Tékozló Homár

Ha áram van, minden van, ha áram nincs, jókedv sincs

2017.10.30. 08:53 | Homár Hilda | 40 komment

dude.jpg

Zoltánéknál legalább is tuti, aki hetek óta próbálja bejuttatni az áramot némi bővítéssel együtt a vadiúj házukba. A maga részét bele is tette már a projektbe, a vezetékek, a földelés minden várja, hogy rákössék végre a hálózatra, csak épp az elektromos szolgáltató oldalán nem hasít ennyire az ügy. 

Tisztelt Homár,

Vásároltam egy házat 2017.07.01-én. Ahogy azt illik, minden aktív közművet átírattam gyorsan. A villanynál csak 16A a bejövő, viszont ez kevésnek tűnt, így gondoltam, a szerződéssel egyszerre kérem, hogy 32A-t kapcsoljanak, addig a határig nincs többletköltség.

Meg is jelentek a DÉMÁSZ szakemberei, hogy ellenőrizzék az órát, illetve a rendszert, hogy megfelel-e a bővítésnek. Közölték, hogy mivel régi ház, nincs földelés kiépítve, ezért kell egy földelés, valamint egy nyilatkozat egy szakembertől, hogy a belső hálózat megfelel a 32A-nek. Lemérték, mi kell a bővítéshez, kábel, egyéb eszközök, majd elmentek. Idáig nagyon profi is volt az egész, elégedett is voltam.

Villanyszerelő felrakta a dobozt, 32A életvédelmi relé, bekábelezés, előkészítve, hogy csak be kelljen kötni az órába, valamint a földelést is megcsinálta. A nyilatkozatot is kitöltötte, hogy megfelel az előírásoknak a ház, rá lehet kötni a 32A-t. Ez volt 09.15-én.

Mára bejelentkezett a DÉMÁSZ ismét (09.18). Én naív úgy gondoltam, hogy  húzzák az új kábelt, ezért is nem kértem a szerelővel, hogy kösse be a régi 16A-re a dobozt, úgy gondoltam, majd a szerelő
ma beköti, és lesz áram, tudjuk folytatni a felújítást. Nagy csalódás ért.

Megjelent egy külsős ember, a DÉMÁSZ partnere. Tájékoztatott, hogy semmit nem fog csinálni, nekik csak szakvéleményezni kell, hogy a 32A behúzható-e. Lefényképezte a felszerelt dobozt, órát, kb ennyit csinált.

- A külsős ember üzletkötő volt, semmilyen elekronikai/villamossági szakmája nem volt.
- Nem tudta eldönteni, hogy "hol jön be a vezeték a házba", a szomszéd oszlopával összekeverte a sajátomat, még jó, hogy feltűnt neki a légkábel egyáltalán.
- Nem mért semmi szakmait. Gondolom meg kellett volna nézni, hogy milyen vezeték jön ki a dobozból, hogy egyáltalán megfelel-e a szabványnak. Mondjuk, ha már a légkábelt nem találta meg, nem is feltételezem, hogy tudja a szabványokat
- És a hab a tortán: mindezért kiszámláz tizenezer forintot!

Őszintén, nem értem. Jön valaki, akinek gőze sincs a szakmáról, és szakvéleményt ad róla. Teszi ezt úgy, hogy többletköltséget okoz. És innentől be kell fizetni majd a számlát, addig nem küldik át a
"szakvéleményt" a DÉMÁSZnak, így semmi nem fog történni.

Ez az utolsó lépés teljesen felesleges, lehúzás csupán, hiszen ha jöttek volna behúzni a kábelt, akkor odaadom a nyilatkozatot, ők rákötik a 32A-t és mindenki boldog. Arról nem is beszélve, hogy a DÉMÁSZ szerelői szakemberek, többet megtudnak egy helyszíni szemléből (ahogy az elején már meg is tették), mint egy olyan szakvélemény alapján, amely teljesen inkompetens emberektől származik. Ha már feltétlen szükséges lett volna ez a jelentés, akkor nem elvárható lenne, hogy egy szakembert küldjenek? Lehet rossz hasonlat, de mintha egy pékkel szakvéleményeztetném az atomreaktor hegesztéseit.

