„Bízunk benne, hogy a tények mérlegelésével közelebb jut döntésünk elfogadásához.” - milyen szép, eufémisztikus megfogalmazása ez a coki van, öreg!-nek.
Kedves Tékozló!
Úgy látom, havonta legalább egy, de néha két panasz is érkezik a Nagy Magyar Távközlési Szolgáltatóra, a Magyar Telekomra. Viszont az október még üres, no nem azért, mert hirtelen etikusan kezdtek volna viselkedni a partnereikkel, hanem mert idáig azt hittem, hogy szép szóval el lehet rendezni a dolgunkat. De nem lehet. Úgyhogy megírom.
Alaphelyzet: 2014.04.18-án a cégem egy szervert bérelt a Telekomtól 3 éves hűségidővel, amely az ő géptermükben van elhelyezve. Eltartott jópár hétig, mire minden szolgáltatást nyújtottak is, amit az elején megígértek, de végül rendbe jöttek a dolgok. Olyannyira, hogy 2014.06.06-án béreltem egy újabb szervert, szintén 3 éves hűségidővel. Erről kaptam a keretszerződés mellékleteként egy lapot, amelyen mindkét szerver szerepelt, 3 éves hűségidővel, dátum megjelölése nélkül.
Menet közben párszor módosítottam a konfigurációt (kértem hozzá RAM-ot, meg még RAM-ot), ezen alkalmakkor ismét kaptam egy szerződés-mellékletet, amelyen mindkét szerver szerepelt, 3 éves hűségidővel, dátum megjelölése nélkül.
Idén februárban – érezvén, hogy közel az április, az 1. szerver hűségidejének lejárata, valamint a Telekom malmai lassan őrölnek – rákérdeztem, hogy meg lehetne-e hosszabbítani a hűségidőt vagy béreljek új szervert. A vége az lett, hogy meghosszabbítottam 2 évvel. Erről megintcsak kiküldtek egy szerződés-mellékletet, amelyen mindkét szerver szerepelt, 2 éves hűségidővel, dátum megjelölése nélkül.
Eljött a június is, amikor – legalábbis én naív, azt hittem – lejárt a 2. szerver 3 éves hűségideje is, így annak az előfizetését le akartam mondani. Mire a Telekom visszaírt, hogy rendben, de fizessek 393 000 Ft + ÁFÁ-t, merthogy a 2. szerverre is „meghosszabbodott” a hűségidő.
Rákérdeztem persze, hogy hát ezt meg ki mondta nekik, mire azt válaszolták, hogy aláírtam a legutóbb küldött szerződés-mellékletet, abban benne van, hogy a 2. szerverre is 2 év a hűségidő. Próbáltam érvelni, hogy én kifejezetten csak és kizárólag az 1. szerverre kértem a hűségidő meghosszabbítását, amire több ízben is csak annyit tudtak visszaírni, hogy aláírtam a szerződés-mellékletet, és kész. A végén még ezt írták:
Bízunk benne, hogy a tények mérlegelésével közelebb jut döntésünk elfogadásához.
Magyarul: törődjek bele a megváltoztathatatlanba és fizessek!
Ha már a tényeknél tartunk: arra a tényre megintcsak nem tértek ki, hogy a 2. szerverre nem kértem hosszabbítást, azt mintegy árukapcsolásként, titokban lőcsölték rám. Mellékelek 4 ilyen mellékletet, az utolsó az ominózus hűségidő-meghosszabbítás. Ekkora erővel a 2016. májusi melléklet is tekinthető úgy, hogy meghosszabbítottam 3 évvel a hűségidőt, pont ugyanannyi (semmi) adat van rajta erről, mint a másikon. Ezt persze csak félve írom ide, még a végén ötletet kapnak...
Egy apróság a történetben, hogy természetesen nem adtak 30 napon belül érdemi választ. A határidő lejárta előtt csak annyi jött vissza, hogy az igényem elbírálása folyamatban van, legyek türelemmel. Ez tényleg válasz lenne?
Mit tehet ilyenkor az ember? Illetve hová lett a másik oldalról az ember? A Telekomos dolgozók sem lesznek mindig azok, vajon eszükbe jut a sok átvágott lúzer, amikor kilépnek a cégtől?
Valahol azt olvastam, hogy mivel cégként béreltem a gépeket, nem magánszemélyként, a Fogyasztóvédelemre nem számíthatok, így jártam… Tényleg meg lehet ilyen nyilvánvaló félrevezetést céggel tenni?
Üdvözlettel:
Gyula
Sajnos rossz hírünk van:
Kedves Gyula!
Minden egyes szerződéskötés alkalmával kiemelten fontos, hogy a szerződés szövegét és annak mellékleteit is áttanulmányozza a szerződő, megrendelő fél. Különösen abban az esetben igaz ez, amikor esetlegesen magában a szerződésben szerepeltetésre kerül az, hogy a szerződés melléklete vagy mellékletei a szerződés részét képezik.
