Tékozló Homár

Egy korlátlan RED csomagban vajon mi minősül korlát fölé lépésnek?

2017.11.20. 16:27 | Homár Hilda | 63 komment

vodafone_text_011808587147_640x360.jpg

Ha az ember azt olvassa egy mobilcsomagról, hogy korlátlan, akkor bizony arra számít, hogy egy izmosabb összegért cserébe, azt csinál, amit akar. Pláne, ha szó szerint az szerepel a hirdetésben, hogy korlátlan perc és sms, mint a Vodafone RED esetében. Hát barátaim, ez pont nem így van. Itt akkor korlátlan a dolog, ha nem ütközöl bele egy titokzatos számítógép által figyelt, de általad nem feltétlenül ismert korlátba.

Üdvözlöm

A Vodafone Zrt. mobilszolgáltató előfizetője voltam – némileg és szerintük még vagyok is. Első szerződésemet talán 10 éve köthettem velük, azt követően folyamatosan újabb és újabb szolgáltatásokat igényeltem, családtagjaimnak is saját nevemre vásároltam előfizetéseket (melyeket én fizettem), tehát egy egész „flottát” szerződtettem a Vodafone-hoz. Havi számlám átlagosan 80 ezer forint körül mozgott az utóbbi években, azt hiszem a vége felé négy Vodafone RED (korlátlan) előfizetésem volt, mellé egyéb előfizetések (társkártya, internetkártya stb.)

Barátaim körében végzett közvélemény kutatásom alapján („ki mennyit is költ havonta mobiltelefonálásra”) körülbelül 10-12 átlagos „mobilozó” számláját fizettem egyedül. Ennyire hűséges voltam a Vodafone-hoz, egészen idén Augusztusig.

Az egyik telefonszámomon a „híváselutasítás szöveges üzenettel” funkciót használtam, már évek óta. Talán nem mindenki tudja, hogy ez azt jelenti, amely szerint ha csörög a telefonom, ki tudom nyomni egy gombbal a hívást, valahogy így: „tárgyaláson vagyok, később hívom”. Vagy „jelenleg nem vagyok elérhető, kérem hívjon később”. Ezek minden telefonban benne vannak, alapdolgok.

Idén azonban a Vodafonenak szemet szúrt, hogy én havonta X mennyiségű ilyen híváselutasítást végzek, és elkezdtek bombázni a fenyegető leveleikkel, amely szerint én irreálisan sok SMS-t küldök.

Ismerve a mai trendeket, a legtöbb ember már chatel. Ha ezt SMS formájában tenném, akkor az naponta mondjuk 2-3 ezer SMS is lehetne. Tehát a CHAT nyilván valóan sokkal veszteségesebb kérdés, mint az SMS – ha azt nézzük, hogy a CHAT-ért nem fizetünk századannyit sem, hisz az adatforgalomból áll, míg az SMS pedig egy szöveges üzenet, aminek vannak fix dijai is. AMENNYIBEN NEM KORLÁTLAN CSOMAGOM VAN.

Így tehát a Vodafone fenyegetőzött folyamatosan, hogy kikapcsolják az összes számomat, és kötbért követelnek, és ez-meg az lesz, ha nem hagyok fel a törvénytelen tevékenységemmel. Többször is beszéltem velük, leveleket váltottam, ám az ügyfélszolgálaton csak azok a betanított emberek ülnek, akik csak azt tudják mondani, amit betanítottak nekik. Így tehát nem tudtam őket semmiről meggyőzni, de ők sem engem arról, hogy ha korlátlan előfizetésem van, akkor hogyan gondolták azt, hogy korlátozni fogják, mert hogy én „több SMS-t küldök a kelleténél”. Egyáltalán: mi az a „kelleténél”? Mert hogy a RED hirdetményekben egy csillag, egy kisbetű, egy apró sor sincs (a „kisbetűs rész”) , hogy Vodafone RED korlátlan csomag (kisbetűvel: de korlátai vannak).

Így tehát tisztességtelennek tartottam minden megkeresésüket, ami arra vonatkozott, hogy én többet használom a korlátlan csomagomat, mint a nem létező korlátaim.

Aztán nyár végén elpattant a húr, minden számomat lekapcsolták, reggel 9 órakor, ad-hoc. Csak úgy, égből villámcsapásként. Az én számaimat, aki közel 10 év alatt közel 10 millió forintot fizettem ki telefonszámlákra.

