Fogadnál arra, hogy senki nem hajlandó fizetni egy olyan csomag átvételéért, amit nem ő rendelt meg? Akkor jól el is buknád! Mert az élet tényleg nagyobb sztorigyártó, mint Tolkien és George R. R. Martin együttvéve.
Kedves Hilda,
Az alábbi történet van folyamatban, nem tudom, hogy mi a teendő ilyenkor.
Édesanyám a KIKA-tól vásárolt nehany akciós napozóágyat, amit a KIKA a GLS-sel ki is szállíttatott. Megérkezett a kézbesítésről szóló levél (ami ugye azt a címet tartalmazza, amire az ágyakat rendeltük es nem azt, ahova végül kiszállították), de a GLS-sel nem találkoztunk.
Eltelt pár nap és végül arra jutottunk, hogy feltehetőleg az ugyanabban a faluban, de más utcában élő édesapám címére szállították ki a csomagot, és ott át is vették (anélkül, hogy megkérdezték volna, hogy átvegyék-e).
Eddig ezzel nem is lenne baj, DE
- mivel nagyon sokáig húzódott a kiszállítás idő közben vásároltunk máshol napozóágyat és feltett szándekunk volt a KIKA-s termékeket visszaküldeni.
- ádesapámnak nem igazán van szüksége a napozóágyakra, így szeretné, ha az árat kifizetnénk és az ágyakat elvinnénk
- nekünk sincs szükségünk 2x annyi napozóágyra, mint amennyit rendeltünkAz egész galiba elkerülhető lett volna, ha GLS arra címre szállítja a termékeket, amire meg lettek rendelve :(
Kérdésem, hogy hogyan lehet rendet rakni ebben a helyzetben? A GLS a felelős? Ha nem akkor ki?
Udv,
A.
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.06. 14:29:23
"mivel nagyon sokáig húzódott a kiszállítás idő közben vásároltunk máshol "
Milyen sokáig? Órákig? Hetekig?
Sáros Hilda 2017.07.06. 14:35:51
Praetorian 2017.07.06. 14:42:23
De hogy a GLS, akinek semmi helyismerete nincs, miért egy random címre viszi ki, ami történetesen családtagé az már eléggé furcsa. Nem az volt esetleg, hogy nem voltak otthon, és telefonált a futár, hogy itt vagyok a kapu előtt mit csináljak? És így kapott egy alternatív címet, a poszter meg megvett egy akciósabb nyugágyat, ezt meg megbánta, és a futárra akarja ráverni??
Sáros Hilda 2017.07.06. 14:45:06
Poszter.. felhívtátok a GLS-t?
Mit mondtak miért oda vitték ki a csomagot?
Honnan volt meg nekik a másik cím?
Darth Revan 2017.07.06. 14:49:21
Vissza kell küldeni az IKEA a.
Problem solved.
www.ikea.com/ms/hu_HU/customer_service/ikea_services/customer_service_change_mind.html
a kisvakond 2017.07.06. 14:54:34
Kutya, macska nincs a családban? Azok is nyugodtan használhatják.
Amúgy meg lassan itt van karácsony, nem kell törni a kis buksidat ajándékvásárláson.
Egyértelműen a poszter a felelős, mert sunyi módon elhallgat valamit.
CID.. 2017.07.06. 14:54:53
a kisvakond 2017.07.06. 14:56:12
Sáros Hilda 2017.07.06. 14:56:27
Snagal 2017.07.06. 15:07:22
"Eltelt pár nap és végül arra jutottunk, hogy feltehetőleg az ugyanabban a faluban, de más utcában élő édesapám címére szállították ki a csomagot, és ott át is vették (anélkül, hogy megkérdezték volna, hogy átvegyék-e).
