Viccnek hangzik, pedig nem az, Ágnessel pont ez történt. Meg még egy csomó minden más.
T. Homár!
Két hete vettem egy új telefont (Nokia3), de máris vacakol: a megnyitott böngészőoldalakat magától bezárja, illetve visszalépked az előzményekhez. Hozzá sem kell érni a telefonhoz, ezt önállóan végzi, hiszen "okostelefon".
Gondoltam, egy szoftverfrissítés kell neki. Egyik nap elsétáltam egy telefonjavító üzlet előtt, megkérdeztem, hogy javítják-e. Háááát, garanciálisat inkább nem, menjek a Nokia szervizbe. Rendben, sejtettem, hogy ez lesz a válasz, de egy kérdést megért.
A Nokia szervizben azt mondták, hogy ez a készülék annyira új, hogy még nem tudják befogadni. Micsoda??? Még nem?? Nem felvágottat akartam venni cipőboltban, mi az, hogy annyira új?? A döbbeneten kívül mást nem tehettem, ők továbbküldtek a vásárlás helyszínére. Az pedig a Media Markt. Ott is előadtam a panaszomat, már vették is fel a jegyzőkönyvet, amikor rákérdeztem, hogy mikorra lesz kész. "Három hét múlva."- jött a válasz.
Azt hittem dobok egy hátast, de felvilágosítottak, hogy Magyarországon ennyi szokott lenni a határidő. Addig akkor ne telefonáljak, de a havidíjam ugye ketyeg, szüneteltetni nem lehet. "Tudunk biztosítani cserekészüléket!" - oh, az nagyon jó, akkor kérném is. Elémszórtak néhány régebbi darabot, de az nem is zavart, hogy régebbiek, az annál inkább, hogy a Nokia 3-ba való nano SIM egyikkel sem kompatibilis. Mikor rákérdeztem, hogy az eladó szerint ugyan melyikbe lehetne belerakni a SIM-em, az volt a válasz, hogy "nem tudom." Azt sem tudta, hogy eleve a Nokia 3-ba olyan való. A lényeg, hogy nano SIM-es cserekészüléket nem tudnak adni. Maradjak telefon nélkül 3 hétig...
Ekkor megkérdeztem, hogy ha elvinném egy független szervizbe, ahol amúgy fél órát mondtak egy szoftverfrissítére, akkor ugye nem sérül a garancia? És kiderült, hogy DE! Illetve akkor, ha a későbbiekben a Nokia szervizbe kerülne a telefon, és ott észrevennék, hogy ebbe már más belenyúlt.
Tehát vagy maradok 3 hétig telefon nélkül, és élek a garancia lehetőségével, vagy inkább fizetek érte egy másik szerviznek, csak hogy hamar készen legyen, de akkor meg ugorhat a garancia. Ez korrekt??? Komolyan??
Van erre esetleg valami normális magyarázat?
Köszönettel,
Ágnes
Kedves Ágnes!
Az elmondásod alapján a vásárolt mobiltelefon az átvételt követő két héten belül belül hibásodott meg, ami önmagában is elégedetlenségre adhat okot, a kijavításra vállalt határidőről és alkalmas cserekészülék, vagy régebbi cserekészülék használata végett a pár száz forint értékű Nano SIM kártya adapter biztosításának a hiányáról nem is szólva.
Álláspontunk szerint esetedben az adásvételi szerződés hibás teljesítéséről van szó. Erről akkor beszélhetünk, ha a termék a vásárlás időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek, és ezért a hibás teljesítésért az eladó vállalkozás, azaz esetedben a Media Markt jótállással, illetve kellékszavatossággal tartozik.
A vonatkozó jogszabály szerint hibás teljesítés esetén a kijavítást (a dolog tulajdonságaira és a jogosult, azaz az általad elvárható rendeltetésére figyelemmel) megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy az általad kért kijavítást legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Abban az esetben, ha több hét, akár hónap is eredménytelenül telik el, célszerű írásban, bizonyítható módon (pl. szóban jegyzőkönyvbe foglalva vagy írásban belföldi tértivevénnyel ellátott levélben) határidőt tűznöd a kijavítás teljesítésére. A teljesítés ismételt elmaradása esetén joggal kérheted a javítás helyett a cserét, vagy végső esetben érdekmúlásra hivatkozással akár el is állhatsz a szerződéstől, amely esetben a teljes vételár visszafizetését kérheted.
Az eladó köteles megtéríteni továbbá a hibás teljesítésből eredő, igazolható esetleges károdat is (pl. telefon használata nélkül kifizetett havi díj), kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. A jótállási kötelezettség alól az eladó csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Ez egy erre irányuló független szakértői véleménnyel történhet meg.
Felhasznált jogszabályok:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 15:26:20
de ha tényleg hibás akkor meg ez van, sajnos megrendelik függetlenül ezeket a készülékeket mert még túl új, a magyarnak meg kell az amerikai tuti csak épp nokia szervíz meg alig van idehaza nemhogy magyar nokiákat gyártó cég..sőt, a lumia is kifutott.
szóval ennyit a nokiáról
Jegkoko 2017.10.10. 15:26:59
Lengyelpiac Hu 2017.10.10. 15:45:11
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2017.10.10. 15:46:15
Rejtélyes 2017.10.10. 15:47:37
Ja, Android, es Samsung Galaxy S7 :)
A.C. 2017.10.10. 16:05:44
www.argep.hu/main.aspx?suche=nano%20sim%20adapter
Jónapot kívánok! 2017.10.10. 16:10:20
hbh31 2017.10.10. 16:11:57
PITTA 2017.10.10. 16:13:04
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 16:27:18
The Good Boy 2017.10.10. 16:38:42
1.: ez nem egy régi (régen minden jobb volt) nokia, hanem a "dolgozók/mérnökök" által visszavásárolt (ha érdekel a sztori, és pontosan kik és miért vették meg, a gugli a barátod, keress rá) névvel Kínában gyártatott telefon.
2: semmi köze nincs, az "amerikai tutihoz"
3: nem kell megrendelni függetlenül (ahogy a poszter sem Kínából rendelte, hanem magyar üzletből, vagyis a hülye boltból)
4: "magyar nokiákat gyártó cég.." mi van????
5: "szóval ennyit a nokiáról" vagyis szóval ennyit a te szakértésedről!
És akkor a poszthoz is: én a feleségemnek vettem egy nokia 5-öst a magyar megrendelést követő első héten. Engem az győzött meg, hogy szinte teljesen alap android fut rajta, nincs semmi gyártói cifraság, meg csilivili rajta. Ráadásul a Nokia azt ígéri hogy minden hónapban frissíti rajta az androidot, ami eddig tényleg meg is történt mindig. Viszont amiben csalódtunk: hiába a teljesen alap android, amitől azt várná az ember, hogy zökkenőmentesen robog, ettől függetlenül akadozik, már alap környezetben is (nem 3d-s sok gigás játékhoz lett véve!). Ezen kívül a poszteréhez hasonlóan ugyanúgy kilépeget a programokból, böngészőkből, szóval nem egyedi eset. Valahogy a Nokiás mérnököknek nagyon nem sikerült ezeket az új telefonokat megfelelően hangolni, vannak még bőven hiányosságai. Hogy ezek csak kinövésre váró gyerekbetegségek-e vagy tartós lesz, azt majd az idő eldönti. Mindenesetre, ha ezt nem tudják relatíve gyorsan orvosolni, akkor nem lesz hosszú karrier az újkori nokia sztori. Pedig az anyagminőség, az példás! De egyenlőre csak ez az egyetlen pozitívum. remélem az erre az évre tervezett andoid 8-as frissítéssel megoldják az eddigi kellemetlenségeket.
