Árpi valószínűleg valami forgalmas helyen lakik a belvárosban, és nem a főzőcskézés a hobbija, valamint pizzafüggő, vagy legalább is hetente többször muszáj hozzájutnia. Akárhogy is: házhoz rendelt, a futár jött, a pizza viszont csak nem akart az ajtó előtt landolni. Ráadásul 2x is, mint egy rossz viccben.
Üdvözlet!
A minap esett meg velem ez a kis szösszenet. Mint sokan mások, akik nagyvárosban élnek pizzát akartam rendelni. Ki is választottam a rendelést a bevált, fővárosban jelentős hálózattal rendelkező Pizza King pizzéria kínálatából, akinél már elég sok pénzt költöttem az elmúlt években.
A pizza meg is érkezett, ám a kapucsengő helyett a telefonom szólalt meg. A vonal végén a futár arra kért, hogy menjek le a pizzáért mert megbüntetik, ha tilosban parkol. Ha hétköznap napközben történik ilyen még lenne is értelme, csakhogy hétvége, este tíz után voltunk, tehát a bünti esélye igencsak csekély, majdnemhogy nulla. Ő erősködött, hogy ő tudja kit mikor bírságolnak meg, majd némi szóváltás után elhajtott a pizzámmal!
Nem lepett meg túlságosan sem a telefoncsörgés, sem ami után történt, mivel más esetekben is volt már ennél a cégnél ilyen "kényelmes" alkalmazott, akinek derogál lépcsőzni, bár nálunk működő hívólift is van, én pedig tus után, fürdőköpenyben nem akartam lemenni, amit jeleztem is. Volt már hogy lementem, volt hogy felparancsoltam, megfenyegetve, hogy bepanaszolom, de odáig még senki nem merészkedett, hogy egyszerűen lelépjen, mert épp olyan kedve van. Hogy igazságos legyek, ennek a cégnek a futárjainak a többsége eddig is ajtóig hozta a rendelést - máskülönben aligha lettem volna törzsvendége, vagy törzsrendelője -, úgyhogy ha 100 futárból 98 vagy 99 ezt megteszi, akkor most ne találja ki egy-két senkiházi, hogy csuklóztat!
Kérdem én: már ennyire rossz a munkaerőhiány, hogy bárkit felvesznek, vagy csak nem figyelnek oda, mert "ezt a munkát egy majom is el tudja végezni"? Az a gond, hogy ilyen "munkatársakkal" a cég renoméjának is oda, hisz ők kerülnek kapcsolatba az ügyfelekkel és állítanak ki egy bizonyítványt a cégről. Másrészt nem kötelező autóval futárkodni, pláne nem én kértem, hogy azzal jöjjön, lehet motort, robogót, kerékpárt is használni, amivel büntetésmentesen is lehet parkolni, de felőlem görkorcsolyán is jöhet, mint a reklámban, ha nem töri össze magát, csak teljesítse a rendelést, mert neki ez a dolga.
Mikor mindezek után rendeltem egy másik helyről pizzát, ne féljetek, az ottani szintén autós futár letette a verdát ahol helyet talált a néptelen éjszakai utcán, feljött, átadta, majd elment, az egész még öt perc sem volt! Ennyit kellett volna ennek a szerencsétlennek is tenni.
Ezután hívtam a Pizza King központi számát, amit csak nagyjából az ötödik alkalommal vettek fel, mert ha senki nem jelentkezik a rendszer egy perc múlva egyszerűen elköszön és bontja a vonalat, ennyit hát a kötelező kapcsolásról. Miután sikerült beszélnem egy kedves hölggyel, azt mondta másnap napközben tegyem meg a panaszt, mert akkor aktív az erre fenntartott vonaluk, amit másnap meg is tettem.
Az ottani hölgy ígérte, hogy továbbítja a panaszomat az illetékesek felé, de miután egy hét múlva sem volt semmi hír, szóltam a Netpincérnek is, akin keresztül bonyolódott a rendelés. A netpincéres hölgy elhűlve hallgatta a sztorit, elnézést kért és később jelezte, miután ő is szólt a Pizza Kingnek, hogy a cég megígérte a pénz visszautalását. Bocsánatkérés vagy bármi egyéb kompenzáció így sem érkezett.