Eddig ezzel nem is lenne baj, DE
- mivel nagyon sokáig húzódott a kiszállítás idő közben vásároltunk máshol "
Elvileg pár nap... bár elég érdekes a megfogalmazás: arra jutottunk, hogy feltehetőleg...
otthon ültek és gondolkodtak: "Te mama, szerintem a faternál vannak a székek... faszom, messze lakik, vegyünk inkább másikat." ?! :)
Darth Revan 2017.07.06. 15:07:38
:D
En Ikeanak olvastam
Darth Revan 2017.07.06. 15:08:50
Sáros Hilda 2017.07.06. 15:09:02
Apád fasza jár neked nem kártérítés!
Permetező 2017.07.06. 15:20:16
uns97 2017.07.06. 15:47:44
CID.. 2017.07.06. 15:48:20
Tehetséges ugandai buzi 2017.07.06. 15:54:18
Darth Revan 2017.07.06. 15:55:35
Soros?
lobster thermidor 2017.07.06. 16:00:00
Csipyke 2017.07.06. 16:02:06
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.07.06. 16:02:13
CID.. 2017.07.06. 16:04:27
CID.. 2017.07.06. 16:09:39
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.06. 16:21:12
:)) Sírok. Pedig én is valahogy így képzeltem.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.07.06. 16:25:05
Vagy én olvastam félre valamit?
SZIGMA 2017.07.06. 17:21:56
(RTG=radioizotópos termoelektromos generátor)
cmx85s 2017.07.06. 17:36:48
Nick-son 2017.07.06. 17:48:20
Szoktasd rá fatert a napozásra, de este beállva is jó lehet ledőlni az udvaron.
.Manyecska 2017.07.06. 18:17:17
bocsánat de röhögve olvastam a poszt mert lelki szemeimmel láttam hogy apja beb...sza a disznóknak a napozóágyat az ólba oszt kézcsók...!:D
GiaMarie 2017.07.06. 18:25:58
8cadik crazy one a vannabí pank 2017.07.06. 18:31:20
Bendeguz.. 2017.07.06. 19:20:12
Bendeguz.. 2017.07.06. 19:27:10
-b+ elfelejtettem, nem vagyok otthon dobd be faterhoz ket sarokra lakik.
Fiam van itt valami csomag kikene fizetni.
-vettem masik napagyat fater. Nem ertem miez, tolem egy fillert nem latsz.
Nick-son 2017.07.06. 20:42:33
Dikusz 2017.07.06. 20:57:46
Sőt, egybesült a két cég, új nevük KIKEA :)
Dikusz 2017.07.06. 21:02:43
Már csak ezért is érdemes volt kitenni:)
zsoci 2017.07.06. 21:45:42
Fishbox 2017.07.07. 00:08:28
Egészen nosztalgikus hangulatba kerültem az úri közönségtől! Manapság tényleg ritkán jön össze ennyi eszement! 8)))
...és Hildának is köszönjük, hogy megágyazott a csapatnak!
Apropó, GSL = GLS
Permetező 2017.07.07. 00:28:04
NyaliFali 2017.07.07. 03:15:30
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.07. 06:59:51
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.07. 07:01:29
Nyilvánvaló, hogy a csúnya, cigány Zorbán diktátor a hibás.
metal · http://electric.blog.hu 2017.07.07. 08:11:50
metal · http://electric.blog.hu 2017.07.07. 08:13:22
nyúúlacska 2017.07.07. 08:18:14
ProsTata 2017.07.07. 08:28:09
Ebay-en rendeltem csomagot, az Egyesült Királyságból. Paypal-al kifizettem. Relatíve nagyobb értékű csomag, megrendelhettem volna Kínából is, de gondoltam EU-n belül nem lesz vám ás hasonló gond.
A csomagot feladták, mint utólag kiderült GLS-el.
A tracking kódot email-ban megküldték. Nem igazán foglalkoztam vele, megszoktam, hogy olykor egy hónapig is eltart mire megjön. Fel kellett volna figyelnem rá, hogy itt tetemes postaköltséget tettek hozzá az alapárhoz. Ugye ebből gondolnom kellett volna, hogy gyorsabban jöhet. Ennyit biztosan "hibáztam". Hozzászoktam, hogy értesítenek a csomag kiszállításáról.