A történet itt tart, megírtam a DÉMÁSZ-nak (persze finomabb fogalmazásban), várom a válaszukat. 

Tisztelettel,

R. Zoltán

UPDATE

A cég viszont  küldött egy árajánlatot. 4 tétel szerepel benne, kettő a bővítésre vonatkozó díj, egyik az áram többletköltsége (0Ft, mivel 32A-t nem lépem túl, ennyi az ingyenes korlát), és a kábelcsere díja (ez szintén 0, mert nem éri el a 30 méteres vízszintes vetületi hosszat, tehát itt sem keletkezik plusz költség).
A negyedik tétel az övék:

"SZAKIPARI SZOLGÁLTATÁS
-mértáramú fővezeték bekötés
-rendszer tanusítás"

Ez 12.500+ÁFA. Ebben kb csak a vezeték behúzása van benne, semmi több. Ha egy bekötési pontot kell a tetőre telepíteni, akkor azt még külön kell fizetni. Ezzel kb megkerülik a kormány által törvényileg ingyenesen biztosított bekötést/bővítést, mert kiadják alvállalkozóknak.. A hálózat méretlen része (ami az óráig jön), az teljesen a szolgáltató tulajdona, illetve annak karbantartása/bővítése/cseréje is őket terheli. Akkor ez most hogy is van? Vagy azért számláznak ennyit, hogy két csavarral rögzítsék a ház elosztódobozát az órába? Mert ennyi a feladatuk összesen.

A harmadik tétel viszont a legdurvább: "AR1 EDF-DÉMÁSZ rendszerengedényes fogyasztásmérő berendezés" 52.000 + ÁFA.

Ez megint értelmezhetetlen tétel, mert itt fogyasztásmérő berendezést ír. Az pedig maga az óra. Az óra a DÉMÁSZ tulajdonak, így nem is kell megvásárolni. Megjegyzem, van óra, 60A-ig hitelesített, teljesen felesleges cserélni a teljesítménybővítés szempontjából. Ha pedig más okból cserélik, akkor az teljesen az ő saruk. A másik értelmezés szerint ez nem is a villanyóra, csak az azt védő doboz. Ez pedig akkor lehúzás, mert online áruházak DÉMÁSZ hitelesített mérőóra dobozt 15.000+ÁFA áron (vagy még
alatta is) árulják, ami ránézésre nem tér el azoktól, amit az órákhoz felszerelnek (legalábbis a netes kutatásom alatt összegyűjtött adatok alapján). Ez így 3x ár egy online boltéhoz képest, irreális túlárazás.

Így az "ingyenes" bővítés díja 64.500 + ÁFA lenne.

Megírtam az ajánlatot küldő cégnek, hogy mit takar ez az utolsó tétel, mert ha az órát, akkor annak nem lehet díja, ha pedig a dobozt, akkor ugyanolyat beszerezhetek-e harmad áron, mert irreális árat küldtek, illetve hogy feltétlen szükséges-e felszerelni, ha az óra köré egy beépített szekrényt terveztem, így a mechanikai védelme egyébként is biztosítva lenne. Ennek már egy hete, azóta sem kaptam rá választ.

Ha lesz valami további fejlemény, akkor szívesen megírom, egyelőre sehonnan semmi válasz, egyedül Önök kérdeztek rá :) 

UPDATE 2

Egyelőre a Démász központ küldött egy postai sablon levelet, hogy ez nem a központra tartozik, így a területi részlegükre továbbítják, és majd ők jelentkeznek. Folyamatos időhúzás van..

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rarabel 2017.10.30. 09:26:24

DÉMÁSZ, ELMÜ, Gázmű, Vízmű, BKV,MÁV: ezek ám az igazi nagy Urak!
(A Próféta nyesegesse hosszú szakállukat!)
Esetleg némi kötbérigényt és kártérítési igényt benyújtani...?
Persze, csak ügyvéd útján, mert egyébként a nagyságos SZolgáltatók (Allah áldása hosszú szakállukon!) nem válaszolnak.
Szocializmus Remake 2.0.