Engem nem a pénz bosszant, mert ezerpárszáz forint nem a világ, hanem hogy ilyen egyáltalán megtörténhet. Mindenesetre most jó ideig elkerülöm ezt a helyet.
Üdv!
Árpi
UPDATE
El sem hiszem, de pont ma újabb hisztibajnokba botlottam. Most a Pizza Boytól rendeltem ennivalót, majd ugyanazzal a szöveggel telefonált a futár a rendelés után másfél órával: itt van, menjek le, mert megbírságolják. Láttam az ablakból, hogy nem a legszabályosabban ugyan, de senkit nem zavarva parkol kicsit a zebrára lógva.
Ugyanúgy elmondtam, hogy ez nem az én problémám, jöjjön robogóval, ha zavarja az esetleges bírság, aztán még a cég diszpécserével is hosszú beszélgetésbe bonyolódtam, aki viszont sokkal megértőbb volt, az "ország jelen helyzetére" hivatkozva mentegetőzve mondta, hogy milyen híg a szakma, bár arra már nem tértem ki, hogy ez a munka azért mégsem igényel egyetemi diplomát vagy nyelvtudást, csupán némi gyerekszobát, ha már erre vállalkozik valaki, de úgy tűnik már ez is túl magas elvárás.
A vége volt a legjobb, mikor elmondtam mi a helyzet a parkolással, mert látom, hogy az senkit nem zavar, majd a futárgyerek megunhatta a várakozást, mert kipattant a kocsiból a pizzával és mégiscsak felcaplatott, miközben élőben közvetítettem a diszpécsernek az eseményeket, mint valami sportriporter! Felért, kezembe nyomta, majd dúlva-fúlva elvonult.
Komolyan szavakat sem találtam hogy ilyen emberek a világon létezhetnek, hogy ilyesmit meg merészelnek tenni, hogy nincsenek tudatában a kisszerűségükkel, meg arra sem, hogy egy cég úgy ereszti az ügyfelekre ezeket a szerencsétleneket, hogy nem vállal kezességet értük, máskülönben miért az ügyfélt csesztetnék a hasfájásukkal, amihez a világon semmi köze?! Mondtam is a diszpécsernek: hozzanak létre egy alapot, amiből az esetleges bírságokat fizetik és engem hagyjanak békén!
Bár happy end volt a vége, mert kiveszekedtem magam velük, de mi a garancia, hogy holnap ez nem ismétlődik meg újra? Hogy megint nem lép le valaki a rendeléssel, mert nem talál parkolóhelyet, és a fogyasztó a hülye, hogy házhoz meri rendelni a kaját?! Komolyan az ész megáll!
Megkérdeztük, mitől függ, meddig kell jönnie a futárnak:
Amennyiben a rendelés és az azért fizetett ár a cég honlapja vagy bármilyen bizonyítható közleménye alapján magában foglalja a kiszállítást, és nem jelezték, hogy csak kapuig szállítanak ki, valamint megadta a pontos címét (emelet, ajtó), úgy a termék futár által történő kiszolgáltatását az adott emeleten és ajtónál kell elvégezni.
Az az eladó költsége és kockázata, hogy milyen módon fuvaroztat, ha saját fuvareszközzel (vagy alkalmazottal), akkor ennek költségei is őt terhelik (így természetesen a parkolójegy vagy esetleges parkolási bírság is), főleg, hogy ezeket a költségeket nem ön okozza, és azokkal előreláthatóan számolni lehet.
Amennyiben panasszal kíván élni, úgy javasoljuk, hogy azt írásban jelentse be, arra 30 napon belül érdemi választ kell kapni. A dokumentált bejelentés ebben az esetben elejét veheti a jövőbeli hasonló ügyeknek.
Az utolsó 100 komment: