Tékozló Homár

"Nehéz lesz megállnom, hogy ne verjek bele egy baltát valamibe"

2017.09.08. 15:20 | Homár Hilda | 59 komment

angry-animals-28-5888780d3ae34_605_1.jpg

Greyhound kálváriája kihozta belőle az állatot, levelét mintha Al Swearengen fortyantotta volna fel magából egy különösen rossz napján, így aztán irományát - bár teljesen érthetőnek minősítettük a benne feszülő indulatot - csak néhol kisípolva tudjuk a nagyvilág elé tárni. Ez ugyan némi stílusvesztést jelent, de cserébe nem kell egy kis sarokba eldugnunk a valóban elképesztő sztorit. Akit érdekel az eredeti, úgyis megtalálja.

Sziasztok! "Naiv ügyfél vs bürokrácia" témában egy kis szösszenet egy több, mint fél éve húzódó ingatlan-adásvételről, még nincs vége...

Kurvára nem érdekel, hány ember veszti el a “munkáját” (azaz az érdemi munkavégzés nélkül szerzett jövedelmét) de a papíralapú bürokráciát el kell pusztítani a [...] a [...] postával együtt. 

2017. január: adnánk el egy lakást. Eddig ki volt adva, a bérlő veszi meg, sima ügy mindenféle bonyodalmak nélkül - gondoljuk mindannyian. Naivitás lvl végtelen…

2017. február: kiderül, hogy sok évvel ezelőtti közösköltség-tartozás (120 000 Ft) miatt végrehajtási jogot jegyeztek be rá. Ez a mi sarunk volt, de már rég kifizettük, csak a végrehajtó valamiért [...] elintézni az adminisztrációt, és ez most derült ki. 

Telefon a végrehajtónak: hopp, tényleg, de ez nem az ő hibájuk, mert a végrehajtást kérő (a közös képviselet) nem szólt nekik, hogy kifizettük, érdeklődjünk nála.

Telefon a közös képviselőnek: hopp, tényleg, nem szóltak, majd írnak a végrehajtónak, hogy indulhat a törlés, várhatóan 1-2 hét (!) és rendben vagyunk. (bödös [................] #1: Egy-két óra oké, egy-két nap határeset, de mi a [] egy hét ezen, pláne kettő?)

2017. március: telefon a végrehajtónak, igen, rendben vagyunk, indítjuk a törlést, várhatóan 1-2 hét, és kész (büdös [..............] #2)

2017. április: ügyvédhez be, nézze már meg, indítható-e az adásvétel. Nem, a tulajdoni lapon még mindig ott a végrehajtási jog. Büdös [................] #3

Telefon a végrehajtónak: elvileg 30 nap az átfutási idő (büdös [..................] #4, az már rég letelt) várjunk még egy-két hetet (büdös [...................] #4,5)

2017. május: ügyvédhez be, nézze már meg, indítható-e az adásvétel. Nem, a tulajdoni lapon még mindig ott a végrehajtási jog. Büdös [...................] #5

Megteszik, hogy szólnak, ha indíthatjuk? Meg. Jó.

2017. június: semmi. Egyik nap pont arra járok, mert egy rikta Pokémon bukkan fel az ügyvédi iroda előtt, gondoltam beugrok rákérdezni, hogy mi van, indítható-e már az adásvétel. Sajnos ****ka aki ezt intézi, pont szabin van, de majd szólnak - jó, nem gond.

2017. július: semmi, büdös [...................] #6. Egyik nap egy rikta Pokémon bukkan fel az ügyvédi iroda előtt, és ha már arra járok, beugrok rákérdezni, hogy mi van, indítható-e már az adásvétel. Nem, még mindig nincs törölve a tulajdoni lapról a végrehajtói jog. WTF van már a büdös [....................] #7 #8 és #9, már nem is számolom tovább, baszódna meg mindenki, aki ebben részt vesz, és még van pofája fizetést is kapni érte.

Telefon a végrehajtónak: hát ők elküldték már az illetékes földhivatalnak áprilisban, be kell menni, ki kell fizetni 6600 Forint eljárási díjat (vagy mi a szart) és kész is vagyunk.