Nem voltam rest, nagyon dühösen felhívtam az ügyfélszolgálatot (mert azt ugye még lehet hívni letiltottan is), ahol elmondták, hogy most fogyott el a „türelmük” és kész. Itt a vége, nincs több telefonálás, nincs több SMS, mert én túlléptem azt a határt, amit. Kérdeztem, hogy pontosan hol van a határ. Ők az ÁSZF-re hivatkoztak, amelyben valóban van egy-két utalás arra, hogy hiába a korlátlanság, mégis egyoldalúan dönthetnek arról, hogy szerintük én többet telefonálok a kelleténél, vagy több üzenetet küldök, mint amire ők „számítottak”. Kész röhej, nem? És mindez persze csak az ÁSZF húszoldalas kisbetűi közé elrejtve. Sehol egy utalás a szerződésemen, sehol egy utalás a nagy piros plakátokon a kirakataikban. KORLÁTLAN SZABADSÁG 15 ezer forintért – így hirdetik. És kész.

Nos, hosszasan beszéltem akkor néhány munkatársukkal, és egyikük sem tudta megmondani (és a mai napig sincs válasz arra), hogy a korlátlan RED csomagban mi minősül a korlát fölé lépésének. Sem számszerűen nem tudták megmondani, hogy hány SMS-t küldtem, és mennyi a „határ” (a HATÁR a korlátlanban), sem más módon nem tudtak meggyőzni semmiről. Csak hajtogatták, hogy „van egy számítógép, ami kijelezte nekünk, hogy Ön több SMS-t küld a kelleténél). Egyébként itt megmondom az igazat: havi 2-300 SMS-ről volt szó, ami ha nem korlátlan csomagban lettem volna akkor is csupán a 20-35 forint (mobilszolgáltatótól függően) az ára, ha felszorzom ezt, akkor is maximum 10 ezer forint – amit el SMS-eztem. A telefonszámlám egy nyolcada. De hát korlátlan voltam, az Isten bocsássa meg!

Egyszóval a betanított munkásaik csak hajtogatták a magukét, hogy én biztosan reklámokat küldözgetek SMS-ben, meg kéretlen üzeneteket szerteszét, tömegével. Kértem, nézzenek már bele egy SMS-embe, mit is tartalmaz? A válasz meglepő volt: „nincs módunk SMS-be olvasni”. (Naaaa, ezt nem hiszem el). Kértem, hogy ha nincs módjuk beleolvasni, és saját szemükkel megnézni hogy nem kéretlen reklámüzeneteket küldök, hanem a híváselutasító üzenetet „nem tudom felvenni, később visszahívlak…” akkor mutassanak fel egy átkozott panaszlevelet akárkitől is, aki bejelentette, hogy én neki zaklató, kéretlen, reklám SMS-eket küldtem. Ilyen panasz sem volt. Tehát a Vodafone egyoldalúan eldöntötte, hogy én a korlátlan RED csomag korlátait átléptem, „biztos hogy rosszaságra használtam”, és kész.

Nos ekkor éktelen haragom elfajult, elhordoztam az összes számomat tőlük (elmenekítettem, ahogy tudtam). Csupán egy szám maradt náluk, mert arra még volt kötbér (készülékvásárlás), meg a számlát sem fizettem már be augusztusban. (a mai állás szerint 90 ezer volt az akkori számlám, és azóta még vagy 40 ezer keletkezett, noha a SIM kártyát akkor kettétörtem, még a nyáron). Plusz ugye kérik a kötbért (egy korábban részletre vásárolt telefon árát, 250 ezer forintot, egyben, mivel hogy idő előtt bomlott meg a jó viszonyunk. Pedig annak a készüléknek is kifizettem ám a háromnegyedét, már csak pár hónap volt hátra – de nem, ők az egészet kérik, mint ha egy forintot sem fizettem volna (17 hónapon át törlesztettem a készüléket). Tehát most szerintük tartozom 90+40+250 ezer forinttal, ami lassan eléri a 400 ezer forintot.

Közben bombáznak ám levelekkel (mind a kukában landol), emailekkel (SPAM), hívogatnak és SMS-t küldözgetnek ARRA A SZÁMOMRA IS, melyet elhordoztam, hiába mondtam meg az ügyfélszolgálatnak, meg a követelésbehajtónak (mert már az is van), hogy NEM NEM és NEM, ők kitartóak.

Közben bejelentettem őket számtalan helyen, például a gazdasági Versenyhivatalnál, ahol elmondták, hogy a Vodafone RED csomagjaik tisztességtelen hirdetése miatt már több tízmillió bírságot kaptak tőlük, de még nyilván így is megéri (fent van a neten is, valóban a RED csomagot tisztességtelenül hirdetik évek óta, de kifizetik a büntetést, mert biztos még így is jó).

Nagyon várom, hogy a bíróság előtt álljunk, többször mondtam nekik, hogy semmi más út nincs, jöhet ide akárki, követelésbehajtó, közjegyzői eljárás, fizetési meghagyás – akármi, én ezer százalék, hogy egy fillért sem fizetek.

Ma is kaptam zaklatásokat tőlük, most írásban tettem még néhán bejelentést feléjük, és egyúttal első lépésem a nyilvánosság felé ez a BLOG, s utána megyek akármeddig.

