Ha az ember azt olvassa egy mobilcsomagról, hogy korlátlan, akkor bizony arra számít, hogy egy izmosabb összegért cserébe, azt csinál, amit akar. Pláne, ha szó szerint az szerepel a hirdetésben, hogy korlátlan perc és sms, mint a Vodafone RED esetében. Hát barátaim, ez pont nem így van. Itt akkor korlátlan a dolog, ha nem ütközöl bele egy titokzatos számítógép által figyelt, de általad nem feltétlenül ismert korlátba.
Üdvözlöm
A Vodafone Zrt. mobilszolgáltató előfizetője voltam – némileg és szerintük még vagyok is. Első szerződésemet talán 10 éve köthettem velük, azt követően folyamatosan újabb és újabb szolgáltatásokat igényeltem, családtagjaimnak is saját nevemre vásároltam előfizetéseket (melyeket én fizettem), tehát egy egész „flottát” szerződtettem a Vodafone-hoz. Havi számlám átlagosan 80 ezer forint körül mozgott az utóbbi években, azt hiszem a vége felé négy Vodafone RED (korlátlan) előfizetésem volt, mellé egyéb előfizetések (társkártya, internetkártya stb.)
Barátaim körében végzett közvélemény kutatásom alapján („ki mennyit is költ havonta mobiltelefonálásra”) körülbelül 10-12 átlagos „mobilozó” számláját fizettem egyedül. Ennyire hűséges voltam a Vodafone-hoz, egészen idén Augusztusig.
Az egyik telefonszámomon a „híváselutasítás szöveges üzenettel” funkciót használtam, már évek óta. Talán nem mindenki tudja, hogy ez azt jelenti, amely szerint ha csörög a telefonom, ki tudom nyomni egy gombbal a hívást, valahogy így: „tárgyaláson vagyok, később hívom”. Vagy „jelenleg nem vagyok elérhető, kérem hívjon később”. Ezek minden telefonban benne vannak, alapdolgok.
Idén azonban a Vodafonenak szemet szúrt, hogy én havonta X mennyiségű ilyen híváselutasítást végzek, és elkezdtek bombázni a fenyegető leveleikkel, amely szerint én irreálisan sok SMS-t küldök.
Ismerve a mai trendeket, a legtöbb ember már chatel. Ha ezt SMS formájában tenném, akkor az naponta mondjuk 2-3 ezer SMS is lehetne. Tehát a CHAT nyilván valóan sokkal veszteségesebb kérdés, mint az SMS – ha azt nézzük, hogy a CHAT-ért nem fizetünk századannyit sem, hisz az adatforgalomból áll, míg az SMS pedig egy szöveges üzenet, aminek vannak fix dijai is. AMENNYIBEN NEM KORLÁTLAN CSOMAGOM VAN.
Így tehát a Vodafone fenyegetőzött folyamatosan, hogy kikapcsolják az összes számomat, és kötbért követelnek, és ez-meg az lesz, ha nem hagyok fel a törvénytelen tevékenységemmel. Többször is beszéltem velük, leveleket váltottam, ám az ügyfélszolgálaton csak azok a betanított emberek ülnek, akik csak azt tudják mondani, amit betanítottak nekik. Így tehát nem tudtam őket semmiről meggyőzni, de ők sem engem arról, hogy ha korlátlan előfizetésem van, akkor hogyan gondolták azt, hogy korlátozni fogják, mert hogy én „több SMS-t küldök a kelleténél”. Egyáltalán: mi az a „kelleténél”? Mert hogy a RED hirdetményekben egy csillag, egy kisbetű, egy apró sor sincs (a „kisbetűs rész”) , hogy Vodafone RED korlátlan csomag (kisbetűvel: de korlátai vannak).
Így tehát tisztességtelennek tartottam minden megkeresésüket, ami arra vonatkozott, hogy én többet használom a korlátlan csomagomat, mint a nem létező korlátaim.
Aztán nyár végén elpattant a húr, minden számomat lekapcsolták, reggel 9 órakor, ad-hoc. Csak úgy, égből villámcsapásként. Az én számaimat, aki közel 10 év alatt közel 10 millió forintot fizettem ki telefonszámlákra.