Jessybátsi 2017.10.30. 09:27:50

Gondolj bele, ha mindenki vérszemet kapna és kérné a 32 Ampert. A végén még bővíteniük kellene a hálózatukat.

marcee5 2017.10.30. 09:38:40

Ha tájékozatlan a kedves posztoló akkor ne okoskodjon. A bővítés maga nem kerül pénzbe. Egész konkrétan az, hogy nagyobb biztosítékot kaphat. Tehát a hálózatfejlesztes költségét nem kell megfizetni. De a bővítés fizikai költségei mint az új óra, légkábel már igen is a vevőt terhelik. Az új óra pedig a bővítés miatt kell, mert a régi már valószínű nem felelt meg az új előírásoknak. Ilyen esetben pedig újra ellenőrzik a mérőhelyet. Nem csak az számít hogy az óra elbírja-e a terhelést. Szóval a kedves posztoló örüljön hogy csak ennyit fizetett. Ha nem lenne ingyenes a hálózatbővítés (amiről a kedves posztoló beszél hogy ingyenes törvény szerint) akkor mégegyszer ennyibe került volna. Ez annak a díja hogy te több áramot veszel ki a rendszerből és ez miatt lehetséges bővíteni kell az egész hálózatot

marcee5 2017.10.30. 09:43:29

Az hogy az óra meg a légkábel nem a te tulajdonod nem jelent semmit. A DEMASZ átengedi a használatát. Az pedig hogy ha valamiért fizetsz a tiéd lesz, sehol nincs törvénybe írva. Te a használati jogot fizeted ki, nem a tulajdonjogot

Terézágyú 2017.10.30. 10:41:46

Ez egy maffia.
És csodálkoznak egyesek, hogy nincs az egyszeri állampolgárnak bizodalma az ilyen ügyletekben, vagy éppen "kéménybélelésben" és hasonlókban...

Darth Revan 2017.10.30. 10:49:04

@marcee5:
A villanyórát nem a fogyasztó használja, hanem a szolgáltató. Szerintem pénzt kellene kérni azért, hogy az én lakásomban tárolják a mérő órájukat.

marcee5 2017.10.30. 11:03:15

@Darth Revan:
Igen, örüljön a szolgáltató hogy áramot adhat, ugye? Sőt, fizessen hogy elhasználd nagy kegyesen az áramot. Közbe leakad az ékszíjjam, hogy ilyen gondolkodású emberek is léteznek.

Terézágyú 2017.10.30. 11:08:59

@marcee5:
ezt a kérdést megválaszoltad?

"Meg is jelentek a DÉMÁSZ szakemberei, hogy ellenőrizzék az órát, illetve a rendszert, hogy megfelel-e a bővítésnek ... Villanyszerelő felrakta a dobozt ... A nyilatkozatot is kitöltötte, hogy megfelel az előírásoknak a ház, rá lehet kötni a 32A-t. [!!!!!]
...
Megjelent egy külsős ember, a DÉMÁSZ partnere. Tájékoztatott, hogy semmit nem fog csinálni, nekik csak szakvéleményezni kell, hogy a 32A behúzható-e. Lefényképezte a felszerelt dobozt, órát, kb ennyit csinált.
- A külsős ember üzletkötő volt, semmilyen elekronikai/villamossági szakmája nem volt.
- Nem tudta eldönteni, hogy "hol jön be a vezeték a házba", a szomszéd oszlopával összekeverte a sajátomat, még jó, hogy feltűnt neki a légkábel egyáltalán.
- Nem mért semmi szakmait. Gondolom meg kellett volna nézni, hogy milyen vezeték jön ki a dobozból, hogy egyáltalán megfelel-e a szabványnak. Mondjuk, ha már a légkábelt nem találta meg, nem is feltételezem, hogy tudja a szabványokat
- És a hab a tortán: mindezért kiszámláz tizenezer forintot!"