Tisztelettel:

a KORLÁTOZOTT

UPDATE nov. 22.

Jelentkezett a Vodafone, hogy szeretnék kivizsgálni az ügyet. A fejleményekről is igyekszünk majd beszámolni.

UPDATE nov. 23.

Azért megkérdeztük, hogy mit lehet tenni hasonló esetben:

Kedves Homár Olvasó!

A szolgáltató általános szerződési feltételei összhangban a vonatkozó törvényi rendelkezésekkel lehetővé teszik az előfizetői szolgáltatás igénybevételének korlátozását, ha az előfizető fogyasztása túllépte az adott szolgáltatás tekintetében a szerződési feltételekben, illetve az egyedi előfizetői szerződésben az igénybevétel felső korlátjaként meghatározott összeget vagy hívás, üzenet, illetve adatmennyiséget. Ebben az esetben a korlátozásra az előfizető egyidejű értesítésével kerülhet sor, tehát nincsen szükség a fogyasztó előzetes értesítése sem.

A törvény előírja továbbá, hogy a szolgáltató köteles a korlátozó feltételeket és az azok bekövetkezéséhez szükséges feltételeket átlátható és ellentmondásmentes módon meghatározni. Az általános szerződési feltételek szerint a szolgáltató minden utólag fizető előfizető részére a szolgáltató egyedileg, külön-külön megállapított, rendszeres időközönként felülvizsgált összeget úgynevezett egyedi értékhatárt állapít meg, amely függ az előfizetői szerződés fennállásának időtartamától és az egy előfizetőhöz tartozó SIM kártyák számától. A szabályzat azt is rögzíti, hogy az előfizetőt az ügyfélszolgálati telefonszámon kérelmére tájékoztatják az egyedi értékhatár mértékéről.

Ha a fogyasztó az előfizetési szerződésének korlátozását a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekkel, vagy az általános szerződési feltételekkel ellentétesnek tartja vagy álláspontja szerint a szolgáltató általános szerződési feltételei nem felelnek meg a vonatkozó törvényi rendelkezéseknek, akkor lehetősége van bejelentéssel élni a Nemzeti Média-és Hírközlési hatósághoz.

Felhasznált jogszabály:

2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=75939.346226

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doryyka 2017.11.20. 16:41:44

Mi értelme egyvelőfizetést csak azért fenntartani, hogy kinyomhassam ha hívnak? Vagy ez valami más simliskedéshez kell és a vodka ebben nem akar partner lenni?

Kipper 2017.11.20. 16:50:15

Jól is néznénk ki, ha az ügyfélszolgálat meg tudná nézni az elküldött sms-eket...

Amúgy ha annyira zavarta a Vodafone-t a sok automata válasz sms, hogy már jó ideje "fenyegettek" emiatt, nem lett volna egyszerűbb hagyni a fenébe ezt a szolgáltatást?

Ahhoz, hogy a VF-nál elguruljon a gyógyszer, sok ezer sms-re van szükség; hány bejövő hívása lehet a pószternek?

Im just here for the comments 2017.11.20. 17:15:43

Roppant kíváncsi leszek az update-re a bíróság után. Azért az a 400ezer szépen tud kamatozni.

Baluci 2017.11.20. 17:26:08

Függetlenül attól, hogy posztolónak abszolút igaza van... mi a retkes, kékeres, néger falloszt lehet 80 ezer forintért telefonálni egy hónapban?????.... Édes, Istenem!

chillking 2017.11.20. 17:31:51

teljesen megértem a felhasználót, és ahhoz senkinek sincs lófasz köze, hogy mit tartalmaz az sms. Az meg már csak hab a tortán, hogy 10 éve ügyfelük, flotta, miegymás. Seggfej banda, és kész.

milyen nőazilyen 2017.11.20. 18:17:23

Érdekes, hogy mindig hájpolva van a vodka a többihez képest, de úgy látszik, azért ott sem fenékig habostorta az élet :(

szabidoki 2017.11.20. 19:03:19

@Baluci: azt írta hogy 4 szám után fizet, az havonta 20000Ft telefononként, azt annyira nem nehéz összehozni ha valaki pl. üzletember és sokat telefonál.

Praedikator 2017.11.20. 19:11:49

Üdv. Lehet üzleti tarifára kéne váltani, ha több ezer sms- be kerül a dolog. Naná, hogy majd nem fogják lakossági alapdíjjal támogatni a több ezer sms küldést /hónap alatt. DE előre megsúgom, hogy ezt egyik szolgáltató sem fogja támogatni, így kíváncsi leszek, hogy amennyiben megszűnik a szerződés, akkor melyik szolgáltató fogja átvállalni, hogy alapdíjért több ezer sms-t lehet küldeni havonta alap szolgáltatásí díjért lakossági előfizetéssel. A lényege pont az, hogy korlátlan de ésszerű keretek között....Tehát ha xy manyi néni havonta küld x sms-t és beszél (de nem 24 órán át egész hónapban!).

