Sajnos elég egyértelműnek tűnik, hogy Krisztiánék hibáztak, amikor elfelejtettek befizetni egy Invitel-csekket, amin aztán megcsúszott az egész sztori. De vajon az Invitelnek és a követeléskezelőnek miért nem érdeke, hogy részletfizetésben kiegyezve megoldásra törekedjenek? Gondolják, ha 180 000 forintot nem tudott valaki egyben kifizetni, akkor majd 230 000-et menni fog?
Sziasztok.
Következő történetem a "pénzéhes" Invitellel.
2015.06.18.-án kötöttünk előfizetési szerződést az Invitellel, ami egy internet,tv,telefon csomagot foglalt magába. Már az első pillanattól fogva az internet és tv szolgáltatása pocsék volt..egy nagy város közepén éltünk nem tudtak kiépíteni egy normális hálózatot ezért megelégedtünk az 5Mb/s internettel amiből az IP-tv levette a felét a másik fele pedig nagy átlagban 1-2Mb/s volt. Ezek miatt nagyon sok alkalommal tettem panaszt. Persze lehetett volna nagyobb csomagot is kérni de annak irreális összege miatt megelégedtünk a kisebbel.
Idén elköltöztünk és mivel nem akartuk tovább vinni eme remek szolgáltatást, hajlandóak voltunk tovább fizetni az előfizetést egészen a szerződés lejártáig. Időközben elkeveredett egy számla amiről sajnos nem tudtunk majd jött egy telefon,hogy akkor jönnének a felszerelésért. A feleségem nevén volt az előfizetés és ő jelezte,hogy nem élünk már ott de szeretnénk tovább fizetni a szerződés lejártáig. Az ügyfélszolgálatos jelezte, hogy ez már nem lehetséges mivel a szerződést felbontották.
Hát rendben végül is mi rontottuk el, hogy elkevertünk egy számlát ami nem lett befizetve és amire már esélyt se adtak annak befizetésére. Vissza vittük a készülékeket egytől eggyig majd várjuk a csekket ami a felbontással járt,
A levél meg érkezett egy sárga csekkel 180.000Ft formában amire 7 nap volt a befizetési határidő.
A feleségem telefonált az ügyfélszolgálatnak ahol kérdőre vonta, hogy még is mi miatt lett egy szolgáltatás ilyen irreális összegű.Természetesen volt rá magyarázat. Mivel abban a helyzetben nem volt más lehetőségünk bele törődtünk és részletfizetést kértünk hogy húzzuk az időt, de még is elkezdjük törleszteni mert tudtuk hibáztunk de egy ekkora összeget internet és telefonért ami hozzáteszem a lehető legrosszabb volt, nem fogok kifizetni.
A telefonos beszélgetésben elhangzott, hogy lehetséges a részletfizetés és ezt rögzítette is a rendszerben. Vártuk a csekket a részlet első feléről. Jött is egy levél amiben ugyan az összeg és egy ismételt felszólítás a teljes összeg befizetésére.
Ismét telefon beszélgetés az ügyfélszolgálattal, ahol már azt mondták nem adták meg amit persze már mi is tudtunk. Természetesen nem tudtunk befizetni egy ekkora összeget és őszintén nem is nagyon akartuk.
Majd jött egy levél a hetekben, egy behajtócégtől. Az Invitel át adta az ügyet egy erre szakosodott irodának amiben már 230.000Ft akarnak behajtani. Ez komoly? Lehetséges,hogy egy ilyen szolgáltatásért vagy is annak a szerződésének felbontásáért aminek a lejárta már csak pár hónap volt egy ekkora összeget jogosan követelhet? Jelen pillanatban ügyvédet keresek aki tud az üggyel mit kezdeni. Van esélyem arra, hogy csökkenjen ez ár? Vagy az Invitel ennyire ügyesen ki építette a szerződés jogikörét?
Köszönöm hogy időt szánnak rá!!!
Üdv.:
Krisztián
UPDATE
Egyrészt jelentkezett nálunk az Invitel, és szeretné megnyugtatóan rendezni az ügyet. Kérték, hogy kössük össze őket Krisztiánnnal. Megtettük, várjuk a fejleményeket.