2016. augusztus eleje: irány a földhivatal, biztos ami biztos 6600 Forint készpénzzel, hogy fizetnék. Azt nem lehet, mert ahhoz előbb a végrehajtónak el kell küldenie a törlési engedélyt. Már elküldte - nagy tanácstalanság, ügyintéző hölgy eltűnik, 10 perc múlva egy kollégával jön vissza: valóban, de június 20-án visszament, mert nem lett kifizetve a 6600 Forint. Mondom nekik: de pont azért jöttem, hogy ezt kifizessem! Akkor szóljak a végrehajtónak, hogy küldje el újra a törlési engedélyt, utána 1-2 hét múlva jöhetek kifizetni ([...] már meg mind, ezt június 20 előtt nem lehetett volna mondani? Elvileg kapnunk kellett volna róla levelet - nem kaptunk, hova küldték? - nem tudják - oké)

Telefon a végrehajtónak, küldje el újra ezeknek a [...] .

Augusztus közepe, földhivatal: megjött már az engedély? Nem.

Augusztus vége, földhivatal: megjött már az engedély? Nem.

Szeptember 1, földhivatal: megjött már az engedély? Nem. 

Ingerült telefon a végrehajtónak: elküldték azt a szart? Igen, augusztus 7-én. Ha esetleg nem érne oda, menjek be személyesen hétfőn délelőtt 8 és 11 vagy szerdán délután 2 és 6 között, adnak egy papírt, amit bevihetek a földhivatalba, és akkor már biztos megengedik, hogy fizessek. (a végrehajtó iroda Budapest, a földhivatal pedig Hatvan, csak hogy egyszerű legyen)

Szeptember 6, földhivatal:  megjött már az engedély? Nem. Ennyi idő alatt már meg kellett volna jönnie, biztos elkeveredett a postán.

Itt tartunk most, és nagyon nehéz lesz megállnom, hogy ne verjek bele egy baltát valamibe.

UPDATE

14:55 - kezemben a Szent Papír, még Szent Pecsét is van rajta, mehetek Hatvanba, de ma már nem, mert nem érek oda ügyfélfogadási időben, ami legközelebb péntek 8:00 - 14:00 között van, folyt. köv. akkor.

Egy retúr vonatjegy egyébként 3000 Forint, kedvem lenne ezt az összeget arra költeni, hogy sokszorosítva 10 példányban 10 különböző borítékban feladjam, de tartok tőle, hogy pont a Szent Pecsétes Szent Eredeti Példányt keveri el a geci posta, és kezdhetem újra az egészet. :( Basszameg, hogy a tumblira simán fel tudnám most tenni a villamoson ülve ezt a szart két macskás gif közé, de a Szent Hivatalnak meghaladja a képességeit, hogy ezt lehetővé tegye a számomra.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizsla_barat 2017.09.08. 15:54:17

Per on: kozos kepviselo. Igeny: lakas ara + serelmi dij + ugyvedi dij, + kezelesi koltseg + etc. 50 milka alatt ne allj meg.

CID...... 2017.09.08. 16:12:42

Közös képviselőnek leordítani a haját ( na meg lakógyűlés és leváltani), ha alkalmazott, bemószerolni a cégnél. A végrehajtóknak meg van kamarájuk. Persze ezzel nem vagy előrébb, de akkor is az édesanyjuk valagát...

Darth Revan 2017.09.08. 16:52:26

@CID......:

nekem ugy tunik, hogy a foldhivatal nem vegezte a munkajat.

Serivor 2017.09.08. 17:22:14

Magyarország, én így szeretlek!

vprof 2017.09.08. 19:01:54

Először is nem kellett volna felhalmozni 120 ezres tartozást sok évvel ezelőtt, de ha már így alakult, utána kellett volna járni, mivel jár mindez. A földhivatali bejegyzések meg már csak ilyenek, hogy nincsenek ingyen. A végrehajtótól eleve lakcímre kellett volna kérni a törlési engedélyt, aztán személyesen elintézni a törlést a földhivatalban. Az anyázás nagyon megy (nem emlékszem, hogy a Homáron valaha is cenzúráztak volna), de önállóan intézkedni már derogál.