Kalmen 2017.11.20. 19:16:42

@Baluci: szerintem úgy jön ki, hogy több száma volt a vodánál. Írta is, hogy az egész családot belevitte a buliba.

Kalmen 2017.11.20. 19:28:47

@milyen nőazilyen: Hát nem. Jelenleg nekik vannak a legrosszabb ajánlataik alacsony árkategóriában (3-4 ezer ft), főleg, ha készüléket akarsz venni. Azon gondolkozom, hogy a sokat szidott T-re váltok, vagy a Telenornál egy korlátlan mobilnetes csomag... Most hogy lehet otthoni oldal mellé is mobilkészüléket venni a Telekomnál, olcsóbban, mint mobil előfizu mellé, igazából bárhova mehetek. Csak a korlátlan net nekem sok, plusz a Telenorban egyszer már csalódtam, így lehet a T mellett kötök ki.

Matteo79 2017.11.20. 19:32:48

Postolo nagyon megszivja, bukni fogja a pert. Nem erti sajnos...

Dezsike 2017.11.20. 20:38:24

T-nél ilyennel még nem találkoztam... Bár én havi 2-3 SMSt küldök, viszont volt, hogy 90 pénz lett volna a telefonszámla, ha nem a 12 pénzes korlátlan csomagot használnám. Soha nem fenyegettek, a szolgáltatás folyamatosan megy. Lehet azért parázott a Voda, mert a beszéddel és az adattal ellentétben az SMS a rendszerüzeneteknek fenntartott sávban megy, egyszerre több ezer SMSsel könnyű megfektetni a hálózatot (egy partner 40.000 db SMSt több mint 24 óra alatt küldött pont emiatt, a szolgáltató más ütemben nem engedélyezte).

itepgolab 2017.11.20. 20:51:03

"Ismerve a mai trendeket, a legtöbb ember már chatel. Ha ezt SMS formájában tenném, akkor az naponta mondjuk 2-3 ezer SMS is lehetne."
Nos, napi 2500 SMS az pontosan 34,56 sec/SMS Termeszetesen alvas,eves, stb. kozben is.
Ugyhogy kerlek, meg ne probald!

KaTe 2017.11.20. 22:29:18

@Brokkoládé: " havi 2-300 SMS-ről volt szó"

Mellesleg, 10-15 évvel ezelőtt, amikor 100+ ingyen smst adtak bizonyos kártyás előfizetésekhez, simán el tudtam küldeni ugyanennyi smst egy hónapban. Mégse tiltották le a kártyámat.

KaTe 2017.11.20. 22:31:40

@Dezsike: Megoldás: Vodafone Red tarifa: korlátlan*

*kivéve az sms-ek számát, ahol - mondjuk - havi 100 a limit. Probléma megoldva, mindenki boldog.

Erőlködj csak 2017.11.20. 22:59:35

Bar a poszternek igaza van, azert o is bele esik abba a hibaba, hogy mivel tobbet fizet az atlagfelhasznalonal telefonalasra, ezert azt hiszi o kulonb ugyfel mintvmasok, neki tobb jar. Kedves, korlatozott! Lehet a 80 ezer sok sok tizezer felhasznalohoz visszonyitva, de a voda havi milliardos beveteleben kb akkora sulya van, mintha csak egy ezrest fizetnel.

M. Péter 2017.11.20. 23:11:09

Nekem egy olcsó, korlátos csomagban havi 5000 SMS jár, igaz nem Mo.-n.

ptspts 2017.11.21. 00:00:52

A távközlési piac szakértőit kérdezem, hogy mennyi egy SMS elküldésének önköltségi ára Magyarországon belül?

Takito 2017.11.21. 01:12:19

@ptspts: Valahol 0 és 1 forint között.

Terézágyú 2017.11.21. 07:18:53

Ja, hogy üzletember...

GatyaPityu 2017.11.21. 07:23:30

80 ezer Ft havonta CSAK telefonálásra?!? :-O
Van aki ennyiből él meg havonta...
(Igen, tudom, demagóg voltam most).
Én nem olvasgatom az ászf.-eket, de úgy tudom, hogy a korlátlan internet sem egészen korlátlan, és pld. torrentezésre nem szabad használni.
Mondjuk abban teljesen igaza van a poster-nek, hogy legalább pontosan, számszerűsítve írnák le, mennyi az annyi, mi számít soknak!