Nem voltam rest, nagyon dühösen felhívtam az ügyfélszolgálatot (mert azt ugye még lehet hívni letiltottan is), ahol elmondták, hogy most fogyott el a „türelmük” és kész. Itt a vége, nincs több telefonálás, nincs több SMS, mert én túlléptem azt a határt, amit. Kérdeztem, hogy pontosan hol van a határ. Ők az ÁSZF-re hivatkoztak, amelyben valóban van egy-két utalás arra, hogy hiába a korlátlanság, mégis egyoldalúan dönthetnek arról, hogy szerintük én többet telefonálok a kelleténél, vagy több üzenetet küldök, mint amire ők „számítottak”. Kész röhej, nem? És mindez persze csak az ÁSZF húszoldalas kisbetűi közé elrejtve. Sehol egy utalás a szerződésemen, sehol egy utalás a nagy piros plakátokon a kirakataikban. KORLÁTLAN SZABADSÁG 15 ezer forintért – így hirdetik. És kész.
Nos, hosszasan beszéltem akkor néhány munkatársukkal, és egyikük sem tudta megmondani (és a mai napig sincs válasz arra), hogy a korlátlan RED csomagban mi minősül a korlát fölé lépésének. Sem számszerűen nem tudták megmondani, hogy hány SMS-t küldtem, és mennyi a „határ” (a HATÁR a korlátlanban), sem más módon nem tudtak meggyőzni semmiről. Csak hajtogatták, hogy „van egy számítógép, ami kijelezte nekünk, hogy Ön több SMS-t küld a kelleténél). Egyébként itt megmondom az igazat: havi 2-300 SMS-ről volt szó, ami ha nem korlátlan csomagban lettem volna akkor is csupán a 20-35 forint (mobilszolgáltatótól függően) az ára, ha felszorzom ezt, akkor is maximum 10 ezer forint – amit el SMS-eztem. A telefonszámlám egy nyolcada. De hát korlátlan voltam, az Isten bocsássa meg!
Egyszóval a betanított munkásaik csak hajtogatták a magukét, hogy én biztosan reklámokat küldözgetek SMS-ben, meg kéretlen üzeneteket szerteszét, tömegével. Kértem, nézzenek már bele egy SMS-embe, mit is tartalmaz? A válasz meglepő volt: „nincs módunk SMS-be olvasni”. (Naaaa, ezt nem hiszem el). Kértem, hogy ha nincs módjuk beleolvasni, és saját szemükkel megnézni hogy nem kéretlen reklámüzeneteket küldök, hanem a híváselutasító üzenetet „nem tudom felvenni, később visszahívlak…” akkor mutassanak fel egy átkozott panaszlevelet akárkitől is, aki bejelentette, hogy én neki zaklató, kéretlen, reklám SMS-eket küldtem. Ilyen panasz sem volt. Tehát a Vodafone egyoldalúan eldöntötte, hogy én a korlátlan RED csomag korlátait átléptem, „biztos hogy rosszaságra használtam”, és kész.
Nos ekkor éktelen haragom elfajult, elhordoztam az összes számomat tőlük (elmenekítettem, ahogy tudtam). Csupán egy szám maradt náluk, mert arra még volt kötbér (készülékvásárlás), meg a számlát sem fizettem már be augusztusban. (a mai állás szerint 90 ezer volt az akkori számlám, és azóta még vagy 40 ezer keletkezett, noha a SIM kártyát akkor kettétörtem, még a nyáron). Plusz ugye kérik a kötbért (egy korábban részletre vásárolt telefon árát, 250 ezer forintot, egyben, mivel hogy idő előtt bomlott meg a jó viszonyunk. Pedig annak a készüléknek is kifizettem ám a háromnegyedét, már csak pár hónap volt hátra – de nem, ők az egészet kérik, mint ha egy forintot sem fizettem volna (17 hónapon át törlesztettem a készüléket). Tehát most szerintük tartozom 90+40+250 ezer forinttal, ami lassan eléri a 400 ezer forintot.