marcee5 2017.10.30. 11:16:13

@Terézágyú: Olyanba nem okoskodok amihez nincs elég infó. Szakvélemény kell. Ez rendben. Az pedig teljesen szubjektív, hogy a tulajdonos szerint hozzáértő-e aki kiment. Gondolom nem kérte el a végzettségét igazoló dokumentumokat. "A külsős ember üzletkötő volt, semmilyen elekronikai/villamossági szakmája nem volt.". Eléggé úgy hangzik, mint ha ezt biztosan tudná, mi közben csak tippel. Másrészt valamiért ebből mindenki összeskövéselmeéleteket akar gyártani. A törvény előírja, hogy kell szakvélemény. Ennyi. Ugyan így az építkezéseken "ott vannak" a műszaki ellenőrök mert ez a törvény. De legtöbbször csak a nevüket adják hozzá. Mostanában nem egy építkezésen voltam és egyik helyre sem dugta be még az orrát egyik ellenőr sem. Elkéri az 50-60-et azért hogy adja a nevét hozzá. Persze ha bármi van akkor a felelősség az övé. De ezek bizalmi alapon mennek. Tudja, hogy ki a szerelő és megbízik bennük. Ez is ilyesmi. Kell mert elő van írva. De most konkrét munkát nem végez. Persze nem mondom, hogy ez jól van így. Csak nem kell kispécizni 1-1 vállaltot hogy "biztos azért csinálják hogy lehúzzák az ügyfelet". A DÉMÁSZ-nak nincs abból pénze hogy a szakvélemyénező elkér 10.000-et.

Terézágyú 2017.10.30. 11:24:05

@marcee5:
"Másrészt valamiért ebből mindenki összeskövéselmeéleteket akar gyártani. A törvény előírja, hogy kell szakvélemény. Ennyi. Ugyan így az építkezéseken "ott vannak" a műszaki ellenőrök mert ez a törvény. De legtöbbször csak a nevüket adják hozzá. Mostanában nem egy építkezésen voltam és egyik helyre sem dugta be még az orrát egyik ellenőr sem."

Még jó, hogy te nem gyártasz összeesküvéselméletet :))))

"Persze ha bármi van akkor a felelősség az övé."

??? Mijjjen felelősség???? Történt ebben az országban valaha is olyasmi, hogy elővettek egy ilyen szakértőt és megbüntettek????

marcee5 2017.10.30. 11:25:54

@Terézágyú: Most én nem a nagypolitikai dolgokról beszélek. Hanem a kisemberek hétköznapjairól. Arról írtam konkrétan, hogy ha egy építkezésen történik valami (nem feltétlen baleset, elég egy műszaki hibából adódó anyagi kár) akkor azokat az ellenőröket veszik elő akinek a neve ott van az e-naplóban. De most ezt itt le is zárhatjuk, mert nem tarotzik a témához.

Darth Revan 2017.10.30. 11:25:55

@marcee5:

Egy monopol szolgáltató bármit megtehet szerinted. Gratulálok!

Te miattad tart ott ez az ország, ahol tart.

marcee5 2017.10.30. 11:29:37

@Darth Revan: Nem szolgáltató írja elő hogy kell a szakvélemény. Ezek műszaki előírások, törvények. Amik pont a te biztonságodat garantálják, hogy ha rákötsz 32A-t egy olyan épületre aminek a hálózata nem bírja el, akkor ne gyulladjon rád a ház. Nem, olyan emberek miatt akik az hiszik minden ingyen jár. És a szolgáltató örülöjön, hogy szolgáltathat. De ha nem lenne egy napig áram nálad akkor lehet vernéd az asztalt az összes hivatalnál meg fogyasztóvédőnél. Elvárod, hogy 0-24be kapd az áramot, meg ne legyen kimaradás amikor 200km/h-s szél van, de azért minden pénzt elsajnálsz a szolgáltatótól mert neked "jár", ingyen.

Terézágyú 2017.10.30. 11:32:07

@marcee5:
"Most én nem a nagypolitikai dolgokról beszélek. Hanem a kisemberek hétköznapjairól. "

Én is éppen erről beszéltem.
Elővettek valaha is valakit ilyenek miatt?