Praedikator 2017.11.21. 07:29:37

@KaTe: Alap szinten ez jár. Ezt tudomásul kell venni és olyan számlacsomagot nyitni, amelyben lehet több száz (ezer) sms-t küldeni. Ésszerű keretek között van gondolva akorlátlanság, nem az, hogy akkor bekapcsolom a telefonom és a nap 24 órájában beszélek rajta, azért mert alap lakossági csomagom van ami "korlátlan"...Természetesen a korlátlan szó itt megtévesztő, de minek kéne üzleti előfizetés, ha az alap red csomagban minden benne van? Ez csak logika...

Terézágyú 2017.11.21. 07:35:31

"ám az ügyfélszolgálaton csak azok a betanított emberek ülnek, akik csak azt tudják mondani, amit betanítottak nekik."

Ez így van. Miért, mit gondoltál, mi mást mondjanak??? A te cégednél mit mondanak a dolgozóid?

no.nick.today 2017.11.21. 07:41:07

@Takito: Hát igen, bár inkább 0.
Az SMS kapcsán nyer valódi értelmet a rendszerhasználati-díj.

Terézágyú 2017.11.21. 07:51:41

"Egyébként itt megmondom az igazat:"

Miért, eddig nem az igazat mondtad?

"havi 2-300 SMS-ről volt szó, ami ha nem korlátlan csomagban lettem volna akkor is csupán a 20-35 forint (mobilszolgáltatótól függően) az ára, ha felszorzom ezt, akkor is maximum 10 ezer forint – amit el SMS-eztem. A telefonszámlám egy nyolcada."

Az össz-telefonszámládé. De ha azt nézzük, hogy mindez arról az egy telefonszámról ment, amiért 15e forintot fizetsz (te írtad, hogy ennyi a díj), akkor akkor ez a 10e Ft máris majdnem a duplája...

("majdnem a duplája" - hogy én is annyira pontos legyek, mint te)

.Manyecska 2017.11.21. 08:28:30

keveri a vöröslámpás házzal, nem lehet??

süldőmalac 2017.11.21. 08:48:16

@Terézágyú: Ez is azért van, mert ezek a betanított emberek mást se csinálnak, csak a számítógép előtt ülnek, és felolvassák amit a gép kiír nekik: ergo programozók! És a programozók meg trehányak és nem értenek amúgy sem semmihez, és menjenek a fenébe, hogy ez is miattuk van.

.Manyecska 2017.11.21. 09:17:47

Éjszaka az ügyfélszolgálatosak körében megtörténik a gyapjas alakváltás és mind!!! programozó lesz, úgy hallottam!!!

Darth Revan 2017.11.21. 09:45:12

@Brokkoládé:

"lényege pont az, hogy korlátlan de ésszerű keretek között"

tehat nem korlatlan :D

KaTe 2017.11.21. 09:53:40

Ez hasonló ahhoz, mint amikor a UPC úgy 10 éve, 200-300 gigabyte/hó internetes adatforgalomnál már levélben fenyegette az ügyfelet, hogy ha továbbra is ilyen "irreálisan sok" adatforgalmat generál az amúgy KORLÁTLAN adatforgalmú csomagjában, akkor felmondják az előfizetést. Érdekes, ma már lehet 1-2 terrabyte adatforgalmat is generálni egy-egy hónapban, nem fogják emiatt megszüntetni az internet előfizetésed. Visszakanyarodva a Vodafone-ra, nem az a gond, hogy az ügyfél mire használja a korlátlanságot, hanem az, hogy a Vodafone fűt-fát ígér hogy piacot szerezzen, miközben baszik fejleszteni a saját rendszerét, hogy az képes is legyen kiszolgálni a "korlátlanságot".

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.21. 09:56:13

@KaTe: Azért ezzel vigyázzunk, mert az ÁSZF-ben még mindig benne van, azt hiszem 300-350Gb/hó, 3 hónap átlagában. Az más kérdés, hogy nem veszik olyan szigorúan már, mint pár éve.

Mayerling 2017.11.21. 10:00:01

Ugyanilyen ügy futott Németországban, a telefonos szolgáltató korlátlannak hirdette (nem az apróbetűs ÁSZF jelent meg a reklámban) a szolgáltatást, és simán elbukta a pert, a bíróság a felhasználónak adott igazat, amit korlátlanként hirdetnek, az korlátlan. Vagy hirdesse a szolgáltató, hogy nem korlátlan. (Hirdetsz egy földkörüli utazást Budapestről, egy vagyonért eladod, aztán az ÁFSZ-be beleírod, hogy Kenesepusztán ki kell szállnia az ˜ügyfélnek)

Rugovicsvalagba 2017.11.21. 10:08:47

@Doryyka
17 órája
"Mi értelme egyvelőfizetést csak azért fenntartani, hogy kinyomhassam ha hívnak? Vagy ez valami más simliskedéshez kell és a vodka ebben nem akar partner lenni?" : Vodafone droid vagy ? Ezt vetted le ósszesen a posztból ? :-)

xoxoxo 2017.11.21. 10:14:41

Az aláírás nagyon találó, a posztoló tényleg egy korlátozott péőcsé. Még egy normális bekezdést sem képes megírni, összefüggéstelenül önti magából a mondatokat.