Budapesten lakom a Belvárosban, de napközben máshol vagyok, dolgozom. Egy bő hónap után már nagyon hiányoltam a pakkot, megnéztem a tracking kódot. Azt látom, hogy a csomag "még mindig odaát van".
Email a feladónak, aki szkennelve elküldte a csomagon lévő GLS üzenetet: a címzett nem található.
Gondolom ez garantált hülyeség, hiszen a regisztrált címem korrekt, nem kevés csomag a világ bármely pontjáról megtalál, ráadásul van a címzésen telefonszám is.
Hívom a GLS magyarországi központját...
Itt egy "kedves" hölgy kioktatott, hogy a csomagom pár napon belül megérkezett és kétszer megpróbálták (az ő nyilvántartása szerint?) kézbesíteni. Mivel nem sikerült visszaküldték a feladónak.
Megpróbáltam én is "oktatni", és megkérdeztem a hölgyet, hogy ő napközben, mint most ugye a munkahelyén tartózkodik? Igen a válasz. Akkor -kérdezem tovább- mennyire életszerű, hogy a GLS egy nem kevés pénzért kézbesített csomagnál a címzésen rajta lévő mobiltelefon számot nem csörgeti meg, mint tenné azt egy egyszerű mezítlábas csomagfutár? Vagy miért nem küldenek SMS-t, hogy pl. ma x óra körül kézbesítünk?
Válasz:
A címzett telefonon történő értesítése nincs benne a szolgáltatásban és miért nem figyeltem a tracking kódot, amiből láthattam volna, hogy itt van a csomagom és egy ideig még át is vehettem volna a központi raktárukban? Ergo én vagyok a hibás!
Na hát bassza meg a szolgáltatását az ilyen szolgáltató! A normál posta is többet tud ennél...!
Ezért hát mindenkit lebeszélek a GLS használatáról, mint ahogy már sikerült is a partner cégek közül kettőt eltérítenem.
Darth Revan 2017.07.07. 08:31:30
Miért nem a munkahelyedre rendeltél, ha napközben nincs senki otthon?
Sáros Hilda 2017.07.07. 08:39:45
ProsTata 2017.07.07. 08:40:29
Ja és azt elfelejtettem, hogy a postaládámba sem dobtak felhívást, vagy valami üzenetet...
Azzal ne etessenek, hogy nem tudtak bejutni a lépcsőházba, mert minden szar reklámmal teleszórják a ládát naponta kétszer.
Valószínűbb, hogy nehéz a környéken parkolóhelyet találni.
Leparkol vészvillogóval, pedálozik a kaputelefonon, aztán ráírja:
"a címzett nem található".
Amúgy még ha otthon vagyok sem biztos hogy felveszem a kaputelefont. Bár ezek után megfontolom, hogy a lakás minden helyiségébe bevezessem a kaputelefont, úgy mint a fürdőszobába, wc-be. Úgy is felújítást tervezek.
ProsTata 2017.07.07. 08:44:19
Ebay-on rendeltem, regisztrált címre. Simán kihozzák, ha nem találnak, értesítőt dobnak be.
Ha tudom, hogy a feladó GLS-t használ, akkor sem biztos hogy a munkahelyemre kérem. Tudatlan voltam, nem feltételeztem, hogy "megpróbáljuk és leszarjuk" az üzleti modell náluk. Bell úr meglehetősen régen beadta a telefon szabadalmát és ezt kihasználva tucatnyi szakadt csomag kiszállítóval volt már közösen sikeres kézbesítésem. Nekik kevesebb pénzért is "benne volt a szolgáltatásban" a telefon, vagy SMS.
Sáros Hilda 2017.07.07. 08:44:21
ProsTata 2017.07.07. 08:54:01
Mert nem mindenki annyira okostojás, mint Te és még jövőbelátó képességekkel sem rendelkezem, ráadásul a jól bevált és megszokott dolgokat természetesnek veszem.