Terézágyú 2017.10.30. 11:33:36

@marcee5:
"Nem szolgáltató írja elő hogy kell a szakvélemény. Ezek műszaki előírások, törvények. Amik pont a te biztonságodat garantálják, hogy ha rákötsz 32A-t egy olyan épületre aminek a hálózata nem bírja el, akkor ne gyulladjon rád a ház."

Na, történt már olyasmi valaha, hogy emiatt elővettek egy szakértőt??????

marcee5 2017.10.30. 11:34:13

@Terézágyú: Mi miatt? Az miatt hogy hidg van a lakásban, mert a fűtést rosszul tervezték meg? Lehet. Csak épp ilyenek nem kerülnek bele a hírekbe. Vagy most miről is beszélünk? Nem értem mit akarsz kihozni ebből. Igen is létezik felelősség.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.10.30. 11:35:32

Az órát védő műanyag dobozt te is felszereltethetted volna hivatásos villanyszerelővel, kicsit olcsóbban megúszod. Újabban kell, pedig nálunk házon belül van külön szekrényben.

Köszönd Lajcsinak, és a többi áramtolvajnak.

Szomszéd egy évre kiköttette az áramot, hogy ne fizessen hiába. Többszörösét fizette a visszakötés miatt, mint amit spórolt.

marcee5 2017.10.30. 11:35:50

@Terézágyú: Nem tudni, nem gyakori hogy kigyullad egy ház ez miatt. De valószínű ráhúznák a felelősséget ez esetben. Ha valaha történne ilyen. Hiába akarod belekeverni azt ide, hogy "Magyarországon senki nem vállal felelősséget". Ne akarj általánosítani. Lehet politikába így megy. De most nem politikáról van szó.

Darth Revan 2017.10.30. 11:49:01

@marcee5: nagyon ügyes olyan dologra válaszolni, amit én nem kifogásoltam.
A villanyóráról volt szó.

ValakiX 2017.10.30. 12:20:13

Érdekes, nekem idén ugyanez az E.On-nál két hét volt. Jött az E.On minősített szerelő, aki megállapította, hogy a belső hálózat megfelel a 32A-nak (pár éve lett felújítva), viszont van két probléma: a villanyóra szekrény és az oszloptól a villanyóráig lévő légkábel. Előbbi nem látható közterületről (ez már előírás), utóbbi nem bírja el a 32A-t. Egy napon belül adott árajánlatot, hogy mennyi lenne a mérőóra szekrény áthelyezése és az új tetőtartó (erre is előírások vannak, a régi nem felelt meg neki). Én földkábelt szerettem volna, de arról lebeszélt, mert az kb. 6 hónap lenne. Elfogadtam az árajánlatot, akkor egyből be is adott minden papírt a szerelő, majd 3 nap múlva elő is készített mindent az új betáplálás fogadására. Legnagyobb meglepetésemre egy hét múlva újra hívott, hogy két nap múlva jönnének a kollégák rákötni az új tetőtartóra. Ez meg is történt, gyors szemle, a régi kábelt levágták, az új tetőtartón keresztül befűzték az újat, áttették a meglévő órámat és már mentek is. Nem volt több fél óránál. Egy órán belül ott volt az én szerelőm is, ő meg megoldotta azt, hogy a benti hálózatra rá legyen kötve az óra újra (már az is elő volt készítve, így az sem tartott tovább tíz percnél). Én az E.On-nak ezért nem fizettem semmit és csak egyszer jártak nálam.

Terézágyú 2017.10.30. 12:32:07

@marcee5:
"Ne akarj általánosítani. Lehet politikába így megy. De most nem politikáról van szó. "

NEM politikáról beszélek, hányszor írjam még le???

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.10.30. 12:34:45

@marcee5: "A bővítés maga nem kerül pénzbe. Egész konkrétan az, hogy nagyobb biztosítékot kaphat."

