Egy haláleset rengeteg gyakorlatias elintéznivalóval jár, ami komoly terher ró az érzelmileg amúgy is megviselt családra. Ha ilyenkor nem jön össze vaami, az különösen fájdalmas.
Telekom - kell az ügyfél ha halott is
Kedves Hilda!
Nem az összeg nagysága, hanem a hozzáállás sértő.
Anyósom 07.21-én elhunyt. Temetés után elkezdődött a szokásos procedura a szolgáltatókkal. Ment minden a vártnál simábban, kivéve a szuper Telekom.
Egy vezetékes telefonszámot próbálunk megszüntetni, de sajnos nem sok sikerrel. Személyes ügyfélszolgálat már nincs a városban, a telefonost kivárni képtelenség, maradt az online. Felmondónyilatkozat kitöltve elküldve, + a halotti anyakönyv szintén. Honlap szerint ilyen esetben 1 munkanapon belül a szerződést megszüntetik. Nem szüntették meg, válasz sem jött , sem levél sem telefon, sem email. Július 31-én újabb email. Válasz nincs a mai napig, telefonvonal él. Ma újabb email nekik, de küldöm ide is, mások okulására. Gondolom szüksége van a Telekomnak a havidíjra, hiszen telefonálni már nincs kinek.
Hová fordulhatok, hogy megszüntessék végre az előfizetést, nem kivánunk olyan szolgáltatásért fizetni, amit senki nem vesz igénybe. Az öszes többi szolgáltató (Elmü, Főgáz, PR telekom, stb) ügyfélszolgálatának köszönet.
Rita
Kedves Rita!
Magyar Telekom Nyt. általános szerződési feltételinek 12.5.3. pontja összhangban a vonatkozó törvényi rendelkezéssel külön nevesíti az előfizetői szerződés megszűnésének az előfizető halála miatt bekövetkezett esetét. Ennek alapján akkor szűnik meg a szerződés, amikor a halál ténye a szolgáltató tudomására jut. A szolgáltató az előfizető haláláról a halotti anyakönyvi kivonat eredetijének vagy hiteles másolatának kézhezvételekor értesül.
Az jelenthet problémát, hogy a halál tényének e-mailben történő bejelentésével egyidejűleg nem történt meg az eredeti halotti anyakönyvi kivonat, illetve annak hitelesített másolatának a megküldése. A szabályzat értelmében pedig csak ezzel együtt lehetséges a szerződés megszüntetése.
Javasoljuk tehát a bejelentés megismétlését írásban, tértivevényes levélben. A levélhez pedig mellékelni kell az eredeti halotti anyakönyvi kivonatot vagy annak hitelesített másolatát is. A szolgáltatónak erre a levélre már meg kell szüntetnie a szerződést. Ha ez mégsem történne meg, akkor az ügyben az illetékes békéltető testülethez lehet fordulni a szerződés megszűnésének megállapítása érdekében.
Felhasznált jogszabályok:
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
Nouby 2017.08.14. 09:24:54
Az is megérne egy misét hogy szerződést ráutaló magatartással is köthet akár a halott is, felmodani meg kecskebőrre szűzlányok vérével írt kérelem kell.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.08.14. 09:50:50
FDToth 2017.08.14. 09:58:55
A másolat az eredeti másolata, minek az eredeti????
amikor írok a gvti-nek mindig azt mondják h téritvevénynel küldözgessek leveleket, holott ott az e-mail, ha az oilvsottságot visszagzaolják, az egy az egybnen olyan, mint a tértivevéánye, csak 1 hételgyorsabb....
Jessybátsi 2017.08.14. 10:09:09
FDToth 2017.08.14. 10:11:55
ROTFL Manó 2017.08.14. 10:29:14
@Jessybátsi: Mert ha beviszed személyesen, akkor az unott pofájú ügyintézőcsaj húzza le a fénymásolón. Akkor meg már nem mindegy, hogy te adsz be másolatot, vagy ő készít egy másolatot?
FDToth 2017.08.14. 10:32:29
SZIG-eken van digitális aláírás, azt is lehetne mrá hazsnálni (pl banki készpénzfelvételnél), de még nem kész a rendszer erre. Akkor minek vezették be már több, mint 1.5 éve? :)
Jessybátsi 2017.08.14. 10:40:24
Kondom Keselyű 2017.08.14. 10:55:40
a hivasok kb. 99 szazaleka 10 percen belul kezelot kap. 90% 5 perc alatt. ivr-on atverexed magad,aztan kihangositod.
