A futárcégek virágkorukat élik a webshopoknak és a Magyar Posta rossz hírének köszönhetően, még úgy is, hogy sok a rossz tapasztalat velük. Annyiban védeném őket, hogy ez simán hibaszázalékban is összefügghet a megnövekedett forgalommal. Ahogy nekem az is belefér, ha a futár a GPS korában nem találja a címet, és telefonos segítséget kér. A navigáció is téved, plusz nagyobb irodakomplexumokban néha irtó nehéz eligazodni. De hogy az internet és az okostelefonok korában miért nem alkalmazza minden cég az előzetes emailes vagy sms-értesítés vívmányát? Hát ez örök rejtély marad.
Szeretném megosztani a fenti futárszolgálatnál megesett kalandomat.
Egy biztosítótársaság adott fel részemre (Budapest) két darab értékesnek mondható promóciós küldeményt 2017. október közepén amelynek pontos időpontjáról engem nem értesítettek.
Egy szép októberi napon megcsörrent a telefonom, a TOF futár hívott, hogy a házunk előtt áll a csomaggal. Kérdeztem, hogy milyen csomaggal, nem kaptam e-mailt, vagy egyéb értesítést, így nem várok semmilyen küldeményt. Megmondta a feladót, így beazonosítottam, hogy mi az. Mondtam, hogy most dolgozom és kérdeztem van-e lehetőség címmódosításra. Természetesen válaszolta készségesen a futár. Kérte, mivel nem tud írni, küldjem el sms-ben az új címet. Közölte, hogy ez másik kerület így a kollégája fogja kihozni a csomagot. Címet elküldtem, pontosan körülírva az épületet és az intézményt.
Másnap délután láttam, hogy van egy nem fogadott hívásom ismeretlen számról. Felhívtam, bejelentkezett a TOF futár. Mondja, hogy igen, ő keresett mert meg akarta kérdezni, hogy a megadott cím (utca házszám, épület) hol van. Mondtam neki, hogy ott ahol a GPS mutatja, és az az épület amit leírtam. Sajnálkozást tettetve mondta, hogy mivel nem vettem fel a telefont ő nem találta, így nem hozza ki a küldeményt. Jeleztem, hogy nekem ez fontos lenne mire mondta, hogy ő nem jön vissza. Tudatos fogyasztóként - csak, hogy a rendszert kicsit jobbá tegyem - a futár kedves eljárásáról tájékoztattam a céget, finoman utalva arra, hogy az azért mégiscsak furcsa, hogy egy futár nem találja meg a címet segítség nélkül.
Három nap múlva telefon, az új címen ott egy (másik) TOF futár egy csomaggal. Kérdezem, hol a másik küldemény? Határozottan állítja, csak egy van. Átvettem. Még megkérdeztem, hogy nehéz volt-e megtalálni a címet? Mire a derék futár, dehogy!
Mivel csak egy küldeményt kaptam, felhívtam a feladót a problémával. Megígérték, hogy utána néznek. Két nap múlva jött a válasz, hogy ők ugyan feladták, de a csomag elveszett a futárcégnél, ezért küldik újra. Hálás köszönet.
November 9-én, csütörtökön éppen külföldön tartózkodtam amikor ismét megcsörrent a telefon. TOF futárunk boldogan közli, itt vagyok a ház előtt csomagot hoztam. Nem egy vagy fél órával előtte, hanem a jól bevált azonnali értesítést alkalmazva. Sebaj, gondoltam a címmódosítás ha nehezen is, de működik. Címdiktálás, pontosítás, épület, intézmény leírása. Hálás köszönet a "holnap visszük" mondatra.
Másnap nem érkezett meg a csomag, ezért délután 5 óra előtt felhívtam az ügyfélszolgálatot. (Sok internetes véleményben írják, hogy nem lehet őket elérni, de nekem mindhárom alkalommal sikerült kb. 10-20 perc alatt.). Ügyintéző hölgy közli, hogy a címmódosítás miatt sajnos nem tudták ma kihozni, de "megpróbálják" hétfőn vagy kedden.