Ha neked nem pénz az a 7500 forint, ami nekem a 16A->32A bővítésért kiszámláztak, akkor utald már el nekem. Igen, a megszakítót is kifizettem a villanyszerelőmnek, az elmű csak a plombát adta az ingyenes 7500 forintért.

Tikakukac 2017.10.30. 12:43:44

@Darth Revan: Fater villanyszerelő idestova 31 éve. Az egyik "monopol" szolgáltatónál.

Igen, mindent megtehet. Legjobb mikor a dolgozó ilyen háttérrel sem tudja megoldani a saját gondját :D True story.

joska61 2017.10.30. 13:02:24

@marcee5: Igen. Örüljön a szolgáltató, hogy szolgáltathat. Azért az a neve, hogy szolgáltató. De hát itt fordítva ülünk még mindig a lovon, és a szolgáltató hatóságnak képzeli magát. Miért? Mert nincs igazi konkurencia. Még mindig területi monopóliumok vannak. Azért.

Erőlködj csak 2017.10.30. 16:34:13

@marcee5: Hogy a klasszikust idézzem. Olyan sötét vagy, hogy a fekete lyuk előre köszön neked.

Kondom Keselyű 2017.10.30. 17:46:27

Nem mondom,hogy nincs alapja a panasznak,de ez igy rossz kerdes "vagy azért számláznak ennyit, hogy két csavarral rögzítsék a ház elosztódobozát az órába? Mert ennyi a feladatuk összesen."
Igazabol azert szamlaznak ennyit,mert X darab embert (velhetoen szakembert) alkalmaznak, akinek fizetni kell a munkaberet,a kepzeset,az eszkozeit es meg a kiszallasnak is van koltsege.

dervish69 2017.10.30. 19:09:48

@marcee5: Te soha nem találkoztál olyannal, akiről lerítt, hogy semmi köze ahhoz, amit csinál? Rengeteg ilyen dilettáns létezik, kicsit járj nyitott szemmel.

Nick-son 2017.10.30. 20:53:27

Röviden, tömören azért van ez így, hogy ne ugráljon mindenki az alanyi jogon járó 32A -ért, mert nem jut. Hálózatfejlesztés kellene, vezetékeket cserélni, meg emberek akik megcsinálják. Munkabér, járulék... Miközben rezsicsökkentés köll a népnek. A kettő üti egymást. Most sincs épp közvilágítás nálunk és ez mostanában nem ritka. Áramszünet bármikor, ha van egy kis fuvallat.

Minden más csak körítés.

kozkozkoz 2017.10.31. 05:41:29

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál szivesen olvasnák e sorokat...én nekik is elküldeném.

LKerekes 2017.10.31. 08:58:32

@Darth Revan:
Fura a gondolkodásod.Jó hogy nem ingyen kéne az áram. Amúgy a mérő ingyenes.

LKerekes 2017.10.31. 09:05:43

@ValakiX:

Így igaz. Így szokott történni. Nekem a földkábel is megvolt hamar, igaz én vállatam, hogy kiásom az árkot, d hát az sem nagy kunszt.
SSzóval nem értem a posztoló kálváriáját. Havcsak nem olyan villanyszerelővel dolgozattott, akinek nem volt erre jogosultsága, azaz nem szerepel a szolgáltató ( most már országos a lista ) szerelői listáján. Ha emiatt nem ment simán, az nem a szolgáltató hibája.

LKerekes 2017.10.31. 09:07:04

@Terézágyú:
Elég sok büntetési ügy, olykor peres ügy van ilyesmiből, de az újságok nem foglalkoznak vele, ezért nem tudsz róluk.

LKerekes 2017.10.31. 09:08:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Nem hiszem el. Nálam is csinálták a bővítést és ilyesmi, hogy plombáért fizetni, nem volt.