Közben bombáznak ám levelekkel (mind a kukában landol), emailekkel (SPAM), hívogatnak és SMS-t küldözgetnek ARRA A SZÁMOMRA IS, melyet elhordoztam, hiába mondtam meg az ügyfélszolgálatnak, meg a követelésbehajtónak (mert már az is van), hogy NEM NEM és NEM, ők kitartóak.
Közben bejelentettem őket számtalan helyen, például a gazdasági Versenyhivatalnál, ahol elmondták, hogy a Vodafone RED csomagjaik tisztességtelen hirdetése miatt már több tízmillió bírságot kaptak tőlük, de még nyilván így is megéri (fent van a neten is, valóban a RED csomagot tisztességtelenül hirdetik évek óta, de kifizetik a büntetést, mert biztos még így is jó).
Nagyon várom, hogy a bíróság előtt álljunk, többször mondtam nekik, hogy semmi más út nincs, jöhet ide akárki, követelésbehajtó, közjegyzői eljárás, fizetési meghagyás – akármi, én ezer százalék, hogy egy fillért sem fizetek.
Ma is kaptam zaklatásokat tőlük, most írásban tettem még néhán bejelentést feléjük, és egyúttal első lépésem a nyilvánosság felé ez a BLOG, s utána megyek akármeddig.
Tisztelettel:
a KORLÁTOZOTT
UPDATE nov. 22.
Jelentkezett a Vodafone, hogy szeretnék kivizsgálni az ügyet. A fejleményekről is igyekszünk majd beszámolni.
UPDATE nov. 23.
Azért megkérdeztük, hogy mit lehet tenni hasonló esetben:
Kedves Homár Olvasó!
A szolgáltató általános szerződési feltételei összhangban a vonatkozó törvényi rendelkezésekkel lehetővé teszik az előfizetői szolgáltatás igénybevételének korlátozását, ha az előfizető fogyasztása túllépte az adott szolgáltatás tekintetében a szerződési feltételekben, illetve az egyedi előfizetői szerződésben az igénybevétel felső korlátjaként meghatározott összeget vagy hívás, üzenet, illetve adatmennyiséget. Ebben az esetben a korlátozásra az előfizető egyidejű értesítésével kerülhet sor, tehát nincsen szükség a fogyasztó előzetes értesítése sem.
A törvény előírja továbbá, hogy a szolgáltató köteles a korlátozó feltételeket és az azok bekövetkezéséhez szükséges feltételeket átlátható és ellentmondásmentes módon meghatározni. Az általános szerződési feltételek szerint a szolgáltató minden utólag fizető előfizető részére a szolgáltató egyedileg, külön-külön megállapított, rendszeres időközönként felülvizsgált összeget úgynevezett egyedi értékhatárt állapít meg, amely függ az előfizetői szerződés fennállásának időtartamától és az egy előfizetőhöz tartozó SIM kártyák számától. A szabályzat azt is rögzíti, hogy az előfizetőt az ügyfélszolgálati telefonszámon kérelmére tájékoztatják az egyedi értékhatár mértékéről.
Ha a fogyasztó az előfizetési szerződésének korlátozását a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel, vagy az általános szerződési feltételekkel ellentétesnek tartja vagy álláspontja szerint a szolgáltató általános szerződési feltételei nem felelnek meg a vonatkozó törvényi rendelkezéseknek, akkor lehetősége van bejelentéssel élni a Nemzeti Média-és Hírközlési hatósághoz.
Felhasznált jogszabály:
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=75939.346226
Doryyka 2017.11.20. 16:41:44
Kipper 2017.11.20. 16:50:15
Amúgy ha annyira zavarta a Vodafone-t a sok automata válasz sms, hogy már jó ideje "fenyegettek" emiatt, nem lett volna egyszerűbb hagyni a fenébe ezt a szolgáltatást?
Ahhoz, hogy a VF-nál elguruljon a gyógyszer, sok ezer sms-re van szükség; hány bejövő hívása lehet a pószternek?
Im just here for the comments 2017.11.20. 17:15:43
Baluci 2017.11.20. 17:26:08
chillking 2017.11.20. 17:31:51
milyen nőazilyen 2017.11.20. 18:17:23
szabidoki 2017.11.20. 19:03:19
Praedikator 2017.11.20. 19:11:49
Kalmen 2017.11.20. 19:16:42
Kalmen 2017.11.20. 19:28:47
Matteo79 2017.11.20. 19:32:48
Dezsike 2017.11.20. 20:38:24
itepgolab 2017.11.20. 20:51:03
Nos, napi 2500 SMS az pontosan 34,56 sec/SMS Termeszetesen alvas,eves, stb. kozben is.
Ugyhogy kerlek, meg ne probald!
KaTe 2017.11.20. 22:29:18
Mellesleg, 10-15 évvel ezelőtt, amikor 100+ ingyen smst adtak bizonyos kártyás előfizetésekhez, simán el tudtam küldeni ugyanennyi smst egy hónapban. Mégse tiltották le a kártyámat.
KaTe 2017.11.20. 22:31:40
*kivéve az sms-ek számát, ahol - mondjuk - havi 100 a limit. Probléma megoldva, mindenki boldog.
Erőlködj csak 2017.11.20. 22:59:35
M. Péter 2017.11.20. 23:11:09
ptspts 2017.11.21. 00:00:52
Takito 2017.11.21. 01:12:19
Terézágyú 2017.11.21. 07:18:53
GatyaPityu 2017.11.21. 07:23:30
Van aki ennyiből él meg havonta...
(Igen, tudom, demagóg voltam most).
Én nem olvasgatom az ászf.-eket, de úgy tudom, hogy a korlátlan internet sem egészen korlátlan, és pld. torrentezésre nem szabad használni.
Mondjuk abban teljesen igaza van a poster-nek, hogy legalább pontosan, számszerűsítve írnák le, mennyi az annyi, mi számít soknak!
Praedikator 2017.11.21. 07:29:37
Terézágyú 2017.11.21. 07:35:31
Ez így van. Miért, mit gondoltál, mi mást mondjanak??? A te cégednél mit mondanak a dolgozóid?
no.nick.today 2017.11.21. 07:41:07
Az SMS kapcsán nyer valódi értelmet a rendszerhasználati-díj.
Terézágyú 2017.11.21. 07:51:41
Miért, eddig nem az igazat mondtad?
"havi 2-300 SMS-ről volt szó, ami ha nem korlátlan csomagban lettem volna akkor is csupán a 20-35 forint (mobilszolgáltatótól függően) az ára, ha felszorzom ezt, akkor is maximum 10 ezer forint – amit el SMS-eztem. A telefonszámlám egy nyolcada."
Az össz-telefonszámládé. De ha azt nézzük, hogy mindez arról az egy telefonszámról ment, amiért 15e forintot fizetsz (te írtad, hogy ennyi a díj), akkor akkor ez a 10e Ft máris majdnem a duplája...
("majdnem a duplája" - hogy én is annyira pontos legyek, mint te)
.Manyecska 2017.11.21. 08:28:30
süldőmalac 2017.11.21. 08:48:16
.Manyecska 2017.11.21. 09:17:47
Darth Revan 2017.11.21. 09:45:12
"lényege pont az, hogy korlátlan de ésszerű keretek között"
tehat nem korlatlan :D
KaTe 2017.11.21. 09:53:40
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.21. 09:56:13
Mayerling 2017.11.21. 10:00:01
Rugovicsvalagba 2017.11.21. 10:08:47
17 órája
"Mi értelme egyvelőfizetést csak azért fenntartani, hogy kinyomhassam ha hívnak? Vagy ez valami más simliskedéshez kell és a vodka ebben nem akar partner lenni?" : Vodafone droid vagy ? Ezt vetted le ósszesen a posztból ? :-)
xoxoxo 2017.11.21. 10:14:41
Most van erre vonatkozó szabályzása a vodának, vagy nem?! Az ászf-ben benne van, tehát van. Szerződéskötéskor elfogadta az ászf-et? El. Az már magánügy, hogy ő azt nem olvasta el és nem értelmezte.
Azt pedig mindig nevetségesnek tartottam, amikor a posztolók azzal jönnek, hogy már mennyit költöttek annál a bizonyos cégnél. Mintha a vodának tétel lenne a havi 80 ezer forint.
Nem mellesleg senkivel sem tudok empátiát érezni, aki többet költ telefonszámlára havi 5 ezer forintnál. A legolcsóbb csomagban 9 Ft a perc és sms. Ez alapján a havi 5 ezerből 555 percet és/vagy sms-t tudna felhasználni. Ezek a korlátlan csomagok 10 meg 15 ezer forintokért csak azoknak éri meg, akik több mint 1000 percet pofáznak/sms-eznek egy hónapban.
Rugovicsvalagba 2017.11.21. 10:19:55
Üdv. Lehet üzleti tarifára kéne váltani, ha több ezer sms- be kerül a dolog. Naná, hogy majd nem fogják lakossági alapdíjjal támogatni a több ezer sms küldést /hónap alatt. DE előre megsúgom, hogy ezt egyik szolgáltató sem fogja támogatni, így kíváncsi leszek, hogy amennyiben megszűnik a szerződés, akkor melyik szolgáltató fogja átvállalni, hogy alapdíjért több ezer sms-t lehet küldeni havonta alap szolgáltatásí díjért lakossági előfizetéssel. A lényege pont az, hogy korlátlan de ésszerű keretek között....Tehát ha xy manyi néni havonta küld x sms-t és beszél (de nem 24 órán át egész hónapban!)."
A korlátlan lényege az, hogy korlátlan. Ha kereteket adsz neki, akkor lehet a neve nagy, hatalmas, óriási ... stb, de korlátlan nem.
BluE 2017.11.21. 10:22:54
Elszaladt a világ a technikával, sokan azt hiszik ha nem elérhetőek az élet minden percében akkor elmulasztanak valamit... el igen, az életet.
monex 2017.11.21. 10:24:28
Mint olvashatod, nem több ezer sms-ről van szó. Amíg nem jött be a messenger, addig bármelyik tini simán űberelte ezt a havi sms mennyiséget.
Rugovicsvalagba 2017.11.21. 10:32:54
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.21. 11:54:44
Terézágyú 2017.11.21. 12:39:14
Tehát már régen nem arról van szó, hogy "ejnyebejnye ménem korlátlan, ha eccer korlátlan?"...
Xezs6 2017.11.21. 12:55:42
Xezs6 2017.11.21. 12:57:35
Nick-son 2017.11.21. 12:58:11
Amúgy meg legyen egy publikus korlát.
Im just here for the comments 2017.11.21. 13:44:40
Kotit 2017.11.21. 14:07:02
Kotit 2017.11.21. 14:14:28
Azt a részt olvastad, hogy nem tudták neki megmondani, hogy ez a korlát, (ami szerinted az ászf-ben benne van, a hirdetésben biztosan nincs,) mennyi is pontosan?
Lengyelpiac Hu 2017.11.21. 15:21:23
szmoker (Homo Trollicus) 2017.11.21. 16:24:05
A korlátlan előfizetésen.
Aha. Tök logikus.
Mint régen (10+ éve) a korlátlan Chello-s net "fair use policy" korlátja.
Megafaszomat, azt.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.11.21. 19:32:37
777sms.hu
Ha anno, mikor az efféle oldalak üzemeltek* nem dőlt össze a GSM-hálózat, nem értem, mire ez a para manapság...
*A tinipopuláció jelentős része ezrével küldte az efféle weboldalakról az eleinte korlátozás nélkül indítható sms-eket a korszak bimbópattanásának idején. Én magam volt, hogy egy osztálynyi embert állítottam rá az egyik osztálytárs számára, hogy finoman töltsék meg másnapra a telefonja memóriáját. (Arra verte magát, hogy neki nem csak a 10 sim-hely áll rendelkezésre a csórófonjában, hanem a menő "maroktelefonjának" van saját memóriája az sms-eknek, mert az üzletembereknek készült......)
rozsdamentes arcél 2017.11.21. 19:43:03
Sluck Ödön 2017.11.21. 19:52:12
Sluck Ödön 2017.11.21. 20:02:23
Inkább valami buta újseprő lesz az vodáéknál meg némi software töketlenkedés.