Türelmes várakozás majd szerdán reggel érdeklődtem csomagom után. Ügyintéző hölgy, hosszas azonosítás után közli, hogy a csomagot amit várok, 10-én azaz pénteken, egy nappal az első kézbesítési kísérlet után a megbízó!!! kérésére visszaküldték a feladónak, vagyis a feladó a csomagot visszahívta.
A fenti esettel kapcsolatosan, anélkül, hogy bárkiről bármit feltételeznék, az alábbi gondolatok jutottak eszembe:
- Az, hogy csak a ház elől hívnak fel amikor a csomag megérkezett, hogy küldeményt hoztak és nem küldenek e-mailt (jó, nincs meg a cím) vagy SMS-t arra a számra amin később felhívnak szintén rendszerhiba, de legalábbis alacsony szolgáltatási színvonal.
- Az, hogy egy futár nem talál egy címet, vagy sok munkája van, ezért ahol nem veszik fel a telefont oda ki sem megy, lehet egyszeri hiba is. Az alkalmatlanság ugyan nyilvánvaló, de erre van a cég minőségbiztosítási rendszere, amihez én ügyfélként igyekeztem hozzájárulni. Megjegyzem semmilyen választ nem kaptam a reklamációmra.
- Az, hogy egy csomag elvész a rendszerben megbocsájthatatlan, és jelzi a cég logisztikai rendszerének alkalmatlanságát vagy hibáját.
- Az, hogy valótlan információra hivatkoznak - a feladó visszahívta a csomagot - tekinthető ügyes mentésnek. Megkérdeztem a feladót, ők nem hívták vissza ezt a küldeményt.
- Az is megfordult a fejemben, hogy a csomag késleltetése vagy visszaküldése talán válasz jobbító szándékú észrevételemre, amit a cég ügyfélszolgálati e-mail címére írtam.
- Nagy rosszindulattal feltételezhető lenne az is, hogy mivel promóciós küldeményről van szó, nem olyan szigorú a nyomkövetés, ugyanis a címzett nem tud a küldemény érkezéséről.Köszönettel:
Szegő László
Monsta 2017.11.23. 10:47:04
Serivor 2017.11.23. 10:50:45
Praedikator 2017.11.23. 11:08:08
Mancilla Pectoralis 2017.11.23. 11:18:39
FDToth 2017.11.23. 11:32:01
Es ott az mol, aminek sztem ha normal piaci korulmeynek lennenek, mar reg nem lenne ott. Tenyelg, mknden egyes alkalommal csak a baj van veluk: felasdastol szamitva 3-4 nap az erkezes! Kovethetetlen, nem frissulo csoagkovetes az alkalmazasban!9-17 oras intervallum, nem adnak meg ponosabbat, sofort szamat nem adjak ki, es a kozpont sem beszelhet veluk. Ha valtoztatni akarok a kezbesitesen (pl csomagoontra vagy megadott ostara szallitani) azt nem lehet (erdekes, gls-nel minden tovabbi nelkul, ha elotte egy nappal szolok). Az arai meg kb, mknt gls, de a minoseg az nulla.
Mi ertekme fenntartani allami oenzen egy rosszul mukdod intezmenyt? Miert ne:kehet feldarabolnj! Es privatizalni?
De a kegjobb, amikor jon toluk ertesito sms h megkiserlik kezbesiteni. Megkiserlik... ez aztan a tajekoztatas...
xoxoxo 2017.11.23. 11:47:45
Nick-son 2017.11.23. 12:05:52
A gls -nél pl. külön fizetni kell a feladónak az sms értesítőért, külön a kötelező telefonhívásért és külön azért is, hogy az adott csomagot ki lehessen fizetni bankkártyával is. Igaz akkor meg is csinálják.
Azért nincsenek ezek rárakva minden csomagra, mert így amit bevállaltak, amit megfizet a feladó azt tudják is tartani, pénzük is van - bőséggel - de ha nem így lenne akkor oda süllyednének ahol a posta van. Abból meg már van egy, minek több.