Most van erre vonatkozó szabályzása a vodának, vagy nem?! Az ászf-ben benne van, tehát van. Szerződéskötéskor elfogadta az ászf-et? El. Az már magánügy, hogy ő azt nem olvasta el és nem értelmezte.

Azt pedig mindig nevetségesnek tartottam, amikor a posztolók azzal jönnek, hogy már mennyit költöttek annál a bizonyos cégnél. Mintha a vodának tétel lenne a havi 80 ezer forint.

Nem mellesleg senkivel sem tudok empátiát érezni, aki többet költ telefonszámlára havi 5 ezer forintnál. A legolcsóbb csomagban 9 Ft a perc és sms. Ez alapján a havi 5 ezerből 555 percet és/vagy sms-t tudna felhasználni. Ezek a korlátlan csomagok 10 meg 15 ezer forintokért csak azoknak éri meg, akik több mint 1000 percet pofáznak/sms-eznek egy hónapban.

Rugovicsvalagba 2017.11.21. 10:19:55

@Brokkoládé: "14 órája
Üdv. Lehet üzleti tarifára kéne váltani, ha több ezer sms- be kerül a dolog. Naná, hogy majd nem fogják lakossági alapdíjjal támogatni a több ezer sms küldést /hónap alatt. DE előre megsúgom, hogy ezt egyik szolgáltató sem fogja támogatni, így kíváncsi leszek, hogy amennyiben megszűnik a szerződés, akkor melyik szolgáltató fogja átvállalni, hogy alapdíjért több ezer sms-t lehet küldeni havonta alap szolgáltatásí díjért lakossági előfizetéssel. A lényege pont az, hogy korlátlan de ésszerű keretek között....Tehát ha xy manyi néni havonta küld x sms-t és beszél (de nem 24 órán át egész hónapban!)."
A korlátlan lényege az, hogy korlátlan. Ha kereteket adsz neki, akkor lehet a neve nagy, hatalmas, óriási ... stb, de korlátlan nem.

BluE 2017.11.21. 10:22:54

Ha csak simán kinyomja a telefont amikor nem ér rá (vagy kikapcsolja), az nem ugyanazt az üzenetet takarja, hogy "épp nem érek rá, hívj később"? Én legalábbis így használom, de ez ugye ingyen van.
Elszaladt a világ a technikával, sokan azt hiszik ha nem elérhetőek az élet minden percében akkor elmulasztanak valamit... el igen, az életet.

monex 2017.11.21. 10:24:28

@Brokkoládé: "Egyébként itt megmondom az igazat: havi 2-300 SMS-ről volt szó, ami ha nem korlátlan csomagban lettem volna akkor is csupán a 20-35 forint (mobilszolgáltatótól függően) az ára, ha felszorzom ezt, akkor is maximum 10 ezer forint – amit el SMS-eztem. A telefonszámlám egy nyolcada. "
Mint olvashatod, nem több ezer sms-ről van szó. Amíg nem jött be a messenger, addig bármelyik tini simán űberelte ezt a havi sms mennyiséget.

Rugovicsvalagba 2017.11.21. 10:32:54

@xoxoxo: "Most van erre vonatkozó szabályzása a vodának, vagy nem?! Az ászf-ben benne van, tehát van. Szerződéskötéskor elfogadta az ászf-et? El. Az már magánügy, hogy ő azt nem olvasta el és nem értelmezte." Most akkor leírta a voda, a hiretésben, hogy korlátlan, vagy nem? Ilyen alapon a BKV is hirdethetné, hogy ingyen lehet utazni a buszon és az ÁSZF-be beleírhatná, hogy "ingyen, feltéve, ha vesz 350 Ft-ért egy jegyet. :-)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.21. 11:54:44

@BluE: szerintem pont ez az, amit a posztoló is említett. Alapból ha kinyomsz egy hívást, a hívó nem kap semmit. Ha te már üzenni akarsz, amit említettél is, akkor megy egy sms, amit te fizetsz.

Terézágyú 2017.11.21. 12:39:14

"a számlát sem fizettem már be augusztusban. (a mai állás szerint 90 ezer volt az akkori számlám, és azóta még vagy 40 ezer keletkezett ... Plusz ugye kérik a kötbért (egy korábban részletre vásárolt telefon árát, 250 ezer forintot ... Tehát most szerintük tartozom 90+40+250 ezer forinttal, ami lassan eléri a 400 ezer forintot."

Tehát már régen nem arról van szó, hogy "ejnyebejnye ménem korlátlan, ha eccer korlátlan?"...

