Ha az ember 150 ezer forintot feccöl egy hűtőbe, egy csudaszép és csudajó éléskamrát lát maga előtt, nem pedig egy batár elektromos hulladékot a gyárból. De, ha már úgy esett, hogy az üvegtartó polc bekerült, de a freon kimaradt, joggal reméli, hogy a gyártó extra gyorsan megoldja a kínos szitut. Erre mi történik? A Whirlpool gondolkodik, hogy mi legyen. 1-2 hétig.
Sziasztok!
Van egy érdekes sztorim a Whirlpool Magyarországgal.
Szeptember 15-kén rendeltem 150 ezer forint értékben egy hűtőt a www.mediamarkt.hu webshopjáról. Ez a termék, amelyiket vásároltam (WHIRLPOOL BSF 8353 OX kombinált hűtőszekrény +5 év motor garancia) A hűtőszekrényt beszereltem október 2-kán és nem működik. Nem hűt és nem is fagyaszt. Teljesen használhatatlan.
Telefonáltam a mediamarktba és ők nem foglalkoznak vele, mert nem náluk van a garancia. Tehát átirányítottak a whirlpool-hoz. Betelefonáltam az ügyfélszolgálathoz múlt pénteken (okt. 6-kán). Kijött a szerelő hétfőn (okt. 9-kén) és azt mondta, hogy a hűtő selejtes. Nem volt felöltve freonnal vagy glikollal. A gyárban nem csinálták meg rendesen és emiatt cserére szorul. A szerelő azt mondta, hogy 2-3 nap a csere. Kijönnek és kicserélik. Azóta sem történt semmi.
Az ügyfélszolgálattal több alkalommal is beszéltem és azt mondták, hogy jeleznek ha tudnak valamit. Semmiféle jelzés nem érkezett a részükről. A mai nap betelefonáltam és azt mondták, hogy vezetői döntésre várnak jelenleg. Tehát eldöntik, hogy lesz csere vagy sem. (eleve nem értem, hogy miért kell ezen gondolkodni és miért nem cserélik ki ha a gép garanciában van). Kérdeztem, hogy a vezetői döntés mennyi ideig tart és erre azt válaszolták, hogy 1-2 hét.
Na most, akkor én mit csinálok hűtő nélkül még 2 hétig? Netpincéren fogok élni? MIt lehet tenni ez ügyben? Nem kötelesek cseregépet biztosítani ebben az esetben? Legalább ideiglenesen kellene adjanak egy hűtőt amíg kihozzák az újat.
válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv.
Attila
Kedves Attila!
Az általad megírt esetben, amikor egyértelműen megállapításra került a termék hibája, azaz a hibás teljesítés, valóban érthetetlen az időhúzás.
A vonatkozó jogszabály szerint hibás teljesítés esetén a kijavítást vagy kicserélést (a dolog tulajdonságaira és a jogosult, azaz az általad elvárható rendeltetésére figyelemmel) megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Annak megelőzése végett, hogy több hét, akár hónap is eredménytelenül teljen el, célszerű mihamarabb írásban, bizonyítható módon (pl. szóban jegyzőkönyvbe foglalva vagy írásban belföldi tértivevénnyel ellátott levélben) határidőt tűznöd a kijavítás, illetve kicserélés teljesítésére. Javasolt mellékelni a leveledhez a szerelő által esetlegesen átadott, a hiba okát is tartalmazó munkalap vagy jegyzőkönyv másolatát is. A teljesítés további elmaradása esetén joggal kérheted a javítás helyett a cserét, vagy végső esetben érdekmúlásra hivatkozással akár el is állhatsz a szerződéstől, amely esetben a teljes vételár visszafizetését kérheted.
A szerződés késedelmes vagy hibás teljesítése esetében a vállalkozás köteles megtéríteni neked a hibás teljesítésből eredő, bizonyítható károdat, az elmaradt haszon kivételével. A vállalkozó akkor mentesülhet a kártérítési felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a késedelem elkerülése, illetőleg a szerződésszerű teljesítés érdekében úgy járt el, ahogy az adott helyzetben tőle elvárható.
Felhasznált jogszabály:
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.03. 10:00:33
Problem solved.
Na, ha ez lesz a hétvégi post, akkor szilaj napoknak nézünk eleibe.