Kielégítő a válaszom?
Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2017.07.07. 09:06:27
Kérdésem, hogy hogyan lehet rendet rakni ebben a helyzetben? A GLS a felelős? Ha nem akkor ki?
Udv,
A."
Apád. Hogy annak idején nem húzta ki időben...
Darth Revan 2017.07.07. 09:08:50
ertem, hogy mas szolgaltatok hagynak ertesitest/felhivnak, stb. de ez meg mindig nem magyarazza, hogy miert olyan cimre rendelsz, ahol nem tudod atvenni a csomagot.
a munkahely azert is jo, mert ha te tortenetesen nem is vagy elerheto, a recepcios at tudja venni a csomagod.
Répázó 2017.07.07. 09:37:33
neménvagyok 2017.07.07. 09:46:22
neménvagyok 2017.07.07. 09:50:23
.Manyecska 2017.07.07. 09:53:44
joska61 2017.07.07. 10:12:18
Darth Revan 2017.07.07. 10:16:58
Baldrick68 2017.07.07. 10:24:37
KaTe 2017.07.07. 10:55:27
"Ha nem akkor ki?"
- Te , az apád, vagy az édesanyád. Vagy mindhárman. Válassz kedvedre.
És ne feledd, napozni csak és kizárólag 11:00-15:00 óra között szabad, naptej nélkül!
.Manyecska 2017.07.07. 11:39:41
Permetező 2017.07.07. 11:45:33
pocokgeci 2017.07.07. 11:54:59
ProsTata 2017.07.07. 14:20:21
A csomagot át tudom venni, ha értesít, hogy hozza. Mert a munkahelyemen sem tudom akármikor átvenni! Csak nekem van olyan munkahelyem, hogy időnként el kell utaznom tárgyalni?
Ha viszont értesítenek, akkor akár egyeztetni is tudok, vagy ha megéri nekem, akkor megszervezem, hogy ott legyek.
Nehogy már "külön szolgáltatás" legyen egy kiértesítés a szállítás időpontjáról! Basszus, hol éltek Ti? Vagy én vagyok marslakó?
ProsTata 2017.07.07. 14:32:24
Neked is elmondom.
A munkahely az munkahely. Kinek ilyen, kinek olyan. Ha egy csomagot személyesen akarok átvenni, annak az is lehet oka, hogy guminőt rendeltem. Meg az is, hogy például ha szakadt sérült, hiányos a csomag, akkor rögtön "intézem". Jegyzőkönyv stb-stb. Ilyen is előfordult már. Mert ugye ezeknek az ügyeknek az intézése utólag bonyolult, mert alá kell írni, hogy hiánytalanul átvetted, szállító letudta a dolgát. Jucikáénak magyarázzam?
Miért lehetetlen elvárás az előzetes kiértesítés? Havi 20 ezer forintos telefonszámlát sajnálnak GLS szinten? Csődbe megy a GLS?
Egyébként gondold végig logikusan, mielőtt hülyeséggel trollkodsz.
A GLS kétszer próbálkozik ugyanazért a pénzért a kiszállítással, mert ez "benne van a szolgáltatásban". Ha előtte odaszól, akkor valószínűleg az első sikeres szolgáltatások száma ugrásszerűen emelkedni fog. Hogy is néz ez ki költséghatékonyság szempontjából?
Köszönjük Emese!
Én egy utcányit nem indulok el anélkül, hogy nem szólok oda telefonon, hogy "megyek". Nekem nem jó hogy feleslegesen megyek, mert nincsenek ott.
Egyébként nem a futárt hibáztatom, végezte a dolgát. Azt hibáztatom, aki szerint ez egy 21. századi szolgáltatás.
Baluci 2017.07.07. 14:41:44
Darth Revan 2017.07.07. 16:16:54
Tehat otthonra rendelsz, es amikor felhiv a futar hazaszaladsz.