Xezs6 2017.11.21. 12:55:42

@BluE: Én sem értem ezt. Sosem küldtem sms-t, ha nem vettem fel, sőt olyan is volt hogy hagytam csörögni, mert éppen vezettem. Ha fontos akkor újra hív, ha nem nem fontos akkor minek hívott? A telefonhívások 80%a állítom hogy tök fölösleges.

Xezs6 2017.11.21. 12:57:35

Ezt is egy programozó baszta el.

Nick-son 2017.11.21. 12:58:11

Itt biztos, hogy van valami amit nem tudunk a történetből.

Amúgy meg legyen egy publikus korlát.

Kotit 2017.11.21. 14:07:02

@Matteo79: Milyen pert? Ki perel kit és miért?

Kotit 2017.11.21. 14:14:28

@xoxoxo: "Most van erre vonatkozó szabályzása a vodának, vagy nem?! Az ászf-ben benne van, tehát van. "
Azt a részt olvastad, hogy nem tudták neki megmondani, hogy ez a korlát, (ami szerinted az ászf-ben benne van, a hirdetésben biztosan nincs,) mennyi is pontosan?

Lengyelpiac Hu 2017.11.21. 15:21:23

Kötök a vodkával egy ilyen szerződést és már tolom is fel rá a free-sms,illetve az over-VoIp,illetve a free-Wi-Fi szolgáltatásokat ! :-D

szmoker (Homo Trollicus) 2017.11.21. 16:24:05

@Nick-son: "Amúgy meg legyen egy publikus korlát."
A korlátlan előfizetésen.
Aha. Tök logikus.

Mint régen (10+ éve) a korlátlan Chello-s net "fair use policy" korlátja.
Megafaszomat, azt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.11.21. 19:32:37

Csak annyit tennék hozzá, hogy:

777sms.hu

Ha anno, mikor az efféle oldalak üzemeltek* nem dőlt össze a GSM-hálózat, nem értem, mire ez a para manapság...

*A tinipopuláció jelentős része ezrével küldte az efféle weboldalakról az eleinte korlátozás nélkül indítható sms-eket a korszak bimbópattanásának idején. Én magam volt, hogy egy osztálynyi embert állítottam rá az egyik osztálytárs számára, hogy finoman töltsék meg másnapra a telefonja memóriáját. (Arra verte magát, hogy neki nem csak a 10 sim-hely áll rendelkezésre a csórófonjában, hanem a menő "maroktelefonjának" van saját memóriája az sms-eknek, mert az üzletembereknek készült......)

rozsdamentes arcél 2017.11.21. 19:43:03

Havi 2-300 SMS miatt nem problémázik egy szolgáltató sem, több ezer ilyen ügyfél van. Itt valami más van a háttérben, amit nem írt le hősünk. Érdemes lenne meghallgatni a Vodafone álláspontját...

Sluck Ödön 2017.11.21. 19:52:12

@Erőlködj csak: Akkor meg minek cseszegeti az ügyfelét? Nem fussa sms-re?

Sluck Ödön 2017.11.21. 20:02:23

@Terézágyú: Havi 2-300 SMS az napi 10. Ez nem fér bele a 'korlátlan' fogalmába? Nem túlzás ez? Napi 10 SMS reklámspam-re a vodafon szerint? Van ilyen hüle spamelő?
Inkább valami buta újseprő lesz az vodáéknál meg némi software töketlenkedés.
A poszter meg miért nem fizette be a számláját? Reklamálni utána érdemes inkább, meg szemlátomást nem kenyérre kellett neki a lóvé.

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.11.21. 20:54:08

De akkor miért nem terelgetik a (kevéssé) tisztelt ügyfelet valamiféle céges csomag irányába, most jobb ez így, hogy elvesztették? Persze tudom, nem számít.

xclusiv 2017.11.21. 22:03:30

@Brokkoládé: "Üdv. Lehet üzleti tarifára kéne váltani, ha több ezer sms- be kerül a dolog. "

A többezer SMS csak a feltételezésed.
De még ha többezer sms is, akkor is megéri nekik. Ugyanis egy SMS hálózaton belül 0 Ft-ba kerül nekik, hálózaton kívül is csak az interconnect díjat kell fizetniük, ami olyan 2-3 Ft/SMS. Szóval ha tízezer sms-t küld más hálózatba, a 80k-val még így is jól keres a voda - pláne hogy nekik igazából az ARPU számít, azt pedig magasan hozza a poster.
(Bár szerintem sincs kibontva a teljes valóság a post-ban, nekem is büdös a téma, de láttam már megannyi csodát, szóval nem tartom kizártnak, hogy tényleg igazat írt.)

