Nem ez az első eset, ami alapján érdemes az Euronics-ban árult extra garancia megvétele előtt alaposan tájékozódni és véggondolni, hogy ilyen lovat akarunk-e.
Kedves Homár!
1,5 évvel ezelőtt vettünk egy Orion T32 DLED televíziót a Euronics-ban. Vettünk hozzá 5 év extra garanciát az eladó javaslatára, mondván, hogy 5 évig lesz tévénk, hogy ez mennyire nagyon jó.
1,5 év telt el, és elromlott a tévé. Elsötétült a képernyő, hang az volt, de az is ingadozott. Bementünk a Euronics-ba a kötvénnyel, a blokkal, fel is vették az adatokat és értesítették a szervízt, akik 3 nap múlva futárszolgálattal Pestre szállíttatták a készüléket. …Miskolcról…
Amikor ezt a levelet írom, már két hete nincs tévénk.
Ma hívtak a szervizből, hogy a tévé javíthatatlan, (utána olvastam több portálon, mindenhol azt írták az ilyen jellegű hibára, hogy javítható), küldenek cserében egy hasonló kaliberű készüléket, vagy a vételár- kb. 15 000 forint összeget kártérítés címszóval. Rögtön első kérdésem volt, hogy így akkor a maradék garancia átkerül-e az új tévére, amire a válasz egyértelmű NEM volt. Ez még el is fogadható, (bár nem igazságos), végül is az Orionra vettük, és ha az nincs, akkor értelemszerűen a garancia is ugrott. (Ezt így nem közölték anno az üzletben, amikor megvettük a tévét.)
Azt viszont felháborítónak találom, hogy 3-4 hétig tévé nélkül vagyunk, ugrott a 8000 forintos 5 éves garanciából kb. 2,5 -3 év, és ehhez még a szerviz azt mondta, hogy 1 év teljes körű garancia van a tévére, pedig a gyártó (SENCOR) honlapján egyértelműen az van feltüntetve, hogy 24 hó garanciát vállalnak minden termékre.
Akkor az értékesítő úgy játszik a garanciával (módosítja, elveszi, csökkenti) ahogyan akar? Lehet ilyenkor tenni valamit, vagy abszolút jogos minden, ami velünk történt?
Kedves Homár Olvasó!
A probléma megoldása tekintetében elsőként célszerű abból kiindulni, hogy az olyan 10.000.-Ft-ot meghaladó értékű tartós fogyasztási cikkekre, mint egy televízió a jogszabály alapján egy év jótállás vonatkozik.
A gyártó vagy a forgalmazó azonban szerződésben vállalhat hosszabb határidőt, melynek feltételeit saját maga határozhatja meg. A kapott jótállási jegyen a szerződéses jótállás idejét és feltételeit is fel szokták tüntetni.
Érdemes tehát elsőként ezt a dokumentumot alaposan elolvasni. Ha valóban van rá 24 hónapos jótállás, úgy, ahogy az a honlapon is szerepel, akkor úgy is dönthetsz, hogy nem a megkötött biztosítási szerződés alapján a biztosítóval szemben érvényesíted az igényed, hanem a jótállást vállaló gyártóval (vagy az általa a jótállási jegyen vagy honlapján feltüntetett közreműködőjével) szemben. Ebben az esetben a kijavított vagy kicserélt részre ilyenkor a 24 hónap újrakezdődik.
Ha megoldásként mégis az "extra garancia" érvényesítése marad, arról jó tudni, hogy valójában egy biztosítási szerződés, amelynek nem a vállalkozás, hanem a kötvényben megjelölt biztosító a kötelezettje. A biztosító vállalása pedig nem keletkeztet jótállást, így nem vonatkoznak rá a jótállásra, szavatosságra vonatkozó szabályok (igények, igényérvényesítési idő, javítási idő).
Az, hogy a biztosított termék helyébe lépő termékre is kiterjed-e a biztosítás, ugyancsak biztosítási jogi kérdés.
Utóbbi vitás ügyekben, ha nem sikerül a biztosítóval megegyezésre jutni célszerű az igényérvényesítés iránt Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulni.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.10.09. 16:55:22
Recsegve fingó kecske 2017.10.09. 17:01:58
enrico palazzo 2017.10.09. 17:09:19
Crazy 1zenkáttű 2017.10.09. 17:21:06
Teljeskörű garancia meg sosenemvolt, sosenemlesz.
szerintem a legjobb ötlet, ha négy hétig nincs tévéd, ne fizesd be az aktuális digi számlát.
Rejtélyes 2017.10.09. 17:21:24
LKerekes 2017.10.09. 17:27:44
Amúgy boldog ember lehet a delikvens, hogy élete értelme , élete központja, mindennek az alfája és omegája a szeretett tévéje. Boldogok a lelki szegények,....stb.
LKerekes 2017.10.09. 17:29:26
Rossz ötelt. A digi számlát fizetni kell, mert a szolgáltatót nem érdekli, hogy min nézed a műrsort. Nincs tévéd? De nézheted számítógépen is.
borso 2017.10.09. 17:33:28
Crazy 1zenkáttű 2017.10.09. 17:40:00
szelidorzo 2017.10.09. 18:50:54
1. Orion TV-t vettél. (TV-nek nem nevezhető tárgy egyébként) Örülj hogy eddig működött.
2. Biztosítást kötöttél rá! Örülj, hogy egyáltalán fizetnek, vagy, hogy adnak másik készüléket. (nem szokásuk)
3. Kérd a pénzt és vegyél 30 ezerrel drágábban tisztességes megbízható készüléket.
.Manyecska 2017.10.09. 19:41:45
Crazy 1zenkáttű 2017.10.09. 21:19:52
Im just here for the comments 2017.10.10. 05:18:54
Am egy tizenötezres tévére sikerült kötni egy nyolcezres biztosítást? Ezt jól értettem?