Lengyelpiac Hu 2017.09.08. 19:14:46

:) van megoldás: Fű,vagy xanax...
Vettem én is 8 tulajtól tanyás külterületi ingatlant belterületen póthagyatékozva... Cirka 2 évembe és pár ősz hajszálamba fájt az akció... Ez idő alatt nekem is megromlott a kapcsolatom az ügynemvédemmel és a humuszhivatallal is...

gyedmaróz 2017.09.08. 20:15:49

Szívni csak pontosan, szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes.
Meg közös költséget fizetni is.

Disznó Úr 2017.09.09. 11:29:20

Így utólag már mindegy, de ezt az ügyvéd 2 nap alatt elintézi némi munkadíj fejében. 1 nap: közös képviselet igazolás, következő ügyvédi napon végrehajtó, törlési engedélyt adja a kezébe és viszi be a földhivatalba. És mivel meggyőződött arról, hogy a bejegyzett teher törölhető, már csinálhatja is a szerződést, a törlési engedély rangsorban előzi az adásvételit, kb. ennyi.

Jónapot kívánok! 2017.09.09. 11:37:33

"hogy sok évvel ezelőtti közösköltség-tartozás (120 000 Ft) miatt végrehajtási jogot jegyeztek be rá. Ez a mi sarunk volt, de már rég kifizettük, csak a végrehajtó valamiért [...] elintézni az adminisztrációt, és ez most derült ki"

En ha kifizetek valamit, akkor meggyozodom rola, hogy az el is van intezve. Evekig leszarta, hogy rendben van e, most meg rohangal mint pok a falon mert surgos lett, bar annyira nem az, ha igy is van honapokig ideje utana jarkalni, az helyett, hogy egy hozzaerto ugyvedet megkerdezett volna a 2-3 kor utan, hogy hogy lehetne ezt meggyorsitani.

végrehajtó helyettes 2017.09.09. 13:08:35

Nem nagyon értem a sztorit, már a szakmai része tiszta, csak az időbeli problémák érdekesek.
Kiállítani egy végrehajtási jog törlést nagyjából 18 másodperc. Azt a végrehajtó megküldi a Földhivatalnak vagy postán, vagy személyesen egyszerűen beviszik. Az egy hét durva idő lenne, hogy odaérjen, hát még a hetek-hónapok... A földhivatal biztos hogy időben megkapta, szegény poszter barátunk lehetett volna egy kicsit életrevalóbb és időben el lett volna intézve a történet.

És ügyvédet választani is körültekintően kell, mert azért egy átlag ügyvéd megcsinál annyit hogy elereszt egy telefont, hogy mehetnek-e fizetni a 6 600 Ft-ot?

Egyértelmű a társasház hibája, hogy a teljesítést nem jelentette be, de egy kis józan ésszel az anyázás helyett le lehetett volna zongorázni az ügyet nagyon maximum 1 hét alatt.

.Manyecska 2017.09.09. 16:17:57

Ameddig a 13 kerben az itteni közös képviselő Audival jár nem lehet nagy baj!!!!!!@CID......: ezt neked írtam.

lobster thermidor 2017.09.09. 18:36:45

A közös költséget időben ki kell fizetni!
A posztoló vegye úgy az apró kellemetlenséget, hogy ez a tulajdonostársak számára történő igazságszolgáltatás része azért, mert ki tudja mennyi ideig használta a társasház pénzét. Ez a cselekedet nézetem szerint nem áll messze mások meglopásától.

Hegyirablo 2017.09.09. 19:15:28

Hát igen, nem mindenki olyan rendes, elnéző közös képviselő, mint én. Nekem is ilyen keménynek kellene lennem, tartozik valaki, azonnal terhelni a lakására.

CID...... 2017.09.09. 20:29:45

@stakeholder Manyecs: A mi közös képviselőnk kerékpárral jár, de legalább annyi esze van mint egy marék lepkének...