Másrészt megkérdeztük, mit tehet az ember ilyen esetben:
Kedves Krisztián
A szolgáltató általános szerződési feltételei pontosan meghatározzák, hogy a cég az előfizetői szerződés felmondása esetében mekkora összeget követelhet a fogyasztóval szemben. Ennek alapján ha a szolgáltató felmondására a fogyasztó szerződésszegésével okot szolgáltat, a szolgáltató kizárólag az előfizető által igénybe vett kedvezményeket követelheti.
Ezt meghaladóan a szolgáltató egy képletet alkalmaz, amelynek alapján az igénybe vett kedvezmény összegét meg lehet pontosan határozni. Ez a képlet az általános szerződési feltételek 12.5.4. pontjában van meghatározva, az egyedi előfizetői szerződés pontos adatainak ismeretében tehát a szolgáltató követelésének összegszerűsége leellenőrizhető.
A vállalkozás a követelését annak valamennyi járulékos költségével együtt érvényesítheti a fogyasztóval szemben, amely a törvényben meghatározott késedelmi kamaton kívül az igény érvényesítése során felmerülő költségeket is magába foglalja, így a követelés érvényesítésére megindított fizetési meghagyásos eljárás során már például követelhető a jogi képviselő munkadíja vagy a megelőlegezett eljárási illeték is. Ez azt jelenti, hogy az idő előrehaladásával a követelés egyre növekedhet, de minden esetben van lehetőség a követeléskezelővel vagy a szolgáltatóval történő és a követelés egy részének elengedésére vagy részletfizetés biztosítására vonatkozó egyezség megkötésére irányuló egyeztetésre.
Az ilyen egyezségi ajánlatot javasoljuk a követelés érvényesítésére jogosult számára közvetlenül írásban megküldeni. Ha az egyezségi ajánlatot a cég elfogadja, akkor elkerülhető a további költségekkel járó közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás és az azt követő végrehajtási eljárás is.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 2009. évi L. törvény a fizetési meghagyásos eljárásról
- 1994. évi LIII. törvény a bírósági végrehajtásról
Sáros Hilda 2017.07.07. 10:23:54
Sőt figyelmeztetést is szoktak küldeni..
Itt még lehet valami amit elhallgat a kedves poszter.
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.07.07. 10:26:35
Mi ért ír min dent kü lön?
Mi ért a kar 180 ez ret fi zet ni?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.07.07. 10:26:48
nagyonköcsögduda 2017.07.07. 10:30:18
nyúúlacska 2017.07.07. 10:31:03
Sáros Hilda 2017.07.07. 10:32:02
Ráadásul egyik cégnek sem érdeke, hogy egyből szerződésbontás legyen. Lehet be lehet hajtani egy kicsit nagyobb összeget, de hosszú távon veszteség.
homar-fan 2017.07.07. 10:39:11
A poszt-toló szemmel láthatóan ostoba, mint a föld és még hazudik is.
Összefoglalva:
- Elköltöztél
- Csesztél értesíteni a szolgáltatót a lakcím és/vagy elérhetőség megváltozásáról
- Csesztél befizetni a számlát
- A felszólításokat ignoráltad (mert kizárt, hogy felmondjanak egy szerződést felszólítás nélkül)
- Most meg itt sírsz.
Ez nem fogyasztóvédelmi poszt, ez egy putri színvonalú sírás egy trógertől.
KaTe 2017.07.07. 10:42:25
Azért érdekelne, hogy keveredett el az az 1 számla és mikor? Fél év alatt nem keletkezik ekkora tartozás egy be nem fizetett telefon-internet számlából.
Azt írja "Természetesen volt rá magyarázat." - Igen? És mi volt a magyarázat?
Amúgy tök egyszerű a helyzet. Írásban kérni az Invitelt, hogy igazolja, hogy a felszólító leveleket valóban megkísérelték a posztoló címére kézbesíteni. Ha a a posztoló, vagy felesége nem ismerték el a követelést (mondjuk a posztból számomra pont nem ez tűnik ki) akkor lehet harcolni az Invitellel. De nekem inkább úgy tűnik, hogy itt nem is az a probléma, hogy a posztoló nem ismeri el a tartozást, hanem hogy nem kapott részletfizetési lehetőséget...
