elvesztett targyat jelentgetne mostantol hatha az ove lesz). A biciklitarolonak is van tulaja, nem az utcan lelancolatlanul hagyta el az illeto.

otgorbebogre 2017.07.03. 17:07:56

@Zsidófalvi Zsidó: Japanban tenyleg nem lop el senki semmit. A hivatalok elszallitanak szepen mindent es taroljak ha nem jelentkezik a tulaj. Nezz utana, ugy is lehet elni, annelkul hogy felnel hogyha valamit veletlenul elhagysz mar mas "tulajdonba vette" (kiveve esernyo)

neet 2017.07.03. 17:18:44

@Szaftos Fing: nem nyilvános, de pl a kjő hozzáfér. Ismi dolgozik ilyen helyen, tőle tudom, beírja, h ABC123 és kijön, h Gipsz Jakab, fő utca 1.

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.07.03. 17:56:58

ilyen gyönyörű neved van és ekkora marha vagy?

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.07.03. 17:56:58

ilyen gyönyörű neved van és ekkora marha vagy?

Sáros Hilda 2017.07.03. 18:19:18

@metal: "Ott van benne, hatósági engedéllyel."

Tehát akkor nekem van igazam mert én azt mondtam hogy rendszám.

Bankotsu Mester 2017.07.03. 21:30:11

ne...pls ne...leestem a székről az előbb annyira nevettem...Betti...plíííz :D ááábazdmeg :D

metal · http://electric.blog.hu 2017.07.03. 23:21:57

@Sáros Hilda: "hatósági engedéllyel és jelzéssel"
Az engedély a műszaki a jelzés a rendszám. Mit nem lehet ezen érteni?

Szaftos Fing 2017.07.04. 08:46:09

@neet:
Ha azt kiadja,es lebukik,minimum az allasat bukja,de az se kizart,hogy priuszos lesz a vegere.

neet 2017.07.04. 12:15:24

@Szaftos Fing: dehogy adja! azért mondtam (írtam), h létezik ilyen nyilvántartás, csak nyilván nem nyilvános, na érted. :)

neet 2017.07.04. 12:18:56

Az utcánkban (városszéle) áll egy autó. Amikor még csak 2 hete állt ott, és volt rajta rendszám, bejelentettem, hátha keresik. Nem keresték. Idővel lekopott róla a rendszám, a visszapillantó, betört az üvege, és elkopott belőle még ez-az. Miután vonzza az ilyen az olyanokat, akik meg nem hiányoznak ide, újra bejelentettem, ezúttal már a közteresnek. Most, kb 4 hónap után ott tart a dolog, h kitűztek rá egy cetlit, h ha x hó y.-áig nem viszed el, elvisszük mi. Annak is letelt a határideje, a kocsironcs még mindig itt áll. A bicaj is ott állhat még akármeddig is.

kiskár 2017.07.04. 14:17:53

Betti!
Legközelebb kérj kölcsön egy akkumulátoros felxet és tedd magadévá, 1 év után már mindegy neki.

.Manyecska 2017.07.05. 17:56:22

@neet: :) Most méééér.....voltam most bankban elcseverésztünk közben pl, műkörmökről :D stb.., aztán az exemről aki bankfiók-vezető hát a csaj rögtön!! megnézte- két gombnyomás volt!- melyikben dolgozik most..:DDD Azt mondta menjek be és csináljak jelenetet és kérjem a fiókvezetót! -szerinte amúgy a szőke-kékszemű pasik a "legrosszabb fajta"..:D.....
Amúgy vótam szombaton is de pofátlanul visszaosontam -igaz a másikhoz- és udvariasan kértem volna de úgy nézett rám mint ufóra én meg "itt tényleg sabbath van " felkiáltással kivonultam ..:O:D Tudnék ám posztot írni róluk!!

Sam Crow 2017.07.05. 20:52:22

Betti önként vállalta, hogy szopórollerre ül (egy képzavar keretében), és felveszi a harcot a sóhivatal könyökvédős, feketeöves bürokratáival. Flawless victory oda.

Permetező 2017.07.06. 18:50:34

@Sam Crow: egy ingyen bringaert en meg az internetet is kikottetnem.... 20 percre, Betti jo gyerek ingyen akar megszerezni valamit ami nem az ove, nemzeti hosunk

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.07.06. 18:57:42

@Sáros Hilda: Egyszer jutnánk oda, hogy mikor megírják, hogy nem úgy van, ahogy gondoltad, alátámasztják, te csendben maradsz, ne adj' isten, elnézést kérve visszavonulsz...
süti beállítások módosítása