Ezek a címek meg amit telefonban kell magyarázni... nincs normális utca, házszám, nincs kitáblázva normálisan a cég, az utcanév, ott valami nincs rendben. A címzettek, meg az önkormányzatok sara is ez. Vannak gyárudvarok ahol órákat lehet keveregni, van bennük 300 Kft, és még a szomszédja se tudja mi működik mellette. Van akinek jól jön ez a káoszt, de az egy másik történet.
Én hoznék egy rendeletet hogy kötelező minden utcát, minden épületet egységes formátumban kitáblázni. Kb. mint Ausztriában. Mindenhol ugyanaz a formátumú tábla, ugyanúgy elhelyezve. Könnyebben el lehet igazodni mint nálunk.
Kb. az van, hogy mindenhol azt kapja az ember amiért fizet. A postán bármennyi nap késést, a Sprinter, TOF vlamivel jobb, valamivel drágább, DPD, GLS most már a legdrágábbak, de legalább lehet rájuk számítani, aki egész évben kifizeti a magasabb díjakat az ilyenkor se ül a slamasztikában. Persze valamit valamiért. Kinek mi a fontos.
Terézágyú 2017.11.23. 12:43:46
"Én hoznék egy rendeletet hogy kötelező minden utcát, minden épületet egységes formátumban kitáblázni."
Szerintem van ilyen rendelet.
Csak nincs betartva...
Mint ahogy a buszmegállókban tilos bagózni...
kontár lajos 2017.11.23. 12:43:59
- Az, hogy csak a ház elől hívnak fel amikor a csomag megérkezett.... - ez tisztán a feladó sara. Ha ő nem kéri az extra szolgáltatást (email, SMS, telefonos értesítést - ezek közül mindegyiknek van X felára), akkor ilyet nem küld a futárszolgálat. Ilyenkor olcsó a kézbesítési díj, és ahhoz mérhető a szolgáltatás színvonala.
- Az, hogy egy futár nem talál egy címet, vagy sok munkája van... - ezzel tökéletesen egyet lehet érteni. Kis kiegészítés, hogy amíg alacsonyak a díjak, addig a munkát elvégzőknek kevés pénz jut. Amíg kevés pénzért dolgoznak, nem lesznek túlmotiválva, de az elvárások magasak.
- Az, hogy egy csomag elvész a rendszerben megbocsájthatatlan... - a világ nem tökéletes, mindenki hibázik. A küldött mennyiséget figyelembe véve az elveszett vagy megsérült csomagok aránya tapasztalataim szerint elhanyagolható. Ha mégis megtörténik, "kártérít" a futárszolgálat.
- Az, hogy valótlan információra hivatkoznak - a feladó visszahívta a csomagot ... ez valóban gázos.
- Az is megfordult a fejemben, hogy a csomag késleltetése vagy visszaküldése ... - szvsz ilyen piti bosszúra sem energiájuk, sem idejük. Egyszerű emberi vagy rendszerhiba, ami előfordul. Bárkivel
- Nagy rosszindulattal feltételezhető lenne az is, hogy mivel promóciós küldeményről van szó... - a csomagkövetés olyan szigorú, amilyet a feladó kér és amilyet meg is fizet.
joska141 2017.11.23. 12:55:20
Nyomkövetés: nem tudtuk kézbesíteni, hívjam az ügyfélszolgálatot.
Nekem adnak feladatot, ha ők nem teljesítenek!!!
Felhívtam: nem volt a címen senki, hagytak értesítést, szerintük. Nettó hazugság.
Egész vezetői szintig kellett elmenni a veszekedésben, hogy ne küldjék vissza a külföldi feladónak, hanem hozzák ki újra.
Másodszorra már sikeres volt a kézbesítés.
Nemcsak a TOF, hanem a DPD is hasonló!!!
sámli 2017.11.23. 12:58:41
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 13:27:03
Terézágyú 2017.11.23. 13:38:57
Inkább az az érdekes, hogy a hivatal miért szarja le az ilyesmit, és miért nem tesz hivatalból (!) ellene...?