A poszter meg miért nem fizette be a számláját? Reklamálni utána érdemes inkább, meg szemlátomást nem kenyérre kellett neki a lóvé.
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.11.21. 20:54:08
xclusiv 2017.11.21. 22:03:30
A többezer SMS csak a feltételezésed.
De még ha többezer sms is, akkor is megéri nekik. Ugyanis egy SMS hálózaton belül 0 Ft-ba kerül nekik, hálózaton kívül is csak az interconnect díjat kell fizetniük, ami olyan 2-3 Ft/SMS. Szóval ha tízezer sms-t küld más hálózatba, a 80k-val még így is jól keres a voda - pláne hogy nekik igazából az ARPU számít, azt pedig magasan hozza a poster.
(Bár szerintem sincs kibontva a teljes valóság a post-ban, nekem is büdös a téma, de láttam már megannyi csodát, szóval nem tartom kizártnak, hogy tényleg igazat írt.)
"Naná, hogy majd nem fogják lakossági alapdíjjal támogatni a több ezer sms küldést /hónap alatt. DE előre megsúgom, hogy ezt egyik szolgáltató sem fogja támogatni"
Vohohó.
Lakossági alapdíj lenne az a havi 80k 4 előfizetésért? Ne vicceljünk már.
Ráadásul pont fordítva van, a szolgáltatók a baromi drága lakossági csomagokból keresztfinanszírozzák azt, amit a céges flottákon elbuknak. Van rálátásom egy nem túl nagy flotta dolgaira, és messze 20k alatt van az egy SIM-re jutó költség, nagyon messze. Nettel, és praktikusan korlátlan forgalommal. És egy másik szolgáltató nemrég ajánlott ettől sokkal jobbat. Sokkal.
Nem véletlenül vannak az ún. publikus flották, még közepes forgalommal is jobban megéri bármelyik, mint bármilyen lakossági előfizu...
xclusiv 2017.11.21. 22:08:54
hálózaton belül 0 Ft, kívül az interconnect díj, ami nem tudom pontosan mennyi, de 1 perc beszélgetés 2015 óta 1,71 Ft
Dzsontra Volta 2017.11.22. 06:11:06
www.vodafone.hu/lakossagi/telefonok-tarifak/tarifak/red
Praedikator 2017.11.22. 10:50:56
Praedikator 2017.11.22. 10:52:44
xclusiv 2017.11.22. 22:48:41
xclusiv 2017.11.22. 22:59:38
Vagy legalábbis annak tűnik, ha józan ésszel állsz neki.
De - mint írtam már korábban - láttam én már megannyi csodát. A magyar telekomszektorban is, és most vedd szó szerint a szektor előtti szót, na ha pillangóra guglizik az ember akkor a szeme fennakad a 11 számjegyű összegeken...
"Így nem a teljes valósággal állunk szemben, csupán a poster meglátását tükrözi a leírás. Azért hallgattassék meg a másik fél is elve alapján kíváncsi lennék a valóságra is."
Hallgattassék.
Bő 2 napja kint van homáron, volt index címlapon is, a szolgáltatónak nem sikerült még válaszolnia. Pedig egy ekkora cégnél egy ember feladatkörében kellene lennie annak, hogy minimum óránként átnézi az index és a homár címlapot, és ha valami kellemetlent lát a céggel kapcsolatban akkor maximum prioritással elindítja az "utánanézünk és válaszolunk" feladat.
Dan da Man 2017.11.23. 00:32:36
Mondanám, hogy keress egy pornóoldalt, de a pornóoldalak megsértődnének, ha egy ilyen fasz irányítanék hozzájuk...
gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2018.07.21. 18:23:04
martonl 2018.09.17. 19:53:21