Leadfoot 2017.08.14. 11:22:47
Mondták, hogy feladhatom a postán ingyen, vagy akár leadhatom náluk személyesen is.
Postán épp nem volt dolgom, meg egyébként is az ügyfélszolgálat felé jártam, leadtam hát személyesen.
Aztán elkezdték küldözgetni a leveleket, hogy adjam le az eszközöket. De hát nálatok vannak, basszameg! Itt jöttem rá, hogy jobb lett volna postán feladni, akkor legalább a kezemben lenne a feladóvevény.
Gondoltam nem reagálok semmit, majd megoldják. Aztán egy idő után nem jött több üzenet, gondolom, észbe kaptak.
És akkor bónuszként ideírom, hogy a honlapjuk egy lassú, 10-ből 1-szer összeomló fos, és mikor bementem kártyás előfizetésről havidíjasra váltani, először nem tudtak segíteni, mert "nem működik a dominó rendszer".
Egészen abszurd, hogy egy nagy kommunikációs cégnek ennyire fos legyen a kommunikációja, és ennyire trágya szinten álljanak műszakilag.
Leadfoot 2017.08.14. 11:26:55
Ekkor közölték, hogy az adott helyen nem lehet bekötést létesíteni. Mondom az oké, de erről nem kellett volna nekem szólni, hogy ne várjak rá, mint a jógyerek? Hát, majd értesítenek hivatalosan erről (LOL, mikor már megtudtam telefonon). Ja, azóta is.
Nouby 2017.08.14. 11:30:05
FDToth 2017.08.14. 11:49:30
FDToth 2017.08.14. 11:53:26
KaTe 2017.08.14. 12:07:33
Mellesleg ki mondta, hogy nem hiteles? A Telekom baszott válaszolni. És miért a GVTI-nek kell erre válaszolnia, ahelyett hogy a Telekom felböffentene valami olyasmit, hogy "hé te ****, hiteles másolatot küldj"
Tényleg egy másodpercre is normálisnak gondoltad, hogy egy szolgáltató ahelyett, hogy segítené a gyászoló hozzátartozót, inkább kotlik az előfizetésen, amit már rég nem vesz igénybe senki?!
Jessybátsi 2017.08.14. 12:08:46
Jessybátsi 2017.08.14. 12:12:35
szmoker (Homo Trollicus) 2017.08.14. 12:31:29
Múlt héten 56 percig voltam velük vonalban, és nem sikerült elintézni egy borzalmas bonyolult dolgot - megnövelni az előfizetéshez járó webtárhelyet.
Költözik is a honlap más szolgáltatóhoz.
KaTe 2017.08.14. 13:10:13
Ettől függetlenül a Telekom magasról tett arra, hogy legalább az ASZF-re hivatkozva válaszoljon a posztolónak. Persze mondhatjuk, hogy erre elvileg van 30 napjuk. Ráér nekik a 30. napon válaszolni, szóval jogilag rendben van, erkölcsileg meg húzzák le magukat ..
evacat 2017.08.14. 14:05:47
Anyósom halálakor emailban küldtük meg a lemondást és a halottit
és simán elfogadták. Ez budapesti X., kerületi telefon volt.
egy polgár ... 2017.08.14. 14:32:24
1) Nem te kötötted a szolgáltatói szerződést, így végrehajtani sem tudnak rajtad...
2) Az elhunytad sem tudják perelni: perbeni jogképesség hiánya...
Előbb utóbb maguktól felmondják a szerződést és mivel nem tudják kin behajtani eltűnnek... Pontosan ez történt nálam is...
Tudod Te azt jól! 2017.08.14. 14:43:07
Tudod Te azt jól! 2017.08.14. 14:57:35
fabirka 2017.08.14. 14:59:11
El tudom képzelni a következő mondatot egy közeli hozzátartozó egyébként is igen sokkoló halála után, amikor a gyászban még a temetést is intéznünk kell úgy, hogy közben még mi ne sértsünk meg családot, barátot:
"És akkor kérek 15 db halotti anyakönyvi kivonatot, mert az elhunyt nevén van: víz, csatorna, gáz, villany, telefon, internet, mobil..."
Ez az igazi belerúgás a földön fekvő emberbe :(
egy polgár ... 2017.08.14. 15:03:48
Ennek az lenne az előfeltétele, hogy elismerjék, hogy a szerződött fél elhalálozott (ami a panaszos célja volt). Mivel elhalálozott, nem vette igénybe a szolgáltatást és csak a szolgáltatásért jár ellenszolgáltatás...