Jónapot kívánok! 2017.09.10. 00:09:37

@Hegyirablo: Itt is elnezoek voltak jo ideig, nem tudom mennyi volt a havidij, de szerintem egy 120 ezres hatralek legalabb 1-1.5 ev nem fizetes utan jon ossze.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.09.10. 06:29:25

Aki nem szeret szopni, az nem telefonon akarja intézni a hivatalos ügyeit, hanem tértivevényes levelekkel. Ha gyorsan akarja, akkor ügyvédi irodát bíz meg a teljes körű ügyintézéssel.

fillérbaszó vadász 2017.09.10. 07:35:57

@Jónapot kívánok!: "120 ezres hatralek legalabb 1-1.5 ev nem fizetes utan jon ossze."

Ez nem biztos, mert a 120 ezerben már benne lehet a végrehajtó ilyen-olyan díja is.
De biztos, hogy több hónap tartozása volt. Ha egy hónapot elfelejt valaki befizetni (igaz már ahhoz is elég hülyének kell lenni), az még oké, de itt szándékos nem fizetésről lehet szó.
Az ilyeneket én meg nem sajnálom. Nekem 12000 ft havonta a közös költség. Én tudom fizetni. Meg a gázt is, az áramot is és a vizet is. És az egyéb költségeket. Kiszámoltam, hogy kb. 2 vagy 2,5 hónapot azért dolgozom, hogy kifizessem a rezsit. És ki is fizetem. Innentől nem érdekelnek azoknak a rinyálásai akik basznak fizetni.

vizsla_barat 2017.09.10. 20:53:01

Fejlettebb országban a tulajdoni lap online fenn van. Sőt értesítés jön ha változás áll be. Pl jelzálog vagy egyéb. Jön az adó is. Persze ehhez kell egy szerver és pár informatikus. Akik már mint tudjuk mind Londonban mosogatnak.

halaloszto 2017.09.10. 20:57:44

lehet mégsem a legolcsóbb ügyvédet kellett volna választani. megbízom az ügyvédet, hogy intézze el, és el is intézi. nem telefon meg kisfaszom, kap írásos igazolást a közös képviselettel, azzal elmegy a végrehajtóhoz, attól is kap egy írásos igazolást. és sk beviszi a földhivatalba.

ha mindenki beleszarik, akkor abba bele lesz szarva, és nem meglepetés hogy nem halad csak büdös.

Vajk

Arcade Macho 2017.09.10. 21:11:41

@Jónapot kívánok!: "Evekig leszarta, hogy rendben van e, most meg rohangal mint pok a falon mert surgos lett"

es mint kiderult a levelezesi cime se stimmel, ha anno veletlenul a Vegrehajtoig nem jutott volna el a lovetta, vagy csak kis hiba tortent volna, akkor a Vegrehajto egyszer csak kopogott volna

morph on deer 2017.09.10. 21:23:15

@vizsla_barat:
"Fejlettebb országban a tulajdoni lap online fenn van. Sőt értesítés jön ha változás áll be."

Na igen, de ott a naptár nem állt meg '977-nél, vagy még korábban..!

A földhivatalban még mindig "analóg" adattovábbítás zajlik, azaz kézikocsival hurcolják a mázsányi papírt, mint pár éve, amikor láttam, - tudja valaki?

Vagy: kapott már valaki külföldre magyar 'ajánlott' levelet? Ha igen, tudta a kiadó, - ha nem volt történész, pl.- hogy mi a bánat az a rácsirizelt rózsaszín cetli magyar(!) szöveggel a boríték hátulján(!), és mit kell kezdenie vele..?
Csak kérdem, mert amúgy nagy élmény...

MrZed001 2017.09.10. 21:59:53

Ezt bizony megérdemelted.
Miért is gáz a közös költség nem fizetés? Tudod úgy működik a dolog, hogy előző év alapján csinál a közös képviselő egy tippet, hogy kb mennyibe fog kerülni a következő év amibe benne van: közös áram (folyosói lámpák), közös fűtés (folyosói fűtőtest), a saját fix díja, a gondnok fix díja, takarító fix díja, biztosítás, javítási költségek (elromlott ajtózár), egy kis tartalék (na ilyenkor rí általában mindenki képe, hogy minek), meg esetleg egy kicsi a felújítási alapba (amiből majd 1x pl újra lesz festve a lépcsőház).
Majd fogja ezt az összeget elossza 12 hónappal és a lakások számával (súlyozottan m2 arányosan).