OFF: Múltkor volt egy parázs vita a UPC előfizetői szerződésről meg hogy mi történik ha lejár a hűségszerződés: 2 hete kaptam meg az értesítőt a hűségszerződés lejártáról és kőkemény 150(!) forinttal emelik meg az internet előfizetésem havidíját, ami minden, csak nem listaár. (a tévé előfizetés változatlan marad)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2017.07.07. 10:45:48
230-at a kar! (:
Terézágyú 2017.07.07. 10:50:06
Terézágyú 2017.07.07. 10:53:29
tényleg idejutottunk, hogy egyhavi fizetésnek megfelelő összeg nincs egy család bankszámláján??? Ami azonnal hozzáférhető, amikor baj van (főleg ha ők maguk okozták a bajt)?....
Ki ebben a hibás? zorbán vagy az emberek, akik képtelenek egy kicsit spórolni...????
KaTe 2017.07.07. 10:59:55
Sáros Hilda 2017.07.07. 11:05:00
- költözni volt pénze a poszternak
- arra van pénze hogy tovább fizessen egy nem használt szolgáltatást
Akkor arra is legyen pénze hogy befizesse a saját hülyesége miatt keletkezett összeget.
Dezsike 2017.07.07. 11:05:59
Abban igaza van a többi kommentelőnek, hogy egy ekkora tartozás nem keletkezik egyetlen számla hiányából, itt valamit alaposan benézett a posztoló. De a szolgáltatóknak is törekedniük kéne az ügy emberi körülmények közt történő rendezésére, mert így hosszútávon csak veszteségük keletkezik. Miért? Mert így az ügyfél máshoz fog átmenni (akkor is, ha amúgy mindegyik szar). Állandó, profitot termelő bevétel pedig csak a rendszeresen fizető, elégedett ügyféltől van.
KaTe 2017.07.07. 11:20:53
Szóval ha az Invitel a településen "egyeduralkodó" akkor bizony nem fog máshoz menni az ügyfél, az Invitel pedig biztosan törekedett az "emberi körülmények közt történő rendezésre" viszont a posztoló semmilyen hajlandóságot nem mutatott az ügy rendezésével kapcsolatban, ahogyan a felszólító levelekről se esik szó a posztban, sok más eltitkolt részlet is lehet még a történetben. Majd a behajtócéggel békésen rendezi a posztoló az ügyet, valószínűleg kapni fog részletfizetést is, hiszen a behajtócégnek tényleg számít a fizetési hajlandóság, elvégre ebből élnek!
Dr. Archivum Pál 2017.07.07. 11:21:28
Dr. Archivum Pál 2017.07.07. 11:28:04
Terézágyú 2017.07.07. 11:36:54
"a szóközökön is spórol a poszter! Egy igazi hangya mentalitású ember!"
A szóközökön nem spórol, hiszen még oda is tett, ahova nem kellett volna...
Valószínűbb, hogy semmi mással se spórol...
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2017.07.07. 11:40:27
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2017.07.07. 11:41:59
Permetező 2017.07.07. 11:46:54
Tikakukac 2017.07.07. 11:50:11
Bendeguz.. 2017.07.07. 11:53:33
.Manyecska 2017.07.07. 11:57:35
Terézágyú 2017.07.07. 12:10:19
É magam sem keresek ennyi nettót - de a nettó átlag ma 200e...
Ha a pószter azt mondja, hogy 180e nincs a számláján, de 150-et (tudod mit: csak 100-at) mindig tartalékol, akkor rendben van.
.Manyecska 2017.07.07. 12:15:39
Tikakukac 2017.07.07. 12:25:35
Ha úgy jött ki, hogy nincs, akkor nincs. Ha épp rendes ember és már berendelte a tüzelőt télire, mert tudja, hogy a vizes fának mennyivel rosszabb a fűtőértéke, akkor ennyike.
A gond megint az, hogy esze ágában sincs a szolgáltatónak a pénzét bevasalni és esetleg megtartani egy ügyfelet. Mehet végrehajtónak, adjanak el mindent a lakásból, ő pénzénél van, haladjunk. Ezt egy ideig lehet csinálni, persze, nyugodtan.
Terézágyú 2017.07.07. 12:27:00
"Ha épp rendes ember"
Neked ez jött le a leveléből?