Magyarán nyugodtan leszarhatod őket. A gyakorlat, hogy még kb. fél évig küldözgetik a számlákat és felszólítókat az elhunytnak. Ezt te nem vagy köteles átvenni. A hagyatéki eljárás addig lezajlik és így jártak...
Ha parasztok, ezt érdemlik. Hangsúlyozom velem is ez történt...
látjátok feleim szümtükkel 2017.08.14. 15:34:45
Miért lenne mindegy? Ha én csellel hozzájutok a te okmányidhoz és lemásolom, az miért olyan, mintha te másoltad volna? ja, mert nem te fogtad?
A másolat azért kell, mert ebből igazolt, hogy a szerződés megszüntetésének oka áll fenn. A hiteles másolat meg azért kell, hogy nem én akarom a te telefonod orvul kikapcsoltatni.
Egyáltalán tudod mi a hiteles másolat? Amit közjegyző másol az eredetiről és ezt rá is írja.
Az is hiteles, amit a szolgáltató alkalmazottja másol az erdetiről, és elméltileg neki ezt a körülményt rá kell írnia a másolatra. Persze csak akkor, ha előre elmonták, hogy ez a feladata.
Gond inkább akkor adódik, amikor a halotti anyakönyvi kivonatot hosszabb idő után adják ki. Mert ez is előfordult már. Addig bizony a rokonoknak ki kell fizetni, mert ha nem, akkor a hagyatékra teherként rányomják, és utána jön a végehajtás.
látjátok feleim szümtükkel 2017.08.14. 15:39:14
Nem tuttad, hogy a törvények azért vannak, hogy te, és mindenki más betartsa?
Mert törvény előírja a szerződések kötésének módozatait, és a mgszűntetés feltételeit is. Itt előírás van a megszüntetésre.
Etniez 2017.08.14. 15:46:27
Ha nem is tud róla mondjuk?
Kiássák a halottat a Telecom dolgozói és megpróbálják beszedni a pénzt?
egy polgár ... 2017.08.14. 15:46:43
Ha (és hangsúlyozom, HA) indítanak végrehajtást, akkor azt a szerződést kötővel szemben indítják (min. 6-12 hó), tekintettel arra, hogy ő az adós.
Hosszú hónapokig tart, amíg kiderítik, hogy az adós nem élő személy... Itt véget is ér, mivel a hagyatéki eljárás már lezajlott, az örökhagyó nevén nincs vagyontárgy, a fizetését nem tudják letiltani.
Ha az okosok nem derítik ki, hogy elhalálozott az adós, vele szembe indítanak végrehajtást. A mentrend szerint: munkabért nem tudnak tiltani, ingósághoz nem jutnak hozzá. Tekintettel arra, hogy itt már több mint 1 év telt el, hagyatéki eljárás jogerősen lezárult, ingatlan az örökösök nevén van, arra sem tudnak terhelni.
Itt a vége. De eddig el sem jutnak, mert előbb szarják le...
egy polgár ... 2017.08.14. 15:48:58
KaTe 2017.08.14. 16:03:03
Javaslom, szólj a halott anyósnak, hogy ne felejtse el betartani a törvényben (törvény alatt a TELEKOM ASZF-re gondolsz?) foglaltakat és értesíteni a Telekomot arról, hogy elhalálozott!
Haveravera 2017.08.14. 16:17:22
Im just here for the comments 2017.08.14. 16:28:10
Persze kérdés, hogy hányszor kell még beszélnem velük + reklamációt rögzíttetnem, de ha akarok tőlük valamit, akkor azt kivárom. IVR-on átküzdeni magad is csak egyszer kell, megjegyzed a menüpontokat és utána már flottul megy.
Haveravera 2017.08.14. 16:29:10
Etniez 2017.08.14. 16:32:35
Lehet egyszerűbb lenne nem fizetni, aztán hagyni, ahogy a faktorcég bíróság elé citálja a halottat.
Haveravera 2017.08.14. 16:37:30
Haveravera 2017.08.14. 16:44:29
Haveravera 2017.08.14. 16:49:37
Haveravera 2017.08.14. 17:20:59
Haveravera 2017.08.14. 17:27:49
BAZINGA2 2017.08.14. 19:27:56
Jónapot kívánok! 2017.08.14. 20:05:59
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.08.14. 20:43:27
paragrafus 2017.08.14. 21:08:17
Ez a megfogalmazás, mint feltétel egy nagy marhaság.