Ha a szomszed hazban laksz, akkor ez ok, de ugye azt nem varod el, hogy a futar 10-15 percet varjon rad, amig hazaersz?
A munkahely elonyet mar irtam: a recepcion akkor is at tudjak neked venni, ha eppen hazaszaladtal ebedelni.
Permetező 2017.07.07. 16:54:09
ProsTata 2017.07.07. 17:06:52
Ok, játsszuk le ahogy a GLS-en túli dimenziókban a többi csomagfutár cég teljesít!
Ez az állatfajta előző nap küld egy sms-t. Halmozottan hátrányos helyzetűek még másnap is. Az azonban biztos, hogy felhív a futár érkezésekor.
Én simán rászervezek, esetleg odaküldöm egy megbízható családtagomat, vagy egy olyan embert aki nem a recepción reszeli a körmét két leszarom-tabletta bevétele között.
De ne merjünk nagyot álmodni, értesítsen ki aznap reggel, hogy "10-11 óra között jövök"! Én már elégedett leszek!
Kicsit visszatérnék a munkahelyre rendelés polémiájára. Egy nagy budapesti cégnél, intézménynél dolgozom és bármilyen meglepő, szoktam rendelni ide is csomagot. Megadom az utca-házszámot és hozzá pl: Erste Bank előtt (ez nem a reklám helye), vagy a recepción. Bármilyen futurisztikus, de a futár érkezésekor juszt is felhív telefonon én pedig a megbeszélt helyre sétálok és mindenki very happy.
A lényeg, hogy elsősorban személyesen szeretem átvenni a pakkot.
Az általad képviselt mentalitást nem értem.
Én vagyok a megrendelő (áttételesen én fizettem), és a GLS a szolgáltató. Adott élethelyzetben neki a lételeme, hogy a szolgáltatása teljeskörű legyen és hatékony. Én (legalábbis elvben) választhatok több szolgáltató közül, jelen esetben rossz tapasztalatokkal gazdagodva garantáltan másik céget. Miért jó ez neki?
És ami a legizgalmasabb efölött elsiklottatok: költséghatékonyság szempontjából sem éri meg neki ez a cécó! Ha kiértesít, akkor elsőre megkapom a cuccot, ha nem, akkor (talán) másodszorra. Utóbbit még meg kell kísérelnie a visszaküldés előtt... Na most gondold végig, mennyire lehet hatékony a szolgáltatása?! Én azokat a vezetőket már régen kibaxtam volna a cégemtől, akiknek idáig nem ér el a logikai képességük, így gazdálkodnak és terveznek!
ProsTata 2017.07.07. 17:14:15
Egyébként nem tudom mennyit szoktál rendelni én sokat vásárolok interneten előre fizetve és utánvéttel is. Nem csak magamnak, de a cégemnek is. Tehát van tapasztalatom. Utánvétnél a föld alól is megkeresnek, ezért ezt most hagyjuk... :-)
Miért elképzelhetetlen az az elvárásom, hogy egy csomagpostás cég előzetesen felhív, sőt akár időpontot egyeztet velem? Miért várok el sokat, hogy esetleg egy-két nappal később szállítson az a cég ki egy egyeztetés után, akinek az autója a küldeményekkel amúgy minden nap cirkál a városban?
CID.. 2017.07.07. 17:19:05
Darth Revan 2017.07.07. 17:42:35
Képtelen vagyok megérteni miért jó neked, hogy extra problémát generálsz magadnak.
"rászervezek, esetleg odaküldöm egy megbízható családtagomat, vagy egy olyan embert"
Nálunk már a posta is küld smst, de én pont leszarom mert mindig a munkahelyre rendelek és mindig a recepciós veszi át. Ha nem vagyok bent akkor is.