The Good Boy 2017.10.10. 16:40:30
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 16:47:51
The Good Boy 2017.10.10. 16:48:54
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 16:50:15
The Good Boy 2017.10.10. 16:54:33
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 16:55:10
The Good Boy 2017.10.10. 16:59:04
Nem baj, kiabálj tovább nyugodtan, az szemmel láthatóan nagyon megy.
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 17:00:20
The Good Boy 2017.10.10. 17:03:00
amindenes.blog.hu 2017.10.10. 17:05:30
Permetező 2017.10.10. 17:05:40
hbh31 2017.10.10. 17:41:13
Lengyelpiac Hu 2017.10.10. 19:04:24
Ugye a foltozásnál,feljavításnál mennyivel jobban hangzik a naprakész kifejezés? :-D A trükk az ,hogy ami kaki, az az is marad...
Sosem hallottam ilyen kifejezéseket az analóg korban... Mégis túléltük valahogy....
Christinee 2017.10.10. 19:59:14
Permetező 2017.10.10. 20:37:38
Kondom Keselyű 2017.10.10. 20:47:13
The Good Boy 2017.10.10. 20:57:08
Kondom Keselyű 2017.10.10. 23:08:21
Ha aktiv programbol kilep,az nagyon sulyos hiba.
Nekem volt egy LG telom, ami felso kategoriaskent kezdte a karrierjet,majd par ev utan kijott egy frissites, ami ugy megfektette az 1 giga ramos gepet,hogy neha 10-20 masodpercig toltotte a tarcsazot hivaskor. mire hajlando volt reagalni a zold kagylora a kijelzo,a hivo fel mar lerakta :DD
SarahConnor 2017.10.11. 06:42:19
Úgyhogy a második ilyen után papíron hordtam magammal az összes telefonszámomat, mint a kőkorban.
Persze bevittem a szervizbe, ahol elfekvőben volt vagy 2 hétig, majd visszaküldték azzal, hogy ők nem tapasztalják a hibát. Na mondom, csak megjavult? magától? Nem, Andit és Bécit elkezdte hívni, közösen letettük, telefon kikapcs, gyereknek odaadtam, hadd játsszon vele, én meg előkotortam valami száz éves féltéglát, de az legalább működött.
Nem is akarom tudni, mit csináltak a szervizben a semmin kívül, két Nokia okosom döglött meg fél éven belül javíthatatlanra, cserét sose kaptam, elég volt. Tehát ez már tényleg nem az a Nokia, ami a 3210-est tette le az asztalra. Azóta veszem én is az eldobható okosokat, jobb a békesség.
Terézágyú 2017.10.11. 07:12:03
Ahogy a régi Tékozló Homár szlogenje mondotta volt: Fogyassz, herdálj, szenvedj!
.Manyecska 2017.10.11. 09:51:36
Darth Revan 2017.10.11. 11:35:27
rajta még az alufólja
mojoking77 2017.10.11. 14:16:22
Permetező 2017.10.11. 17:06:01
onderon 2017.10.11. 17:45:29
pengusz 2017.10.11. 18:51:43
A nagy Ő 2017.10.11. 20:53:21
A 15 nap vállalás meg egyszerűen botrányos egy kvázi új cuccnál. A fiamnak vásárolt force feedback kormány ugyanennyi volt. Három hét után ment tönkre, pont 15 nap alatt cserélték. Szerintem ha valamit veszel több tízezer forintért akkor a minimum, hogy ne három hétig használják zökkenőmentesen, de ha gond van azonnal cseréljék.
mTUX 2017.10.12. 09:03:37
Permetező 2017.10.12. 15:40:20
mTUX 2017.10.12. 15:57:43
A Nokia telefonok nem hozzájuk tartoznak, ezért írtam, hogy a Nokiás mérnököknek nem sok közük van az újabb Nokia telefonok rendszereiben található hibák javításában.
RTB 2017.10.16. 15:47:24