Ugyanis anyakönyvi kivonatok esetében nem beszélhetünk hiteles másolatról.
Az a helyzet, hogy amikor az anyakönyvvezető kiad egy anyakönyvi kivonatot, akkor az eredeti. Ha (teszem azt) százmillió darabot ad ki, akkor mind a százmillió kivonat eredeti.
Azért, mert amikor az anyakönyvvezető anyakönyvi kivonatot állít ki, akkor ahány darabot csak kiállít, azt mind ugyanarról az anyakönyvről, anyakönyv alapján állítja ki. Ezért is minden anyakönyvi kivonat eredeti.
Másrészről pedig egy anyakönyvi kivonat - törvényes keretek között - nem másolható. Sérti az adatvédelmi és az okmánybiztonsági előírásokat. Még akkor sem másolható jogszerűen, ha abba az okmány birtokosa beleegyezik.
Tehát a szolgáltató nem szabhat jogszerűen olyan feltételt, hogy (az anyakönyvi kivonat) hiteles másolata. Egyrészt mert mindegyik eredetinek minősül, másrészt mert nem másolható....
paragrafus 2017.08.14. 21:13:25
A közjegyző nem másol anyakönyvi kivonatot. Eredetit kér.
paragrafus 2017.08.14. 21:16:33
...."Ma, amikor szerződést szóban is lehet kötni telefonon keresztül?"...
A szóban kötött szerződés jogilag igencsak vitatható és kétséges.
Sőt! A magam részéről az ilyen szerződést egyenesen törvénytelennek tartom. (Az okaiba nem akarok belemenni, mert hosszú lenne és messzire vezetne)
tlantos 2017.08.14. 23:25:34
Minden szolgaltato hatosagnak kepzeli magat, fenyegetni tudjak az ugyfelet, de a szolgaltatas meg nulla. Kessel 1 napot, felfuggesztik, de ha hetente van muszaki hiba, az nem baj, mert nekik 72 orat lehet barmikor.
Most neztem ra az elmu online feluletere. Kepesek voltak kiszamlazni 2 forint! kesedelmi kamatot. Befizetni nem lehet, majd csak kvetkezo szamlaval (az meg nem lesz, mert jelenleg 0-ra van rakva a fogyasztas), de ott van fenyegetesben, hogy majd behajtas meg kutyafule. Erosen gondolkoztam, hogy kerek csekket ra :)
joska61 2017.08.15. 10:32:10
2017.08.15. 19:53:03
Megalájkollak.
fabirka 2017.08.16. 09:48:17
CID...... 2017.08.16. 10:58:38
CID...... 2017.08.16. 11:05:25
paragrafus 2017.08.16. 13:40:05
Ettől még
1. a jogszerűsége erősen vitatható és megkérdőjelezhető.
2. Ha valami probléma merül fel, sokkal nehezebb a probléma megoldása, esetleges jogorvoslat, stb...
3. Ilyen esetben viszont a szolgáltató könnyebben tud bármikor egyoldalúan úgy módosítani (különösen akkor, ha az az ügyfél hátrányára szolgál), hogy az ügyfél gyakorlatilag tehetetlen a módosítással szemben.
4. A szolgáltató részéről nagyobb a visszaélés lehetősége.
CID...... 2017.08.16. 20:43:22
Nekem spec mindegy én leginkább a személyes ügyintézésnél maradok, de semmi esetre sem törvénysértő.
Kalmen 2017.08.16. 21:55:10
látjátok feleim szümtükkel 2017.08.17. 15:53:29
van elévülés, van póthagyatéki eljárás, és az örökös - feltéve, hogy örökölt valamit - az örökség mértékéig az adósságért is felel. Azt pedig, hogy ki a tulajdonosa pl. egy ingatlannak a közszolgáltatók, de akár te is, az ingatlannyilvántartásba megnézheted. Ott az is kiderül, hogy ki milyen jogon lett tulajdonos.
Persze a tartozások többség kisebb, mint amekkora költséggel jár annak behajtása. Ez meg a szolgáltató vezetésére tartozó kérdés.
látjátok feleim szümtükkel 2017.08.17. 15:55:41
Az örökös nem csak hasznot, de az örökhagyó tartozásait is megörökli. Essetunni?
tothxtamas 2017.08.22. 13:15:09