Ebben mint láthatod, nincs tér játékra, meg nem fizetésre.
Ha valaki nem fizet, akkor fel kell emelni a közös költséget (azaz a többieknek kell többet fizetni), mert a kifizetendő fix végösszegnek ki kell jönnie.

Kozsó nemfizetése miatt pl asszem valami 8 ezerrel lett megemelve minden lakásnak a havi közös költsége. A végén már sokmilliókkal tartozott, lakásonként is százezrekkel (azaz minden lakás százezreket kölcsönzött neki, és nem önszántából. aztán hogy visszakapták-e vagy sem a végén, nem tudom).

Na ezért gáz, ha valaki úgy dönt, hogy nem fizet egy ideig. Ha több ilyen notórius nemfizető is van, akkor a ház költségvetése borul, rendkívüli közgyűlés, közös költség emelés.

Arcade Macho 2017.09.10. 23:00:35

@MrZed001: "Na ezért gáz, ha valaki úgy dönt, hogy nem fizet egy ideig. Ha több ilyen notórius nemfizető is van, akkor a ház költségvetése borul, rendkívüli közgyűlés, közös költség emelés."

5-6 eve a lakogyulesen felvilagositottak mindenkit, hogy a kozos ktg elmaradasa eseten nincsen kilakoltatasi moratorium, mert arra nem ervenyes
Kozsokadnal meg a kozos kepviselo illetve a kozgyules b.lfaszkodott, hiszen ha akartak volna, akkor fel evnyi kozos ktg elmaradasa eseten lehetett volna arvereztetni

MrZed001 2017.09.11. 00:00:58

@Arcade Macho:
Úgy tudom közös költség elmaradást max ráterhelik az ingatlanra (széljegy), így mint a fenti esetben addig nem tudja eladni míg ki nem egyenlítette (vagy adásvételi szerződés része, hogy vevő a tartozás összegét utalja közös képviseletnek).
Az árverés, az igen furi dolog. Van ott némi maffia összefonódás is a végrehajtókkal kapcsolatban.

Amúgy sajnos láttam több béna közös képviselőt. Pl aki lakó úgy gondolta ez neki menni fog. Na ilyen volt kollégámnak is, aztán beköltözés utáni első közgyűlést követően már ment is rendőrségre feljelentést tenni, mert 10+ misit sikkasztott már el a közös képviselő.
Láttam másik olyat is, akit ilyen miatt már elmeszeltek, és továbbra is közös képviselő volt. Sőt, bővítette a klientúráját további háztömbökkel. Mégsőtebb, újabb helyekre akart betörni. Igen durva módszerekkel próbálta manipulálni a közgyűlést, hogy kirúgja a közös képviseletet (amúgy profin) ellátó céget. Ja, és a fia a rendőrségen dolgozik.

.Manyecska 2017.09.11. 08:32:53

Köszönjük a posztot. Ennek fényében mindenki eldöntheti, hogy akinek kapa lóg ki a szájából és baltája van, paraszt-e? :D

commentes nikk 2017.09.11. 09:05:54

Nemtom írta-e már valaki, de az ilyen problémára való egy jó ügyvéd, aki lehet hogy pénzbe kerül, de a leírt idő és ügymenet töredéke alatt kiveri a hivatalokból/cégekből a megoldást.

commentes nikk 2017.09.11. 09:08:45

@Disznó Úr: na, akkor más is érzékelte. A poszter gondolom spórolni akart, úgyhogy inkább beállt letolt gatyával a lóp*nisz elé pár hétre. Házvásárláskor nálunk is volt apró gond a földhivatallal, ügyvédnek jeleztem, betelefonált, másnap berobogott, délután hívtam a hivatalt, hogy minden oké-e, igen. Kösz, viszhall.

szcsongor 2017.09.11. 09:17:42

Milyen az a rikta Pokémon? Bár már annyi van, fene se tudja követni.