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 13:42:17
Persze van ahol az önkori osztogat egyen táblákat, utcanévvel, házszámmal, de ugye ez pénzbe kerül és nekik továbbra sem érdekek, hogy a jó legyen kint.
Terézágyú 2017.11.23. 13:48:59
De szerintem erről törvény van. Tehát nem tehetsz ki akármit, illetve a valós adatokat ki KELL tenned...
Elvileg. De éppen ezt mondom én is, hogy a hivatal leszarja.
Láttam már olyan igazolványt, hogy JuditH volt rajta... ezt csak én tudom, a hivatalban dolgozók nem, hogy Magyarországon csak meghatározott formájú keresztneveket lehet adni mindenkinek???
(Mielőtt még: az illető nem vallotta nemzetiséginek magát, nem külföldön született, mindkét szülője magyar, stb. Csak neki így tetszett, h-val, így írta le, így került rá a kártyára...)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 13:54:41
Terézágyú 2017.11.23. 14:13:10
"Viszont voltak üres telkek az utcában meg egyéb nyalánkságok, és volt ahol megcsúsztak a számozással"
A hivatal (helyrajzi szám, telekkönyv stb.) azért van (ugyebár), hogy ő ezeket számontartsa, korrigálja a hibát stb.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.23. 14:17:41
SenkiAkiAlfonz 2017.11.23. 14:19:22
Terézágyú 2017.11.23. 14:27:07
"ugye az önkoritól nem szkennelik ezt folyamatosan"
Nem, de ha ötévente csinálnának egy szkent...?
De hát ez van, nem csinálnak. És amikor kiderül valami gubanc, akkor se látszik a szándék, hogy gatyába rázzák a nyilvántartást... :-/
Nick-son 2017.11.23. 14:52:13
@SenkiAkiAlfonz: már pedig így van. Akikkel én szerződésben vagyok ott pl. 60 Ft a kötelező telefonhívás fél órával előtte. Aki beírja a megjegyzésbe, hogy ilyen ingerenciája van annak bekattintom, de külön mi nem számlázzuk az ügyfélnek. A háromszori kézbesítést pl. minden csomagra előfizettük, az sms megint csak bekattintgatós és pénzbe kerül. Jó lenne, ha nem így lenne, de így van, még ha ezt nem is dörgölik a vevő orra alá, hogy legyen már egy kicsit gondtalanabb a vásárlás, ne kelljen már 30, meg 60 forintozni.
Az a gond, hogy ennyi csomag/futár felállásban ez a kiszállítás valójában nem is futárszolgálat, hanem egy hordár szolgáltatás. Mennek egy kört és leterítik a csomagokat. Lehet kérni újból, vagy más címre, meg aki normálisan áll hozzá azzal partnerek a futárok is sok mindenben (sürgős esetben be mehet a depóba már reggel, találkoznak valahol a futárral, bármi).
A gyakorlatban az van, hogy a címzettek kiválasztják a legolcsóbb kereskedőt (=nullához tendáló árrés, ebben sok minden szolgáltatást már nem lehet beletenni még pluszba) emellett szeretnék a lehető legolcsóbban megúszni a szállítást, de lehetőleg legyen ingyen, viszont olyan kiemelt egyedi időkapus szolgáltatást várnak mellé ami ezeken a 600 meg 900 Ft -os árakon nem érhető el.
Ezek az igények tételes átadással és egyéni időkapuval kb. 3-5.000 Ft -ba kerülnének. Viszont kevés olyan ember van aki ezt megfizeti. Inkább csak elvárná az alapdíjért.
Ez a gyakorlat.
kontár lajos 2017.11.23. 15:06:55
Nálunk is jelzik a vásárlók ezen igényeiket, de nem fér bele a díjba. Illetve, ha rákérdezünk, hogy hajlandó lenne-e megfizetni a felárat, a válasz csak annyi, hogy természetesen nem.