LKerekes 2017.10.31. 09:35:11

Mégegyszer elolvastam, de nem lett világosabb.
Ha régi a ház, ezek szerint van áramszolgáltatás. Ha régi, akkor új fogadó/elosztó szekrény kell. H azt kiépítették, akkor onnan elmegy a vezeték a régi házi biztosítéktáblához. Az új vezetéket nem kötik be, mert az átkötés adott estben 5 perc, pláne, hogy 1 fázisú a rendszer.
Mindenesetre addig is van áram a házban.
A villanyszerelő ( akinek természetesen erre jogosultnak kell lenni. Vizsga után felveszik a listára, amiből kiválasztható a lakosságnak a legközelebbi szakember ) kiépít mindent az oszloptól a biztosítéktábláig és elintézi a papírokat is. Ha nincs még új mérő, akkor mit fényképeztek le? Az is hihetetlen, hogy összekeverik a villanyoszlopokat. 25-30 méter van két oszlop között. Igen nehéz nem megtalálni a legközellebit, amiről láthatóan megy a légvezeték a házhoz. sszekeverni a szomszáég légvezetékével, nekem nem hihető.
Az ellenőrzések is akkor kellenek, ha nem hivatalos, a listában szereplő a szolgáltatóval szerződött szerelő csinálta. MIvel ez egy külön - és felesleges- munka, ezért persze, hogy fizetni kell.
Amúgy ezek a fizetett munkálatok , mint mérőfelszerelés, csavarmeghúzás, plombálás sem stimmelnek. Nálam kijött a szolgáltató. Rákötött az oszlopra, átrakta a régi mérőt a régi helyről az újba, leplombálta és szóba sem került ezért fizetés. Az már az én gondom volt, hogy az új mérőre , az arra megfelelő ponton ( amihez hozzáférhet a tulajdonos a plombálások után is ) a biztosítéktáblához menő vezetéket rákössem.
Azt hiszem ebben az esetben a panaszkodó bonyolította/keverte meg.

Permetező 2017.10.31. 10:42:21

@LKerekes: egyertelmu a helyzet, ha aram kell akkor le kell tolteni az ncore-rol

Majmász Gedeon 2017.10.31. 10:49:41

Hilda! A legalábbis egybeírandó! Még mindig.

The Good Boy 2017.10.31. 17:15:58

na a poszter esetében nekem is van gyakorlati tapasztalatom (igaz, e-on), mivel nyár elején vett házamat átépítem és teljesen új elektromos rendszerrel láttam el (plusz a hiányzó "éjszakai áramot beköttettem a meglévőt pedig 32-re bővíttettem).

Az első dolog: olyan szaki kell, akit elfogad a szolgáltató. nekem mindent ő intézett, amikor kész lett a munkálatokkal, akkor hozta a beadandó papirok aláírni, azt beadta, majd keresett kb. egy másfél hét után az e-on, hogy mikor jöhetnek. Kijöttek és minden szó nélkül, ingyen(!) rákötöttek a rendszerre.

Viszont azt tudni kell, hogy nem igazán megfelelőek ezek a neten olcsóért hirdetett óraszekrények. Az enyém pl. az összes kiegészitő szerelvénnyel közelitette a 100.000.- Ft-ot. Igaz nem is problémáztak a szakemberek.

@ValakiX: viszont nekünk a szekrénynek max az oldalát láthatják utca felől (azt is csak akkor, ha apuci zsiráf volt, és átlát a nem túl alacsony kerítésen). Mégsem kötöttek bele abba sem...

fákkje 2017.10.31. 17:55:08

@LKerekes: "Az ellenőrzések is akkor kellenek, ha nem hivatalos, a listában szereplő a szolgáltatóval szerződött szerelő csinálta."

Méretlen részhez csak regisztrált szerelő nyúlhat, sima mezei villanyszerelő nem.

Lengyelpiac Hu 2017.10.31. 20:43:57

Megértem a posztert. A pénz neki is pénz épp úgy, mint másnak, akár a DÉMÁSZNAK is.
Viszont egy új háznak is vannak rejtett költségei és naivitás lenne nem számolni azokkal.
32 A behúzása előtt érdemes a régi alu BNC kábeleket lecserélni 2-2.5-ös réz kábelekre.
Egyébként a földkábel olcsóbb, mint a 3 külön ér és tökéletesen megfelel a célnak....
;-)
süti beállítások módosítása