Vélelmezhetően a te esetedben arról van szó, hogy a legutóbb aláírt szerződés, megrendelés kapcsán annak aláírásával „újra” szerződtél mind a két szerver vonatkozásában újabb két évre. Tekintettel arra, hogy a leveledben foglaltak szerint a szerződés polgári jogi értelemben létrejött, az érvényes és hatályos közöttetek, így a szolgáltató az abban foglaltakhoz ragaszkodik. Teljesen más lenne a helyzet, ha a szerződés aláírását megelőzően jelezted volna a szolgáltatónak, hogy csak módosított szerződést írsz alá (egy darab szerverre kérsz szolgáltatást) vagy kizárólagosan olyan mellékletet írsz alá, amelyen csak egy darab szerver szerepel.
Tekintettel arra, hogy gazdasági társaság képviselőjeként szerződtél, így a fogyasztóvédelmi hatóság ténylegesen nem tud érdemben eljárni a panaszod tárgyában. A szerződéses jogvitát polgári peres eljárásban lehetőséged van rendezni.
Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. tv. Polgári Törvénykönyv
Terézágyú 2017.10.26. 10:47:02
"Próbáltam érvelni, hogy én kifejezetten csak és kizárólag az 1. szerverre kértem a hűségidő meghosszabbítását"
De hogyan kérted...?
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2017.10.26. 10:52:14
Darth Revan 2017.10.26. 11:06:09
2) ceges ugyeket nem intezunk ugy, mint a szomszed mari neni, aki mindent alair elolvasas nelkul
3) A Telekom szarjon sunt.
nyúúlacska 2017.10.26. 11:13:50
cmx85s 2017.10.26. 11:15:49
Szóval, szerintem az is lehet, h már 20 évre előre leszerződött a Telekommal. Ha nincs ott a dátum, akkor bármi lehet.
nagyzee 2017.10.26. 11:48:42
Tehetséges ugandai buzi 2017.10.26. 11:58:06
- pontosan megadom az azonosítót a munkát végzőnek (Ezt a poszter megtette.)
- kapnom illene erről egy visszaigazolást, számlát, rajta az elvégzett munkával, pontosan leírva, hogy melyikkel mit csináltak (Ez félig teljesült, mert jött visszaigazolás, de valahogy mindkét szerver rajta volt.)
- miután megkapom a visszaigazolást, vagy számlát, elolvasom és ellenőrzöm, hogy valóban azt végezték, amit én kértem, mielőtt aláírom (Ezt a poszter nem tette meg.)
Szóval a poszternek abban igaza van, hogy senkiháziak kezében van a popszakma a Telekom szerverparkjában, de ő is hibázott, amikor nem olvasta el, hogy mit ír alá.
KaTe 2017.10.26. 12:03:57
Dezsike 2017.10.26. 12:27:12
.Manyecska 2017.10.26. 18:16:36
nagyonköcsögduda 2017.10.26. 18:54:11
"meg nem árt, ha van egy informatikus a cégnél aki karban tartja, "
Erre a célra nyugodtan szólhatsz a szomszéd portásnak vagy biztonsági embernek, az fillérekért a kezébe veszi a szerveredet és pár óráig karban tartja.
Ha viszont a karbantartásról akartál írni, azt ugyebár egybeírjuk: "karbantartja".
A nyelvtanóra jelen esetben ingyenes volt.
Jónapot kívánok! 2017.10.26. 19:10:09
tsimike 2017.10.26. 19:56:18
Hasonló cipőben járok mint a poszter, annyi különbséggel, hogy egyet bérlek, egy meg saját (de az is ott van elhelyezve) és elégedett vagyok. Nem írok alá 3 évet sosem, évente újítom meg. Természetesen egy szerződésem van, abban két tétel... Amúgy panaszom meg nem volt a szolgáltatással kapcsolatban. Egyszer nyúltak mellé kb. 3 éve - de az inkább csak kellemetlenség - amikor nem voltak képesek a kérésemnek megfelelően kiállítani egy számlát, így nem tudtam csökkenteni a befizetendő ÁFA-t, úgyhogy "kicsit" többet kellett fizetnem. Azóta bő egy-másfél hónappal a lejárat előtt jelentkezek náluk, teljesen korrektül megcsinálják a papírmunkát, és minden megy flottul. A szerverteremben - ha véletlenül szökőévente be kell mennem - nagyon normálisak segítőkészek.
Kondom Keselyű 2017.10.26. 20:28:51
nem az a hulye,aki ilyet nem szur ki,hanem az a patkany,aki igy ertekesit.
Crazy 1zenkáttű 2017.10.26. 20:49:18
nyúúlacska 2017.10.27. 07:16:19
Terézágyú 2017.10.27. 08:52:56
"ez bosszantó, tényleg. az ember orra alá tolnak nyolc oldalt user meg írja, írja"
jelen esetben nem kellett volna elolvasni az egész szerződést, valószínűleg az elején fel volt sorolva mind a két szerver...
tehát itt nem arról van szó, hogy a nyolcadik oldal alján volt apró betűkkel, hogy "ugyanez vonatkozik a másik szerverre is"...
joska61 2017.10.27. 09:36:11
Mancilla Pectoralis 2017.10.27. 10:23:30
sporting1.6 2017.10.27. 11:10:23
Aegean 2017.10.27. 16:23:08
Amúgy sosem árt elolvasni,mit írunk alá.....
bounty112 2017.10.27. 20:32:27