A történetben meg még időugrás is történt, hirtelen 2016 augusztusban találtuk magunkat. Lehet hogy ezért nem haladt a dolog...

lobster thermidor 2017.09.11. 09:24:45

@vizsla_barat:
Nem akarom védeni a Földhivatalt, de ebben nincs igazad!
Online ingyen 3 alkalommal lekérheted a tulajdoni lap első oldalát, ha többet akarsz megtudni az ingatlanról, akkor néhány ezer forintért lekérheted a tulajdoni lap összes adatát, ami természetesen kinyomtatható. Néhány ezer forintért cserébe előfizethetsz olyan szolgáltatásra is, amely azonnal értesít a tulajdoni lapon bekövetkezett változásokról.

joska61 2017.09.11. 09:30:59

Azért ha annyira sürgős, akkor kérek egy igazolást a behajtócégtől, ne levelezzenek, csak adják ide pöcséttel mindennel hitelesen, aztán elmegyek a földhivatalba, és elintézem azonnal. Kicsit gyorsabb.

moonshadow 2017.09.11. 09:40:26

Béna vagy. el kellett volna kérni az elején a törlési nyilatkozatot a végrehajtótól és személyesen bevinni a földhivatalba.

PITTA 2017.09.11. 09:48:38

tulajdonos idéntől párszor ingyen tudja lekérni a tulajdoni lapot, utána is 1000 a nem hiteles online...

Jake Peralta 2017.09.11. 10:19:23

120.000.- közös költség tartozás (pl nálunk) 1 év alatt pont összejön. És jó párszor felszólítják a tulajt a fizetésre.
Poszter akkor nagy ívben beleszart az egészbe.. most meg megértést remél... részemről nincs megértés.. ha rendben fizetsz akkor nincs ilyen hercehurca.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.09.11. 10:56:26

@vizsla_barat: nálunk is van, ügyfélkapun le lehet kérdezni és értesítést is kapsz.

CID...... 2017.09.11. 11:27:07

@joska61: bírósági végrehajtó, nem behajtó cég. Csak a tények miatt ;)

@Jake Peralta: 1. Azért az több is lehet, mármint a közös költség, mint havi 10000.
2. Sajna kerülhet az ember olyan helyzetbe amit nem tud egy két hónap alatt rendezni, ráadásul ezzel nem is tudsz takarékoskodni, mint pl, gázzal, villannyal, telefonnal, nettel, TV-vel. Ez bizony fix összeg.
Nálunk az egyik lakó több mint fél millával lóg...

Jossarian 2017.09.11. 11:33:15

Na errol nem beszel senki, hogy az ehhez hasonlo politikatol fuggetlen "aprosagok" uldoztek el annyi embert a balkanrol.

Jake Peralta 2017.09.11. 13:06:42

@CID......: 1. Azért írtam hogy náluk. Mert azt tudom hogy én menyit fizetek.

2. Ha viszont tudja, hogy tartozása van, akkor azt is tudnia kell, hogy milyen következményei vannak ennek. Mint írta a poszter ki is fizették. Amikor ez megtörtént miért nem követték végig hogy minden folyamat befejeződött-e.

Kunhallmi Agnes. 2017.09.11. 13:43:25

Egyertelemu, hogy a posztolo a hibas. Az ilyen faszok miatt vannak tulterhelve az allami hivatalok. Akik ennyit baszakodnak, azoknak valamilyen buntetest kene fizetnie.
Na majd ha nyerunk 18-ban akkor az ilyen buzikat is elintezzuk.

CID...... 2017.09.11. 13:56:58

@Jake Peralta: Én spec. azért nem néznék utána, mert vagyok olyan naív, hogy azt gondolom, mindenki végzi rendesen a munkáját amiért kapja a fizetését...

Jake Peralta 2017.09.11. 14:49:03

@CID......: Jogos igény.. de sajnos évek óta lehet tudni hogy nem így működnek a dolgok.

élhetetlen 2017.09.11. 15:30:14

@Jónapot kívánok!: Azta! „En ha kifizetek valamit, akkor meggyozodom rola, hogy az el is van intezve.” Befizetsz egy villanyszámlát, aztán felhívod őket, hogy megkapták-e? Több, mint húsz számlám van havonta, és ellenőrizgessem, hogy az el is van-e intézve, azután, hogy befizettem?

élhetetlen 2017.09.11. 16:03:59

@CID......: A közös képviselő egy különleges állatfajta. A lakógyűlés meg egy különleges horda. Az előző közös képviselő, terasz szigetelés, megszavazva, megmondtam, hogy úgy nem lesz jó, de nem számított, az alattam lakó megakadályozta a síkba szigetelést, mert a közös képviselő azt mondta, hogy ha azt csináljuk, két hónapig fel lesz dúcolva a tető a nappalijában. (Szó nem volt erről, két mérnök, egy kivitelező győzködtük, semmi). Két év múlva, ahogy mondtam, beázott. Követelte az általam két éve javasolt megoldást (mikor megkérdeztem, hogy mi van, azt mondta, hogy mert nem értette). Ez jó lenne, csak a háznak másfél milla, és meg kétszer játszottam egy-egy hónapig vécésnénit a lakásomban, mert ott jártak át, és kétszer kellett lakkoztatnom a parkettát. Meghalt, új képviselő. Cseréljük a lépcsőház lerohadt ajtajait. Mondom, hőszigetelt üveg kéne bele, az emberei meg is tudják csinálni, beszéltem velük. Nem, fakeretbe nem lehet. A 15 centiset nem, de a 3x2x3-sat, azt igen. Jöjjön be, megmutatom. Nem nézi meg, azt nem lehet. Ő tudja. Lakógyűlés? Hozzál jobbat! Nem lehet bírálni, mert ez a válasz.

élhetetlen 2017.09.11. 16:21:26

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Okos. Tudod, hogy, ha a tértivevényesed nem ér célba, akkor a következő egy sima levél lesz, amit kézbesítettnek tekintenek? (egyszerűsített posta törvény). Vagy húsz éve volt, mikor még egy átírási illeték kiszabása több év is lehetett, tehát nem nyüzsögtem naponta a hivatalnál, hogy mikor fizethetek. Kaptam egy levelet, hogy mivel az előző tértivevényest nem vettem át, (soha nem láttam, értesítőt sem), ezt a levelet kézbesítettnek tekintik, és ettől a naptól ketyeg a büntetőkamat. Ha ez sem ér el hozzám, akkor majd észreveszem a végrehajtókat. Jó. Csak a posta. Nekem fontos egyszerű levelet vártam. Nem jött. Már telefonáltam, feladták. Aztán csengetett egy idős hölgy a másik utcából, másik névvel, másik címmel, hogy ezt hozzá dobták be. Rendes volt, áthozta, kidobhatta volna a szemétbe is. Ennyit a Postáról.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.09.11. 16:34:52

@élhetetlen: Tévedsz. Ha a tértivevényen megadott számú kézbesítési kísérlet eredménytelen volt, már akkor kézbesítettnek kell tekinteni. Nagyon kevés ügyben ír elő jogszabály ismételt kézbesítést a hivatalnak.A sima levél nem az ügy tárgyára vonatkozott, hanem értesítés volt a kamatról. Egyébként az ügyfél-populáció nagy többsége ab ovo nem vesz át tértis levelet, és a postások 500-1000 Ft-ért bontják ki többé-kevésbé nyomtalanul, és mutatják meg, hogy érdemes-e átvenni.

élhetetlen 2017.09.11. 17:08:11

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Rendben, tévedek, mert „megadott számú kézbesítési kísérlet eredménytelen volt, már akkor kézbesítettnek kell tekinteni.”. De akkor sem érzem jogosnak, hogy amiről nem értesültem, azt úgy kell tekinteni, mintha tudnék róla, és ebből kötelezettségeim fakadnak, esetleg olyan tartozásom halmozódik fel, ami már nem bevállalható, úgy, hogy nem is tudok róla. Szerinted ez rendben van, mert a populáció nagy többsége… Igen, a sima levél nem ügy, bedobhatja a postás a szomszéd utcába, más címre, más névre, vagy akár a kukáka, rendben van ez így. Szerinted.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.09.12. 10:07:01

@élhetetlen: Ki a f. írt olyat, hogy ez így rendben van? A tények rögzítése nem jelenti azok interiorizálását.

joska61 2017.09.12. 10:28:50

@CID......: Érdektelen részletkérdés, ráadásul a posztban egyszer sincs jelölve, hogy bíarósági végrehajtóról vagy miről van szó. Ez viszont ott van a posztban: "menjek be személyesen hétfőn délelőtt 8 és 11 vagy szerdán délután 2 és 6 között, adnak egy papírt, amit bevihetek a földhivatalba"

hbh31 2017.09.12. 11:15:20

Jöhet a pószter fát aprítani.

Kaoraku 2017.09.13. 18:08:55

Az, hogy miből volt a tartozás jelen esetben totálisan irreleváns, mert ettől még itt több ember sem végezte a munkáját el. Kezdve a földhivatallal, akiknek amikor megjön a törlés, törölniük kellett volna mindenféle mérlegelés nélkül ha kifizetik a 6600at, ha nem.

Kaoraku 2017.09.13. 18:10:27

@élhetetlen: Tértivevényes levélről van szó. Az akkor megy vissza nem kerestével, ha nem vetted át az értesítések ellenére sem. Ha nem ott laksz, és rossz helyre hajigálják be, az meg a te sarad, mert állampolgári kötelességed az állammal tudatni az aktuális lakcímedet.
Különben soha senkin semmit nem lehetne behajtatni meg eljárás alá vonni, mert hát jaj ő nem kapott levelet...

élhetetlen 2017.09.13. 19:02:53

@Kaoraku: Értem. Tehát nem történt meg, hogy nem kaptam értesítőt, levelet az illeték kiszabásáról, csak egy sima levelet, hogy akkor mostantól ketyeg a büntetőkamat. Mert te tudod. És a másik levél is csak úgy kerülhetett a szomszéd utcába, hogy a postás bedobta a címemen levő (ahova be vagyok jelentve, és ott is lakom), nevemmel ellátott postaládába, csak a szél, vagy a pókok átvitték. Biztos így történt. Vagy ezek meg sem történtek, mert a postás igazolni tudja, hogy a nekem szóló levelet igenis hozzám dobta be. Azt meg külön köszönöm, hogy elmagyaráztad, miért hozták ezt a törvényt, ez számomra is világos, volt, azt is belátom, hogy kényelmes a hivataloknak is, a Postának is, de mi van a károsodott kisemberrel? Naponta menjen be a postára, hátha jött valami?

Kaoraku 2017.09.13. 19:22:06

@élhetetlen: Nagyon szívesen. És nem, nem hiszem, hogy a postás viccből többször is írt egy értesítőt, és bedobta máshova. Sima levélben meg nem értesítenek. A Földhivatalnak meg értesítő ide vagy oda, végre kellett volna hajtania a határozatot. A 6600at meg ha nincs befizetve átadják a NAVnak, és az meg adóként behajtja.

élhetetlen 2017.09.13. 19:56:39

@Kaoraku: Ez egyre jobb. Nem írtam a NAV-ról, csak a Postáról, két külön esetet. A 20 évvel ezelőtti tértivevényesnél nem írtam, hogy a postás megírta az értesítőket, és máshova dobta be, csak azt, hogy nem kaptam értesítőt, sem tértivevényes levelet. A sima levél került a szomszéd utcába két hónapja, egy vadidegen emberhez, aki rendes volt, és áthozta. Legalább olvasd el, hogy mire válaszolsz, úgy egyszerűbb.

dr. Karap Gergő 2017.10.31. 15:21:42

Csak bátortalanul kérdezem meg: ügyfélkapun keresztül nem lehet - személyes megjelenést kiküszöbölve - intézni az ilyesmit, mint bizonyos iratok elektronikus úton történő bemutatása?
süti beállítások módosítása