Ugyanez a kártyás fizetés a futárnál. Annak a díja lehet akár brutális 5-7% a fizetendő összegből. Ez nem minden shop árrésébe fér bele. A vásárló meg természetesen nem szeretne ennyivel többet fizetni, csak a szolgáltatást kéri.
SenkiAkiAlfonz 2017.11.23. 15:15:39
Ha ott lenne tételesen, hogy milyen szolgáltatást kérek, akkor azt jelölném be amire éppen szükségem van.
Terézágyú 2017.11.23. 15:19:25
És arról van statisztika, hogy a futár (jóllehet nem hívta fel a címzettet, mert az nemvette meg ezt a szolgáltatást) hányszor kénytelen mégis telefonálni neki? Mint ahogy a pószter történetében is x alkalommal cseveg a futárral...
SenkiAkiAlfonz 2017.11.23. 15:20:06
Én meg tudom oldani az átvételt napközben, de ha kötött munkaidőm lenne, akkor biztos, hogy nem vásárolnék online, mert úgysem tudom átvenni.
Nick-son 2017.11.23. 16:35:42
Ez a telefonhívásos + szolgáltatás arra van aki azt akarja még előtte is hívják fel egyszer.
@SenkiAkiAlfonz: őszintén megmondom én igen sok csomagot adok fel, szinte egész nap ezt csinálom. Főállásban. Sok ezer darabot elküldünk már innen. Szóval van rálátásom. Ez a vásárlói réteg akiről beszélsz és sorolod magad az egyszerűen nem létezik. Nyilván te kivétel vagy, de a tapasztalatom az, hogy aki +3-4-5ezer forintot még ráfizet, hogy akkor és úgy vigyék amikor éppen neki olyanja van. Általában aki ezt meg tudja fizetni és emellett ennyire ki van számolva az ideje az gazdag és/vagy fontos ember és mint ilyen nem maga foglalkozik azzal hogy a csomagjai után rohangásszon. Ilyen ügyfeleink vannak, nem is kevés. Van titkárnő, portás, recepciós aki ezeket a babra dolgokat lerendezze és ugyanoda jutottunk, hogy nekik is az a lényeg menjen olcsón aztán akinek leadta az majd lesegeti a futárt.
káposzta 2017.11.23. 17:42:24
Crazy 1zenkáttű 2017.11.23. 19:20:26
Ezek az igények tételes átadással és egyéni időkapuval kb. 3-5.000 Ft -ba kerülnének. Viszont kevés olyan ember van aki ezt megfizeti. Inkább csak elvárná az alapdíjért.
Tökéletes! Háles!
Erőlködj csak 2017.11.23. 20:55:37
vizsla_barat 2017.11.24. 04:01:59
.Manyecska 2017.11.24. 07:35:43
Terézágyú 2017.11.24. 07:37:08
"Ez a telefonhívásos + szolgáltatás arra van aki azt akarja még előtte is hívják fel egyszer."
Eztet én értem, de minden ilyen sztoriban az van, hogy egyszer/kétszer/háromszor is beszélget az ügyfél a futárral... Tehát hiába nem fizet érte az ügyfél, ha a futár mégiscsak hívogatja őt, mert szükséges...
Tehát a futár(cég) ideje/pénze mégiscsak fogy ezzel...
sámli 2017.11.24. 07:58:58
homar4prez 2017.11.24. 08:00:47
Panaszt nem adtam le, emberek vagyunk, egyedül a puffogása kúrt fel, hogy az ilyen ügyfelek miatt késik.
homar4prez 2017.11.24. 08:03:13
Nick-son 2017.11.24. 08:22:02
Terézágyú 2017.11.24. 08:26:44
Értem.
"Ha van 1-2 címzett aki külön fizetett és igazodni kell hozzá azt meg lehet oldani."
Vagyis a futár(cég) sem érdekelt igazán abban, hogy minden egyes ügyfél fizessen a plusz szolgáltatásért, mert valószínűleg nem is tudná betartani ezt...