Tikakukac 2017.07.07. 12:28:46
Terézágyú 2017.07.07. 12:33:50
"Van szakember erre, majd ő megmondja mit kell a lebélből olvasni. "
Ja, szóval te se vagy az.
Akkor köszönöm a kioktatást.
Attila F 2017.07.07. 12:35:19
A számla nemfizetés miatt felbontották a szerződést, most pedig a hűségidőre járó kedvezményeket követelik vissza.
Amit tehet a posztoló:
- kér egy tételes kimutatást arról, miből áll össze a követelés.
- kéri annak bizonyítását (feladóvevény, stb.), hogy előre értesítették a szerződés felmondásáról.
Tikakukac 2017.07.07. 12:42:43
Flashy7 2017.07.07. 13:21:13
a Lojalista 2017.07.07. 13:56:14
WiZZu 2017.07.07. 15:01:27
van68 2017.07.07. 16:45:56
12.5.2. A határozott idejű előfizetői szerződések megszüntetésének általános szabályai
(4) Amennyiben az Előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést az abból eredő kedvezmények figyelembe vételével kötötte meg, és a szerződést felmondja a határozott időtartam lejárta előtt, vagy a Szolgáltató felmondására szerződésszegésével okot szolgáltat, a Szolgáltató kizárólag az előfizető által igénybe vett kedvezményeket követelheti, a felmondáshoz egyéb hátrányos jogkövetkezményt nem fűzhet. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a Szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani. Az igénybe vett kedvezmények meghatározásának a módját a 12.5.4. pont tartalmazza.
van68 2017.07.07. 16:47:30
12.5.4. Az igénybe vett kedvezmény meghatározása
(1) A Szolgáltató által alkalmazandó jogkövetkezmény (a felszámítható kötbér) a következő képlet alapján határozható meg oly módon, hogy a képlet alkalmazása során az Egyedi előfizetői szerződésben meghatározott ténylegesen igénybe vett kedvezményes elemek vehetők figyelembe:
A kötbér mértéke = (Díjszabás szerinti havidíj - Egyedi előfizetői szerződés szerinti havidíj + Invitel kedvezmény + Opciók/Kiegészítő szolgáltatások kedvezménye + Eszközkedvezmény) * Eltelt kedvezményes időszak + Elengedett egyszeri díjak
Számolgass!
van68 2017.07.07. 16:55:25
7.1.10. Késedelmi kamat
(1) A Szolgáltató jogosult évi 20%-os mértékű késedelmi kamat felszámítására abban az esetben, ha az Előfizető a számlán feltüntetett időpontig a számla összegét nem fizeti meg.
(2) A késedelmi kamatfizetési kötelezettség kezdő napja a számlán feltüntetett befizetési határidőt követő nap. A késedelmi kamatfizetési kötelezettség mindaddig fennáll, amíg az Előfizető a számlát nem fizeti be. A kamatfizetési kötelezettség akkor is beáll, ha a kötelezett késedelmét kimenti.
20% kamat? Hol van már a jó öreg "jegybanki alapkamat kétszerese"!?
2017.07.07. 21:46:59
Bombaló 2017.07.07. 21:49:59
Felterjesztelek Darwin díjra. :)
Pl. nem jutott eszedbe, hogy az új tulaj használja a szolgáltatást, ha már ennyire kedves vagy, te pedig online (díjnet, e-számla, stb.) befizeted a havidíjat?
Ehh.
ebella 2017.07.08. 06:01:37
Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.08. 19:58:15
Mosolyogj!-nekem bejött. 2017.07.09. 01:20:12
1. velem nem álltok jogviszonyban, tehát a retkes kurva anyádnak osztogass feladatokat.
2. a szerződés a halállal megszűnt, nincs mit lemondani.
3. ne próbálkozzatok a számlázgatással, mert SENKI nem fogja kifizetni.
De azért megpróbálkoztak a számlázgatással, majd eladták a "követelésüket" az Intrum-nak, akik megpróbáltak zaklatni, de azokat is elküldtem a halál faszára. Már eldugultak.
Részemről azon csodálkozom, hogy az állam miért nem ellenőrzi ezeket a retkes csalókat, hiszen azért fizetem az adót, hogy az ilyen geci cégeknek a szerződéseit, tevékenységét ellenőrizzék és szarrá bírságolják őket. Mert az önmagában kevés, hogy van néhány értelmes ember, aki lerázza őket, de a polgárok zömét azért jól lehúzzák.