Neked jobban megéri elmenni a boltba és ott bevásárolni, mert egy herce-hurca a házhoz szállítás, ha olyan helyre rendelelsz, ahol nincs senki nap közben
Darth Revan 2017.07.07. 17:43:38
ProsTata 2017.07.07. 17:57:45
Amit interneten rendelek, az nem a sarki boltból jön és nyilván anyagi vagy egyéb előnnyel jár az, hogy épp ott rendelem. A házhoz szállítás olyan herce-hurca amit simán tudok optimalizálni és ehhez szükséges hogy értesítsenek. Még soha nem volt olyan (százas nagyságrendű esetszámmal!), hogy ne tudjam megoldani az átvételt, volt amikor külföldről szerveztem meg. Kivéve ezt az esetet, amikor és ahogy a GLS szolgáltatott. A GLS abból indul ki, hogy ugrásra készen várod a kiszállítást a világ másik feléről és még a saját költséghatékonyságát is lexarja? Na ezt nem értem meg.
Darth Revan 2017.07.07. 18:29:55
Több száz rendelés és minden alkalommal hazarohanni vagy másokat ugrasztani... Ez vagy kamu, vagy be vagy kattanva
ProsTata 2017.07.07. 18:47:18
Nem kell hazarohanni! Többnyire postán jönnek a küldemények. Értesítő bedobva és szépen elslattyogok vagy valaki a postára. Olykor egyszerre 3-4 pakkot.
A történetem éppen arról szól, hogy ezt is postai küldeményként vártam (EBAY-on rendeltem). A feladó "kedveskedett" nekem a GLS szolgáltatással. De tudod... még egyszer: rendben, ne hívjanak fel telefonon, de akkor hasonlatosan a postához, dobjon már be egy értesítőt és akkor felhívom sőt akár érte is megyek, különösen egy nagyobb értékű dolognál! Ne utólag derüljön ki, hogy a csomag vissza ment Albionba és a feladó az újraküldéshez ismét kéri a postaköltséget...
10% lehet a rendeléseim közül, ami személyes kézbesítésre kerül. Rendeltem már drótfonatot, nádat, téligumit, karnist. Ezeket pl. házhoz. Ilyenkor tudom, hogy jönnek és megoldom.
Cégnek rendelt cuccoknál amik nem nekem jönnek, nyilván nem a lakásom a címe. Viszont ott is szépen bejelentkeznek előtte. Ki az a hülye aki elindul és nem biztos benne, hogy megtalálja a címzettet és majd inkább nekifut még legalább egyszer? Egyet tudok: GLS.
Totalcar 2017.07.07. 19:04:47
Permetező 2017.07.07. 20:22:07
Bendeguz.. 2017.07.08. 21:02:14
Bendeguz.. 2017.07.08. 21:06:23
azbest 2017.07.09. 11:42:52
Egyszerűen képtelenek felfogni, hogy mi áll érdekében mindegyik résztvevőnek, helyette azt károgják, hogy hülye megrendelő, mert nem alkalmazkodik a futárcéghez.
Egyébként nyomkövetésel is várhatod otthon a gls-t... ügyes családtag neten rendelt valamit. Az eladó 7edikére jósolta a kézbesítést. Hát volt némi para mert 6-7 nem lesz otthon senki és a szomszéd is inkompetens.
Aztán a nyomkövetésből látszott, hogy 5ödikére ütemezték a kiszállítást és minden zöld, minden időben van.
4edike reggel láttam, hogy már a magyar elosztóban van és minden terv szerint. Majd hamarosan kiderült, hogy még aznap délután kiszállították a nyomkövetésben szereplő 5ödikei terv helyett. Szerencsésen jött ki, de a követési számot nézve bármi is lehetett volna. Értelmes cégnél legkésőbb aznap reggel jeleznek, hogy na ma hozzuk.
azbest 2017.07.09. 11:47:36
Az meg külön prosztóság, hogy ha a futárcég még értesítőt sem hagy, hogy járt ott, de nem talált. Értelmesebbek a kapura ragasztanak egy értesítőt, ha nem férnek hozzá a lépcsőház postaládájához.
A lényeg, hogy erős és büszke hülyékkel van tele az ország.