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.03. 10:01:41
Rejtélyes 2017.11.03. 10:05:38
GiaMarie 2017.11.03. 10:14:57
.Manyecska 2017.11.03. 10:18:04
Monsta 2017.11.03. 10:20:43
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.03. 10:20:43
:-D
Terézágyú 2017.11.03. 10:21:16
Vagy 3-ke? Nem is tudom biztosan...
Terézágyú 2017.11.03. 10:26:49
Mivel minimum szeptember 15-ka óta nincs a pószternek hüttője, ezért a következő két hétben csinálja azt, amit az elmúlt másfél hétben csinált...
(Egyébként a hüttővel kapcsolatban igaza van, de minek ehhez nyavalyogni is?????)
.Manyecska 2017.11.03. 10:32:57
.Manyecska 2017.11.03. 10:39:03
Terézágyú 2017.11.03. 10:44:08
a pószter egyedülálló férfi, ha jól sejtem... szóval nem hiszem, hogy olyan sokáig tárolna főtt kajákat, illetve két kiló nyers marhahúst sem...
és hát szeptember 15-ka óta nincs hűtője, pedig akkor még melegebb volt...
ROTFL Manó 2017.11.03. 10:50:35
Terézágyú 2017.11.03. 10:56:22
Ez esetben a vörlpul lustasága révén lelepleződik egy szörnyű gyilkosság, és örülhetünk...
FDToth 2017.11.03. 11:28:32
KaTe 2017.11.03. 11:50:17
- legközelebb nem kell hagyni hogy a mediamarkt lepattintson. Ráadásul nagy háztartási gépről van szó, 10.000 forint felett. Jöjjenek szépen, javítsák, vagy szállítsák el és kezdjenek vele amit akarnak.
"A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni."
"Jellemző például, hogy a kötelező jótállás hatálya alá eső fogyasztási cikkek esetében a cégek arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy az el- és visszaszállítás költségeit nem viseli a cég. Ez a jogsértő tájékoztatás különösen a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékek esetében sérti a fogyasztók érdekeit. Ilyenkor a fogyasztó kénytelen ezeket a költségeket saját maga állni, annak ellenére, hogy a Kormányrendelet szerint elsősorban az üzemeltetés helyén kell megjavítani e terméket. Amennyiben pedig a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazónak kell gondoskodnia."
Terézágyú 2017.11.03. 12:03:02
""Telefonáltam a mediamarktba és ők nem foglalkoznak vele, mert nem náluk van a garancia. "
- legközelebb nem kell hagyni hogy a mediamarkt lepattintson."
Igen, a forgalmazónál van a garanciális kötelezettség... persze nem tudom, hogy mennyiben lett volna jobb, mert mivel javításról van szó, akkor a médimarkec is először a vörlpúllal levelez, és az küldi ki a szerelőt, vagyis ugyanott tartana a pószter...
Darth Revan 2017.11.03. 12:33:25
ahh, nosztalgia. anno a koleszban telen mindenki az ablakbol logatta ki a kajat egy zacskoban :)
fegyencke 2017.11.03. 15:08:38
ROTFL Manó 2017.11.03. 16:28:03
plokmi 2017.11.03. 20:22:09
Hogy közben simán hülyének nézik a kommentelők, no problem.
Kalmen 2017.11.03. 23:44:30
GhostBusters 2017.11.04. 00:10:39
De most komolyan, ez a márka az utolsók között van, minden tekintetben.
Taxomükke (UK) 2017.11.05. 11:15:12
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.11.06. 13:49:24
nagyonköcsögduda 2017.11.06. 17:50:59
"2-kán", "9-kén".
Tehát helyesen: A mai nap-pon, 2 hét - tig, stb.
Esetleg: 1-lsején
nagyonköcsögduda 2017.11.06. 17:52:50
Hibásan írtad.
Helyesen: Ja, és 1-lső. Meg 2-ásodik is.
Trejo 2017.11.07. 14:46:50
Meridian74 2017.11.09. 02:00:13
Ráadásul az MM hosszabb időt ad a visszavétel lehetőségére (60nap! Webshopjukat ezzel is reklámozzák...)... viszont ebben az esetben a visszavitelről az ügyfélnek kell gondoskodnia, ami egy nagydarab hűtő esetén problémás lehet...
lásd: www.mediamarkt.hu/hu/shop/informaciok_elallas.html#visszakuld
Amúgy a vásárló korrekt volt, csak hát nem gondolta ezt jól át... bízott a "whirpool"-ban... én a helyében a MM-hez visszavitetettem volna a cuccot és kértem volna egy másik kiszállítását.