Mosolyogj!-nekem bejött. 2017.07.09. 01:26:44
:DDDDDDD
chrisred 2017.07.09. 05:30:27
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 06:58:08
Na most 2 megoldás van:
- vállalod a pert, talán nyersz,
- nem fizetsz, ismeretlen címre távozol, s vársz, míg elévül.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 07:04:04
Kedves esetem 10 éve.
Nem fizettem be az internetet. Majd kifizettem 5 hét késéssel. Közben a szolgáltató már eladta a követelést behajtó cégnek, majd amikor kifizettem, erről nem szóltak a behajtóknak. Így lett egy más kifizetett tartozásom, mely ki volt adva a behajtó cégnek.
Mivel nem az én dolgom, értesíteni a behajtót, hogy nincs tartozás, nem is szóltam nekik.
Kaptam ezután 3-hetente egy levelet, hogy ez az utolsó lehetőségem, holnapután indul a peres eljárés. Az ilyen nyolcadik "utolsó" felszólításra ráírtam "már ki van fizetve", s elküldtem nekik, Erre pár nap múlva felhívtak, hogy melllékeljem a befizetési bizonylatot, én mondtam, hogy már eldobtam, mire ők: akkor indul aper. MOndom, induljon. Azóta is várok a per megkezdésére.
MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 07:08:14
A hibás a geopolitikai ketrec, melybe berabosították az országot 1990-ben. Anép dolgozik, de munkájának haszna megy fénysebességel Brüsszel, a Soros-félék, a népnyúzó globálkulákok zsebébe.
MIx 2017.07.09. 09:22:02
Az első számlájukon minden tételt 4-szer számláztak ki, mintha én 4 példányban éltem volna, s mindegyik "énem" kötött volna velük szerződést.
Természetesen reklamáltam e-mail-ben, ajánlott levélben és telefonon is. A nekik járó egyszeres díjat befizettem. Ígérték, rendbe tetetik a könyvelő céggel. Semmi nem történt, folyamatosan jöttek a 4x-es számlák, fizettem 1x-t, reklamáltam. Ígéretek, semmi változás. Fogyasztóvédelem kétszer elmarasztalta őket, semmi változás. Személyesen felkerestem őket budaörsi irodájukban, sopánkodtak, mindenki összeszaladt, ilyet még nem láttak, elismerték, hülyeség, ígérték rendbe tetetik. Ment minden tovább. Ja és közben a "tartozásom" folyamatosan nőtt a három nem fizetett előfizetés díja miatt, a csúcs vagy 160 eFt volt. Egy idő után direkt nem fizettem nekik, hátha valamit lépnek, de semmit nem léptek. Fogyasztóvédelem elmarasztalta őket, kötelezte, hogy csináljanak "tabula rasa"-t. Tőlem akarták bekérni a befizetett csekkeket, hogy elszámolást csináljanak. Természetesen nem adtam át nekik. Végül felmondtam a szerződést (mivel megjelent egy új szolgáltató is), visszaküldtem nekik a routert, ajánlott, tértivevényes levélben megküldtem a feladóvény másolatát a vezérigazgatójuktól kezdve mindenkinek, akivel kapcsolatba kerültem. Két hónap múlva ért a meglepetés, megszűnt a TV adásom (amit valahogyan velük együtt a Cattelnet szolgáltatott, de csak egyszeres díjért). Reklamáltam, kiderült, félreértették és nem az internetet, hanem a TV-t kapcsolták le. Pedig TV szó elő sem fordult a levelezésben. Visszakapcsolták a TV-t.
Újabb két hónap után kaptam tőlük egy elszámolást, amiben a router visszaadása utáni 3 hónapos időszakra is kiszámlázták a szolgáltatást. Befizettem a jogosan járó néhány hónapos díjat, természetesen a túlszámlázást nem, megreklamáltam, s közöltem velük, ha még egy levelet küldenek bíróságon találkozunk. Azóta csak azt hallottam felőlük, csődbe mentek.
Életem egyik leghülyébb szolgáltatója volt.
CID.. 2017.07.09. 09:29:46
joska61 2017.07.12. 10:23:46