"Naná, hogy majd nem fogják lakossági alapdíjjal támogatni a több ezer sms küldést /hónap alatt. DE előre megsúgom, hogy ezt egyik szolgáltató sem fogja támogatni"

Vohohó.
Lakossági alapdíj lenne az a havi 80k 4 előfizetésért? Ne vicceljünk már.
Ráadásul pont fordítva van, a szolgáltatók a baromi drága lakossági csomagokból keresztfinanszírozzák azt, amit a céges flottákon elbuknak. Van rálátásom egy nem túl nagy flotta dolgaira, és messze 20k alatt van az egy SIM-re jutó költség, nagyon messze. Nettel, és praktikusan korlátlan forgalommal. És egy másik szolgáltató nemrég ajánlott ettől sokkal jobbat. Sokkal.
Nem véletlenül vannak az ún. publikus flották, még közepes forgalommal is jobban megéri bármelyik, mint bármilyen lakossági előfizu...

xclusiv 2017.11.21. 22:08:54

@ptspts: "mennyi egy SMS elküldésének önköltségi ára Magyarországon belül?"

hálózaton belül 0 Ft, kívül az interconnect díj, ami nem tudom pontosan mennyi, de 1 perc beszélgetés 2015 óta 1,71 Ft

Dzsontra Volta 2017.11.22. 06:11:06

@xclusiv: 4 lakossági red-es számmal és néhány extra szolgáltatás igénybevételével simán összejöhet a 80k :)
www.vodafone.hu/lakossagi/telefonok-tarifak/tarifak/red

Praedikator 2017.11.22. 10:50:56

@Darth Revan: Igen valóban! Üzleti fogás. DE! Akkor az országban mindenkinek elég lenne a vodás alapcsomag mert az egész világon korlátlanul beszélhetek sms-ezhetek, netezhetek...! Logikus Máté fijam! :D

Praedikator 2017.11.22. 10:52:44

@xclusiv: Ott a pont! Viszont pont ez a gond, hogy "büdös" a téma. Így nem a teljes valósággal állunk szemben, csupán a poster meglátását tükrözi a leírás. Azért hallgattassék meg a másik fél is elve alapján kíváncsi lennék a valóságra is.

xclusiv 2017.11.22. 22:48:41

@Dzsontra Volta: simán összejöhet, ja. De azt a havi 20k-t ne nevezzük már "lakossági alapdíjnak", könyörgöm.

xclusiv 2017.11.22. 22:59:38

@Brokkoládé: "pont ez a gond, hogy "büdös" a téma."

Vagy legalábbis annak tűnik, ha józan ésszel állsz neki.
De - mint írtam már korábban - láttam én már megannyi csodát. A magyar telekomszektorban is, és most vedd szó szerint a szektor előtti szót, na ha pillangóra guglizik az ember akkor a szeme fennakad a 11 számjegyű összegeken...

"Így nem a teljes valósággal állunk szemben, csupán a poster meglátását tükrözi a leírás. Azért hallgattassék meg a másik fél is elve alapján kíváncsi lennék a valóságra is."

Hallgattassék.
Bő 2 napja kint van homáron, volt index címlapon is, a szolgáltatónak nem sikerült még válaszolnia. Pedig egy ekkora cégnél egy ember feladatkörében kellene lennie annak, hogy minimum óránként átnézi az index és a homár címlapot, és ha valami kellemetlent lát a céggel kapcsolatban akkor maximum prioritással elindítja az "utánanézünk és válaszolunk" feladat.

Dan da Man 2017.11.23. 00:32:36

@xoxoxo: Te vagy baszdmeg az ügyeletes kötözködő? Silány egy életed lehet, hallod-e? Ráadásul ilyen hosszan (és ergyán) mondani a semmit...

Mondanám, hogy keress egy pornóoldalt, de a pornóoldalak megsértődnének, ha egy ilyen fasz irányítanék hozzájuk...

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2018.07.21. 18:23:04

Amúgy az tény, hogy nem tudnak beleolvasni az SMS-ekbe.

martonl 2018.09.17. 19:53:21

Ez valahogy úgy működhet a rendszerükben, mint az email. Nézi a havi elküldött sms-ek számát, de akkor is szól, ha kisebb időegység (pl. 1 óra) leforgása alatt nagyobb mennyiség megy ki. Sok internet szolgáltató már így (is) próbálja szűrni az automata levélküldést. Tehát ha sokszor kinyomkodja a posztoló a telefont rövid idő alatt, és az küld sms-t, akkor is beszólhat a rendszer. Csak az internet szolgáltató ezek után azt szokta tenni, hogy az email küldést bizonyos időre, pl. 1 órára blokkolja. Ilyenkor a kimenő emailek visszapattannak. Csak ugye mobilszolgáltatásnál ez egy kicsit hülyén nézne ki (bár az sms küldést is lehet blokkolni központilag).
süti beállítások módosítása