Egyébként nyilván nem a futárnak kellene telefonálgatni félórával előtte, hanem csak egy sms-t kéne küldenie - mármint egy előre megírt stb. üzenetet, egy gombnyomással.
Persze, ha az ügyfél az sms-re megint csak egy hívással reagál, hogy bocs, mégse most, akkor ugyanott vagyunk szinte :)
.Manyecska 2017.11.24. 08:31:48
Dezsike 2017.11.24. 09:37:08
Nick-son 2017.11.24. 09:58:43
El kell fogadni, hogy az van ami van - annyira nem is rossz azért annyira, ha valaki nem élhetetlen. Ami van az az, hogy munkaerő hiány van. 10-15 éve szaré hugyé lehetett embert találni, örültek ha találtak munkát, hagyták magukat megszakítani dolgozó emberek, most meg van választásuk. Nem tetszik elmennek. Előbb találnak másik munkahelyet mint másik munkást a foglalkoztató. Eljutottunk oda, hogy a cégek egyik legfontosabb eleme a munkaerő.
Konkrét példa. Normális futárszolgálatnál van csomag bőven, így per futár kisebb területet kell bejárni, + borravaló, többet összeegerésznek mint egy orvos a kórházban aki nem fogad el hálapénzt. Nem sajnálja tőlük senki. Dolgoznak, sokat, keressenek jól. Jön az MPL -es futár, kérdem mi a helyzet - persze alvállalkozón keresztül van a postánál, mert ott is ez van - hát nincs pénz, csak két részletben tudják odaadni a fizetését ! ami amúgy is csak a fele mint a normális futárszolgálatnál. Érdekes. Közben a posta beleszakad annyi csomag van, ebből következően annyi pénz is. El is jutottunk oda, hogy olyan a cég amilyen a munkavállalója és onnan meg oda, hogy olyan lesz a munkavállalója ahogyan megfizeti, amilyen körülményeket teremt.
Tehetséges ugandai buzi 2017.11.24. 10:49:29
Nick-son 2017.11.24. 12:49:50
Semmi gond, csak akkor az idei karácsonyi ajándékozósdit toljátok el egy évvel, vagy térjetek vissza a kézzel készített ajándékokhoz.
A posta meg már most benyeli a 24 órás csomagokat napokra
Serivor 2017.11.24. 13:05:33
Tudod Te azt jól! 2017.11.24. 13:10:53
Hétvégére megint másnapos TOFU tárok lesz?
Nem szeretem a nyers halat újramelegítve!
Tudod Te azt jól! 2017.11.24. 13:13:52
Most néztem az online kalkulátorukban.
Lehoz Tamas 2017.11.24. 13:19:07
SMS1 : ma visszük a csomagot.
2 nap múlva - SMS2 : nem voltál itthon (de igen)
20 perc múlva bejövő hívás: délután visszük!
Másnap reggel SMS3: itt a cím, itt atveheted a csomagot!
Amint látszik, lehet sms-t kuldozgetni meg hivogatni, de ha a végén nem jön a futár akkor semmit sem ér.
Xezs6 2017.11.24. 13:22:36
2017.11.24. 13:32:27
Hát igen a hülye polgár... okoskodik aztán meg pofázik.
Ahelyett, hogy elintézné az ügyet, ami érinti.
Érdekes, hogy én betudtam menni az illetékes hivatalnokhoz a telek alakítás után.
A földmérő vázrajzával a kezemben és simán megképezték az ÚJ címet a helyrajzi számhoz, ami nem ütközik semmi más címmel.
Sőt írásba is adták....
2017.11.24. 13:34:43
Nem az önkori dolga a cím kiírása, hanem a polgáré!!!!
HA megkúrnák a cím kiírás hiánya miatt mondjuk 50000 Ft-ra, akkor meg azért visítoznál...ugye?!
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.11.24. 14:14:16
HussarX 2017.11.24. 17:50:47
beste12 2017.11.25. 17:22:32
Don Calo' · http://gangstersinc.tripod.com/Vizzini.html 2019.08.21. 07:27:25