Crazy 1zenkáttű 2017.10.10. 05:35:54
Terézágyú 2017.10.10. 07:58:32
...
Azt viszont felháborítónak találom, hogy 3-4 hétig tévé nélkül vagyunk..."
És most, hogy már 5-6 hete nincs tévéje a pószternek, mihez kezd?
És most, hogy már 7-8 hete nincs tévéje a pószternek, mihez kezd?...
Megint csak azt mondom, hogy ez van, önmagában a szerviccbe való szállítás napokat (heteket) vesz el a tényleges javításból...
Hol van már az az idő, hogy a vidéki kisvárosban vett tévét ugyanott a vidéki kisvárosban javították meg...
Terézágyú 2017.10.10. 08:01:09
Azt akarta írni a pószter, hogy visszakapja a vételárat, 15e levonásával... :)
Terézágyú 2017.10.10. 08:04:17
Ezek szerint lusták dolgozni, inkább felajánlanak egy másik tévét??? :)
Terézágyú 2017.10.10. 08:07:17
Im just here for the comments 2017.10.10. 08:16:03
Terézágyú 2017.10.10. 08:24:38
"akkor viszont van még egy kérdésem: mire vonnak le 15e-t? Azt írja, kártérítés, de nem a vásárlónak keletkezett kára? "
Szerintem szimplán "értékcsökkenés" akar ez lenni, csak a pószter beszedte a fogalmazásgátlót mielőtt megírta ezt a levelet...
Egyébként nem, a vásárlónak sem keletkezett kára :)
Terézágyú 2017.10.10. 08:29:08
"csak a Mondial biztosításon több a haszon, mint a TV-n, így ne csodálkozzunk, ha erőltetik."
Vagyis direkt örülnek, hogy elromlott a tévé, kicserélik - s így nyernek a biztosításon? :) ögyes :)
Im just here for the comments 2017.10.10. 08:32:34
SZIGMA 2017.10.10. 08:33:24
Vagy kér egy hasonló jóképességű készüléket, nyilván ezzel járna legjobban,hiszen akkor van egy ÚJ, GARANCIÁS készüléke, még ha az csak egy tervezési hiba folytán véletlenül működő elektronikai hulladék is, lehet nézni a Barátok közt-öt.
A biztosítás megszűnik, mivel azt az előző eszközre kötötte és a cserével/kifizetéssel a biztosító teljesít.
Snagal 2017.10.10. 09:15:31
i.imgflip.com/1xcc6c.jpg
Kipper 2017.10.10. 09:41:42
europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_en.htm
Mo-on ez 1 évre csökkenthető használt eszközök esetén:
europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/hungary/index_en.htm
Zsidófalvi Zsidó 2017.10.10. 09:57:37
Az egyszeri sakter feleségül vett egy háromgyerekes nőt, akinek az előző házasságaiból volt a három gyerek. Megkérdezte a nőt, hogy szűz-e?
A nő azt mondta neki, hogy igen. De ha mégse lenne az, akkor a leendő férj 8000,- forintért vehet garanciát arra, hogy még öt évig garantáltan szűz marad...
(Most ide alákevert, tömeges röhögés kéne.)
cmx85s 2017.10.10. 10:27:09
PITTA 2017.10.10. 10:32:23
ptspts 2017.10.10. 11:01:07
The Good Boy 2017.10.10. 12:06:21
oriont, meg hasonlót nem vennék soha, a toshiba is határeset volt vagy 5 éve, és azóta hiba nélkül működik. Sőt még az utóbbi időkig frissítés is jött rá elég rendszeresen.
Amúgy még a dvd korszakbak pár hét alatt vettem két különböző márkájú dvd lejátszót, és annál tényleg az volt, hogy más név, de nemcsak a lejátszó, és a távirányító volt teljesen azonos, hanem még a használati utasítás is. Ha jól emlékszem, az egyik Schneider volt pont. a másikra nem emlékszem, nálunk nem ment kb. 5.-nél többször, míg a gyereknél non stop üzemmódban működött (hiba nélkül, évekig, vagyis a dvd korszak (gyerek felnövéséig, mesefüggőség) végéig
andd1234 2017.10.10. 15:20:15
Permetező 2017.10.10. 20:41:43
andd1234 2017.10.10. 23:57:02
KaTe 2017.10.11. 00:50:28
@Kipper: Azért az az EUS oldal elég pontatlan, fogpiszkálóra csak nem adhatnak 2 év jótállást. Szerintem inkább ezt tanulmányozd:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=a0300151.kor
Posztolónak:
- Mi szerepel a garanciajegyen?
- Mit mondott az Orion ügyfélszolgálat?
- 14 napon belül törekedniük kell a hibás készülék javításához
- Most akkor Orion, vagy Sencor tévéje van? Tudtommal a kettő nem ugyanaz. Sencorra valóban kettő évet adnak.
Permetező 2017.10.11. 01:08:00
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.10.11. 04:07:23
PITTA 2017.10.11. 08:53:04
Permetező 2017.10.11. 17:10:09
onderon 2017.10.11. 17:49:07
Permetező 2017.10.12. 15:42:09
D.Kaltner 2017.10.12. 18:39:46
D.Kaltner 2017.10.12. 18:42:50
D.Kaltner 2017.10.12. 18:45:59
whatisevenworse 2017.10.16. 19:57:53